Przejdź do głównej zawartości

DEICIDE

1. Gatunek i rozgrywka

  • Gatunek: Narracyjne CRPG / mroczne fantasy / turowa walka

  • Widok: Izometryczny, z opcjonalną kamerą do dialogów i interakcji

  • Mechanika walki: Turowa, oparta na inicjatywie, pozycji (wysokość, osłony, środowisko)

  • Filozofia gry: „Każdy wybór ma konsekwencje, a świat pamięta każdą decyzję”


2. Założenie fabularne

Bóg został zabity w wydarzeniu zwanym Deicydą. Jego śmierć rozrywa rzeczywistość, a ciało rozpadło się na Fragmenty – potężne, niestabilne źródła mocy.

Gracz wciela się w Świadka Deicydy, który przeżył śmierć Boga i został związany z jednym z Fragmentów. Fragment jest świadomy, komentuje decyzje gracza, oferuje moc, a czasem próbuje przejąć kontrolę.

Świat reaguje dynamicznie na decyzje gracza: polityka, magia, frakcje i społeczeństwa zmieniają się w czasie rzeczywistym.


3. Świat gry – Aetherion

Geografia i regiony

  1. Aurion – ludzki kontynent, miasta-państwa, centra religijne, ruiny świątyń

  2. Głębinne Kręgi – krasnoludzkie podziemia, kopalnie runiczne, Zakon Popiołów

  3. Aetheria – elfie lasy, prorocze sny, izolowane enklawy

  4. Pustkowia Pustki – deformowane pustynie, istoty Pustki

  5. Wyspy Rozszczepione – anarchia, eksperymenty magiczne, najemnicy

Polityka i frakcje

  • Kościół Resztek: odtworzenie Boga

  • Synod Deicydy: świat bez boskiej władzy

  • Zbieracze / Najemnicy Fragmentów: pragmatyczni i neutralni

  • Zakon Popiołów: krasnoludy strzegące artefaktów i podziemi

  • Kult Pustki: sprowadzenie Pustki, destabilizacja świata

Religia

  • Podzielona: fanatycy Kościoła Resztek, ateiści Synodu Deicydy, wyznawcy Pustki, niezależni użytkownicy Fragmentów

  • Magia i miejsca kultu zmieniają świat: trwałe deformacje, wpływ na politykę i społeczeństwa


4. Rasy

  1. Ludzie – Świadkowie: elastyczni, uniwersalni

  2. Elfy Aetheru – Echo Przodków: prorocze sny, magia Echa

  3. Krasnoludy – Strażnicy Kamienia: wytrzymali, mistrzowie rzemiosła

  4. Tieflingi Pęknięcia – Dzieci Fragmentu: deformacje, odporność na ogień i ciemność, ryzyko niestabilności

  5. Zmiennokształtni – Cienie Przeszłości: zmiana formy, umiejętności skradania

  6. Istoty Pustki – Nieistniejący: przenikanie przez przeszkody, magia Pustki

  7. Hybrydy Fragmentu – Nosiciele: integracja z Fragmentem, ryzyko utraty tożsamości


5. System klas i mechanika drużyny

  • System wieloklasowy i elastyczny: wojownicy, kapłani, magowie, nekromanci, bardowie, alchemicy, łotrzy

  • Drużyna: max 4–6 członków, konflikty między towarzyszami, romanse, zdrady, lojalność

  • Towarzysze reagują na decyzje gracza i siebie nawzajem


6. System magii

  • Źródła: Fragmenty, Echo, Wola, Pustka

  • Budowa zaklęć: Intencja + Nośnik + Cena

  • Stabilność magii: niska → mutacje zaklęć i efektów

  • Magia wpływa na środowisko, NPC, fabułę i zakończenia


7. Towarzysze główni

ImięRasaKlasaCharakterystyka
Elias VernCzłowiekKapłan / EgzorcystaMoralność, filozofia, losowe cuda
Maera KorrCzłowiekWojowniczkaBrutalna, frontowa, konfliktowa
Thrym z PopiołówKrasnoludPaladyn UpadłyPrzysięga wobec martwego Boga, ciężar honoru
LyssenneTieflingMag FragmentuNiestabilna magia, Fragment świadomy
KorvekCzłowiekNekromantaKontrola dusz, intelektualny
SylZmiennokształtnyBard / ManipulatorManipulacja pamięcią, wpływ na dialogi

8. Bestiariusz

  • Rozpad Boga: Fragmentariusz, Seraf Rozszczepiony, Relikwiarz

  • Pustka: Bezświat, Milczący, Nihilar

  • Fanatycy / wojownicy: Pokutnik Złamanego Słowa, Chór Skruszonych

  • Śmiertelne hybrydy: Zbieracz Fragmentów, Alchemik Krwi

  • Granice świata: Świadek, Epitafium

  • Zwierzęta: Wilk Popiołów, Kruki Deicydy

  • Bossowie: Strażnik Sanktuarium, Fragment Myśli


9. Akty gry

Akt I – Świadek Upadku

  • Lokacje: Sanktuarium Świtu, Miasto Mgieł

  • Cel: poznać Fragment, pierwsze wybory moralne

  • Finał: los pierwszego Fragmentu

Akt II – Konflikt frakcji

  • Lokacje: Aurion, Głębinne Kręgi, Aetheria, Wyspy Rozszczepione

  • Cel: polityka, konflikty frakcyjne, rozwój drużyny

  • Finał: bitwa o strategiczny Fragment, wybór dominującej frakcji

Akt III – Przemiana świata

  • Lokacje: Pustkowia Pustki, Wyspy Rozszczepione, Aetheria

  • Cel: ostateczne konsekwencje decyzji, przemiana świata

  • Finał: wybór zakończenia – zniszczenie Fragmentów, przejęcie mocy, oddanie frakcjom lub pozostawienie Fragmentów samym sobie


10. Antagoniści i ważni NPC

  • Archem Korr (Synod Deicydy) – manipulacja, świat bez Boga

  • High Priestess Serapha (Kościół Resztek) – odtworzenie Boga

  • Mistrz Pustki, Nihilarion (Kult Pustki) – sprowadzenie Pustki

  • Generał Popielny, Tharok (Zakon Popiołów) – ochrona podziemi i artefaktów

  • Kapitan Mira Valen, Sędzia Eryndor, Alchemik Varkus, Prorok Cienia Lysar – kluczowe postacie wspierające fabułę


11. Ton i styl

  • Mroczne fantasy, brutalne konsekwencje, filozoficzne pytania

  • Subtelny humor i aluzje

  • System magii i bestiariusz reagują na decyzje gracza


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcinków(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojowników - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zostały założone przez Zmiennokształnego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i całego Multiwersum prócz tego badają jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokształny smok i założyciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa ręka Hiyalasa.Mroczny elf mag i były bard Chittb Crafty - Ciemnowłosa Elfka Demolożka posiada zdolności pisarskie Scarletina - Kapłanka z rasy Urushai Iverlake - demon czujący to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcinków

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - ród który stworzył Stolicę Urn - Silverteeth Wood inczej znany również Silverteeth City które leży w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Król Reshelm Silverteeth który walczy o dobro Urn pragnie chronić swoje królestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazują jak tworzyła się Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - władca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony książe  Dualiso - Były nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istotę many uwięzioną w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta się go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dowódca wojsk Silverteeth City Unelia - córka zmarłego byłego dowódcy - Pertyna.Reshelm przygarnął ją traktuje ją jak swoją córkę.Unelia posiada zdolności magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - służąca Unelii.córka płatnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta może dodać mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do całości. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy Młoda Gildia . 🎬 TYTUŁ SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jesteśmy bohaterami. Ale dziś – tylko my możemy uratować świat.” 🔥 ZAŁOŻENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. Główni bohaterowie to dawni złoczyńcy, niegdyś wrogowie Gildii Niepokonanych, którzy dostają szansę na skrócenie wyroków, a może nawet rehabilitację – pod warunkiem, że będą wykonywać śmiertelnie niebezpieczne misje dla rządu. 🧨 GŁÓWNA FABUŁA – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), świat pogrąża się w chaosie. Superbohaterowie są rozproszeni lub zaginęli. Międzynarodowa agencja bezpieczeństwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddział operacyjny złożony z byłych złoczyńców, mutantów i odrzuconych eksp...