Przejdź do głównej zawartości

Neurophonic

🌍 Opis Świata:

🏙 Erathema – Miasto Akordu

  • Gigantyczne, podziemno-powietrzne miasto zbudowane na ruinach starego świata.

  • Kiedyś centrum nauki, kultury i muzyki – dziś podzielone na strefy chaosu, mutantów i muzycznych zakonów.

  • Zasilane przez Resonity – krystaliczne struktury dźwiękowe, które generują moc z muzyki. Im cięższy i bardziej emocjonalny utwór, tym więcej energii.

Katastrofa: Złamanie Akordu

  • Dawna wojna między frakcjami muzycznymi (Symfonistami, Rockariatem, Elektrogildią) doprowadziła do katastrofy znanej jako Złamanie Akordu – rozpad harmonicznej równowagi, która trzymała świat przy życiu.

  • W wyniku zakłóceń dźwiękowych powstały Szeptacze (Whispers) – demoniczne istoty, zrodzone z zakłóconych fal rezonansu, które infekują umysły i ciała ludzi, zamieniając ich w Dissonantów.


🤘 Główni Bohaterowie – zespół-łowcy

Zespół metalowo-rockowy, który używa broni rezonansowej, by walczyć z Szeptaczami. Ich koncerty to w rzeczywistości rytuały obronne i ataki magiczno-akustyczne.

🎤 Vera "Vox" Malakai – wokalistka

  • Jej głos ma moc rozrywania dusz demonów. Potrafi modulować tonację by wzmacniać lub leczyć.

  • Inspirowana postacią Elizabeth z BioShock Infinite.

🎸 Ash "Grinder" Krowe – gitarzysta solowy

  • Jego gitara ma ostrze plazmowe i generuje fale uderzeniowe. Walczy w zwarciu.

  • Używa energii z "Drop D" – śmiertelnego akordu chaosu.

🥁 Rune "Mach" Templar – perkusista i inżynier

  • Kontroluje rytmiczne drony i zmechanizowane rytuały.

  • Jego bębny działają jak wzmacniacze impulsów falowych.

🎧 Nyx "Chorus" Vale – DJ/technomanta

  • Łączy przeszłość i przyszłość w miksach – łączy stare taśmy magnetyczne z AI w stylu Dead Space.

  • Hackuje struktury dźwiękowe przeciwnika, zmieniając ich częstotliwość i niszcząc ich rezonans.


🧟‍♂️ Antagoniści:

🕷 Kult Dysonansu

  • Fanatyczni wyznawcy chaosu dźwiękowego. Wierzą, że muzyka powinna być brutalna, pierwotna i destrukcyjna.

  • Ich lider, Conductor Null, był kiedyś szanowanym kompozytorem, który oszalał po Złamaniu Akordu.

  • Używają zmutowanych instrumentów jako broni i przywołują potwory z Pustki Echo.

🤖 Maszyny Ciszy

  • Automatony stworzone przez korporację przed upadkiem, mające za zadanie tłumić "nieautoryzowany" dźwięk. Dziś polują na wszystkich, którzy próbują grać.

  • Ich główną bronią jest Wzmacniacz Ciszy, który może wygasić każde źródło dźwięku.


🏰 Lokacje:

  • Ruiny AmpliCity – dawna stolica rocka, teraz strefa zerowa opanowana przez Szeptaczy.

  • Katakumby Riffu – starożytne, podziemne tunele zawierające zakazane zapisy muzyczne i artefakty.

  • Sanktuarium Starych Dźwięków – bezpieczna strefa, gdzie legendarni muzycy (lub ich echa AI) chronią pozostałości dawnych pieśni.

  • Wieża Czystej Fali – centrum sterowania Resonite, ostatni bastion nauki i dźwiękowej alchemii.


🔥 System Magii: Rezonans

  • Harmonika – moc oparta na współbrzmieniu; wzmacnia sojuszników, leczy, broni.

  • Dysonans – agresywna forma magii, oparta na sprzecznych tonach, zadająca obrażenia dźwiękowe, powodująca obłęd.

  • Overdrive – tryb bitewny, gdzie muzyka przekracza limity fizyczne postaci, ryzykując zniszczeniem ciała w zamian za potężną moc.


🎤 GŁÓWNA OBSADA 


🔥 1. Vera "Vox" MalakaiWokalistka / Przywódczyni / Harmonika & Overdrive

  • Wiek: 27

  • Styl muzyczny: Symfoniczny metal / Power ballady

  • Instrument: Mikrofon tkany z włókien Resonite, zdolny do emitowania tonów uzdrawiających i niszczących

  • Magia: Harmonika, Overdrive (jej pieśni mogą przywołać fale wspomnień, tworzące iluzje i leczenie)

Charakter: Charyzmatyczna, pełna gniewu ukrytego pod kontrolą. Wierzy, że muzyka to świętość, a scena – to pole bitwy. Czuje odpowiedzialność za przetrwanie Rezonansu.

Tło fabularne: Była dzieckiem prodigy z zamkniętego klasztoru tonicznego. Uciekła, gdy jej nauczyciel popełnił dźwiękowy rytuał samospalenia. Później uratowała Ash'a i zaczęła formować zespół.


🎸 2. Ash "Grinder" KroweGitarzysta / Tank / Dysonans

  • Wiek: 33

  • Styl muzyczny: Doom / Groove Metal

  • Instrument: Gitara-ostrze zbudowana z pancerzy martwych Kadencerów. Działa też jako miecz plazmowy.

  • Magia: Dysonans – jego riffy rozszczepiają zmysły przeciwników

Charakter: Milczący, brutalny, ale lojalny. Walczy z przeszłością, w której zabił swoją własną rodzinę podczas infekcji przez Szeptaczy.

Tło fabularne: Kiedyś frontman kapeli "Iron Specter". Przeżył jako jedyny podczas katastrofy koncertu, który został opętany falą dysonansu. Nosi zbroję z fragmentów spalonej sceny.


🥁 3. Rune "Mach" TemplarPerkusista / Taktyk / Rytmika & Inżynieria

  • Wiek: 21

  • Styl muzyczny: Mathcore / Industrial

  • Instrument: Cybernetyczna perkusja sterowana impulsami neuronowymi. Jego bębny aktywują rytmiczne pole taktyczne.

  • Magia: Rytmika – manipulacja czasem, buffy, synchronizacja zespołu

Charakter: Ekscentryczny, obsesyjnie precyzyjny. Traktuje każdą walkę jak algorytm. Lubi kawę z gwoździami.

Tło fabularne: Wychowany w Elektrogildii jako dziecko projektowe. Był prototypem cybernetycznego dyrygenta – eksperyment porzucono, ale Rune przeżył.


🎧 4. Nyx "Chorus" ValeSyntezatorzystka / Mentalistka / Spektrum Echo

  • Wiek: 24

  • Styl muzyczny: Shoegaze / Noise rock / Dream-industrial

  • Instrument: Hybryda analogowego syntezatora i maszyny kodującej. Jej dźwięki mogą deformować rzeczywistość.

  • Magia: Spektrum Echo – iluzje, psychomanipulacja, sensoryczny overload

Charakter: Z pozoru chłodna, tajemnicza. W rzeczywistości – przepełniona lękiem i żalem. Komunikuje się często przez sample i kodowane dźwięki.

Tło fabularne: Uciekła z Instytutu Ciszy, gdzie testowano na niej "czyste pole dźwięku". Zachowała fragment ich technologii, który dziś nosi w głowie.


🎸 Dodatkowi Bohaterowie i Sojusznicy:


⚙️ Sable "Amp" KorinTechnik zespołu / DJ Terenowy

  • Wiek: 19

  • Rola: Support. Obsługuje sprzęt i pola koncertowe w terenie.

  • Opis: Zdolny, ale nieprzeszkolony. Pragnie zostać członkiem Crucible Echo, ale jeszcze nie opanował żadnego stylu.


🦴 Ezek "Mute Prophet" GrimmMentor / Antybohater / Były muzyk Kultu Dysonansu

  • Wiek: ?? (nieznany)

  • Styl muzyczny: Neofolk / Noise ambient

  • Opis: Nosi maskę i nigdy nie mówi – komunikuje się przez harmoniczne fale. Jego brzmienie leczy lub zabija, zależnie od emocji.


💔 Lira RaineByła członkini zespołu, obecnie zaginiona

  • Rola: Dawna basistka, mistrzyni kontrapunktu i rytmu. Uznana za zaginioną po bitwie z Conductor Null.

  • Plotka: Niektórzy wierzą, że przeszła na stronę Kultu...


💀 GŁÓWNY ANTAGONISTA


🎼 Conductor Null (dyrygent nicości)Lider Kultu Dysonansu

  • Styl muzyczny: Orkiestralny metal, glitch symfoniczny

  • Instrument: Batuta wykuta z rdzenia dźwiękowego Wieży Czystej Fali

  • Opis: Kiedyś największy kompozytor świata. Utracił żonę podczas pierwszej Fali Dysonansu i zaczął tworzyć „najpiękniejszy akord śmierci”.

  • Cel: Stworzyć utwór tak potężny, że wymaże cały świat i zapisze nowy – bez hałasu, bez emocji, tylko z jednym tonem.


💀 ANTAGONIŚCI 


🎼 1. Conductor NullGłówny Antagonista / Dyrygent Nicości

  • Prawdziwe imię: Elias Varn

  • Styl muzyczny: Glitch Symfoniczny / Avant-garde Metal

  • Cel: Stworzyć „Ostatni Akord” – utwór doskonały, który całkowicie wymaże istniejącą rzeczywistość dźwiękową i zastąpi ją absolutną kontrolą harmoniczną.

Opis:
Dawny wielki kompozytor, który po utracie rodziny i wiary w ludzkość oszalał i doświadczył przebudzenia "czystego tonu". Przekształcił się w Dyrygenta Nicości, kontrolując kultystów, mutantów i potwory za pomocą batuty wykutej z rdzenia Wieży Czystej Fali.

Zdolności:

  • Dysonans Totalny: Wycisza lub przesterowuje rzeczywistość w promieniu kilku kilometrów.

  • Symfonia Upadku: Tworzy fale ataków opartych na orkiestrach zmarłych dusz.

  • Requiem dla Echo: Finalne zaklęcie, które ma zniszczyć Rezonans.


🕷 2. Kult DysonansuFanatyczna sekta

  • Ideologia: „Cisza rodzi wolność. Dźwięk to więzienie.”

  • Członkowie: Byli muzycy, zbłąkani technicy, mutanci wchłonięci przez Fale Zakłóceń.

  • Baza: Katakumby Riffu / Rezonansowe Nekropolie

Frakcje wewnętrzne:

  • 🩸 Chord Slayers: Berserkerzy używający przesterowanych, skróconych riffów jako fal uderzeniowych.

  • 🧠 Teoretycy Czystego Tonu: Szeptacze, którzy nie grają, lecz „czują” – atakują przez czystą wibrację.

  • 🔨 Instrumentaliści Ostateczni: Tworzą broń z ciał i resztek instrumentów (np. harfa z żeber, flet z kręgosłupa).

Rytuały:

  • Wyciszenie Święte: rozrywanie strun głosowych nowym członkom.

  • Koncert Wsteczny: odtwarzanie zakazanych utworów w odwrotnej kolejności – przywołuje Echa Otchłani.


🤖 3. Maszyny Ciszy (The Silence Machines)Anty-muzyczna dyktatura technologiczna

  • Twórca: Upadła korporacja Neurotone Industries

  • Cel: Usunąć z rzeczywistości wszystkie "nieautoryzowane dźwięki".

  • Wygląd: Eleganckie, humanoidalne androidy z maskami w kształcie głośników.

Jednostki specjalne:

  • 🔇 Quiet Knights: Elitarne jednostki, które gaszą dźwięk wokół siebie – dosłownie nie można ich usłyszeć, nawet z bliska.

  • 📡 Tone Scramblers: Latające drony, które destabilizują magię dźwięku i wyłączają instrumenty.

  • 🧊 Vocal Nullifiers: Blokują mowę i pieśni, rzucając „bąble wyciszenia”.

Ich motto: „Dźwięk to błąd biologii. My jesteśmy poprawką.”


🧟‍♂️ 4. Szeptacze (The Whispers)Pradawna, niecielesna siła zakażająca muzykę

  • Natura: Wibracyjne byty z innego wymiaru – zrodzone z pierwszego fałszywego dźwięku.

  • Cel: Zainfekować wszystkie formy muzyki i przemienić każdą istotę w rezonującą powłokę chaosu.

Efekty:

  • Zamieniają ludzi w Dissonantów – istoty, których ciała są dźwiękowo niestabilne.

  • Osłabiają Rezonans – gracze używający za dużo Dysonansu mogą zostać „usłyszani” przez Szeptaczy i opętani.

Królowa-Szept: Resonaria – żywa fala dźwiękowa, która zamieszkuje stare radioteleskopy i magnetyczne ruiny.


📻 5. The Dead Chord (Martwy Akord)Upadła grupa muzyków, którzy sprzedali swoje dusze dla nieśmiertelności

  • Opis: Dawni bohaterowie ery sprzed Złamania Akordu, którzy zawarli pakt z Szeptaczami, by ich muzyka trwała wiecznie. Dziś to demoniczne echa własnych legend.

Członkowie:

  • 🎤 Lyricon: wokalista, którego głos powoduje pękanie czaszek – każdy jego dźwięk to zaklęcie.

  • 🥁 Shatterpulse: perkusista z cyberramieniem, wybija rytm w ludzkich szczątkach.

  • 🎻 Cellindra: skrzypaczka, która gra na strunach z dusz – każda nuta to wspomnienie bólu.

Plot twist: Lira Raine, zaginiona basistka Crucible Echo, została przez nich wskrzeszona jako Bass Hexa – antybohaterka.


⚰️ 6. Akustyczni Nekromanci (Acoustinecro)Magowie śmierci dźwięku

  • Opis: Rzucają czary przy pomocy nagrań umierających ludzi. Ich zaklęcia to sampelowane śmierci.

  • Magia: „Grimwave” – fala zakodowanego żalu, która spala dusze.

Relikty:

  • 📼 Kaseta Ciszy: artefakt zawierający śmierć pierwszego muzyka.

  • 🎙 Mikrofon Agonii: przeklęty, wciąż rejestruje ostatnie słowa tysięcy ofiar.


🎭 Dynamika Antagonistów:

  • Conductor Null i Kult Dysonansu chcą unicestwić muzykę przez jej absolutne spełnienie (Ostatni Akord).

  • Maszyny Ciszy chcą wymazać emocjonalność z dźwięku – kontrola zamiast ekspresji.

  • Szeptacze chcą zniekształcić muzykę tak bardzo, by zniszczyć same podstawy rzeczywistości.

  • The Dead Chord chce wiecznej chwały – nawet jako potwory.

  • Nekromanci traktują muzykę jako więzienie dusz, nie jako sztukę.


🔥 BESTIARIUSZ: 


🧟‍♂️ 1. Dissonanci (Zaburzeni)

  • Opis: Zwykli ludzie, którzy zostali zainfekowani zakłóconym rezonansem. Ich ciała skręcają się w nienaturalnych pozycjach, ich skóra pęka i drga w rytm fal zakłóceń.

  • Zdolności:

    • Wydają z siebie przerażające, przerywane tony – dźwięki te osłabiają morale graczy.

    • Atakują falami krzyku lub szarżują na przeciwnika z drgającą siłą.


🕷 2. Echołaz (Echo-Crawler)

  • Opis: Pająkopodobna forma złożona z drutów, rozbitych mikrofonów i resztek instrumentów. Porusza się cicho, ale emituje nagłe wybuchy ultra-dźwięków.

  • Zdolności:

    • Kamuflaż dźwiękowy – znika z radaru słuchowego.

    • Wydaje z siebie „zgrzytliwy refren”, który paraliżuje na kilka sekund.


🎧 3. Rezonator Dusz (Soul Resonator)

  • Opis: Upadły muzyk, którego dusza została uwięziona w przeklętym instrumencie – najczęściej fortepianie, organach lub saksofonie.

  • Zdolności:

    • Gra złowieszcze melodie, które manipulują emocjami (strach, gniew, szaleństwo).

    • Tworzy iluzoryczne wersje poległych towarzyszy.


💀 4. Discordium Prime

  • Opis: Kolosalny demon powstały z połączenia wielu stylów muzycznych w jednym ciele – skrzypce jako rogi, perkusja jako serce, gitary jako skrzydła.

  • Zdolności:

    • Tworzy „Bitwę Stylów” – losowo zmienia rytm i fazy walki (thrash metal → black metal → jazz chaosu).

    • Jego ryk zrywa sojusze (twój AI towarzysz może przez chwilę atakować ciebie).


📻 5. Radiogłusiec (Static Prophet)

  • Opis: Kiedyś DJ–kultysta. Jego ciało uległo przemianie w żywą wieżę transmisyjną, oplątaną kablem i zakłóceniami.

  • Zdolności:

    • Wysyła zakodowane sygnały, które wpływają na zachowanie NPC.

    • Emisja „Ciszy Absolutnej” – niweluje wszystkie dźwięki gracza na 10 sekund.


🩸 6. Krwioakord (Bloodchord)

  • Opis: Zmutowany artysta, którego struny głosowe zostały zastąpione żyłami i kablami. Porusza się, śpiewając martwe arie w nieznanych językach.

  • Zdolności:

    • Wydziela Ton Cierpienia – strefę bólu opartego na wibracjach, która rozszczepia rezonans gracza.

    • Gdy zostaje zabity – ostatnim śpiewem przywołuje miniaturową falę Szeptaczy.


🔊 7. Kadencerzy (Cadencers)

  • Opis: Humanoidalne automaty zbudowane przez dawną Elektrogildię. Zamiast głów – mają głośniki lub winylowe gramofony. Są rytmiczni, ale brutalni.

  • Zdolności:

    • Atakują zgodnie z tempem – można ich „czytać” i kontrować, ale im wyższy BPM, tym szybsi.

    • Tryb „Drop the Bass” – eksplozja fali dźwiękowej we wszystkich kierunkach.


🕯 8. Pusty Refren (The Hollow Chorus)

  • Opis: Plaga istot nienamacalnych – duchy dawnych słuchaczy, którzy zostali pochłonięci przez Szeptaczy. Słychać je przed atakiem jako szeptane wersje dawnych hitów.

  • Zdolności:

    • Zakłócają HUD gracza.

    • Przenikają przez ściany, materializując się tylko przy dużej ilości hałasu.


🎶 SYSTEM MAGII: REZONANS

„W tym świecie muzyka to broń. Akordy leczą, riffy ranią, a rytm to życie.”


📚 ZASADY PODSTAWOWE

  • Rezonans to źródło magicznej energii oparte na falach dźwiękowych.

  • Każda forma magii to manipulacja dźwiękiem – przez instrumenty, głos, urządzenia lub nawet ciało.

  • Magowie znani są jako Dźwięczarze (Tonebinders) lub Kanałyści (Channellers).

  • Styl muzyczny, którego używa mag, wpływa na jego zdolności, emocje i efekt walki.

  • Magia zależy od:

    • Stylu Muzycznego (metal, rock, ambient, industrial)

    • Tempa (BPM – wpływa na częstotliwość efektów)

    • Nastroju emocjonalnego (melancholia, furia, mrok, nadzieja)


🔥 SZKOŁY MAGII DŹWIĘKU


1. Harmonika (Melodia, Leczenie, Wsparcie)

  • Styl: Rock progresywny, power ballady

  • Źródła: Gitara akustyczna, głos, smyczki

  • Efekty:

    • 🎵 Pieśń Odnowy – regeneracja zdrowia w rytm spokojnej melodii

    • 🎵 Akord Empatii – wzmacnia sojuszników, synchronizując ich BPM

    • 🎵 Cisza Nadziei – rozprasza efekty szaleństwa


2. Dysonans (Agresja, Chaos, Obłęd)

  • Styl: Black/Death Metal, Noise, Industrial

  • Źródła: Krzyki, gitary przesterowane, zakłócone sample

  • Efekty:

    • 🔥 Krzyk Dzielnicy Zguby – eksplozja dźwiękowa rozrywająca struktury

    • 🔥 Zgrzyt Głębokości – niszczy bariery mentalne i morale

    • 🔥 Kanonady Zgrzytu – seria ataków BPM-owych (każdy akord = cios)


3. Rytmika (Kontrola, Czas, Tempo)

  • Styl: Perkusyjne solo, Thrash/Speed Metal, Math Rock

  • Źródła: Bębny, stopery rytmiczne, metronomiczne implanty

  • Efekty:

    • 🥁 Przyspieszenie Fazy – czas gracza przyspiesza (slow-motion otoczenia)

    • 🥁 Zamrożenie BPM – przeciwnik porusza się wolniej, jakby lagował

    • 🥁 Breakdown Berserk – seria uderzeń, rosnąca siła z każdym taktem


4. Spektrum Echo (Iluzja, Mentalność, Fale Umysłu)

  • Styl: Psychodeliczny rock, ambient, shoegaze

  • Źródła: Syntezatory, echo-delay, theremin

  • Efekty:

    • 🌫 Refren Zwodniczy – tworzy iluzje sojuszników lub przeciwników

    • 🌫 Pętla Pamięci – odwraca efekt przeciwnika (np. własna aura go pali)

    • 🌫 Widmo Fali – gracz staje się przezroczysty i niemy na 10 sekund


5. Overdrive (Ekstremalny tryb bitewny)

  • Gdy Rezonans osiągnie szczyt (100% Mocy Emocjonalnej), gracz może aktywować Overdrive.

  • Postać wchodzi w trans koncertowy – animacja przypomina sceniczne solo.

  • Wszystkie efekty są podwójnie silne, ale postać zużywa energię życiową.

  • Overdrive kończy się efektem „Katastroficznego Wyciszenia” (silny debuff dźwiękowy).


⚙️ MECHANIKA INSTRUMENTÓW (MAGIA BRONI)

Każda postać korzysta z Instrumentu Rezonansowego, który jest bronią i nośnikiem magii:

Instrument Efekt dominujący Magia
Gitara elektryczna Obrażenia Dysonans, Rytmika
Mikrofon Kontrola tłumu Harmonika, Echo
Perkusja Czas i rytm Rytmika, Overdrive
Keyboard/Syntezator Iluzje i mentalność Echo, Harmonika
Bas Osłabienia i debuffy Dysonans, Echo

🧪 Kombinacje Stylów (Dual Casting)

  • Można łączyć style muzyczne:

    • Metal + Ambient = Fale Grozy – duszący efekt z iluzją dźwiękowej klaustrofobii

    • Rock + Perkusja = Marsz Zniszczenia – sojuszniczy buff + aoe push

    • Shoegaze + Noise = Rozpad Widmowy – zamienia przeciwników w echa samych siebie


💾 Alternatywna Forma Magii: Moduły Resonaut

  • Implanty cyberdźwiękowe lub magiczne nośniki, pozwalające na casting bez instrumentu.

  • Pozwalają zapisywać „setlisty” – kombinacje czarów jako predefiniowane skrypty.

  • Umożliwiają DJ casting – zmiana stylu w czasie rzeczywistym (jak mix w trakcie koncertu).


⚙️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA 


🛡️ I. Ludzkość (Rezonansowi Ocaleni, Crucible Echo, miasta-tonacje)

Ludzie przystosowali stare systemy broni i nową technomagię opartą na dźwięku. Broń wojskowa często wykorzystuje Rezonanty – energetyczne rdzenie generujące magiczne pole akustyczne.


🎸 1. Broń Instrumentalna (Sound-Arms)

Łączy magię z bronią palną, białą i dźwiękową.

  • Riffkarabin – karabin maszynowy z bębnowym magazynkiem, emituje tony zakłócające przeciwników przy każdym strzale.

  • Wokaliza Mocy – ręczny megafon wzmacniający magiczne pieśni. Może też wystrzeliwać falę szokową.

  • Akordowy Miecz – klinga z żywego metalu, która rezonuje z BPM użytkownika. Szybszy rytm = silniejsze ciosy.

  • Perkusyjny Granat – wybucha jak uderzenie pałką w werbel – dezorientacja i ogłuszenie w rytmie.


🔊 2. Zbroje Rezonansowe (Amp-Armor)

Struktura pancerza zintegrowana z instrumentem.

  • Zbroja Feedback Mk.III – pochłania dźwięki przeciwnika i wzmacnia własną moc magiczną.

  • Kombinezon Tonalny – dostosowuje się do nastroju muzycznego gracza (np. wściekłość = lepsze DPS).

  • Maski Harmonizerów – wzmacniają kontrolę nad Rezonansem, pozwalając śpiewać magiczne teksty w każdej sytuacji.


🎧 3. Maszyny i Pojazdy

  • Mobilny Wieżowiec Dźwięku (Soundspire) – krocząca stacja bojowa Crucible Echo; emituje koncerty zdalnie i zapewnia leczenie.

  • Harlekon-Drony – pływające jednostki wsparcia, emitujące rytmiczne strefy buffujące lub zakłócające.

  • Bassbike – motocykl o silniku basowym, który drga tak mocno, że rozsadza cienkie mury i mutantów.


💀 II. Kult Dysonansu

Ich technologia opiera się na mutacji, zepsuciu instrumentów i przesterze do granic obłędu. Używają "Zgniłodźwięków" – broni organiczno-akustycznej.


☠️ 1. Broń Kultystów

  • Gitara Rzezi – przesterowana gitara-sieczka, której każdy akord rani rzeczywistość.

  • Echo-Łańcuch – mikrofony na łańcuchach, które łapią i duszą duszę ofiary dźwiękiem.

  • Szczękoflet – flet wykonany z kości, wygrywający paraliżujące tony.


🧬 2. Biozbroje Kultowe

  • Rezonofagia – implant pasożytniczy, który pochłania cudzy Rezonans i przekazuje go nosicielowi.

  • Pancerz Agonalny – żywa zbroja śpiewająca w bólu, wzmacniająca użytkownika, im bardziej cierpi.

  • Maska Fałszywego Głosu – zmienia głos na ton bliskiej osoby ofiary – destabilizuje emocjonalnie.


🤖 III. Maszyny Ciszy (Silencers / Neurotone Remnants)

Wyposażone w anty-dźwiękową technologię – ich celem nie jest zabijanie, ale całkowite wyciszenie wszystkiego.


🔇 1. Broń Wyciszenia

  • Nullcaster – karabin wystrzeliwujący strefy wyciszenia (gracz nie może używać magii dźwięku w środku).

  • Fonodrenażer – działa jak odkurzacz – zasysa dźwięk z otoczenia, wyłączając aury, śpiewy i echo-magie.

  • Kompresor Krzyku – zatyka gardła i przerywa rzucanie czarów wokalnych.


🛡 2. Zbroje Ciszy

  • Pancerz Anechoiczny – odbija fale dźwiękowe i sprawia, że przeciwnik słyszy tylko własne serce.

  • Maski Kontratonowe – emitują mikrotony, które wywołują u gracza poczucie zagubienia rytmu.

  • Powłoka Echozera – każda próba zagrania lub zaśpiewania zostaje zdławiona – skutecznie wymazuje obecność gracza.


📻 IV. Tech Artefakty i Hybrydy

  • Gramofon Rytualny – starożytne urządzenie odtwarzające zakazane utwory. Może wzbudzić duchy koncertu sprzed wieków.

  • Klatka Rezonansowa – zamknięta kapsuła bojowa. Po wejściu gracz rozpoczyna koncert bitewny – boss fight solo.

  • Implant Częstotliwości – wszczep w mózg, który umożliwia casting magii bez instrumentu, ale ryzykujesz utratę zmysłów.


🔥 Specjalna Technologia: Koncert Bitewny (Combat Gig)

W pełni zsynchronizowany występ zespołu jako forma magicznego superataku.

Wymagania:

  • Min. 3 członków Crucible Echo

  • Synchroniczny rytm (QTE / metronom)

  • Strefa koncertowa (np. mobilna scena, amfiteatr ruin)

Efekty:

  • Requiem Odwetu: przyzywa duchy poległych muzyków do ataku

  • Breakcore Berserk: całkowite zwiększenie BPM i szaleństwa

  • Akord Nadziei: masowe leczenie i wskrzeszanie NPC


🗺️ Mapa Świata 


🌍 NAZWA ŚWIATA: RESONIA

Kraina powstała na ruinach dawnego świata po tzw. Złamaniu Akordu – katastrofie dźwiękowej, która zniszczyła barierę między muzyką a rzeczywistością. Świat stał się niestabilny: dźwięki mają moc tworzenia i niszczenia.


🔷 STRUKTURA POLITYCZNA

🏙 1. Harmadominium (Zachód)

Ostatni bastion zorganizowanej cywilizacji. Federacja miast-państw połączona kultem Rezonansu.

  • Stolica: Altaria (Miasto Aury) – zbudowana wokół wieży generującej czyste tony

  • Rząd: Rada Tonalna złożona z 12 Mistrzów Stylu

  • Społeczeństwo: podzielone według stylów muzycznych – istnieją frakcje Progów (np. Rytmiczni, Harmonici, Wokalici)

  • Technologia: rozwinięta – uzbrojenie dźwiękowe, edukacja w Konserwatoriach Wojennych

  • Religia: Wiara w Resonę – personifikacja samego Dźwięku jako siły kosmicznej

⚠️ Konflikt wewnętrzny: elitarność Wokalitów, podziemie basowe, wzrost radykalnych rytmicystów


☠️ 2. Katakumby Zguby (Południowy Wschód)

Opanowane przez Kult Dysonansu – upadli muzycy, mutanci i wyznawcy obłędu.

  • Główne miasto: Dirgemire – podziemne sanktuarium, zbudowane z kości i stalówek instrumentów

  • Społeczeństwo: plemienna anarchia z twardą hierarchią opartą na sile magicznego wokalu

  • Religia: Dysonantyzm – głosi, że Cisza nadejdzie, gdy świat osiągnie "perfekcyjny hałas"

  • Technologia: organiczno-zmutowana, broń dźwiękowa z żywego mięsa i miedzi

⚠️ Eksportują mutacje, przemycają zakazane akordy do Harmadominium


🤖 3. Zona Anechoiczna (Północny Wschód)

Terytorium kontrolowane przez Maszyny Ciszy (Silencers)

  • Centralna struktura: Wieża Zera – anomalia anechoiczna (kompletnie bezdźwięczna), gdzie dźwięk nie istnieje

  • Społeczeństwo: brak – wszyscy "obywatele" są cyfrowo zsynchronizowani w Sieci Milczenia

  • Religia: brak – czysta logika. Ale kultem jest Cisza jako stan doskonałości egzystencji

  • Technologia: hiperzaawansowana – antydźwięk, fonokompresory, neuroprzestery

⚠️ Prowadzą cichą ekspansję na wschód – wymazują całe osady bez śladu


🌫 4. Strefa Głuszy (Środek kontynentu)

Spustoszona strefa, epicentrum Złamania Akordu – niestabilna sonicznie.

  • Charakterystyka: ciągle zmieniające się warunki akustyczne; ściany z fal dźwiękowych, miasto odwrócone w echo

  • Zamieszkana przez: mutantów, echa, ektopieśni, nomadów dźwięku

  • Funkcja: miejsce poszukiwań artefaktów, strefa rajdów, źródło nielegalnych brzmień

  • Legenda: w sercu znajduje się Matryca Pierwszego Akordu, która stworzyła cały świat.

⚠️ Przebywanie tam zbyt długo może zniekształcić duszę lub głos


🧱 5. Ruiny Utraconych Akademii (Północny Zachód)

Dawne bastiony muzycznej wiedzy, dziś opustoszałe, nawiedzone przez Szeptaczy.

  • Opis: kompleksy z przerwaną architekturą harmoniczną, instrumenty rosną z ziemi jak korzenie

  • Religia: Neo-Klasycyzm – konserwatywni teoretycy muzyki próbują przywrócić stary ład dźwiękowy

  • Zagrożenia: strefy echowania pamięci, zjawy symfoniczne, upadli profesorowie


🎭 Struktury Społeczne

  • Styl jako kasta – styl muzyczny to nie tylko gust, ale tożsamość społeczna, wojskowa i magiczna

  • Wokaliści – uważani za liderów duchowych i frontlinerów

  • Perkusiści – strażnicy rytmu i porządku

  • Gitarzyści – wojownicy, twardzi i brutalni

  • Basowi – niedoceniani, ale często najpotężniejsi użytkownicy rezonansu

  • Syntezatorzyści – często trzymani na dystans – postrzegani jako „ciemna nauka”


Systemy religijne

🎵 Wiara w Resonę (Harmadominium)

Dźwięk to boska fala. Wszystko zaczęło się od Pierwszego Akordu.

  • Świątynie Harmonii – klasztory trenujące śpiew bitewny

  • Księgi Akordu – partytury modlitewne; zawierają teksty prorocze

  • Trzy Tony Święte: Początek, Wibracja, Rozbrzmienie


🔇 Dysonantyzm (Kult)

Świat osiągnie zbawienie przez dźwiękowy obłęd. Każda nuta prowadzi do Ciszy.

  • Koncerty Wsteczne – rytuały destrukcji

  • Kanon Hałasu – ich "Biblia" to księga złożona z krzyków i pogłosów

  • Rezonaria – antykapłanki, które wypowiadają tylko „odwrócone pieśni”


🤖 Kult Czystego Zera (Maszyny Ciszy)

Dźwięk to błąd. Cisza to prawda. Harmonia jest matematyczna.

  • Sieć Ciszy – globalna matryca likwidująca hałas

  • Kodeks Fonoredukcji – prawo zakazujące jakiegokolwiek tworzenia brzmienia

  • Technopapież Milczenia – nieznany lider, być może AI


🌐 Geografia i regiony specjalne

Nazwa Typ Opis
Cisternalis Miasto Miasto zbudowane wewnątrz gigantycznego głośnika – wiecznie pulsuje.
Katedra Echa Ruiny Miejsce, gdzie ponoć narodził się pierwszy Rezonant.
Strumień Tremolo Rzeka Rzeka drgań dźwiękowych – płynie w rytm otoczenia.
Pustkowia Glissanda Step Fale wiatru brzmią jak wieczne solo gitarowe.
Krypta Czystego Tonu Jądro Ukryta forteca Maszyn Ciszy – tutaj przechowywany jest „Ciszojęzyk”.

 Sezon 1


Odcinek 1: "Pierwszy Akord"

Wprowadzenie do świata po Złamaniu Akordu. Grupa bohaterów z różnych stron świata spotyka się w Harmadominium. Pierwsze sygnały niepokoju – anomalie soniczne w Strefie Głuszy.


Odcinek 2: "Echo Zguby"

Ekspedycja do Katakumb Zguby, gdzie pojawiają się kultystyczne rytuały Dysonantyzmu. Bohaterowie natrafiają na pierwsze mutacje i przerażające dźwięki ożywiające umarłych.


Odcinek 3: "Milczenie Maszyn"

Pojawia się zagrożenie ze strony Maszyn Ciszy. Bohaterowie próbują zrozumieć, co oznacza ekspansja Anechoicznej Zony. Konflikt między magią dźwięku a ciszą zaostrza się.


Odcinek 4: "Rozdarcie Tonów"

Wewnątrz Harmadominium narasta konflikt polityczny i społeczny. Wokalici i Basowi zbliżają się do otwartej wojny, a lider rady tonalnej ma tajemnicę mogącą zmienić bieg wydarzeń.


Odcinek 5: "Koncert Bitewny"

Bohaterowie zmuszeni są połączyć siły i wykonać legendarny Koncert Bitewny przeciwko falom mutantów i kultystów. W czasie bitwy odsłania się głębsza prawda o Złamaniu Akordu.


Odcinek 6: "Szepczące Ruiny"

Wyprawa do Ruin Utraconych Akademii. Zjawy dawnych muzyków i echo dawnych bitew wciągają bohaterów w grę z czasem i pamięcią. Jedna z postaci traci kontakt z rzeczywistością.


Odcinek 7: "Cisza Przed Burzą"

Maszyny Ciszy zaczynają inwazję na Harmadominium. Bohaterowie przygotowują się do obrony, odkrywając nowe technologie i sekrety zakazanej magii dźwięku.


Odcinek 8: "Złamany Akord"

Sezon kulminuje starciem frakcji w epicentrum Strefy Głuszy. Prawda o Złamaniu Akordu zostaje ujawniona, a bohaterowie muszą podjąć decyzję, która zaważy na losie całej Resoni.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Łowcy Zielonego Wyniesienia - serial komiksowy 10 odcinków

To spin-off  Orginalnych Centr.Akcja dzieje się przed 1 sezonem Orginalnych Centr i pierwszym Podziałem.Łowcy Zielonego Wyniesienia to organizacja myśliwych, strzelców, łuczników a nie kiedy szamanów i druidów który chronią naturalną równowagę wśród zwierząt i roślin tak aby magiczne i niemagiczne zagrożenia nie krzywdziły natury wymiaru Urn. Ta organizacja została stworzona przez Boginię Natury - Germinabunt.

Multizamiana - crossover Multiwersów (Centr i Invicty)

Tajemniczna istota zwana Artifex który pływa w Oceanie Pozamultiwersalnym pilnuje bramy międzymultiwersalnej pomiędzy Centrami a Invictą zwanej Kwarcowymi Wrotami. Artifex przybywa do Centr do Podziałowego Miasta  w Afryce w Republice Południowej Afryki zwanego Rupantara powstałego z wymiaru fantasy Ayam(Rainforest Fantasy zobacz na blogu) aby Zielony Szarlatan który jest z Inivicty i się tam ukrywa.Artifex daje Zielonemu Szarlatanowi możliwość zamiany Invicty z Centrami i na odwrót dzięki Zwojowi Artifexa. Pan Sowa jako Niebieski Szarlatan i Niebieski Szarlatan jako Pan Sowa tylko oni pamiętają swoje prawdziwe tożsamości czy zdołają przywrócić oba Multiwersa do prawidłowego porządku. Multizamiana Część 1 - Niebieski Szarlatan - Sezon 1 odcinek 15 Multizamiana Część 2 - Centra - Sezon 6 odcinek 15

Akademia Alfa i Omega - serial komiksowy 8 odcinków

 To spin-off  Konsorcjum. Akcja dzieje się w szkole magii Konsorcjum zwanej Akademia Alfa i Omega. Uczennicę i Strażniczki Tajnej Biblioteki(Itani i Felen) aby zdać test kłócą się o zakazaną księgę - Zaklinacz Zazamasha która zawiera tam ukrytą magią  eterycznego bytu Zazamasha którego zabił Zimmer. Itani i Felen próbują zabrać Księgę jednej od drugiej aż trafiają do Przyświata(Nasz Świat). Niestety trafia na nich Samuela która wpada wir ich walki co powoduje uaktywnienie magii Księgi a cała ta magia trafia do Samueli. Itani i Felen nie mają wyboru muszą zabrać ją do Akademii. Według dyrektora szkoły Rakela,Samuela została ''wybrana'' przez Zaklinacz Zazamasha. Obsada: Samuela - dziewczyna z Przyświata(Nasz Świat) dostała magię z Zaklinacza Zazamasha. Ona lubi zwierzęta i jest aktywistką klimatyczną. Sunflower - kot Samueli.Zaklinacz Zazamasha dał mu możliwość ludzkiej mowy. Itani - elfia uczennica i czarodziejka. Felen - wróżka znająca się na magii umysłu. Jitalys -...