Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Emerith Hollow

馃寣 艢wiat: Klymorrah

Klymorrah to rozleg艂a kraina, gdzie magia zosta艂a zmutowana przez katastrofalny eksperyment sprzed dw贸ch wiek贸w. Niegdy艣 harmonijnie podzielona na Zakony Magii, dzi艣 to zniszczone imperium pe艂ne nieufno艣ci, pot臋偶nych rod贸w, zmutowanych istot i ukrytych buntownik贸w.


馃敭 Cechy 艢wiata

馃寙 Miasta-Kopu艂y 

Po wielkiej eksplozji magitechnicznej, zwanej Zerwaniem, wiele miast zosta艂o zamkni臋tych pod magicznymi kopu艂ami, tworz膮c izolowane, autarkiczne spo艂ecze艅stwa:

  • D贸m Lytherra – z艂ocisty pa艂ac retrofuturystycznego luksusu dla elit, z silnym naciskiem na etykiet臋 i kontrol臋 umys艂u.

  • Kopula Feryn – mechaniczno-organiczna metropolia, gdzie in偶ynieria 偶ywa 艂膮czy si臋 z magi膮.

  • Emerith Hollow – miasteczko przypominaj膮ce Emerald Lakes – pozornie spokojne, ale pe艂ne zakazanej magii i ukrytych sekt.

⚙️ Technomagia i Zguba

Magia i technologia zosta艂y splecione przez eksperymenty Zakonu Erektyk贸w, tworz膮c technomagiczne artefakty i bro艅, ale te偶 Zgubionych – zmutowane ofiary magicznej kontaminacji.


馃‍♀️ Fabu艂a G艂贸wna

Grasz jako Virena, m艂oda zielona czarownica prowadz膮ca sklep z artefaktami w mie艣cie Emerith Hollow. Pewnego dnia wprowadza si臋 nad jej sklep czterech nieznajomych: mag bitewny, technomanta, iluzjonista i nekromanta – ka偶dy z w艂asn膮 przesz艂o艣ci膮 i tajemnic膮. Ich przybycie zbiega si臋 z seri膮 anomalii magicznych, kt贸re przypominaj膮 wydarzenia sprzed Zerwania.

Z czasem odkrywasz:

  • Istnienie Nowego Zerwania, kt贸re ma nast膮pi膰.

  • Tw贸j sklep ukrywa klucz do Czelu艣ci – przestrzeni poza 艣wiatem, gdzie duchy przesz艂o艣ci nadal wp艂ywaj膮 na tera藕niejszo艣膰.

  • Twoje moce zaczynaj膮 si臋 zmienia膰 – niepokoj膮co i bole艣nie.


☠️ Wrogowie i Factions

  • Zakony Cienia – okultystyczne ugrupowania rz膮dz膮ce zza kulis, inspirowane Dishonored.

  • Syndykat Zepsucia – gildia mutant贸w i technomag贸w, kt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e cz艂owiecze艅stwo to s艂abo艣膰.

  • Cisza – kult, kt贸ry uwa偶a, 偶e wszelka magia powinna zosta膰 zniszczona – chc膮 zresetowa膰 艣wiat przez "Ostatnie Zerwanie".


馃挃 Motywy i Klimat

  • 馃И Moralna dwuznaczno艣膰: Czy eksperymenty s膮 z艂em, je艣li mog膮 przynie艣膰 uzdrowienie 艣wiata?

  • 馃拃 Przeznaczenie kontra wolna wola: Czy przeznaczenie Vireny jest zapisane, czy mo偶na je zmieni膰?

  • 馃挊 Romantyczna niejednoznaczno艣膰: Relacje z czterema towarzyszami s膮 pe艂ne napi臋cia, pasji i zagadek z przesz艂o艣ci.

  • 馃暞️ Groza i napi臋cie: Noc膮 miasto zmienia si臋 – duchy, mutacje i ob艂膮kani naukowcy wychodz膮 z ukrycia.


G艂贸wna Obsada


馃尶 Virena CaelithC贸rka Ziemi i Krwi

  • Typ magii: Zielona Magia – zio艂olecznictwo, rytua艂y ksi臋偶ycowe, wi臋藕 z natur膮

  • Wiek: 27 lat

  • Wygl膮d: Blada cera, rude w艂osy splecione w warkocz, oczy zmieniaj膮ce kolor pod wp艂ywem emocji. Na d艂oniach 艣wiec膮ce 偶y艂y – 艣lad po dotyku Czelu艣ci.

Opis:
Virena to jedna z ostatnich czystych zielonych czarownic, potomkini linii wied藕m, kt贸re przed Zerwaniem strzeg艂y r贸wnowagi mi臋dzy magi膮 a natur膮. Prowadzi pozornie spokojne 偶ycie jako zielarka i sprzedawczyni eliksir贸w, ale nosi w sobie g艂臋bok膮 pustk臋, jakby jaka艣 cz臋艣膰 jej duszy by艂a niekompletna. Jej moce zaczynaj膮 si臋 zmienia膰 – pojawia si臋 "magia dzika", niekontrolowana, buntownicza, kt贸ra zaczyna kruszy膰 bariery mi臋dzy 艣wiatem 偶ywych a Czelu艣ci膮 – duchowym wymiarem, gdzie dryfuj膮 dusze umar艂ych mag贸w.

Tajemnica: Jest "Dziedziczk膮 Krwi", 偶ywym katalizatorem nowej ery magii – kluczem, kt贸ry mo偶e otworzy膰 (lub zamkn膮膰) Czelu艣膰.

Motywacja: Chce ochroni膰 swoje miasto, ale odkrywa, 偶e musi te偶 chroni膰 sam膮 magi臋… nawet przed sob膮.


⚔️ Kaidren VossP艂omie艅 i Popi贸艂

  • Typ magii: Mag bitewny – ogie艅, krew, runy bojowe

  • Wiek: 32 lata

  • Wygl膮d: Spalona blizna przez jedno oko, kr贸tkie czarne w艂osy, cia艂o pokryte runami walki wypalonymi w sk贸rze

Opis:
Kaidren to by艂y dow贸dca Zakonu Ognia – brutalnej frakcji militarnej, kt贸rej zadaniem by艂o eksterminowanie „nieczystych” form magii. Zrzek艂 si臋 tytu艂u po tym, jak dowiedzia艂 si臋, 偶e jego oddzia艂 zamordowa艂 wiosk臋 zielonych czarownic – z kt贸rej pochodzi艂a jego ukochana siostra. Od tamtej pory b艂膮ka si臋 po Klymorrah jako najemnik, szukaj膮c sensu, odpokutowania i czego艣 (lub kogo艣), kto sprawi, 偶e znowu poczuje, 偶e 偶yje.

Tajemnica: W m艂odo艣ci bra艂 udzia艂 w eksperymencie, kt贸ry wyzwoli艂 fragment Czelu艣ci w 艣wiecie rzeczywistym.

Relacja z Viren膮: Ich relacja przypomina ogie艅 – gwa艂towna, pe艂na wybuch贸w, ale te偶 nami臋tna. Obawia si臋, 偶e przez niego znowu kto艣 zginie.


馃 Evan ThorneRuniczny In偶ynier

  • Typ magii: Technomagia – manipulacja maszynami za pomoc膮 zakl臋膰 runicznych

  • Wiek: 29 lat

  • Wygl膮d: Elegancki, zawsze schludny, cybernetyczne oko i metaliczne r臋kawice z wbudowanym interfejsem runicznym

Opis:
Evan jest produktem Kopu艂y Feryn – spo艂ecze艅stwa, kt贸re czci perfekcj臋, post臋p i kontrol臋. By艂 cudownym dzieckiem technomagii, wynalazc膮, kt贸ry stworzy艂 maszyn臋 zdoln膮 do czerpania energii z samego eteru. Gdy urz膮dzenie doprowadzi艂o do zawalenia jednej z kopu艂 i 艣mierci tysi臋cy, Evan uciek艂. Teraz ukrywa si臋, tworz膮c neutralne, ma艂e mechanizmy i pr贸buj膮c pozna膰 tajemnice dawno zapomnianych artefakt贸w.

Tajemnica: Wci膮偶 nosi prototyp urz膮dzenia, kt贸re mo偶e po艂膮czy膰 dwa 艣wiaty – ale je艣li dostanie si臋 w niepowo艂ane r臋ce, mo偶e zniszczy膰 barier臋 mi臋dzy 偶yciem a 艣mierci膮.

Relacja z Viren膮: Pe艂na wzajemnego szacunku, cichych rozm贸w, analizy i nieoczekiwanych iskier emocji. Jego logika 艣ciera si臋 z jej intuicj膮.


馃幁 Lucien ValePan Maski i Szept贸w

  • Typ magii: Magia iluzji, wp艂ywu umys艂u, zmys艂owego oddzia艂ywania

  • Wiek: Wygl膮da na 28, ale nikt nie zna jego prawdziwego wieku

  • Wygl膮d: Zawsze nosi mask臋 – albo z metalu, albo z cienkiej magii. Nienaturalnie pi臋kny, jego obecno艣膰 wprawia innych w niepok贸j.

Opis:
Lucien to mistrz manipulacji i iluzji, szpieg Zakonu Mg艂y – organizacji wyspecjalizowanej w kontrolowaniu informacji i percepcji. Potrafi „widzie膰” l臋ki i pragnienia ludzi, a potem przekszta艂ca膰 je w bro艅. Pocz膮tkowo mia艂 zdoby膰 zaufanie Vireny, by j膮 zdradzi膰. Problem w tym, 偶e naprawd臋 si臋 ni膮 zafascynowa艂 – a mo偶e nawet pokocha艂.

Tajemnica: Przechowuje wspomnienia ludzi, kt贸rych umys艂y przej膮艂 – powoli traci w艂asn膮 to偶samo艣膰.

Relacja z Viren膮: Flirtuj膮ca, pe艂na napi臋cia gra. Czy on j膮 naprawd臋 kocha, czy tylko projektuje swoje emocje na ni膮? Ona nie wie – i on sam te偶 nie.


☠️ Riven SolmareStra偶nik Czelu艣ci

  • Typ magii: Nekromancja i transmutacja dusz

  • Wiek: Nieznany (偶yje poza czasem)

  • Wygl膮d: Blady jak 艣mier膰, popielate w艂osy, oczy jak czarne lustra. G艂os spokojny jak gr贸b.

Opis:
Riven mieszka艂 przez dziesi臋ciolecia na granicy 艣wiata i Czelu艣ci, badaj膮c rytua艂y 艣mierci, po艂膮czenia mi臋dzy duszami a magi膮. Nie umiera – cho膰 jego cia艂o ju偶 dawno przesta艂o by膰 w pe艂ni 偶ywe. To on jako pierwszy odkry艂, kim naprawd臋 jest Virena. Uwa偶a, 偶e jej przeznaczenie to ofiara – ale mo偶e wbrew wszystkiemu pomo偶e jej je zmieni膰.

Tajemnica: Nosi dusz臋 zmar艂ej siostry Vireny w swoim ciele – ich 艣wiadomo艣ci s膮 cz臋艣ciowo splecione.

Relacja z Viren膮: Najbardziej duchowa i intymna. Pomi臋dzy strachem a spokojem – ona nie wie, czy Riven j膮 kocha, czy tylko strze偶e przed losem, kt贸rego sam nie m贸g艂 unikn膮膰.


馃敟 Dynamika grupowa

Wsp贸lnie tworz膮 niebezpieczny, ale fascynuj膮cy zesp贸艂. Zmagaj膮 si臋 z zewn臋trznymi zagro偶eniami, ale najwi臋ksze niebezpiecze艅stwo czai si臋 w艣r贸d nich – w emocjach, tajemnicach, zdradach i nadziei, 偶e razem mog膮 co艣 zmieni膰… lub wszystko zniszczy膰.


Antagoni艣ci


馃暞️ Lady Halix Cindra

Tytu艂: Arcykap艂anka Zakonu Cienia
Symbol: Czarna korona z runami wypalonymi w powietrzu
Motywacja: Oczyszczenie 艣wiata przez rytualne z艂o偶enie "naczynia przeznaczenia" – Vireny – w ofierze

Opis:

Lady Halix to by艂a cesarska akolita, kt贸ra po Zerwaniu przej臋艂a przyw贸dztwo nad Zakonem Cienia – kultem skupionym na przywr贸ceniu „pierwotnego 艂adu magii”. Wierzy, 偶e 艣wiat zosta艂 splugawiony przez mieszanin臋 magii i technologii, a Virena – jako Dziedziczka Krwi – jest ostatni膮 szans膮 na odrodzenie „czystej ery”. Jej fanatyzm wynika z g艂臋bokiej traumy – w czasie Zerwania straci艂a c贸rk臋, a teraz obsesyjnie szuka sposobu, by uczyni膰 cierpienie czym艣, co „mia艂o sens”.

Umiej臋tno艣ci:

  • Manipulacja duszami wyznawc贸w (przez rytua艂y po艂膮czenia)

  • Zaklinanie magicznych cieni, kt贸re podszywaj膮 si臋 pod 偶ywych

  • Magia pami臋ci – potrafi wymaza膰 lub zmodyfikowa膰 wspomnienia

Relacja z Viren膮:

Lady Halix widzi w niej nie cz艂owieka, lecz „naczynie” – istot臋 stworzon膮 do spe艂nienia rytua艂u. Uwa偶a, 偶e 艣mier膰 Vireny to cena za nowy porz膮dek.


⚙️ S臋dzia Marrock

Tytu艂: Przyw贸dca Syndykatu Zepsucia
Symbol: Rozbita maska z wmontowanymi z臋batkami
Motywacja: Ewolucja ludzko艣ci przez otwarcie Czelu艣ci i fuzj臋 magii z cielesn膮 mutacj膮

Opis:

Marrock by艂 niegdy艣 genialnym naukowcem i wysokim urz臋dnikiem technokratycznej Kopu艂y Feryn. Gdy eksperyment z u偶yciem czystej esencji Czelu艣ci zako艅czy艂 si臋 katastrof膮, zosta艂 oskar偶ony o zdrad臋 i poddany egzekucji… kt贸ra si臋 nie uda艂a. Teraz 偶yje jako zmutowany, po艂owicznie eteryczny byt, a jego cia艂o pulsuje runami i metalem. Kieruje Syndykatem Zepsucia – ruchem, kt贸ry zrzesza technomag贸w, mutant贸w i wygna艅c贸w, wierz膮cych, 偶e cz艂owiek to ju偶 przestarza艂a forma bytu.

Umiej臋tno艣ci:

  • Zdolno艣膰 „mutowania” w艂asnego cia艂a i cia艂 podleg艂ych mu wojownik贸w

  • Infekowanie maszyn i magii „wirusem eterycznym”

  • Mo偶e otwiera膰 szczeliny do Czelu艣ci na kr贸tki czas

Relacja z Viren膮:

Marrock widzi w niej narz臋dzie – klucz do otwarcia sta艂ego portalu do Czelu艣ci. Ale r贸wnie偶... zagro偶enie. Je艣li si臋 sprzeciwi, musi zosta膰 wch艂oni臋ta przez jego "nowy porz膮dek".


馃か Frakcja „Cisza”

Symbol: Trzy przekre艣lone usta w okr臋gu
Motywacja: Ca艂kowite unicestwienie magii i jej u偶ytkownik贸w – dla dobra przysz艂ych pokole艅

Opis:

„Cisza” to ruch oddolny, kt贸ry powsta艂 po katastrofach spowodowanych przez magiczne eksperymenty. Sk艂ada si臋 z ludzi pozbawionych mocy: rolnik贸w, rzemie艣lnik贸w, by艂ych uczonych – wszystkich, kt贸rych 偶ycie zniszczy艂a wojna mag贸w i technomag贸w. Wierz膮, 偶e wszelka magia jest jak rak: mo偶e by膰 pi臋kna, ale w ko艅cu zawsze niszczy wszystko, czego dotknie. Ich przyw贸dca, znany tylko jako Wys艂annik, nigdy nie pokazuje twarzy. G艂os ma syntetyczny – jakby m贸wi艂 za niego duch przesz艂o艣ci.

Cechy:

  • Skrytob贸jstwa, sabota偶, propagandowe ksi臋gi i zakl臋cia ciszy

  • Znajomo艣膰 rytua艂贸w wyciszaj膮cych (blokuj膮cych zdolno艣ci magiczne)

  • Oddzia艂y piechoty z broni膮 runicznie antymagiczn膮

Relacja z Viren膮:

Dla „Ciszy” Virena to najniebezpieczniejszy byt na 艣wiecie. Jej 艣mier膰 jest dla nich nie tylko konieczna – jest 艣wi臋ta. Pr贸buj膮 j膮 zlikwidowa膰 bez u偶ycia magii – jako „czysty akt sprawiedliwo艣ci”.


⚔️ Zestawienie Antagonist贸w: Trzy Oblicza Apokalipsy

Frakcja Motywacja 艢rodki G艂贸wna Obawa
Zakon Cienia Rytualna odnowa 艣wiata Rytua艂y, ofiary, proroctwa Powr贸t chaosu i herezji
Syndykat Zepsucia Ewolucja przez po艂膮czenie z Czelu艣ci膮 Mutacje, fuzje, technomagia Zag艂ada przez stagnacj臋
Cisza Ocalenie ludzko艣ci przez zniszczenie magii Sabota偶, propaganda, czysta przemoc Magia sama w sobie

Bestiariusz 


馃└ 1. Szeptokrwawi (Whisperbleeders)

„S艂yszysz co艣? Nie, to tylko... krew.”

  • Pochodzenie: Mutacje ludzi, kt贸rzy zbyt d艂ugo przebywali w pobli偶u szczelin Czelu艣ci

  • Wygl膮d: Humanoidalne postacie z p臋kni臋t膮 sk贸r膮 – z 偶y艂 zamiast krwi wyp艂ywa czarny eteryczny cie艅

  • Zdolno艣ci:

    • S艂ysz膮 my艣li i szepcz膮 je na g艂os, doprowadzaj膮c ofiar臋 do paranoi

    • Ich krew dzia艂a jak trucizna umys艂u – wywo艂uje halucynacje

    • Reaguj膮 na emocje, szczeg贸lnie strach i gniew

  • Zagro偶enie: Wysokie. Nie da si臋 ich oszuka膰 iluzj膮 ani ukry膰 si臋 przed nimi fizycznie – „czuj膮 dusz臋”.


馃尶 2. 呕elazoro艣le (Ironvine)

Ro艣lina, kt贸ra nie zapomnia艂a b贸lu.

  • Pochodzenie: Zakl臋te ro艣liny zniszczonych las贸w wok贸艂 Zerwania – splugawione technomagi膮

  • Wygl膮d: Cierniste pn膮cza z metalicznymi li艣膰mi i 艣wiec膮cymi oczami

  • Zdolno艣ci:

    • Tworz膮 pu艂apki i symuluj膮 ludzkie g艂osy

    • Mog膮 „przeprogramowa膰” martwe cia艂a jako 偶ywe strachy

    • Ich nasiona wnikaj膮 do cia艂 i kie艂kuj膮 od 艣rodka

  • Zagro偶enie: 艢rednie-wysokie. Pojawiaj膮 si臋 tylko noc膮 lub w zrujnowanych rejonach kopu艂.


馃拃 3. Szeptomartwi (Whisperwraiths)

Nieumarli, kt贸rzy nie wiedz膮, 偶e nie 偶yj膮.

  • Pochodzenie: Dusze mag贸w, kt贸re nie przesz艂y w Czelu艣膰 i uwi臋zione zosta艂y przez rytua艂y Halix Cindry

  • Wygl膮d: Eteryczne cia艂a w zbrojach z runami, ich twarze to pustka z migocz膮cym 艣wiat艂em

  • Zdolno艣ci:

    • Mog膮 „ws膮cza膰 si臋” do wspomnie艅 ludzi i przekszta艂ca膰 ich rzeczywisto艣膰

    • Uodpornione na wi臋kszo艣膰 fizycznych atak贸w – tylko magia dusz dzia艂a

    • Potrafi膮 m贸wi膰 g艂osami zmar艂ych bliskich ofiary

  • Zagro偶enie: Wysokie. Cz臋sto strzeg膮 miejsc rytualnych lub artefakt贸w Zakonu Cienia.


馃Υ 4. Eterozguby (Etherspawn)

Przyby艂y z Czelu艣ci, ale nie potrafi膮 wr贸ci膰.

  • Pochodzenie: Byty z Czelu艣ci, kt贸re zosta艂y przyci膮gni臋te do 艣wiata podczas eksperyment贸w Marrocka

  • Wygl膮d: Niekonsystentna forma – cia艂o zmienia si臋 w zale偶no艣ci od obserwatora. Zawsze jednak wida膰 par臋 oczu unosz膮c膮 si臋 w eterycznym kszta艂cie

  • Zdolno艣ci:

    • Zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰 lokalnie (np. odwracaj膮 grawitacj臋, zniekszta艂caj膮 czas)

    • Potrafi膮 „po偶re膰” imi臋 osoby – ofiara staje si臋 zapomniana przez wszystkich

    • Trudne do zabicia – reaguj膮 tylko na rytua艂y zwi膮zane z Czelu艣ci膮

  • Zagro偶enie: Krytyczne. Obiekt zakazany w ka偶dej znanej frakcji. Uwa偶a si臋, 偶e s膮 fragmentami „prawdziwych bog贸w” z Czelu艣ci.


馃洜️ 5. Mechanimorfy (Mechamorphs)

Maszyna z dusz膮. Albo z jej cieniem.

  • Pochodzenie: Dawne s艂u偶膮ce maszyny technomant贸w, kt贸re przej臋艂y zakl臋cia z otoczenia i „obudzi艂y si臋”

  • Wygl膮d: Mechaniczne istoty – cz臋sto humanoidalne – z wbudowanymi runami i organicznymi cz臋艣ciami (np. z oczu wyp艂ywa krew, mimo braku 偶y艂)

  • Zdolno艣ci:

    • Adaptacja – przejmuj膮 cechy wrog贸w (np. styl walki, zakl臋cia)

    • Telepatyczna sie膰 艂膮cz膮ca je ze sob膮

    • Ich rdze艅 zawiera „dusz臋 kodu” – cz膮stk臋 艣wiadomo艣ci technomanty, kt贸ry je stworzy艂

  • Zagro偶enie: Zmienna. Niekt贸re tylko chroni膮 strefy, inne atakuj膮 ka偶dego u偶ytkownika magii.


馃悮 6. Milcz膮ce G艂臋bokie (The Silent Deep)

Morza Klymorrah r贸wnie偶 pami臋taj膮 Zerwanie.

  • Pochodzenie: Staro偶ytne istoty wodne zepchni臋te w otch艂a艅 przez magi臋. Przebudzi艂y si臋 po otwarciu pierwszych szczelin do Czelu艣ci.

  • Wygl膮d: Gigantyczne, bezkszta艂tne cia艂a z mackami, lustrzane oczy, cia艂a pokryte runami, kt贸re poruszaj膮 si臋 po ich sk贸rze

  • Zdolno艣ci:

    • Wydaj膮 „艣piewy g艂臋binowe”, kt贸re odbieraj膮 rozum

    • Ich obecno艣膰 powoduje znikanie 艣wiat艂a i magii w okolicy

    • Mog膮 „p艂yn膮膰” pod ziemi膮 jak przez wod臋

  • Zagro偶enie: Apokaliptyczne. Pojawiaj膮 si臋 tylko raz na pokolenia. Kiedy jedno si臋 zbli偶a, s艂ycha膰 cisz臋.


馃寑 SYSTEM MAGII 


馃敭 1. 殴R脫D艁O MAGII – sk膮d pochodzi moc

W Klymorrah magia pochodzi z trzech g艂贸wnych 藕r贸de艂. Ka偶de 藕r贸d艂o wp艂ywa na styl, skutki uboczne i spo艂eczne konsekwencje u偶ywania magii.

馃尶 A. Telluria (Magia Naturalna)

  • Czerpana z ziemi, ro艣lin, zwierz膮t, ksi臋偶yca i duch贸w przodk贸w

  • Dzia艂a rytualnie, emocjonalnie, intuicyjnie

  • Typowi u偶ytkownicy: Zielone Wied藕my, Pasterze Lasu, Stra偶nicy Mgie艂

馃敻 Zalety: stabilna, sprzyja leczeniu i d艂ugoterminowym rytua艂om
馃敻 Wady: powolna, nara偶ona na „gniew natury”, uzale偶niona od otoczenia


⚙️ B. Magitek (Magia Techniczna)

  • Fuzja magii i technologii: runy, maszyny, kodowanie zakl臋膰

  • Wymaga wiedzy, matematyki i narz臋dzi

  • Typowi u偶ytkownicy: Technomanci, Runiczni In偶ynierowie, Syndykat Zepsucia

馃敻 Zalety: precyzyjna, pot臋偶na w walce, mo偶e by膰 masowo produkowana
馃敻 Wady: niestabilna, cz臋sto prowadzi do wypacze艅 cia艂a lub umys艂u


馃暞️ C. Czelu艣膰 (Magia Eteryczna)

  • Pochodzi spoza rzeczywisto艣ci – z wymiaru duch贸w, chaosu i zapomnienia

  • Dzia艂a przez sny, szept, ofiary i rytua艂y zakazane

  • Typowi u偶ytkownicy: Nekromanci, Zakon Cienia, Szeptokrwawi

馃敻 Zalety: pot臋偶na, pozwala 艂ama膰 prawa fizyki
馃敻 Wady: wysysa dusz臋, wywo艂uje szale艅stwo, zak艂贸ca rzeczywisto艣膰 wok贸艂


馃敡 2. FORMA MAGII – jak objawia si臋 moc

Ka偶da magia w Klymorrah przejawia si臋 przez jeden z sze艣ciu g艂贸wnych sposob贸w dzia艂ania. Magowie mog膮 艂膮czy膰 藕r贸d艂o z form膮 (np. Technomanta + Magia Wp艂ywu).

Forma Opis Przyk艂ad dzia艂ania
馃 Wp艂yw Umys艂u Kontrola emocji, telepatia, iluzje Wywo艂anie halucynacji lub l臋ku u wroga
馃└ Biomagia Leczenie, wzrost, mutacja Uleczenie rany, przyspieszenie wzrostu ro艣lin
馃敟 Magia 呕ywio艂贸w Ogie艅, woda, powietrze, ziemia Tworzenie 艣ciany ognia lub lodu
⚔️ Runomagia Zakl臋cia zapisane w runach Zakl臋cie runiczne aktywowane dotykiem
馃暩️ Magia Cienia / Duszy Praca z duchami, widmami, pami臋ci膮 Przyzwanie ducha zmar艂ego wojownika
Czaso艂am Zak艂贸cenia czasu, p臋tla, przeskok Zatrzymanie czasu w ma艂ym obszarze na 3 sekundy

⚖️ 3. CENA MAGII – r贸wnowaga i konsekwencje

Magia zawsze co艣 kosztuje. W zale偶no艣ci od intensywno艣ci i 藕r贸d艂a, u偶ytkownik p艂aci fizycznie, psychicznie lub duchowo. Cena zale偶y od r贸wnowagi mi臋dzy 殴r贸d艂em a Form膮.

Przyk艂adowe Ceny:

Moc Cena
Uleczenie 艣miertelnej rany Starzenie si臋 o 1 rok
Otwarcie portalu przez Czelu艣膰 Utrata wspomnienia ukochanej osoby
Przej臋cie kontroli nad umys艂em Fragmentacja w艂asnej osobowo艣ci
Wskrzeszenie zmar艂ego Wymiana 偶ycia – kto艣 inny musi umrze膰

馃К 4. Specjalizacje Mag贸w (艢cie偶ki)

W 艣wiecie Klymorrah nie wszyscy s膮 „czarodziejami” – istniej膮 unikalne role, wynikaj膮ce z kombinacji 殴r贸d艂a i Formy.

Nazwa Opis Kombinacja
Zielny M贸wca Komunikuje si臋 z duchami natury i leczy ro艣linami Telluria + Biomagia
Runiczny In偶ynier Tworzy magiczne maszyny z rytua艂ami technologicznymi Magitek + Runomagia
Mglisty W臋drowiec Iluzjonista i szpieg, 偶yj膮cy mi臋dzy 艣wiatami Czelu艣膰 + Wp艂yw Umys艂u
Szept 艢mierci Nekromanta, kt贸ry handluje duszami Czelu艣膰 + Magia Duszy
Czasotkacz Manipuluje czasem, by zmienia膰 bieg wydarze艅 Telluria + Czaso艂am
Spalony Architekt Tworzy masowe bronie magiczno-techniczne Magitek + 呕ywio艂y

馃攼 5. Zakazane Formy Magii

Niekt贸re formy magii s膮 zakazane przez wszystkie frakcje, cho膰 niekt贸rzy desperaci i antybohaterowie je praktykuj膮:

  • Eksferencja – ekstrakcja mocy z duszy 偶ywej istoty (magiczne tortury)

  • Kreacja Hybryd – 艂膮czenie ludzi z runomaszynami lub istotami z Czelu艣ci

  • Runy Kl膮twy – nieusuwalne znaki, kt贸re niszcz膮 偶ycie u偶ytkownika z czasem


✨ Przyk艂ad u偶ycia systemu:

Posta膰: Virena Caelith
殴r贸d艂o: Telluria
Forma: Biomagia + Magia Cienia
Umiej臋tno艣膰: "Szept Lasu" – przywo艂uje duchowego wilka z krwi kwiatu i w艂asnego wspomnienia
Cena: Wilk pozostaje lojalny tylko, dop贸ki Virena nie zapomni, jak pachnia艂a jej matka


⚙️馃敨 TECHNOLOGIA WOJSKOWA 


馃洜️ 1. Klasy Uzbrojenia

Technologia militarna dzieli si臋 na cztery klasy, zale偶nie od integracji z magi膮 i poziomu ryzyka dla u偶ytkownika.

Klasa Nazwa Opis
I Bro艅 Runiczna Klasyczne uzbrojenie wzmocnione zakl臋ciami (np. miecz ognisty, kusza z run膮 zatrzymania)
II Technoarma Bronie p贸艂mechaniczne – wykorzystuj膮ce eteryczne rdzenie, np. karabiny z zap艂onem runicznym
III Mechomagia Z艂o偶one maszyny wojenne z inteligencj膮 runiczn膮 – np. pancerze wspomagane, drony runiczne
IV Wektory Eteryczne Zakazana bro艅 Czelu艣ci – zmieniaj膮ca tkank臋 rzeczywisto艣ci (np. bomby wspomnieniowe, mutatory duszy)

馃獤 2. Pancerze i Egzoszkielety

⚔️ Runiczna Zbroja 呕ywio艂贸w (Zakon Cienia)

  • Rytualnie wykuwana z meteorytowego metalu

  • Zawiera runy reaktywne: np. absorbuje ogie艅 i oddaje jako fala uderzeniowa

  • Cena: nosz膮cy musi z艂o偶y膰 osobist膮 ofiar臋 (np. wspomnienie, palec, g艂os)


⚙️ Egzoszkielet Serii KR-9 „Cie艅 Stali” (Syndykat Zepsucia)

  • Nap臋dzany rdzeniem eteryczno-mechanicznym

  • Zwi臋ksza si艂臋 i refleks o 300%

  • Interfejs neuralny wbudowany bezpo艣rednio w kr臋gos艂up

  • Wada: prowadzi do stopniowej dezintegracji osobowo艣ci u偶ytkownika


馃洝️ Kamie艅 呕yj膮cy (Frakcje Tellurii)

  • Pancerz wytworzony z symbiotycznego minera艂u, reaguje na zagro偶enie

  • Samolecz膮cy, zmieniaj膮cy form臋 (np. tarcza lub kolczasta sk贸ra)

  • Cena: powoli z偶ywa si臋 z nosicielem – niemo偶liwe do usuni臋cia


馃敨 3. Typy Broni R臋cznej

馃敟 Karabin Runiczny SR-13 "呕mij"

  • Strzela pociskami z eteru zawartego w kryszta艂ach

  • Prze艂adowanie wymaga zakl臋cia aktywacyjnego

  • Tryb „Ciszy” – dezaktywuje magi臋 w promieniu 3 metr贸w na 10 sek.


Runow艂贸cznia „Ra艣niak”

  • W艂贸cznia z aktywacj膮 elektryczn膮: po wbiciu w ziemi臋 tworzy sfer臋 ra偶enia

  • U偶ywana przez elitarnych 艂owc贸w mag贸w frakcji „Cisza”


☠️ Pistolet Rytualny „Szeptucha”

  • Stworzony z ko艣ci magicznych istot, 艂adowany krwi膮 u偶ytkownika

  • Ka偶dy strza艂 tworzy „zapis duszy” w celu namierzania celu na odleg艂o艣膰

  • Efekt uboczny: z ka偶dym strza艂em u偶ytkownik traci fragment snu lub pami臋ci


馃 4. Bro艅 Psychomagiczna i Eteryczna

馃暞️ Granat Wspomnie艅

  • U偶ywany przez Zakon Mg艂y

  • Po eksplozji ofiara prze偶ywa najgorsze wspomnienie z przesz艂o艣ci

  • Trwa to kilka sekund – wystarczy do jej unieruchomienia lub z艂amania psychicznego


馃К Mutator Eteru

  • Ampu艂ka wszczepiana do rdzenia kr臋gowego

  • Na 60 sekund zwi臋ksza moce magiczne do nieludzkiego poziomu

  • Ryzyko: przemiana w Szeptokrwawego (utrata to偶samo艣ci i kontroli)


馃洶️ 5. Drony, Machiny i Maszyny Wojenne

馃 Runoboty Piechoty – Seria „Oko Mg艂y”

  • Bezza艂ogowe jednostki z runiczn膮 siatk膮 obserwacyjn膮

  • Przekazuj膮 obraz bezpo艣rednio do okiemag贸w dow贸dc贸w

  • Wyposa偶one w karabiny eteryczne, tarcze antymagiczn膮 i system autodestrukcji


馃悕 Wielki Konstruktor „Morr’thex” (Prototyp Syndykatu)

  • 20-metrowa maszyna obl臋偶nicza stworzona z metalu, ko艣ci i run

  • Zasilana duszami schwytanych wi臋藕ni贸w

  • Mo偶e „zmieli膰” miasto w ci膮gu godziny

  • Plotka: istnieje tylko jeden i jest ukryty w podziemiach ruin Feryn


馃毃 6. Zakazana Bro艅 Apokaliptyczna

☄️ Urz膮dzenie „Runa Zerwania”

  • Bro艅 teoretyczna – symulacja powt贸rzenia katastrofy sprzed 100 lat

  • Dezintegruje rzeczywisto艣膰 lokalnie – czas, materia, dusze

  • Mo偶e otworzy膰 sta艂y portal do Czelu艣ci

  • Ostatni raz widziana w r臋kach S臋dziego Marrocka


馃幆 7. Taktyki Frakcyjne i Zastosowanie

Frakcja Styl wojny Unikalne taktyki
Zakon Cienia Rytua艂y, terror, duchy Ataki oparte na iluzji i wyciszaniu terenu przed uderzeniem
Syndykat Zepsucia Przemoc totalna, mutacje Wektory chaosu i armie zmutowanych najemnik贸w
Cisza Precyzyjna eksterminacja Zamachy, sabota偶, neutralizacja magii w punktach krytycznych

馃攼 BONUS: Eksperymentalne Technologie Vireny i Evana (je艣li si臋 po艂膮cz膮):

Prototyp "Serce Lasu"
Runomagiczna bro艅 zdolna do tworzenia pola harmonii – czasowo dezaktywuje Czelu艣膰 w danym obszarze, ale… 偶ywi si臋 duszami tych, kt贸rzy nie maj膮 w sobie "zieleni".


馃椇️ MAPA 艢WIATA 


馃實 STRUKTURA OG脫LNA

艢wiat Klymorrah to rozpad艂a cywilizacja, kt贸ra istnia艂a przed katastrof膮 zwan膮 Zerwaniem – wydarzeniem, kt贸re p臋k艂o rzeczywisto艣膰 i uwolni艂o moc Czelu艣ci. Dzi艣 艣wiat sk艂ada si臋 z rozproszonych Stref, po艂膮czonych zrujnowanymi szlakami, teleportacyjnymi szczelinami i magicznymi przystaniami.


馃Л PODZIA艁 GEOPOLITYCZNY

馃煫 1. Zjednoczone Kopu艂y Feryn (technokracja rozbita w chaos)

Stolica: Paliwa Wie偶a Naarg
System: Upad艂a technokracja zarz膮dzana przez rady in偶ynier贸w i technomag贸w
Obecny stan: Podzielona mi臋dzy Syndykat Zepsucia, lokalnych wata偶k贸w i zbuntowane maszyny
Znana z: Mutacji, eksperyment贸w, ruin podziemnych miast
Frakcje aktywne: Syndykat Zepsucia, Mechomorfy, Czarna Inicjatywa

Miejsce o艣wietlone fa艂szywym s艂o艅cem, w kt贸rym nawet powietrze jest kodowane.


馃尶 2. Dominia Tellurii (konfederacja druidycznych klan贸w)

Stolica: Sylvaneir (Miasto-Zdr贸j)
System: Klanokratyczna demokracja duchowa, zarz膮dzana przez Starszyzn臋 Korzenn膮
Religia: Kulty Przodk贸w, Cia艂o Ziemi
Znana z: Zielonych technologii, magii regeneracji, duchowej symbiozy z natur膮
Frakcje aktywne: Zielni Stra偶nicy, Las Umowy, Z艂ote Plemiona

Lasy, kt贸re my艣l膮. Rzeki, kt贸re oceniaj膮. Kiedy wchodzisz – jeste艣 go艣ciem. Kiedy ranisz – stajesz si臋 nawozem.


馃敭 3. Cienie Aelthrith (Zakon Cienia)

Stolica: Katedra Niesnu
System: Teokracja totalitarna
Religia: Kult Proroctwa i Oczyszczenia
Znana z: Rytua艂贸w, niewolnictwa duchowego, czarnej magii i tajemnic
Frakcje aktywne: Zakon Cienia, Szeptomartwi, Widmowe Siostry

Miasto wiecznej nocy. Gdzie zmarli maj膮 wi臋cej do powiedzenia ni偶 偶ywi.


⚙️ 4. Ruiny Calhex (strefa martwa – miejsce Zerwania)

Status: Nienale偶y do 偶adnej frakcji – obszar wykluczony
Cechy: Czas p艂ynie tu nier贸wno, rzeczywisto艣膰 pulsuje, a 艣ciany czasem m贸wi膮
Znana z: Artefakt贸w z Czelu艣ci, wir贸w magicznych, utraty zmys艂贸w
Frakcje aktywne: Eksploratorzy, Szale艅cy, frakcja „Cisza”

Nie id藕 tam. A je艣li musisz – nie wracaj.


馃П 5. Miasta Wolne Liryat (handel, najemnicy, neutralno艣膰 pozorna)

Stolica: Port Astralis
System: Rady gildii, oligarchia handlarzy i mag贸w
Znana z: Handlu mi臋dzy frakcjami, nielegalnych rytua艂贸w, szpieg贸w
Frakcje aktywne: Ligia Runiczna, Zaklinacze Umys艂贸w, najemnicy Maggorn

Miasto zbudowane na krwi i z艂ocie. Ka偶dy tu ma co艣 do sprzedania – nawet w艂asne wspomnienia.


馃暞️ 6. Enklawy „Ciszy” (skryta siatka ruchu oporu przeciw magii)

Lokalizacja: Ukryte w艣r贸d ruin, podziemi, opuszczonych sanktuari贸w
Struktura: Kom贸rki bez przyw贸dztwa – koordynowane przez syntetyczny g艂os „Wys艂annika”
Ideologia: 艢wiat musi zosta膰 oczyszczony z magii i Czelu艣ci, by przetrwa艂
Taktyki: Sabota偶, ciche egzekucje, wojna informacyjna

Ich symbolem s膮 trzy przekre艣lone usta. Ich obecno艣膰? Poznajesz po milczeniu, kt贸re pozostaje po krzyku.


馃摉 RELIGIE I WIARA

Religia Wyznawcy Filozofia Obecna rola
馃尡 Ziemska Jedno艣膰 (Telluria) Zielni i klany natury Cz艂owiek jako cz膮stka 偶ycia, nie w艂adca Leczenie, duchowe rytua艂y
馃敟 Proroctwo Cienia (Zakon Cienia) Fanatycy Halix Cindry 艢wiat musi zosta膰 odnowiony przez ofiar臋 i rytua艂 Dominacja, kontrola
⚙️ Kult Ulepszenia (Syndykat) Technomanci, mutanci Magia to narz臋dzie do ewolucji cz艂owieka Rewolucja, przekszta艂cenie
馃暞️ S艂owo Prawdy („Cisza”) Antymagowie Magia jest zaraz膮 – trzeba j膮 usun膮膰 Oczyszczenie przez zniszczenie
馃悮 Szepcz膮cy G艂臋biny (kulty morskie) Kulty艣ci z port贸w i morskich enklaw S艂u偶ba Czelu艣ci to 艂aska Zakazane rytua艂y, ofiary

馃實 GEOGRAFIA I STREFY ZAGRO呕ENIA

馃寢 Szczeliny Zerwania

  • Niestabilne obszary, gdzie magia i czas ulegaj膮 za艂amaniu

  • Tereny te s膮 cz臋sto bogate w artefakty… ale r贸wnie cz臋sto 艣miertelne

馃尣 Lasy Cienia i Runiczne Bagna

  • Obszary, gdzie przyroda i magia zla艂y si臋 w jedno

  • Tworz膮 偶ywe, agresywne biomy – ro艣liny i zwierz臋ta atakuj膮 „intruza”

❄️ Obszary Milczenia (Strefy Ciszy)

  • Zamro偶one, wyciszone pola – brak d藕wi臋ku, brak magii

  • Cz臋sto u偶ywane jako bazy lub wi臋zienia przez frakcj臋 „Cisza”


馃 STRUKTURA SPO艁ECZNA – PRZYK艁AD OG脫LNY

Klasa Kto nale偶y Prawa / obowi膮zki
馃敱 Wielcy Czarodzieje / Technolordowie Elita frakcji, u偶ytkownicy pot臋偶nej magii lub wiedzy Rz膮dz膮, kszta艂tuj膮 losy 艣wiata
⚖️ Rytuali艣ci i In偶ynierowie Specjali艣ci, badacze, taktycy Wytwarzaj膮 i utrzymuj膮 systemy
馃洝️ Stra偶nicy / 呕o艂nierze Wojownicy, najemnicy, mutanci Chroni膮, walcz膮, wykonuj膮 rozkazy
馃‍馃尵 Zwykli ludzie / Osadnicy Rolnicy, rzemie艣lnicy, mieszka艅cy Podporz膮dkowani systemowi
☠️ Mutanci / Wygna艅cy / Duszob艂膮dcy Zb臋dni, niebezpieczni, dzicy Eliminowani lub wykorzystywani do eksperyment贸w


 Sezon 1 

8 Odcink贸w


Odcinek 1: „Cienie na horyzoncie”

  • Wprowadzenie do 艣wiata i bohater贸w: Virena, Evan, Lady Halix, S臋dzia Marrock.

  • Virena odkrywa niespodziewan膮 obecno艣膰 czterech tajemniczych m臋偶czyzn w Emerald Lakes — pocz膮tek kontaktu mi臋dzy magi膮 a technologi膮.

  • Pierwsze anomalie Czelu艣ci daj膮 o sobie zna膰 — lokalna fauna zaczyna mutowa膰.


Odcinek 2: „Runy i Rdzenie”

  • Syndykat Zepsucia przeprowadza sabota偶 w elektrowni zasilaj膮cej miasto.

  • Evan poznaje tajemnice swojego egzoszkieletu i pr贸buje okie艂zna膰 jego mroczne moce.

  • Lady Halix wysy艂a zwiadowc贸w, by zdobyli Viren臋 — „偶ywe naczynie przeznaczenia”.


Odcinek 3: „Szepcz膮ce Lasy”

  • Wyprawa do las贸w Tellurii, gdzie Virena pr贸buje nawi膮za膰 kontakt z Zielonymi Stra偶nikami.

  • Pierwsze starcie z agentami frakcji „Cisza” — antymagicznego ruchu oporu.

  • Evan otrzymuje dziwne wizje przysz艂o艣ci.


Odcinek 4: „Proroctwo i zdrada”

  • Lady Halix ujawnia fragment proroctwa dotycz膮cego Vireny.

  • Jeden z czterech m臋偶czyzn zdradza grup臋 — wsp贸艂pracuje z Syndykatem Zepsucia.

  • Virena do艣wiadcza gwa艂townej mutacji magicznej — jej moce wymykaj膮 si臋 spod kontroli.


Odcinek 5: „Ruiny Zerwania”

  • Bohaterowie wyruszaj膮 do ruin Calhex, by odnale藕膰 staro偶ytny artefakt mog膮cy zatrzyma膰 Czelu艣膰.

  • Spotkanie z szalonym eksplorerem, kt贸ry zna tajemnice „Runy Zerwania”.

  • „Cisza” atakuje ich z ukrycia, zmuszaj膮c do desperackiej ucieczki.


Odcinek 6: „Ognie i stali”

  • Intensywna bitwa w Emerald Lakes: Zakon Cienia i Syndykat Zepsucia walcz膮 o kontrol臋 nad miastem.

  • Evan uruchamia prototyp egzoszkieletu „Cie艅 Stali”, kt贸ry wywraca losy bitwy.

  • Virena dowiaduje si臋 o ofierze, jak膮 musi z艂o偶y膰, by uratowa膰 艣wiat.


Odcinek 7: „Zielony Ogie艅”

  • Virena i Zielni Stra偶nicy 艂膮cz膮 si艂y w rytuale oczyszczenia.

  • Evan stawia czo艂a swojej mutacji, zyskuj膮c now膮 moc, ale te偶 now膮 kl膮tw臋.

  • Pojawia si臋 tajemniczy sojusznik — wys艂annik dawnej cywilizacji, kt贸ry zna prawd臋 o Czelu艣ci.


Odcinek 8: „Przebudzenie Czelu艣ci”

  • Fina艂 sezonu: pot臋偶ne przebudzenie mocy Czelu艣ci zagra偶a ca艂emu 艣wiatu.

  • Virena staje przed wyborem: po艣wi臋ci膰 siebie lub pozwoli膰 艣wiatu zgin膮膰.

  • Cliffhanger: otwarcie portalu do Czelu艣ci, zza kt贸rego wy艂ania si臋 pradawny byt.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:艁owcy Zielonego Wyniesienia - serial komiksowy 10 odcink贸w

To spin-off  Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 przed 1 sezonem Orginalnych Centr i pierwszym Podzia艂em.艁owcy Zielonego Wyniesienia to organizacja my艣liwych, strzelc贸w, 艂ucznik贸w a nie kiedy szaman贸w i druid贸w kt贸ry chroni膮 naturaln膮 r贸wnowag臋 w艣r贸d zwierz膮t i ro艣lin tak aby magiczne i niemagiczne zagro偶enia nie krzywdzi艂y natury wymiaru Urn. Ta organizacja zosta艂a stworzona przez Bogini臋 Natury - Germinabunt.

Multizamiana - crossover Multiwers贸w (Centr i Invicty)

Tajemniczna istota zwana Artifex kt贸ry p艂ywa w Oceanie Pozamultiwersalnym pilnuje bramy mi臋dzymultiwersalnej pomi臋dzy Centrami a Invict膮 zwanej Kwarcowymi Wrotami. Artifex przybywa do Centr do Podzia艂owego Miasta  w Afryce w Republice Po艂udniowej Afryki zwanego Rupantara powsta艂ego z wymiaru fantasy Ayam(Rainforest Fantasy zobacz na blogu) aby Zielony Szarlatan kt贸ry jest z Inivicty i si臋 tam ukrywa.Artifex daje Zielonemu Szarlatanowi mo偶liwo艣膰 zamiany Invicty z Centrami i na odwr贸t dzi臋ki Zwojowi Artifexa. Pan Sowa jako Niebieski Szarlatan i Niebieski Szarlatan jako Pan Sowa tylko oni pami臋taj膮 swoje prawdziwe to偶samo艣ci czy zdo艂aj膮 przywr贸ci膰 oba Multiwersa do prawid艂owego porz膮dku. Multizamiana Cz臋艣膰 1 - Niebieski Szarlatan - Sezon 1 odcinek 15 Multizamiana Cz臋艣膰 2 - Centra - Sezon 6 odcinek 15

Akademia Alfa i Omega - serial komiksowy 8 odcink贸w

 To spin-off  Konsorcjum. Akcja dzieje si臋 w szkole magii Konsorcjum zwanej Akademia Alfa i Omega. Uczennic臋 i Stra偶niczki Tajnej Biblioteki(Itani i Felen) aby zda膰 test k艂贸c膮 si臋 o zakazan膮 ksi臋g臋 - Zaklinacz Zazamasha kt贸ra zawiera tam ukryt膮 magi膮  eterycznego bytu Zazamasha kt贸rego zabi艂 Zimmer. Itani i Felen pr贸buj膮 zabra膰 Ksi臋g臋 jednej od drugiej a偶 trafiaj膮 do Przy艣wiata(Nasz 艢wiat). Niestety trafia na nich Samuela kt贸ra wpada wir ich walki co powoduje uaktywnienie magii Ksi臋gi a ca艂a ta magia trafia do Samueli. Itani i Felen nie maj膮 wyboru musz膮 zabra膰 j膮 do Akademii. Wed艂ug dyrektora szko艂y Rakela,Samuela zosta艂a ''wybrana'' przez Zaklinacz Zazamasha. Obsada: Samuela - dziewczyna z Przy艣wiata(Nasz 艢wiat) dosta艂a magi臋 z Zaklinacza Zazamasha. Ona lubi zwierz臋ta i jest aktywistk膮 klimatyczn膮. Sunflower - kot Samueli.Zaklinacz Zazamasha da艂 mu mo偶liwo艣膰 ludzkiej mowy. Itani - elfia uczennica i czarodziejka. Felen - wr贸偶ka znaj膮ca si臋 na magii umys艂u. Jitalys -...