Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Ephemeralizm


馃實 艢wiat: 

Klepsydrion




馃敭 Filozofia 艣wiata:



W Klepsydrionie wszystko, co trwa, jest martwe. Magia 偶yje tylko wtedy, gdy nie trwa zbyt d艂ugo — jak b艂ysk, impuls, migotni臋cie. 艢wiat jest pe艂en pot臋偶nych czar贸w, kt贸re dzia艂aj膮… przez jedn膮 sekund臋.


  • Czarodzieje, zwani Ephemerystami, ucz膮 si臋 nie mocy, lecz precyzji i rytmu.
  • Im szybsze i dok艂adniejsze zakl臋cia, tym pot臋偶niejsze ich kaskady.
  • Mistrzowie potrafi膮 rzuci膰 200 zakl臋膰 w minut臋, ka偶de inne.






馃敡 System Magii: 

Splot Ulotno艣ci




Zasady:



  1. Zakl臋cia trwaj膮 maks. 3 sekundy.
    Np. tarcza obronna istnieje tylko w momencie uderzenia. Potem znika.
  2. Zakl臋cia 艂膮cz膮 si臋 w 艂a艅cuchy.
    Ephemery艣ci tworz膮 „Sploty” – serie czar贸w jak nuty w muzyce.
  3. **Ka偶dy mag ma w艂asny Impuls – jednostk臋 czasu, kt贸r膮 czuje naturalnie.
    (np. 0,8 sekundy zamiast 1s – to jak „tempo wewn臋trzne”)
  4. Emocje wp艂ywaj膮 na d艂ugo艣膰 czaru.
    Strach skraca zakl臋cia, spok贸j je stabilizuje, a gniew mo偶e je zniszczy膰.
  5. Magia starcza na jedno u偶ycie.
    Zakl臋cia trzeba komponowa膰 za ka偶dym razem od nowa – nie da si臋 ich zapisa膰.






⌛ Klasy Mag贸w:


Klasa

Opis

Czasokrawcy

Tn膮 sekundy jak ostrzem – ataki b艂yskawiczne, mikrozakl臋cia bojowe.

Sekwencjoni艣ci

Buduj膮 zakl臋cia w rytmach – 艂膮cz膮 efekty w choreografie bitewne.

Zanikacze

Mistrzowie niewidzialno艣ci, ciszy i rozpadania si臋 – by by膰, gdy si臋 znika.

Rezonanci

Rzucaj膮 zakl臋cia przez d藕wi臋k, muzyk臋, mow臋 rytmiczn膮.

Chronoskrybowie

Potrafi膮 op贸藕nia膰 efekt czaru o kilka sekund – manipuluj膮 kolejno艣ci膮.





馃椇️ 艢wiat: Klepsydrion — 

Kraina Migotliwa




Regiony:



  1. Miasto Sekund – ogromne miasto podzielone na dzielnice wed艂ug tempa 偶ycia (np. Strefa 1.0s, 0.75s itd.).
  2. Szklane Morze – lodowe pustkowia, gdzie czary przekszta艂caj膮 si臋 w echo lodowe i wracaj膮 po czasie.
  3. Zegarowce – ruchome wie偶e kontroluj膮ce przep艂yw czasu w regionach.
  4. Wydma My艣li – pustynia, gdzie ka偶de s艂owo natychmiast znika — ale zostawia 艣lady emocjonalne.
  5. P臋tla P贸艂wieczna – obszar, w kt贸rym czas si臋 resetuje co 60 sekund.






馃К Spo艂ecze艅stwo:



  • Status spo艂eczny = precyzja magiczna.
    Ci, kt贸rzy potrafi膮 u偶ywa膰 zakl臋膰 z dok艂adno艣ci膮 do milisekund, s膮 elit膮.
  • Pami臋膰 ulotna: niekt贸re spo艂eczno艣ci zapominaj膮 wszystko po 24h, bo pami臋膰 to te偶 zakl臋cie.
  • Ksi膮偶ki s膮 bezwarto艣ciowe.
    Wiedza przekazywana jest przez rytua艂y czasowe lub taniec zakl臋膰.
  • S膮dy magiczne: os膮d polega na tym, kto szybciej rzuci przekonuj膮ce zakl臋cie prawdy.






馃‍♂️ Bestiariusz Ephemeralny:


Stworzenie

Opis

Sekundnik

Stworzenie z艂o偶one z fali czasu – istnieje tylko na chwil臋, ale powraca co minut臋.

Rytmotrawy

Ro艣liny, kt贸re wybuchaj膮 d藕wi臋kiem – wyczuwaj膮 rytm serca i go kopiuj膮.

Migotniki

Zwierz臋ta 偶yj膮ce tylko 7 sekund – rodz膮 si臋, kochaj膮, umieraj膮 – i reinkarnuj膮 w tej samej p臋tli.

Cieniotoki

Cienie podr贸偶uj膮ce tylko po sekundach. Mo偶na je zauwa偶y膰 tylko, gdy si臋 nie patrzy.





馃摵 Serial: 

„B艂ysk Za Kr贸tk膮 Wieczno艣膰”




Fabu艂a:



Gdy centralny zegar Klepsydrionu zaczyna przyspiesza膰, czas w 艣wiecie skraca si臋. Zakl臋cia dzia艂aj膮 ju偶 tylko 1,5 sekundy. Elita mag贸w panikuje. Jedna dziewczyna – Aretia, urodzona z impulsem 0,2s – uznawana za wadliw膮 – mo偶e by膰 jedyn膮, kt贸ra uratuje 艣wiat przed Zanikiem.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcink贸w(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojownik贸w - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zosta艂y za艂o偶one przez Zmiennokszta艂nego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i ca艂ego Multiwersum pr贸cz tego badaj膮 jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokszta艂ny smok i za艂o偶yciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa r臋ka Hiyalasa.Mroczny elf mag i by艂y bard Chittb Crafty - Ciemnow艂osa Elfka Demolo偶ka posiada zdolno艣ci pisarskie Scarletina - Kap艂anka z rasy Urushai Iverlake - demon czuj膮cy to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcink贸w

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - r贸d kt贸ry stworzy艂 Stolic臋 Urn - Silverteeth Wood inczej znany r贸wnie偶 Silverteeth City kt贸re le偶y w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Kr贸l Reshelm Silverteeth kt贸ry walczy o dobro Urn pragnie chroni膰 swoje kr贸lestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazuj膮 jak tworzy艂a si臋 Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - w艂adca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony ksi膮偶e  Dualiso - By艂y nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istot臋 many uwi臋zion膮 w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta si臋 go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dow贸dca wojsk Silverteeth City Unelia - c贸rka zmar艂ego by艂ego dow贸dcy - Pertyna.Reshelm przygarn膮艂 j膮 traktuje j膮 jak swoj膮 c贸rk臋.Unelia posiada zdolno艣ci magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - s艂u偶膮ca Unelii.c贸rka p艂atnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta mo偶e doda膰 mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do ca艂o艣ci. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy M艂oda Gildia . 馃幀 TYTU艁 SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jeste艣my bohaterami. Ale dzi艣 – tylko my mo偶emy uratowa膰 艣wiat.” 馃敟 ZA艁O呕ENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. G艂贸wni bohaterowie to dawni z艂oczy艅cy, niegdy艣 wrogowie Gildii Niepokonanych, kt贸rzy dostaj膮 szans臋 na skr贸cenie wyrok贸w, a mo偶e nawet rehabilitacj臋 – pod warunkiem, 偶e b臋d膮 wykonywa膰 艣miertelnie niebezpieczne misje dla rz膮du. 馃Ж G艁脫WNA FABU艁A – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), 艣wiat pogr膮偶a si臋 w chaosie. Superbohaterowie s膮 rozproszeni lub zagin臋li. Mi臋dzynarodowa agencja bezpiecze艅stwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddzia艂 operacyjny z艂o偶ony z by艂ych z艂oczy艅c贸w, mutant贸w i odrzuconych eksp...