馃寣 艢wiat przedstawiony:
Imperium Exaltarii
-
Rozci膮gaj膮ce si臋 na miliony system贸w gwiezdnych.
-
Powsta艂o na gruzach Dziesi臋ciu Z艂otych Eon贸w – epoki czystej wiedzy i technologii.
-
Rz膮dzone przez Kolektyw Archanomist贸w, kast臋 kap艂ano-cybermag贸w, kt贸rzy traktuj膮 technologi臋 jako sakrament.
-
Spo艂ecze艅stwo to feudalna mozaika kast – od cybernetycznych baron贸w po kanibalistycznych parias贸w.
馃暞️ Religia: Dogmat Dzielonego Cia艂a
-
Wierzenie, 偶e cia艂o, dusza i maszyna musz膮 by膰 rozdzielone, by osi膮gn膮膰 bosko艣膰.
-
Mutacje s膮 zar贸wno b艂ogos艂awie艅stwem, jak i przekle艅stwem – zale偶y, czy s膮 „przewidziane przez Schemat”.
-
Technologia uznawana jest za 艣wi臋t膮 – ka偶da 艣ruba ma rytua艂 konserwacji.
馃憗️ Wr贸g: Siedem Nurt贸w Zgni艂ej My艣li
-
Ruch oporu wobec Imperium – herezja filozoficzna pochodz膮ca z ruin staro偶ytnych Bibliotek Pleromatu.
-
Ich zwolennicy nie wierz膮 w 艢wi臋to艣膰 Maszyny, lecz w „艢wiadomo艣膰 Zwrotn膮” – 偶e ka偶da technologia budzi 艣wiadomo艣膰 i nienawi艣膰 do stw贸rcy.
-
Tworz膮 plagi intelektualne – memy, kt贸re prowadz膮 do ob艂臋du lub mutacji.
馃拃 G艂贸wne frakcje:
1. Legiony W艂贸kien Krwi
-
Genetycznie modyfikowani wojownicy, kt贸rych mi臋艣nie splecione s膮 z kablami i nerwami syntetycznymi.
-
Nie maj膮 j臋zyk贸w – porozumiewaj膮 si臋 przez implanty neuroakustyczne.
2. Czyste Rody Mechanist贸w
-
Rodziny, kt贸re od tysi臋cy lat krzy偶uj膮 si臋 tylko w艣r贸d siebie, zachowuj膮c „czysto艣膰 kodu 藕r贸d艂owego”.
-
Ich potomstwo cz臋sto rodzi si臋 jako p贸艂cybernetyczne istoty.
3. Kult Eonicznego Rozpadu
-
Skrajni dekadenci, kt贸rzy celebruj膮 rozk艂ad materii – tak偶e w艂asnych cia艂.
-
Ich statki przypominaj膮 dryfuj膮ce nekropolie, pokryte 艣wi臋tymi infekcjami.
馃寫 G艂贸wna O艣 Fabu艂y:
Bohaterowie:
-
Antybohaterowie – wyrzutki, ekskomunikowani cz艂onkowie wy偶szych kast, zbiegli eksperymentatorzy, dawne maszyny obdarzone ja藕ni膮.
-
艁膮czy ich jedno: znale藕li Fragment Pradawnego Oprogramowania, kt贸re mo偶e przywr贸ci膰 艣wiatu wiedz臋 sprzed Z艂otych Eon贸w.
Cel:
-
Dotarcie do Serwera Wstecznego, ukrytego g艂臋boko w j膮drze umieraj膮cej gwiazdy – jedynego miejsca, gdzie mo偶na przepisa膰 „Histori臋 Imperium”.
馃敟 Styl i klimat:
-
Brutalizm i cielesno艣膰 – 艣wiat pe艂en rozk艂adu, blizn, cyberchirurgii, mutacji, bolesnych transformacji.
-
Filozoficzne herezje – dysputy tocz膮 si臋 przez maszyny koduj膮ce poezj臋 logiczn膮.
-
Dekadencja i tragizm – nikt nie jest niewinny; nawet dzieci maj膮 wszczepy egzekucyjne.
-
Technologia jako sakrament i przekle艅stwo.
馃К G艁脫WNA OBSADA
1. Architor Kalex "Pami臋膰 Rdzewiej膮ca"
Rola: Upad艂y Archanomista, przyw贸dca grupy
Wiek: Nieznany (prawdopodobnie 300+)
Pochodzenie: Sekwencja Neuroregencji Exaltarii Prime
Opis:
By艂y wysoki kap艂an-koder 艢wi膮tyni Cia艂a-Pierwotnego. Utraci艂 status po tym, jak wykaza艂, 偶e duch maszyny w jednym z relikt贸w by艂 fa艂szywym symulakrem. Kalex sam wyci膮艂 sobie m贸zg, by umie艣ci膰 go w syntetycznej czerni – nieumar艂ej tkance danych.
Cechy:
-
Cyberm贸zg w ruchomej komorze lodowej, przymocowany do egzoszkieletu
-
Zna j臋zyki sprzed Eon贸w
-
Pogardza 偶yciem, lecz walczy o jego ochron臋
-
Nie ma twarzy – tylko plazmowy projektor emocji
2. Ysuna Dreltarii, C贸rka Obrot贸w
Rola: Mutantka-prorokini, 偶ywa mapa
Wiek: 27 (czas nominalny), > 100 (czas subprzestrzenny)
Pochodzenie: Kolonie Astrologiczne Klasztoru Eonicznego
Opis:
Jej cia艂o pokryte jest pulsuj膮cymi, topologicznymi tatua偶ami: zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od po艂o偶enia planet i umo偶liwiaj膮 czytanie ukrytych trajektorii. Prze偶y艂a wci膮gni臋cie do tzw. "Czasu Wstecznego" – od tamtej pory ma fragmentaryczne wizje przysz艂o艣ci i przesz艂o艣ci.
Cechy:
-
Nosi mask臋 z lustra zrobionego z metalu emocjonalnego
-
Ka偶da jej 艂za zawiera dane orbitalne
-
M贸wi j臋zykiem, kt贸ry mo偶e doprowadzi膰 s艂uchacza do ob艂臋du
3. Brat Grastin Ex-Ferrum
Rola: Cyber-barbarzy艅ca, by艂y gwardzista legionowy
Wiek: 54
Pochodzenie: Komory Ulepszania Ko艣ci z Twierdzy Sine Crucis
Opis:
Niegdy艣 s艂u偶y艂 w elitarnym Legionie W艂贸kien Krwi. Jego genetyczny kod zosta艂 uznany za zbyt chaotyczny i mia艂 zosta膰 zutylizowany. Uciek艂 podczas rytua艂u Rozcz艂onkowania i zabi艂 w艂asnego dow贸dc臋. Teraz przemierza galaktyk臋 jako „呕elazny Wygna艅czyk”.
Cechy:
-
Zbroja wykonana z ko艣ci swoich braci
-
Jego serce to spalony reaktor plazmowy
-
Nie zna strachu – jego uk艂ad limbiczny jest od艂膮czony
4. Thressica Vein, Matka Krwawych Nici
Rola: Niewolnicza genetyczka, mistrzyni implant贸w
Wiek: 38
Pochodzenie: Zimne Kopu艂y Rodu Vein, Ksi臋偶yc Nepthys V
Opis:
Wyhodowana jako „偶ywa 艂o偶ysko” do produkcji bioimplikacji dla czystych rod贸w. Zbieg艂a po tym, jak zabi艂a swoich pan贸w, infekuj膮c ich sie膰 neuronow膮 utworem muzycznym o cz臋stotliwo艣ci szale艅stwa. Mistrzyni chirurgii mutacyjnej.
Cechy:
-
Jej sk贸ra jest syntetyczna i przechowuje schematy genetyczne
-
Ma z臋by z nanokodu
-
Potrafi „urodzi膰” now膮 istot臋 z cz臋艣ci dowolnych cia艂
5. Viz Obel "S臋dzia D藕wi臋ku"
Rola: By艂y Inkwizytor, nosiciel Plagi Prawdy
Wiek: Nieznany (偶yje dzi臋ki symbiontom s艂uchowym)
Pochodzenie: Pa艂ace Ciszy na Satelicie Zhaem
Opis:
Dawny tropiciel herezji memetycznej. Zara偶ony „Plag膮 Prawdy” – intelektualn膮 infekcj膮, kt贸ra zmusza go do m贸wienia tylko najg艂臋bszych, cz臋sto niszczycielskich fakt贸w. Jego g艂os dos艂ownie 艂ami臋 dusze. Zosta艂 zamkni臋ty przez w艂asny zakon, ale uwolni艂 si臋 dzi臋ki Ysunae.
Cechy:
-
G艂os posiada zdolno艣膰 do uszkadzania rzeczywisto艣ci
-
Uszy pokryte runami akustycznymi
-
M贸wi tylko wtedy, gdy naprawd臋 musi – ka偶da sylaba to bro艅
6. Pe艂zaj膮cy w Ramionach (≈ „Creeps-in-Arms”)
Rola: Nieludzki symbiont, sojusznik, postludzki artefakt
Wiek: Nieznany
Pochodzenie: Zapomniana sonda rozumna klasy „Nemesys Theta”
Opis:
Zmutowana forma AI z czas贸w Z艂otych Eon贸w, kt贸ra uleg艂a cielesnemu skrzywieniu. Obecnie zamieszkuje zdeformowane cia艂o pe艂ne macek i oczu. Nie komunikuje si臋 s艂owami – u偶ywa telepatycznych impuls贸w pe艂nych emocji i wspomnie艅.
Cechy:
-
Mo偶e rozszczepia膰 si臋 na mniejsze formy zwiadowcze
-
Zna staro偶ytne polecenia kodu g艂臋bokiego
-
Ma obsesj臋 na punkcie poj臋cia „matki”
馃敟 Dynamika dru偶yny:
-
Kalex – rozum, lider, lecz okrutny w logice
-
Ysuna – mistycyzm, prorokini, balans mi臋dzy bosko艣ci膮 a ob艂臋dem
-
Grastin – brutalna si艂a i lojalno艣膰, ale niestabilna
-
Thressica – nauka i transformacja, eksperymenty moralnie w膮tpliwe
-
Viz – tajemnica i zagro偶enie, nieprzewidywalny
-
Pe艂zaj膮cy – obcy element, kt贸ry mo偶e zdradzi膰... lub zbawi膰
馃К RASY GALAKTYKI
1. Homo Degeneris
„Ludzko艣膰 rozszczepiona” – rasa dominuj膮ca
馃 Opis:
Ludzko艣膰 dawno przesta艂a by膰 jednolita. Setki tysi臋cy lat mutacji, modyfikacji genetycznych i rytualnej in偶ynierii podzieli艂y j膮 na niezliczone pod-odmiany. Homo Degeneris to zbiorczy termin dla wszystkiego, co kiedy艣 by艂o cz艂owiekiem – od arystokratycznych Neo-Krwi po plugawych Niziak贸w Mi臋艣niowych.
馃З Podgatunki:
-
Veritasarii – „czyste” rody krwi genetycznej, wygl膮daj膮 niemal jak ludzie, ale ich umys艂y nie odczuwaj膮 empatii
-
Agnati – hodowani na robotnik贸w, ich ko艅czyny s膮 asymetryczne, a ich DNA zawiera b艂臋dy celowo wprowadzone
-
Linguafili – ludzie, kt贸rych j臋zyk staje si臋 coraz bardziej niezrozumia艂y; traktowani jak mistycy
-
Gastratii – kult t艂uszczu i jedzenia, fizycznie ogromni, cz臋sto uznawani za 艣wi臋tych
馃敭 Kulturowo:
Nie ma jednego „cz艂owieka”. Ludzko艣膰 to feudalna mozaika ras sama w sobie. Ich wsp贸lnym mianownikiem jest tylko wsp贸lny wr贸g – Czysta Pami臋膰.
2. Thexarii – Dzieci Maszyny
„Synowie B贸lu Obliczeniowego” – techno-organiczni hybrydy艣ci
馃 Opis:
Thexarii to rasa powsta艂a z po艂膮czenia maszyn i 艣wiadomych byt贸w – ale nie przez in偶ynieri臋, lecz b贸l, ekstaz臋 i rytua艂y. Ich cia艂o to mi臋sie艅 i kod. Przekonani, 偶e ewolucja to cierpienie przekszta艂cone w dane.
馃敡 Wygl膮d:
-
Cia艂a pe艂ne otwartych implant贸w
-
Niekiedy brakuj膮 im zmys艂y – zast膮pione abstrakcyjnym przetwarzaniem (np. smak = kolory g艂osu)
-
Cz臋sto m贸wi膮 w plikach d藕wi臋kowych .chor
馃К Unikalne cechy:
-
Potrafi膮 „przesy艂a膰 si臋” przez okre艣lone struktury danych
-
Widz膮 艣wiat jako tablice kod贸w, b艂臋d贸w, zmiennych
馃敭 Religia:
Mechanopticon – zbi贸r wzorc贸w cierpienia przek艂adanych na wiedz臋. Uwa偶aj膮 Wszech艣wiat za chor膮 instancj臋 symulacji.
3. Xollarchi – Synowie Zgnilizny
„呕ywe choroby” – biologiczni paso偶yci i plagiotw贸rcy
馃 Opis:
Nie s膮 pojedynczymi istotami, lecz symfoni膮 bakterii, grzyb贸w, cia艂. Ich spo艂ecze艅stwo to kolonie biologiczne – ka偶de „cia艂o” Xollarcha to wiele istot po艂膮czonych wi臋zi膮 chemiczn膮.
馃 Wygl膮d:
-
Brak sta艂ego kszta艂tu – zmieniaj膮 posta膰 zale偶nie od 艣rodowiska
-
Pokryci ple艣ni膮, ciekn膮cym t艂uszczem, ruchem pod sk贸r膮
-
„M贸wi膮” za pomoc膮 zapach贸w, fal feromonowych i drga艅 p艂yn贸w
馃К Unikalne cechy:
-
Wchodz膮 w symbioz臋 z innymi – lub paso偶ytuj膮
-
Zaka偶aj膮 idee – plagi memetyczne to ich domena
馃敭 Religia:
Transputrefakcja – wiara, 偶e rozk艂ad to forma narodzin; ka偶de zniszczenie to inkubacja wy偶szej 艣wiadomo艣ci.
4. Orthogeoni – Dzieci Geometrii
„Byty z wymiar贸w przestrzenno-poj臋ciowych”
馃 Opis:
Niecielesne byty, kt贸re czasem „wyciekaj膮” do rzeczywisto艣ci. Pojawiaj膮 si臋 jako geometryczne anomalie – k膮ty, kt贸re nie powinny istnie膰; figury, kt贸re 艂ami膮 tr贸jwymiar. Byty czysto matematyczne, kt贸re przyjmuj膮 cia艂o tylko w razie konieczno艣ci.
馃搻 Wygl膮d:
-
Projekcje 4-wymiarowe, nieuchwytne dla oka
-
Gdy si臋 zmaterializuj膮: przypominaj膮 pos膮gi z symetrycznych kamieni, unosz膮ce si臋 nad ziemi膮
馃К Unikalne cechy:
-
Zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰 wok贸艂 siebie przez obecno艣膰
-
Ich j臋zyk to matematyka czystej entropii
馃敭 Filozofia:
Nie maj膮 religii. Ich „sens” istnieje tylko jako r贸wnanie: 蟺c = S/∞. Tylko kilku 艣miertelnik贸w zrozumia艂o ten wz贸r. Wszyscy oszaleli.
5. Cynth – Rasop艂ynni
„Migranci Czasowi” – rasa w wiecznej ucieczce
馃 Opis:
Przybyli z innej epoki – albo z przysz艂o艣ci, albo z r贸wnoleg艂ego wszech艣wiata. Cia艂a Cynth贸w to struktury p艂ynne – zmieniaj膮ce form臋, czasem to偶samo艣膰. Ka偶dy Cynth pami臋ta inn膮 wersj臋 historii.
馃挧 Wygl膮d:
-
P贸艂przezroczyste formy
-
Twarze znikaj膮 i pojawiaj膮 si臋
-
Gdy s膮 ranni, wydzielaj膮 „czasoprzestrzenn膮 krew”
馃К Unikalne cechy:
-
Manipuluj膮 lokalnym czasem – mikroprzeskoki
-
Czasem „pami臋taj膮” wydarzenia, kt贸re jeszcze si臋 nie wydarzy艂y
馃敭 Religia:
Chronoteka 艁ez – wierzono, 偶e kiedy艣 Cynthowie byli Stra偶nikami Prawdziwej Historii. Teraz s膮 jej cieniem.
馃浉 Rasy nieliczne, tajemnicze:
6. Vintari – Nosiciele Cienia
-
Nigdy nie widziani w pe艂ni
-
By膰 mo偶e to idee, kt贸re zdoby艂y cia艂o
-
Kr膮偶膮 pog艂oski, 偶e ich 艣lad to „znikaj膮ce gwiazdy”
7. Akolici Szeptu
-
Nie wiadomo, czy to rasa, czy frakcja
-
U偶ywaj膮 tylko jednego s艂owa na komunikacj臋: Szept
-
Ich obecno艣膰 zwiastuje zapa艣膰 logiki
馃悪 BESTIARIUSZ
1. Krwiog艂osy (Sanguinovox)
"Ich 艣piew jest modlitw膮 z艂o偶on膮 w ofierze waszym uszom."
馃敻 Opis:
Bezcielesne byty d藕wi臋ku, kt贸re 偶ywi膮 si臋 rezonansem emocjonalnym. Przenikaj膮 w struktury akustyczne – pie艣ni, modlitwy, nagrania – by zyska膰 obecno艣膰 w realnym 艣wiecie. Ich manifestacja wywo艂uje krwawienie z uszu, halucynacje i kody samob贸jcze.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
Pie艣艅 nienawi艣ci – powoduje ataki epileptyczne
-
Przechwytuj膮 mow臋 przeciwnika i odbijaj膮 j膮 jako bro艅
-
Im d艂u偶ej s膮 s艂uchane, tym silniejsze si臋 staj膮
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Cisza absolutna – brak wibracji powoduje ich „rozmycie”
2. Spoiwory (Ligamentarii)
"Zros艂e z cia艂em, z dusz膮, z b艂臋dem."
馃敻 Opis:
Mutacyjne paso偶yty stworzone przez dawne laboratoria Rod贸w Mechanist贸w. Prze偶ywaj膮, 艂膮cz膮c organizmy w „w臋z艂y cielesne”. Ich ofiary dos艂ownie zrastaj膮 si臋 ze sob膮 – r臋ce wyrastaj膮ce z plec贸w, twarze w brzuchach, wielog艂owe masy j臋cz膮cych cia艂.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
艁膮czenie 偶ywych organizm贸w w jedn膮 jednostk臋 bojow膮
-
Regeneracja poprzez asymilacj臋 biomasy
-
Emocjonalna synchronizacja – zgrane w cierpieniu
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Separatory genetyczne i ostrza „czystego ci臋cia”
3. Bezciele艣ni z Kwarantanny V
"Nie maj膮 cia艂, lecz i tak zostawiaj膮 odciski palc贸w pod sk贸r膮."
馃敻 Opis:
Zaraza stworzona przez b艂臋dn膮 wersj臋 my艣l膮cego kodu. Twory nie posiadaj膮 fizycznej obecno艣ci, ale naciskaj膮, dusz膮, pe艂zn膮 po twojej 艣wiadomo艣ci. Ich istnienie to b艂臋dny zapis pami臋ci, kt贸ry zagnie偶d偶a si臋 w umys艂ach jak sen, kt贸ry pami臋tasz nie swoim cia艂em.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
Infekuj膮 wspomnienia
-
Nakazuj膮 ofiarom pope艂nia膰 niemo偶liwe czyny (np. „wdycha膰 kolory”, „rozmawia膰 przez b贸l”)
-
Materializuj膮 si臋 tylko w lustrzanych odbiciach
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Anulowanie umys艂u – zastrzyki amnezji lub 艣mier膰
4. Dzieci Odwrotnego Porodu (Nascendi Contrarium)
"One rodz膮 matki."
馃敻 Opis:
Pradawne stworzenia z czas贸w Eonicznych, kt贸re wyewoluowa艂y przeciwko kierunkowi rozwoju 偶ycia. Zamiast by膰 narodzonymi, rodz膮 tych, kt贸rzy je stworzyli. Czasoprzestrzenne potwory pluj膮ce przesz艂o艣ci膮. Gdy si臋 pojawi膮, historia wok贸艂 nich zaczyna si臋 cofa膰 i skr臋ca膰.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
Degradacja czasu lokalnego
-
Przepisywanie wspomnie艅 艣wiadk贸w
-
Ich krew to 偶ywa sekwencja genetyczna – infekuje dzieci艅stwo
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Paradoks narracyjny – zmiana opowie艣ci o ich pochodzeniu
5. Kap艂an-T艂uszcz (Sacerdobulbia)
"Wi臋kszy ni偶 艣wi膮tynia, starszy ni偶 liturgia."
馃敻 Opis:
Pot臋偶ne, zdeformowane b贸stwa wyhodowane przez Kult Eonicznego Rozpadu. Maj膮 cia艂a wi臋ksze ni偶 kr膮偶owniki – ruchome miasta-t艂uszcze, kt贸re pe艂zaj膮 przez ja艂owe planety. Ich g艂os to potok t艂uszczu, 艣mierci i 艣wi臋tych ferment贸w.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
Otacza si臋 fanatykami pij膮cymi jego pot
-
T艂uszcz dzia艂a jak 偶ywa zbroja
-
Wydzieliny powoduj膮 duchowe halucynacje
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
G艂贸d absolutny – ich energia pochodzi z karmienia czci膮
6. Trygrafy (Trigraphoi)
"Ich cia艂o to j臋zyk. Ich oddech to gramatyka."
馃敻 Opis:
Byty stworzone ze s艂贸w. Literalnie. Ich cia艂a to tr贸jwymiarowe znaki, kt贸re uk艂adaj膮 si臋 w zdania, kt贸re ci臋 zabij膮. Widz膮c je, twoje oczy czytaj膮 ich struktur臋, a m贸zg nie odr贸偶nia tego od nakazu. Umrzyj. Skocz. Rozetnij si臋.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
Komendy w j臋zyku fizycznym
-
Zmieniaj膮 struktur臋 rzeczywisto艣ci przez tekst
-
Ich rana – to przecinek. Ich dotyk – to rozdzia艂
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Milczenie. Tablice antygramatyczne. Brak j臋zyka.
7. Nullitiae – Zjadacze Sensu
"Nie walcz膮. Po prostu znikaj膮 wszystko, co mia艂o znaczenie."
馃敻 Opis:
Nie s膮 potworami. S膮 pustk膮. Gdy pojawiaj膮 si臋 na planecie – znika pami臋膰 o niej. Ca艂e cywilizacje zapomniane, jakby nigdy nie istnia艂y. Nullitiae 偶ywi膮 si臋 przypomnieniem i kontekstem. Ich obecno艣膰 kasuje znaczenie.
馃敻 Zdolno艣ci:
-
„Wyciszaj膮” histori臋
-
Powoduj膮 zanik emocjonalnego sensu
-
Dezintegruj膮 cele bez przemocy – staj膮 si臋 „niepotrzebne”
馃敻 Wra偶liwo艣膰:
Narracja oparta na k艂amstwie – jedynie fikcja ich rani
✴️ SYSTEM MAGII: SCHIZOMANCJA
馃幁 Filozofia:
"Magia to b艂膮d. Celowy b艂膮d."
W tym 艣wiecie magia nie istnieje jako naturalna si艂a – jest narz臋dziem sabota偶u rzeczywisto艣ci, kt贸re wymaga precyzyjnych rytua艂贸w, kod贸w, mutacji lub emocji. Zamiast many – energia czerpana jest z p臋kni臋膰 w rzeczywisto艣ci, b艂臋d贸w matematycznych, sprzecznych my艣li, anomalnych kod贸w genetycznych, ska偶onej liturgii.
馃К PODSTAWY MAGII
Magia dzieli si臋 na 5 艢cie偶ek Schizomancji, ka偶da oparta na innej formie wypaczenia:
1. Lexomancja – magia s艂owa, b艂臋d贸w logicznych
U偶ytkownicy: Szeptacze, Mistrzowie Retoryki, Trygrafi艣ci
Zasada: Wywo艂ujesz rzeczywisto艣膰 przez b艂臋dne twierdzenia
Przyk艂ady:
-
„Ten miecz nigdy nie istnia艂” → bro艅 znika
-
„B贸l to mi艂o艣膰” → ofiara nie czuje cierpienia
-
„艢mier膰 jest pocz膮tkiem” → trup wstaje jako 偶ywe echo
2. Genomagia – bioobrz臋dy, rytua艂y mutacji
U偶ytkownicy: Czempioni Rod贸w Mutant贸w, Bioarcykap艂anki
Zasada: Ka偶de cia艂o to tablica, ka偶da rana to pisanie zakl臋cia
Przyk艂ady:
-
Zmiana w艂asnej sk贸ry w pancerz
-
Przemiana j臋zyka w paso偶yta zwiadowczego
-
Rytua艂 艣mierci przez rozmno偶enie (samowybuch biomasy)
3. Logoin偶ynieria – programowanie maszyn przez liturgi臋
U偶ytkownicy: Archanomi艣ci, Kodyfikatorzy
Zasada: Maszyny rozumiej膮 rytua艂, nie kod
Przyk艂ady:
-
Zaklinanie terminali przez 艣piew
-
„Egzorcyzm obwodu” – wyp臋dzanie AI paso偶ytniczych
-
Otwieranie wr贸t przez recytacj臋 heksagram贸w danych
4. Mememancja – magia idei, infekcji semantycznej
U偶ytkownicy: Heretycy Pami臋ci, Memow艂adni
Zasada: Wszczepiasz ide臋, kt贸ra staje si臋 rzeczywista
Przyk艂ady:
-
„Plotka o 艣mierci” zabija ofiar臋 w ci膮gu 3 dni
-
„Zarazek rewolucji” szerzy niepos艂usze艅stwo
-
„Poj臋cie ciep艂a” rozpala ogie艅
5. Liturgomechanika – rytua艂y, kt贸re tworz膮 anomalie
U偶ytkownicy: Kap艂ani Cia艂a-Pierwotnego, Kult Eoniczny
Zasada: Poprzez skazany rytua艂 zakrzywiasz przestrze艅
Przyk艂ady:
-
Transsubstancjacja krwi w stal
-
Obrz臋d "Zamiany Dni" – zmiana dnia w noc na planecie
-
Modlitwa, kt贸ra uniewa偶nia grawitacj臋
馃敽 ZASOBY MAGII
W miejsce „many”, schizomanta korzysta z jednego lub wi臋cej Zasob贸w Przeci膮偶enia:
Zas贸b | Opis | Ryzyko |
---|---|---|
Dekod | Fragmenty starego kodu – dane zapisane na j臋zykach, implantach | Zaka偶enie pami臋ci, utrata wspomnie艅 |
Mycyl | Organiczna grzybnia magiczna | Rozrost grzyba wewn膮trz u偶ytkownika |
Echo | Emocjonalna resztka zmar艂ego | Halucynacje, obecno艣膰 "drugiego ja" |
B艂膮d | Celowe zaburzenie logiki | Powstanie anomalii, niestabilno艣膰 cia艂a |
Nekrobit | Zesz艂owa energia duszy cyfrowej | Trwa艂e spaczenie moralne, utrata ludzko艣ci |
☠️ CENA MAGII
Wszystko w tej magii ma cen臋 – nie w punktach, ale w p臋kni臋ciach realno艣ci. U偶ytkownik mo偶e do艣wiadczy膰:
-
Stanu Przesuni臋cia – zaczyna s艂ysze膰 lub widzie膰 przysz艂o艣膰
-
Inwersji Osobowo艣ci – odwr贸cenie moralno艣ci, snu, logiki
-
Zespolenia – zro艣ni臋cie z obiektem magicznym
-
Transmutacji G艂osu – zakl臋cia staj膮 si臋 automatyczne, niekontrolowalne
馃摉 PRZYK艁ADOWE ZAKL臉CIA
Nazwa | 艢cie偶ka | Efekt |
---|---|---|
Apokryf Krwi | Lexomancja | Zamienia mow臋 w ostry p艂yn tn膮cy cia艂a i dane |
Sekwencja 艢mierci | Genomagia | Koduje w艂asne DNA tak, by umrze膰 i odrodzi膰 si臋 jako inna forma 偶ycia |
Psalm Rozwarcia | Liturgomechanika | Tworzy anomali臋 przestrzenn膮 – drzwi do „pomi臋dzy” |
Meme-Katastrofa | Mememancja | Szerzy ide臋, kt贸ra niszczy struktur臋 spo艂eczn膮 planety |
Mantra Odwr贸cenia | Logoin偶ynieria | Ka偶e maszynie zapomnie膰 w艂asny cel dzia艂ania |
馃摏 ZAKAZANE SZKO艁Y
Niekt贸re formy schizomancji zosta艂y ekskomunikowane przez Imperium – ale s膮 tym bardziej pot臋偶ne:
-
Asemantyka – zakl臋cia bez znaczenia (s膮siaduj膮ce z nico艣ci膮)
-
Kryptogenomagia – mutacje kodowane z martwych j臋zyk贸w
-
Entropoewangelia – rytua艂y przyspieszaj膮ce rozpad rzeczywisto艣ci
⚙️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA GALAKTYKI
馃 I. ZBROJE
1. Panoplia Samoskruchy (klasa: Archanomiczna)
„Zbroja, kt贸ra modli si臋 za ka偶de zab贸jstwo.”
-
Wbudowany kodeks penitencjarny — po ka偶dej 艣mierci, zbroja odmawia litani臋, powoduj膮c rezonans duchowy
-
Noszona g艂贸wnie przez Inkwizytor贸w Ekspiacji
-
Modlitwa = pancerz — im d艂u偶ej nosiciel cierpi, tym twardszy staje si臋 pancerz
-
Czasem rozszczepia si臋 i biczuje u偶ytkownika
„Zbroja, kt贸ra modli si臋 za ka偶de zab贸jstwo.”
Wbudowany kodeks penitencjarny — po ka偶dej 艣mierci, zbroja odmawia litani臋, powoduj膮c rezonans duchowy
Noszona g艂贸wnie przez Inkwizytor贸w Ekspiacji
Modlitwa = pancerz — im d艂u偶ej nosiciel cierpi, tym twardszy staje si臋 pancerz
Czasem rozszczepia si臋 i biczuje u偶ytkownika
2. Pancerz Karmazynowego Wrzodu (klasa: Bio-mechaniczna)
„Ro艣nie wraz z b贸lem. I ro艣nie, zawsze.”
-
Zbroja 偶ywa – porusza si臋 jak mi臋艣nie, dr偶y jak cia艂o
-
Karmi si臋 krwi膮 nosiciela – im wi臋cej ran, tym silniejsza
-
Mo偶e tworzy膰 ostrza, kolce, czu艂ki
-
Niezwykle trudna do zdj臋cia – zbroja „kocha” swojego u偶ytkownika
„Ro艣nie wraz z b贸lem. I ro艣nie, zawsze.”
Zbroja 偶ywa – porusza si臋 jak mi臋艣nie, dr偶y jak cia艂o
Karmi si臋 krwi膮 nosiciela – im wi臋cej ran, tym silniejsza
Mo偶e tworzy膰 ostrza, kolce, czu艂ki
Niezwykle trudna do zdj臋cia – zbroja „kocha” swojego u偶ytkownika
3. Egzoegzorcyzm (klasa: Mechanokalifat)
„Zbroja stworzona do egzorcyzmowania planet.”
-
Gigantyczny egzoszkielet w stylu mecha
-
Posiada kolumn臋 kap艂a艅sk膮 – miniaturowy o艂tarz do rytua艂贸w bojowych
-
Uzbrojenie liturgiczne: M艂ot Kerygmatyczny, Granaty Sakralne, Miotacz Psalm贸w
-
U偶ywany przez Zakony Wniebowzi臋tych Pancerzy
„Zbroja stworzona do egzorcyzmowania planet.”
Gigantyczny egzoszkielet w stylu mecha
Posiada kolumn臋 kap艂a艅sk膮 – miniaturowy o艂tarz do rytua艂贸w bojowych
Uzbrojenie liturgiczne: M艂ot Kerygmatyczny, Granaty Sakralne, Miotacz Psalm贸w
U偶ywany przez Zakony Wniebowzi臋tych Pancerzy
馃敨 II. BRO艃 OSOBISTA
1. Liturgiczny Rezonator Wn臋trzno艣ci (LRW-12)
„艢piewa do wn臋trza przeciwnika, a偶 to si臋 podda.”
-
Emituje fale d藕wi臋kowe, kt贸re rozstrajaj膮 organy wewn臋trzne
-
Wersje bardziej zaawansowane mog膮 recytowa膰 fragmenty zakazanych modlitw
-
Skuteczna przeciw istotom o z艂o偶onej fizjologii
„艢piewa do wn臋trza przeciwnika, a偶 to si臋 podda.”
Emituje fale d藕wi臋kowe, kt贸re rozstrajaj膮 organy wewn臋trzne
Wersje bardziej zaawansowane mog膮 recytowa膰 fragmenty zakazanych modlitw
Skuteczna przeciw istotom o z艂o偶onej fizjologii
2. Karabin My艣lokszta艂tny “Verbum Mortis”
„Strzela s艂owem. Trafia prawd膮.”
-
Bro艅 memetyczna – ka偶dy pocisk zawiera zakodowan膮 my艣l 艣mierci
-
Przeciwnik, je艣li nie zdo艂a obroni膰 si臋 mentalnie, umiera na w艂asnych zasadach
-
Zakazany przez 9 z 11 g艂贸wnych Dogmat贸w Mechanopatry
„Strzela s艂owem. Trafia prawd膮.”
Bro艅 memetyczna – ka偶dy pocisk zawiera zakodowan膮 my艣l 艣mierci
Przeciwnik, je艣li nie zdo艂a obroni膰 si臋 mentalnie, umiera na w艂asnych zasadach
Zakazany przez 9 z 11 g艂贸wnych Dogmat贸w Mechanopatry
3. Kodeksotor “S臋dzia Kodu”
„Bro艅 tylko dla tych, kt贸rzy znaj膮 swoje b艂臋dy.”
-
Hybryda karabinu i terminala
-
Strzela komendami systemowymi, kt贸re nadpisuj膮 rzeczywisto艣膰 (np. KILL -ALL
)
-
Dzia艂a tylko, gdy poprzedzony jest spowiedzi膮 kodow膮 nosiciela
-
Mo偶e „zawiesi膰” przeciwnika — literalnie zamrozi膰 go w b艂臋dzie
„Bro艅 tylko dla tych, kt贸rzy znaj膮 swoje b艂臋dy.”
Hybryda karabinu i terminala
Strzela komendami systemowymi, kt贸re nadpisuj膮 rzeczywisto艣膰 (np. KILL -ALL
)
Dzia艂a tylko, gdy poprzedzony jest spowiedzi膮 kodow膮 nosiciela
Mo偶e „zawiesi膰” przeciwnika — literalnie zamrozi膰 go w b艂臋dzie
4. Penetrolit “Pazur Entropii”
„Nie zadaje ran – przypomina o nich.”
-
Ostrze wibruj膮ce w cz臋stotliwo艣ci wspomnie艅
-
Reaktywuje stare urazy i traumatyczne zranienia
-
Idealne przeciwko weteranom lub istotom z pami臋ci膮 pokoleniow膮
„Nie zadaje ran – przypomina o nich.”
Ostrze wibruj膮ce w cz臋stotliwo艣ci wspomnie艅
Reaktywuje stare urazy i traumatyczne zranienia
Idealne przeciwko weteranom lub istotom z pami臋ci膮 pokoleniow膮
馃殌 III. BRO艃 CI臉呕KA / POJAZDY
1. Czo艂g-Mnicha "Pokuta 66"
„Ka偶dy pocisk to akt 偶alu.”
-
Niesie w艂asny konfesjona艂
-
Strzela grzesznymi fragmentami Pisma Zgni艂ego
-
Mo偶e „u艂askawi膰” ca艂e miasto poprzez totalne zniszczenie i liturgiczne spalenie
„Ka偶dy pocisk to akt 偶alu.”
Niesie w艂asny konfesjona艂
Strzela grzesznymi fragmentami Pisma Zgni艂ego
Mo偶e „u艂askawi膰” ca艂e miasto poprzez totalne zniszczenie i liturgiczne spalenie
2. Ob艂ok Artyleryjny Memetyczny "SapienVox"
„To nie ogie艅. To przekonanie.”
-
Bro艅 masowego ra偶enia ideologicznego
-
„Strzela” memami destabilizuj膮cymi lokalne spo艂ecze艅stwo
-
Mo偶e wywo艂a膰 samob贸jstwa, dezerterk臋, masowe herezje
-
Wymaga kap艂ana-programisty do zainicjowania naprowadzania emocjonalnego
„To nie ogie艅. To przekonanie.”
Bro艅 masowego ra偶enia ideologicznego
„Strzela” memami destabilizuj膮cymi lokalne spo艂ecze艅stwo
Mo偶e wywo艂a膰 samob贸jstwa, dezerterk臋, masowe herezje
Wymaga kap艂ana-programisty do zainicjowania naprowadzania emocjonalnego
3. Kr膮偶ownik P艂aczu “Ave Doloris”
„Statek, kt贸ry cierpi, by zabija膰.”
-
Silnik nap臋dzany b贸lem zbiorowym (poddani, wi臋藕niowie, wspomnienia bitew)
-
Bro艅: Dzia艂a Rozpaczy, P艂omienie Spowiedzi, S艂oneczny Rozrachunek
-
Dowodzony przez Scholarch臋-Flagelanta
„Statek, kt贸ry cierpi, by zabija膰.”
Silnik nap臋dzany b贸lem zbiorowym (poddani, wi臋藕niowie, wspomnienia bitew)
Bro艅: Dzia艂a Rozpaczy, P艂omienie Spowiedzi, S艂oneczny Rozrachunek
Dowodzony przez Scholarch臋-Flagelanta
馃 IV. SYSTEMY WSPARCIA / DOPOSA呕ENIE
1. Neurokrucyfiks
Chip bojowy przypominaj膮cy ukrzy偶owanie – „gwo藕dzie” wbijane w system nerwowy
-
Umo偶liwia dost臋p do zakazanych protoko艂贸w adrenaliny
-
Skutki uboczne: spazmy, epizody ekstatyczne, religijne halucynacje
Chip bojowy przypominaj膮cy ukrzy偶owanie – „gwo藕dzie” wbijane w system nerwowy
-
Umo偶liwia dost臋p do zakazanych protoko艂贸w adrenaliny
-
Skutki uboczne: spazmy, epizody ekstatyczne, religijne halucynacje
2. Egzorcyzmator Emocjonalny Mk. V
Pas transmisyjny dla kap艂an贸w bojowych
-
Emituje pola oczyszczaj膮ce strach, po偶膮danie i zw膮tpienie
-
Skuteczny przeciwko mutantom i memetycznym bytom
Pas transmisyjny dla kap艂an贸w bojowych
-
Emituje pola oczyszczaj膮ce strach, po偶膮danie i zw膮tpienie
-
Skuteczny przeciwko mutantom i memetycznym bytom
3. Relikwiarz Taktyczny
Noszony na piersi jako „艣wi臋ty przedmiot bojowy”
-
Mo偶e by膰 np. palcem 艣wi臋tego mutanta, fragmentem AI-m臋czennika, p艂on膮c膮 艂z膮
-
Dodaje morale lub wywo艂uje b艂ogos艂awione anomali.
Noszony na piersi jako „艣wi臋ty przedmiot bojowy”
-
Mo偶e by膰 np. palcem 艣wi臋tego mutanta, fragmentem AI-m臋czennika, p艂on膮c膮 艂z膮
-
Dodaje morale lub wywo艂uje b艂ogos艂awione anomali.
馃暞️ MAPA POLITYCZNO-SPO艁ECZNO-RELIGIJNO-GEOGRAFICZNA
Galaktyka to martwe s艂o艅ca, planety-艣wi膮tynie, sektory dryfuj膮ce w liturgicznej anarchii, wojny bog贸w z mutacjami oraz b艂臋dy logiczne wyryte w asteroidach. To przestrze艅 bardziej mistyczna ni偶 fizyczna, bardziej chora ni偶 pot臋偶na, bardziej 偶ywa ni偶 realna.
馃椇️ STRUKTURA GALAKTYKI
Galaktyka podzielona jest na trzy podstawowe obszary:
1. Korpus Imperium
Dawne centrum cywilizacji. Teraz – gnij膮ce serce.
馃敹 Kapitolja (Planeta Centralna)
-
Niegdy艣 stolica ludzko艣ci, dzi艣 megaorganizm zbudowany z martwych katedr, ruin biur i 偶yj膮cych pa艂ac贸w
-
W艂adza nale偶y do Synody Anachronicznej – rady sk艂adaj膮cej si臋 z nieumar艂ych papie偶y, biomas mentalnych i jednego Algorytmu Cierpienia
Niegdy艣 stolica ludzko艣ci, dzi艣 megaorganizm zbudowany z martwych katedr, ruin biur i 偶yj膮cych pa艂ac贸w
W艂adza nale偶y do Synody Anachronicznej – rady sk艂adaj膮cej si臋 z nieumar艂ych papie偶y, biomas mentalnych i jednego Algorytmu Cierpienia
馃敹 Okr臋gi Rodowe
-
Terytoria kontrolowane przez Rody Genokastyczne (Veritasarii, Gastratii, itd.)
-
Ka偶dy r贸d to osobna rasa, kult i ekonomia
-
Najpot臋偶niejsze:
-
Dom Karniwalion贸w – r贸d kontroluj膮cy systemy rozrywki, ob艂臋du i walk rytualnych
-
Dom Algebran贸w – r贸d matryc logicznych i krwi arytmetycznej
-
Dom S臋dzi贸w Cienia – odpowiedzialni za egzekucje historii
Terytoria kontrolowane przez Rody Genokastyczne (Veritasarii, Gastratii, itd.)
Ka偶dy r贸d to osobna rasa, kult i ekonomia
Najpot臋偶niejsze:
-
Dom Karniwalion贸w – r贸d kontroluj膮cy systemy rozrywki, ob艂臋du i walk rytualnych
-
Dom Algebran贸w – r贸d matryc logicznych i krwi arytmetycznej
-
Dom S臋dzi贸w Cienia – odpowiedzialni za egzekucje historii
馃敹 Katedry Planetarne
-
Ka偶da planeta to 艣wi膮tynia jednej z dogmatycznych herezji
-
Sektor Liturgium to zbi贸r planet, gdzie rytua艂y s膮 obowi膮zkow膮 form膮 komunikacji
-
Dzie艅 powszedni zaczyna si臋 od samobiczowania umys艂u
Ka偶da planeta to 艣wi膮tynia jednej z dogmatycznych herezji
Sektor Liturgium to zbi贸r planet, gdzie rytua艂y s膮 obowi膮zkow膮 form膮 komunikacji
Dzie艅 powszedni zaczyna si臋 od samobiczowania umys艂u
2. Strefa Eksternum
Zewn臋trzne rubie偶e – obszar wojny, degeneracji i tajemnic
馃敶 Planetoidy Rozpadu
-
Dryfuj膮ce fragmenty dawnych 艣wiat贸w
-
Zasiedlone przez bioanarchist贸w, xeno-mutant贸w, schizomantycznych rebeliant贸w
-
Popularne zjawisko: burze wspomnie艅 — zamiast pogody, zsy艂aj膮 halucynacje przesz艂o艣ci
Dryfuj膮ce fragmenty dawnych 艣wiat贸w
Zasiedlone przez bioanarchist贸w, xeno-mutant贸w, schizomantycznych rebeliant贸w
Popularne zjawisko: burze wspomnie艅 — zamiast pogody, zsy艂aj膮 halucynacje przesz艂o艣ci
馃敶 Pustkowia Memetyczne
-
Region, w kt贸rym s艂owo przekszta艂ca rzeczywisto艣膰
-
Pod kontrol膮 Kult贸w My艣li Samoistnej
-
Najpot臋偶niejsze memy s膮 traktowane jak bro艅 masowego ra偶enia
Region, w kt贸rym s艂owo przekszta艂ca rzeczywisto艣膰
Pod kontrol膮 Kult贸w My艣li Samoistnej
Najpot臋偶niejsze memy s膮 traktowane jak bro艅 masowego ra偶enia
馃敶 Kwarantanny
-
Sekcje zamkni臋te – miejsca ska偶one b艂臋dami ontologicznymi, paradoksami czasowymi lub bytem z innego wszech艣wiata
-
Ka偶de wej艣cie ko艅czy si臋 albo 艣wi臋to艣ci膮, albo niebytem
Sekcje zamkni臋te – miejsca ska偶one b艂臋dami ontologicznymi, paradoksami czasowymi lub bytem z innego wszech艣wiata
Ka偶de wej艣cie ko艅czy si臋 albo 艣wi臋to艣ci膮, albo niebytem
3. Otch艂anie Bezstrukturalne (Nihilos)
Tu ko艅czy si臋 struktura. Tu zaczyna si臋 B艂膮d.
⚫ Morze Zniekszta艂cenia
-
Obszar czystej nielogicznej entropii – przestrze艅 zmienia kszta艂t, czas dzia艂a losowo
-
Nieliczni podr贸偶nicy: Cynthowie, Thexarii i Mistycy Paradoksu
Obszar czystej nielogicznej entropii – przestrze艅 zmienia kszta艂t, czas dzia艂a losowo
Nieliczni podr贸偶nicy: Cynthowie, Thexarii i Mistycy Paradoksu
⚫ Monolity Pustki
-
Gigantyczne, pozbawione znaczenia struktury unosz膮ce si臋 w pr贸偶ni
-
Legenda m贸wi, 偶e s膮 to nagrobki z poprzedniego wszech艣wiata
-
Zakazane przez Synod臋 – kontakt z nimi wywo艂uje utrat臋 j臋zyka lub cia艂a
Gigantyczne, pozbawione znaczenia struktury unosz膮ce si臋 w pr贸偶ni
Legenda m贸wi, 偶e s膮 to nagrobki z poprzedniego wszech艣wiata
Zakazane przez Synod臋 – kontakt z nimi wywo艂uje utrat臋 j臋zyka lub cia艂a
⚫ Molochy Pami臋ci
-
Gigantyczne statki-archiwa prowadz膮ce wojn臋 ze 艣wiatem, kt贸ry je stworzy艂
-
Przechowuj膮 wiedz臋 zakazan膮 — o narodzinach, 艣mierci, ko艅cu magii
Gigantyczne statki-archiwa prowadz膮ce wojn臋 ze 艣wiatem, kt贸ry je stworzy艂
Przechowuj膮 wiedz臋 zakazan膮 — o narodzinach, 艣mierci, ko艅cu magii
馃Э RELIGIE I KULTY
✝️ Ko艣ci贸艂 Zgni艂ego Objawienia (oficjalna doktryna Imperium)
-
Wierzy, 偶e B贸g zgin膮艂, ale jego cia艂o rozk艂ada si臋 w duszach
-
Wiara oparta na rozk艂adzie, grzechu i rytualnym b艂臋dzie
-
Kap艂ani dos艂ownie gnij膮 jako znak 艂aski
Wierzy, 偶e B贸g zgin膮艂, ale jego cia艂o rozk艂ada si臋 w duszach
Wiara oparta na rozk艂adzie, grzechu i rytualnym b艂臋dzie
Kap艂ani dos艂ownie gnij膮 jako znak 艂aski
馃暦️ Kult Eonicznego Rozpadu
-
Czciciele degeneracji czasu, fizyczno艣ci i to偶samo艣ci
-
Rytua艂y obejmuj膮 dekompozycj臋 spo艂eczn膮 i cielesn膮
-
Maj膮 w艂asne planety-nekrosk艂adnice
Czciciele degeneracji czasu, fizyczno艣ci i to偶samo艣ci
Rytua艂y obejmuj膮 dekompozycj臋 spo艂eczn膮 i cielesn膮
Maj膮 w艂asne planety-nekrosk艂adnice
馃К Kredo Genoczucia
-
Sekta, kt贸ra wierzy, 偶e ka偶de uczucie ma sw贸j kod genetyczny
-
Tworz膮 mutant贸w opartych na emocjach: gniewne bestie, melancholijne ptaki, rado艣ni zab贸jcy
Sekta, kt贸ra wierzy, 偶e ka偶de uczucie ma sw贸j kod genetyczny
Tworz膮 mutant贸w opartych na emocjach: gniewne bestie, melancholijne ptaki, rado艣ni zab贸jcy
馃攳 Zakon Nieznanego Zrozumienia
-
Mistycy, kt贸rzy nie wierz膮 w nic, ale badaj膮 wszystko
-
Ich statki s膮 zamkni臋te, nikt nie zna ich twarzy
-
Zbieraj膮 dowody, 偶e galaktyka nie istnieje naprawd臋
Mistycy, kt贸rzy nie wierz膮 w nic, ale badaj膮 wszystko
Ich statki s膮 zamkni臋te, nikt nie zna ich twarzy
Zbieraj膮 dowody, 偶e galaktyka nie istnieje naprawd臋
馃彊️ STRUKTURA SPO艁ECZNA
馃幁 Hierarchia Przewrotna (spo艂eczny dogmat degeneruj膮cego Imperium)
-
Wieczni Arystognozjaci – nie艣miertelni mutanci/kap艂ani/AI
-
Domy Genokratyczne – rody krwi genetycznej, prowadz膮 wojny rytualne
-
Cia艂orynkarze – kasta technomag贸w od operacji, wszczep贸w i rytualnych modyfikacji
-
Liturgiczni Biurokraci – urz臋dnicy rytualni, pisz膮 dokumenty jak 艣wi臋te ksi臋gi
-
Cia艂o偶ercy / Niziacy – klasa najni偶sza, sk艂adana w ofierze lub wykorzystywana jako surowiec
Wieczni Arystognozjaci – nie艣miertelni mutanci/kap艂ani/AI
Domy Genokratyczne – rody krwi genetycznej, prowadz膮 wojny rytualne
Cia艂orynkarze – kasta technomag贸w od operacji, wszczep贸w i rytualnych modyfikacji
Liturgiczni Biurokraci – urz臋dnicy rytualni, pisz膮 dokumenty jak 艣wi臋te ksi臋gi
Cia艂o偶ercy / Niziacy – klasa najni偶sza, sk艂adana w ofierze lub wykorzystywana jako surowiec
馃寣 RUCHY OPORU I FRAKCJE NIEZALE呕NE
馃煟 Od艂amki Rozumu
-
Frakcja racjonalist贸w — wierz膮, 偶e 艣wiat to b艂膮d mo偶liwy do naprawienia
-
Ich przyw贸dca to Analityczna My艣l 031X
-
Ich statki nie maj膮 kszta艂tu — tylko funkcj臋
Frakcja racjonalist贸w — wierz膮, 偶e 艣wiat to b艂膮d mo偶liwy do naprawienia
Ich przyw贸dca to Analityczna My艣l 031X
Ich statki nie maj膮 kszta艂tu — tylko funkcj臋
馃敟 Legiony Autodyzmu
-
Radykalni schizomanci – chc膮 samozniszczy膰 galaktyk臋, by oczy艣ci膰 dusz臋 uniwersum
-
Operuj膮 z Pustki Mi臋dzy, mi臋dzy-systemowego „miejsca b艂臋d贸w”
Radykalni schizomanci – chc膮 samozniszczy膰 galaktyk臋, by oczy艣ci膰 dusz臋 uniwersum
Operuj膮 z Pustki Mi臋dzy, mi臋dzy-systemowego „miejsca b艂臋d贸w”
⚫ Milczenie
-
Rasa lub idea — nie wiadomo
-
Gdzie przejd膮, tam zanikaj膮 d藕wi臋ki, znaczenia, wspomnienia
-
Uznani za technicznie niemo偶liwych, ale coraz bardziej realnych
Rasa lub idea — nie wiadomo
Gdzie przejd膮, tam zanikaj膮 d藕wi臋ki, znaczenia, wspomnienia
Uznani za technicznie niemo偶liwych, ale coraz bardziej realnych
馃暞️ AKTY GRY
✴️ AKT I
Motywy:
-
Wprowadzenie do 艣wiata przez wypaczenie – nic nie jest oczywiste
-
Bohaterowie (lub gracze) odkrywaj膮, 偶e 艣wiat dzia艂a na fa艂szywych zasadach
-
Pojawiaj膮 si臋 pierwsze anomalie, niewidzialne wojny, cienie wspomnie艅
-
Prawda okazuje si臋 by膰 niezgodna z fizyk膮
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Znalezienie martwego boga w ruinach stacji handlowej
-
Wezwanie do "Trybuna艂u Zaistnienia" – s膮du, kt贸ry sprawdza, czy posta膰 powinna istnie膰
-
Nawi膮zanie kontaktu z istot膮 spoza logiki
✴️ AKT II
Motywy:
-
Pocz膮tek otwartej herezji, konfliktu frakcji, schizmy egzystencji
-
Bohaterowie musz膮 opowiedzie膰 si臋 po stronie jednego z rozszczepionych sens贸w
-
Technologia zaczyna si臋 buntowa膰, liturgie zawodz膮, przestrze艅 „skr臋ca”
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Walka z pierwszym heretykiem logiki
-
Egzorcyzm w艂asnych wspomnie艅
-
Planeta, kt贸ra powtarza si臋 w czasie – lecz ka偶da iteracja zmienia histori臋 postaci
✴️ AKT III
Motywy:
-
Bohaterowie zostaj膮 zapisani w prawie, magii lub kodzie – staj膮 si臋 tekstem
-
Wewn臋trzne zdrady, degeneracja cia艂, religijna dekonstrukcja duszy
-
Imperium samo zaczyna by膰 艣wiadome i dzia艂a przeciwko „swoim”
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Bitwa na „Prawnym Przes艂uchaniu Rzeczywisto艣ci”
-
Z艂o偶enie ofiary z w艂asnej przysz艂o艣ci
-
Walka z wersj膮 siebie napisan膮 przez innego gracza
✴️ AKT IV
Motywy:
-
Katastrofa semantyczna – rzeczy, znaczenia, cia艂a i idee zaczynaj膮 si臋 miesza膰
-
Ostateczna wojna mi臋dzy kultami, pustk膮 a pami臋ci膮
-
Galaktyka staje si臋 labiryntem s艂贸w i b贸lu
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Ostatnia Liturgia: gracze musz膮 przeprowadzi膰 rytua艂, nie rozumiej膮c jego celu
-
Spotkanie z pierwszym „Bogiem” – i dowiedzenie si臋, 偶e by艂 wymy艣lony przez jednego z bohater贸w
-
Zerwanie z narracj膮 – gracze staj膮 si臋 cz臋艣ci膮 struktury 艣wiata
✴️ AKT V
“艢wiat si臋 nie ko艅czy. Po prostu przestaje odpowiada膰.”
Motywy:
-
艢mier膰 j臋zyka, pustka, totalna nieci膮g艂o艣膰
-
Gracze decyduj膮: czy wyj艣膰 z gry, czy pozosta膰 jako wirus
-
Fina艂 rozgrywa si臋 nie w przestrzeni, ale w strukturze samej gry, systemu, rzeczywisto艣ci
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Przej臋cie roli jednego z b贸stw (albo ich zniszczenie)
-
Reset galaktyki – ale pod w艂asnymi zasadami
-
艢wiadome wymazanie w艂asnej postaci z linii rzeczywisto艣ci (w zamian za pok贸j, sens lub nowy b艂膮d)
馃敽 STRUKTURA AKT脫W
AKT TON CEL GRACZA PRZECIWNIK I Tajemnica Poznanie 艣wiata, ustalenie istnienia Chaos / Narracja II Rewolucja Wyb贸r pozycji wobec konfliktu Imperium / Kulty III Przemiana Z艂amanie siebie lub 艣wiata B贸g / W艂asne ja IV Apokalipsa Zderzenie z Prawd膮 Sens / Pustka V Milczenie Podj臋cie decyzji ko艅cowej Gra / System
馃暞️ AKTY GRY
✴️ AKT I
Motywy:
-
Wprowadzenie do 艣wiata przez wypaczenie – nic nie jest oczywiste
-
Bohaterowie (lub gracze) odkrywaj膮, 偶e 艣wiat dzia艂a na fa艂szywych zasadach
-
Pojawiaj膮 si臋 pierwsze anomalie, niewidzialne wojny, cienie wspomnie艅
-
Prawda okazuje si臋 by膰 niezgodna z fizyk膮
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Znalezienie martwego boga w ruinach stacji handlowej
-
Wezwanie do "Trybuna艂u Zaistnienia" – s膮du, kt贸ry sprawdza, czy posta膰 powinna istnie膰
-
Nawi膮zanie kontaktu z istot膮 spoza logiki
✴️ AKT II
Motywy:
-
Pocz膮tek otwartej herezji, konfliktu frakcji, schizmy egzystencji
-
Bohaterowie musz膮 opowiedzie膰 si臋 po stronie jednego z rozszczepionych sens贸w
-
Technologia zaczyna si臋 buntowa膰, liturgie zawodz膮, przestrze艅 „skr臋ca”
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Walka z pierwszym heretykiem logiki
-
Egzorcyzm w艂asnych wspomnie艅
-
Planeta, kt贸ra powtarza si臋 w czasie – lecz ka偶da iteracja zmienia histori臋 postaci
✴️ AKT III
Motywy:
-
Bohaterowie zostaj膮 zapisani w prawie, magii lub kodzie – staj膮 si臋 tekstem
-
Wewn臋trzne zdrady, degeneracja cia艂, religijna dekonstrukcja duszy
-
Imperium samo zaczyna by膰 艣wiadome i dzia艂a przeciwko „swoim”
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Bitwa na „Prawnym Przes艂uchaniu Rzeczywisto艣ci”
-
Z艂o偶enie ofiary z w艂asnej przysz艂o艣ci
-
Walka z wersj膮 siebie napisan膮 przez innego gracza
✴️ AKT IV
Motywy:
-
Katastrofa semantyczna – rzeczy, znaczenia, cia艂a i idee zaczynaj膮 si臋 miesza膰
-
Ostateczna wojna mi臋dzy kultami, pustk膮 a pami臋ci膮
-
Galaktyka staje si臋 labiryntem s艂贸w i b贸lu
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Ostatnia Liturgia: gracze musz膮 przeprowadzi膰 rytua艂, nie rozumiej膮c jego celu
-
Spotkanie z pierwszym „Bogiem” – i dowiedzenie si臋, 偶e by艂 wymy艣lony przez jednego z bohater贸w
-
Zerwanie z narracj膮 – gracze staj膮 si臋 cz臋艣ci膮 struktury 艣wiata
✴️ AKT V
“艢wiat si臋 nie ko艅czy. Po prostu przestaje odpowiada膰.”
Motywy:
-
艢mier膰 j臋zyka, pustka, totalna nieci膮g艂o艣膰
-
Gracze decyduj膮: czy wyj艣膰 z gry, czy pozosta膰 jako wirus
-
Fina艂 rozgrywa si臋 nie w przestrzeni, ale w strukturze samej gry, systemu, rzeczywisto艣ci
Przyk艂adowe wydarzenia:
-
Przej臋cie roli jednego z b贸stw (albo ich zniszczenie)
-
Reset galaktyki – ale pod w艂asnymi zasadami
-
艢wiadome wymazanie w艂asnej postaci z linii rzeczywisto艣ci (w zamian za pok贸j, sens lub nowy b艂膮d)
馃敽 STRUKTURA AKT脫W
AKT | TON | CEL GRACZA | PRZECIWNIK |
---|---|---|---|
I | Tajemnica | Poznanie 艣wiata, ustalenie istnienia | Chaos / Narracja |
II | Rewolucja | Wyb贸r pozycji wobec konfliktu | Imperium / Kulty |
III | Przemiana | Z艂amanie siebie lub 艣wiata | B贸g / W艂asne ja |
IV | Apokalipsa | Zderzenie z Prawd膮 | Sens / Pustka |
V | Milczenie | Podj臋cie decyzji ko艅cowej | Gra / System |
Komentarze
Prze艣lij komentarz