馃彏 艢wiat gry
Cravenfall to 艣wiat po katastrofie wymiarowej, w kt贸rym magia, technologia i chaos kosmiczny mieszaj膮 si臋 ze sob膮. Kontynenty zosta艂y rozdarte przez wojny bog贸w, katastrofy technologiczne i wycieki Aetheru – energii mi臋dzywymiarowej, z kt贸rej korzystaj膮 zar贸wno magowie, jak i in偶ynierowie.
Miasta s膮 megastrukturami pe艂nymi ruin, z dzielnicami kontrolowanymi przez frakcje, kt贸re walcz膮 o wp艂ywy. Pustkowia s膮 pe艂ne mutant贸w, zagubionych podr贸偶nik贸w, pradawnych stra偶nik贸w i wycieku Aetheru, kt贸ry deformuje materi臋. Ka偶dy region ma unikaln膮 atmosfer臋, flor臋 i faun臋, a eksploracja wymaga uwa偶nego planowania, zdolno艣ci przetrwania i decyzji moralnych.
艢wiat Cravenfall jest dynamiczny: frakcje zmieniaj膮 swoje pozycje, potwory ewoluuj膮, a decyzje gracza maj膮 realny wp艂yw na otoczenie.
馃椇️ Mapa Cravenfall – szczeg贸艂owe regiony
-
Miasto Cravenfall – serce handlu i polityki, podzielone na dzielnice:
-
Aether District – laboratoria magotech, tajne eksperymenty.
-
Old Quarter – zniszczone ruiny, kryj贸wki bandyt贸w.
-
Market Spire – handel artefaktami, napotkania z NPC i frakcjami.
-
-
Underveil Ruins – ogromny kompleks podziemny pe艂en gang贸w i eksperymentalnych laboratori贸w; przypomina klimat Necromundy.
-
Stoneforge Mountains – krasnoludzkie fortece, kopalnie rzadkich minera艂贸w, polowania na bestie g贸rskie.
-
Verdant Enclave – pradawne lasy elf贸w, 艣wi臋te miejsca i ruiny starych cywilizacji.
-
Abyssal Wastes – zdeformowane pustkowia, zamieszkane przez kultyst贸w, demony i mutanty.
-
Drakon Peaks – szczyty g贸rskie z jaskiniami smok贸w i tajemnymi laboratoriami.
-
Pustynne Ruiny i Wody Starego 艢wiata – miejsce katastrof technologicznych i zmutowanych potwor贸w.
-
Cytadela Xyphralis – akademia-miasto magotechniki z bibliotekami, silosami nekromantycznymi i zakazanymi archiwami Deyrrisa.
-
Forteca YX-Prime – wi臋zienie mi臋dzywymiarowe CEVRAD, pe艂ne pu艂apek, wi臋藕ni贸w i zmutowanych stra偶nik贸w.
-
Stare Kr贸lewskie Krainy Cravenfall – ruiny imperi贸w, pradawne lochy i magiczne drzewa Yl-Avari.
馃К Rasy – szczeg贸艂owo
-
Ludzie – elastyczni, wytrzymali, biegli w ka偶dej klasie; 艂atwo adaptuj膮 si臋 do mutacji i magotech.
-
Krasnoludy – mistrzowie rzemios艂a i technologii, odporni fizycznie, s艂absi w magii.
-
Elfy – zwi膮zane z natur膮, d艂ugowieczne, bieg艂e w magii i 艂ucznictwie, wra偶liwe na Aether.
-
Mutanci – powsta艅cy katastrof, posiadaj膮 unikalne zdolno艣ci fizyczne i mentalne, ale ich cia艂o i umys艂 s膮 niestabilne.
-
Demi-ludzie – potomkowie staro偶ytnych istot magicznych, cz臋sto hybrydy z cechami zwierz臋cymi lub element贸w Aetheru.
⚔️ Klasy postaci – rozszerzenie
-
Wojownik – specjalizacje: ci臋偶ki pancerz, bro艅 obuchowa, taktyka grupowa.
-
艁ucznik – strza艂y, pu艂apki, kamufla偶, tropienie i zasi臋g bojowy.
-
Mag – kontrola 偶ywio艂贸w, przywo艂ania, zakl臋cia ofensywne, defensywne i rytualne.
-
Alchemik – eliksiry, trucizny, bomby, mikstury mutacyjne.
-
Najemnik/Skrytob贸jca – kontrakty, ciche eliminacje, pu艂apki, w艂amywanie.
-
Kap艂an/Paladyn – magia 艣wiat艂a, b艂ogos艂awie艅stwa, ochrona, leczenie i rytua艂y.
-
Technomanta – integracja technologii i magii: drony, runiczne bronie, cybernetyka.
Ka偶da klasa posiada drzewka rozwoju, pozwalaj膮ce na budow臋 hybrydowych postaci.
馃敭 Magia i system mutacji
-
呕ywio艂y: ogie艅, woda, ziemia, powietrze, b艂yskawica, l贸d, 艣mier膰, duch.
-
Rytua艂y: wymagaj膮 sk艂adnik贸w, czasu i przygotowania przestrzennego.
-
Artefakty: wzmacniaj膮 moce, ale mog膮 uszkodzi膰 u偶ytkownika.
-
Mutacje: fizyczne, magiczne i wymiarowe – daj膮 pot臋偶ne zdolno艣ci kosztem stabilno艣ci duszy.
-
Magotech: po艂膮czenie technologii i magii, tworz膮ce bro艅, pancerze i implanty Aetherowe.
馃洝️ Bro艅 i zbroje – szczeg贸艂y
-
Bro艅 bia艂a: miecze, topory, halabardy, w艂贸cznie, sztylety.
-
Bro艅 dystansowa: 艂uki, kusze, proce, kusze powtarzalne.
-
Bro艅 technologiczna: karabiny plazmowe, pistolety energetyczne, wyrzutnie min.
-
Zbroje: sk贸rzane, kolczugi, pe艂ne, energetyczne, z wbudowan膮 ochron膮 Aetherow膮.
-
Tarcze: metalowe, energetyczne, runiczne, reaguj膮ce na magi臋.
馃 Jedzenie i wspomagacze
-
Suszone mi臋so, owoce, warzywa, zupy.
-
Eliksiry zdrowia, many, odporno艣ci na trucizny i promieniowanie.
-
Napoje regeneracyjne, energetyczne, alkohol.
-
Narkotyki i stymulanty zwi臋kszaj膮ce statystyki kosztem zdrowia psychicznego.
-
Surowce do alchemii: ro艣liny, minera艂y, esencje magiczne.
馃悏 Bestiariusz – rozbudowany
-
Mutanty pustynne i le艣ne – zwinne, jadowite, czasem lataj膮ce.
-
Smoki i bestie g贸rskie – stra偶nicy artefakt贸w.
-
Demony Abyssal Tear – od s艂abych po boskie.
-
Bandyci i gangi Underveil – improwizowane bronie, zasadzki, pu艂apki.
-
Pradawne konstruktory – automaty, golemy, maszyny obronne.
-
Zwierz臋ta fantastyczne – wilki lodowe, rogate smoki, echa 偶ywio艂贸w.
馃З Frakcje – szczeg贸艂owo
-
CEVRAD – policja mi臋dzywymiarowa, hierarchia od komisarzy po harpie stabilizacyjne.
-
Radyant Conclave Xhala – fanatycy eksperyment贸w, tworz膮 hybrydy i chimery.
-
Zakon Z艂amanego S艂o艅ca – religijna frakcja zakazuj膮ca mutacji.
-
Syndykat Wyrwanych – mutanci kontroluj膮cy swoje deformacje.
-
Aethernalni Bogowie Kaoryth – kosmiczne byty, ka偶dy z w艂asnym kultem i jednostkami.
馃懃 Pe艂na lista postaci
A. Postacie pierwszoplanowe (G艂贸wne)
-
Lyra Veyalis – wampirzyca, antybohaterka, przewodniczka gracza; mistrzyni cieni i krwawej magii.
-
Riven Duskbane – weteran, mentor, 艂owca mutant贸w i taktyk.
-
Elarion Saphyre – elficki mag i alchemik; nauczyciel i doradca w magotech.
-
Malverin Drex – czarnoksi臋偶nik, tyran, g艂贸wny antagonista.
-
Kaelith Voran – mistyczny zab贸jca balansuj膮cy mi臋dzy 偶yciem a 艣mierci膮; zmienny sojusznik lub wr贸g.
Lyra Veyalis – wampirzyca, antybohaterka, przewodniczka gracza; mistrzyni cieni i krwawej magii.
Riven Duskbane – weteran, mentor, 艂owca mutant贸w i taktyk.
Elarion Saphyre – elficki mag i alchemik; nauczyciel i doradca w magotech.
Malverin Drex – czarnoksi臋偶nik, tyran, g艂贸wny antagonista.
Kaelith Voran – mistyczny zab贸jca balansuj膮cy mi臋dzy 偶yciem a 艣mierci膮; zmienny sojusznik lub wr贸g.
B. Postacie drugoplanowe (Frakcje, mentorzy, wa偶ne NPC)
Frakcja: Underveil Syndicate
-
Gorvik “呕elazny Pazur” Thorne – przyw贸dca gang贸w podziemnych, brutalny i bezwzgl臋dny.
-
Selina “Cie艅” Veyra – mistrzyni infiltracji i szpiegostwa, tajemnicza agentka Syndykatu.
-
Derrick Blight – szuler i handlarz broni膮, punkt kontaktowy dla gracza.
Gorvik “呕elazny Pazur” Thorne – przyw贸dca gang贸w podziemnych, brutalny i bezwzgl臋dny.
Selina “Cie艅” Veyra – mistrzyni infiltracji i szpiegostwa, tajemnicza agentka Syndykatu.
Derrick Blight – szuler i handlarz broni膮, punkt kontaktowy dla gracza.
Frakcja: Stoneforge Dwarves
-
Borin Ironfist – mistrz kowalstwa, przewodnicz膮cy Rady Krasnolud贸w.
-
Thalrik Stonevein – in偶ynier broni i maszyn, tw贸rca mechanicznych pu艂apek.
Borin Ironfist – mistrz kowalstwa, przewodnicz膮cy Rady Krasnolud贸w.
Thalrik Stonevein – in偶ynier broni i maszyn, tw贸rca mechanicznych pu艂apek.
Frakcja: Verdant Enclave
-
Elowen Leafshade – kap艂anka lasu, obro艅czyni pradawnych miejsc.
-
Faelar Windrunner – zwiadowca elf贸w, mistrz 艂uku i taktyki le艣nej.
Elowen Leafshade – kap艂anka lasu, obro艅czyni pradawnych miejsc.
Faelar Windrunner – zwiadowca elf贸w, mistrz 艂uku i taktyki le艣nej.
Frakcja: Drakon Sentinels
-
Kaeros Flamefang – lider 艂owc贸w smok贸w, stra偶nik Drakon Peaks.
-
Veyra Stormtalon – m艂oda adeptka w walce z bestiami, ucze艅 Kaerosa.
Kaeros Flamefang – lider 艂owc贸w smok贸w, stra偶nik Drakon Peaks.
Veyra Stormtalon – m艂oda adeptka w walce z bestiami, ucze艅 Kaerosa.
Frakcja: Cult of the Abyssal Tear
-
Xyrris Malvane – kap艂an demoniczny, antagonistyczny NPC w lokacjach kultyst贸w.
-
Lyranth Shadowfiend – mroczny czarodziej kultu, wrogowie w misjach pobocznych.
Xyrris Malvane – kap艂an demoniczny, antagonistyczny NPC w lokacjach kultyst贸w.
Lyranth Shadowfiend – mroczny czarodziej kultu, wrogowie w misjach pobocznych.
Pozostali mentorzy i przewodnicy
-
Orin Vale – handlarz i mentor w dziedzinie alchemii.
-
Sarena Duskwing – przewodniczka w misjach moralnych, reaguje na wybory gracza.
-
Torrik Blackhand – najemnik oferuj膮cy kontrakty, opcjonalny sojusznik lub przeciwnik.
Orin Vale – handlarz i mentor w dziedzinie alchemii.
Sarena Duskwing – przewodniczka w misjach moralnych, reaguje na wybory gracza.
Torrik Blackhand – najemnik oferuj膮cy kontrakty, opcjonalny sojusznik lub przeciwnik.
C. Postacie trzeciorz臋dne (NPC lokalni, losowe spotkania)
Miasto Xyphralis
-
Jorik Slate – stra偶nik miejskiej bramy, daje drobne misje.
-
Mira Glass – kupiec artefakt贸w, reaguje na reputacj臋 gracza.
-
Felwin Hart – karczmarz, 藕r贸d艂o plotek i informacji.
Jorik Slate – stra偶nik miejskiej bramy, daje drobne misje.
Mira Glass – kupiec artefakt贸w, reaguje na reputacj臋 gracza.
Felwin Hart – karczmarz, 藕r贸d艂o plotek i informacji.
Underveil Ruins
-
Krix Shadowclaw – bandyta, pu艂apki w podziemiach.
-
Vera Tunnelfoot – poszukiwaczka skarb贸w i pu艂apek, opcjonalny przewodnik.
Krix Shadowclaw – bandyta, pu艂apki w podziemiach.
Vera Tunnelfoot – poszukiwaczka skarb贸w i pu艂apek, opcjonalny przewodnik.
Stoneforge Mountains
-
Durgan Rockbeard – stra偶nik kopalni, misje obronne.
-
Hilda Irontoe – kowal pomocniczy, zleca crafting i ulepszanie sprz臋tu.
Durgan Rockbeard – stra偶nik kopalni, misje obronne.
Hilda Irontoe – kowal pomocniczy, zleca crafting i ulepszanie sprz臋tu.
Verdant Enclave
-
Liora Mossheart – druid, zleca misje ratowania zwierz膮t i magicznych ro艣lin.
-
Fenlor Leafsong – 艂ucznik patroluj膮cy las, pojawia si臋 przy konfliktach z wrogami.
Liora Mossheart – druid, zleca misje ratowania zwierz膮t i magicznych ro艣lin.
Fenlor Leafsong – 艂ucznik patroluj膮cy las, pojawia si臋 przy konfliktach z wrogami.
Drakon Peaks
-
Brakthar Scaletalon – poszukiwacz smoczych jaj i relikt贸w.
-
Sylvara Windscale – uczennica Kaerosa, towarzyszy graczowi w niekt贸rych misjach.
Brakthar Scaletalon – poszukiwacz smoczych jaj i relikt贸w.
Sylvara Windscale – uczennica Kaerosa, towarzyszy graczowi w niekt贸rych misjach.
Abyssal Wastes
-
Mordai Voidcaller – niski rang膮 kultysta, spotkania losowe w pustkowiach.
-
Ilthara Nightshade – demoniczna istota, interakcje zale偶膮 od decyzji gracza.
Mordai Voidcaller – niski rang膮 kultysta, spotkania losowe w pustkowiach.
Ilthara Nightshade – demoniczna istota, interakcje zale偶膮 od decyzji gracza.
Losowe postacie podr贸偶nik贸w i handlarzy
-
Ravik Stonehand – karawanier, oferuje wymian臋 przedmiot贸w i plotki.
-
Lyssa Emberlight – alchemik podr贸偶uj膮cy po 艣wiecie, pojawia si臋 przy eksperymentach.
-
Grath Bloodpaw – najemnik, potencjalny przeciwnik w losowych starciach.
Ravik Stonehand – karawanier, oferuje wymian臋 przedmiot贸w i plotki.
Lyssa Emberlight – alchemik podr贸偶uj膮cy po 艣wiecie, pojawia si臋 przy eksperymentach.
Grath Bloodpaw – najemnik, potencjalny przeciwnik w losowych starciach.
馃幃 Mechaniki gry – rozwini臋te
-
Otwarty 艣wiat, sandboxowa eksploracja.
-
System reputacji i wp艂ywu frakcji.
-
Rozw贸j postaci z umiej臋tno艣ciami, klasami hybrydowymi i mutacjami.
-
Rzut ko艣膰mi i statystyki RPG w walce, interakcjach i dyplomacji.
-
Crafting, alchemia, tworzenie pu艂apek i magotech.
-
Decyzje moralne wp艂ywaj膮ce na zako艅czenie gry i los 艣wiata.
-
Dynamiczne wydarzenia frakcyjne, najazdy i inwazje wymiarowe.
馃幁 Akty gry
Akt I – P臋kni臋cie 艢wiata
Cel: Wprowadzenie gracza w 艣wiat, poznanie podstaw mechanik, wprowadzenie g艂贸wnych postaci i frakcji.
Fabu艂a:
艢wiat Cravenfall zmaga si臋 z niedawnym kataklizmem: eksperyment Archi-Magotechnika Deyrrisa Xhala spowodowa艂 rozdarcie wymiarowe, uwalniaj膮c mutanty, demony i chaos energetyczny. Gracz, jako W艂贸cz臋ga Zbie偶no艣ci, budzi si臋 w ruinach Miasta Xyphralis, nie pami臋taj膮c swojego pochodzenia.
G艂贸wne wydarzenia:
Spotkanie z Lyr膮 Veyalis i Rivenem Duskbane – pierwsze wprowadzenie do 艣wiata, mutacji i magotech.
Pierwsze misje poboczne: oczyszczenie ruin, ochrona ocala艂ych, podstawy craftingu.
Pierwsze wybory moralne – ratowa膰 mieszka艅c贸w miasta czy wykorzysta膰 ich do w艂asnych cel贸w.
Lokacje:
Miasto Xyphralis – centrum handlu i polityki.
Underveil Ruins – pierwsze podziemia do eksploracji, wprowadzenie systemu pu艂apek i losowych spotka艅.
Okolice Miasta – zmutowane pustkowia i lasy podleg艂e Verdant Enclave.
Frakcje w akcie I:
Underveil Syndicate – kontakt wprowadza system reputacji.
Verdant Enclave – pierwsze spotkanie z elfami i ich misjami.
Akt II – Zew Mutant贸w i Kultyst贸w
Cel: Rozw贸j postaci, wprowadzenie drugoplanowych frakcji i mutacji.
Fabu艂a:
Chaos wymiarowy rozprzestrzenia si臋 na Stoneforge Mountains i Abyssal Wastes. Gracz musi wybiera膰 mi臋dzy frakcjami i decydowa膰, komu pomaga膰, a kogo zwalcza膰.
G艂贸wne wydarzenia:
Pierwsze starcia z mutantami pustyni i demonami Abyssal Tear.
Zlecenia od Borin Ironfista i Elowen Leafshade – rozw贸j craftingowy i magiczny.
Misja ratunkowa dla Seliny Veyry z Underveil Syndicate – wprowadzenie systemu sojusz贸w i zdrad.
Pierwsze mutacje wymiarowe gracza, wybory mi臋dzy moc膮 a stabilno艣ci膮 duszy.
Lokacje:
Stoneforge Mountains – kopalnie krasnolud贸w i mechaniczne pu艂apki.
Verdant Enclave – pradawne 艣wi臋te miejsca i lasy elf贸w.
Abyssal Wastes – pustkowia kultyst贸w, pierwsze lochy i demoniczne spotkania.
Frakcje w akcie II:
Stoneforge Dwarves – rozw贸j technologii i pu艂apek.
Cult of the Abyssal Tear – wrogowie, misje moralne i konflikt kultyst贸w z mieszka艅cami.
Akt III – Wojny Frakcji i Odkrycie Fortecy
Cel: Intensyfikacja konflikt贸w frakcyjnych, eksploracja megastruktur i odkrycie tajemnic Deyrrisa Xhala.
Fabu艂a:
R贸偶ne frakcje zaczynaj膮 otwarcie walczy膰 o kontrol臋 nad fragmentami wymiar贸w. Gracz odkrywa Megastruktur臋 CEVRAD – Forteca YX-Prime i dowiaduje si臋 o eksperymentach Xhala z hybrydami i chimerycznymi potworami.
G艂贸wne wydarzenia:
Sojusze z Drakon Sentinels lub Verdant Enclave – decyzje strategiczne wp艂ywaj膮ce na p贸藕niejsze misje.
Pierwsze starcia z hybrydami Radyant Conclave Xhala.
Misje taktyczne – obrona miast, przejmowanie punkt贸w strategicznych.
Spotkanie z Malverinem Drexem – antagonista w pe艂nej krasie.
Lokacje:
Drakon Peaks – g贸ry, smoki, stra偶nicy relikt贸w.
Forteca YX-Prime – laboratoria, wi臋zienia wymiarowe, wy偶szy poziom technologii.
Frakcje w akcie III:
Drakon Sentinels – sojusze strategiczne, 艂owcy bestii.
Radyant Conclave Xhala – pierwsze konflikty z zaawansowanymi hybrydami.
Akt IV – Rozdarcie Rzeczywisto艣ci
Cel: Kulminacja wydarze艅, inwazje wymiarowe, fina艂owe wybory moralne i system wielu zako艅cze艅.
Fabu艂a:
Brama wymiarowa w pe艂ni si臋 otwiera – 艣wiat pogr膮偶a si臋 w chaosie. Gracz musi zdecydowa膰, czy odtworzy膰 艣wiat, pozwoli膰 bogom przej膮膰 kontrol臋, zdradzi膰 wszystkie frakcje, czy doprowadzi膰 do absolutnego chaosu.
G艂贸wne wydarzenia:
Masowe inwazje mutant贸w, demon贸w i hybryd w miastach i pustkowiach.
Spotkania z Kaelithem Voranem, kt贸ry mo偶e zosta膰 sojusznikiem lub wrogiem, zale偶nie od wcze艣niejszych decyzji.
Konfrontacja z Malverinem Drexem i ostateczne wybory moralne.
Mo偶liwo艣膰 przebudowy 艣wiata lub pozostawienia go w ruinach.
Lokacje:
Wszystkie dotychczasowe obszary – otwarte dla inwazji i dynamicznych wydarze艅.
Nowe wymiarowe strefy – fragmenty r贸wnoleg艂ych 艣wiat贸w dost臋pne tylko w finale.
Frakcje w akcie IV:
Wszystkie frakcje – wp艂yw wcze艣niejszych wybor贸w decyduje o ich losie i dost臋pnych zako艅czeniach.
CEVRAD – ostateczny arbiter rzeczywisto艣ci i stra偶nik stabilno艣ci wymiar贸w.
馃弳 Cel gry
Odnale藕膰 Deyrrisa Xhala i zdecydowa膰 o losie Cravenfall:
-
Pom贸c mu odtworzy膰 wymiar.
-
Zabi膰 go i odda膰 Kaoryth bogom.
-
Zdradzi膰 wszystkie strony i rz膮dzi膰 ruinami.
-
Otwarcie wszystkich 艣wiat贸w, dopuszczaj膮c chaos absolutny.
Komentarze
Prze艣lij komentarz