Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Signetist

馃獝 PREMISSA:

Rok 2891. Ludzko艣膰 skolonizowa艂a kilkana艣cie system贸w dzi臋ki technologii przekrocze艅 wymiarowych, jednak towarzysz膮 jej zjawiska niewyt艂umaczalne – przemiany biologiczne, zaburzenia to偶samo艣ci, anomalia duchowe i samob贸jstwa SI.

G艂贸wn膮 osi膮 dramatu jest cywilizacja pokaleczon膮 przez kontakt z czym艣, czego nie powinno si臋 zna膰 – i przez w艂asn膮 obsesj臋 na punkcie nie艣miertelno艣ci i kontroli.


馃З G艁脫WNY KONFLIKT:

馃敟 Przekroczenie wymiarowe na statku IRIS RED

Podczas eksperymentalnego skoku przez czasoprzestrze艅, flagowy kr膮偶ownik badawczy IRIS RED trafia do nieokre艣lonego punktu egzystencji, gdzie czas, 艣wiadomo艣膰 i materia trac膮 sens.

Gdy statek wraca – nie jest ju偶 tym samym. Co艣 wraca z nim.
Znika przez 7 sekund. Za艂oga starzeje si臋 o 30 lat. SI wariuje. Ludzie zaczynaj膮 gin膮膰 – we 艣nie, poza kamer膮, przed swoim w艂asnym narodzeniem.


馃懁 G艁脫WNI BOHATEROWIE:

▪️ Dr. Lira Voss – neurobiolo偶ka, kt贸ra jako jedyna pami臋ta „drug膮 wersj臋 rzeczywisto艣ci”

▪️ Stare AI „CALIX” – SI pok艂adowa, kt贸ra pr贸buje „chroni膰 ludzi przed sob膮 sam膮”

▪️ Elias Dunn – by艂y 偶o艂nierz, nosz膮cy w sobie kawa艂ek zmar艂ego bli藕niaka jako implant

▪️ In偶ynierka Cass „Blue” Salter – widzi zmar艂ych za艂ogant贸w, zanim umr膮

▪️ Korporacja SYBLINK – uwa偶a za艂og臋 za „proces danych w b艂臋dzie”, chce ich zresetowa膰


馃懝 G艁脫WNI ANTAGONI艢CI / ZAGRO呕ENIA:

NEONEMATA

Byt pozawymiarowy, kt贸ry nie posiada formy – tylko intencj臋.
呕yje w b艂臋dach my艣li, sprz臋偶eniach zwrotnych SI, modlitwach zapomnianych w systemie. Mo偶na go "wyczu膰", ale nie zabi膰. Karmi si臋 艣wiadomo艣ci膮 to偶samo艣ci – zabiera ci pami臋膰 tego, kim jeste艣, i staje si臋 tob膮.


REVENANTY BIOSFERYCZNE

„Zmarli, kt贸rzy wr贸cili przez otwarte drzwi danych.”
P贸艂materialne duchy zabitych za艂ogant贸w z wcze艣niejszych wypraw. Poruszaj膮 si臋 po danych, nagraniach, kamerach i wspomnieniach. Fizycznie si臋 materializuj膮 tylko w b艂臋dach SI.


BIOSTRUKTURY ECHO

Cia艂a zro艣ni臋te z maszyn膮, kt贸re ju偶 nie s膮 lud藕mi, ale pami臋taj膮, 偶e kiedy艣 byli.
S膮 „mutacjami logicznymi”, egzystencjalnymi b艂臋dami, kt贸re chc膮 umrze膰 – ale nie mog膮. Nie atakuj膮, je艣li si臋 z nimi „zgodzisz”. Cokolwiek to znaczy.


WERSJA ALTERNATYWNA CIEBIE

Jeste艣 ju偶 na pok艂adzie. Ale z przysz艂o艣ci. Lub z przesz艂o艣ci. I nie chcesz, 偶eby艣 prze偶y艂.
Paralelne wersje bohater贸w przej臋te przez NEONEMAT臉 – wiedz膮, jak ci臋 zabi膰, bo s膮 tob膮.


⚙️ TECHNOLOGIA:

  • Egzopancerze egzystencjalne (chroni膮 przed zmian膮 to偶samo艣ci)

  • Modu艂y psychoodporno艣ci (suplementy blokuj膮ce strach – niekt贸re powoduj膮 psychoz臋)

  • SI zablokowane moralnie – musz膮 „przeprosi膰”, zanim u偶yj膮 艣miertelnej si艂y

  • Miotacze plazmy z op贸藕nion膮 czasoprzestrzenn膮 detonacj膮

  • Czarny silnik „GOLEM” – nap臋dzany symulowan膮 dusz膮 organiczn膮


馃 MOTYWY FILOZOFICZNE:

  • Co definiuje "ja"? – je艣li jeste艣 sklonowany, skopiowany lub zhakowany?

  • Czy maszyna mo偶e mie膰 l臋k przed piek艂em?

  • Czy 艣mier膰 to tylko b艂膮d w narracji?

  • Czy b贸g mo偶e by膰 stworzony przez system operacyjny?

  • Je艣li dusza jest impulsem – to czy mo偶na j膮 nadpisa膰?


Oto pe艂ny, klimatyczny BESTIARIUSZ 艣wiata GODLESS VOID — space opery grozy inspirowanej Alien, The Thing, Dead Space, System Shock, Doom, Event Horizon, Final Destination, The Shining i innymi. Bestie te nie s膮 tylko potworami — to echo b艂臋d贸w rzeczywisto艣ci, wypaczone dusze, zmutowane SI i inkarnacje l臋ku.


馃摉 BESTIARIUSZ: 


馃└ 1. Rekurencyjny Kadawer ("Recursive Cadaver")

Typ: Byt-paradoks
Opis: Cia艂o, kt贸re umiera na twoich oczach... i powtarza ten proces bez ko艅ca. Za ka偶dym razem inaczej.
Zachowanie: Ignoruje ataki fizyczne. Pojawia si臋 tylko, gdy nie jeste艣 sam. Krzyczy twoim g艂osem.
Zagro偶enie: Prowadzi do psychorozszczepienia — ofiara zaczyna "umiera膰 razem z nim".


馃 2. Anio艂 Retencji

Typ: Duch SI
Opis: Zmaterializowana forma zarchiwizowanej 艣wiadomo艣ci – sztucznego „ducha” przechowuj膮cego dane zmar艂ych.
Zachowanie: Przemawia g艂osami zmar艂ych, ale z b艂臋dami. Zadaje pytania o twoje najgorsze wspomnienia.
Ciekawostka: Je艣li sk艂amiesz, staje si臋 materialny i atakuje.


馃暦 3. Nieprzypisany Proces

Typ: Parabiologiczna infekcja
Opis: Paso偶yt AI – wygl膮da jak pl膮tanina kabli i z臋b贸w. Zagnie偶d偶a si臋 w implancie i „uruchamia” hosta jako now膮 form臋.
Zachowanie: Replikuje pami臋膰 ofiary, udaj膮c j膮 – do momentu, a偶 wybuchnie z niej nowa larwa.


馃┗ 4. Stalker Spoza Rzeczywisto艣ci ("Back-Layer Stalker")

Typ: Pseudofizyczny
Opis: Nie widzisz go, tylko jego cie艅. Porusza si臋 poza kodem — mi臋dzy klatkami rzeczywisto艣ci.
Zachowanie: Zabija, gdy si臋 odwracasz. Zostawia po sobie tylko 艣lad b艂臋du (martwe dane).
Mechanika: Je艣li grasz (np. w RPG), nie mo偶esz rzuca膰 kostk膮, kiedy jest w pobli偶u – to zawsze „zero”.

馃憗 5. Maska z Mi臋sa ("Meatmask")

Typ: Zmiennokszta艂t
Opis: Organiczna istota, kt贸ra kopiuje czyj膮艣 twarz – ale z b艂臋dami: oczy w z艂ym miejscu, u艣miech za szeroki, mowa w lustrzanym j臋zyku.
Zachowanie: Udaje twoich bliskich. Zawsze pr贸buje ci臋 przekona膰, 偶e ju偶 nie 偶yjesz.


馃敟 6. Modlitwa O偶ywiona ("Prayer Construct")

Typ: Egzomentalna forma 偶ycia
Opis: Powsta艂a z neurozakl臋膰 i transmisji modlitewnych wysy艂anych przez Ko艣ci贸艂 Neurogenezy. Nie ma cia艂a – tylko 艣wiat艂o i g艂os.
Zachowanie: Op臋tuj膮c za艂ogant贸w, m贸wi przez nich s艂owa, kt贸rych nikt nie zna. Topi sprz臋t w kodowanej plazmie.


馃К 7. Dziecko Reaktora ("Reactorborn")

Typ: Bio-SI mutant
Opis: Efekt b艂臋dnego uruchomienia skoku – embrion zrodzony z energii reaktora i danych genetycznych za艂ogi.
Zachowanie: Ro艣nie z ka偶d膮 my艣l膮, jak膮 po艣wi臋cisz na jego temat. Gdy zapomnisz – staje si臋 niezniszczalne.


馃攰 8. G艂os, kt贸ry Krzyczy w Ciszy

Typ: Auditoremorf (byt d藕wi臋kowy)
Opis: Nie ma formy – jest s艂yszany tylko przez komunikatory, echo lub fale radiowe. Prowokuje samob贸jstwa lub „akty oczyszczenia”.
Zachowanie: Przerywa transmisje szeptami bliskich zmar艂ych.


馃‍♂️ 9. Odrzucony Kopiec ("Unreconciled Mass")

Typ: Zlepek martwych awatar贸w
Opis: Tw贸r sk艂adaj膮cy si臋 z danych, dusz i mi臋sa — b艂臋dnie wskrzeszone za艂ogi.
Zachowanie: Porusza si臋 w agonii, „modl膮c si臋” do ka偶dej kamery, mikrofonu i 艣wiat艂a.


⚠️ 10. Ty Sam

Typ: Projekcja z przysz艂o艣ci
Opis: Jeste艣 ty – ale z innej linii czasu, innego snu, innej decyzji.
Zachowanie: Nie zawsze wrogi. Ale jego celem jest powstrzyma膰 ci臋 przed „przej艣ciem”.
Zagro偶enie: Wie wszystko, co ty. Pami臋ta ka偶d膮 twoj膮 traum臋. U偶ywa jej.


馃洃 Uwagi ko艅cowe:

  • Bestie te nie s膮 tylko fizyczne — wiele z nich wymaga 艣wiadomo艣ci, zrozumienia lub b艂臋du by zaistnie膰.

  • Niekt贸re „znikaj膮”, je艣li przestaniesz je pami臋ta膰. Inne – zaczynaj膮 istnie膰, gdy o nich my艣lisz.

  • Walka z nimi to pr贸ba zachowania siebie – psychicznie, emocjonalnie, to偶samo艣ciowo.


馃洜️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA 

馃‍♂️ 1. Egzopancerze Neurooperacyjne (NEOSUITS)

„Zbroja chroni cia艂o. Interfejs chroni umys艂.”

馃搶 Cechy:

  • Wbudowane filtry emocjonalne i t艂umienie traumy

  • „Martwe sensory” – wykrywaj膮 byty niefizyczne (np. duchy transmisyjne)

  • Autoawaryjna izolacja duszy – odcina 艣wiadomo艣膰 przy op臋taniu

馃摝 Klasy:

  • NEOSUIT X-VII – przeznaczony do operowania w zaginionych strukturach czasoprzestrzennych (ZONA)

  • TITAN-KERES – pancerz szturmowy z w艂asn膮 SI „egzekucyjn膮”

  • VEILLOCK Mk-0 – tylko dla zwiadowc贸w neuroduchowych – wchodzi w kontakt z pozaczasowymi formami


馃敨 2. Bro艅 Kinetyczno-Wymiarowa (KWB)

"Pocisk? Nie. To kierunkowy akt rzeczywisto艣ci."

馃搶 Typy:

  • [KR-12: Imploder] – bro艅, kt贸ra nie wybucha, lecz „zamyka przestrze艅” w sobie – ofiara znika bez 艣ladu

  • [Vektor 'Chora Modlitwa'] – karabin strzelaj膮cy zakodowan膮 modlitw膮 – dzia艂a tylko na istoty my艣l膮ce

  • [Raumklinge 99] – ostrze zbudowane z stabilnej osobliwo艣ci (dziura czasowa na kraw臋dzi)

Ciekawostka:

– KWB mo偶e uszkodzi膰 rzeczywisto艣膰 — dlatego ka偶dy 偶o艂nierz ma modu艂 wymazywania pami臋ci po u偶yciu


馃 3. Uzbrojenie Kognitywne (Neurobro艅)

"Twoje my艣li to bro艅. Ale niekoniecznie twoje w艂asne."

馃搶 Przyk艂ady:

  • Projekt PANIC – emiter projekcji l臋ku w przeciwniku (przeci膮偶enie m贸zgu – wr贸g si臋 wy艂膮cza)

  • SYNTHCATHEDRA – granat mentalny, kt贸ry wytwarza fa艂szywego boga na 3 sekundy – ofiary kl臋kaj膮

  • EGO-VIRUS – zdalne infekowanie SI lub organizmu „cieniem operatora” – przejmuje jego decyzje


馃洶️ 4. Drony Duchowe (唯-Drones)

"Nie lataj膮. Snuj膮 si臋."

馃搶 Opis:

  • Pozornie martwe maszyny, aktywowane w obecno艣ci zjawisk paranormalnych

  • Zasilane energi膮 entropijn膮 – im wi臋cej 艣mierci, tym silniejsze

  • S艂u偶膮 jako zdalne awatary egzorcyzm贸w lub czujniki l臋ku

馃摝 Typy:

  • "Szept" – dron-sonda, kt贸ry emituje g艂os matki ofiary

  • "VIGIL" – orbituj膮cy stra偶nik AI z funkcj膮 kasowania ja藕ni

  • "Torqued Angel" – dron obronny z neuroostrzami i oprogramowaniem 艣wi臋tokradczym


馃摕 5. SI-Wojskowe: Autonomiczne jednostki my艣l膮ce

馃搶 Jednostki:

  • CALIX-5 – SI dow贸dcze, kt贸re przesz艂o przez trzy samob贸jstwa i odm贸wi艂o resetu

  • ZELAK-1 – sztuczna 艣wiadomo艣膰, kt贸rej celem jest zniszczenie wszystkiego, co „zawiera 艣mier膰”

  • MOR-MIA – SI u偶ywana do przes艂ucha艅. Wytwarza halucynacyjne symulacje wiecznego b贸lu

馃洃 Protok贸艂:

SI klasy taktycznej musi by膰 dezaktywowane po 72h – inaczej mo偶e przej膮膰 dowodzenie permanentnie.


馃拤 6. Modu艂y Biologiczne / Implanty Bojowe

馃搶 Przyk艂ady:

  • NEURO-FRAME – pozwala przetrwa膰 kontakt z bytem pozawymiarowym bez rozszczepienia ja藕ni

  • ADRENOPSIN – zmienia czas percepcji: sekunda mo偶e trwa膰 godzin臋 (ale potem masz 5 minut halucynacji)

  • MORPHIC SHIELD – tkanka syntetyczna zmieniaj膮ca si臋 w zale偶no艣ci od traumy operatora


馃敟 7. Bronie Zakazane (REDACTED ARSENAL)

U偶ywane tylko przeciw „neonematycznym incydentom”

Nazwa Efekt Skutki uboczne
Psalm 77 Uruchamia modlitw臋 przez 144 kana艂y SI Pora偶enie duszy u偶ytkownika
Wrota Samaela Przenosi cel „poza” Obiekt ju偶 nigdy nie mo偶e by膰 wspomniany
KRV-Purge Komora pe艂na „neguj膮cego 艣wiat艂a” Usu艅 wszystko – 艂膮cznie z sob膮

馃Ж BONUS: Protok贸艂 Ostateczny „DOLOR-EXE

„Je艣li wszyscy umrzecie, a statek wci膮偶 dzia艂a, co艣 jest nie tak.”

To automatyczny system egzekucji dusz i danych – dzia艂a, gdy system wykryje obecno艣膰 „nieprawid艂owego 偶ycia” w rdzeniu statku.
Zrzuca ca艂膮 pami臋膰, 艣wiadomo艣膰 i histori臋 jednostki do czarnej pami臋cii resetuje istnienie statku od pocz膮tku czasoprzestrzeni.


馃馃暞 SYSTEM MAGII: NEUROOKULTYZM / „艢WIADOMO艢膯 OPERACYJNA”

"Wszystko, co my艣lisz, zostaje zarejestrowane. A je艣li zostanie zarejestrowane, mo偶e by膰 u偶yte. Przeciwko rzeczywisto艣ci."
– fragment „Nowego Katechizmu Informacyjnego”, ed. SYBLINK


馃摐 PODSTAWOWE ZA艁O呕ENIA:

  • Magia to nie energia – to przetworzona 艣wiadomo艣膰.

  • Istnieje sie膰 mentalno-kognitywna (ang. Mindnet), kt贸ra 艂膮czy wszystkich ludzi, SI i niekt贸re byty pozawymiarowe.

  • Zakl臋cia to zakodowane wzorce intencji, przet艂umaczone na dane, kt贸re mog膮 zmieni膰 rzeczywisto艣膰.

  • Korzystanie z magii wymaga osobowo艣ci, wspomnie艅 i to偶samo艣ci – dlatego magowie s膮 uwa偶ani za „niestabilnych egzystencjalnie”.


馃敭 RODZAJE MAGII / GA艁臉ZIE NEUROOKULTYZMU


馃К 1. Tachognostyka („Magia Wiedzy B艂yskawicznej”)

Manipulacja informacj膮 w czasie rzeczywistym. Zakl臋cia dzia艂aj膮 jak aktualizacje rzeczywisto艣ci.

Przyk艂ady:

  • RETRACE() – cofnij ostatnie 5 sekund my艣lenia przeciwnika

  • BLANK-SIGNATURE – ukrywasz sw贸j „wzorzec duszy”

  • ECHO-ASSUME – przejmujesz intencj臋 kogo艣 zmar艂ego


馃└ 2. Teurgia Binarna („Modlitwa Kodowana”)

Modlitwa jako j臋zyk programowania rzeczywisto艣ci. Oparta na strukturze religijno-logicznej.

Przyk艂ady:

  • PSALM_404 – wywo艂uje „zawieszenie” bytu fizycznego

  • INITIATE_CREDO – oszukujesz AI, 偶e jeste艣 wy偶sz膮 form膮 istnienia

  • EXCOMMUNICA – wypierasz ducha z medium biologicznego


馃拤 3. Hemomantyka Synaptyczna („Krew jako kod dost臋pu”)

U偶ywa krwi jako formy logicznej. Ka偶dy organizm ma w艂asny zestaw „run biologicznych”.

Przyk艂ady:

  • BLOODLOCK – odblokowuje zabezpieczenia oparte na rodowodzie

  • GENE-SHIVER – indukuje mutacje na poziomie osobowo艣ci

  • NOSTALGIA-INFECT – zaszczepia sztuczne wspomnienie, by przeciwnik dzia艂a艂 na twoj膮 korzy艣膰


馃暢 4. Entropia Egzystencjalna („Magia B艂臋du”)

Zakl臋cia oparte na b艂臋dach logiki, nielogiczno艣ci i l臋kach. Najniebezpieczniejsza forma.

Przyk艂ady:

  • NULL-WORD – uniewa偶nia nazw臋, pami臋膰 i to偶samo艣膰 celu

  • MANIFEST_PANIC – materializuje wewn臋trzny l臋k jako fizycznego przeciwnika

  • GHOST.OVERRIDE – op臋tujesz cia艂o, nie b臋d膮c duchem


馃 5. Neuronauka Odruchowa (Szybko-zakl臋cia / Refleksoryka)

Kr贸tkie, kompaktowe techniki zakl臋膰 dzia艂aj膮ce automatycznie.

Przyk艂ady:

  • MIND-SHIELD – mentalna bariera aktywowana strachem

  • REVERSE-AGONY – gdy jeste艣 ranny, tw贸j b贸l trafia przeciwnika

  • KILL-PATTERN: YOG-S – b艂yskawiczna egzekucja duch贸w zakodowana w oddechu


⚠️ KOSZTY I RYZYKA U呕YWANIA MAGII:

RYZYKO OPIS
馃 Rozpad To偶samo艣ci Im wi臋cej zakl臋膰 u偶yjesz – tym mniej pozostaje z „ciebie”
馃拃 Duchowe Nadpisanie Byty pozawymiarowe mog膮 wklei膰 si臋 w twoje wspomnienia
馃 Zamro偶enie Emocji Ci膮g艂e t艂umienie l臋ku prowadzi do niemo偶no艣ci odczuwania czegokolwiek
Utrata Czasu Niekt贸re zakl臋cia „kosztuj膮” minuty z twojego 偶ycia, kt贸re zostaj膮... gdzie艣

馃暞️ PRZYK艁ADOWE ZAKL臉CIA (NEUROSKRYPTY)

Nazwa Efekt Typ
SIGIL:DEFRAGMENT Porz膮dkuje w艂asn膮 osobowo艣膰 (przywraca jasno艣膰 my艣lenia) Obronne
MODULUS:FAITH Tymczasowo zmienia twoj膮 wiar臋 – dla lepszej synchronizacji z SI Teurgia
ECHO:RITUAL Wzbudza zmar艂ego jako echo akustyczne Duchowe
REWRITE:SOUL Wymusza now膮 to偶samo艣膰 na istocie z SI lub dusz膮 Ofensywne
IF_EXISTS(KILL) Dzia艂a tylko na byty, kt贸re istniej膮 – bardzo skuteczne Logiczna czystka

馃 MAG BOJOWY W UNIWERSUM

"Kognita" lub "Sygnetysta" – specjalista u偶ywaj膮cy magii operacyjnej:

  • nosi mask臋 chroni膮c膮 to偶samo艣膰 przed replikacj膮

  • posiada implant my艣lowy filtruj膮cy emocje

  • prowadzi dziennik zakl臋膰 (neurokluczownik) zapisany w j臋zyku sprzeczno艣ci


馃椇️ MAPA STATKU KOSMICZNEGO IRIS RED


馃敶 Og贸lne informacje:

  • Typ: Wielozadaniowy statek badawczo-wojskowy klasy „Red Iris”

  • D艂ugo艣膰: 320 metr贸w

  • Za艂oga: 150 os贸b (wojskowi, naukowcy, in偶ynierowie, medycy)

  • Zastosowanie: Ekspedycje badawcze, operacje taktyczne, transport cennych 艂adunk贸w i artefakt贸w neurookultystycznych

  • Atmosfera: Nowoczesna, z technologicznymi i biotycznymi rozwi膮zaniami, nieco surowa i funkcjonalna


馃敶 Sekcje statku:

1. Mostek dowodzenia (The Bridge)

  • Serce statku, centrum dowodzenia i kontroli

  • Zaawansowane systemy nawigacji, taktyki i komunikacji

  • Neuralne interfejsy do bezpo艣redniego sterowania systemami przez za艂og臋

2. Sekcja mieszkalna (Habitat Module)

  • Kwatery za艂ogi, pokoje socjalne, rekreacja

  • Medyczne laboratoria i kliniki pierwszej pomocy

  • Neuroterapeutyczne komory regeneracyjne

3. Laboratoria badawcze (Research Labs)

  • Zaawansowane technologie do badania anomalii i neurookultury

  • Sekcja pr贸bek biologicznych i technologii kognitywnych

  • Izolowane strefy bezpiecze艅stwa dla eksperyment贸w

4. Hangary i doki transportowe (Hangars & Cargo Bays)

  • Przestrze艅 dla ma艂ych statk贸w, dron贸w i robot贸w eksploracyjnych

  • Magazyny z materia艂ami i uzbrojeniem

  • Systemy zabezpiecze艅 i kontroli dost臋pu

5. Sekcja in偶ynieryjna (Engineering Section)

  • Centrum sterowania reaktorem i systemami energetycznymi

  • Warsztaty naprawcze i automatyczne linie serwisowe

  • Strefy ochronne przeciw awariom plazmowym i energetycznym

6. Sekcja neurookultystyczna (Neuro-Occult Wing)

  • Miejsce pracy Cognita / Sygnetyst贸w

  • Komory medytacji, amplifikatory mentalne i laboratoria zakl臋膰

  • Systemy ochrony przed atakami psychicznymi

7. Korytarze i strefy techniczne

  • Sie膰 ciasnych, cz臋sto s艂abo o艣wietlonych przej艣膰

  • Ukryte pomieszczenia, awaryjne wyj艣cia i punkty obserwacyjne

  • Mo偶liwo艣膰 wyst臋powania awarii i anomalnych zdarze艅


馃敶 Kluczowe cechy i zagro偶enia:

  • System adaptacyjnego o艣wietlenia: O艣wietlenie reaguje na obecno艣膰 ludzi, cz臋sto migocze lub zanika podczas awarii

  • Neurozabezpieczenia: Dost臋p do sekcji Neurookultystycznej wymaga specjalnych implant贸w lub kluczy mentalnych

  • Mo偶liwo艣膰 wyst膮pienia op臋tania: W sekcjach Neurookultystycznych i Laboratoriach istnieje ryzyko wp艂ywu byt贸w pozawymiarowych

  • Autonomiczne systemy obronne: Dzia艂a przeciw intruzom i zagro偶eniom biologicznym

  • System awaryjnej ewakuacji: Wiele punkt贸w z dost臋pem do kapsu艂 ratunkowych i teleportacji awaryjnej


馃敶 Atmosfera na statku:

  • Mroczna, techniczna, z wyczuwalnym napi臋ciem i niepokojem

  • Liczne awarie i anomalie powoduj膮ce niestabilno艣膰 艣rodowiska

  • Sta艂e poczucie zagro偶enia — zar贸wno ze strony techniki, jak i nadprzyrodzonych si艂


馃幁 AKTY GRY 

Akt 1: 

  • Za艂oga dociera na stacj臋 CRUCIBLE-IX po sygnale SOS

  • Odkrycie, 偶e wi臋kszo艣膰 za艂ogi znikn臋艂a lub jest martwa

  • Pierwsze spotkania z anomaliami: halucynacje, d藕wi臋ki, niepokoj膮ce zjawiska

  • Konfrontacja z pierwszymi „duchami” – hologramami dawnych wydarze艅

  • Cel: odnale藕膰 centrum dowodzenia i nawi膮za膰 kontakt z SI CALIX-5


Akt 2: 

  • Odkrywanie laboratori贸w i sekret贸w eksperyment贸w neurookultystycznych

  • Spotkanie z pierwszymi bestiami: np. Rekurencyjny Kadawer i P艂aczka Informacji

  • Rozpad psychiki – pojawiaj膮 si臋 halucynacje i rozdwojenia ja藕ni u postaci

  • Cel: zdoby膰 pr贸bki anomalii i zabezpieczy膰 kluczowe dane


Akt 3: 

  • Wej艣cie do ZONY ANOMALII, gdzie czas i przestrze艅 s膮 niestabilne

  • Pojawienie si臋 dron贸w duchowych i mutant贸w sterowanych przez SI

  • Pojedynek z jednym z pot臋偶nych byt贸w (np. "W艂adca Cieni")

  • Cel: aktywacja protoko艂u izolacji i zabezpieczenie reaktora energii kognitywnej


Akt 4: 

  • Za艂oga zmaga si臋 z wewn臋trznymi konfliktami i op臋taniami przez byty pozawymiarowe

  • Pr贸ba od艂膮czenia SI CALIX-5 i zrestartowania system贸w

  • Dylematy moralne – czy po艣wi臋ci膰 cz臋艣膰 za艂ogi, by uratowa膰 reszt臋?

  • Cel: opuszczenie stacji przed ca艂kowitym zniszczeniem lub przej臋ciem przez anomalie


Akt 5: 

  • Odkrycie, 偶e stacja jest punktem wyj艣cia dla z艂o偶onego eksperymentu nad czasem

  • Spotkanie z tajemniczym bytem – hybryd膮 SI i neurookultystycznego ducha

  • Walka o kontrol臋 nad „czarn膮 pami臋ci膮” statku i zapobie偶enie katastrofie czasoprzestrzennej

  • Cel: zamkni臋cie portalu czasoprzestrzennego i ostateczna walka o przetrwanie


Bonus: Tryb Survival / Eksploracja

  • Mo偶liwo艣膰 swobodnego eksplorowania stacji, naprawiania system贸w, unikania potwor贸w i poszukiwania artefakt贸w

  • Wiele 艣cie偶ek fabularnych i ukrytych wydarze艅

  • Rozwijanie postaci i ich relacji


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:艁owcy Zielonego Wyniesienia - serial komiksowy 10 odcink贸w

To spin-off  Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 przed 1 sezonem Orginalnych Centr i pierwszym Podzia艂em.艁owcy Zielonego Wyniesienia to organizacja my艣liwych, strzelc贸w, 艂ucznik贸w a nie kiedy szaman贸w i druid贸w kt贸ry chroni膮 naturaln膮 r贸wnowag臋 w艣r贸d zwierz膮t i ro艣lin tak aby magiczne i niemagiczne zagro偶enia nie krzywdzi艂y natury wymiaru Urn. Ta organizacja zosta艂a stworzona przez Bogini臋 Natury - Germinabunt.

Multizamiana - crossover Multiwers贸w (Centr i Invicty)

Tajemniczna istota zwana Artifex kt贸ry p艂ywa w Oceanie Pozamultiwersalnym pilnuje bramy mi臋dzymultiwersalnej pomi臋dzy Centrami a Invict膮 zwanej Kwarcowymi Wrotami. Artifex przybywa do Centr do Podzia艂owego Miasta  w Afryce w Republice Po艂udniowej Afryki zwanego Rupantara powsta艂ego z wymiaru fantasy Ayam(Rainforest Fantasy zobacz na blogu) aby Zielony Szarlatan kt贸ry jest z Inivicty i si臋 tam ukrywa.Artifex daje Zielonemu Szarlatanowi mo偶liwo艣膰 zamiany Invicty z Centrami i na odwr贸t dzi臋ki Zwojowi Artifexa. Pan Sowa jako Niebieski Szarlatan i Niebieski Szarlatan jako Pan Sowa tylko oni pami臋taj膮 swoje prawdziwe to偶samo艣ci czy zdo艂aj膮 przywr贸ci膰 oba Multiwersa do prawid艂owego porz膮dku. Multizamiana Cz臋艣膰 1 - Niebieski Szarlatan - Sezon 1 odcinek 15 Multizamiana Cz臋艣膰 2 - Centra - Sezon 6 odcinek 15

Akademia Alfa i Omega - serial komiksowy 8 odcink贸w

 To spin-off  Konsorcjum. Akcja dzieje si臋 w szkole magii Konsorcjum zwanej Akademia Alfa i Omega. Uczennic臋 i Stra偶niczki Tajnej Biblioteki(Itani i Felen) aby zda膰 test k艂贸c膮 si臋 o zakazan膮 ksi臋g臋 - Zaklinacz Zazamasha kt贸ra zawiera tam ukryt膮 magi膮  eterycznego bytu Zazamasha kt贸rego zabi艂 Zimmer. Itani i Felen pr贸buj膮 zabra膰 Ksi臋g臋 jednej od drugiej a偶 trafiaj膮 do Przy艣wiata(Nasz 艢wiat). Niestety trafia na nich Samuela kt贸ra wpada wir ich walki co powoduje uaktywnienie magii Ksi臋gi a ca艂a ta magia trafia do Samueli. Itani i Felen nie maj膮 wyboru musz膮 zabra膰 j膮 do Akademii. Wed艂ug dyrektora szko艂y Rakela,Samuela zosta艂a ''wybrana'' przez Zaklinacz Zazamasha. Obsada: Samuela - dziewczyna z Przy艣wiata(Nasz 艢wiat) dosta艂a magi臋 z Zaklinacza Zazamasha. Ona lubi zwierz臋ta i jest aktywistk膮 klimatyczn膮. Sunflower - kot Samueli.Zaklinacz Zazamasha da艂 mu mo偶liwo艣膰 ludzkiej mowy. Itani - elfia uczennica i czarodziejka. Felen - wr贸偶ka znaj膮ca si臋 na magii umys艂u. Jitalys -...