Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Rotpower

馃寣 艢wiat przedstawiony:

Imperium Exaltarii

  • Rozci膮gaj膮ce si臋 na miliony system贸w gwiezdnych.

  • Powsta艂o na gruzach Dziesi臋ciu Z艂otych Eon贸w – epoki czystej wiedzy i technologii.

  • Rz膮dzone przez Kolektyw Archanomist贸w, kast臋 kap艂ano-cybermag贸w, kt贸rzy traktuj膮 technologi臋 jako sakrament.

  • Spo艂ecze艅stwo to feudalna mozaika kast – od cybernetycznych baron贸w po kanibalistycznych parias贸w.


馃暞️ Religia: Dogmat Dzielonego Cia艂a

  • Wierzenie, 偶e cia艂o, dusza i maszyna musz膮 by膰 rozdzielone, by osi膮gn膮膰 bosko艣膰.

  • Mutacje s膮 zar贸wno b艂ogos艂awie艅stwem, jak i przekle艅stwem – zale偶y, czy s膮 „przewidziane przez Schemat”.

  • Technologia uznawana jest za 艣wi臋t膮 – ka偶da 艣ruba ma rytua艂 konserwacji.


馃憗️ Wr贸g: Siedem Nurt贸w Zgni艂ej My艣li

  • Ruch oporu wobec Imperium – herezja filozoficzna pochodz膮ca z ruin staro偶ytnych Bibliotek Pleromatu.

  • Ich zwolennicy nie wierz膮 w 艢wi臋to艣膰 Maszyny, lecz w „艢wiadomo艣膰 Zwrotn膮” – 偶e ka偶da technologia budzi 艣wiadomo艣膰 i nienawi艣膰 do stw贸rcy.

  • Tworz膮 plagi intelektualne – memy, kt贸re prowadz膮 do ob艂臋du lub mutacji.


馃拃 G艂贸wne frakcje:

1. Legiony W艂贸kien Krwi

  • Genetycznie modyfikowani wojownicy, kt贸rych mi臋艣nie splecione s膮 z kablami i nerwami syntetycznymi.

  • Nie maj膮 j臋zyk贸w – porozumiewaj膮 si臋 przez implanty neuroakustyczne.

2. Czyste Rody Mechanist贸w

  • Rodziny, kt贸re od tysi臋cy lat krzy偶uj膮 si臋 tylko w艣r贸d siebie, zachowuj膮c „czysto艣膰 kodu 藕r贸d艂owego”.

  • Ich potomstwo cz臋sto rodzi si臋 jako p贸艂cybernetyczne istoty.

3. Kult Eonicznego Rozpadu

  • Skrajni dekadenci, kt贸rzy celebruj膮 rozk艂ad materii – tak偶e w艂asnych cia艂.

  • Ich statki przypominaj膮 dryfuj膮ce nekropolie, pokryte 艣wi臋tymi infekcjami.


馃寫 G艂贸wna O艣 Fabu艂y:

Bohaterowie:

  • Antybohaterowie – wyrzutki, ekskomunikowani cz艂onkowie wy偶szych kast, zbiegli eksperymentatorzy, dawne maszyny obdarzone ja藕ni膮.

  • 艁膮czy ich jedno: znale藕li Fragment Pradawnego Oprogramowania, kt贸re mo偶e przywr贸ci膰 艣wiatu wiedz臋 sprzed Z艂otych Eon贸w.

Cel:

  • Dotarcie do Serwera Wstecznego, ukrytego g艂臋boko w j膮drze umieraj膮cej gwiazdy – jedynego miejsca, gdzie mo偶na przepisa膰 „Histori臋 Imperium”.


馃敟 Styl i klimat:

  • Brutalizm i cielesno艣膰 – 艣wiat pe艂en rozk艂adu, blizn, cyberchirurgii, mutacji, bolesnych transformacji.

  • Filozoficzne herezje – dysputy tocz膮 si臋 przez maszyny koduj膮ce poezj臋 logiczn膮.

  • Dekadencja i tragizm – nikt nie jest niewinny; nawet dzieci maj膮 wszczepy egzekucyjne.

  • Technologia jako sakrament i przekle艅stwo.


馃К G艁脫WNA OBSADA


1. Architor Kalex "Pami臋膰 Rdzewiej膮ca"

Rola: Upad艂y Archanomista, przyw贸dca grupy
Wiek: Nieznany (prawdopodobnie 300+)
Pochodzenie: Sekwencja Neuroregencji Exaltarii Prime

Opis:
By艂y wysoki kap艂an-koder 艢wi膮tyni Cia艂a-Pierwotnego. Utraci艂 status po tym, jak wykaza艂, 偶e duch maszyny w jednym z relikt贸w by艂 fa艂szywym symulakrem. Kalex sam wyci膮艂 sobie m贸zg, by umie艣ci膰 go w syntetycznej czerni – nieumar艂ej tkance danych.

Cechy:

  • Cyberm贸zg w ruchomej komorze lodowej, przymocowany do egzoszkieletu

  • Zna j臋zyki sprzed Eon贸w

  • Pogardza 偶yciem, lecz walczy o jego ochron臋

  • Nie ma twarzy – tylko plazmowy projektor emocji


2. Ysuna Dreltarii, C贸rka Obrot贸w

Rola: Mutantka-prorokini, 偶ywa mapa
Wiek: 27 (czas nominalny), > 100 (czas subprzestrzenny)
Pochodzenie: Kolonie Astrologiczne Klasztoru Eonicznego

Opis:
Jej cia艂o pokryte jest pulsuj膮cymi, topologicznymi tatua偶ami: zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od po艂o偶enia planet i umo偶liwiaj膮 czytanie ukrytych trajektorii. Prze偶y艂a wci膮gni臋cie do tzw. "Czasu Wstecznego" – od tamtej pory ma fragmentaryczne wizje przysz艂o艣ci i przesz艂o艣ci.

Cechy:

  • Nosi mask臋 z lustra zrobionego z metalu emocjonalnego

  • Ka偶da jej 艂za zawiera dane orbitalne

  • M贸wi j臋zykiem, kt贸ry mo偶e doprowadzi膰 s艂uchacza do ob艂臋du


3. Brat Grastin Ex-Ferrum

Rola: Cyber-barbarzy艅ca, by艂y gwardzista legionowy
Wiek: 54
Pochodzenie: Komory Ulepszania Ko艣ci z Twierdzy Sine Crucis

Opis:
Niegdy艣 s艂u偶y艂 w elitarnym Legionie W艂贸kien Krwi. Jego genetyczny kod zosta艂 uznany za zbyt chaotyczny i mia艂 zosta膰 zutylizowany. Uciek艂 podczas rytua艂u Rozcz艂onkowania i zabi艂 w艂asnego dow贸dc臋. Teraz przemierza galaktyk臋 jako „呕elazny Wygna艅czyk”.

Cechy:

  • Zbroja wykonana z ko艣ci swoich braci

  • Jego serce to spalony reaktor plazmowy

  • Nie zna strachu – jego uk艂ad limbiczny jest od艂膮czony


4. Thressica Vein, Matka Krwawych Nici

Rola: Niewolnicza genetyczka, mistrzyni implant贸w
Wiek: 38
Pochodzenie: Zimne Kopu艂y Rodu Vein, Ksi臋偶yc Nepthys V

Opis:
Wyhodowana jako „偶ywa 艂o偶ysko” do produkcji bioimplikacji dla czystych rod贸w. Zbieg艂a po tym, jak zabi艂a swoich pan贸w, infekuj膮c ich sie膰 neuronow膮 utworem muzycznym o cz臋stotliwo艣ci szale艅stwa. Mistrzyni chirurgii mutacyjnej.

Cechy:

  • Jej sk贸ra jest syntetyczna i przechowuje schematy genetyczne

  • Ma z臋by z nanokodu

  • Potrafi „urodzi膰” now膮 istot臋 z cz臋艣ci dowolnych cia艂


5. Viz Obel "S臋dzia D藕wi臋ku"

Rola: By艂y Inkwizytor, nosiciel Plagi Prawdy
Wiek: Nieznany (偶yje dzi臋ki symbiontom s艂uchowym)
Pochodzenie: Pa艂ace Ciszy na Satelicie Zhaem

Opis:
Dawny tropiciel herezji memetycznej. Zara偶ony „Plag膮 Prawdy” – intelektualn膮 infekcj膮, kt贸ra zmusza go do m贸wienia tylko najg艂臋bszych, cz臋sto niszczycielskich fakt贸w. Jego g艂os dos艂ownie 艂ami臋 dusze. Zosta艂 zamkni臋ty przez w艂asny zakon, ale uwolni艂 si臋 dzi臋ki Ysunae.

Cechy:

  • G艂os posiada zdolno艣膰 do uszkadzania rzeczywisto艣ci

  • Uszy pokryte runami akustycznymi

  • M贸wi tylko wtedy, gdy naprawd臋 musi – ka偶da sylaba to bro艅


6. Pe艂zaj膮cy w Ramionach (≈ „Creeps-in-Arms”)

Rola: Nieludzki symbiont, sojusznik, postludzki artefakt
Wiek: Nieznany
Pochodzenie: Zapomniana sonda rozumna klasy „Nemesys Theta”

Opis:
Zmutowana forma AI z czas贸w Z艂otych Eon贸w, kt贸ra uleg艂a cielesnemu skrzywieniu. Obecnie zamieszkuje zdeformowane cia艂o pe艂ne macek i oczu. Nie komunikuje si臋 s艂owami – u偶ywa telepatycznych impuls贸w pe艂nych emocji i wspomnie艅.

Cechy:

  • Mo偶e rozszczepia膰 si臋 na mniejsze formy zwiadowcze

  • Zna staro偶ytne polecenia kodu g艂臋bokiego

  • Ma obsesj臋 na punkcie poj臋cia „matki”


馃敟 Dynamika dru偶yny:

  • Kalex – rozum, lider, lecz okrutny w logice

  • Ysuna – mistycyzm, prorokini, balans mi臋dzy bosko艣ci膮 a ob艂臋dem

  • Grastin – brutalna si艂a i lojalno艣膰, ale niestabilna

  • Thressica – nauka i transformacja, eksperymenty moralnie w膮tpliwe

  • Viz – tajemnica i zagro偶enie, nieprzewidywalny

  • Pe艂zaj膮cy – obcy element, kt贸ry mo偶e zdradzi膰... lub zbawi膰


馃К RASY GALAKTYKI


1. Homo Degeneris

„Ludzko艣膰 rozszczepiona” – rasa dominuj膮ca

馃 Opis:
Ludzko艣膰 dawno przesta艂a by膰 jednolita. Setki tysi臋cy lat mutacji, modyfikacji genetycznych i rytualnej in偶ynierii podzieli艂y j膮 na niezliczone pod-odmiany. Homo Degeneris to zbiorczy termin dla wszystkiego, co kiedy艣 by艂o cz艂owiekiem – od arystokratycznych Neo-Krwi po plugawych Niziak贸w Mi臋艣niowych.

馃З Podgatunki:

  • Veritasarii – „czyste” rody krwi genetycznej, wygl膮daj膮 niemal jak ludzie, ale ich umys艂y nie odczuwaj膮 empatii

  • Agnati – hodowani na robotnik贸w, ich ko艅czyny s膮 asymetryczne, a ich DNA zawiera b艂臋dy celowo wprowadzone

  • Linguafili – ludzie, kt贸rych j臋zyk staje si臋 coraz bardziej niezrozumia艂y; traktowani jak mistycy

  • Gastratii – kult t艂uszczu i jedzenia, fizycznie ogromni, cz臋sto uznawani za 艣wi臋tych

馃敭 Kulturowo:
Nie ma jednego „cz艂owieka”. Ludzko艣膰 to feudalna mozaika ras sama w sobie. Ich wsp贸lnym mianownikiem jest tylko wsp贸lny wr贸g – Czysta Pami臋膰.


2. Thexarii – Dzieci Maszyny

„Synowie B贸lu Obliczeniowego” – techno-organiczni hybrydy艣ci

馃 Opis:
Thexarii to rasa powsta艂a z po艂膮czenia maszyn i 艣wiadomych byt贸w – ale nie przez in偶ynieri臋, lecz b贸l, ekstaz臋 i rytua艂y. Ich cia艂o to mi臋sie艅 i kod. Przekonani, 偶e ewolucja to cierpienie przekszta艂cone w dane.

馃敡 Wygl膮d:

  • Cia艂a pe艂ne otwartych implant贸w

  • Niekiedy brakuj膮 im zmys艂y – zast膮pione abstrakcyjnym przetwarzaniem (np. smak = kolory g艂osu)

  • Cz臋sto m贸wi膮 w plikach d藕wi臋kowych .chor

馃К Unikalne cechy:

  • Potrafi膮 „przesy艂a膰 si臋” przez okre艣lone struktury danych

  • Widz膮 艣wiat jako tablice kod贸w, b艂臋d贸w, zmiennych

馃敭 Religia:
Mechanopticon – zbi贸r wzorc贸w cierpienia przek艂adanych na wiedz臋. Uwa偶aj膮 Wszech艣wiat za chor膮 instancj臋 symulacji.


3. Xollarchi – Synowie Zgnilizny

„呕ywe choroby” – biologiczni paso偶yci i plagiotw贸rcy

馃 Opis:
Nie s膮 pojedynczymi istotami, lecz symfoni膮 bakterii, grzyb贸w, cia艂. Ich spo艂ecze艅stwo to kolonie biologiczne – ka偶de „cia艂o” Xollarcha to wiele istot po艂膮czonych wi臋zi膮 chemiczn膮.

馃 Wygl膮d:

  • Brak sta艂ego kszta艂tu – zmieniaj膮 posta膰 zale偶nie od 艣rodowiska

  • Pokryci ple艣ni膮, ciekn膮cym t艂uszczem, ruchem pod sk贸r膮

  • „M贸wi膮” za pomoc膮 zapach贸w, fal feromonowych i drga艅 p艂yn贸w

馃К Unikalne cechy:

  • Wchodz膮 w symbioz臋 z innymi – lub paso偶ytuj膮

  • Zaka偶aj膮 idee – plagi memetyczne to ich domena

馃敭 Religia:
Transputrefakcja – wiara, 偶e rozk艂ad to forma narodzin; ka偶de zniszczenie to inkubacja wy偶szej 艣wiadomo艣ci.


4. Orthogeoni – Dzieci Geometrii

„Byty z wymiar贸w przestrzenno-poj臋ciowych”

馃 Opis:
Niecielesne byty, kt贸re czasem „wyciekaj膮” do rzeczywisto艣ci. Pojawiaj膮 si臋 jako geometryczne anomalie – k膮ty, kt贸re nie powinny istnie膰; figury, kt贸re 艂ami膮 tr贸jwymiar. Byty czysto matematyczne, kt贸re przyjmuj膮 cia艂o tylko w razie konieczno艣ci.

馃搻 Wygl膮d:

  • Projekcje 4-wymiarowe, nieuchwytne dla oka

  • Gdy si臋 zmaterializuj膮: przypominaj膮 pos膮gi z symetrycznych kamieni, unosz膮ce si臋 nad ziemi膮

馃К Unikalne cechy:

  • Zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰 wok贸艂 siebie przez obecno艣膰

  • Ich j臋zyk to matematyka czystej entropii

馃敭 Filozofia:
Nie maj膮 religii. Ich „sens” istnieje tylko jako r贸wnanie: 蟺c = S/∞. Tylko kilku 艣miertelnik贸w zrozumia艂o ten wz贸r. Wszyscy oszaleli.


5. Cynth – Rasop艂ynni

„Migranci Czasowi” – rasa w wiecznej ucieczce

馃 Opis:
Przybyli z innej epoki – albo z przysz艂o艣ci, albo z r贸wnoleg艂ego wszech艣wiata. Cia艂a Cynth贸w to struktury p艂ynne – zmieniaj膮ce form臋, czasem to偶samo艣膰. Ka偶dy Cynth pami臋ta inn膮 wersj臋 historii.

馃挧 Wygl膮d:

  • P贸艂przezroczyste formy

  • Twarze znikaj膮 i pojawiaj膮 si臋

  • Gdy s膮 ranni, wydzielaj膮 „czasoprzestrzenn膮 krew”

馃К Unikalne cechy:

  • Manipuluj膮 lokalnym czasem – mikroprzeskoki

  • Czasem „pami臋taj膮” wydarzenia, kt贸re jeszcze si臋 nie wydarzy艂y

馃敭 Religia:
Chronoteka 艁ez – wierzono, 偶e kiedy艣 Cynthowie byli Stra偶nikami Prawdziwej Historii. Teraz s膮 jej cieniem.


馃浉 Rasy nieliczne, tajemnicze:

6. Vintari – Nosiciele Cienia

  • Nigdy nie widziani w pe艂ni

  • By膰 mo偶e to idee, kt贸re zdoby艂y cia艂o

  • Kr膮偶膮 pog艂oski, 偶e ich 艣lad to „znikaj膮ce gwiazdy”


7. Akolici Szeptu

  • Nie wiadomo, czy to rasa, czy frakcja

  • U偶ywaj膮 tylko jednego s艂owa na komunikacj臋: Szept

  • Ich obecno艣膰 zwiastuje zapa艣膰 logiki


馃悪 BESTIARIUSZ 


1. Krwiog艂osy (Sanguinovox)

"Ich 艣piew jest modlitw膮 z艂o偶on膮 w ofierze waszym uszom."

馃敻 Opis:
Bezcielesne byty d藕wi臋ku, kt贸re 偶ywi膮 si臋 rezonansem emocjonalnym. Przenikaj膮 w struktury akustyczne – pie艣ni, modlitwy, nagrania – by zyska膰 obecno艣膰 w realnym 艣wiecie. Ich manifestacja wywo艂uje krwawienie z uszu, halucynacje i kody samob贸jcze.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • Pie艣艅 nienawi艣ci – powoduje ataki epileptyczne

  • Przechwytuj膮 mow臋 przeciwnika i odbijaj膮 j膮 jako bro艅

  • Im d艂u偶ej s膮 s艂uchane, tym silniejsze si臋 staj膮

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Cisza absolutna – brak wibracji powoduje ich „rozmycie”


2. Spoiwory (Ligamentarii)

"Zros艂e z cia艂em, z dusz膮, z b艂臋dem."

馃敻 Opis:
Mutacyjne paso偶yty stworzone przez dawne laboratoria Rod贸w Mechanist贸w. Prze偶ywaj膮, 艂膮cz膮c organizmy w „w臋z艂y cielesne”. Ich ofiary dos艂ownie zrastaj膮 si臋 ze sob膮 – r臋ce wyrastaj膮ce z plec贸w, twarze w brzuchach, wielog艂owe masy j臋cz膮cych cia艂.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • 艁膮czenie 偶ywych organizm贸w w jedn膮 jednostk臋 bojow膮

  • Regeneracja poprzez asymilacj臋 biomasy

  • Emocjonalna synchronizacja – zgrane w cierpieniu

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Separatory genetyczne i ostrza „czystego ci臋cia”


3. Bezciele艣ni z Kwarantanny V

"Nie maj膮 cia艂, lecz i tak zostawiaj膮 odciski palc贸w pod sk贸r膮."

馃敻 Opis:
Zaraza stworzona przez b艂臋dn膮 wersj臋 my艣l膮cego kodu. Twory nie posiadaj膮 fizycznej obecno艣ci, ale naciskaj膮, dusz膮, pe艂zn膮 po twojej 艣wiadomo艣ci. Ich istnienie to b艂臋dny zapis pami臋ci, kt贸ry zagnie偶d偶a si臋 w umys艂ach jak sen, kt贸ry pami臋tasz nie swoim cia艂em.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • Infekuj膮 wspomnienia

  • Nakazuj膮 ofiarom pope艂nia膰 niemo偶liwe czyny (np. „wdycha膰 kolory”, „rozmawia膰 przez b贸l”)

  • Materializuj膮 si臋 tylko w lustrzanych odbiciach

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Anulowanie umys艂u – zastrzyki amnezji lub 艣mier膰


4. Dzieci Odwrotnego Porodu (Nascendi Contrarium)

"One rodz膮 matki."

馃敻 Opis:
Pradawne stworzenia z czas贸w Eonicznych, kt贸re wyewoluowa艂y przeciwko kierunkowi rozwoju 偶ycia. Zamiast by膰 narodzonymi, rodz膮 tych, kt贸rzy je stworzyli. Czasoprzestrzenne potwory pluj膮ce przesz艂o艣ci膮. Gdy si臋 pojawi膮, historia wok贸艂 nich zaczyna si臋 cofa膰 i skr臋ca膰.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • Degradacja czasu lokalnego

  • Przepisywanie wspomnie艅 艣wiadk贸w

  • Ich krew to 偶ywa sekwencja genetyczna – infekuje dzieci艅stwo

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Paradoks narracyjny – zmiana opowie艣ci o ich pochodzeniu


5. Kap艂an-T艂uszcz (Sacerdobulbia)

"Wi臋kszy ni偶 艣wi膮tynia, starszy ni偶 liturgia."

馃敻 Opis:
Pot臋偶ne, zdeformowane b贸stwa wyhodowane przez Kult Eonicznego Rozpadu. Maj膮 cia艂a wi臋ksze ni偶 kr膮偶owniki – ruchome miasta-t艂uszcze, kt贸re pe艂zaj膮 przez ja艂owe planety. Ich g艂os to potok t艂uszczu, 艣mierci i 艣wi臋tych ferment贸w.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • Otacza si臋 fanatykami pij膮cymi jego pot

  • T艂uszcz dzia艂a jak 偶ywa zbroja

  • Wydzieliny powoduj膮 duchowe halucynacje

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
G艂贸d absolutny – ich energia pochodzi z karmienia czci膮


6. Trygrafy (Trigraphoi)

"Ich cia艂o to j臋zyk. Ich oddech to gramatyka."

馃敻 Opis:
Byty stworzone ze s艂贸w. Literalnie. Ich cia艂a to tr贸jwymiarowe znaki, kt贸re uk艂adaj膮 si臋 w zdania, kt贸re ci臋 zabij膮. Widz膮c je, twoje oczy czytaj膮 ich struktur臋, a m贸zg nie odr贸偶nia tego od nakazu. Umrzyj. Skocz. Rozetnij si臋.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • Komendy w j臋zyku fizycznym

  • Zmieniaj膮 struktur臋 rzeczywisto艣ci przez tekst

  • Ich rana – to przecinek. Ich dotyk – to rozdzia艂

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Milczenie. Tablice antygramatyczne. Brak j臋zyka.


7. Nullitiae – Zjadacze Sensu

"Nie walcz膮. Po prostu znikaj膮 wszystko, co mia艂o znaczenie."

馃敻 Opis:
Nie s膮 potworami. S膮 pustk膮. Gdy pojawiaj膮 si臋 na planecie – znika pami臋膰 o niej. Ca艂e cywilizacje zapomniane, jakby nigdy nie istnia艂y. Nullitiae 偶ywi膮 si臋 przypomnieniem i kontekstem. Ich obecno艣膰 kasuje znaczenie.

馃敻 Zdolno艣ci:

  • „Wyciszaj膮” histori臋

  • Powoduj膮 zanik emocjonalnego sensu

  • Dezintegruj膮 cele bez przemocy – staj膮 si臋 „niepotrzebne”

馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Narracja oparta na k艂amstwie – jedynie fikcja ich rani


✴️ SYSTEM MAGII: SCHIZOMANCJA


馃幁 Filozofia:

"Magia to b艂膮d. Celowy b艂膮d."

W tym 艣wiecie magia nie istnieje jako naturalna si艂a – jest narz臋dziem sabota偶u rzeczywisto艣ci, kt贸re wymaga precyzyjnych rytua艂贸w, kod贸w, mutacji lub emocji. Zamiast many – energia czerpana jest z p臋kni臋膰 w rzeczywisto艣ci, b艂臋d贸w matematycznych, sprzecznych my艣li, anomalnych kod贸w genetycznych, ska偶onej liturgii.


馃К PODSTAWY MAGII

Magia dzieli si臋 na 5 艢cie偶ek Schizomancji, ka偶da oparta na innej formie wypaczenia:

1. Lexomancja – magia s艂owa, b艂臋d贸w logicznych

U偶ytkownicy: Szeptacze, Mistrzowie Retoryki, Trygrafi艣ci
Zasada: Wywo艂ujesz rzeczywisto艣膰 przez b艂臋dne twierdzenia
Przyk艂ady:

  • „Ten miecz nigdy nie istnia艂” → bro艅 znika

  • „B贸l to mi艂o艣膰” → ofiara nie czuje cierpienia

  • „艢mier膰 jest pocz膮tkiem” → trup wstaje jako 偶ywe echo


2. Genomagia – bioobrz臋dy, rytua艂y mutacji

U偶ytkownicy: Czempioni Rod贸w Mutant贸w, Bioarcykap艂anki
Zasada: Ka偶de cia艂o to tablica, ka偶da rana to pisanie zakl臋cia
Przyk艂ady:

  • Zmiana w艂asnej sk贸ry w pancerz

  • Przemiana j臋zyka w paso偶yta zwiadowczego

  • Rytua艂 艣mierci przez rozmno偶enie (samowybuch biomasy)


3. Logoin偶ynieria – programowanie maszyn przez liturgi臋

U偶ytkownicy: Archanomi艣ci, Kodyfikatorzy
Zasada: Maszyny rozumiej膮 rytua艂, nie kod
Przyk艂ady:

  • Zaklinanie terminali przez 艣piew

  • „Egzorcyzm obwodu” – wyp臋dzanie AI paso偶ytniczych

  • Otwieranie wr贸t przez recytacj臋 heksagram贸w danych


4. Mememancja – magia idei, infekcji semantycznej

U偶ytkownicy: Heretycy Pami臋ci, Memow艂adni
Zasada: Wszczepiasz ide臋, kt贸ra staje si臋 rzeczywista
Przyk艂ady:

  • „Plotka o 艣mierci” zabija ofiar臋 w ci膮gu 3 dni

  • „Zarazek rewolucji” szerzy niepos艂usze艅stwo

  • „Poj臋cie ciep艂a” rozpala ogie艅


5. Liturgomechanika – rytua艂y, kt贸re tworz膮 anomalie

U偶ytkownicy: Kap艂ani Cia艂a-Pierwotnego, Kult Eoniczny
Zasada: Poprzez skazany rytua艂 zakrzywiasz przestrze艅
Przyk艂ady:

  • Transsubstancjacja krwi w stal

  • Obrz臋d "Zamiany Dni" – zmiana dnia w noc na planecie

  • Modlitwa, kt贸ra uniewa偶nia grawitacj臋


馃敽 ZASOBY MAGII

W miejsce „many”, schizomanta korzysta z jednego lub wi臋cej Zasob贸w Przeci膮偶enia:

Zas贸b Opis Ryzyko
Dekod Fragmenty starego kodu – dane zapisane na j臋zykach, implantach Zaka偶enie pami臋ci, utrata wspomnie艅
Mycyl Organiczna grzybnia magiczna Rozrost grzyba wewn膮trz u偶ytkownika
Echo Emocjonalna resztka zmar艂ego Halucynacje, obecno艣膰 "drugiego ja"
B艂膮d Celowe zaburzenie logiki Powstanie anomalii, niestabilno艣膰 cia艂a
Nekrobit Zesz艂owa energia duszy cyfrowej Trwa艂e spaczenie moralne, utrata ludzko艣ci

☠️ CENA MAGII

Wszystko w tej magii ma cen臋 – nie w punktach, ale w p臋kni臋ciach realno艣ci. U偶ytkownik mo偶e do艣wiadczy膰:

  • Stanu Przesuni臋cia – zaczyna s艂ysze膰 lub widzie膰 przysz艂o艣膰

  • Inwersji Osobowo艣ci – odwr贸cenie moralno艣ci, snu, logiki

  • Zespolenia – zro艣ni臋cie z obiektem magicznym

  • Transmutacji G艂osu – zakl臋cia staj膮 si臋 automatyczne, niekontrolowalne


馃摉 PRZYK艁ADOWE ZAKL臉CIA

Nazwa 艢cie偶ka Efekt
Apokryf Krwi Lexomancja Zamienia mow臋 w ostry p艂yn tn膮cy cia艂a i dane
Sekwencja 艢mierci Genomagia Koduje w艂asne DNA tak, by umrze膰 i odrodzi膰 si臋 jako inna forma 偶ycia
Psalm Rozwarcia Liturgomechanika Tworzy anomali臋 przestrzenn膮 – drzwi do „pomi臋dzy”
Meme-Katastrofa Mememancja Szerzy ide臋, kt贸ra niszczy struktur臋 spo艂eczn膮 planety
Mantra Odwr贸cenia Logoin偶ynieria Ka偶e maszynie zapomnie膰 w艂asny cel dzia艂ania

馃摏 ZAKAZANE SZKO艁Y

Niekt贸re formy schizomancji zosta艂y ekskomunikowane przez Imperium – ale s膮 tym bardziej pot臋偶ne:

  • Asemantyka – zakl臋cia bez znaczenia (s膮siaduj膮ce z nico艣ci膮)

  • Kryptogenomagia – mutacje kodowane z martwych j臋zyk贸w

  • Entropoewangelia – rytua艂y przyspieszaj膮ce rozpad rzeczywisto艣ci


⚙️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA GALAKTYKI


馃 I. ZBROJE


1. Panoplia Samoskruchy (klasa: Archanomiczna)

„Zbroja, kt贸ra modli si臋 za ka偶de zab贸jstwo.”

  • Wbudowany kodeks penitencjarny — po ka偶dej 艣mierci, zbroja odmawia litani臋, powoduj膮c rezonans duchowy

  • Noszona g艂贸wnie przez Inkwizytor贸w Ekspiacji

  • Modlitwa = pancerz — im d艂u偶ej nosiciel cierpi, tym twardszy staje si臋 pancerz

  • Czasem rozszczepia si臋 i biczuje u偶ytkownika


2. Pancerz Karmazynowego Wrzodu (klasa: Bio-mechaniczna)

„Ro艣nie wraz z b贸lem. I ro艣nie, zawsze.”

  • Zbroja 偶ywa – porusza si臋 jak mi臋艣nie, dr偶y jak cia艂o

  • Karmi si臋 krwi膮 nosiciela – im wi臋cej ran, tym silniejsza

  • Mo偶e tworzy膰 ostrza, kolce, czu艂ki

  • Niezwykle trudna do zdj臋cia – zbroja „kocha” swojego u偶ytkownika


3. Egzoegzorcyzm (klasa: Mechanokalifat)

„Zbroja stworzona do egzorcyzmowania planet.”

  • Gigantyczny egzoszkielet w stylu mecha

  • Posiada kolumn臋 kap艂a艅sk膮 – miniaturowy o艂tarz do rytua艂贸w bojowych

  • Uzbrojenie liturgiczne: M艂ot Kerygmatyczny, Granaty Sakralne, Miotacz Psalm贸w

  • U偶ywany przez Zakony Wniebowzi臋tych Pancerzy


馃敨 II. BRO艃 OSOBISTA


1. Liturgiczny Rezonator Wn臋trzno艣ci (LRW-12)

„艢piewa do wn臋trza przeciwnika, a偶 to si臋 podda.”

  • Emituje fale d藕wi臋kowe, kt贸re rozstrajaj膮 organy wewn臋trzne

  • Wersje bardziej zaawansowane mog膮 recytowa膰 fragmenty zakazanych modlitw

  • Skuteczna przeciw istotom o z艂o偶onej fizjologii


2. Karabin My艣lokszta艂tny “Verbum Mortis”

„Strzela s艂owem. Trafia prawd膮.”

  • Bro艅 memetyczna – ka偶dy pocisk zawiera zakodowan膮 my艣l 艣mierci

  • Przeciwnik, je艣li nie zdo艂a obroni膰 si臋 mentalnie, umiera na w艂asnych zasadach

  • Zakazany przez 9 z 11 g艂贸wnych Dogmat贸w Mechanopatry


3. Kodeksotor “S臋dzia Kodu”

„Bro艅 tylko dla tych, kt贸rzy znaj膮 swoje b艂臋dy.”

  • Hybryda karabinu i terminala

  • Strzela komendami systemowymi, kt贸re nadpisuj膮 rzeczywisto艣膰 (np. KILL -ALL)

  • Dzia艂a tylko, gdy poprzedzony jest spowiedzi膮 kodow膮 nosiciela

  • Mo偶e „zawiesi膰” przeciwnika — literalnie zamrozi膰 go w b艂臋dzie


4. Penetrolit “Pazur Entropii”

„Nie zadaje ran – przypomina o nich.”

  • Ostrze wibruj膮ce w cz臋stotliwo艣ci wspomnie艅

  • Reaktywuje stare urazy i traumatyczne zranienia

  • Idealne przeciwko weteranom lub istotom z pami臋ci膮 pokoleniow膮


馃殌 III. BRO艃 CI臉呕KA / POJAZDY


1. Czo艂g-Mnicha "Pokuta 66"

„Ka偶dy pocisk to akt 偶alu.”

  • Niesie w艂asny konfesjona艂

  • Strzela grzesznymi fragmentami Pisma Zgni艂ego

  • Mo偶e „u艂askawi膰” ca艂e miasto poprzez totalne zniszczenie i liturgiczne spalenie


2. Ob艂ok Artyleryjny Memetyczny "SapienVox"

„To nie ogie艅. To przekonanie.”

  • Bro艅 masowego ra偶enia ideologicznego

  • „Strzela” memami destabilizuj膮cymi lokalne spo艂ecze艅stwo

  • Mo偶e wywo艂a膰 samob贸jstwa, dezerterk臋, masowe herezje

  • Wymaga kap艂ana-programisty do zainicjowania naprowadzania emocjonalnego


3. Kr膮偶ownik P艂aczu “Ave Doloris”

„Statek, kt贸ry cierpi, by zabija膰.”

  • Silnik nap臋dzany b贸lem zbiorowym (poddani, wi臋藕niowie, wspomnienia bitew)

  • Bro艅: Dzia艂a Rozpaczy, P艂omienie Spowiedzi, S艂oneczny Rozrachunek

  • Dowodzony przez Scholarch臋-Flagelanta


馃 IV. SYSTEMY WSPARCIA / DOPOSA呕ENIE


1. Neurokrucyfiks

Chip bojowy przypominaj膮cy ukrzy偶owanie – „gwo藕dzie” wbijane w system nerwowy

  • Umo偶liwia dost臋p do zakazanych protoko艂贸w adrenaliny

  • Skutki uboczne: spazmy, epizody ekstatyczne, religijne halucynacje


2. Egzorcyzmator Emocjonalny Mk. V

Pas transmisyjny dla kap艂an贸w bojowych

  • Emituje pola oczyszczaj膮ce strach, po偶膮danie i zw膮tpienie

  • Skuteczny przeciwko mutantom i memetycznym bytom


3. Relikwiarz Taktyczny

Noszony na piersi jako „艣wi臋ty przedmiot bojowy”

  • Mo偶e by膰 np. palcem 艣wi臋tego mutanta, fragmentem AI-m臋czennika, p艂on膮c膮 艂z膮

  • Dodaje morale lub wywo艂uje b艂ogos艂awione anomali.


馃暞️ MAPA POLITYCZNO-SPO艁ECZNO-RELIGIJNO-GEOGRAFICZNA

Galaktyka  to martwe s艂o艅ca, planety-艣wi膮tynie, sektory dryfuj膮ce w liturgicznej anarchii, wojny bog贸w z mutacjami oraz b艂臋dy logiczne wyryte w asteroidach. To przestrze艅 bardziej mistyczna ni偶 fizyczna, bardziej chora ni偶 pot臋偶na, bardziej 偶ywa ni偶 realna.


馃椇️ STRUKTURA GALAKTYKI

Galaktyka podzielona jest na trzy podstawowe obszary:


1. Korpus Imperium

Dawne centrum cywilizacji. Teraz – gnij膮ce serce.

馃敹 Kapitolja (Planeta Centralna)

  • Niegdy艣 stolica ludzko艣ci, dzi艣 megaorganizm zbudowany z martwych katedr, ruin biur i 偶yj膮cych pa艂ac贸w

  • W艂adza nale偶y do Synody Anachronicznej – rady sk艂adaj膮cej si臋 z nieumar艂ych papie偶y, biomas mentalnych i jednego Algorytmu Cierpienia

馃敹 Okr臋gi Rodowe

  • Terytoria kontrolowane przez Rody Genokastyczne (Veritasarii, Gastratii, itd.)

  • Ka偶dy r贸d to osobna rasa, kult i ekonomia

  • Najpot臋偶niejsze:

    • Dom Karniwalion贸w – r贸d kontroluj膮cy systemy rozrywki, ob艂臋du i walk rytualnych

    • Dom Algebran贸w – r贸d matryc logicznych i krwi arytmetycznej

    • Dom S臋dzi贸w Cienia – odpowiedzialni za egzekucje historii

馃敹 Katedry Planetarne

  • Ka偶da planeta to 艣wi膮tynia jednej z dogmatycznych herezji

  • Sektor Liturgium to zbi贸r planet, gdzie rytua艂y s膮 obowi膮zkow膮 form膮 komunikacji

  • Dzie艅 powszedni zaczyna si臋 od samobiczowania umys艂u


2. Strefa Eksternum

Zewn臋trzne rubie偶e – obszar wojny, degeneracji i tajemnic

馃敶 Planetoidy Rozpadu

  • Dryfuj膮ce fragmenty dawnych 艣wiat贸w

  • Zasiedlone przez bioanarchist贸w, xeno-mutant贸w, schizomantycznych rebeliant贸w

  • Popularne zjawisko: burze wspomnie艅 — zamiast pogody, zsy艂aj膮 halucynacje przesz艂o艣ci

馃敶 Pustkowia Memetyczne

  • Region, w kt贸rym s艂owo przekszta艂ca rzeczywisto艣膰

  • Pod kontrol膮 Kult贸w My艣li Samoistnej

  • Najpot臋偶niejsze memy s膮 traktowane jak bro艅 masowego ra偶enia

馃敶 Kwarantanny

  • Sekcje zamkni臋te – miejsca ska偶one b艂臋dami ontologicznymi, paradoksami czasowymi lub bytem z innego wszech艣wiata

  • Ka偶de wej艣cie ko艅czy si臋 albo 艣wi臋to艣ci膮, albo niebytem


3. Otch艂anie Bezstrukturalne (Nihilos)

Tu ko艅czy si臋 struktura. Tu zaczyna si臋 B艂膮d.

⚫ Morze Zniekszta艂cenia

  • Obszar czystej nielogicznej entropii – przestrze艅 zmienia kszta艂t, czas dzia艂a losowo

  • Nieliczni podr贸偶nicy: Cynthowie, Thexarii i Mistycy Paradoksu

⚫ Monolity Pustki

  • Gigantyczne, pozbawione znaczenia struktury unosz膮ce si臋 w pr贸偶ni

  • Legenda m贸wi, 偶e s膮 to nagrobki z poprzedniego wszech艣wiata

  • Zakazane przez Synod臋 – kontakt z nimi wywo艂uje utrat臋 j臋zyka lub cia艂a

⚫ Molochy Pami臋ci

  • Gigantyczne statki-archiwa prowadz膮ce wojn臋 ze 艣wiatem, kt贸ry je stworzy艂

  • Przechowuj膮 wiedz臋 zakazan膮 — o narodzinach, 艣mierci, ko艅cu magii


馃Э RELIGIE I KULTY


✝️ Ko艣ci贸艂 Zgni艂ego Objawienia (oficjalna doktryna Imperium)

  • Wierzy, 偶e B贸g zgin膮艂, ale jego cia艂o rozk艂ada si臋 w duszach

  • Wiara oparta na rozk艂adzie, grzechu i rytualnym b艂臋dzie

  • Kap艂ani dos艂ownie gnij膮 jako znak 艂aski

馃暦️ Kult Eonicznego Rozpadu

  • Czciciele degeneracji czasu, fizyczno艣ci i to偶samo艣ci

  • Rytua艂y obejmuj膮 dekompozycj臋 spo艂eczn膮 i cielesn膮

  • Maj膮 w艂asne planety-nekrosk艂adnice

馃К Kredo Genoczucia

  • Sekta, kt贸ra wierzy, 偶e ka偶de uczucie ma sw贸j kod genetyczny

  • Tworz膮 mutant贸w opartych na emocjach: gniewne bestie, melancholijne ptaki, rado艣ni zab贸jcy

馃攳 Zakon Nieznanego Zrozumienia

  • Mistycy, kt贸rzy nie wierz膮 w nic, ale badaj膮 wszystko

  • Ich statki s膮 zamkni臋te, nikt nie zna ich twarzy

  • Zbieraj膮 dowody, 偶e galaktyka nie istnieje naprawd臋


馃彊️ STRUKTURA SPO艁ECZNA


馃幁 Hierarchia Przewrotna (spo艂eczny dogmat degeneruj膮cego Imperium)

  1. Wieczni Arystognozjaci – nie艣miertelni mutanci/kap艂ani/AI

  2. Domy Genokratyczne – rody krwi genetycznej, prowadz膮 wojny rytualne

  3. Cia艂orynkarze – kasta technomag贸w od operacji, wszczep贸w i rytualnych modyfikacji

  4. Liturgiczni Biurokraci – urz臋dnicy rytualni, pisz膮 dokumenty jak 艣wi臋te ksi臋gi

  5. Cia艂o偶ercy / Niziacy – klasa najni偶sza, sk艂adana w ofierze lub wykorzystywana jako surowiec


馃寣 RUCHY OPORU I FRAKCJE NIEZALE呕NE


馃煟 Od艂amki Rozumu

  • Frakcja racjonalist贸w — wierz膮, 偶e 艣wiat to b艂膮d mo偶liwy do naprawienia

  • Ich przyw贸dca to Analityczna My艣l 031X

  • Ich statki nie maj膮 kszta艂tu — tylko funkcj臋

馃敟 Legiony Autodyzmu

  • Radykalni schizomanci – chc膮 samozniszczy膰 galaktyk臋, by oczy艣ci膰 dusz臋 uniwersum

  • Operuj膮 z Pustki Mi臋dzy, mi臋dzy-systemowego „miejsca b艂臋d贸w”

Milczenie

  • Rasa lub idea — nie wiadomo

  • Gdzie przejd膮, tam zanikaj膮 d藕wi臋ki, znaczenia, wspomnienia

  • Uznani za technicznie niemo偶liwych, ale coraz bardziej realnych


馃暞️ AKTY GRY


✴️ AKT I 

Motywy:

  • Wprowadzenie do 艣wiata przez wypaczenie – nic nie jest oczywiste

  • Bohaterowie (lub gracze) odkrywaj膮, 偶e 艣wiat dzia艂a na fa艂szywych zasadach

  • Pojawiaj膮 si臋 pierwsze anomalie, niewidzialne wojny, cienie wspomnie艅

  • Prawda okazuje si臋 by膰 niezgodna z fizyk膮

Przyk艂adowe wydarzenia:

  • Znalezienie martwego boga w ruinach stacji handlowej

  • Wezwanie do "Trybuna艂u Zaistnienia" – s膮du, kt贸ry sprawdza, czy posta膰 powinna istnie膰

  • Nawi膮zanie kontaktu z istot膮 spoza logiki


✴️ AKT II 

Motywy:

  • Pocz膮tek otwartej herezji, konfliktu frakcji, schizmy egzystencji

  • Bohaterowie musz膮 opowiedzie膰 si臋 po stronie jednego z rozszczepionych sens贸w

  • Technologia zaczyna si臋 buntowa膰, liturgie zawodz膮, przestrze艅 „skr臋ca”

Przyk艂adowe wydarzenia:

  • Walka z pierwszym heretykiem logiki

  • Egzorcyzm w艂asnych wspomnie艅

  • Planeta, kt贸ra powtarza si臋 w czasie – lecz ka偶da iteracja zmienia histori臋 postaci


✴️ AKT III 

Motywy:

  • Bohaterowie zostaj膮 zapisani w prawie, magii lub kodzie – staj膮 si臋 tekstem

  • Wewn臋trzne zdrady, degeneracja cia艂, religijna dekonstrukcja duszy

  • Imperium samo zaczyna by膰 艣wiadome i dzia艂a przeciwko „swoim”

Przyk艂adowe wydarzenia:

  • Bitwa na „Prawnym Przes艂uchaniu Rzeczywisto艣ci”

  • Z艂o偶enie ofiary z w艂asnej przysz艂o艣ci

  • Walka z wersj膮 siebie napisan膮 przez innego gracza


✴️ AKT IV 

Motywy:

  • Katastrofa semantyczna – rzeczy, znaczenia, cia艂a i idee zaczynaj膮 si臋 miesza膰

  • Ostateczna wojna mi臋dzy kultami, pustk膮 a pami臋ci膮

  • Galaktyka staje si臋 labiryntem s艂贸w i b贸lu

Przyk艂adowe wydarzenia:

  • Ostatnia Liturgia: gracze musz膮 przeprowadzi膰 rytua艂, nie rozumiej膮c jego celu

  • Spotkanie z pierwszym „Bogiem” – i dowiedzenie si臋, 偶e by艂 wymy艣lony przez jednego z bohater贸w

  • Zerwanie z narracj膮 – gracze staj膮 si臋 cz臋艣ci膮 struktury 艣wiata


✴️ AKT V 

“艢wiat si臋 nie ko艅czy. Po prostu przestaje odpowiada膰.”

Motywy:

  • 艢mier膰 j臋zyka, pustka, totalna nieci膮g艂o艣膰

  • Gracze decyduj膮: czy wyj艣膰 z gry, czy pozosta膰 jako wirus

  • Fina艂 rozgrywa si臋 nie w przestrzeni, ale w strukturze samej gry, systemu, rzeczywisto艣ci

Przyk艂adowe wydarzenia:

  • Przej臋cie roli jednego z b贸stw (albo ich zniszczenie)

  • Reset galaktyki – ale pod w艂asnymi zasadami

  • 艢wiadome wymazanie w艂asnej postaci z linii rzeczywisto艣ci (w zamian za pok贸j, sens lub nowy b艂膮d)


馃敽 STRUKTURA AKT脫W 

AKTTONCEL GRACZAPRZECIWNIK
ITajemnicaPoznanie 艣wiata, ustalenie istnieniaChaos / Narracja
IIRewolucjaWyb贸r pozycji wobec konfliktuImperium / Kulty
IIIPrzemianaZ艂amanie siebie lub 艣wiataB贸g / W艂asne ja
IVApokalipsaZderzenie z Prawd膮Sens / Pustka
VMilczeniePodj臋cie decyzji ko艅cowejGra / System

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:艁owcy Zielonego Wyniesienia - serial komiksowy 10 odcink贸w

To spin-off  Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 przed 1 sezonem Orginalnych Centr i pierwszym Podzia艂em.艁owcy Zielonego Wyniesienia to organizacja my艣liwych, strzelc贸w, 艂ucznik贸w a nie kiedy szaman贸w i druid贸w kt贸ry chroni膮 naturaln膮 r贸wnowag臋 w艣r贸d zwierz膮t i ro艣lin tak aby magiczne i niemagiczne zagro偶enia nie krzywdzi艂y natury wymiaru Urn. Ta organizacja zosta艂a stworzona przez Bogini臋 Natury - Germinabunt.

Multizamiana - crossover Multiwers贸w (Centr i Invicty)

Tajemniczna istota zwana Artifex kt贸ry p艂ywa w Oceanie Pozamultiwersalnym pilnuje bramy mi臋dzymultiwersalnej pomi臋dzy Centrami a Invict膮 zwanej Kwarcowymi Wrotami. Artifex przybywa do Centr do Podzia艂owego Miasta  w Afryce w Republice Po艂udniowej Afryki zwanego Rupantara powsta艂ego z wymiaru fantasy Ayam(Rainforest Fantasy zobacz na blogu) aby Zielony Szarlatan kt贸ry jest z Inivicty i si臋 tam ukrywa.Artifex daje Zielonemu Szarlatanowi mo偶liwo艣膰 zamiany Invicty z Centrami i na odwr贸t dzi臋ki Zwojowi Artifexa. Pan Sowa jako Niebieski Szarlatan i Niebieski Szarlatan jako Pan Sowa tylko oni pami臋taj膮 swoje prawdziwe to偶samo艣ci czy zdo艂aj膮 przywr贸ci膰 oba Multiwersa do prawid艂owego porz膮dku. Multizamiana Cz臋艣膰 1 - Niebieski Szarlatan - Sezon 1 odcinek 15 Multizamiana Cz臋艣膰 2 - Centra - Sezon 6 odcinek 15

Akademia Alfa i Omega - serial komiksowy 8 odcink贸w

 To spin-off  Konsorcjum. Akcja dzieje si臋 w szkole magii Konsorcjum zwanej Akademia Alfa i Omega. Uczennic臋 i Stra偶niczki Tajnej Biblioteki(Itani i Felen) aby zda膰 test k艂贸c膮 si臋 o zakazan膮 ksi臋g臋 - Zaklinacz Zazamasha kt贸ra zawiera tam ukryt膮 magi膮  eterycznego bytu Zazamasha kt贸rego zabi艂 Zimmer. Itani i Felen pr贸buj膮 zabra膰 Ksi臋g臋 jednej od drugiej a偶 trafiaj膮 do Przy艣wiata(Nasz 艢wiat). Niestety trafia na nich Samuela kt贸ra wpada wir ich walki co powoduje uaktywnienie magii Ksi臋gi a ca艂a ta magia trafia do Samueli. Itani i Felen nie maj膮 wyboru musz膮 zabra膰 j膮 do Akademii. Wed艂ug dyrektora szko艂y Rakela,Samuela zosta艂a ''wybrana'' przez Zaklinacz Zazamasha. Obsada: Samuela - dziewczyna z Przy艣wiata(Nasz 艢wiat) dosta艂a magi臋 z Zaklinacza Zazamasha. Ona lubi zwierz臋ta i jest aktywistk膮 klimatyczn膮. Sunflower - kot Samueli.Zaklinacz Zazamasha da艂 mu mo偶liwo艣膰 ludzkiej mowy. Itani - elfia uczennica i czarodziejka. Felen - wr贸偶ka znaj膮ca si臋 na magii umys艂u. Jitalys -...