Przejdź do głównej zawartości

Centers:Shatterfall

Gatunek: Hack’n’Slash / RPG Akcji / Dark Fantasy

Setting: Królestwa Elfów, Pustka
Styl:  mistyczna melancholia, brutalna walka i metafizyczna groza.

🩸 FABUŁA

📖 Tło

Świat Centry pogrąża się w chaosie.
Inwazja Pustki — znana jako Shatterfall — rozdziera granice rzeczywistości, przynosząc istoty, które nie powinny istnieć.

Z elfickiego królestwa Areth, pełnego wiecznego księżycowego blasku, po zarośnięte lasy Viridion, zamieszkałe przez roślinnych półbogów, aż po wulkaniczne twierdze Nulvari — wszystkie narody walczą o przetrwanie, nie wiedząc, że prawdziwy wróg obserwuje ich zza zasłony istnienia.


👁️‍🗨️ ILYNTHA 

„Świat cierpi, bo jest niekompletny. Zszyjmy go w jedno ciało.”

Ilyntha, znana jako The Veilweaver, jest uosobieniem Nicości — pamięcią wszechrzeczy sprzed stworzenia życia.
Nie jest demonem, lecz kosmiczną świadomością, która widzi świat jako rozerwaną tkaninę i próbuje ją zszyć… używając ciał, dusz i wspomnień jako nici.

✴️ Wygląd:

Humanoidalny gobelin utkany z czarnego światła i run.
W centrum jej twarzy — pęknięte „oko” wypełnione płynnym światłem gwiazd.

✴️ Moce:

  • Stitching Reality – łączy wrogów w jedną formę (tworzy bossy-fuzje).

  • Unmake – odwraca czas ofiary, cofając jej istnienie.

  • Silence Pulse – usuwa dźwięk, emocje i magię w obszarze.

  • Thread of Being – potrafi zszyć rzeczywistość i stworzyć nowe prawa fizyki.

Oczywiście — oto skrócona, esencjonalna wersja opisu Khalary, zachowująca jej głębię i znaczenie:


⚖️ KHALARA 

Rola: Arkonka, strażniczka granicy między światem a Nicością.
Pochodzenie: Zaginione pustynne królestwo Orvha, pochłonięte przez Pustkę.
Wygląd: Ciemna skóra z obsydianowym połyskiem i runicznymi pęknięciami, srebrne warkocze, złote i czarne oko, zbroja z tkaniny Nicości.
Broń: Eclipse Fang – rozdzielane ostrze w kształcie półksiężyca.


🕯️ Charakter

Stoicka, potężna, nieugięta. Wierzy, że siła to przetrwanie, a nie władza.
Działa z żelazną determinacją, nawet gdy jej decyzje są moralnie szare.

„Nie boję się Nicości. To ona boi się mnie — bo pamiętam, kim byłam.”


🌒 Moce

  • Veillady’s Oath: blokuje magię Pustki, kosztem własnego zdrowia.

  • Runic Reprisal: odbija zaklęcia wrogów.

  • Eclipse Form: łączy światło i cień, stając się niemal nietykalna.

  • Soul Anchor: stabilizuje obszary pochłonięte przez Nicość.


💠 Znaczenie fabularne

Początkowo przeciwniczka gracza, później sojuszniczka lub ofiara.
Uosabia równowagę między światłem a Nicością.
Jej decyzje mogą zaważyć na losie świata i samej Ilynthy.


Symbol: Równowaga przez siłę.
Motyw muzyczny: Runes of the Last Dawn – bębny i chóralny lament.

„Nie ma dobra ani zła. Jest tylko to, co trwa — i to, co się poddaje.”


⚔️ RASY I KRÓLESTWA

🌙 ARETH – Królestwo Księżyca

  • Rasa: AELYN – elfy wysokiego rodu, mistyczne i eteryczne.

  • Magia: światło, cień, iluzja, snów i wspomnień.

  • Styl: marmurowe wieże, kryształowe jeziora, architektura z mgły.

  • Kultura: poszukują równowagi między pamięcią a zapomnieniem.

  • Władczyni: Królowa Elyndra, Skażona Światłem, przemieniona przez Pustkę.


🌿 VIRIDION – Królestwo Żywej Natury

  • Rasa: YLVAR – mutacje elfów, które połączyły się z florą; półludzie-rośliny.

  • Magia: biomancja, kontrola życia i śmierci w przyrodzie.

  • Bogini: Syl’raen, Matka Zieleni – półboska istota zrodzona z lasu.

  • Styl: miasta splecione z korzeni, drzew i kwiatów; rosnące, oddychające budowle.

  • Kultura: naturę czczą jako święte ciało świata.

  • Wrogowie: Areth (za „skażenie natury” sztucznym światłem).


🔥 NULVARI – Królestwo Odrzuconych

  • Rasa: NULVARI – potomkowie ludzi, półelfów i klanów zmutowanych przez magię i technologię.

  • Magia: technomagia, alchemia dusz, energia rdzeni Pustki.

  • Styl: czarne kuźnie, stalowe cytadele, pustkowia lawy i żelaza.

  • Kultura: ewolucja przez cierpienie i mechaniczne odrodzenie.

  • Przywódca: Lord-General Varian Kael, „Ten, który przemienia dusze w broń”.


🩶 PUSTKA – The Void

  • Wymiar Nicości, sfera nieistnienia i zapomnienia.

  • Tworzy portale znane jako Rany Świata, z których wydostają się istoty Ilynthy.


🩸 HIERARCHIA I JEDNOSTKI PUSTKI

Poziom Nazwa Opis
🕷️ 1 Threadlings Małe istoty utkane z czarnego światła; atakują stadami.
🩸 2 Echo Wraiths Duchy, które kopiują ruchy ofiary z 3-sekundowym opóźnieniem.
⚔️ 3 Silencers Wojownicy Pustki wyciszający magię wokół siebie.
💀 4 Unmade Colossi Gigantyczne amalgamaty istot „zszytych” razem przez Ilynthę.
🌌 5 Apostles of the Veil Półboskie istoty reprezentujące aspekty Nicości (Ciszę, Zapomnienie, Cień, Zerwanie).
👁️ 6 Ilyntha, The Veilweaver Demiurg Nicości, końcowy byt.

⚔️ BOHATEROWIE I ANTAGONIŚCI

Imię Frakcja Rola
Eryndor Valen Areth Rycerz Światła, który traci wspomnienia i staje się kluczowym wyborem między światłem a Nicością.
Liora Sylrae Viridion Kapłanka natury, córka Bogini Syl’raen, łącząca litość i gniew.
Varian Kael Nulvari Lord-Generał, który pragnie kontrolować Pustkę poprzez technologię.
Seren ValeAreth Zdradzony mag iluzji, który staje się heroldem Ilynthy.
The Steel Seer Nulvari Cybernetyczny prorok przewidujący przyszłość świata.
Vyrissa the Returned Nulvari Dawna duchowa wojowniczka, teraz mechaniczna bogini wojny.
Syl’raen, Matka Zieleni Viridion Półbogini, której korzenie sięgają samego serca świata.
Elyndra, Skażona Królowa Areth Pół-ofiara, pół-herold Nicości; jej serce jest nicią Ilynthy.
ILYNTHA Pustka Demiurg Nicości – finalna przeciwniczka i jednocześnie twórczyni nowego świata.

🌍 STREFY I LOKACJE

🌙 Areth

  • Celestine City – stolica wzniesiona na księżycowym jeziorze.

  • Veilspire – wieża badań nad iluzjami, zniszczona przez Pustkę.

  • The Silver Hollows – ruiny pełne echa wspomnień zmarłych elfów.

  • Moonfall Keep – twierdza obrońców Światła.

🌿 Viridion

  • Heartgrove Sanctuary – świątynia Matki Zieleni.

  • Thornreach – dżungla z żywymi drzewami-ludźmi.

  • Bloomveil Basin – kwitnące bagno, które reaguje na emocje.

  • Sylraen’s Cradle – miejsce, gdzie narodziła się Bogini Natury.

🔥 Nulvari

  • Forgespire Citadel – stolica zbudowana nad wulkanem.

  • Ashen Vaults – laboratoria rdzeni dusz.

  • Iron Mire – bagna z płynnym metalem i zmutowanymi maszynami.

  • Obsidian Front – pole bitewne między klanami a Pustką.

⚫ Pustka

  • The Loom – centrum Nicości, tkacka sieć Ilynthy.

  • Echo Fields – pustkowie, gdzie czas jest pętlą.

  • Unmade Sanctum – świątynia zbudowana z dusz.

  • The Stitching Sea – ocean z płynnej rzeczywistości.

  • The Veil Core – arena ostatecznego starcia z Demiurginią.


🛡️ ZBROJE I BRONIE

(pełny system opisany w poprzedniej wiadomości – z setami: Areth, Viridion, Nulvari, Pustki).
Zbroje łączą się w sety klasowe o różnym pochodzeniu, a Relikty Pustki pozwalają „zszywać” je w hybrydowe formy.


💀 RELIKTY PUSTKI

  • Eye of the Veil – widzenie przez rzeczywistość.

  • The Silent Thread – zszywanie dusz w towarzyszy.

  • Mask of Ilyntha – komunikacja z Nicością.

  • Heart of the Loom – zmiana zakończenia gry.


🎮 MECHANIKA

  • Trzy ścieżki postępu: Światło , Natura, Technologia.

  • System Overdrive / Corruption / Bloom: Każda frakcja ma unikalny „stan transu”.

  • Dualność rzeczywistości: Część map można odwracać — wersja „świata” i „nicości”.

  • Dynamiczne fabularne zakończenia: gracz może zszyć, spalić lub przebudzić świat.


🌀 DLCs

  1. Echoes of the Moonfall – epilog Areth (powrót Elyndry).

  2. Roots of Divinity – ekspedycja do serca Viridion i przebudzenie Syl’raen.

  3. Forged in Ashes – kampania Nulvari, tworzenie Boga-Maszyny.

  4. Whispers of the Veil – prequel o narodzinach Ilynthy.

  5. The Unmade Path (Final DLC) – alternatywne zakończenie, gdzie gracz może zostać nowym Demiurgiem.


🎨 STYL I TONACJA

  • Wizualnie: srebrzyste miasta, pulsująca roślinność, stalowe pustkowia i kosmiczne pejzaże Pustki.

  • Dźwiękowo: chóralne melodie elfów, głęboki industrial Nulvari, ambient Nicości.

  • Tematy: pamięć, tożsamość, śmierć, zjednoczenie przez zniszczenie.


Moby


🌙 ARETH 

Styl: mglista melancholia, srebrne wieże, miasta zawieszone nad pustką, księżycowe jeziora.
Motyw: Upadek dawnej chwały, zderzenie światła i cienia.


📍 The Pale Sanctum

Opis: Zrujnowana świątynia księżycowych bogów, teraz miejscem kultu Umbrali.

Moby:

  • Wraith of Moonlight – duchy elfów, którzy zatracili duszę w blasku księżyca.

  • Umbral Devotee – fanatycy Pustki w księżycowych szatach.

  • Silverbound Knight – strażnicy, których ciała zostały zlane z pancerzem.

Mini-bossowie:

  • The Hollow Maiden – elfica, której ciało jest puste, ale echo jej modlitwy zabija.

  • Voidbound Acolyte – elf przeżarty przez magię Pustki.

Boss:
🜏 Elyndra, The Pale Queen – elfia królowa, która ofiarowała własny blask Nicości, by „zachować piękno świata”.


📍 Silverroot Basin

Opis: Dawne elfi osiedla, zarosłe srebrnymi drzewami i skażoną magią.
Moby:

  • Blight Sapling – ożywione korzenie skażone Pustką.

  • Moonfallen Beast – stworzenia księżycowe zmutowane przez cienie.

  • Wandering Echo – bezgłosowe zjawy o twarzach z lustrzanego światła.

Boss:
🌑 The Starfallen Priest – kapłan, który przyzwał „światło z drugiej strony” i stał się jego naczyniem.



🌿 2. VIRIDION – Kraina Zielonych Serc

Styl: żyjąca dżungla, roślinne miasta, bioluminescencja, kapłanki drzew.
Motyw: Natura przebudzona, mściwa, boska.


📍 Thornspire Citadel

Opis: Stolica Viridion — forteca upleciona z korzeni, gdzie bije serce Bogini.
Moby:

  • Verdant Sentinel – żywe zbroje utkane z mchu i żelaza.

  • Bloomspawn – humanoidalne kwiaty wypluwające toksyny.

  • Thorncaster – kapłani, którzy strzelają cierniami z dłoni.

Mini-bossowie:

  • Kaelir the Thorned – wysoki druid i generał Bogini.

  • Rootborn Hydra – stwór z korzeni, rosnący w trakcie walki.

Boss:
🌺 Syl’raen’s Avatar – wcielenie Bogini Natury. Olbrzymi duch w kształcie kobiety-drzewa z sercem z kwitnącego kryształu.


📍 The Verdant Abyss

Opis: Dżungla tak gęsta, że światło tam ginie. Wszystko, co zginie, odrasta w nowej formie.
Moby:

  • Sporeborn – grzybowe humanoidy zdolne do samoreplikacji.

  • Vinecrawler – węże zrobione z korzeni.

  • Heartmoth – motyle, które wysysają wspomnienia.

Boss:
🌿 The Thorned Titan – gigant z korzeni i skał, strażnik Bogini.



⚙️ 3. VARN – Królestwo Odrzuconych

Styl: stal, ogień, maszyny, runy i alchemiczne zbroje.
Motyw: Technologiczna herezja i nienawiść wobec elfów.


📍 Varnhold Keep

Opis: Stalowa forteca napędzana rdzeniami dusz.
Moby:

  • Soulforged Soldier – wojownik z pustym rdzeniem zamiast serca.

  • Runebreaker – elitarne jednostki z bronią próżniową.

  • Ashhound – cybernetyczne bestie tropiące energię magii.

Mini-bossowie:

  • The Iron Choir – trzej inkwizytorzy przemienieni w jedno ciało.

  • Void Mechanist – naukowiec zasilany czystym rdzeniem Pustki.

Boss:
🔥 Lord-General Varian Kael – dowódca Nulvari, półczłowiek-półmaszyna, którego ciało spaja rdzeń Pustki.


📍 The Obsidian Forges

Opis: Miasto-kuźnia w sercu wulkanu. Kuźnie tworzą broń ze stopionych dusz.
Moby:

  • Molten Artificer – kowal z ognia i żelaza.

  • Forged Wraith – duchy kowali zamknięte w zbrojach.

  • Ash Revenant – upadli wojownicy spaleni przez własną moc.

Boss:
⚙️ The Steel Seer – cybernetyczny prorok, który widzi „linie losu” przez Pustkę.



🕳️ 4. THE VOID – PUSTKA

Styl: kosmiczna nicość, płynne światło, geometryczne cienie, echo nieskończoności.
Motyw: Rozpad istnienia i transcendencja przez unicestwienie.


📍 The Hollow Vale

Opis: Pierwsze miejsce, gdzie Pustka zetknęła się ze światem.
Moby:

  • Nullborn – zrodzeni z błędu istnienia.

  • Echo Serpent – węże z czystego światła i dźwięku.

  • Spectral Weaver – istoty zszywające przestrzeń.

Boss:
🜂 The Seamstress of Silence – prawa ręka Ilynthy, tkaczka, która potrafi „wypruć” pamięć z rzeczywistości.


📍 The Veil Core

Opis: Serce Pustki. Miejsce, gdzie materia przestaje istnieć, a dusze stają się nicią.
Moby:

  • Fragmented Souls – echo istot, które nigdy nie istniały.

  • Hollow Sentinels – strażnicy utkane z myśli Veilweaver.

  • Unbound Angels – dawne istoty boskie rozerwane przez Nicość.

Bossowie:

  1. Khalara the Veilguard (w wersji skażonej) – strażniczka Zasłony, pod wpływem Pustki.

  2. ILYNTHA, The Veilweaver – Demiurg Nicości, ostateczna istota.

„Świat był tylko szkicem. Ja narysuję go od nowa.”



🩸 PODSUMOWANIE STRUKTURY

Region Bossowie Główni Tematyka
Lunareth Elyndra, The Pale Queen / The Starfallen Priest Upadek elfów i skażenie magii.
Viridion Syl’raen’s Avatar / The Thorned Titan Natura jako boska kara.
Varn Lord-General Varian Kael / The Steel Seer Technologia kontra magia.
Void Seamstress of Silence / Ilyntha the Veilweaver Kosmiczna nicość i koniec istnienia.

Hierarchie 


🌙 ARETH 

„Światło nas oślepia, ale tylko w cieniu widzimy prawdę.”

Ustrój: Monarchia teokratyczno-arystokratyczna
Religia: Kult Księżyca i Boskiego Lustra
Bóstwo: Elyndra, Królowa Światła

⚖️ Hierarchia:

  1. Elyndra the Pale QueenBogini i monarchini Lunareth, rządzi przez odbicie w lustrze Księżyca.

  2. High Lunarchs (Arcyksiężycowi) – duchowi i polityczni doradcy królowej; kontrolują rytuały światła.

  3. Silver Sentinels – elitarna straż królewska, złożona z wojowników posługujących się światłem jako bronią.

  4. Moonweavers – zaklinacze i czarodzieje tkający iluzje; utrzymują porządek między snami a jawą.

  5. House Lords – głowy rodów szlacheckich; każdy ród kontroluje fragment światła i magii księżycowej.

  6. Luminar Adepts – kasta uczonych, astrologów i kapłanek badających cykle Księżyca.

  7. Commonfolk / Twilight Servants – wolni rzemieślnicy i słudzy poddani rodowi, często ślepo wierzący w boskość Elyndry.

🜂 Militaria:

  • Silver Blades – armia regularna Lunareth.

  • Veil Assassins – elitarne zabójczynie działające w cieniu Księżyca.

  • Mirror Priests – magowie tworzący odbicia i iluzje bitewne.


🌿 VIRIDION

„Nie budujemy królestwa. My nim jesteśmy.”

Ustrój: Bio-teokracja, rządzona przez kult natury
Religia: Kult Bogini-Matki, Syl’raen
Bóstwo: Syl’raen, Bogini Korzeni i Życia

🌱 Hierarchia:

  1. Syl’raen, The RootmotherBogini wcielona w naturę, jej ciało to cały las.

  2. High Bloom (Najwyższa Kapłanka) – głos Syl’raen, medium i władczyni duchowa.

  3. Circle of Thorns – zakon druidów-kapłanów, kontrolujących cykl życia i śmierci.

  4. Vinedaughters / Thornsons – wojownicy natury, urodzeni z nasion bogini; ich ciała są częściowo roślinne.

  5. Warden-Trees – półżywe strażnice, z którymi łączą się dusze obrońców.

  6. Bloomkeepers – kapłanki i zielarki utrzymujące równowagę w dżungli.

  7. The Rootborn – zwykli mieszkańcy; roślinoludzie i hybrydy, którzy żyją symbiotycznie z naturą.

🌿 Militaria:

  • Thorn Guard – wojownicy o pancerzach z kolców i chityny.

  • Bloomcasters – magowie natury, którzy kontrolują zarodniki i trucizny.

  • Root Sentinels – żywe drzewa o świadomości bojowej.


⚙️ VARN 

„Ze stali rodzi się wolność, z krwi – przyszłość.”

Ustrój: Technokratyczny reżim wojenny
Religia: Kult Stali i Duszy
Bóstwo: Omnith – Bóg-Maszyna, stworzony przez Nulvari

🔩 Hierarchia:

  1. Lord-General Varian Kaelwładca i prorok stali, dowódca zjednoczonej armii Nulvari.

  2. The Iron Council – rada technomagów i architektów duszy, decydujących o rozwoju broni i rytuałów.

  3. Soulforgers – inżynierowie dusz, tworzący rdzenie energetyczne z ciał i świadomości.

  4. Voidsmiths – kapłani-naukowcy, badający energię Nicości.

  5. The Forged Legions – armia Nulvari, półludzie i półmaszyny.

  6. Ash Priests – duchowni czczący ogień jako symbol oczyszczenia.

  7. The Hollowborn – najniższa kasta – niewolnicy pozbawieni duszy, zasilający maszyny.

⚙️ Militaria:

  • Iron Sentinels – masywne pancerne jednostki bojowe.

  • Corebreakers – berserkerzy z niestabilnymi rdzeniami dusz.

  • Machina Choir – hybrydowe drony bojowe sterowane zbiorową świadomością.


🔮 Porównanie struktur:

Pozycja ARETH  VIRIDION VARN
Władca Elyndra, Pale Queen Syl’raen, Rootmother Varian Kael, Lord-General
Boski poziom Magia Księżyca i Odbicia Boska Natura i Symbioza Technologia i Dusza
Elita Arcyksiężycowi Circle of Thorns Iron Council
Czarodzieje Moonweavers Bloomcasters Voidsmiths
Wojownicy Silver Sentinels Thorn Guard Forged Legions
Kapłani Mirror Priests Bloomkeepers Ash Priests
Ludność Twilight Servants Rootborn Hollowborn
Symbol Lustro i Księżyc Serce i Liść Ogień i Zębatka

🎭 STRUKTURA AKTÓW GRY


ACT I — FALL OF THE LUNAR THRONE

(Upadek Księżycowego Tronu)

Miejsce akcji: Królestwo ARETH
Motyw: Rozpad dawnego świata i powrót Pustki.
Dominujące emocje: Nostalgia, zdrada, światło gasnące w ciemności.


🔹 Główne wydarzenia:

  • Bohater trafia do ruin Areth po pierwszych wstrząsach Pustki.

  • Odkrywa, że elfy podzieliły się na Ari (czyści) i Umbrali (czciciele Nicości).

  • Zyskuje pierwsze moce oparte na Runach Zasłony — balans światła i cienia.

  • Spotyka Khalarę po raz pierwszy – jako strażniczkę portalu, która go testuje.

  • Ostateczna konfrontacja z Elyndrą, The Pale Queen, która otwiera bramę Pustki.


⚔️ Bossowie Aktu I:

  • The Hollow Maiden (poboczny)

  • The Starfallen Priest

  • Elyndra, The Pale Queen (boss główny aktu)


🕯️ Zakończenie:

Otwiera się Pierwsza Szczelina Pustki – świat zaczyna się rozpadać.
Bohater podąża śladem tajemniczego wezwania, które prowadzi go do granicy zielonego królestwa Viridion.


ACT II — ROOTS OF RECLAMATION

(Korzenie Odrodzenia)

Miejsce akcji: Kraina VIRIDION
Motyw: Natura jako mścicielka; piękno, które pożera.
Dominujące emocje: Dzikość, kult, boskość natury.


🔹 Główne wydarzenia:

  • Bohater dociera do lasów Viridion, które żyją i obserwują.

  • Odkrywa, że elfy mutowały w Sylvar — rasę roślinnych istot czczących Boginię Syl’raen.

  • Dowiaduje się, że Syl’raen planuje „pochłonąć” skażone światy, by odrodzić je w nowej formie.

  • Gracz zdobywa Moc Fotosyntetyczną – zdolność pochłaniania energii życia z otoczenia.

  • Spotyka Kaelira the Thorned – generała, który kwestionuje Boginię.


⚔️ Bossowie Aktu II:

  • Kaelir the Thorned

  • Rootborn Hydra

  • Syl’raen’s Avatar (główny boss aktu)


🕯️ Zakończenie:

Po pokonaniu Awatara, las umiera, ale jego serce bije dalej.
Bohater odkrywa, że Syl’raen i Ilyntha były niegdyś jednym bytem — „Matką i Cieniem”.
Khalara pojawia się ponownie, by ostrzec: „Nie możesz zabić korzeni tego, co jeszcze nie zakwitło.”


ACT III — THE FORGE OF WRATH

(Kuźnia Gniewu)

Miejsce akcji: Królestwo VARN
Motyw: Zemsta, technologia, degeneracja duszy.
Dominujące emocje: Gniew, utrata człowieczeństwa, stal zamiast serca.


🔹 Główne wydarzenia:

  • Bohater trafia do stalowego imperium Nulvari — „tych, którzy przeżyli zniszczenie przez przetrwanie”.

  • Odkrywa ich machinacje: używają rdzeni Pustki do zasilania dusz i maszyn.

  • Zostaje świadkiem tworzenia Voidforged Armies.

  • Spotyka Lord-Geneala Variana Kaela, który uważa, że tylko przez symbiozę z Nicością można przetrwać.

  • Gracz może wybrać, czy współpracuje z Varnem, czy go niszczy.


⚔️ Bossowie Aktu III:

  • The Iron Choir

  • Void Mechanist

  • Lord-General Varian Kael (główny boss aktu)

  • The Steel Seer (opcjonalny, wizjoner przyszłości)


🕯️ Zakończenie:

Z Kuźni wypływa energia Pustki – tworzy się „Most Nicości”.
Khalara ujawnia, że Nicość nie jest wrogiem, lecz lustrem istnienia.
Droga do Hollow Vale zostaje otwarta.


ACT IV — ECHOES OF THE VOID

(Echa Pustki)

Miejsce akcji: Region THE VOID / HOLLOW VALE / VEIL CORE
Motyw: Transcendencja, koniec istnienia, walka z samą strukturą rzeczywistości.
Dominujące emocje: Groza, podniosłość, samotność.


🔹 Główne wydarzenia:

  • Bohater wkracza w Pustkę, gdzie świadomość i ciało przestają być jednością.

  • Spotyka echa dawnych bossów – wskrzeszonych jako Stitched Forms.

  • Odkrywa, że Ilyntha próbuje „zszyć świat na nowo” — jednym ciałem, jedną duszą.

  • Khalara zostaje przejęta przez Pustkę, stając się Fallen Veilguard.

  • Gracz decyduje, czy ją ocali, czy wykorzysta jej moc przeciwko Ilynthcie.


⚔️ Bossowie Aktu IV:

  • The Seamstress of Silence

  • Fallen Khalara

  • Ilyntha, The Veilweaver (ostateczna walka)


🕯️ Zakończenie:

Świat się zszywa — ale nie wiadomo, w jakiej formie.
Gracz może wybrać jedno z trzech zakończeń:

  1. Rebirth – Świat odradza się, ale bohater zostaje jego korzeniem.

  2. Ascension – Bohater staje się nowym „Tkaczem”, zastępując Ilynthę.

  3. Silence – Wszystko znika. Świat wraca do pustki, zanim istniał.


🩸 STRUKTURA TEMATYCZNA AKTÓW

Akt Region Temat Główny boss Symbol
I Areth Upadek i skażenie magii Elyndra Księżyc
II Viridion Natura i boska zemsta Syl’raen’s Avatar Liść
III Varn Technologia i gniew Varian Kael Zębatka
IV The Void Nicość i transcendencja Ilyntha Oko Zasłony

🌀 DLCs — Rozszerzenia fabularne 


🌙 Echoes of the Moonfall

(Epilog Lunareth — Powrót Elyndry)

„Nie każda królowa umiera. Niektóre uczą się żyć w cieniu własnego grobu.”

Opis:
Osadzone po wydarzeniach z Aktu IV. Elfy Areth próbują odbudować swoje miasto na ruinach Księżycowego Tronu.
Z mgieł powraca Elyndra the Pale Queen, nie jako wróg, lecz jako duch światła próbujący zatrzymać rozpad magii.
Jednak Księżyc zstępuje z nieba, a jego blask zaczyna pożerać rzeczywistość.

Nowe strefy:

  • Moonlit Abyss – rozszczepiony fragment nieba, gdzie płyną odwrócone rzeki światła.

  • Throne of Echoes – nowa stolica elfów, unosząca się na rozbitych wyspach.

Bossowie:

  • The Mirror Queen (odbicie Elyndry)

  • The Lamented Choir

  • Elyndra the Reborn (świetlisty demiurg, walczący o ocalenie świata przed własnym światłem)

Tematy:
Żal, odkupienie, śmierć boskości przez własny blask.


🌿 Roots of Divinity

(Ekspedycja do serca Viridion — Przebudzenie Syl’raen)

„Niebo umiera, ziemia śni. Czas, by ziarno bogini znów wykiełkowało.”

Opis:
Pod ziemią, w sercu Viridion, coś znów rośnie.
Kapłanki Sylvar odkrywają, że Syl’raen nie została zniszczona — tylko zakopała swoje serce w rdzeniu planety.
Gracz prowadzi ekspedycję do The Verdant Abyss, by powstrzymać odrodzenie Bogini Natury.

Nowe strefy:

  • The Verdant Abyss – bioluminescencyjna otchłań korzeni.

  • Heartseed Core – komnata, w której bije Serce Syl’raen.

Bossowie:

  • The Thorned Titan (Reawakened)

  • Druid Kaelir Ascended

  • Syl’raen, Goddess of Roots (pełna forma bogini, zrodzona z całego lasu)

Tematy:
Religia, natura jako boski mechanizm, cykl życia i śmierci.


⚙️ Forged in Ashes

(Kampania Nulvari — Narodziny Boga-Maszyny)

„Kiedy bogowie milkną, zbuduj nowego — z tego, co po nich zostało.”

Opis:
Prequel równoległy do Aktu III.
Gracz wciela się w żołnierza lub inżyniera z imperium Varn, obserwując jego upadek i transformację w naród Nulvari.
Podczas rozgrywki konstruuje Machinę Dusz — sztucznego boga, który ma spajać świadomość i technologię.

Nowe strefy:

  • Ashen Forges – kuźnie, które żywią się duszami.

  • The Iron Spire – laboratorium, w którym powstaje Bóg-Maszyna.

Bossowie:

  • The Steel Prophet

  • Vyrissa the Ascended

  • Omnith, the Soul Engine (pierwszy sztuczny bóg stworzony przez ludzi)

Tematy:
Postludzkość, grzech stworzenia, bluźnierstwo przez innowację.


🕯️ Whispers of the Veil

(Prequel — Narodziny Ilynthy)

„Zanim była Nicość, była pieśń. A ktoś musiał ją zaśpiewać.”

Opis:
Odsłania początki Inwazji Pustki.
Gracz wciela się w Arkonkę Khalarę i śledzi narodziny Ilynthy, zanim stała się Tkaczką Nicości.
To duchowy thriller i tragiczna opowieść o przyjaźni, zdradzie i boskiej przemianie.

Nowe strefy:

  • The Weaving Hall – miejsce, gdzie tka się rzeczywistość.

  • The Pale Loom – pradawna maszyna tworząca światło i cień.

Bossowie:

  • The First Thread

  • Elder Loomkeeper

  • Proto-Ilyntha (postać o dwóch ciałach – światło i cień zszyte razem)

Tematy:
Narodziny bogów, ofiara, utrata tożsamości, przyjaźń w obliczu nieśmiertelności.


The Unmade Path (Final DLC)

(Alternatywne zakończenie — Zostań nowym Demiurgiem)

„A jeśli Nicość miała rację?”

Opis:
Finałowe rozszerzenie, dziejące się po Echoes of the Moonfall.
Gracz zostaje wezwany do serca Nicości, gdzie czeka Sercowe Jądro Pustki — miejsce, z którego wszystko się zaczęło.
Tutaj można podjąć decyzję o zniszczeniu istnienia… lub stworzeniu go na nowo.

Nowe strefy:

  • Veil Core – żywy wszechświat zbudowany z dusz.

  • Eidolon Rift – płynna granica pomiędzy snem, pamięcią a pustką.

Bossowie:

  • The Seam of Time

  • Echo of Ilyntha

  • The Demiurge (Bohater Gracza) (walka z własną świadomością i wyborem istnienia)

Zakończenia:

  1. Creator’s Path – gracz tworzy nowy świat.

  2. Eraser’s Path – wszystko znika, nawet pamięć o istnieniu.

  3. The Endless Thread – cykl powtarza się — nowa gra zaczyna się w innym świecie.


💠 Struktura DLCs

DLC Typ Czas akcji Motyw Główny Boss
Echoes of the Moonfall Epilog Po Akcie IV Odkupienie Elyndra the Reborn
Roots of Divinity Sequel / Expansion Po Akcie II Boska Natura Syl’raen
Forged in Ashes Prequel (Varn) Przed Aktem III Technologia i Bóg-Maszyna Omnith
Whispers of the Veil Prequel (Void) Przed grą Narodziny Nicości Proto-Ilyntha
The Unmade Path Final Po wszystkim Transcendencja Demiurge (Gracz)


⚔️ RASY

Rasa Frakcja / Królestwo Wygląd i Motyw Mechanika i Bonusy
Aelyn Areth Elfy księżycowe, smukłe sylwetki, srebrzysta skóra, refleksy świetlne +Zręczność, +Magia, +Percepcja w nocy
Sylvar Viridion Roślinoludzie, ciała splątane korą i liśćmi, bioluminescencja +Regeneracja HP, +Odporność na trucizny, +Empatia wobec stworzeń natury
Nulvari Varn / Królestwo Odrzuconych Ludzie/półelfy z mechanicznymi implantami, pustkowymi rdzeniami +Siła fizyczna, +Odporność, +Technomagia / Tryb Overdrive

⚔️ KLASY POSTACI 

Każda rasa może wybierać klasy pasujące do swojego pochodzenia, z ograniczeniami:

  • Aelyn: klasy magiczne i zręcznościowe

  • Ylvar: klasy naturalne, wsparcia i zręcznościowe

  • Nulvari: klasy wojowników i technologiczno-bojowe

Klasa Rasa kompatybilna Styl gry Motyw wizualny Mechanika i zdolności
Warrior Aelyn / Nulvari Melee / Tank Ciężka zbroja, broń dwuręczna lub miecz i tarcza Wysoka wytrzymałość, umiejętności bojowe AoE i defensywne
Rogue Aelyn / Ylvar Melee / Zręczność Lekkie zbroje, sztylety, kusze Szybkie ataki, uniki, krytyczne ciosy, pułapki
Mage Aelyn Mag / Dystans Szaty z runami, laska, kryształy Zaklęcia obrażeń dystansowych, AoE, kontrola czasu / ognia / lodu
Cleric Ylvar Support / Melee Zbroja lekka lub średnia, symbole Bogini Natury Leczenie sojuszników, buffy, ochronne zaklęcia
Ranger Ylvar Ranged / Zręczność Łuk lub kusza, elementy natury w stroju Strzały z efektami natury, pułapki, mobilność
Paladin Aelyn / Nulvari Melee / Tank / Support Ciężka zbroja, broń świetlista Umiejętności defensywne, leczenie siebie i sojuszników, obrażenia świetliste
Engineer Nulvari Ranged / Support Broń technomagiczna, machiny i pułapki Konstrukcje bojowe, bomby, wsparcie, zdolności mechaniczne
Druid Ylvar Magic / Support / Zręczność Ciała oplątane korą, liście wirują przy atakach Kontrola natury, trucizny, leczenie i wsparcie AoE
Berserker Nulvari Melee / DPS Masywne ostrza lub topory, części metaliczne Wysoka siła, obrażenia AoE kosztem obrony, tryb „furia”
Sorcerer Aelyn Mag / AoE Szaty błyszczące, laska, księżycowe symbole Silne zaklęcia AoE, efekty pierwotnej magii, telekineza

Uwagi dodatkowe

  1. Rasowe bonusy

    • Aelyn: +Magia i zręczność, bonusy nocne.

    • Sylvar: +Regeneracja i odporność na trucizny, bonus w lasach i naturalnych strefach.

    • Nulvari: +Siła i wytrzymałość, bonus w strefach przemysłowych / mechanicznych.

  2. Rozwój klas
    Każda klasa ma 3–5 ścieżek specjalizacji (np. Warrior → Knight, Blademaster, Warlord).

  3. Synergia z lore

    • Wybór klasy może odblokować specjalne questy lub wątki fabularne powiązane z frakcją i historią postaci.

    • Niektóre klasy mają unikalne interakcje z bossami i NPC (np. Syl’raen w Viridion, Varian w Nulvari, Elyndra w Areth).


⚙️ CHARACTER CREATION – WYGLĄD POSTACI (BODY & SOUL FORM)


🌑 I. Sylwetka i fizyczna forma

Każda rasa ma kilka wariantów morfologicznych i unikalnych modyfikatorów wizualnych.
Każdy z nich wpływa subtelnie na styl animacji, głos i odporności.

Typ Opis Efekt / Znaczenie
Ethereal Smukła, niemal przezroczysta sylwetka, lekko świecące żyły duszy pod skórą. +Zręczność, +unik; popularne wśród Aelyn.
Runeborn Ciało pokryte świecącymi runami i bliznami rytualnymi. +Odporność na magię, -regen many.
Verdant Skóra pokryta korą, liśćmi lub zielonkawym połyskiem — półroślinna struktura. +Regen HP, +odporność na trucizny.
Forged Metaliczne części ciała, pęknięcia wypełnione pustkową energią. +Siła, +redukcja obrażeń fizycznych.
Hollowed Półprzezroczyste ciało z pustką w środku, jakby duch w formie człowieka. +Magia, -HP.
Ashen Popielista skóra z żarzącymi się żyłami, jak wypalone drewno. +Ogień, odporność na status "Spalenie".
Vined Drobne pędy i kwiaty wyrastające z ciała, zmieniające kolor z porami dnia. Reakcje natury +, bonus w Viridion.
Gilded Skóra o metalicznym połysku (złoty, srebrny, miedziany) – często Nulvari. Efekt charyzmy w dialogach, bonus z broni runicznych.
Faded Ciało bez koloru, jak cień; oczy świecą pustym światłem. +Ukrycie, -Reputacja w Areth.

🌒 II. Twarz i oczy (Soul Marks)

Oczy i twarz w świecie Veilborn są odbiciem duchowej esencji.
Niektóre wzory oczu wpływają na dostęp do sekretów (np. rozpoznawanie iluzji Pustki).

Typ oczu Wygląd Efekt / Znaczenie
Lunar Eyes Jasne, srebrzyste źrenice, refleksy księżyca. +Percepcja w mroku, reputacja u Aelyn.
Verdant Bloom Oczy z zielonym pierścieniem przypominającym liście. Reakcja roślin neutralna lub pozytywna.
Forged Core Złoto-czerwone źrenice przypominające rdzeń energii. +Technomagia, bonusy w Varn.
Voidsight Całkowicie czarne, z drobnymi refleksami gwiazd. Widzenie ukrytych run Nicości.
Dual Soul Dwa różne kolory oczu (np. srebrne i czarne). Odblokowuje alternatywne dialogi w ścieżkach moralnych.
Ashglow Pomarańczowy blask, jak płomień w popiele. Ochrona przed statusem „Fear”.
Crystal Vein Oczy z wewnętrznym pęknięciem jak kryształ. Bonus do czarów barierowych.

🌕 III. Znaki Duszy (Soul Scars)

Tatuże, pęknięcia, bioluminescencja — wszystko, co zdradza przeszłość bohatera.
Każdy znak ma znaczenie rytualne i może być odczytany przez niektóre NPC.

Nazwa Wygląd Efekt
Mark of the Veil Cienka linia biegnąca od szyi do serca, pulsująca przy magii Nicości. Reakcja Ilynthy w późnej grze.
Sigil of Roots Zielone, wijące się żyły po ramionach i dłoniach. Bonus do czarów natury.
Runes of the Forged Wypalone znaki na plecach, emitujące światło przy uderzeniu. Zwiększa prędkość ładowania energii.
Scar of the Pale Moon Półksiężyc na czole, zanikający przy niskim HP. +Moc zaklęć światła.
Ashbrand Blizny w kształcie płomieni na karku i barkach. Redukcja obrażeń ogniem.
Hollowmark Ciemne pęknięcia na klatce piersiowej w kształcie oka. Otwiera ukryty quest „Echo Within”.

🌘 IV. Duchowa Aura (Soul Aura)

Aura to efekt wizualny pojawiający się wokół postaci podczas użycia mocy, teleportacji lub transformacji.
Wybór aury wpływa na wygląd umiejętności.

Typ Aury Kolor / Styl Efekt
Moonlight Veil Białe i niebieskie smugi światła. Styl Aelyn, redukcja kosztu many.
Verdant Pulse Zielone liście i pyłki przy ruchu. Regeneracja HP poza walką.
Forged Ember Iskry i dym w powietrzu. +5% obrażeń fizycznych.
Voidrift Wirująca ciemna mgła i iskry światła gwiazd. Czarne efekty pustkowe.
Ashstorm Popiół wirujący wokół postaci. Bonus do odporności ogniem i statusem korozji.
Celestial Dust Złoty pył przypominający rozbite gwiazdy. Wzmocnienie leczenia.

🌑 V. Ubiór startowy (Starting Attire)

Każdy zestaw jest powiązany z frakcją i ma unikalną synergię z bronią.

Nazwa Styl Efekt
Wanderer’s Shroud Szara szata z resztek tkaniny Nicości. +Ukrycie, +manaregen.
Moonfallen Garb Lśniący pancerz elficki z pęknięciami światła. +Odporność na magię.
Thornweave Mantle Organiczny pancerz z liści i kory. +Regen HP, -mobilność.
Forged Plate Metaliczna zbroja z rdzeniem energetycznym. +Obrona, +Siła.
Hollow Robes Cienki materiał z utkanymi runami. +Magia, -pancerz.
Ashborn Leathers Skórzany płaszcz pokryty popiołem. +Ogien, +mobilność.

🌒 VI. Głos i Animacja Duszy

Każdy gracz wybiera ton głosu i „animację duszy” — subtelne ruchy podczas bezczynności (idle).
Te szczegóły nadają postaci osobowość i ton emocjonalny.

Styl Opis
Serene Spokojne, dostojne ruchy; idealne dla postaci duchowych.
Feral Nieregularne oddechy i drgnięcia – dzika, niestabilna dusza.
Stoic Minimalne ruchy, skupiony wzrok – wojownik lub asceta.
Haunted Ciało porusza się, jakby ciągle balansowało między snem a jawą.
Corrupted Krótkie spazmy, echo energii Nicości wokół kończyn.
Ethereal Postać czasem „rozmywa się” i wraca — jak wspomnienie.

🌕 VII. Tryb Duszy (Soul Form)

W świecie Veilborn postać może mieć różne tryby egzystencji widoczne już w kreatorze.
Wybór wpływa na unikalne efekty wizualne i interakcje.

Tryb Wygląd Efekt
Mortal Normalne ciało, światło duszy uśpione. Standardowa ścieżka.
Bound Dusza związana z artefaktem (np. runiczny pierścień, maska). Możliwość wskrzeszenia w tym miejscu.
Unbound Ciało niestabilne, przenikające przez powietrze. +Szybkość, -Obrona.
Echoform Duchowa projekcja, brak fizycznego ciała. Unikalny dialog z Ilynthą i Khalarą.

💠 CHARACTER CREATION – WYGLĄD: TWARZ, WŁOSY, DETALE


🩶 I. Typy Twarzy (Face Archetypes)

Każdy region (Areth, Viridion, Varn) ma własny zestaw bazowych twarzy odzwierciedlających ich kulturę i pochodzenie.
Nie są to tylko modele – wyrażają połączenie z duszą i magią.

Typ Opis Styl pochodzenia
Aelyn Noble Wysokie kości policzkowe, smukłe rysy, świetlista skóra. Elfy z Lunareth.
Sylvan Mystic Delikatne, organiczne rysy, lekko asymetryczne oczy jak u roślin. Viridion.
Varn Forged Szorstkie rysy, blizny, pęknięcia, metaliczne elementy. Nulvari.
Wanderer Zrównoważone, uniwersalne rysy – mieszaniec ras. Neutralne.
Voidtouched Pęknięcia skóry, oczy jak szkło, twarz niestabilna pod kątem światła. Pustka.
Ancestor’s Echo Twarz z bliznami przypominającymi stare runy – starożytne linie. Areth.
Ashborne Skóra o popielistym tonie, złamany nos, oczy tli się czerwienią. Wojownicy z Varn.
Druidic Bloom Zielonkawe odcienie, lekko błyszcząca skóra jak liść w rosie. Kapłani Viridion.

🌿 II. Fryzury (Hairstyles)

Każda fryzura jest inspirowana kulturami frakcji, a część reaguje na magię — zmienia kolor lub kształt w zależności od stanu duszy.

Styl Opis Efekt / Dodatkowy szczegół
Lunar Flow Długie, falujące włosy, świecące końcówki. Jaśnieją w nocy.
Verdant Crown Włosy przeplatane winoroślą lub liśćmi. Reagują na wiatr i magię natury.
Forged Cut Krótkie, postrzępione, z metalicznymi refleksami. Iskrzą podczas Overdrive.
Ashfall Locks Spalone końcówki, czarno-szare, z drobnymi iskrami. Dym unosi się przy ruchu.
Ethereal Veil Włosy półprzezroczyste, płyną jak mgła. Zmieniają się z emocjami.
Braids of the Moon Długie, splecione pasma z runami lub srebrnymi pierścieniami. Efekt księżycowego pyłu.
Druid’s Tangle Luźne, dzikie włosy z fragmentami kory i mchu. Zielony odblask przy poruszaniu.
Shorn Ascetic Golenie po bokach, rytualne wzory na czaszce. Popularne wśród magów Areth.
Varn Warlord Twarde, zaczesane do tyłu, częściowo metalowe pasma. Symbol wojowników Nulvari.
Veilstrand Włosy jak czarne wstążki Nicości, poruszające się niezależnie. Styl Pustki, rzadki wybór.

💎 III. Kolory włosów (Hair Tones)

System kolorów działa w oparciu o trzy „światła” świata: Księżyc, Pustkę i Naturę.

  • 🌙 Spektrum Lunaru: srebro, perła, błękitny opal, biały popiół.

  • 🌿 Spektrum Viridionu: zieleń, brąz, miedź, mech, turkusowy odcień liści.

  • 🔥 Spektrum Varnu: stalowy, rudy, czarny obsydian, ognisty pomarańcz.

  • 🕳️ Spektrum Pustki: fiolet, czerń z refleksami gwiazd, przezroczysty cień.

  • Rzadkie kolory (Soul Dye): włosy reagujące na aurę – np. zmieniają kolor przy niskim HP lub silnej magii.


🪞 IV. Oczy (Shape + Effects)

Wybór kształtu i efektu oczu zmienia ekspresję emocjonalną postaci i jej kontakt z magią.

Typ Wygląd Efekt
Moonflare Jasne, duże oczy z odbiciem gwiazd. Bonus do magii światła.
Verdant Spiral Źrenice w kształcie liści. Zwiększona empatia wobec stworzeń.
Forged Ember Małe, intensywne, żarzące się oczy. +Siła, -Empatia.
Voidglass Szkliste, bezźreniczne, z pęknięciami. Rozpoznawanie iluzji Nicości.
Dual Flame Jedno oko złote, drugie czerwone. Alternatywne linie dialogowe.
Abyssal Glow Oczy pełne czarnych refleksów światła. Unikalne dla pochodzenia Pustki.

⚜️ V. Zarost (Facial Hair)

Zarost można łączyć z runami lub pustkowymi implantami — każdy region ma swój styl.

Styl Opis
Varnian Warlord – Gruby, z metalowymi pierścieniami.
Ash Fade – Cieniutki, popielisty zarost.
Druidic Mossbeard – Krótki zarost przeplatany mchem.
Runic Marks – Rytualne linie zamiast zarostu.
Clean Aelyn – Idealnie gładka skóra, bez zarostu (typ elficki).
Forged Stubble – Metaliczny zarost z energicznym połyskiem.

🩸 VI. Blizny i Pęknięcia (Scars & Fractures)

Nazwa Wygląd Efekt lore’owy
The Veil Rift Długie pęknięcie na twarzy, świeci w mroku. Powiązanie z Nicością.
Druid’s Cut Ślad po korzeniach lub winorośli. Pochodzenie z Viridion.
Forged Crack Metaliczna szczelina przez oko. Technomagiczne przeszczepy.
Lunar Scar Blizna w kształcie półksiężyca. Znak błogosławieństwa Areth.
Ashbrand Burn Ślad po magicznym ogniu. Przeszłość żołnierza.

🔮 VII. Dodatki i Ornamenty

Typ Opis Frakcja
Runic Tattoos Świecące symbole, można zmieniać kolor światła. Varn, Areth.
Soul Piercings Biżuteria z kryształów dusz (reaguje na HP). Aelyn, Viridion.
Maski Pustki Częściowo zasłaniają twarz; pulsują, gdy w pobliżu magii Nicości. Voidborne.
Korony Natury Gałęzie i pióra splecione w diadem. Kapłani Viridion.
Forged Bands Metalowe obręcze z runami na szyi i czole. Nulvari.
Veil Pendants Wiszące kryształy Nicości unoszące się wokół głowy. Unikalne dla Soulbornów.

🌗 VIII. Głos (Voice Styles)

Każdy głos ma kilka emocjonalnych wariantów (calm / wrath / sorrow / hollow).

Styl Opis
Aelyn – Silver Tone Czysty, melodyjny, lekko echa.
Viridion – Rooted Whisper Ciepły, ziemisty głos.
Varn – Forged Resonance Metaliczny pogłos, głęboki ton.
Voidborn – Hollow Echo Jak szept z dwóch wymiarów naraz.
Neutral – Mortal Voice Naturalny ludzki ton, emocjonalny.

🌌 IX. Postawa i Animacja (Stance & Expression)

Styl Opis
Graceful – Lekkie, płynne ruchy; elficka harmonia.
Warden – Stabilna, ciężka postawa bojowa.
Wildborn – Zwierzęce, instynktowne ruchy.
Haunted – Ciało lekko drży, jakby coś w nim szeptało.
Forged Discipline – Wojskowy, mechaniczny rytm.
Ascendant – Powolne, dostojne gesty, jak półbóg.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcinków(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojowników - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zostały założone przez Zmiennokształnego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i całego Multiwersum prócz tego badają jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokształny smok i założyciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa ręka Hiyalasa.Mroczny elf mag i były bard Chittb Crafty - Ciemnowłosa Elfka Demolożka posiada zdolności pisarskie Scarletina - Kapłanka z rasy Urushai Iverlake - demon czujący to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcinków

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - ród który stworzył Stolicę Urn - Silverteeth Wood inczej znany również Silverteeth City które leży w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Król Reshelm Silverteeth który walczy o dobro Urn pragnie chronić swoje królestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazują jak tworzyła się Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - władca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony książe  Dualiso - Były nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istotę many uwięzioną w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta się go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dowódca wojsk Silverteeth City Unelia - córka zmarłego byłego dowódcy - Pertyna.Reshelm przygarnął ją traktuje ją jak swoją córkę.Unelia posiada zdolności magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - służąca Unelii.córka płatnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta może dodać mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do całości. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy Młoda Gildia . 🎬 TYTUŁ SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jesteśmy bohaterami. Ale dziś – tylko my możemy uratować świat.” 🔥 ZAŁOŻENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. Główni bohaterowie to dawni złoczyńcy, niegdyś wrogowie Gildii Niepokonanych, którzy dostają szansę na skrócenie wyroków, a może nawet rehabilitację – pod warunkiem, że będą wykonywać śmiertelnie niebezpieczne misje dla rządu. 🧨 GŁÓWNA FABUŁA – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), świat pogrąża się w chaosie. Superbohaterowie są rozproszeni lub zaginęli. Międzynarodowa agencja bezpieczeństwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddział operacyjny złożony z byłych złoczyńców, mutantów i odrzuconych eksp...