馃獝
I. GENEZA 艢WIATA
Rok 91.804 po Zerwaniu. Wszech艣wiat narodzi艂 si臋 na nowo z popio艂贸w Wielkiego Rozerwania, kiedy to Splot Astralny – 藕r贸d艂o ca艂ej magii, dusz i 艣wiadomo艣ci – p臋k艂 pod naporem technologicznej arogancji. Na jego ruinach narodzi艂y si臋 nowe cywilizacje, a 艣wiat przesta艂 rozr贸偶nia膰 magi臋 od maszyny, ducha od mi臋sa, bog贸w od ludzi.
馃實
II. STRUKTURA 艢WIATA
- Planeta Nex’Thar – centrum fabularne, dawna planeta-templum, teraz ja艂owa pustynia ze zmutowanymi lasami, metalowymi ruinami i miastami-mechami.
- Wst臋ga Splotu – pasmo gwiazd po艂膮czonych ze sob膮 magicznym tunelem, zamieszka艂ych przez frakcje Wuxia-podobnych klan贸w podr贸偶uj膮cych na 偶ywych statkach.
- Mechania Primus – dryfuj膮ca forteca Mecha-Arcytechnokrat贸w, kt贸rzy buduj膮 ludzi z dusz martwych b贸stw.
- Bazaltowa Cisza – dryfuj膮ce w pustce, wielkie ko艣ci przodk贸w, wok贸艂 kt贸rych 偶yj膮 hermetyczne rody praktykuj膮ce body horror jako religi臋.
馃拃
III. ESTETYKA I GATUNKI
- Postapokalipsa: 艣wiat po zerwaniu rzeczywisto艣ci; nic nie dzia艂a tak, jak powinno. Czas si臋 艣lizga. Miejsca raz 偶ywe – s膮 martwe, ale nadal oddychaj膮.
- Body Horror: mutacje to 艣wi臋to艣膰. Kap艂ani przemiany 偶yj膮 w rytuale zdeformowania. Magiczne wirusy (np. Hexoformy) zamieniaj膮 cia艂o w bram臋 do innego wymiaru.
- Mecha: staro偶ytne, gigantyczne zbroje bojowe – zbudowane z ko艣ci smok贸w, dusz ludzi i zardzewia艂ych system贸w OS. Wi臋kszo艣膰 z nich to 艣wiatomechy – maj膮 w艂asn膮 wol臋.
- Wuxia: wojownicy szko艂y „Jin-Marrow” walcz膮, wykorzystuj膮c magi臋 cia艂a, 艣mierci i krwi. Pojedynki na dachach ruin, w antygrawitacyjnych ogrodach, na orbituj膮cych monastyriach.
- Space Opera: ogromne imperia na orbitach, floty o nap臋dzie astralnym, dyplomacja mi臋dzy cywilizacjami z艂o偶onymi z hybryd dusz i obwod贸w.
- High Fantasy: 艣wiat pe艂en pradawnych bog贸w (niekt贸rzy s膮 teraz statkami), artefakt贸w (np. miecz zrobiony z od艂amka zapadni臋tej planety), a magia to 偶ywa si艂a – niczym promieniowanie.
- Retrofuturyzm: komputerowe terminale z rurowymi ekranami, podr贸偶e mi臋dzygwiezdne z u偶yciem ta艣m danych, biomechaniczne wynalazki rodem z lat 50. XX wieku + magia.
馃К
IV. FRANKCJE I STRUKTURY
- Zakon Synapsowych Kwiat贸w – mistyczni mnisi korzystaj膮cy z mutacji jako formy wy偶szej egzystencji.
- Mechab贸stwa z Orichalcum – istoty b臋d膮ce po艂膮czeniem staro偶ytnych AI i runicznych b贸stw – traktowane jako heretycka alternatywa dla klasycznych religii.
- Dynastia Ebonu – arystokratyczna rodzina praktykuj膮ca magiczne in偶ynierie krwi i sk贸ry. Ich potomstwo ma dodatkowe m贸zgi i zmys艂y do wykrywania boskich fluktuacji.
- Liga Tysi膮ca Ostrzy – wojownicy wuxia, odrzucaj膮cy technologi臋, ale u偶ywaj膮cy mieczy programowalnych i pami臋ci bojowej wdrukowanej w ko艣ci.
- Handlarze Czasem – podr贸偶nicy mi臋dzygwiezdni oferuj膮cy zatrzymane momenty, ukradzione epoki i “偶ycioczas” za dusz臋.
馃摐
V. MITOLOGIA I MAGIA
- Splot Astralny: 藕r贸d艂o magii i rzeczywisto艣ci – obecnie niestabilny. Cz臋艣膰 ludzi potrafi „ws艂ucha膰 si臋” w jego zak艂贸cenia i nawigowa膰 nimi jak sieci膮 kodu i czaru.
- Bohaterowie to cz臋sto:
- Uciekinierzy z katakumb-mech贸w
- Odrodzeni piloci 艣wiatomech贸w
- Mutanci-pielgrzymi, kt贸rzy utracili cz艂owiecze艅stwo, ale zyskali „wi臋cej ni偶 dusz臋”
馃摉
VI. MO呕LIWE SCENARIUSZE FABULARNE
- ⚔️ Wojna mi臋dzy Lig膮 Ostrzy a Mechab贸stwami o kontrol臋 nad „Echo Splotu”.
- 馃И Eksperymenty Kap艂an贸w Body-Horroru, kt贸rzy otwieraj膮 portale przez ludzkie wn臋trzno艣ci.
- 馃殌 Ostatni 艣wiatomech (z dusz膮 zaginionego boga) zbli偶a si臋 do Nex’Thar – czy go zatrzyma膰, czy obudzi膰?
- 馃♂️ Wojownik z przeszczepionym sercem gwiazdy uczy si臋, jak wytrzyma膰 skurcz ca艂ej rzeczywisto艣ci.
馃帹
VII. STYL WIZUALNY / INSPIRACJE
- Kolory: popiel, bursztyn, neonowy b艂臋kit, krew, chrom.
- Style: brutalistyczne ruiny, biomechaniczne pos膮gi, ornamentyczna zbroja, cyber-kaligrafia na sk贸rze.
馃З G艁脫WNA OBSADA –
Postacie G艂贸wne i Centralne
馃敼
1. LIRA ZEPHRAEL
“Nie ka偶 mi wybiera膰 mi臋dzy cz艂owiecze艅stwem a przetrwaniem. Ju偶 to zrobi艂am.”
- Rola: Protagonistka, dawny technomnich z zakonu Splotu
- Frakcja: Ex-Zakon Synapsowych Kwiat贸w
- Motyw: Postapokaliptyczna mistyczka z przesz艂o艣ci膮 jako eksperyment biohorroru
- Wygl膮d: Cia艂o pokryte sp臋kan膮 sk贸r膮 przypominaj膮c膮 kod DNA, jedno oko 艣wieci fioletem, z plec贸w wyrastaj膮 „nerwowe skrzyd艂a”
- Styl walki: Transmentalne wybuchy emocji jako bro艅 (kontroluje zak艂贸cenia Splotu)
- W膮tek: Szuka „Serwera Dusz”, by odzyska膰 fragmenty w艂asnej ja藕ni po eksperymencie
馃敼
2. MAERON KINTH
“B贸g zgin膮艂. Ja jestem tym, co po nim zosta艂o.”
- Rola: Antybohater, pilot 艣wiatomecha
- Frakcja: Mechab贸stwa z Orichalcum
- Motyw: Cz艂owiek, kt贸ry zespoli艂 si臋 z mechem stworzonym z martwego boga
- Wygl膮d: Wysoki, ci臋偶ki, po艂owicznie zbrojony, z g艂ow膮 stylizowan膮 na he艂m greckiego boga – 偶ywa zbroja z 偶y艂ami ze 艣wiat艂a
- Styl walki: Melee + astralne projekcje + uderzenia „pami臋ci boga”
- W膮tek: Szuka odpowiedzi, czy jego dusza jeszcze istnieje – czy zosta艂 tylko kodem?
馃敼
3. XIEN REN
“Szale艅stwo to tylko inny spos贸b widzenia logiki.”
- Rola: Mistrz sztuk wuxia, filozof-wojownik
- Frakcja: Liga Tysi膮ca Ostrzy
- Motyw: Wojownik starego stylu, kt贸ry podr贸偶uje przez galaktyk臋 jako mentor i m艣ciciel
- Wygl膮d: Staro偶ytny p艂aszcz z runami, przypominaj膮cy czcigodnych taoist贸w, cybernetyczne palce, magiczne miecze zakl臋te w d艂o艅
- Styl walki: Styl „Ko艣ci i Mg艂y” – lekkie cia艂o, ci臋偶kie uderzenia, iluzje z krwi
- W膮tek: Pr贸buje zjednoczy膰 uczni贸w po rozpadzie Zakonu Cienia
馃敼
4. LADY OMBRA AUREX
“Je艣li krew to informacja, to ja jestem bibliotek膮.”
- Rola: Kr贸lowa Ebonu, szlachcianka, mistrzyni body horroru
- Frakcja: Dynastia Ebonu
- Motyw: Pi臋kna i przera偶aj膮ca w艂adczyni, kt贸ra kontroluje krew jako technologi臋 i narz臋dzie walki
- Wygl膮d: Sk贸ra alabastrowa, 偶y艂y jak ornamenty, zbroja z poruszaj膮cego si臋 mi臋艣nia
- Styl walki: Krwawa telekineza, kontrola cia艂 przeciwnik贸w, „偶ywe maski”
- W膮tek: Pragnie odnale藕膰 „Serce Ciszy”, kt贸re da jej bosk膮 form臋 i uwolni dynasti臋 z kosmicznego cyklu degeneracji
馃敼
5. CAPTAIN VIKTOR “GLASSDOG” KELL
“Urodzi艂em si臋 w kabinie, 偶y艂em w wojnie, umr臋 w reklamie.”
- Rola: Kosmiczny najemnik i z艂amany 偶o艂nierz retrofuturystycznej floty
- Frakcja: Niezale偶ny, ex-Armada Zorion
- Motyw: Styl retro – pilot-stary as z przesz艂o艣ci膮 w stylu noir
- Wygl膮d: Sk贸rzana kurtka z lat 50., chromowane protezy, 艣lady wojny w oczach
- Styl walki: Zimna bro艅, taktyki retro + laserowy rewolwer + cybernetyczny pies
- W膮tek: Chce ocali膰 zaginion膮 za艂og臋, uwi臋zion膮 w dziurze czasu
馃敼
6. NALA VOR
“Z艂o nie istnieje. Istnieje tylko niespe艂niona ewolucja.”
- Rola: G艂贸wna antagonistka (ale wielowymiarowa), genetyczna prorokini Hexoform贸w
- Frakcja: Kap艂anka Bazaltowej Ciszy
- Motyw: Body horror + metafizyka + zimna ewangelia biologicznej dominacji
- Wygl膮d: Cia艂o cz臋艣ciowo przezroczyste, z widocznymi p艂odami-organami w r贸偶nych stadiach rozwoju; g艂owa przypomina mask臋 z rozga艂臋zionym m贸zgiem
- Styl walki: Organiczna magia, tworzy bro艅 z siebie, powoduje mutacje w czasie rzeczywistym
- W膮tek: Wierzy, 偶e jedyn膮 drog膮 do odkupienia jest przebudzenie rasy “Metaform”, kt贸ra przetrwa czas i bog贸w
馃敼
7. LUX-DELTA-9
“Nie jestem b艂臋dem. Jestem konsekwencj膮.”
- Rola: Dziecko rewolucji – hybryda maszyny, cz艂owieka i boga
- Frakcja: Ostatni eksperyment Mechanii Primus
- Motyw: Dylematy egzystencjalne: „czy je艣li nie czuj臋 b贸lu, to nie jestem?”
- Wygl膮d: Bezp艂ciowe, humanoidalne, z twarz膮 przypominaj膮c膮 cyfrowy cie艅; cia艂o pokryte holograficznymi p臋kni臋ciami
- Styl walki: Zmienne formy, kontrola rzeczywisto艣ci lokalnej, fragmentacja czasu
- W膮tek: Szuka odpowiedzi na pytanie: „Czy maszyny mog膮 艣ni膰 sny ludzi?”
馃寣 BONUS: POSTACI DRUGOPLANOWE
- Ard Veth – koczownik z plemienia Py艂u, na plecach nosi martwego bli藕niaka jako 藕r贸d艂o magii
- Borgelion – 偶ywy statek, dawny b贸g 艣mierci, teraz przewozi nieumar艂ych przez pr贸偶ni臋
- Sifa-Tao – sztuczna inteligencja ukryta w ruinach 艣wi膮tyni, oferuje moc w zamian za pami臋膰
馃摉
BESTIARIUSZ
馃└
1. KRYPTODYMI
“Zwierciad艂a, kt贸re 偶ywi膮 si臋 twoim odbiciem.”
- Typ: Byt z wymiaru Ciszy (pomi臋dzy 艣wiatami)
- Wygl膮d: Przypominaj膮 humanoidy pokryte lustrzan膮 sk贸r膮, ale ich twarze zmieniaj膮 si臋 w odbicia ludzi, kt贸rych widz膮
- Umiej臋tno艣ci: Kradn膮 wspomnienia i zamieniaj膮 je w ostrza; kontakt wzrokowy parali偶uje
- Motyw: Body horror, psychologiczna groza
⚙️
2. TESSERAKTOR Z KRAW臉DZI
“Nie chodzi. On si臋 rozwi膮zuje.”
- Typ: Mechanoorganiczna istota wielowymiarowa
- Wygl膮d: Jego cia艂o nigdy nie jest w pe艂ni widoczne – wida膰 tylko fragmenty ramion i n贸g, kt贸re migaj膮 z innej geometrii
- Umiej臋tno艣ci: Mo偶e „prze艂ama膰” czas i atakowa膰 z przysz艂o艣ci lub przesz艂o艣ci; uderzenia zaginaj膮 przestrze艅
- Motyw: Mecha + retrofuturystyczna geometria
馃敟
3. OGNIWIEC Z TRONI
“To ogie艅, kt贸ry pami臋ta, kogo spali艂.”
- Typ: Duch 偶ywio艂u zmutowanego przez apokalips臋
- Wygl膮d: P艂on膮ca sylwetka, z kt贸rej wy艂aniaj膮 si臋 wypalone ko艣ci, pe艂na dymnych j臋zyk贸w, na kt贸rych wypisane s膮 imiona ofiar
- Umiej臋tno艣ci: Ka偶de wypowiedziane imi臋 zwi臋ksza jego moc i rozmiar
- Motyw: Magia + horror + postapo
馃憗️
4. WZROKUN SYGNA艁OWY
“Nie patrz w niebo. Niebo ju偶 patrzy.”
- Typ: Stw贸r orbituj膮cy nad planetami
- Wygl膮d: Gigantyczne, unosz膮ce si臋 „oko” z wplecionymi antenami i kana艂ami nerwowymi; jego 藕renica przypomina soczewk臋 teleskopow膮
- Umiej臋tno艣ci: Mo偶e transmitowa膰 szale艅stwo w formie sygna艂u d藕wi臋kowego lub obrazu
- Motyw: Space horror + technomagia
馃К
5. SZNURACZ Z KRAW臉DZI ZYGOTA
“On nie umiera. On si臋 rozpl膮tuje.”
- Typ: P贸艂-organiczne nieporozumienie biologii
- Wygl膮d: Zlepek p臋powin, narz膮d贸w i pisk贸w nienarodzonych, porusza si臋 jak przyp艂yw
- Umiej臋tno艣ci: Zasiedla inne cia艂a, deformuj膮c ich wn臋trze do poziomu czystego ob艂臋du
- Motyw: Body horror ekstremalny
馃悏
6. AZUREK OB艁臉DNY
“Smok, kt贸ry zapomnia艂, 偶e jest smokiem.”
- Typ: Smok postapokaliptyczny
- Wygl膮d: Zniekszta艂cone skrzyd艂a, kt贸re zamieni艂y si臋 w segmentowe panele 艣wietlne, ogon zako艅czony zegarem bez wskaz贸wek
- Umiej臋tno艣ci: Ryczy d藕wi臋kiem, kt贸ry cofa ewolucj臋 s艂uchaczy; pluje „mg艂膮 rzeczywisto艣ci”
- Motyw: High fantasy + metafizyka
⚔️
7. MISTRZOSTWORZY
“Byli nauczycielami. Teraz ucz膮 tylko 艣mierci.”
- Typ: Upadli nauczyciele wuxia
- Wygl膮d: Pokr臋cone cia艂a, z kt贸rych wyrastaj膮 bro艅 i fragmenty dawnych uczni贸w; ich g艂osy s膮 ch贸ralne
- Umiej臋tno艣ci: Ka偶da pora偶ka przeciwnika wzmacnia ich ruchy; walcz膮 stylem „Kresu Nauki”
- Motyw: Wuxia + psychodrama + groza
馃寣
8. NEMERYS BAZALTOWA
“Kiedy zasypiasz, ona zaczyna si臋 rozmna偶a膰.”
- Typ: Parazytyczna bogini (p贸艂byt, p贸艂rasa)
- Wygl膮d: Olbrzymia, ciemnoszara masa o kszta艂cie kobiety, ze skrzyd艂ami stworzonymi z szept贸w
- Umiej臋tno艣ci: Rozmna偶a si臋 przez sny; osoby 艣ni膮ce o niej rodz膮 jej awatary
- Motyw: Kosmiczny horror + senna groza + retrogotyk
馃 Je艣li chcesz, mog臋 przygotowa膰:
- statystyki RPG (np. DnD 5e, Fate, w艂asny system)
- ilustracje stworze艅
- ich rozmieszczenie na mapie ZETA NOX
- zale偶no艣ci z frakcjami i bohaterami
馃寣 SYSTEM MAGII:
“KODA” (Kosmiczna Ontomagiczna Dyspersja Archaiczna)
馃К
Za艂o偶enia systemowe
:
- Magia to wsp贸lna si艂a pierwotna zakodowana w DNA wszystkich istnie艅 po Apokalipsie.
- Jest fragmentem prymagii wszech艣wiata, kt贸ra przesz艂a mutacj臋 po zderzeniu rzeczywisto艣ci z „Rozdarciem Wymiarowym”.
- Zamiast czar贸w opartych na inkantacjach, magowie manipuluj膮 strumieniami kodu rzeczywisto艣ci (tzw. Fragmentami).
- 殴r贸d艂a mocy s膮 powi膮zane z r贸偶nymi Trybami Cia艂a i Umys艂u.
馃 STRUKTURA MAGII KODA
馃敺
1. FRAGMENTY (殴r贸d艂a mocy)
S膮 to archetypiczne kody istnienia. Ka偶da posta膰 mo偶e rezonowa膰 maksymalnie z 2–3 fragmentami.
|
Fragment |
Dziedzina |
Styl |
|
FERAX |
呕ycie i mutacja |
Body horror, biomagia, regeneracja |
|
SOLYNE |
艢wiat艂o i umys艂 |
Telepatia, iluzje, wp艂yw na czasoprzestrze艅 |
|
VEKTORIS |
Maszyna i materia |
Mechamagia, wytwarzanie, cybernetyczne zakl臋cia |
|
TETRA |
Ruch i r贸wnowaga |
Styl wuxia, energia chi, przep艂yw |
|
NULLA |
Pustka i unifikacja |
Czarna magia, entropia, wymazywanie byt贸w |
|
ORIONIX |
Kosmos i wiara |
Magia gwiazd, summoning, transwersalne rytua艂y |
|
ARCHAEOS |
Dziedzictwo i pami臋膰 |
Magia run, historii, mocy przodk贸w |
|
VIRIDA |
Natura i 艣mier膰 |
Nekromagia, magia zarazy, odrodzenie przez rozpad |
⚙️
2. TRYBY U呕YCIA MAGII (T.U.M.)
W zale偶no艣ci od klasy u偶ytkownika, magia mo偶e by膰:
- Katalityczna – wyzwalana przez przedmiot (np. techno-runa, miecz zakodowany),
- Somatyczna – wyzwalana przez cia艂o u偶ytkownika (np. d艂onie, usta, mi臋艣nie, oczy),
- Rezonansowa – wyzwalana przez zestrojenie z innymi (np. w grupie, rytuale, ch贸rze),
- Implantowa – wbudowana w cia艂o (mechamagowie, biohakerzy, androidzi czarnoksi臋偶nicy).
馃И TYPY MAG脫W / U呕YTKOWNIK脫W KODY
馃洜️
1. Mechamage (Technomancer)
- U偶ywa Vektoris + Archaeos
- Zakl臋cia to protoko艂y maszynowe, manifestuj膮ce jako bro艅, pancerz, cyber-drzewca
☯️
2. Biegunowy Mnich (Wuxiatech)
- U偶ywa Tetra + Solyne
- 艁膮czy sztuki walki z przep艂ywem rzeczywisto艣ci – np. “Uderzenie Cienia z Przesz艂o艣ci”
馃└
3. Krwawy Kryptomanta
- U偶ywa Ferax + Nulla
- Wyci膮ga czyst膮 magi臋 z mutacji w艂asnego cia艂a – np. “Rytualne przekszta艂cenie w krwaw膮 mant臋”
馃浉
4. Prorok Transkosmiczny
- U偶ywa Orionix + Solyne
- Przewiduje przysz艂o艣膰 i zsy艂a konstrukty z innych wymiar贸w
☠️
5. Zielarz Pogranicza
- U偶ywa Virida + Ferax
- Tworzy magi臋 z rozk艂adu, paso偶yt贸w, naturalnych mutacji
馃敽
SYSTEM MANA – “ECHO”
- Magia nie kosztuje many w klasyczny spos贸b.
- Ka偶dy akt magiczny pozostawia Echo – 艣lad w rzeczywisto艣ci, kt贸ry:
- Mo偶e by膰 prze艣ledzony,
- Mo偶e mutowa膰 rzeczywisto艣膰 lokalnie (np. niestabilno艣膰, spl膮tanie, wykwity),
- Jest bardziej intensywny w obszarach z przesz艂膮 apokalips膮.
馃専 Przyk艂adowe Zakl臋cia:
- Implozja Tkanek (Ferax + Nulla) – cel rozpada si臋 do stanu mi臋kkiej biozupy
- Przywo艂anie Satelity Cienia (Orionix + Vektoris) – nad polem bitwy zawisa orbituj膮cy satelita, strzelaj膮cy wi膮zk膮 os膮d贸w
- P艂ynny Cios Ksi臋偶yca (Tetra + Solyne) – technika walki, kt贸ra spowalnia czas przy uderzeniu
- Nanostygmat (Vektoris + Ferax) – wprowadza do cia艂a ofiary nanoplankton zmieniaj膮cy ko艅czyny w bro艅
馃敭 Rozszerzenia mo偶liwe:
- Stworzenie klas i 艣cie偶ek rozwoju magicznego
- System zale偶no艣ci magicznych (kontramagia, przepi臋cia, zak艂贸cenia)
- Rytua艂y zbiorowe (np. do terraformowania, otwierania przej艣膰)
- Interakcje z bogami i bytami wy偶szymi
⚔️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA W ZETA NOX
馃彌️
STRUKTURA SI艁 ZBROJNYCH (Zjednoczone Frakcje Kosmiczne - ZFK):
- Biodywizje (BioCore Divisions) – eksperymentalne jednostki oparte na technologii biofuzji i magii.
- Korpusy Mechastrategiczne (Mecha Legions) – zmechanizowane armie pilotowanych konstrukt贸w.
- Wydzia艂y Cienia (Noctum Units) – elitarny oddzia艂 specjalny wyszkolony w magiczno-technologicznym skrytob贸jstwie.
- Fleetum Astra (Gwiezdne Floty) – wielkie, mi臋dzyplanetarne armady prowadz膮ce wojny na orbitach i w kosmosie.
- Stra偶 Wymiarowa (DimenGuard) – wyspecjalizowane jednostki pilnuj膮ce barier mi臋dzy wymiarami po Rozdarciu.
馃敥 KLASYFIKACJA TECHNOLOGII WOJSKOWEJ
馃敱 1.
BIO-ARSENA艁 (BIOFORTECH)
Zaprojektowany do 艂膮czenia z cia艂em nosiciela, cz臋sto w wyniku symbiozy, parazytacji lub mutacyjnego transferu.
▫️ Przyk艂ady:
- Hemohydry – 偶ywe karabiny, kt贸re karmi膮 si臋 krwi膮 nosiciela i pluj膮 metalowo-osadowym kwasem.
- Neurocerber – symbiotyczny pancerz, kt贸ry wchodzi w uk艂ad nerwowy i aktywuje si臋 impulsem emocjonalnym.
- Viral Blade – bro艅 siej膮ca bioinfekcj臋 przy ci臋ciu; cel mutuje zamiast gin膮膰.
- Epitexy – zbroje sk贸rno-mentalne, wplecione w cia艂o u偶ytkownika, reaguj膮ce na my艣li.
⚙️ 2.
MECHOTECH (MECHANIZMY KODOWANE)
Mechaniczne jednostki bojowe – od osobistych egzoszkielet贸w po kolosy bojowe.
馃敡 Typy:
- Titanomachy – 70-metrowe, pilotowane mechy, nap臋dzane kodem runicznym i silnikami przej艣ciowymi (np. silnik “Nadprze艂om”).
- RunDready – mniejsze mechy do walki w zwarciu, zakodowane w transrunach i aktywowane przez pilot贸w-nekromant贸w.
- ExoCaste – klasyczny egzoszkielet piechoty z magiczno-mechanicznymi wsparciami (np. “Os艂ona Zatrzymanej Sekundy”).
馃浉 3.
ASTROTECH (KOSMICZNE SYSTEMY ZBROJNE)
Bronie u偶ywane przez floty i stacje orbitalne – cz臋sto wykorzystuj膮ce czyst膮 energi臋 Fragment贸w.
馃寣 Typy:
- Dzia艂a Boskiego Impulsu – ogromne, kalibrowane wyrzutnie cz膮stek odkszta艂caj膮cych rzeczywisto艣膰.
- Wie偶e Lustrzane – stacje orbitalne odbijaj膮ce 艣wiat艂o gwiazd w formie superskondensowanej wi膮zki.
- Kule Tranzytowe – teleportacyjne pociski z miniaturowym portalem – teleportuj膮 cel do pustki mi臋dzywymiarowej.
馃敭 4.
MAGOTECH (TECHNOLOGIA MAGOKODOWA)
Technologie opieraj膮ce si臋 na kodowaniu rzeczywisto艣ci poprzez magi臋 i urz膮dzenia runiczne.
馃摽 Przyk艂ady:
- Inkantory Kodowe – r臋czne urz膮dzenia koduj膮ce zakl臋cia, np. “przywo艂anie strefy martwej grawitacji”.
- Runo偶ercy – artefakty “po偶eraj膮ce” cudze zakl臋cia i odsy艂aj膮ce z 3x moc膮.
- Stabilizatory Echa – sprz臋t wojenny niweluj膮cy Echo, dzi臋ki czemu 偶o艂nierz nie zostawia magicznych 艣lad贸w.
☠️ 5.
NEKROTECH (艢MIERTELNA FUZJA)
Zabroniona i pot臋piona technologia 艂膮cz膮ca trupy, technologi臋 i magi臋.
⚰️ Przyk艂ady:
- Nekropancerze – 偶ywe trupy kontroluj膮ce mechy jak paso偶yty.
- Osie 艢mierci – miecze, kt贸re magazynuj膮 dusze i wywo艂uj膮 psychoatak na przeciwnik贸w.
- Wirusy Ektoplazmatyczne – bro艅 biologiczna, kt贸ra zamienia ofiary w po偶eraczy dusz (tzw. “przewlekli spirytoksowie”).
馃敟 6.
RETROFUTURO TECH
(technologia przesz艂o艣ci w przysz艂o艣ci)
Stylizowana bro艅 epokowa z nadpisan膮 funkcj膮 magiczno-energetyczn膮.
馃洜️ Przyk艂ady:
- Lustrzane Muszkiety Energetyczne – strzelaj膮ce zakrzywionym 艣wiat艂em.
- Mechanokusze – samonaci膮gaj膮ce si臋 kusze z cz膮stkami grawitacyjnymi.
- Parogolemy Bojowe – nap臋dzane alchemi膮, par膮 i duszami wygna艅c贸w.
馃挘 PRZYK艁ADOWE SUPERBRONIE
- Dreadstar “EX-OMNIS” – gigantyczny Mecha-B贸g, zbudowany z fragment贸w zniszczonych planet i nap臋dzany Bosk膮 Cz膮stk膮.
- Projekt “NECRO.EXE” – planowany zrzut wirusa do wszystkich mecho-system贸w, przekszta艂caj膮cy flot臋 we w艂asn膮 armi臋.
- Laska Runiczna Ostatecznego Resetu – jeden z najstarszych artefakt贸w, potrafi膮cy przywr贸ci膰 rzeczywisto艣膰 do wybranego punktu w czasie, kosztem ca艂ej planety.
馃實 艢WIAT ZETA NOX – MAPA POLITYCZNO-SPO艁ECZNO-RELIGIJNO-GEOGRAFICZNA
馃寪
KONTYNENTY / OBSZARY 艢WIATA
- TRENARIA PRIMUS (Kontynent Centralny)
- Stolica uniwersalnej magii i technomancji.
- Geografia: r贸wniny magiczne, wrz膮ce pustynie, miasta unosz膮ce si臋 nad Ziemi膮.
- W艂adza: Konfederacja Lustrzanych Tron贸w – koalicja arystokracji i magokrat贸w.
- Spo艂ecze艅stwo: podzielone kastowo – od „Czystokrwistych Runist贸w” po „Bezmagiowych” (klasa robotnicza).
- Religia: politeizm „Lustra 艢wiat艂a i Cienia” – bogowie istniej膮 tylko w odbiciach rzeczywisto艣ci.
- NOX ARCANUM (Czarny Kontynent)
- Ziemia popio艂贸w, nekrotechnologii i odrzuconych.
- Geografia: zniszczone przestrzenie, wieczne nocne burze, ruiny megamiast.
- W艂adza: Rada Nekroarch贸w – o偶ywione inteligencje dawnych dow贸dc贸w i mag贸w.
- Spo艂ecze艅stwo: cywilizacja przetrwa艂a dzi臋ki nekroin偶ynierii i biohorrorowi – ka偶dy obywatel ma martwy komponent.
- Religia: „Kult Cia艂a Cierni” – cia艂o to 艣wi膮tynia; zniszczone cia艂o to boska forma.
- VEL’SHAN (Archipelag Wzniesionych)
- Kraina wojownik贸w i 艂owc贸w, gdzie cia艂a i umys艂y s膮 jednym.
- Geografia: wyspy na unosz膮cych si臋 ska艂ach; d偶ungle, g贸ry, wodospady plazmowe.
- W艂adza: Zakon Pi臋ciu S艂贸w – rady wojownik贸w Wuxia.
- Spo艂ecze艅stwo: hierarchia oparta na zdolno艣ci do duchowego przebudzenia (chi), po艂膮czonego z technomagi膮.
- Religia: „Droga Harmonii 呕ywio艂贸w” – 偶ywio艂y to pierwotna sie膰 istnienia. Mistrz 偶ywio艂u to po艣rednik mi臋dzy 艣wiatem a Niesko艅czon膮 Zgod膮.
- NEBULAXIS (W臋ze艂 Kosmiczny)
- Strefa orbitalna i mi臋dzyplanetarna – skupisko stacji, dryfuj膮cych 艣wiat贸w i superstruktur.
- Geografia: niekontrolowana przestrze艅 kosmiczna; stacje dryfuj膮ce w nico艣ci; pasa偶erskie kolonie-miasta.
- W艂adza: Korporacje Przestw贸rza – rz膮dzone przez tzw. Konsorcjum Fraktalnych Umys艂贸w.
- Spo艂ecze艅stwo: czysty cyberkapitalizm – obywatel to warto艣膰, a warto艣膰 to dane.
- Religia: „Kod Prad藕wi臋ku” – g艂臋boko technologiczna sekta uznaj膮ca istnienie pierwotnej 艣wiadomo艣ci wszech艣wiata zakodowanej w ci膮gu d藕wi臋k贸w i impuls贸w.
- Y’MAETH (Martwy L膮d)
- Najstarszy kontynent, w kt贸rym czas si臋 zatrzyma艂.
- Geografia: opustosza艂e ruiny, zamro偶one fale czasu, cmentarzyska bog贸w.
- W艂adza: Brak formalnej w艂adzy – miejsce pielgrzymek, niebezpiecze艅stw i objawie艅.
- Spo艂ecze艅stwo: 偶adna spo艂eczno艣膰 nie przetrwa艂a tu d艂u偶ej ni偶 pokolenie.
- Religia: „Cisza Przed Pierwszym S艂owem” – niekt贸rzy uznaj膮 to miejsce za 艣wi臋te 藕r贸d艂o istnienia.
馃彌️ SYSTEM POLITYCZNY (G艁脫WNE BLOKI)
|
Nazwa |
Ustr贸j |
Dominuj膮ca rasa/frakcja |
Charakterystyka |
|
Zjednoczone Frakcje Kosmiczne (ZFK) |
technokratyczna federacja |
wielorasowa, ale zarz膮dzana przez Cyberarystokracj臋 |
militarystyczna si艂a galaktyczna |
|
Imperium Krystalicznej Magokracji |
magokracja z teokratycznymi elementami |
ludzie, elfy, runiczne byty |
centralne mocarstwo magiczne |
|
Kongregacja Noctum |
nekroarchia |
nieumarli, symbionty, kulty艣ci |
agresywni ekspansjoni艣ci |
|
Zakon Harmonii 呕ywio艂贸w |
meritokracja duchowa |
mistrzowie wuxia i chi-wojownicy |
neutralni, chroni膮 r贸wnowag臋 |
|
Korporacje Konsorcjalne |
cyberoligarchia |
sztuczne inteligencje, technoludzie |
kontroluj膮 gospodark臋 i 艂膮czno艣膰 |
|
Frakcje Nomadyczne (Marginalni) |
anarchia / klany |
mutanci, smocze istoty, wanderersi |
balansuj膮 mi臋dzy frakcjami |
馃敭 STRUKTURA RELIGIJNA
- Politeizm Runiczny (TRENARIA) – bogowie jako abstrakcyjne wzorce magicznych kod贸w.
- Teomateria (NOX ARCANUM) – duchowa nekrobiologia, kult martwego stworzenia.
- Kosmiczna Prawda (NEBULAXIS) – kod, kt贸ry stworzy艂 wszech艣wiat, zawarty w echach czarnych dziur.
- Pi臋膰 S艂贸w Stworzenia (VEL’SHAN) – religia oparta na duchowej harmonii z 偶ywio艂ami i cia艂em.
- Zamro偶ona Cisza (Y’MAETH) – kult milczenia, traktowany jako herezja przez inne frakcje.
馃Л STREFY GEOGRAFICZNE
- Strefy Z艂amania Wymiar贸w (Fracta) – miejsca, gdzie rzeczywisto艣膰 si臋 艂amie – przyci膮gaj膮 poszukiwaczy i przekl臋tych.
- Pustkowia Ciszy – martwe ziemie, gdzie nie istnieje magia ani technologia.
- Cie艣niny Gravitonu – strefy wok贸艂 planet, gdzie grawitacja zap臋tla si臋 – u偶ywane jako pu艂apki i bazy.
- Orbitalne Oazy – przestrzenie mi臋dzygwiezdne kontrolowane przez frakcje, wyposa偶one w sztuczne biosfery.
- Martwe Rzeki Czasu – obszary, gdzie czas p艂ynie wstecz lub w p臋tlach – nieprzewidywalne i niestabilne.
馃幀
Sezon 1:
馃敘 Liczba odcink贸w: 8
馃搷 G艂贸wna lokalizacja: Miasto-kolonia Larn’vek, rubie偶e Trenarii i orbit Nebulaxis.
馃幁 Gatunki: fantasy, thriller, action, mystery, political intrigue, horror.
馃З
ODCINEK 1: „Zmartwychwstanie Larn’vek”
Wst臋p do 艣wiata.
Miasto Larn’vek – zapomniana enklawa technologii i magii – zostaje zaatakowane przez czasowe istoty z Martwych Rzek. Grupa przypadkowych ocale艅c贸w odkrywa, 偶e ich losy s膮 splecione przez „P臋kni臋cie Rzeczywisto艣ci”.
Postacie: Faela (technomantka), Kal’dros (wojownik runiczny), Miru (mechowied藕).
馃敭
ODCINEK 2: „Pierwsze Lustro”
Dru偶yna trafia do ruin Akademii Runicznej, gdzie odkrywaj膮 artefakt lustrzany – portal do alternatywnej wersji Larn’vek. Ka偶dy bohater musi stawi膰 czo艂a w艂asnemu odbiciu i traumom.
Motyw: psychologiczny horror + body horror (halucynacje, mutacje lustrzane).
⚙️
ODCINEK 3: „Stalowe Serce Smoka”
Statek Mecha-klanu rozbija si臋 w g贸rach. Faela i Kal’dros pr贸buj膮 odzyska膰 rdze艅 smokomecha, ale musz膮 zmierzy膰 si臋 z upiorami z dawnych bitew – nap臋dzanymi przez resztki sztucznej inteligencji.
Motyw: mech fantasy + retrofuturystyczny steampunk.
馃
ODCINEK 4: „Pi臋膰 Uderze艅 Cia艂a”
Grupa udaje si臋 na wyspy Vel’shan, by znale藕膰 Mistrza Chi. Miru przechodzi duchowe przebudzenie, ale spotyka te偶 swojego sobowt贸ra – z przysz艂o艣ci. Czas si臋 zacina. Mistrz okazuje si臋 kluczem do Czasomagii zakazanej przez Rady.
Motyw: wuxia + filozofia + paradoksy czasowe.
馃暞️
ODCINEK 5: „Miasto, kt贸re Modli艂o si臋 w Ciszy”
Larn’vek zostaje „odci臋te” od rzeczywisto艣ci – czas si臋 zap臋tla. Bohaterowie odkrywaj膮, 偶e modlitwy kap艂an贸w wywo艂uj膮 rezonans z Martw膮 Rzek膮 Czasu. Kult Ciszy pr贸buje „ocali膰” miasto przez zamro偶enie wszystkiego.
Motyw: mistycyzm + religijny thriller + horror kosmiczny.
馃洶️
ODCINEK 6: „Konsorcjum i Kr贸lowa Szept贸w”
Dru偶yna dostaje si臋 na stacj臋 orbitaln膮 Nebulaxis, gdzie spotykaj膮 Kr贸low膮 Szept贸w – SI rz膮dz膮c膮 jedn膮 z korporacji. W zamian za informacje o P臋kni臋ciu Rzeczywisto艣ci, oferuje im przer贸bki cielesno-techniczne… ale za cen臋.
Motyw: sci-fi thriller + body modification.
馃拃
ODCINEK 7: „Nekrotron”
Ucieczka na kontynent Noctum. Tam musz膮 odzyska膰 Nekrotron – urz膮dzenie zawieraj膮ce 艣wiadomo艣膰 jednego z dawnych Bog贸w. Nekroarchowie chc膮 go u偶y膰, by przywr贸ci膰 „wieczne umarcie”. Bohaterowie musz膮 podj膮膰 moralnie szar膮 decyzj臋.
Motyw: nekromancja + filozofia 艣mierci + akcja.
馃寣
ODCINEK 8: „Apokryfy z Czasu”
(fina艂 sezonu)
Wszystkie 艣lady prowadz膮 do „Zegara 艢wiat贸w” ukrytego pod ruinami Y’Maeth. Bohaterowie otwieraj膮 „Apokryfy z Czasu” – ksi臋g臋 zawieraj膮c膮 alternatywne wersje ich w艂asnych los贸w. Co艣 patrzy zza kurtyny rzeczywisto艣ci. Fina艂 zostawia 艣wiat w nowym chaosie.
Komentarze
Prze艣lij komentarz