Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Zeta Nox


馃獝 

I. GENEZA 艢WIATA



Rok 91.804 po Zerwaniu. Wszech艣wiat narodzi艂 si臋 na nowo z popio艂贸w Wielkiego Rozerwania, kiedy to Splot Astralny – 藕r贸d艂o ca艂ej magii, dusz i 艣wiadomo艣ci – p臋k艂 pod naporem technologicznej arogancji. Na jego ruinach narodzi艂y si臋 nowe cywilizacje, a 艣wiat przesta艂 rozr贸偶nia膰 magi臋 od maszyny, ducha od mi臋sa, bog贸w od ludzi.





馃實 

II. STRUKTURA 艢WIATA



  • Planeta Nex’Thar – centrum fabularne, dawna planeta-templum, teraz ja艂owa pustynia ze zmutowanymi lasami, metalowymi ruinami i miastami-mechami.
  • Wst臋ga Splotu – pasmo gwiazd po艂膮czonych ze sob膮 magicznym tunelem, zamieszka艂ych przez frakcje Wuxia-podobnych klan贸w podr贸偶uj膮cych na 偶ywych statkach.
  • Mechania Primus – dryfuj膮ca forteca Mecha-Arcytechnokrat贸w, kt贸rzy buduj膮 ludzi z dusz martwych b贸stw.
  • Bazaltowa Cisza – dryfuj膮ce w pustce, wielkie ko艣ci przodk贸w, wok贸艂 kt贸rych 偶yj膮 hermetyczne rody praktykuj膮ce body horror jako religi臋.






馃拃 

III. ESTETYKA I GATUNKI



  • Postapokalipsa: 艣wiat po zerwaniu rzeczywisto艣ci; nic nie dzia艂a tak, jak powinno. Czas si臋 艣lizga. Miejsca raz 偶ywe – s膮 martwe, ale nadal oddychaj膮.
  • Body Horror: mutacje to 艣wi臋to艣膰. Kap艂ani przemiany 偶yj膮 w rytuale zdeformowania. Magiczne wirusy (np. Hexoformy) zamieniaj膮 cia艂o w bram臋 do innego wymiaru.
  • Mecha: staro偶ytne, gigantyczne zbroje bojowe – zbudowane z ko艣ci smok贸w, dusz ludzi i zardzewia艂ych system贸w OS. Wi臋kszo艣膰 z nich to 艣wiatomechy – maj膮 w艂asn膮 wol臋.
  • Wuxia: wojownicy szko艂y „Jin-Marrow” walcz膮, wykorzystuj膮c magi臋 cia艂a, 艣mierci i krwi. Pojedynki na dachach ruin, w antygrawitacyjnych ogrodach, na orbituj膮cych monastyriach.
  • Space Opera: ogromne imperia na orbitach, floty o nap臋dzie astralnym, dyplomacja mi臋dzy cywilizacjami z艂o偶onymi z hybryd dusz i obwod贸w.
  • High Fantasy: 艣wiat pe艂en pradawnych bog贸w (niekt贸rzy s膮 teraz statkami), artefakt贸w (np. miecz zrobiony z od艂amka zapadni臋tej planety), a magia to 偶ywa si艂a – niczym promieniowanie.
  • Retrofuturyzm: komputerowe terminale z rurowymi ekranami, podr贸偶e mi臋dzygwiezdne z u偶yciem ta艣m danych, biomechaniczne wynalazki rodem z lat 50. XX wieku + magia.






馃К 

IV. FRANKCJE I STRUKTURY



  1. Zakon Synapsowych Kwiat贸w – mistyczni mnisi korzystaj膮cy z mutacji jako formy wy偶szej egzystencji.
  2. Mechab贸stwa z Orichalcum – istoty b臋d膮ce po艂膮czeniem staro偶ytnych AI i runicznych b贸stw – traktowane jako heretycka alternatywa dla klasycznych religii.
  3. Dynastia Ebonu – arystokratyczna rodzina praktykuj膮ca magiczne in偶ynierie krwi i sk贸ry. Ich potomstwo ma dodatkowe m贸zgi i zmys艂y do wykrywania boskich fluktuacji.
  4. Liga Tysi膮ca Ostrzy – wojownicy wuxia, odrzucaj膮cy technologi臋, ale u偶ywaj膮cy mieczy programowalnych i pami臋ci bojowej wdrukowanej w ko艣ci.
  5. Handlarze Czasem – podr贸偶nicy mi臋dzygwiezdni oferuj膮cy zatrzymane momenty, ukradzione epoki i “偶ycioczas” za dusz臋.






馃摐 

V. MITOLOGIA I MAGIA



  • Splot Astralny: 藕r贸d艂o magii i rzeczywisto艣ci – obecnie niestabilny. Cz臋艣膰 ludzi potrafi „ws艂ucha膰 si臋” w jego zak艂贸cenia i nawigowa膰 nimi jak sieci膮 kodu i czaru.
  • Bohaterowie to cz臋sto:
    • Uciekinierzy z katakumb-mech贸w
    • Odrodzeni piloci 艣wiatomech贸w
    • Mutanci-pielgrzymi, kt贸rzy utracili cz艂owiecze艅stwo, ale zyskali „wi臋cej ni偶 dusz臋”






馃摉 

VI. MO呕LIWE SCENARIUSZE FABULARNE



  • ⚔️ Wojna mi臋dzy Lig膮 Ostrzy a Mechab贸stwami o kontrol臋 nad „Echo Splotu”.
  • 馃И Eksperymenty Kap艂an贸w Body-Horroru, kt贸rzy otwieraj膮 portale przez ludzkie wn臋trzno艣ci.
  • 馃殌 Ostatni 艣wiatomech (z dusz膮 zaginionego boga) zbli偶a si臋 do Nex’Thar – czy go zatrzyma膰, czy obudzi膰?
  • 馃‍♂️ Wojownik z przeszczepionym sercem gwiazdy uczy si臋, jak wytrzyma膰 skurcz ca艂ej rzeczywisto艣ci.






馃帹 

VII. STYL WIZUALNY / INSPIRACJE


  • Kolory: popiel, bursztyn, neonowy b艂臋kit, krew, chrom.
  • Style: brutalistyczne ruiny, biomechaniczne pos膮gi, ornamentyczna zbroja, cyber-kaligrafia na sk贸rze.


馃З G艁脫WNA OBSADA – 

Postacie G艂贸wne i Centralne






馃敼 

1. LIRA ZEPHRAEL



“Nie ka偶 mi wybiera膰 mi臋dzy cz艂owiecze艅stwem a przetrwaniem. Ju偶 to zrobi艂am.”



  • Rola: Protagonistka, dawny technomnich z zakonu Splotu
  • Frakcja: Ex-Zakon Synapsowych Kwiat贸w
  • Motyw: Postapokaliptyczna mistyczka z przesz艂o艣ci膮 jako eksperyment biohorroru
  • Wygl膮d: Cia艂o pokryte sp臋kan膮 sk贸r膮 przypominaj膮c膮 kod DNA, jedno oko 艣wieci fioletem, z plec贸w wyrastaj膮 „nerwowe skrzyd艂a”
  • Styl walki: Transmentalne wybuchy emocji jako bro艅 (kontroluje zak艂贸cenia Splotu)
  • W膮tek: Szuka „Serwera Dusz”, by odzyska膰 fragmenty w艂asnej ja藕ni po eksperymencie






馃敼 

2. MAERON KINTH



“B贸g zgin膮艂. Ja jestem tym, co po nim zosta艂o.”



  • Rola: Antybohater, pilot 艣wiatomecha
  • Frakcja: Mechab贸stwa z Orichalcum
  • Motyw: Cz艂owiek, kt贸ry zespoli艂 si臋 z mechem stworzonym z martwego boga
  • Wygl膮d: Wysoki, ci臋偶ki, po艂owicznie zbrojony, z g艂ow膮 stylizowan膮 na he艂m greckiego boga – 偶ywa zbroja z 偶y艂ami ze 艣wiat艂a
  • Styl walki: Melee + astralne projekcje + uderzenia „pami臋ci boga”
  • W膮tek: Szuka odpowiedzi, czy jego dusza jeszcze istnieje – czy zosta艂 tylko kodem?






馃敼 

3. XIEN REN



“Szale艅stwo to tylko inny spos贸b widzenia logiki.”



  • Rola: Mistrz sztuk wuxia, filozof-wojownik
  • Frakcja: Liga Tysi膮ca Ostrzy
  • Motyw: Wojownik starego stylu, kt贸ry podr贸偶uje przez galaktyk臋 jako mentor i m艣ciciel
  • Wygl膮d: Staro偶ytny p艂aszcz z runami, przypominaj膮cy czcigodnych taoist贸w, cybernetyczne palce, magiczne miecze zakl臋te w d艂o艅
  • Styl walki: Styl „Ko艣ci i Mg艂y” – lekkie cia艂o, ci臋偶kie uderzenia, iluzje z krwi
  • W膮tek: Pr贸buje zjednoczy膰 uczni贸w po rozpadzie Zakonu Cienia






馃敼 

4. LADY OMBRA AUREX



“Je艣li krew to informacja, to ja jestem bibliotek膮.”



  • Rola: Kr贸lowa Ebonu, szlachcianka, mistrzyni body horroru
  • Frakcja: Dynastia Ebonu
  • Motyw: Pi臋kna i przera偶aj膮ca w艂adczyni, kt贸ra kontroluje krew jako technologi臋 i narz臋dzie walki
  • Wygl膮d: Sk贸ra alabastrowa, 偶y艂y jak ornamenty, zbroja z poruszaj膮cego si臋 mi臋艣nia
  • Styl walki: Krwawa telekineza, kontrola cia艂 przeciwnik贸w, „偶ywe maski”
  • W膮tek: Pragnie odnale藕膰 „Serce Ciszy”, kt贸re da jej bosk膮 form臋 i uwolni dynasti臋 z kosmicznego cyklu degeneracji






馃敼 

5. CAPTAIN VIKTOR “GLASSDOG” KELL



“Urodzi艂em si臋 w kabinie, 偶y艂em w wojnie, umr臋 w reklamie.”



  • Rola: Kosmiczny najemnik i z艂amany 偶o艂nierz retrofuturystycznej floty
  • Frakcja: Niezale偶ny, ex-Armada Zorion
  • Motyw: Styl retro – pilot-stary as z przesz艂o艣ci膮 w stylu noir
  • Wygl膮d: Sk贸rzana kurtka z lat 50., chromowane protezy, 艣lady wojny w oczach
  • Styl walki: Zimna bro艅, taktyki retro + laserowy rewolwer + cybernetyczny pies
  • W膮tek: Chce ocali膰 zaginion膮 za艂og臋, uwi臋zion膮 w dziurze czasu






馃敼 

6. NALA VOR



“Z艂o nie istnieje. Istnieje tylko niespe艂niona ewolucja.”



  • Rola: G艂贸wna antagonistka (ale wielowymiarowa), genetyczna prorokini Hexoform贸w
  • Frakcja: Kap艂anka Bazaltowej Ciszy
  • Motyw: Body horror + metafizyka + zimna ewangelia biologicznej dominacji
  • Wygl膮d: Cia艂o cz臋艣ciowo przezroczyste, z widocznymi p艂odami-organami w r贸偶nych stadiach rozwoju; g艂owa przypomina mask臋 z rozga艂臋zionym m贸zgiem
  • Styl walki: Organiczna magia, tworzy bro艅 z siebie, powoduje mutacje w czasie rzeczywistym
  • W膮tek: Wierzy, 偶e jedyn膮 drog膮 do odkupienia jest przebudzenie rasy “Metaform”, kt贸ra przetrwa czas i bog贸w






馃敼 

7. LUX-DELTA-9



“Nie jestem b艂臋dem. Jestem konsekwencj膮.”



  • Rola: Dziecko rewolucji – hybryda maszyny, cz艂owieka i boga
  • Frakcja: Ostatni eksperyment Mechanii Primus
  • Motyw: Dylematy egzystencjalne: „czy je艣li nie czuj臋 b贸lu, to nie jestem?”
  • Wygl膮d: Bezp艂ciowe, humanoidalne, z twarz膮 przypominaj膮c膮 cyfrowy cie艅; cia艂o pokryte holograficznymi p臋kni臋ciami
  • Styl walki: Zmienne formy, kontrola rzeczywisto艣ci lokalnej, fragmentacja czasu
  • W膮tek: Szuka odpowiedzi na pytanie: „Czy maszyny mog膮 艣ni膰 sny ludzi?”






馃寣 BONUS: POSTACI DRUGOPLANOWE



  • Ard Veth – koczownik z plemienia Py艂u, na plecach nosi martwego bli藕niaka jako 藕r贸d艂o magii
  • Borgelion – 偶ywy statek, dawny b贸g 艣mierci, teraz przewozi nieumar艂ych przez pr贸偶ni臋
  • Sifa-Tao – sztuczna inteligencja ukryta w ruinach 艣wi膮tyni, oferuje moc w zamian za pami臋膰

馃摉 

BESTIARIUSZ 






馃└ 

1. KRYPTODYMI



“Zwierciad艂a, kt贸re 偶ywi膮 si臋 twoim odbiciem.”



  • Typ: Byt z wymiaru Ciszy (pomi臋dzy 艣wiatami)
  • Wygl膮d: Przypominaj膮 humanoidy pokryte lustrzan膮 sk贸r膮, ale ich twarze zmieniaj膮 si臋 w odbicia ludzi, kt贸rych widz膮
  • Umiej臋tno艣ci: Kradn膮 wspomnienia i zamieniaj膮 je w ostrza; kontakt wzrokowy parali偶uje
  • Motyw: Body horror, psychologiczna groza






⚙️ 

2. TESSERAKTOR Z KRAW臉DZI



“Nie chodzi. On si臋 rozwi膮zuje.”



  • Typ: Mechanoorganiczna istota wielowymiarowa
  • Wygl膮d: Jego cia艂o nigdy nie jest w pe艂ni widoczne – wida膰 tylko fragmenty ramion i n贸g, kt贸re migaj膮 z innej geometrii
  • Umiej臋tno艣ci: Mo偶e „prze艂ama膰” czas i atakowa膰 z przysz艂o艣ci lub przesz艂o艣ci; uderzenia zaginaj膮 przestrze艅
  • Motyw: Mecha + retrofuturystyczna geometria






馃敟 

3. OGNIWIEC Z TRONI



“To ogie艅, kt贸ry pami臋ta, kogo spali艂.”



  • Typ: Duch 偶ywio艂u zmutowanego przez apokalips臋
  • Wygl膮d: P艂on膮ca sylwetka, z kt贸rej wy艂aniaj膮 si臋 wypalone ko艣ci, pe艂na dymnych j臋zyk贸w, na kt贸rych wypisane s膮 imiona ofiar
  • Umiej臋tno艣ci: Ka偶de wypowiedziane imi臋 zwi臋ksza jego moc i rozmiar
  • Motyw: Magia + horror + postapo






馃憗️ 

4. WZROKUN SYGNA艁OWY



“Nie patrz w niebo. Niebo ju偶 patrzy.”



  • Typ: Stw贸r orbituj膮cy nad planetami
  • Wygl膮d: Gigantyczne, unosz膮ce si臋 „oko” z wplecionymi antenami i kana艂ami nerwowymi; jego 藕renica przypomina soczewk臋 teleskopow膮
  • Umiej臋tno艣ci: Mo偶e transmitowa膰 szale艅stwo w formie sygna艂u d藕wi臋kowego lub obrazu
  • Motyw: Space horror + technomagia






馃К 

5. SZNURACZ Z KRAW臉DZI ZYGOTA



“On nie umiera. On si臋 rozpl膮tuje.”



  • Typ: P贸艂-organiczne nieporozumienie biologii
  • Wygl膮d: Zlepek p臋powin, narz膮d贸w i pisk贸w nienarodzonych, porusza si臋 jak przyp艂yw
  • Umiej臋tno艣ci: Zasiedla inne cia艂a, deformuj膮c ich wn臋trze do poziomu czystego ob艂臋du
  • Motyw: Body horror ekstremalny






馃悏 

6. AZUREK OB艁臉DNY



“Smok, kt贸ry zapomnia艂, 偶e jest smokiem.”



  • Typ: Smok postapokaliptyczny
  • Wygl膮d: Zniekszta艂cone skrzyd艂a, kt贸re zamieni艂y si臋 w segmentowe panele 艣wietlne, ogon zako艅czony zegarem bez wskaz贸wek
  • Umiej臋tno艣ci: Ryczy d藕wi臋kiem, kt贸ry cofa ewolucj臋 s艂uchaczy; pluje „mg艂膮 rzeczywisto艣ci”
  • Motyw: High fantasy + metafizyka






⚔️ 

7. MISTRZOSTWORZY



“Byli nauczycielami. Teraz ucz膮 tylko 艣mierci.”



  • Typ: Upadli nauczyciele wuxia
  • Wygl膮d: Pokr臋cone cia艂a, z kt贸rych wyrastaj膮 bro艅 i fragmenty dawnych uczni贸w; ich g艂osy s膮 ch贸ralne
  • Umiej臋tno艣ci: Ka偶da pora偶ka przeciwnika wzmacnia ich ruchy; walcz膮 stylem „Kresu Nauki”
  • Motyw: Wuxia + psychodrama + groza






馃寣 

8. NEMERYS BAZALTOWA



“Kiedy zasypiasz, ona zaczyna si臋 rozmna偶a膰.”



  • Typ: Parazytyczna bogini (p贸艂byt, p贸艂rasa)
  • Wygl膮d: Olbrzymia, ciemnoszara masa o kszta艂cie kobiety, ze skrzyd艂ami stworzonymi z szept贸w
  • Umiej臋tno艣ci: Rozmna偶a si臋 przez sny; osoby 艣ni膮ce o niej rodz膮 jej awatary
  • Motyw: Kosmiczny horror + senna groza + retrogotyk






馃 Je艣li chcesz, mog臋 przygotowa膰:



  • statystyki RPG (np. DnD 5e, Fate, w艂asny system)
  • ilustracje stworze艅
  • ich rozmieszczenie na mapie ZETA NOX
  • zale偶no艣ci z frakcjami i bohaterami


馃寣 SYSTEM MAGII: 

“KODA” (Kosmiczna Ontomagiczna Dyspersja Archaiczna)






馃К 

Za艂o偶enia systemowe

:



  • Magia to wsp贸lna si艂a pierwotna zakodowana w DNA wszystkich istnie艅 po Apokalipsie.
  • Jest fragmentem prymagii wszech艣wiata, kt贸ra przesz艂a mutacj臋 po zderzeniu rzeczywisto艣ci z „Rozdarciem Wymiarowym”.
  • Zamiast czar贸w opartych na inkantacjach, magowie manipuluj膮 strumieniami kodu rzeczywisto艣ci (tzw. Fragmentami).
  • 殴r贸d艂a mocy s膮 powi膮zane z r贸偶nymi Trybami Cia艂a i Umys艂u.






馃 STRUKTURA MAGII KODA




馃敺 

1. FRAGMENTY (殴r贸d艂a mocy)



S膮 to archetypiczne kody istnienia. Ka偶da posta膰 mo偶e rezonowa膰 maksymalnie z 2–3 fragmentami.

Fragment

Dziedzina

Styl

FERAX

呕ycie i mutacja

Body horror, biomagia, regeneracja

SOLYNE

艢wiat艂o i umys艂

Telepatia, iluzje, wp艂yw na czasoprzestrze艅

VEKTORIS

Maszyna i materia

Mechamagia, wytwarzanie, cybernetyczne zakl臋cia

TETRA

Ruch i r贸wnowaga

Styl wuxia, energia chi, przep艂yw

NULLA

Pustka i unifikacja

Czarna magia, entropia, wymazywanie byt贸w

ORIONIX

Kosmos i wiara

Magia gwiazd, summoning, transwersalne rytua艂y

ARCHAEOS

Dziedzictwo i pami臋膰

Magia run, historii, mocy przodk贸w

VIRIDA

Natura i 艣mier膰

Nekromagia, magia zarazy, odrodzenie przez rozpad





⚙️ 

2. TRYBY U呕YCIA MAGII (T.U.M.)



W zale偶no艣ci od klasy u偶ytkownika, magia mo偶e by膰:


  • Katalityczna – wyzwalana przez przedmiot (np. techno-runa, miecz zakodowany),
  • Somatyczna – wyzwalana przez cia艂o u偶ytkownika (np. d艂onie, usta, mi臋艣nie, oczy),
  • Rezonansowa – wyzwalana przez zestrojenie z innymi (np. w grupie, rytuale, ch贸rze),
  • Implantowa – wbudowana w cia艂o (mechamagowie, biohakerzy, androidzi czarnoksi臋偶nicy).






馃И TYPY MAG脫W / U呕YTKOWNIK脫W KODY




馃洜️ 

1. Mechamage (Technomancer)



  • U偶ywa Vektoris + Archaeos
  • Zakl臋cia to protoko艂y maszynowe, manifestuj膮ce jako bro艅, pancerz, cyber-drzewca




☯️ 

2. Biegunowy Mnich (Wuxiatech)



  • U偶ywa Tetra + Solyne
  • 艁膮czy sztuki walki z przep艂ywem rzeczywisto艣ci – np. “Uderzenie Cienia z Przesz艂o艣ci”




馃└ 

3. Krwawy Kryptomanta



  • U偶ywa Ferax + Nulla
  • Wyci膮ga czyst膮 magi臋 z mutacji w艂asnego cia艂a – np. “Rytualne przekszta艂cenie w krwaw膮 mant臋”




馃浉 

4. Prorok Transkosmiczny



  • U偶ywa Orionix + Solyne
  • Przewiduje przysz艂o艣膰 i zsy艂a konstrukty z innych wymiar贸w




☠️ 

5. Zielarz Pogranicza



  • U偶ywa Virida + Ferax
  • Tworzy magi臋 z rozk艂adu, paso偶yt贸w, naturalnych mutacji






馃敽 

SYSTEM MANA – “ECHO”



  • Magia nie kosztuje many w klasyczny spos贸b.
  • Ka偶dy akt magiczny pozostawia Echo – 艣lad w rzeczywisto艣ci, kt贸ry:
    • Mo偶e by膰 prze艣ledzony,
    • Mo偶e mutowa膰 rzeczywisto艣膰 lokalnie (np. niestabilno艣膰, spl膮tanie, wykwity),
    • Jest bardziej intensywny w obszarach z przesz艂膮 apokalips膮.






馃専 Przyk艂adowe Zakl臋cia:



  • Implozja Tkanek (Ferax + Nulla) – cel rozpada si臋 do stanu mi臋kkiej biozupy
  • Przywo艂anie Satelity Cienia (Orionix + Vektoris) – nad polem bitwy zawisa orbituj膮cy satelita, strzelaj膮cy wi膮zk膮 os膮d贸w
  • P艂ynny Cios Ksi臋偶yca (Tetra + Solyne) – technika walki, kt贸ra spowalnia czas przy uderzeniu
  • Nanostygmat (Vektoris + Ferax) – wprowadza do cia艂a ofiary nanoplankton zmieniaj膮cy ko艅czyny w bro艅






馃敭 Rozszerzenia mo偶liwe:



  • Stworzenie klas i 艣cie偶ek rozwoju magicznego
  • System zale偶no艣ci magicznych (kontramagia, przepi臋cia, zak艂贸cenia)
  • Rytua艂y zbiorowe (np. do terraformowania, otwierania przej艣膰)
  • Interakcje z bogami i bytami wy偶szymi

⚔️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA W ZETA NOX






馃彌️ 

STRUKTURA SI艁 ZBROJNYCH (Zjednoczone Frakcje Kosmiczne - ZFK):



  1. Biodywizje (BioCore Divisions) – eksperymentalne jednostki oparte na technologii biofuzji i magii.
  2. Korpusy Mechastrategiczne (Mecha Legions) – zmechanizowane armie pilotowanych konstrukt贸w.
  3. Wydzia艂y Cienia (Noctum Units) – elitarny oddzia艂 specjalny wyszkolony w magiczno-technologicznym skrytob贸jstwie.
  4. Fleetum Astra (Gwiezdne Floty) – wielkie, mi臋dzyplanetarne armady prowadz膮ce wojny na orbitach i w kosmosie.
  5. Stra偶 Wymiarowa (DimenGuard) – wyspecjalizowane jednostki pilnuj膮ce barier mi臋dzy wymiarami po Rozdarciu.






馃敥 KLASYFIKACJA TECHNOLOGII WOJSKOWEJ




馃敱 1. 

BIO-ARSENA艁 (BIOFORTECH)



Zaprojektowany do 艂膮czenia z cia艂em nosiciela, cz臋sto w wyniku symbiozy, parazytacji lub mutacyjnego transferu.



▫️ Przyk艂ady:



  • Hemohydry – 偶ywe karabiny, kt贸re karmi膮 si臋 krwi膮 nosiciela i pluj膮 metalowo-osadowym kwasem.
  • Neurocerber – symbiotyczny pancerz, kt贸ry wchodzi w uk艂ad nerwowy i aktywuje si臋 impulsem emocjonalnym.
  • Viral Blade – bro艅 siej膮ca bioinfekcj臋 przy ci臋ciu; cel mutuje zamiast gin膮膰.
  • Epitexy – zbroje sk贸rno-mentalne, wplecione w cia艂o u偶ytkownika, reaguj膮ce na my艣li.






⚙️ 2. 

MECHOTECH (MECHANIZMY KODOWANE)



Mechaniczne jednostki bojowe – od osobistych egzoszkielet贸w po kolosy bojowe.



馃敡 Typy:



  • Titanomachy – 70-metrowe, pilotowane mechy, nap臋dzane kodem runicznym i silnikami przej艣ciowymi (np. silnik “Nadprze艂om”).
  • RunDready – mniejsze mechy do walki w zwarciu, zakodowane w transrunach i aktywowane przez pilot贸w-nekromant贸w.
  • ExoCaste – klasyczny egzoszkielet piechoty z magiczno-mechanicznymi wsparciami (np. “Os艂ona Zatrzymanej Sekundy”).






馃浉 3. 

ASTROTECH (KOSMICZNE SYSTEMY ZBROJNE)



Bronie u偶ywane przez floty i stacje orbitalne – cz臋sto wykorzystuj膮ce czyst膮 energi臋 Fragment贸w.



馃寣 Typy:



  • Dzia艂a Boskiego Impulsu – ogromne, kalibrowane wyrzutnie cz膮stek odkszta艂caj膮cych rzeczywisto艣膰.
  • Wie偶e Lustrzane – stacje orbitalne odbijaj膮ce 艣wiat艂o gwiazd w formie superskondensowanej wi膮zki.
  • Kule Tranzytowe – teleportacyjne pociski z miniaturowym portalem – teleportuj膮 cel do pustki mi臋dzywymiarowej.






馃敭 4. 

MAGOTECH (TECHNOLOGIA MAGOKODOWA)



Technologie opieraj膮ce si臋 na kodowaniu rzeczywisto艣ci poprzez magi臋 i urz膮dzenia runiczne.



馃摽 Przyk艂ady:



  • Inkantory Kodowe – r臋czne urz膮dzenia koduj膮ce zakl臋cia, np. “przywo艂anie strefy martwej grawitacji”.
  • Runo偶ercy – artefakty “po偶eraj膮ce” cudze zakl臋cia i odsy艂aj膮ce z 3x moc膮.
  • Stabilizatory Echa – sprz臋t wojenny niweluj膮cy Echo, dzi臋ki czemu 偶o艂nierz nie zostawia magicznych 艣lad贸w.






☠️ 5. 

NEKROTECH (艢MIERTELNA FUZJA)



Zabroniona i pot臋piona technologia 艂膮cz膮ca trupy, technologi臋 i magi臋.



⚰️ Przyk艂ady:



  • Nekropancerze – 偶ywe trupy kontroluj膮ce mechy jak paso偶yty.
  • Osie 艢mierci – miecze, kt贸re magazynuj膮 dusze i wywo艂uj膮 psychoatak na przeciwnik贸w.
  • Wirusy Ektoplazmatyczne – bro艅 biologiczna, kt贸ra zamienia ofiary w po偶eraczy dusz (tzw. “przewlekli spirytoksowie”).






馃敟 6. 

RETROFUTURO TECH

 

(technologia przesz艂o艣ci w przysz艂o艣ci)



Stylizowana bro艅 epokowa z nadpisan膮 funkcj膮 magiczno-energetyczn膮.



馃洜️ Przyk艂ady:



  • Lustrzane Muszkiety Energetyczne – strzelaj膮ce zakrzywionym 艣wiat艂em.
  • Mechanokusze – samonaci膮gaj膮ce si臋 kusze z cz膮stkami grawitacyjnymi.
  • Parogolemy Bojowe – nap臋dzane alchemi膮, par膮 i duszami wygna艅c贸w.






馃挘 PRZYK艁ADOWE SUPERBRONIE



  • Dreadstar “EX-OMNIS” – gigantyczny Mecha-B贸g, zbudowany z fragment贸w zniszczonych planet i nap臋dzany Bosk膮 Cz膮stk膮.
  • Projekt “NECRO.EXE” – planowany zrzut wirusa do wszystkich mecho-system贸w, przekszta艂caj膮cy flot臋 we w艂asn膮 armi臋.
  • Laska Runiczna Ostatecznego Resetu – jeden z najstarszych artefakt贸w, potrafi膮cy przywr贸ci膰 rzeczywisto艣膰 do wybranego punktu w czasie, kosztem ca艂ej planety.


馃實 艢WIAT ZETA NOX – MAPA POLITYCZNO-SPO艁ECZNO-RELIGIJNO-GEOGRAFICZNA






馃寪 

KONTYNENTY / OBSZARY 艢WIATA



  1. TRENARIA PRIMUS (Kontynent Centralny)
    • Stolica uniwersalnej magii i technomancji.
    • Geografia: r贸wniny magiczne, wrz膮ce pustynie, miasta unosz膮ce si臋 nad Ziemi膮.
    • W艂adza: Konfederacja Lustrzanych Tron贸w – koalicja arystokracji i magokrat贸w.
    • Spo艂ecze艅stwo: podzielone kastowo – od „Czystokrwistych Runist贸w” po „Bezmagiowych” (klasa robotnicza).
    • Religia: politeizm „Lustra 艢wiat艂a i Cienia” – bogowie istniej膮 tylko w odbiciach rzeczywisto艣ci.

  2. NOX ARCANUM (Czarny Kontynent)
    • Ziemia popio艂贸w, nekrotechnologii i odrzuconych.
    • Geografia: zniszczone przestrzenie, wieczne nocne burze, ruiny megamiast.
    • W艂adza: Rada Nekroarch贸w – o偶ywione inteligencje dawnych dow贸dc贸w i mag贸w.
    • Spo艂ecze艅stwo: cywilizacja przetrwa艂a dzi臋ki nekroin偶ynierii i biohorrorowi – ka偶dy obywatel ma martwy komponent.
    • Religia: „Kult Cia艂a Cierni” – cia艂o to 艣wi膮tynia; zniszczone cia艂o to boska forma.

  3. VEL’SHAN (Archipelag Wzniesionych)
    • Kraina wojownik贸w i 艂owc贸w, gdzie cia艂a i umys艂y s膮 jednym.
    • Geografia: wyspy na unosz膮cych si臋 ska艂ach; d偶ungle, g贸ry, wodospady plazmowe.
    • W艂adza: Zakon Pi臋ciu S艂贸w – rady wojownik贸w Wuxia.
    • Spo艂ecze艅stwo: hierarchia oparta na zdolno艣ci do duchowego przebudzenia (chi), po艂膮czonego z technomagi膮.
    • Religia: „Droga Harmonii 呕ywio艂贸w” – 偶ywio艂y to pierwotna sie膰 istnienia. Mistrz 偶ywio艂u to po艣rednik mi臋dzy 艣wiatem a Niesko艅czon膮 Zgod膮.

  4. NEBULAXIS (W臋ze艂 Kosmiczny)
    • Strefa orbitalna i mi臋dzyplanetarna – skupisko stacji, dryfuj膮cych 艣wiat贸w i superstruktur.
    • Geografia: niekontrolowana przestrze艅 kosmiczna; stacje dryfuj膮ce w nico艣ci; pasa偶erskie kolonie-miasta.
    • W艂adza: Korporacje Przestw贸rza – rz膮dzone przez tzw. Konsorcjum Fraktalnych Umys艂贸w.
    • Spo艂ecze艅stwo: czysty cyberkapitalizm – obywatel to warto艣膰, a warto艣膰 to dane.
    • Religia: „Kod Prad藕wi臋ku” – g艂臋boko technologiczna sekta uznaj膮ca istnienie pierwotnej 艣wiadomo艣ci wszech艣wiata zakodowanej w ci膮gu d藕wi臋k贸w i impuls贸w.

  5. Y’MAETH (Martwy L膮d)
    • Najstarszy kontynent, w kt贸rym czas si臋 zatrzyma艂.
    • Geografia: opustosza艂e ruiny, zamro偶one fale czasu, cmentarzyska bog贸w.
    • W艂adza: Brak formalnej w艂adzy – miejsce pielgrzymek, niebezpiecze艅stw i objawie艅.
    • Spo艂ecze艅stwo: 偶adna spo艂eczno艣膰 nie przetrwa艂a tu d艂u偶ej ni偶 pokolenie.
    • Religia: „Cisza Przed Pierwszym S艂owem” – niekt贸rzy uznaj膮 to miejsce za 艣wi臋te 藕r贸d艂o istnienia.






馃彌️ SYSTEM POLITYCZNY (G艁脫WNE BLOKI)


Nazwa

Ustr贸j

Dominuj膮ca rasa/frakcja

Charakterystyka

Zjednoczone Frakcje Kosmiczne (ZFK)

technokratyczna federacja

wielorasowa, ale zarz膮dzana przez Cyberarystokracj臋

militarystyczna si艂a galaktyczna

Imperium Krystalicznej Magokracji

magokracja z teokratycznymi elementami

ludzie, elfy, runiczne byty

centralne mocarstwo magiczne

Kongregacja Noctum

nekroarchia

nieumarli, symbionty, kulty艣ci

agresywni ekspansjoni艣ci

Zakon Harmonii 呕ywio艂贸w

meritokracja duchowa

mistrzowie wuxia i chi-wojownicy

neutralni, chroni膮 r贸wnowag臋

Korporacje Konsorcjalne

cyberoligarchia

sztuczne inteligencje, technoludzie

kontroluj膮 gospodark臋 i 艂膮czno艣膰

Frakcje Nomadyczne (Marginalni)

anarchia / klany

mutanci, smocze istoty, wanderersi

balansuj膮 mi臋dzy frakcjami





馃敭 STRUKTURA RELIGIJNA



  1. Politeizm Runiczny (TRENARIA) – bogowie jako abstrakcyjne wzorce magicznych kod贸w.
  2. Teomateria (NOX ARCANUM) – duchowa nekrobiologia, kult martwego stworzenia.
  3. Kosmiczna Prawda (NEBULAXIS) – kod, kt贸ry stworzy艂 wszech艣wiat, zawarty w echach czarnych dziur.
  4. Pi臋膰 S艂贸w Stworzenia (VEL’SHAN) – religia oparta na duchowej harmonii z 偶ywio艂ami i cia艂em.
  5. Zamro偶ona Cisza (Y’MAETH) – kult milczenia, traktowany jako herezja przez inne frakcje.






馃Л STREFY GEOGRAFICZNE



  • Strefy Z艂amania Wymiar贸w (Fracta) – miejsca, gdzie rzeczywisto艣膰 si臋 艂amie – przyci膮gaj膮 poszukiwaczy i przekl臋tych.
  • Pustkowia Ciszy – martwe ziemie, gdzie nie istnieje magia ani technologia.
  • Cie艣niny Gravitonu – strefy wok贸艂 planet, gdzie grawitacja zap臋tla si臋 – u偶ywane jako pu艂apki i bazy.
  • Orbitalne Oazy – przestrzenie mi臋dzygwiezdne kontrolowane przez frakcje, wyposa偶one w sztuczne biosfery.
  • Martwe Rzeki Czasu – obszary, gdzie czas p艂ynie wstecz lub w p臋tlach – nieprzewidywalne i niestabilne.

馃幀 

Sezon 1:



馃敘 Liczba odcink贸w: 8

馃搷 G艂贸wna lokalizacja: Miasto-kolonia Larn’vek, rubie偶e Trenarii i orbit Nebulaxis.

馃幁 Gatunki: fantasy, thriller, action, mystery, political intrigue, horror.





馃З 

ODCINEK 1: „Zmartwychwstanie Larn’vek”



Wst臋p do 艣wiata.

Miasto Larn’vek – zapomniana enklawa technologii i magii – zostaje zaatakowane przez czasowe istoty z Martwych Rzek. Grupa przypadkowych ocale艅c贸w odkrywa, 偶e ich losy s膮 splecione przez „P臋kni臋cie Rzeczywisto艣ci”.


Postacie: Faela (technomantka), Kal’dros (wojownik runiczny), Miru (mechowied藕).





馃敭 

ODCINEK 2: „Pierwsze Lustro”



Dru偶yna trafia do ruin Akademii Runicznej, gdzie odkrywaj膮 artefakt lustrzany – portal do alternatywnej wersji Larn’vek. Ka偶dy bohater musi stawi膰 czo艂a w艂asnemu odbiciu i traumom.


Motyw: psychologiczny horror + body horror (halucynacje, mutacje lustrzane).





⚙️ 

ODCINEK 3: „Stalowe Serce Smoka”



Statek Mecha-klanu rozbija si臋 w g贸rach. Faela i Kal’dros pr贸buj膮 odzyska膰 rdze艅 smokomecha, ale musz膮 zmierzy膰 si臋 z upiorami z dawnych bitew – nap臋dzanymi przez resztki sztucznej inteligencji.


Motyw: mech fantasy + retrofuturystyczny steampunk.





馃 

ODCINEK 4: „Pi臋膰 Uderze艅 Cia艂a”



Grupa udaje si臋 na wyspy Vel’shan, by znale藕膰 Mistrza Chi. Miru przechodzi duchowe przebudzenie, ale spotyka te偶 swojego sobowt贸ra – z przysz艂o艣ci. Czas si臋 zacina. Mistrz okazuje si臋 kluczem do Czasomagii zakazanej przez Rady.


Motyw: wuxia + filozofia + paradoksy czasowe.





馃暞️ 

ODCINEK 5: „Miasto, kt贸re Modli艂o si臋 w Ciszy”



Larn’vek zostaje „odci臋te” od rzeczywisto艣ci – czas si臋 zap臋tla. Bohaterowie odkrywaj膮, 偶e modlitwy kap艂an贸w wywo艂uj膮 rezonans z Martw膮 Rzek膮 Czasu. Kult Ciszy pr贸buje „ocali膰” miasto przez zamro偶enie wszystkiego.


Motyw: mistycyzm + religijny thriller + horror kosmiczny.





馃洶️ 

ODCINEK 6: „Konsorcjum i Kr贸lowa Szept贸w”



Dru偶yna dostaje si臋 na stacj臋 orbitaln膮 Nebulaxis, gdzie spotykaj膮 Kr贸low膮 Szept贸w – SI rz膮dz膮c膮 jedn膮 z korporacji. W zamian za informacje o P臋kni臋ciu Rzeczywisto艣ci, oferuje im przer贸bki cielesno-techniczne… ale za cen臋.


Motyw: sci-fi thriller + body modification.





馃拃 

ODCINEK 7: „Nekrotron”



Ucieczka na kontynent Noctum. Tam musz膮 odzyska膰 Nekrotron – urz膮dzenie zawieraj膮ce 艣wiadomo艣膰 jednego z dawnych Bog贸w. Nekroarchowie chc膮 go u偶y膰, by przywr贸ci膰 „wieczne umarcie”. Bohaterowie musz膮 podj膮膰 moralnie szar膮 decyzj臋.


Motyw: nekromancja + filozofia 艣mierci + akcja.





馃寣 

ODCINEK 8: „Apokryfy z Czasu”

 (fina艂 sezonu)



Wszystkie 艣lady prowadz膮 do „Zegara 艢wiat贸w” ukrytego pod ruinami Y’Maeth. Bohaterowie otwieraj膮 „Apokryfy z Czasu” – ksi臋g臋 zawieraj膮c膮 alternatywne wersje ich w艂asnych los贸w. Co艣 patrzy zza kurtyny rzeczywisto艣ci. Fina艂 zostawia 艣wiat w nowym chaosie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcink贸w(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojownik贸w - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zosta艂y za艂o偶one przez Zmiennokszta艂nego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i ca艂ego Multiwersum pr贸cz tego badaj膮 jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokszta艂ny smok i za艂o偶yciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa r臋ka Hiyalasa.Mroczny elf mag i by艂y bard Chittb Crafty - Ciemnow艂osa Elfka Demolo偶ka posiada zdolno艣ci pisarskie Scarletina - Kap艂anka z rasy Urushai Iverlake - demon czuj膮cy to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcink贸w

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - r贸d kt贸ry stworzy艂 Stolic臋 Urn - Silverteeth Wood inczej znany r贸wnie偶 Silverteeth City kt贸re le偶y w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Kr贸l Reshelm Silverteeth kt贸ry walczy o dobro Urn pragnie chroni膰 swoje kr贸lestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazuj膮 jak tworzy艂a si臋 Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - w艂adca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony ksi膮偶e  Dualiso - By艂y nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istot臋 many uwi臋zion膮 w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta si臋 go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dow贸dca wojsk Silverteeth City Unelia - c贸rka zmar艂ego by艂ego dow贸dcy - Pertyna.Reshelm przygarn膮艂 j膮 traktuje j膮 jak swoj膮 c贸rk臋.Unelia posiada zdolno艣ci magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - s艂u偶膮ca Unelii.c贸rka p艂atnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta mo偶e doda膰 mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do ca艂o艣ci. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy M艂oda Gildia . 馃幀 TYTU艁 SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jeste艣my bohaterami. Ale dzi艣 – tylko my mo偶emy uratowa膰 艣wiat.” 馃敟 ZA艁O呕ENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. G艂贸wni bohaterowie to dawni z艂oczy艅cy, niegdy艣 wrogowie Gildii Niepokonanych, kt贸rzy dostaj膮 szans臋 na skr贸cenie wyrok贸w, a mo偶e nawet rehabilitacj臋 – pod warunkiem, 偶e b臋d膮 wykonywa膰 艣miertelnie niebezpieczne misje dla rz膮du. 馃Ж G艁脫WNA FABU艁A – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), 艣wiat pogr膮偶a si臋 w chaosie. Superbohaterowie s膮 rozproszeni lub zagin臋li. Mi臋dzynarodowa agencja bezpiecze艅stwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddzia艂 operacyjny z艂o偶ony z by艂ych z艂oczy艅c贸w, mutant贸w i odrzuconych eksp...