Centra Online to MMORPG high-fantasy osadzone w świecie Urn — planecie, której magiczna równowaga zaczyna pękać wskutek przebudzenia pradawnej energii Eclipsium.
W podstawce gracz przemierza dziewięć głównych krajów, od lasów elfów po pustynie demonów, a główny wątek prowadzi do konfrontacji z kosmicznym bytem półcienia.
🗺️ KRAJE ŚWIATA URN
(z oficjalnym dodaniem królestwa ludzi z Silverteeth City)
1. KRAJ LUDZI: KINGDOM OF ALVARIA
(Zawiera Silverteeth City — centralne miasto ludzi)
Typ: królestwo feudalno-rycerskie
Biome: równiny, wzgórza, hrabstwa, miasta kupieckie
Alvaria to najpotężniejsze ludzkie królestwo Urn, centrum handlu i polityki. Jej perłą jest Silverteeth City, miasto zbudowane na srebrnych klifach i kanałach, gdzie zbiegają się drogi całego świata.
Najważniejsze regiony Alvarii
- Greenfield Barony – ludzkie „starter zone”, rolnicza kraina pełna problemów z bandytami i wilkami.
- Silverteeth City – najważniejsze miasto ludzi; hub ekonomiczny podstawki.
- Sunbreak Plains – złote równiny pełne fortec i obozów rycerskich.
- Valegrim Keep – cytadela z mroczną historią, dungeon 1–20.
- Ashenford Borderlands – granica z Ishtaar, pełna rozdarć magicznych.
Motyw krainy
Honor, rycerze, zdrady polityczne i niepokój związany z rosnącą siłą Eclipsium.
Alvaria staje się pierwszą linią obrony przed nadchodzącą ciemnością.
2. Svarga — Królestwo Leśnych Elfów
Typ: monarchia druidyczno-celestialna
Biome: pradawne lasy, jadeitowe jeziora, żywe gaje
Dom leśnych elfów, nierozerwalnie związany z Lasem Matką.
Magia tam oddycha, rośnie i śpiewa.
Najważniejsze miejsca
- Moonroot Vale – strefa startowa elfów
- Elun’ar Village
- Ruiny Leth’ara (Dungeon)
- Moonwell Sanctuary
3. Kholmar — Górskie Królestwa Krasnoludów
Typ: federacja klanów kuźniczych
Biome: tunele, kuźnie, góry, lawowe jaskinie
Pancerze runiczne, masywne młoty i technomagia — Kholmar to potęga rzemiosła.
Najważniejsze miejsca
- Forgeward Depths – strefa startowa
- Ironweave Citadel
- Emberfall Mines
- Hall of Thousand Hammers (Dungeon)
4. Serpentis — Bagienne Księstwa Wężoludzi
Typ: teokracja trucizn i rytuałów
Biome: bagna, mokradła, starożytne świątynie
Dom tajemniczych Wężoludzi, mistrzów debuffów i alchemii.
Najważniejsze miejsca
- Coilmarsh Delta – strefa startowa
- Serpent Crown Pyramid
- Temple of Fangs (Dungeon)
- Ashcoil Swamp
5. Ur-Velath — Wysokie Imperium Magów
Typ: magokracja astralna
Biome: magiczne wyżyny, obserwatoria, pływające wyspy
Największe źródło magów i zaklinaczy na kontynencie.
Najważniejsze miejsca
- Astral Enclaves – strefa startowa
- Elyndar Spire
- Luminous Conservatory
- Astral Labyrinth (Dungeon)
6. Pelestar — Królestwa Stepów Nocy
Typ: nomadyczne klany duchów i gwiazd
Biome: zimne stepy, meteorytowe równiny
Magia duchów, gwiazd i astralnej mądrości przodków.
7. Ishtaar — Pustynne Królestwo Demonów
Typ: upadłe państwo skażone wymiarem Baldu
Biome: pustynie, wyrwy, piekielne pola
Miejsce, gdzie po raz pierwszy zaczyna pękać bariera światów.
8. Nordhalla — Kraina Wiecznych Szczytów
Typ: górska kraina burz
Biome: zimowe pasma, gigantyczne twierdze
Dom gigantów lodu, duchów burzy i pradawnych istot.
9. The Expanse — Zamarznięte Pogranicze
Typ: terra incognita
Biome: lodowe pustkowia, rozpadliny Eclipsium
Granica świata. Przez niebo przenika moc półcienia.
📜 GŁÓWNA FABUŁA PODSTAWKI
ARC: „EONS OF TWILIGHT”
Świat Urn zaczyna pękać pod wpływem Eclipsium — energii równowagi między światłem a cieniem.
Rozsypują się bariery magii, rosną anomalie i budzą się pradawne istoty: Eclipseborn.
Główne wątki:
- W Alvarii giną baronie, a kult „Hollow Light” przejmuje władzę potajemnie.
- W Svardze Las Matka zaczyna czernieć.
- W Kholmarze runiczne kuźnie eksplodują nadmiarem energii.
- Serpentis planuje obudzić swojego boga-tyrana.
- Magowie Ur-Velath zaczynają eksperymenty na Eclipsium.
- Z Ishtaar wychodzą demony Baldu, wykorzystując pęknięcia.
- Nordhalla zamienia się w sztormową domenę tytanów.
Finał:
Eclipse Highlands — gracz staje naprzeciw Eclipse Sovereign, który chce przekształcić cały Urn w jedną strefę Półcienia.
🎮 KLASY PODSTAWKI
Każda rasa ma dostęp do większości klas:
- Warrior
- Guardian
- Ranger
- Rogue
- Mage
- Elementalist
- Cleric
- Druid
- Spellblade
Każda z 2 specjalizacjami oraz systemem Eon Skills.
🗺️ ZONES PODSTAWKI (LVL 1–60)
Lv 1–10 — Start Zones
- Greenfield Barony (Alvaria – ludzie)
- Moonroot Vale (Svarga)
- Forgeward Depths (Kholmar)
- Coilmarsh Delta (Serpentis)
- Astral Enclaves (Ur-Velath)
Lv 10–20 — Regionalne Krainy
- Silverteeth Lands (Alvaria)
- Forest of Svarga
- Emberfall Range
- Ashcoil Swamp
🗺️ LVL 20–30 — PELESTAR STEPPE
Lokacje
- Starfallen Prairie – równiny meteorytowe
- Moontrail Gorge – szlak klanów nomadów
- Singing Stones Basin – dolina obelisków duchów
- Twilight Hooffields – tereny stad duchowych jeleni
- Frostwhisper Village – osada szamanów
- Emberwolf Crater – krater upadłej gwiazdy
- Shattered Constellation Ruins – starożytne ruiny astronomów
🌵 LVL 30–40 — ISHTAAR WASTES
Lokacje
- Ashsun Dunes – pustynia czarnego piasku
- Suncleft Canyon – oaza ukryta w szczelinie
- Blightwind Oasis – zatruta woda, demoniczne stwory
- Obsidian Scar – rozdarcie między wymiarami
- Demonspire Outposts – obozy Varaxa
- Ruins of Ishtaar – resztki dawnej cywilizacji
- Palace of the Shattered Sun – zrujnowany pałac królewski
❄️ LVL 40–50 — NORDHALLA PEAKS
Lokacje
- Howling Summit – szczyty pełne burz
- Stoneblood Pass – granica klanów góralskich
- Thunderjaw Ridge – góry zamieszkane przez giganty
- Frostfall Crevasse – ogromna lodowa rozpadlina
- Snowvein Hamlet – ostatnia osada ludzi północy
- Stormheart Citadel Exterior – tereny wokół twierdzy
- Skadar’s Echo – tytaniczny ołtarz burzy
🧊 LVL 50–55 — FROZEN EXPANSE
Lokacje
- Whiteshroud Plains – bezkresna biała pustka
- Glimmerice Coast – zamarznięte wybrzeża
- Crystalbreaker Trench – rozpadlina pełna kryształów
- Frozen Wreckfields – pole wraków i ruin w lodzie
- Hollow Frost Caverns – labirynt jaskiń lodowych
- Last Ember Camp – obóz odkrywców
- Anomaly Field Sigma – miejsce największych zaburzeń Eclipsium
🌑 LVL 55–60 — ECLIPSE HIGHLANDS (Finał)
Lokacje
- Shadowcrest Plateau – centrum energetyczne półcienia
- Ebonflare Ridge – góry pęknięć Eclipsium
- Nocturne Fields – pola całkowitej ciemności
- Crown of Dusk – ołtarze kosmicznych anomalii
- Veilbreak Ruins – ruiny rozdarte przez energię półcienia
- Celestial Breach – gigantyczne pęknięcie w niebie
- Final Ascent: Eclipse Pinnacle – końcowa strefa wejścia do finałowego dungeonu
🏰 DUNGEONY I RAIDY
Dungeony
- Ruins of Leth’ara
- Valegrim Catacombs
- Emberfall Descent
- Temple of Fangs
- Astral Labyrinth
Raidy
- Crown of the Eclipse
- Shrine of Hollow Light
- Bastion of Varax
🌟 GŁÓWNI BOHATEROWIE
- Seraphine Noctaris – mistrzyni Eclipsium
- Elyndra Moonwell – kapłanka Svargi
- Marshal Daren Holt – bohater Alvarii
- High Magister Voren – lider Ur-Velath
- Torvak Ironbrand – przywódca Kholmaru
🔥 GŁÓWNI ANTAGONIŚCI
- Eclipse Sovereign – final boss
- Lord Varax – demon Ishtaaru
- The Hollow Light Priesthood – kult w Alvarii
- The Ash-Born Triumvirate
- Shadecallers – wypaczeni magowie Ur-Velath
Komentarze
Prześlij komentarz