Przejdź do głównej zawartości

Larvomage



🌍 Świat: 

Metamorion



„Nie istnieje coś takiego jak ostateczna forma. Jesteś tylko fazą w ruchu.”

– Przysięga Zmiennocielnych





🌱 Filozofia świata:



W Metamorionie każda istota rodzi się jako Larwa Magiczna – czysta, nieskalana esencja życia. Z czasem przechodzi przez kolejne fazy magicznego dojrzewania: kokon, imago, subimago, a w niektórych przypadkach – przebudzone formy hybrydowe.


  • Magia pochodzi z procesu zmiany, nie z samego istnienia.
  • Forma fizyczna zmienia się wraz z osobowością, wspomnieniami i zdolnościami.
  • Społeczeństwo nie uznaje „stałości” – status oparty jest na liczbie przebytych przemian.
  • Nieśmiertelność to zatrzymanie ewolucji – najgorsze możliwe przekleństwo.






🔄 Fazy Życia i Magii:


Faza

Nazwa

Magia

Cechy

1️⃣

Larwa

Instynkt, żywioły, emocje

Czysta energia, impulsywność, silna regeneracja

2️⃣

Kokon

Ochrona, snucie snów, przyszłe kształty

Stagnacja fizyczna, rozwój świadomości

3️⃣

Imago

Latanie, iluzje, pamięć przodków

Piękno, szybkość, kontrola nad przestrzenią

4️⃣

Perymetamorf

Faza mutacyjna, mieszanie cech

Magia chaosu, adaptacja, zaskoczenie

5️⃣

Zmiennociel

Świadoma przemiana

Zdolność do dobrowolnego cofania się lub wyprzedzania cykli





🧬 System Magii: 

Metamorfoza Intencyjna



  • Magowie nie rzucają zaklęć – zmieniają siebie.
  • Magia to akt transformacji własnego ciała lub świadomości.
  • Rytuały polegają na tworzeniu wewnętrznych warunków do zmiany (medytacja, rytuał głodu, symbioza z pasożytem, itp.).
  • Istnieje tzw. „Złuszczenie” – porzucenie jednej wersji siebie i jej uśmiercenie, by narodziła się kolejna.






🏛️ Społeczeństwo Metamorionu:


Grupa

Opis

Larwiarze

Nomadyczne dzieci–larwy, żyjące w klanach, które nie pozwalają na dorastanie

Kokoniści

Mnisi hibernujący w kokonach przez dziesięciolecia, szukający doskonałej formy

Imaganci

Arystokracja powietrzna – istoty skrzydlate, piękne i krótkowieczne

Zmiennociele

Legendarni mistrzowie zmiany – mogą dostosować się do każdego zagrożenia

Larwokraci

Radykalni kultystowie, wierzący że pierwsza forma jest najczystsza – eksterminują przekształconych





🌍 Geografia Świata:




Główne regiony:



  1. Kompoczuwa – bagienne miasta larw, w których czas płynie wolniej.
  2. Gniazda Kokonowe – podniebne sanktuaria zawieszone na sieciach drzew życia.
  3. Ruiny Imagonii – dawne imperium istot w finalnych formach, teraz upadłe przez nadmierną przemianę.
  4. Strefa Zmiennego Rdzenia – magiczny obszar, gdzie każda sekunda zmienia DNA.
  5. Pasożytnicze Pogranicze – teren opanowany przez larwowirusy: magiczne pasożyty przyspieszające lub zatrzymujące przemianę.






🦋 Bestiariusz Larvomagiczny:


Istota

Opis

Kokowniki

Gigantyczne, wielopokoleniowe kokony – w których śpią całe rody

Lęgolot

Latająca forma larwy z mocą tworzenia iluzji dzieciństwa przeciwnika

Złuszczacze

Upiorne istoty powstałe z odrzuconych warstw skór dawnych form

Larworóg

Bydlęca larwa z kościanym pancerzem i dźwiękiem wywołującym regresję

Hibernikryta

Kokon, który nigdy nie otwiera się w pełni – strażnik snów





📺 Serial: 

„Skorupa i Skrzydło”




Fabuła:



Młoda larwa o imieniu Tirox przypadkowo trafia do starożytnego kokonu i budzi się w obcej, dorosłej formie, której nie rozumie. Nie pamięta kim był, nie wie kim się stał – ale jego ciało posiada zakazaną magię wieloprzeskokową. Zaczyna podróż przez kolejne cykle życia, ścigany przez fanatyków, którzy chcą go zabić… lub odtworzyć jego przemiany.





🎲 RPG: 

Larvomagowie



  • Każdy gracz zaczyna jako Larwa z określoną Cechą Główną (np. głód, duma, lęk).
  • Rozwój polega na metamorfozach wymuszanych przez warunki lub decyzje.
  • Można przechodzić mutacje czasowe, symbiozy z innymi graczami, a nawet cofać się do larwy.
  • Każda forma daje inne umiejętności, ograniczenia i koszty psychiczne.
  • Magia to transformacje emocjonalno-biologiczne – dosłownie stajesz się magią.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcinków(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojowników - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zostały założone przez Zmiennokształnego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i całego Multiwersum prócz tego badają jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokształny smok i założyciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa ręka Hiyalasa.Mroczny elf mag i były bard Chittb Crafty - Ciemnowłosa Elfka Demolożka posiada zdolności pisarskie Scarletina - Kapłanka z rasy Urushai Iverlake - demon czujący to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcinków

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - ród który stworzył Stolicę Urn - Silverteeth Wood inczej znany również Silverteeth City które leży w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Król Reshelm Silverteeth który walczy o dobro Urn pragnie chronić swoje królestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazują jak tworzyła się Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - władca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony książe  Dualiso - Były nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istotę many uwięzioną w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta się go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dowódca wojsk Silverteeth City Unelia - córka zmarłego byłego dowódcy - Pertyna.Reshelm przygarnął ją traktuje ją jak swoją córkę.Unelia posiada zdolności magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - służąca Unelii.córka płatnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta może dodać mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do całości. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy Młoda Gildia . 🎬 TYTUŁ SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jesteśmy bohaterami. Ale dziś – tylko my możemy uratować świat.” 🔥 ZAŁOŻENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. Główni bohaterowie to dawni złoczyńcy, niegdyś wrogowie Gildii Niepokonanych, którzy dostają szansę na skrócenie wyroków, a może nawet rehabilitację – pod warunkiem, że będą wykonywać śmiertelnie niebezpieczne misje dla rządu. 🧨 GŁÓWNA FABUŁA – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), świat pogrąża się w chaosie. Superbohaterowie są rozproszeni lub zaginęli. Międzynarodowa agencja bezpieczeństwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddział operacyjny złożony z byłych złoczyńców, mutantów i odrzuconych eksp...