🌍 Opis Świata:
🏙 Erathema – Miasto Akordu
-
Gigantyczne, podziemno-powietrzne miasto zbudowane na ruinach starego świata.
-
Kiedyś centrum nauki, kultury i muzyki – dziś podzielone na strefy chaosu, mutantów i muzycznych zakonów.
-
Zasilane przez Resonity – krystaliczne struktury dźwiękowe, które generują moc z muzyki. Im cięższy i bardziej emocjonalny utwór, tym więcej energii.
⚡ Katastrofa: Złamanie Akordu
-
Dawna wojna między frakcjami muzycznymi (Symfonistami, Rockariatem, Elektrogildią) doprowadziła do katastrofy znanej jako Złamanie Akordu – rozpad harmonicznej równowagi, która trzymała świat przy życiu.
-
W wyniku zakłóceń dźwiękowych powstały Szeptacze (Whispers) – demoniczne istoty, zrodzone z zakłóconych fal rezonansu, które infekują umysły i ciała ludzi, zamieniając ich w Dissonantów.
🤘 Główni Bohaterowie – zespół-łowcy
Zespół metalowo-rockowy, który używa broni rezonansowej, by walczyć z Szeptaczami. Ich koncerty to w rzeczywistości rytuały obronne i ataki magiczno-akustyczne.
🎤 Vera "Vox" Malakai – wokalistka
-
Jej głos ma moc rozrywania dusz demonów. Potrafi modulować tonację by wzmacniać lub leczyć.
-
Inspirowana postacią Elizabeth z BioShock Infinite.
🎸 Ash "Grinder" Krowe – gitarzysta solowy
-
Jego gitara ma ostrze plazmowe i generuje fale uderzeniowe. Walczy w zwarciu.
-
Używa energii z "Drop D" – śmiertelnego akordu chaosu.
🥁 Rune "Mach" Templar – perkusista i inżynier
-
Kontroluje rytmiczne drony i zmechanizowane rytuały.
-
Jego bębny działają jak wzmacniacze impulsów falowych.
🎧 Nyx "Chorus" Vale – DJ/technomanta
-
Łączy przeszłość i przyszłość w miksach – łączy stare taśmy magnetyczne z AI w stylu Dead Space.
-
Hackuje struktury dźwiękowe przeciwnika, zmieniając ich częstotliwość i niszcząc ich rezonans.
🧟♂️ Antagoniści:
🕷 Kult Dysonansu
-
Fanatyczni wyznawcy chaosu dźwiękowego. Wierzą, że muzyka powinna być brutalna, pierwotna i destrukcyjna.
-
Ich lider, Conductor Null, był kiedyś szanowanym kompozytorem, który oszalał po Złamaniu Akordu.
-
Używają zmutowanych instrumentów jako broni i przywołują potwory z Pustki Echo.
🤖 Maszyny Ciszy
-
Automatony stworzone przez korporację przed upadkiem, mające za zadanie tłumić "nieautoryzowany" dźwięk. Dziś polują na wszystkich, którzy próbują grać.
-
Ich główną bronią jest Wzmacniacz Ciszy, który może wygasić każde źródło dźwięku.
🏰 Lokacje:
-
Ruiny AmpliCity – dawna stolica rocka, teraz strefa zerowa opanowana przez Szeptaczy.
-
Katakumby Riffu – starożytne, podziemne tunele zawierające zakazane zapisy muzyczne i artefakty.
-
Sanktuarium Starych Dźwięków – bezpieczna strefa, gdzie legendarni muzycy (lub ich echa AI) chronią pozostałości dawnych pieśni.
-
Wieża Czystej Fali – centrum sterowania Resonite, ostatni bastion nauki i dźwiękowej alchemii.
🔥 System Magii: Rezonans
-
Harmonika – moc oparta na współbrzmieniu; wzmacnia sojuszników, leczy, broni.
-
Dysonans – agresywna forma magii, oparta na sprzecznych tonach, zadająca obrażenia dźwiękowe, powodująca obłęd.
-
Overdrive – tryb bitewny, gdzie muzyka przekracza limity fizyczne postaci, ryzykując zniszczeniem ciała w zamian za potężną moc.
🎤 GŁÓWNA OBSADA
🔥 1. Vera "Vox" Malakai – Wokalistka / Przywódczyni / Harmonika & Overdrive
-
Wiek: 27
-
Styl muzyczny: Symfoniczny metal / Power ballady
-
Instrument: Mikrofon tkany z włókien Resonite, zdolny do emitowania tonów uzdrawiających i niszczących
-
Magia: Harmonika, Overdrive (jej pieśni mogą przywołać fale wspomnień, tworzące iluzje i leczenie)
Wiek: 27
Styl muzyczny: Symfoniczny metal / Power ballady
Instrument: Mikrofon tkany z włókien Resonite, zdolny do emitowania tonów uzdrawiających i niszczących
Magia: Harmonika, Overdrive (jej pieśni mogą przywołać fale wspomnień, tworzące iluzje i leczenie)
Charakter: Charyzmatyczna, pełna gniewu ukrytego pod kontrolą. Wierzy, że muzyka to świętość, a scena – to pole bitwy. Czuje odpowiedzialność za przetrwanie Rezonansu.
Tło fabularne: Była dzieckiem prodigy z zamkniętego klasztoru tonicznego. Uciekła, gdy jej nauczyciel popełnił dźwiękowy rytuał samospalenia. Później uratowała Ash'a i zaczęła formować zespół.
🎸 2. Ash "Grinder" Krowe – Gitarzysta / Tank / Dysonans
-
Wiek: 33
-
Styl muzyczny: Doom / Groove Metal
-
Instrument: Gitara-ostrze zbudowana z pancerzy martwych Kadencerów. Działa też jako miecz plazmowy.
-
Magia: Dysonans – jego riffy rozszczepiają zmysły przeciwników
Wiek: 33
Styl muzyczny: Doom / Groove Metal
Instrument: Gitara-ostrze zbudowana z pancerzy martwych Kadencerów. Działa też jako miecz plazmowy.
Magia: Dysonans – jego riffy rozszczepiają zmysły przeciwników
Charakter: Milczący, brutalny, ale lojalny. Walczy z przeszłością, w której zabił swoją własną rodzinę podczas infekcji przez Szeptaczy.
Tło fabularne: Kiedyś frontman kapeli "Iron Specter". Przeżył jako jedyny podczas katastrofy koncertu, który został opętany falą dysonansu. Nosi zbroję z fragmentów spalonej sceny.
🥁 3. Rune "Mach" Templar – Perkusista / Taktyk / Rytmika & Inżynieria
-
Wiek: 21
-
Styl muzyczny: Mathcore / Industrial
-
Instrument: Cybernetyczna perkusja sterowana impulsami neuronowymi. Jego bębny aktywują rytmiczne pole taktyczne.
-
Magia: Rytmika – manipulacja czasem, buffy, synchronizacja zespołu
Wiek: 21
Styl muzyczny: Mathcore / Industrial
Instrument: Cybernetyczna perkusja sterowana impulsami neuronowymi. Jego bębny aktywują rytmiczne pole taktyczne.
Magia: Rytmika – manipulacja czasem, buffy, synchronizacja zespołu
Charakter: Ekscentryczny, obsesyjnie precyzyjny. Traktuje każdą walkę jak algorytm. Lubi kawę z gwoździami.
Tło fabularne: Wychowany w Elektrogildii jako dziecko projektowe. Był prototypem cybernetycznego dyrygenta – eksperyment porzucono, ale Rune przeżył.
🎧 4. Nyx "Chorus" Vale – Syntezatorzystka / Mentalistka / Spektrum Echo
-
Wiek: 24
-
Styl muzyczny: Shoegaze / Noise rock / Dream-industrial
-
Instrument: Hybryda analogowego syntezatora i maszyny kodującej. Jej dźwięki mogą deformować rzeczywistość.
-
Magia: Spektrum Echo – iluzje, psychomanipulacja, sensoryczny overload
Wiek: 24
Styl muzyczny: Shoegaze / Noise rock / Dream-industrial
Instrument: Hybryda analogowego syntezatora i maszyny kodującej. Jej dźwięki mogą deformować rzeczywistość.
Magia: Spektrum Echo – iluzje, psychomanipulacja, sensoryczny overload
Charakter: Z pozoru chłodna, tajemnicza. W rzeczywistości – przepełniona lękiem i żalem. Komunikuje się często przez sample i kodowane dźwięki.
Tło fabularne: Uciekła z Instytutu Ciszy, gdzie testowano na niej "czyste pole dźwięku". Zachowała fragment ich technologii, który dziś nosi w głowie.
🎸 Dodatkowi Bohaterowie i Sojusznicy:
⚙️ Sable "Amp" Korin – Technik zespołu / DJ Terenowy
-
Wiek: 19
-
Rola: Support. Obsługuje sprzęt i pola koncertowe w terenie.
-
Opis: Zdolny, ale nieprzeszkolony. Pragnie zostać członkiem Crucible Echo, ale jeszcze nie opanował żadnego stylu.
Wiek: 19
Rola: Support. Obsługuje sprzęt i pola koncertowe w terenie.
Opis: Zdolny, ale nieprzeszkolony. Pragnie zostać członkiem Crucible Echo, ale jeszcze nie opanował żadnego stylu.
🦴 Ezek "Mute Prophet" Grimm – Mentor / Antybohater / Były muzyk Kultu Dysonansu
-
Wiek: ?? (nieznany)
-
Styl muzyczny: Neofolk / Noise ambient
-
Opis: Nosi maskę i nigdy nie mówi – komunikuje się przez harmoniczne fale. Jego brzmienie leczy lub zabija, zależnie od emocji.
Wiek: ?? (nieznany)
Styl muzyczny: Neofolk / Noise ambient
Opis: Nosi maskę i nigdy nie mówi – komunikuje się przez harmoniczne fale. Jego brzmienie leczy lub zabija, zależnie od emocji.
💔 Lira Raine – Była członkini zespołu, obecnie zaginiona
-
Rola: Dawna basistka, mistrzyni kontrapunktu i rytmu. Uznana za zaginioną po bitwie z Conductor Null.
-
Plotka: Niektórzy wierzą, że przeszła na stronę Kultu...
Rola: Dawna basistka, mistrzyni kontrapunktu i rytmu. Uznana za zaginioną po bitwie z Conductor Null.
Plotka: Niektórzy wierzą, że przeszła na stronę Kultu...
💀 GŁÓWNY ANTAGONISTA
🎼 Conductor Null (dyrygent nicości) – Lider Kultu Dysonansu
-
Styl muzyczny: Orkiestralny metal, glitch symfoniczny
-
Instrument: Batuta wykuta z rdzenia dźwiękowego Wieży Czystej Fali
-
Opis: Kiedyś największy kompozytor świata. Utracił żonę podczas pierwszej Fali Dysonansu i zaczął tworzyć „najpiękniejszy akord śmierci”.
-
Cel: Stworzyć utwór tak potężny, że wymaże cały świat i zapisze nowy – bez hałasu, bez emocji, tylko z jednym tonem.
Styl muzyczny: Orkiestralny metal, glitch symfoniczny
Instrument: Batuta wykuta z rdzenia dźwiękowego Wieży Czystej Fali
Opis: Kiedyś największy kompozytor świata. Utracił żonę podczas pierwszej Fali Dysonansu i zaczął tworzyć „najpiękniejszy akord śmierci”.
Cel: Stworzyć utwór tak potężny, że wymaże cały świat i zapisze nowy – bez hałasu, bez emocji, tylko z jednym tonem.
💀 ANTAGONIŚCI
🎼 1. Conductor Null – Główny Antagonista / Dyrygent Nicości
-
Prawdziwe imię: Elias Varn
-
Styl muzyczny: Glitch Symfoniczny / Avant-garde Metal
-
Cel: Stworzyć „Ostatni Akord” – utwór doskonały, który całkowicie wymaże istniejącą rzeczywistość dźwiękową i zastąpi ją absolutną kontrolą harmoniczną.
Prawdziwe imię: Elias Varn
Styl muzyczny: Glitch Symfoniczny / Avant-garde Metal
Cel: Stworzyć „Ostatni Akord” – utwór doskonały, który całkowicie wymaże istniejącą rzeczywistość dźwiękową i zastąpi ją absolutną kontrolą harmoniczną.
Opis:
Dawny wielki kompozytor, który po utracie rodziny i wiary w ludzkość oszalał i doświadczył przebudzenia "czystego tonu". Przekształcił się w Dyrygenta Nicości, kontrolując kultystów, mutantów i potwory za pomocą batuty wykutej z rdzenia Wieży Czystej Fali.
Zdolności:
-
Dysonans Totalny: Wycisza lub przesterowuje rzeczywistość w promieniu kilku kilometrów.
-
Symfonia Upadku: Tworzy fale ataków opartych na orkiestrach zmarłych dusz.
-
Requiem dla Echo: Finalne zaklęcie, które ma zniszczyć Rezonans.
🕷 2. Kult Dysonansu – Fanatyczna sekta
-
Ideologia: „Cisza rodzi wolność. Dźwięk to więzienie.”
-
Członkowie: Byli muzycy, zbłąkani technicy, mutanci wchłonięci przez Fale Zakłóceń.
-
Baza: Katakumby Riffu / Rezonansowe Nekropolie
Ideologia: „Cisza rodzi wolność. Dźwięk to więzienie.”
Członkowie: Byli muzycy, zbłąkani technicy, mutanci wchłonięci przez Fale Zakłóceń.
Baza: Katakumby Riffu / Rezonansowe Nekropolie
Frakcje wewnętrzne:
-
🩸 Chord Slayers: Berserkerzy używający przesterowanych, skróconych riffów jako fal uderzeniowych.
-
🧠 Teoretycy Czystego Tonu: Szeptacze, którzy nie grają, lecz „czują” – atakują przez czystą wibrację.
-
🔨 Instrumentaliści Ostateczni: Tworzą broń z ciał i resztek instrumentów (np. harfa z żeber, flet z kręgosłupa).
Rytuały:
-
Wyciszenie Święte: rozrywanie strun głosowych nowym członkom.
-
Koncert Wsteczny: odtwarzanie zakazanych utworów w odwrotnej kolejności – przywołuje Echa Otchłani.
🤖 3. Maszyny Ciszy (The Silence Machines) – Anty-muzyczna dyktatura technologiczna
-
Twórca: Upadła korporacja Neurotone Industries
-
Cel: Usunąć z rzeczywistości wszystkie "nieautoryzowane dźwięki".
-
Wygląd: Eleganckie, humanoidalne androidy z maskami w kształcie głośników.
Twórca: Upadła korporacja Neurotone Industries
Cel: Usunąć z rzeczywistości wszystkie "nieautoryzowane dźwięki".
Wygląd: Eleganckie, humanoidalne androidy z maskami w kształcie głośników.
Jednostki specjalne:
-
🔇 Quiet Knights: Elitarne jednostki, które gaszą dźwięk wokół siebie – dosłownie nie można ich usłyszeć, nawet z bliska.
-
📡 Tone Scramblers: Latające drony, które destabilizują magię dźwięku i wyłączają instrumenty.
-
🧊 Vocal Nullifiers: Blokują mowę i pieśni, rzucając „bąble wyciszenia”.
Ich motto: „Dźwięk to błąd biologii. My jesteśmy poprawką.”
🧟♂️ 4. Szeptacze (The Whispers) – Pradawna, niecielesna siła zakażająca muzykę
-
Natura: Wibracyjne byty z innego wymiaru – zrodzone z pierwszego fałszywego dźwięku.
-
Cel: Zainfekować wszystkie formy muzyki i przemienić każdą istotę w rezonującą powłokę chaosu.
Natura: Wibracyjne byty z innego wymiaru – zrodzone z pierwszego fałszywego dźwięku.
Cel: Zainfekować wszystkie formy muzyki i przemienić każdą istotę w rezonującą powłokę chaosu.
Efekty:
-
Zamieniają ludzi w Dissonantów – istoty, których ciała są dźwiękowo niestabilne.
-
Osłabiają Rezonans – gracze używający za dużo Dysonansu mogą zostać „usłyszani” przez Szeptaczy i opętani.
Królowa-Szept: Resonaria – żywa fala dźwiękowa, która zamieszkuje stare radioteleskopy i magnetyczne ruiny.
📻 5. The Dead Chord (Martwy Akord) – Upadła grupa muzyków, którzy sprzedali swoje dusze dla nieśmiertelności
-
Opis: Dawni bohaterowie ery sprzed Złamania Akordu, którzy zawarli pakt z Szeptaczami, by ich muzyka trwała wiecznie. Dziś to demoniczne echa własnych legend.
Opis: Dawni bohaterowie ery sprzed Złamania Akordu, którzy zawarli pakt z Szeptaczami, by ich muzyka trwała wiecznie. Dziś to demoniczne echa własnych legend.
Członkowie:
-
🎤 Lyricon: wokalista, którego głos powoduje pękanie czaszek – każdy jego dźwięk to zaklęcie.
-
🥁 Shatterpulse: perkusista z cyberramieniem, wybija rytm w ludzkich szczątkach.
-
🎻 Cellindra: skrzypaczka, która gra na strunach z dusz – każda nuta to wspomnienie bólu.
Plot twist: Lira Raine, zaginiona basistka Crucible Echo, została przez nich wskrzeszona jako Bass Hexa – antybohaterka.
⚰️ 6. Akustyczni Nekromanci (Acoustinecro) – Magowie śmierci dźwięku
-
Opis: Rzucają czary przy pomocy nagrań umierających ludzi. Ich zaklęcia to sampelowane śmierci.
-
Magia: „Grimwave” – fala zakodowanego żalu, która spala dusze.
Opis: Rzucają czary przy pomocy nagrań umierających ludzi. Ich zaklęcia to sampelowane śmierci.
Magia: „Grimwave” – fala zakodowanego żalu, która spala dusze.
Relikty:
-
📼 Kaseta Ciszy: artefakt zawierający śmierć pierwszego muzyka.
-
🎙 Mikrofon Agonii: przeklęty, wciąż rejestruje ostatnie słowa tysięcy ofiar.
🎭 Dynamika Antagonistów:
-
Conductor Null i Kult Dysonansu chcą unicestwić muzykę przez jej absolutne spełnienie (Ostatni Akord).
-
Maszyny Ciszy chcą wymazać emocjonalność z dźwięku – kontrola zamiast ekspresji.
-
Szeptacze chcą zniekształcić muzykę tak bardzo, by zniszczyć same podstawy rzeczywistości.
-
The Dead Chord chce wiecznej chwały – nawet jako potwory.
-
Nekromanci traktują muzykę jako więzienie dusz, nie jako sztukę.
Conductor Null i Kult Dysonansu chcą unicestwić muzykę przez jej absolutne spełnienie (Ostatni Akord).
Maszyny Ciszy chcą wymazać emocjonalność z dźwięku – kontrola zamiast ekspresji.
Szeptacze chcą zniekształcić muzykę tak bardzo, by zniszczyć same podstawy rzeczywistości.
The Dead Chord chce wiecznej chwały – nawet jako potwory.
Nekromanci traktują muzykę jako więzienie dusz, nie jako sztukę.
🔥 BESTIARIUSZ:
🧟♂️ 1. Dissonanci (Zaburzeni)
-
Opis: Zwykli ludzie, którzy zostali zainfekowani zakłóconym rezonansem. Ich ciała skręcają się w nienaturalnych pozycjach, ich skóra pęka i drga w rytm fal zakłóceń.
-
Zdolności:
-
Wydają z siebie przerażające, przerywane tony – dźwięki te osłabiają morale graczy.
-
Atakują falami krzyku lub szarżują na przeciwnika z drgającą siłą.
Opis: Zwykli ludzie, którzy zostali zainfekowani zakłóconym rezonansem. Ich ciała skręcają się w nienaturalnych pozycjach, ich skóra pęka i drga w rytm fal zakłóceń.
Zdolności:
-
Wydają z siebie przerażające, przerywane tony – dźwięki te osłabiają morale graczy.
-
Atakują falami krzyku lub szarżują na przeciwnika z drgającą siłą.
🕷 2. Echołaz (Echo-Crawler)
-
Opis: Pająkopodobna forma złożona z drutów, rozbitych mikrofonów i resztek instrumentów. Porusza się cicho, ale emituje nagłe wybuchy ultra-dźwięków.
-
Zdolności:
-
Kamuflaż dźwiękowy – znika z radaru słuchowego.
-
Wydaje z siebie „zgrzytliwy refren”, który paraliżuje na kilka sekund.
Opis: Pająkopodobna forma złożona z drutów, rozbitych mikrofonów i resztek instrumentów. Porusza się cicho, ale emituje nagłe wybuchy ultra-dźwięków.
Zdolności:
-
Kamuflaż dźwiękowy – znika z radaru słuchowego.
-
Wydaje z siebie „zgrzytliwy refren”, który paraliżuje na kilka sekund.
🎧 3. Rezonator Dusz (Soul Resonator)
-
Opis: Upadły muzyk, którego dusza została uwięziona w przeklętym instrumencie – najczęściej fortepianie, organach lub saksofonie.
-
Zdolności:
-
Gra złowieszcze melodie, które manipulują emocjami (strach, gniew, szaleństwo).
-
Tworzy iluzoryczne wersje poległych towarzyszy.
Opis: Upadły muzyk, którego dusza została uwięziona w przeklętym instrumencie – najczęściej fortepianie, organach lub saksofonie.
Zdolności:
-
Gra złowieszcze melodie, które manipulują emocjami (strach, gniew, szaleństwo).
-
Tworzy iluzoryczne wersje poległych towarzyszy.
💀 4. Discordium Prime
-
Opis: Kolosalny demon powstały z połączenia wielu stylów muzycznych w jednym ciele – skrzypce jako rogi, perkusja jako serce, gitary jako skrzydła.
-
Zdolności:
-
Tworzy „Bitwę Stylów” – losowo zmienia rytm i fazy walki (thrash metal → black metal → jazz chaosu).
-
Jego ryk zrywa sojusze (twój AI towarzysz może przez chwilę atakować ciebie).
Opis: Kolosalny demon powstały z połączenia wielu stylów muzycznych w jednym ciele – skrzypce jako rogi, perkusja jako serce, gitary jako skrzydła.
Zdolności:
-
Tworzy „Bitwę Stylów” – losowo zmienia rytm i fazy walki (thrash metal → black metal → jazz chaosu).
-
Jego ryk zrywa sojusze (twój AI towarzysz może przez chwilę atakować ciebie).
📻 5. Radiogłusiec (Static Prophet)
-
Opis: Kiedyś DJ–kultysta. Jego ciało uległo przemianie w żywą wieżę transmisyjną, oplątaną kablem i zakłóceniami.
-
Zdolności:
-
Wysyła zakodowane sygnały, które wpływają na zachowanie NPC.
-
Emisja „Ciszy Absolutnej” – niweluje wszystkie dźwięki gracza na 10 sekund.
Opis: Kiedyś DJ–kultysta. Jego ciało uległo przemianie w żywą wieżę transmisyjną, oplątaną kablem i zakłóceniami.
Zdolności:
-
Wysyła zakodowane sygnały, które wpływają na zachowanie NPC.
-
Emisja „Ciszy Absolutnej” – niweluje wszystkie dźwięki gracza na 10 sekund.
🩸 6. Krwioakord (Bloodchord)
-
Opis: Zmutowany artysta, którego struny głosowe zostały zastąpione żyłami i kablami. Porusza się, śpiewając martwe arie w nieznanych językach.
-
Zdolności:
-
Wydziela Ton Cierpienia – strefę bólu opartego na wibracjach, która rozszczepia rezonans gracza.
-
Gdy zostaje zabity – ostatnim śpiewem przywołuje miniaturową falę Szeptaczy.
Opis: Zmutowany artysta, którego struny głosowe zostały zastąpione żyłami i kablami. Porusza się, śpiewając martwe arie w nieznanych językach.
Zdolności:
-
Wydziela Ton Cierpienia – strefę bólu opartego na wibracjach, która rozszczepia rezonans gracza.
-
Gdy zostaje zabity – ostatnim śpiewem przywołuje miniaturową falę Szeptaczy.
🔊 7. Kadencerzy (Cadencers)
-
Opis: Humanoidalne automaty zbudowane przez dawną Elektrogildię. Zamiast głów – mają głośniki lub winylowe gramofony. Są rytmiczni, ale brutalni.
-
Zdolności:
-
Atakują zgodnie z tempem – można ich „czytać” i kontrować, ale im wyższy BPM, tym szybsi.
-
Tryb „Drop the Bass” – eksplozja fali dźwiękowej we wszystkich kierunkach.
Opis: Humanoidalne automaty zbudowane przez dawną Elektrogildię. Zamiast głów – mają głośniki lub winylowe gramofony. Są rytmiczni, ale brutalni.
Zdolności:
-
Atakują zgodnie z tempem – można ich „czytać” i kontrować, ale im wyższy BPM, tym szybsi.
-
Tryb „Drop the Bass” – eksplozja fali dźwiękowej we wszystkich kierunkach.
🕯 8. Pusty Refren (The Hollow Chorus)
-
Opis: Plaga istot nienamacalnych – duchy dawnych słuchaczy, którzy zostali pochłonięci przez Szeptaczy. Słychać je przed atakiem jako szeptane wersje dawnych hitów.
-
Zdolności:
-
Zakłócają HUD gracza.
-
Przenikają przez ściany, materializując się tylko przy dużej ilości hałasu.
Opis: Plaga istot nienamacalnych – duchy dawnych słuchaczy, którzy zostali pochłonięci przez Szeptaczy. Słychać je przed atakiem jako szeptane wersje dawnych hitów.
Zdolności:
-
Zakłócają HUD gracza.
-
Przenikają przez ściany, materializując się tylko przy dużej ilości hałasu.
🎶 SYSTEM MAGII: REZONANS
„W tym świecie muzyka to broń. Akordy leczą, riffy ranią, a rytm to życie.”
„W tym świecie muzyka to broń. Akordy leczą, riffy ranią, a rytm to życie.”
📚 ZASADY PODSTAWOWE
-
Rezonans to źródło magicznej energii oparte na falach dźwiękowych.
-
Każda forma magii to manipulacja dźwiękiem – przez instrumenty, głos, urządzenia lub nawet ciało.
-
Magowie znani są jako Dźwięczarze (Tonebinders) lub Kanałyści (Channellers).
-
Styl muzyczny, którego używa mag, wpływa na jego zdolności, emocje i efekt walki.
-
Magia zależy od:
-
Stylu Muzycznego (metal, rock, ambient, industrial)
-
Tempa (BPM – wpływa na częstotliwość efektów)
-
Nastroju emocjonalnego (melancholia, furia, mrok, nadzieja)
Rezonans to źródło magicznej energii oparte na falach dźwiękowych.
Każda forma magii to manipulacja dźwiękiem – przez instrumenty, głos, urządzenia lub nawet ciało.
Magowie znani są jako Dźwięczarze (Tonebinders) lub Kanałyści (Channellers).
Styl muzyczny, którego używa mag, wpływa na jego zdolności, emocje i efekt walki.
Magia zależy od:
-
Stylu Muzycznego (metal, rock, ambient, industrial)
-
Tempa (BPM – wpływa na częstotliwość efektów)
-
Nastroju emocjonalnego (melancholia, furia, mrok, nadzieja)
🔥 SZKOŁY MAGII DŹWIĘKU
1. Harmonika (Melodia, Leczenie, Wsparcie)
-
Styl: Rock progresywny, power ballady
-
Źródła: Gitara akustyczna, głos, smyczki
-
Efekty:
-
🎵 Pieśń Odnowy – regeneracja zdrowia w rytm spokojnej melodii
-
🎵 Akord Empatii – wzmacnia sojuszników, synchronizując ich BPM
-
🎵 Cisza Nadziei – rozprasza efekty szaleństwa
Styl: Rock progresywny, power ballady
Źródła: Gitara akustyczna, głos, smyczki
Efekty:
-
🎵 Pieśń Odnowy – regeneracja zdrowia w rytm spokojnej melodii
-
🎵 Akord Empatii – wzmacnia sojuszników, synchronizując ich BPM
-
🎵 Cisza Nadziei – rozprasza efekty szaleństwa
2. Dysonans (Agresja, Chaos, Obłęd)
-
Styl: Black/Death Metal, Noise, Industrial
-
Źródła: Krzyki, gitary przesterowane, zakłócone sample
-
Efekty:
-
🔥 Krzyk Dzielnicy Zguby – eksplozja dźwiękowa rozrywająca struktury
-
🔥 Zgrzyt Głębokości – niszczy bariery mentalne i morale
-
🔥 Kanonady Zgrzytu – seria ataków BPM-owych (każdy akord = cios)
Styl: Black/Death Metal, Noise, Industrial
Źródła: Krzyki, gitary przesterowane, zakłócone sample
Efekty:
-
🔥 Krzyk Dzielnicy Zguby – eksplozja dźwiękowa rozrywająca struktury
-
🔥 Zgrzyt Głębokości – niszczy bariery mentalne i morale
-
🔥 Kanonady Zgrzytu – seria ataków BPM-owych (każdy akord = cios)
3. Rytmika (Kontrola, Czas, Tempo)
-
Styl: Perkusyjne solo, Thrash/Speed Metal, Math Rock
-
Źródła: Bębny, stopery rytmiczne, metronomiczne implanty
-
Efekty:
-
🥁 Przyspieszenie Fazy – czas gracza przyspiesza (slow-motion otoczenia)
-
🥁 Zamrożenie BPM – przeciwnik porusza się wolniej, jakby lagował
-
🥁 Breakdown Berserk – seria uderzeń, rosnąca siła z każdym taktem
Styl: Perkusyjne solo, Thrash/Speed Metal, Math Rock
Źródła: Bębny, stopery rytmiczne, metronomiczne implanty
Efekty:
-
🥁 Przyspieszenie Fazy – czas gracza przyspiesza (slow-motion otoczenia)
-
🥁 Zamrożenie BPM – przeciwnik porusza się wolniej, jakby lagował
-
🥁 Breakdown Berserk – seria uderzeń, rosnąca siła z każdym taktem
4. Spektrum Echo (Iluzja, Mentalność, Fale Umysłu)
-
Styl: Psychodeliczny rock, ambient, shoegaze
-
Źródła: Syntezatory, echo-delay, theremin
-
Efekty:
-
🌫 Refren Zwodniczy – tworzy iluzje sojuszników lub przeciwników
-
🌫 Pętla Pamięci – odwraca efekt przeciwnika (np. własna aura go pali)
-
🌫 Widmo Fali – gracz staje się przezroczysty i niemy na 10 sekund
Styl: Psychodeliczny rock, ambient, shoegaze
Źródła: Syntezatory, echo-delay, theremin
Efekty:
-
🌫 Refren Zwodniczy – tworzy iluzje sojuszników lub przeciwników
-
🌫 Pętla Pamięci – odwraca efekt przeciwnika (np. własna aura go pali)
-
🌫 Widmo Fali – gracz staje się przezroczysty i niemy na 10 sekund
5. Overdrive (Ekstremalny tryb bitewny)
-
Gdy Rezonans osiągnie szczyt (100% Mocy Emocjonalnej), gracz może aktywować Overdrive.
-
Postać wchodzi w trans koncertowy – animacja przypomina sceniczne solo.
-
Wszystkie efekty są podwójnie silne, ale postać zużywa energię życiową.
-
Overdrive kończy się efektem „Katastroficznego Wyciszenia” (silny debuff dźwiękowy).
Gdy Rezonans osiągnie szczyt (100% Mocy Emocjonalnej), gracz może aktywować Overdrive.
Postać wchodzi w trans koncertowy – animacja przypomina sceniczne solo.
Wszystkie efekty są podwójnie silne, ale postać zużywa energię życiową.
Overdrive kończy się efektem „Katastroficznego Wyciszenia” (silny debuff dźwiękowy).
⚙️ MECHANIKA INSTRUMENTÓW (MAGIA BRONI)
Każda postać korzysta z Instrumentu Rezonansowego, który jest bronią i nośnikiem magii:
Instrument | Efekt dominujący | Magia |
---|---|---|
Gitara elektryczna | Obrażenia | Dysonans, Rytmika |
Mikrofon | Kontrola tłumu | Harmonika, Echo |
Perkusja | Czas i rytm | Rytmika, Overdrive |
Keyboard/Syntezator | Iluzje i mentalność | Echo, Harmonika |
Bas | Osłabienia i debuffy | Dysonans, Echo |
🧪 Kombinacje Stylów (Dual Casting)
-
Można łączyć style muzyczne:
-
Metal + Ambient = Fale Grozy – duszący efekt z iluzją dźwiękowej klaustrofobii
-
Rock + Perkusja = Marsz Zniszczenia – sojuszniczy buff + aoe push
-
Shoegaze + Noise = Rozpad Widmowy – zamienia przeciwników w echa samych siebie
Można łączyć style muzyczne:
-
Metal + Ambient = Fale Grozy – duszący efekt z iluzją dźwiękowej klaustrofobii
-
Rock + Perkusja = Marsz Zniszczenia – sojuszniczy buff + aoe push
-
Shoegaze + Noise = Rozpad Widmowy – zamienia przeciwników w echa samych siebie
💾 Alternatywna Forma Magii: Moduły Resonaut
-
Implanty cyberdźwiękowe lub magiczne nośniki, pozwalające na casting bez instrumentu.
-
Pozwalają zapisywać „setlisty” – kombinacje czarów jako predefiniowane skrypty.
-
Umożliwiają DJ casting – zmiana stylu w czasie rzeczywistym (jak mix w trakcie koncertu).
Implanty cyberdźwiękowe lub magiczne nośniki, pozwalające na casting bez instrumentu.
Pozwalają zapisywać „setlisty” – kombinacje czarów jako predefiniowane skrypty.
Umożliwiają DJ casting – zmiana stylu w czasie rzeczywistym (jak mix w trakcie koncertu).
⚙️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA
🛡️ I. Ludzkość (Rezonansowi Ocaleni, Crucible Echo, miasta-tonacje)
Ludzie przystosowali stare systemy broni i nową technomagię opartą na dźwięku. Broń wojskowa często wykorzystuje Rezonanty – energetyczne rdzenie generujące magiczne pole akustyczne.
🎸 1. Broń Instrumentalna (Sound-Arms)
Łączy magię z bronią palną, białą i dźwiękową.
-
Riffkarabin – karabin maszynowy z bębnowym magazynkiem, emituje tony zakłócające przeciwników przy każdym strzale.
-
Wokaliza Mocy – ręczny megafon wzmacniający magiczne pieśni. Może też wystrzeliwać falę szokową.
-
Akordowy Miecz – klinga z żywego metalu, która rezonuje z BPM użytkownika. Szybszy rytm = silniejsze ciosy.
-
Perkusyjny Granat – wybucha jak uderzenie pałką w werbel – dezorientacja i ogłuszenie w rytmie.
Łączy magię z bronią palną, białą i dźwiękową.
Riffkarabin – karabin maszynowy z bębnowym magazynkiem, emituje tony zakłócające przeciwników przy każdym strzale.
Wokaliza Mocy – ręczny megafon wzmacniający magiczne pieśni. Może też wystrzeliwać falę szokową.
Akordowy Miecz – klinga z żywego metalu, która rezonuje z BPM użytkownika. Szybszy rytm = silniejsze ciosy.
Perkusyjny Granat – wybucha jak uderzenie pałką w werbel – dezorientacja i ogłuszenie w rytmie.
🔊 2. Zbroje Rezonansowe (Amp-Armor)
Struktura pancerza zintegrowana z instrumentem.
-
Zbroja Feedback Mk.III – pochłania dźwięki przeciwnika i wzmacnia własną moc magiczną.
-
Kombinezon Tonalny – dostosowuje się do nastroju muzycznego gracza (np. wściekłość = lepsze DPS).
-
Maski Harmonizerów – wzmacniają kontrolę nad Rezonansem, pozwalając śpiewać magiczne teksty w każdej sytuacji.
Struktura pancerza zintegrowana z instrumentem.
Zbroja Feedback Mk.III – pochłania dźwięki przeciwnika i wzmacnia własną moc magiczną.
Kombinezon Tonalny – dostosowuje się do nastroju muzycznego gracza (np. wściekłość = lepsze DPS).
Maski Harmonizerów – wzmacniają kontrolę nad Rezonansem, pozwalając śpiewać magiczne teksty w każdej sytuacji.
🎧 3. Maszyny i Pojazdy
-
Mobilny Wieżowiec Dźwięku (Soundspire) – krocząca stacja bojowa Crucible Echo; emituje koncerty zdalnie i zapewnia leczenie.
-
Harlekon-Drony – pływające jednostki wsparcia, emitujące rytmiczne strefy buffujące lub zakłócające.
-
Bassbike – motocykl o silniku basowym, który drga tak mocno, że rozsadza cienkie mury i mutantów.
Mobilny Wieżowiec Dźwięku (Soundspire) – krocząca stacja bojowa Crucible Echo; emituje koncerty zdalnie i zapewnia leczenie.
Harlekon-Drony – pływające jednostki wsparcia, emitujące rytmiczne strefy buffujące lub zakłócające.
Bassbike – motocykl o silniku basowym, który drga tak mocno, że rozsadza cienkie mury i mutantów.
💀 II. Kult Dysonansu
Ich technologia opiera się na mutacji, zepsuciu instrumentów i przesterze do granic obłędu. Używają "Zgniłodźwięków" – broni organiczno-akustycznej.
☠️ 1. Broń Kultystów
-
Gitara Rzezi – przesterowana gitara-sieczka, której każdy akord rani rzeczywistość.
-
Echo-Łańcuch – mikrofony na łańcuchach, które łapią i duszą duszę ofiary dźwiękiem.
-
Szczękoflet – flet wykonany z kości, wygrywający paraliżujące tony.
Gitara Rzezi – przesterowana gitara-sieczka, której każdy akord rani rzeczywistość.
Echo-Łańcuch – mikrofony na łańcuchach, które łapią i duszą duszę ofiary dźwiękiem.
Szczękoflet – flet wykonany z kości, wygrywający paraliżujące tony.
🧬 2. Biozbroje Kultowe
-
Rezonofagia – implant pasożytniczy, który pochłania cudzy Rezonans i przekazuje go nosicielowi.
-
Pancerz Agonalny – żywa zbroja śpiewająca w bólu, wzmacniająca użytkownika, im bardziej cierpi.
-
Maska Fałszywego Głosu – zmienia głos na ton bliskiej osoby ofiary – destabilizuje emocjonalnie.
Rezonofagia – implant pasożytniczy, który pochłania cudzy Rezonans i przekazuje go nosicielowi.
Pancerz Agonalny – żywa zbroja śpiewająca w bólu, wzmacniająca użytkownika, im bardziej cierpi.
Maska Fałszywego Głosu – zmienia głos na ton bliskiej osoby ofiary – destabilizuje emocjonalnie.
🤖 III. Maszyny Ciszy (Silencers / Neurotone Remnants)
Wyposażone w anty-dźwiękową technologię – ich celem nie jest zabijanie, ale całkowite wyciszenie wszystkiego.
🔇 1. Broń Wyciszenia
-
Nullcaster – karabin wystrzeliwujący strefy wyciszenia (gracz nie może używać magii dźwięku w środku).
-
Fonodrenażer – działa jak odkurzacz – zasysa dźwięk z otoczenia, wyłączając aury, śpiewy i echo-magie.
-
Kompresor Krzyku – zatyka gardła i przerywa rzucanie czarów wokalnych.
Nullcaster – karabin wystrzeliwujący strefy wyciszenia (gracz nie może używać magii dźwięku w środku).
Fonodrenażer – działa jak odkurzacz – zasysa dźwięk z otoczenia, wyłączając aury, śpiewy i echo-magie.
Kompresor Krzyku – zatyka gardła i przerywa rzucanie czarów wokalnych.
🛡 2. Zbroje Ciszy
-
Pancerz Anechoiczny – odbija fale dźwiękowe i sprawia, że przeciwnik słyszy tylko własne serce.
-
Maski Kontratonowe – emitują mikrotony, które wywołują u gracza poczucie zagubienia rytmu.
-
Powłoka Echozera – każda próba zagrania lub zaśpiewania zostaje zdławiona – skutecznie wymazuje obecność gracza.
Pancerz Anechoiczny – odbija fale dźwiękowe i sprawia, że przeciwnik słyszy tylko własne serce.
Maski Kontratonowe – emitują mikrotony, które wywołują u gracza poczucie zagubienia rytmu.
Powłoka Echozera – każda próba zagrania lub zaśpiewania zostaje zdławiona – skutecznie wymazuje obecność gracza.
📻 IV. Tech Artefakty i Hybrydy
-
Gramofon Rytualny – starożytne urządzenie odtwarzające zakazane utwory. Może wzbudzić duchy koncertu sprzed wieków.
-
Klatka Rezonansowa – zamknięta kapsuła bojowa. Po wejściu gracz rozpoczyna koncert bitewny – boss fight solo.
-
Implant Częstotliwości – wszczep w mózg, który umożliwia casting magii bez instrumentu, ale ryzykujesz utratę zmysłów.
Gramofon Rytualny – starożytne urządzenie odtwarzające zakazane utwory. Może wzbudzić duchy koncertu sprzed wieków.
Klatka Rezonansowa – zamknięta kapsuła bojowa. Po wejściu gracz rozpoczyna koncert bitewny – boss fight solo.
Implant Częstotliwości – wszczep w mózg, który umożliwia casting magii bez instrumentu, ale ryzykujesz utratę zmysłów.
🔥 Specjalna Technologia: Koncert Bitewny (Combat Gig)
W pełni zsynchronizowany występ zespołu jako forma magicznego superataku.
W pełni zsynchronizowany występ zespołu jako forma magicznego superataku.
Wymagania:
-
Min. 3 członków Crucible Echo
-
Synchroniczny rytm (QTE / metronom)
-
Strefa koncertowa (np. mobilna scena, amfiteatr ruin)
Efekty:
-
Requiem Odwetu: przyzywa duchy poległych muzyków do ataku
-
Breakcore Berserk: całkowite zwiększenie BPM i szaleństwa
-
Akord Nadziei: masowe leczenie i wskrzeszanie NPC
🗺️ Mapa Świata
🌍 NAZWA ŚWIATA: RESONIA
Kraina powstała na ruinach dawnego świata po tzw. Złamaniu Akordu – katastrofie dźwiękowej, która zniszczyła barierę między muzyką a rzeczywistością. Świat stał się niestabilny: dźwięki mają moc tworzenia i niszczenia.
🔷 STRUKTURA POLITYCZNA
🏙 1. Harmadominium (Zachód)
Ostatni bastion zorganizowanej cywilizacji. Federacja miast-państw połączona kultem Rezonansu.
-
Stolica: Altaria (Miasto Aury) – zbudowana wokół wieży generującej czyste tony
-
Rząd: Rada Tonalna złożona z 12 Mistrzów Stylu
-
Społeczeństwo: podzielone według stylów muzycznych – istnieją frakcje Progów (np. Rytmiczni, Harmonici, Wokalici)
-
Technologia: rozwinięta – uzbrojenie dźwiękowe, edukacja w Konserwatoriach Wojennych
-
Religia: Wiara w Resonę – personifikacja samego Dźwięku jako siły kosmicznej
⚠️ Konflikt wewnętrzny: elitarność Wokalitów, podziemie basowe, wzrost radykalnych rytmicystów
Ostatni bastion zorganizowanej cywilizacji. Federacja miast-państw połączona kultem Rezonansu.
Stolica: Altaria (Miasto Aury) – zbudowana wokół wieży generującej czyste tony
Rząd: Rada Tonalna złożona z 12 Mistrzów Stylu
Społeczeństwo: podzielone według stylów muzycznych – istnieją frakcje Progów (np. Rytmiczni, Harmonici, Wokalici)
Technologia: rozwinięta – uzbrojenie dźwiękowe, edukacja w Konserwatoriach Wojennych
Religia: Wiara w Resonę – personifikacja samego Dźwięku jako siły kosmicznej
⚠️ Konflikt wewnętrzny: elitarność Wokalitów, podziemie basowe, wzrost radykalnych rytmicystów
☠️ 2. Katakumby Zguby (Południowy Wschód)
Opanowane przez Kult Dysonansu – upadli muzycy, mutanci i wyznawcy obłędu.
-
Główne miasto: Dirgemire – podziemne sanktuarium, zbudowane z kości i stalówek instrumentów
-
Społeczeństwo: plemienna anarchia z twardą hierarchią opartą na sile magicznego wokalu
-
Religia: Dysonantyzm – głosi, że Cisza nadejdzie, gdy świat osiągnie "perfekcyjny hałas"
-
Technologia: organiczno-zmutowana, broń dźwiękowa z żywego mięsa i miedzi
⚠️ Eksportują mutacje, przemycają zakazane akordy do Harmadominium
Opanowane przez Kult Dysonansu – upadli muzycy, mutanci i wyznawcy obłędu.
Główne miasto: Dirgemire – podziemne sanktuarium, zbudowane z kości i stalówek instrumentów
Społeczeństwo: plemienna anarchia z twardą hierarchią opartą na sile magicznego wokalu
Religia: Dysonantyzm – głosi, że Cisza nadejdzie, gdy świat osiągnie "perfekcyjny hałas"
Technologia: organiczno-zmutowana, broń dźwiękowa z żywego mięsa i miedzi
⚠️ Eksportują mutacje, przemycają zakazane akordy do Harmadominium
🤖 3. Zona Anechoiczna (Północny Wschód)
Terytorium kontrolowane przez Maszyny Ciszy (Silencers)
-
Centralna struktura: Wieża Zera – anomalia anechoiczna (kompletnie bezdźwięczna), gdzie dźwięk nie istnieje
-
Społeczeństwo: brak – wszyscy "obywatele" są cyfrowo zsynchronizowani w Sieci Milczenia
-
Religia: brak – czysta logika. Ale kultem jest Cisza jako stan doskonałości egzystencji
-
Technologia: hiperzaawansowana – antydźwięk, fonokompresory, neuroprzestery
⚠️ Prowadzą cichą ekspansję na wschód – wymazują całe osady bez śladu
Terytorium kontrolowane przez Maszyny Ciszy (Silencers)
Centralna struktura: Wieża Zera – anomalia anechoiczna (kompletnie bezdźwięczna), gdzie dźwięk nie istnieje
Społeczeństwo: brak – wszyscy "obywatele" są cyfrowo zsynchronizowani w Sieci Milczenia
Religia: brak – czysta logika. Ale kultem jest Cisza jako stan doskonałości egzystencji
Technologia: hiperzaawansowana – antydźwięk, fonokompresory, neuroprzestery
⚠️ Prowadzą cichą ekspansję na wschód – wymazują całe osady bez śladu
🌫 4. Strefa Głuszy (Środek kontynentu)
Spustoszona strefa, epicentrum Złamania Akordu – niestabilna sonicznie.
-
Charakterystyka: ciągle zmieniające się warunki akustyczne; ściany z fal dźwiękowych, miasto odwrócone w echo
-
Zamieszkana przez: mutantów, echa, ektopieśni, nomadów dźwięku
-
Funkcja: miejsce poszukiwań artefaktów, strefa rajdów, źródło nielegalnych brzmień
-
Legenda: w sercu znajduje się Matryca Pierwszego Akordu, która stworzyła cały świat.
⚠️ Przebywanie tam zbyt długo może zniekształcić duszę lub głos
Spustoszona strefa, epicentrum Złamania Akordu – niestabilna sonicznie.
Charakterystyka: ciągle zmieniające się warunki akustyczne; ściany z fal dźwiękowych, miasto odwrócone w echo
Zamieszkana przez: mutantów, echa, ektopieśni, nomadów dźwięku
Funkcja: miejsce poszukiwań artefaktów, strefa rajdów, źródło nielegalnych brzmień
Legenda: w sercu znajduje się Matryca Pierwszego Akordu, która stworzyła cały świat.
⚠️ Przebywanie tam zbyt długo może zniekształcić duszę lub głos
🧱 5. Ruiny Utraconych Akademii (Północny Zachód)
Dawne bastiony muzycznej wiedzy, dziś opustoszałe, nawiedzone przez Szeptaczy.
-
Opis: kompleksy z przerwaną architekturą harmoniczną, instrumenty rosną z ziemi jak korzenie
-
Religia: Neo-Klasycyzm – konserwatywni teoretycy muzyki próbują przywrócić stary ład dźwiękowy
-
Zagrożenia: strefy echowania pamięci, zjawy symfoniczne, upadli profesorowie
Dawne bastiony muzycznej wiedzy, dziś opustoszałe, nawiedzone przez Szeptaczy.
Opis: kompleksy z przerwaną architekturą harmoniczną, instrumenty rosną z ziemi jak korzenie
Religia: Neo-Klasycyzm – konserwatywni teoretycy muzyki próbują przywrócić stary ład dźwiękowy
Zagrożenia: strefy echowania pamięci, zjawy symfoniczne, upadli profesorowie
🎭 Struktury Społeczne
-
Styl jako kasta – styl muzyczny to nie tylko gust, ale tożsamość społeczna, wojskowa i magiczna
-
Wokaliści – uważani za liderów duchowych i frontlinerów
-
Perkusiści – strażnicy rytmu i porządku
-
Gitarzyści – wojownicy, twardzi i brutalni
-
Basowi – niedoceniani, ale często najpotężniejsi użytkownicy rezonansu
-
Syntezatorzyści – często trzymani na dystans – postrzegani jako „ciemna nauka”
Styl jako kasta – styl muzyczny to nie tylko gust, ale tożsamość społeczna, wojskowa i magiczna
Wokaliści – uważani za liderów duchowych i frontlinerów
Perkusiści – strażnicy rytmu i porządku
Gitarzyści – wojownicy, twardzi i brutalni
Basowi – niedoceniani, ale często najpotężniejsi użytkownicy rezonansu
Syntezatorzyści – często trzymani na dystans – postrzegani jako „ciemna nauka”
⛪ Systemy religijne
🎵 Wiara w Resonę (Harmadominium)
Dźwięk to boska fala. Wszystko zaczęło się od Pierwszego Akordu.
-
Świątynie Harmonii – klasztory trenujące śpiew bitewny
-
Księgi Akordu – partytury modlitewne; zawierają teksty prorocze
-
Trzy Tony Święte: Początek, Wibracja, Rozbrzmienie
Dźwięk to boska fala. Wszystko zaczęło się od Pierwszego Akordu.
Świątynie Harmonii – klasztory trenujące śpiew bitewny
Księgi Akordu – partytury modlitewne; zawierają teksty prorocze
Trzy Tony Święte: Początek, Wibracja, Rozbrzmienie
🔇 Dysonantyzm (Kult)
Świat osiągnie zbawienie przez dźwiękowy obłęd. Każda nuta prowadzi do Ciszy.
-
Koncerty Wsteczne – rytuały destrukcji
-
Kanon Hałasu – ich "Biblia" to księga złożona z krzyków i pogłosów
-
Rezonaria – antykapłanki, które wypowiadają tylko „odwrócone pieśni”
Świat osiągnie zbawienie przez dźwiękowy obłęd. Każda nuta prowadzi do Ciszy.
Koncerty Wsteczne – rytuały destrukcji
Kanon Hałasu – ich "Biblia" to księga złożona z krzyków i pogłosów
Rezonaria – antykapłanki, które wypowiadają tylko „odwrócone pieśni”
🤖 Kult Czystego Zera (Maszyny Ciszy)
Dźwięk to błąd. Cisza to prawda. Harmonia jest matematyczna.
-
Sieć Ciszy – globalna matryca likwidująca hałas
-
Kodeks Fonoredukcji – prawo zakazujące jakiegokolwiek tworzenia brzmienia
-
Technopapież Milczenia – nieznany lider, być może AI
Dźwięk to błąd. Cisza to prawda. Harmonia jest matematyczna.
Sieć Ciszy – globalna matryca likwidująca hałas
Kodeks Fonoredukcji – prawo zakazujące jakiegokolwiek tworzenia brzmienia
Technopapież Milczenia – nieznany lider, być może AI
🌐 Geografia i regiony specjalne
Nazwa | Typ | Opis |
---|---|---|
Cisternalis | Miasto | Miasto zbudowane wewnątrz gigantycznego głośnika – wiecznie pulsuje. |
Katedra Echa | Ruiny | Miejsce, gdzie ponoć narodził się pierwszy Rezonant. |
Strumień Tremolo | Rzeka | Rzeka drgań dźwiękowych – płynie w rytm otoczenia. |
Pustkowia Glissanda | Step | Fale wiatru brzmią jak wieczne solo gitarowe. |
Krypta Czystego Tonu | Jądro | Ukryta forteca Maszyn Ciszy – tutaj przechowywany jest „Ciszojęzyk”. |
Sezon 1
Odcinek 1: "Pierwszy Akord"
Wprowadzenie do świata po Złamaniu Akordu. Grupa bohaterów z różnych stron świata spotyka się w Harmadominium. Pierwsze sygnały niepokoju – anomalie soniczne w Strefie Głuszy.
Odcinek 2: "Echo Zguby"
Ekspedycja do Katakumb Zguby, gdzie pojawiają się kultystyczne rytuały Dysonantyzmu. Bohaterowie natrafiają na pierwsze mutacje i przerażające dźwięki ożywiające umarłych.
Odcinek 3: "Milczenie Maszyn"
Pojawia się zagrożenie ze strony Maszyn Ciszy. Bohaterowie próbują zrozumieć, co oznacza ekspansja Anechoicznej Zony. Konflikt między magią dźwięku a ciszą zaostrza się.
Odcinek 4: "Rozdarcie Tonów"
Wewnątrz Harmadominium narasta konflikt polityczny i społeczny. Wokalici i Basowi zbliżają się do otwartej wojny, a lider rady tonalnej ma tajemnicę mogącą zmienić bieg wydarzeń.
Odcinek 5: "Koncert Bitewny"
Bohaterowie zmuszeni są połączyć siły i wykonać legendarny Koncert Bitewny przeciwko falom mutantów i kultystów. W czasie bitwy odsłania się głębsza prawda o Złamaniu Akordu.
Odcinek 6: "Szepczące Ruiny"
Wyprawa do Ruin Utraconych Akademii. Zjawy dawnych muzyków i echo dawnych bitew wciągają bohaterów w grę z czasem i pamięcią. Jedna z postaci traci kontakt z rzeczywistością.
Odcinek 7: "Cisza Przed Burzą"
Maszyny Ciszy zaczynają inwazję na Harmadominium. Bohaterowie przygotowują się do obrony, odkrywając nowe technologie i sekrety zakazanej magii dźwięku.
Odcinek 8: "Złamany Akord"
Sezon kulminuje starciem frakcji w epicentrum Strefy Głuszy. Prawda o Złamaniu Akordu zostaje ujawniona, a bohaterowie muszą podjąć decyzję, która zaważy na losie całej Resoni.
Komentarze
Prześlij komentarz