Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Argenteus


馃寣 

艢wiat: Ulambria



Ulambria to ogromny kontynent zawieszony mi臋dzy rzeczywisto艣ci膮 a wymiarami obcymi. Dawno temu by艂 sercem Imperium Archont贸w — rasy p贸艂boskich mag贸w, kt贸rzy czerpali moc z Echa, tajemniczej substancji sp艂ywaj膮cej z innego wymiaru. Jednak ich pycha doprowadzi艂a do Przebicia, kiedy granice mi臋dzy 艣wiatami p臋k艂y, a do Ulambrie zacz臋艂y s膮czy膰 si臋 istoty nienazwane, idee zbyt obce dla ludzkiego umys艂u i magia, kt贸ra korumpuje cia艂o i dusz臋.


Dzi艣 Ulambria to:

☠ Ruiny dawnych metropolii, zasilane pozosta艂o艣ciami magitechnologii — wie偶e, kt贸re nigdy nie 艣pi膮, kana艂y, gdzie 艣wietliste larwy nios膮 przesy艂ki, maszyny podszeptuj膮ce sny.

☢ Ska偶one strefy, gdzie spaczenie Echa przemienia ludzi w Sk贸ro艂amaczy — istoty nieznaj膮ce 艣mierci, ale p艂ac膮ce za to utrat膮 siebie.

馃敭 Zakony Mag贸w, kt贸re pr贸buj膮 utrzyma膰 resztki porz膮dku, ale ka偶de ich zakl臋cie niesie ryzyko mutacji lub ob艂臋du.

⚙ Frakcje podziemia — od naukowych nihilist贸w, przez anarchistyczne kulty, po z艂odziei, kt贸rzy wykradaj膮 relikty sprzed Przebicia.





⚔ 

Magia i Technologia



System magii przypomina Mistborn: magia oparta jest na materii Echo, kt贸r膮 trzeba spo偶y膰, wch艂on膮膰 lub zasymilowa膰 — ale ka偶da szko艂a ma inny koszt.


  • Srebrne Prochy daj膮 moc telekinezy, ale wypalaj膮 ci cia艂o od 艣rodka.
  • P艂ynne Echo pozwala podr贸偶owa膰 przez 艣ciany, ale mo偶e zmy膰 twoj膮 to偶samo艣膰.
  • Czarne Ogniwa zasilaj膮 bro艅 i urz膮dzenia, ale nadmiar energii budzi zainteresowanie Obcych W艂adc贸w, kt贸rzy 偶yj膮 poza rzeczywisto艣ci膮.



Technologia to magitechnologia: splatanie steampunkowych mechanizm贸w z magi膮. Masz wi臋c biosyntetyczne r臋ce, kt贸re mog膮 tworzy膰 iluzje; maski filtruj膮ce powietrze, ale zmieniaj膮ce twoje wspomnienia; czy automaty stra偶nicze, kt贸re reaguj膮 nie na ruch, lecz na „emocjonalne drgania”.





馃寙 

G艂贸wne Miejsca



馃彊 Etoras — ostatnie wielkie miasto, otoczone wie偶ami, kt贸re stabilizuj膮 rzeczywisto艣膰. Na ulicach 偶yj膮 resztki dawnych rod贸w mag贸w, gangi przemytu Echo i szpiedzy 艣wi膮ty艅.

馃寠 Zaton Karmazynowy — gigantyczny port, cz臋艣ciowo zatopiony, gdzie 艂odzie wchodz膮 w portale do innych wymiar贸w, a rybacy 艂owi膮 stworzenia, kt贸re nigdy nie powinny istnie膰.

馃彴 Ruiny Hegemonii — opuszczone pa艂ace i twierdze dawnych w艂adc贸w, dzi艣 zamieszkane przez mutuj膮cych potomk贸w.

⚫ Studnie Szept贸w — stare kopalnie Echo, gdzie 艣ciany 偶yj膮, a echo twojego g艂osu mo偶e o偶ywi膰 twoje najgorsze my艣li.





馃槇 

G艂贸wne Si艂y



  • Konsorcjum Ksi臋偶ycowych M臋drc贸w — naukowcy-magi, kt贸rzy wierz膮, 偶e mo偶na ujarzmi膰 spaczenie przez eksperymenty.
  • Synowie Roz艂amu — buntownicy, kt贸rzy chc膮 zako艅czy膰 istnienie ca艂ej Ulambrie, wierz膮c, 偶e jest ju偶 nie do odratowania.
  • Dw贸r Szkar艂atnego Kr贸la — pot臋偶nego mutanta, kt贸ry og艂osi艂 si臋 bogiem po tym, jak po艂膮czy艂 swoje cia艂o z Echo.
  • Zakon Maskaratu — skrytob贸jcy i szpiedzy, kt贸rzy 偶yj膮 w cieniu, zmieniaj膮c twarze i wspomnienia, aby manipulowa膰 histori膮.




馃寫 

G艁脫WNA OBSADA 






馃敭 

1️⃣ Kael Varyn – Upad艂y Mag-Architekt



Opis: Kiedy艣 genialny konstruktor magitechnologii, dzi艣 wypalony, zmechanizowany p贸艂cz艂owiek, kt贸rego cia艂o w po艂owie zast膮pi艂y runiczne protezy. By艂 jednym z tw贸rc贸w Wie偶 Stabilizacji w Etoras, ale zdradzi艂 swoje Bractwo, eksperymentuj膮c z zakazan膮 form膮 Echa.

Moce: Telekinetyczne manipulacje strukturami (np. rozrywanie budynk贸w), sterowanie urz膮dzeniami my艣l膮, ale z ka偶dym u偶yciem jego ludzka strona zanika.

Charakter: Ironia, zgorzknienie, sarkazm, geniusz granicz膮cy z ob艂臋dem.

Archetyp: Mentor/Antybohater





馃棥 

2️⃣ Eryn „Maska” Solis – Zab贸jczyni Zakonu Maskaratu



Opis: Szpieg, kt贸ra straci艂a swoj膮 oryginaln膮 twarz i wspomnienia, nosz膮c maski zawieraj膮ce to偶samo艣ci innych ludzi. Ka偶da maska daje jej inne zdolno艣ci, ale ryzykuje, 偶e jej „prawdziwa ja藕艅” rozpadnie si臋 na kawa艂ki.

Moce: Zmiana wygl膮du, g艂osu i cz臋艣ci umiej臋tno艣ci przez magiczne maski; teleportacja przez cienie.

Charakter: Zimna, skupiona, tajemnicza, ale wewn臋trznie rozdarta mi臋dzy tym, kim by艂a, a kim si臋 staje.

Archetyp: Antybohaterka/Skrytob贸jczyni





馃挜 

3️⃣ Brakko „呕elazny D藕wi臋k” – Mutant Rewolucjonista



Opis: Dawny g贸rnik ze Studni Szept贸w, kt贸rego cia艂o zros艂o si臋 z metalem i kamieniem pod wp艂ywem Echa. Jest nieust臋pliwym liderem Syn贸w Roz艂amu, wierz膮cym w zniszczenie wszystkiego, by 艣wiat m贸g艂 narodzi膰 si臋 na nowo.

Moce: Nadludzka si艂a, mo偶liwo艣膰 rezonowania cia艂em i wywo艂ywania fal uderzeniowych, ale ka偶dy atak niszczy jego w艂asne tkanki.

Charakter: Fanatyczny, charyzmatyczny, brutalny, zaskakuj膮co czu艂y wobec s艂abszych.

Archetyp: Rewolucjonista/Dziki wojownik





馃И 

4️⃣ Dr. Verena Laach – Mistrzyni Biomagii



Opis: Naukowiec Konsorcjum Ksi臋偶ycowych M臋drc贸w, specjalizuj膮ca si臋 w biologicznych eksperymentach. Tworzy stworzenia z krwi, ko艣ci i Echa, a siebie sam膮 wzmocni艂a wszczepami organicznymi.

Moce: Tworzenie chimer, szybkie leczenie, alchemiczne mikstury, ale jej w艂asne cia艂o coraz bardziej staje si臋 obce.

Charakter: Obsesyjna, ch艂odna, patrzy na ludzi jak na „materia艂”, ale w g艂臋bi duszy pragnie zrozumie膰 偶ycie.

Archetyp: Szalona naukowczyni/Alchemiczka





馃暟 

5️⃣ Tharil Keshen – Stra偶nik Czasu P臋kni臋膰



Opis: M艂ody mag, kt贸ry w wyniku kontaktu z Czasowym P臋kni臋ciem sta艂 si臋 „rozdwojony” – istnieje w dw贸ch czasach naraz. S艂yszy g艂osy swojego przysz艂ego i przesz艂ego ja, kt贸re cz臋sto si臋 k艂贸c膮.

Moce: Spowalnianie i przyspieszanie czasu wok贸艂 siebie, przewidywanie kr贸tkoterminowych wydarze艅, ale ryzykuje, 偶e przestanie istnie膰 w tera藕niejszo艣ci.

Charakter: Nerwowy, zagubiony, genialny w momentach jasno艣ci, nieufny wobec innych.

Archetyp: Wr贸偶bita/Zagubiony prorok





馃敟 

6️⃣ Seraphine – Utracona Bogini P艂omieni



Opis: Dawniej by艂a uwa偶ana za b贸stwo ognia, dzi艣 jest wygna艅cem, kt贸ry straci艂 wi臋kszo艣膰 mocy po Przebiciu. Wci膮偶 pot臋偶na, ale pe艂na 偶alu i w艣ciek艂o艣ci na ludzi, kt贸rzy j膮 porzucili.

Moce: Panowanie nad ogniem, ale z ograniczeniami; mo偶e „podpala膰 dusze”, wzmacniaj膮c ludzi, ale kosztem ich 偶ycia.

Charakter: Dumna, melancholijna, czasem okrutna, ale zaskakuj膮co wra偶liwa.

Archetyp: Upad艂a bogini/Spalona kr贸lowa





馃摐 

7️⃣ Phrask – Staro偶ytne Echo w Ludzkiej Postaci



Opis: Istota, kt贸ra powsta艂a z czystego Echa i przyj臋艂a ludzk膮 form臋. Nie do ko艅ca rozumie ludzkie emocje, ale fascynuje si臋 nimi. Bywa przewodnikiem, ale i zagro偶eniem, bo jego istnienie przyci膮ga Obcych W艂adc贸w.

Moce: Manipulacja rzeczywisto艣ci膮 na ma艂膮 skal臋, projekcje umys艂owe, ale musi unika膰 u偶ycia zbyt wielkiej mocy, bo „rozbije” 艣wiat.

Charakter: Dziwny, eteryczny, czasem zabawny, czasem przera偶aj膮cy, ca艂kowicie obcy w swoim my艣leniu.

Archetyp: Obcy przewodnik/Moralnie nieprzewidywalny

馃摉 

BESTIARIUSZ 






馃暦 

1️⃣ Sk贸ro艂amacze



Opis: Ludzie zainfekowani surowym Echem, kt贸rzy nie umieraj膮 — ich cia艂o regeneruje si臋 b艂yskawicznie, ale m贸zg stopniowo przestaje dzia艂a膰 jak ludzki. Ich sk贸ra wygl膮da jak poruszaj膮ce si臋, faluj膮ce p艂贸tno, kt贸re p臋ka i odrasta.

Zdolno艣ci: Regeneracja, przemiana ko艅czyn w ostrza, absorbuj膮 magi臋.

S艂abo艣膰: 艢wiat艂o czystego ognia (np. od Seraphine), kt贸re niszczy ich na poziomie duszy.


馃暢 

2️⃣ Szeptacze P臋kni臋膰



Opis: Istoty z innego wymiaru, kt贸re istniej膮 cz臋艣ciowo w naszym 艣wiecie, cz臋艣ciowo poza nim. S膮 niewidzialne dla oka, ale mo偶na je us艂ysze膰 — ich szepty oplataj膮 umys艂 i prowadz膮 do szale艅stwa. Wyst臋puj膮 cz臋sto w kopalniach i przy P臋kni臋ciach Czasu.

Zdolno艣ci: Mentalne ataki, powodowanie halucynacji, kr贸tkotrwa艂e przejmowanie cia艂.

S艂abo艣膰: Runy ciszy wypalone w otoczeniu.


馃└ 

3️⃣ Czerwieniarze (Karmazynowi Rybo艂acy)



Opis: Zmutowani rybacy z Zatony Karmazynowej — p贸艂ludzie, p贸艂ryby, p贸艂co艣 jeszcze. Ich sk贸ra pokryta jest czerwonymi 艂uskami, a oczy 艣wiec膮 zielonym 艣wiat艂em. Poluj膮 w stadach, wabi膮c ofiary melodyjnym 艣piewem.

Zdolno艣ci: Hipnotyzuj膮cy 艣piew, ataki pazurami, wynurzanie si臋 z cienistych miejsc.

S艂abo艣膰: Suche 艣rodowisko, kt贸re os艂abia ich cia艂a.


⚙ 

4️⃣ Mechanity (Echa艂omy)



Opis: Opuszczone automaty stra偶nicze, kt贸re z czasem „obudzi艂y 艣wiadomo艣膰” przez d艂ugotrwa艂e wystawienie na dzia艂anie Echa. Teraz b艂膮dz膮 po ruinach, szukaj膮c „nowych instrukcji” i atakuj膮c wszystko, co nie przypomina Archont贸w.

Zdolno艣ci: Przebijanie magicznych tarcz, wstrzykiwanie toksycznego p艂ynu, samonaprawa.

S艂abo艣膰: Zatrzymanie runowego rdzenia w ich wn臋trzu.


馃尦 

5️⃣ Echa Lasu (艢piewaj膮ce Drzewa)



Opis: Rozrastaj膮ce si臋 lasy, kt贸re po偶eraj膮 ludzi — ka偶dy li艣膰 to kawa艂ek duszy kogo艣, kto kiedy艣 si臋 zgubi艂. Las „艣piewa” wspomnieniami swoich ofiar, wabi膮c kolejne.

Zdolno艣ci: Tworzenie humanoidalnych form z drewna i li艣ci, wi臋zienie dusz, kontrola ro艣linno艣ci.

S艂abo艣膰: Wycinanie rdzenia — serca drzewa, kt贸re skrywa zbiorow膮 艣wiadomo艣膰.


馃悕 

6️⃣ Szepcz膮ce W臋偶e (Echowije)



Opis: P贸艂przezroczyste, wielkie jak anakondy stworzenia, kt贸re 偶ywi膮 si臋 emocjami — wkradaj膮 si臋 w sny, a potem wysysaj膮 ze swoich ofiar gniew, strach, rado艣膰.

Zdolno艣ci: Przemieszczanie si臋 mi臋dzy rzeczywisto艣ci膮 a snami, oplatanie ofiar niewidzialnymi cieniami.

S艂abo艣膰: Zakl臋cia zakotwiczaj膮ce umys艂 w tera藕niejszo艣ci.


馃憗 

7️⃣ Kr贸lowie Rozdarcia (Obcy W艂adcy)



Opis: Najpot臋偶niejsze istoty zza Przebicia, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w 艣wiecie tylko wtedy, gdy r贸wnowaga zostaje zak艂贸cona. Maj膮 dziesi膮tki oczu, ramion i ust, ale 偶adne dwie istoty nie wygl膮daj膮 tak samo. Ich pojawienie si臋 oznacza katastrof臋.

Zdolno艣ci: Przekszta艂canie rzeczywisto艣ci wok贸艂 siebie, mutowanie ludzi w potwory, wymuszanie umys艂owego podporz膮dkowania.

S艂abo艣膰: Bardzo konkretne rytua艂y i artefakty z czas贸w Archont贸w.


馃敭 

SYSTEM MAGII: ECHO






馃摉 

殴R脫D艁O MAGII



Magia w Ulambrie pochodzi z Echa — tajemniczej, wielowymiarowej substancji, kt贸ra przecieka do rzeczywisto艣ci po Przebiciu. To nie jest neutralna energia — Echo ma w艂asn膮 wol臋. Ono chce: chce zmienia膰, mutowa膰, rozrywa膰. Ka偶dy mag, ka偶da istota, kt贸ra korzysta z Echa, wchodzi z nim w ryzykown膮 gr臋.





馃寣 

CZTERY FORMY ECHA



Magowie ucz膮 si臋 kontrolowa膰 Echo w jednej (lub kilku) z tych form:


1️⃣ Srebrne Prochy

— py艂 kondensowany z resztek Przebicia, spalany w ciele.

Efekt: fizyczne wzmocnienie, telekineza, superszybko艣膰.

Cena: wypalanie tkanki wewn臋trznej, potrzebne chirurgiczne wszczepy regeneracyjne.


2️⃣ P艂ynne Echo

— b艂臋kitny p艂yn, wch艂aniany przez sk贸r臋 lub wstrzykiwany.

Efekt: fazowanie przez 艣ciany, niewidzialno艣膰, manipulacja cieniem.

Cena: utrata wspomnie艅, rozmazanie to偶samo艣ci, czasem zmiana osobowo艣ci.


3️⃣ Czarne Ogniwa

— sta艂e kryszta艂y Echa, u偶ywane do zasilania magitechnologii.

Efekt: kontrola urz膮dze艅, tworzenie pola energii, wzmacnianie broni.

Cena: uzale偶nienie mentalne — technomag czuje „g艂os” maszyn, zaczyna s艂ysze膰 instrukcje, kt贸rych nie ma.


4️⃣ Echowe Wi膮zki

— czysta forma energii, dost臋pna tylko dla zaawansowanych mag贸w lub Obcych W艂adc贸w.

Efekt: manipulacja rzeczywisto艣ci膮 — skr臋canie przestrzeni, przywo艂ywanie byt贸w z innych wymiar贸w.

Cena: totalne wypalenie cia艂a lub zerwanie duszy z rzeczywisto艣ci.





馃暞 

KLUCZOWE ZASADY MAGII



✅ Nie ma za darmo. Ka偶da magia ma cen臋 — im wi臋cej u偶ywasz, tym wi臋cej p艂acisz, czasem fizycznie, czasem psychicznie.


✅ Magia zmienia rzeczy. Nie tylko 艣wiat wok贸艂 — zmienia ciebie, twoje cia艂o, twoj膮 dusz臋. Po d艂ugim czasie nawet najwy偶si magowie nie s膮 ju偶 „ludzcy”.


✅ Runy i rytua艂y. Chocia偶 surowe Echo dzia艂a „dziko”, Archonci wynale藕li sposoby stabilizacji — runiczne wzory, kt贸re prowadz膮 magi臋, 偶eby nie rozdar艂a 艣wiata na kawa艂ki. Te runy s膮 bezcenne, rzadkie i zakazane.


✅ Symbioza z technologi膮. W Ulambrie magowie nie s膮 tylko czarodziejami — s膮 in偶ynierami. Najwi臋ksi mistrzowie 艂膮cz膮 Echo z magitechnologi膮: tworz膮 zbroje, wszczepy, bronie, kt贸re dzia艂aj膮 jak przed艂u偶enie ich mocy.





馃└ 

SZKO艁Y MAGICZNE / SPECJALIZACJE



  • Echomant — mistrz czystej energii; tworzy wi膮zki, p臋tle rzeczywisto艣ci, ale ryzykuje rozpad istnienia.
  • Krwisty Alchemik — wykorzystuje p艂yny i mikstury z Echa do wzmacniania cia艂a i tworzenia chimer.
  • Runomistrz — specjalista od zapiecz臋towywania magii w runach, cz臋sto pracuj膮cy jako sabota偶ysta lub 艂amacz zabezpiecze艅.
  • Maszynomag — kto艣, kto zespoi艂 si臋 z maszyn膮, u偶ywa Ogniw do kontrolowania technologii na poziomie niemal boskim.
  • Cieniokrocz膮cy — u偶ytkownik cieni i P艂ynnego Echa, mistrz infiltracji i umys艂owych iluzji.






☠ 

EFEKTY UBOCZNE (mutacje i spaczenia)



Im d艂u偶ej mag korzysta z Echa, tym bardziej ro艣nie ryzyko:


  • mutacje cia艂a (dodatkowe ko艅czyny, oczy, metaliczne tkanki),
  • podw贸jne osobowo艣ci (np. cia艂o zyskuje w艂asn膮 wol臋),
  • „echoidalne sny”, kt贸re zaczynaj膮 wp艂ywa膰 na rzeczywisto艣膰,
  • przyci膮ganie uwagi Obcych W艂adc贸w.



Niekt贸rzy magowie uwa偶aj膮 spaczenie za „艣wi臋ty dar”, inni desperacko szukaj膮 sposob贸w, by je powstrzyma膰.





馃尃 

WYJ膭TKOWE ARTEFAKTY (magiczne i technologiczne)



  • Oko Archonta — soczewka pozwalaj膮ca widzie膰 linie magii i zak艂贸cenia rzeczywisto艣ci.
  • Rdze艅 Obcego — skondensowany kawa艂ek 艣wiadomo艣ci z innego wymiaru; mo偶e da膰 ogromn膮 moc, ale te偶 poch艂on膮膰 dusz臋 u偶ytkownika.
  • Maska Maskaratu — artefakt z fragmentami osobowo艣ci dawnych mistrz贸w skrytob贸jstwa, kt贸ry pozwala przyj膮膰 ich umiej臋tno艣ci (i wspomnienia).
  • Srebrna Krew — p艂ynna substancja, kt贸ra 艂膮czy magi臋, technologi臋 i 偶ycie w jedn膮, nieprzewidywaln膮 ca艂o艣膰.

⚙️ 

TECHNOLOGIA WOJSKOWA 






馃洝 

▶ 1️⃣ PIECHOTA ECHOIDALNA („SZARZY”)



Opis: Podstawowe jednostki wojskowe Imperium. To nie s膮 zwykli ludzie — ka偶dy z nich przeszed艂 prosty zabieg echoinfuzji, w kt贸rym wstrzykni臋to im minimalne dawki P艂ynnego Echa. Efekt? Zwi臋kszona szybko艣膰 reakcji, podniesiona odporno艣膰, czasami szcz膮tkowe zdolno艣ci (np. widzenie w ciemno艣ci, lekkie przyspieszenie).

Uzbrojenie:

✅ Karabiny runiczne (wypluwaj膮 pociski zmagicyzowane Echem),

✅ miecze rezonansowe (przy uderzeniu rozszarpuj膮 nie tylko cia艂o, ale i struktur臋 rzeczy),

✅ granaty Echa (eksplozje wyrywaj膮ce fragmenty rzeczywisto艣ci).

Ryzyko: Szarzy cz臋sto mutuj膮 na polu bitwy, staj膮c si臋 niestabilnymi „偶ywymi bombami”.





馃 

▶ 2️⃣ MASZYNY P脫艁呕YWE (BIOAUTOMATY)



Opis: Prastare wojenne chimery z czas贸w Archont贸w, odzyskane i przerobione. Po艂膮czenie metalowych szkielet贸w z 偶ywymi tkankami. Sterowane przez mag贸w-operator贸w, ale cz臋sto maj膮 w艂asne „instynkty bojowe”.

Rodzaje:

⚙️ Smoki Rezonansowe – wielkie, krocz膮ce maszyny, wypluwaj膮ce fale d藕wi臋kowe, kt贸re rozrywaj膮 wrog贸w na kawa艂ki.

⚙️ Tarantule Piechotne – szybkie jednostki szturmowe z ostrzami zamiast n贸g, idealne do miejskich walk.

⚙️ Golemy Czarnego Rdzenia – powolne, ale praktycznie niezniszczalne czo艂gi na nogach, z sercem z Czarnego Ogniwa.

Problem: Po zniszczeniu cz臋sto „zara偶aj膮” teren — zostawiaj膮 biofragmenty, kt贸re zaczynaj膮 mutowa膰 otoczenie.





馃徆 

▶ 3️⃣ SNIPERZY P臉KNI臉膯 (PRZE艁AMYWACZE)



Opis: Specjalistyczni strzelcy, kt贸rzy potrafi膮 „przestrzeliwa膰” bariery magiczne i czasowe. Ich bro艅 to nie zwyk艂y karabin, ale spluwy z umieszczonymi mini-P臋kni臋ciami w lufach, kt贸re 艂ami膮 linie rzeczywisto艣ci.

Efekt: Strza艂 z takiej broni mo偶e np. trafi膰 wroga schowanego za przesuni臋tym wymiarem, w cienioprzestrzeni czy nawet w przesz艂o艣ci (przy perfekcyjnym wycelowaniu).

Ryzyko: Ka偶dy strza艂 jest eksperymentem — je艣li lufa „sklei si臋” z wymiarem, snajper mo偶e zosta膰 wessany.





馃挘 

▶ 4️⃣ BRO艃 ALCHEMICZNA



Opis: Po艂膮czenie starej szko艂y z magi膮 — bomby, granaty, strza艂y i miny nasycone miksturami Echa.

✅ Krew-Echo – plazmowa substancja, kt贸ra „o偶ywia” wszystko, czego dotknie; trup przeciwnika mo偶e nagle wsta膰 jako chaotyczny szkielet-mutant.

✅ Mg艂a Spaczenia – toksyczna chmura, kt贸ra nie tylko zabija, ale i przekszta艂ca cia艂a w groteskowe formy.

✅ Flasze Stabilizacji – rzucane przez obro艅c贸w, 偶eby „zamrozi膰” rzeczywisto艣膰 w promieniu kilku metr贸w (np. zatrzyma膰 czas na kilka sekund).





馃殌 

▶ 5️⃣ ARSENA艁 POWIETRZNY



Opis: Lotnictwo to nie samoloty — to Statki Echa, zawieszone na falach energii.

⚙️ Kr膮偶owniki Runiczne – wielkie powietrzne pancerniki, pokryte warstwami magicznych run贸w; potrafi膮 „odpycha膰” ataki zakl臋膰, a ich dzia艂a wypluwaj膮 pociski rezonansowe, kt贸re eksploduj膮 w kilku wymiarach naraz.

⚙️ My艣liwce Cieni – lekkie, szybkie jednostki, kt贸re niemal teleportuj膮 si臋 mi臋dzy miejscami, wykorzystuj膮c szczeliny Przebicia.

⚙️ Bombowce Krwi – wypuszczaj膮 organiczne „bomby”, kt贸re nie wybuchaj膮, tylko rosn膮 w miejscu upadku, zamieniaj膮c si臋 w 偶ywe twierdze.





馃暞 

▶ 6️⃣ SPECJALNE JEDNOSTKI



✅ 呕niwiarze Run贸w – elitarni 偶o艂nierze w pancerzach pe艂nych run贸w destabilizacyjnych, kt贸rzy potrafi膮 rozbraja膰 mag贸w i niszczy膰 magiczne struktury go艂ymi r臋kami.

✅ Czarne Echa – tajna jednostka infiltracyjna, korzystaj膮ca z czystego P艂ynnego Echa do przemieszczania si臋 przez 艣ciany, cienie i sny wroga.

✅ Rze藕biarze Czasu – eksperymentalne jednostki kontroluj膮ce lokalne linie czasowe, np. przyspieszaj膮c starzenie si臋 wrogiej broni czy cofaj膮c czas wok贸艂 siebie, 偶eby unika膰 kul.





⚠️ 

TECHNOLOGICZNE RYZYKA



  • Przeci膮偶enie Ogniw: Zbyt du偶a dawka Echa potrafi rozerwa膰 urz膮dzenia (i ludzi) na kawa艂ki.
  • Awaria Run贸w: Je艣li runy stabilizacyjne si臋 z艂ami膮, maszyna/mag/偶o艂nierz mo偶e nagle rozpa艣膰 si臋 na przestrzeni kilku wymiar贸w.
  • Mutacje wt贸rne: Niekt贸re bio-eksperymenty wychodz膮 spod kontroli, zmieniaj膮c 偶o艂nierzy w dzikie bestie.

馃實 

艢WIAT: SFERA RAN



Niegdy艣 艣wiat harmonii, gdzie magia i materia wsp贸艂istnia艂y w delikatnej r贸wnowadze, dzi艣 rozszarpany przez Przebicia — miejsca, gdzie rzeczywisto艣膰 p臋ka, a Echo (obca moc) s膮czy si臋 do 艣wiata, mutuj膮c ludzi, faun臋 i sam膮 materi臋.





馃彴 

MAPA POLITYCZNA



✅ Imperium Zjednoczonych Ksi臋stw (IZK)

— Dawniej zbi贸r niezale偶nych krain, zjednoczonych pod 偶elazn膮 r臋k膮 Imperatora.

— Stolic膮 jest Ulambrith — ogromne miasto-pa艅stwo, centrum technologii, magii i handlu.

— Na prowincjach szerz膮 si臋 bunty, zw艂aszcza w regionach dotkni臋tych Przebiciami, gdzie ludzie czuj膮 si臋 porzuceni przez tron.


✅ Wolne Prowincje P臋kni臋cia

— Okruchy dawnego Imperium, kt贸re og艂osi艂y niezale偶no艣膰 po wielkich Katastrofach Echo.

— Rz膮dz膮 nimi lokalni wata偶kowie, kap艂ani albo Gildie Runiczne.

— Formalnie w stanie wojny z Imperium, ale cz臋sto dzia艂aj膮 jako niezale偶ne miasta-forty.


✅ Morze Rozdarcia

— Region nie tyle polityczny, co metafizyczny: ogromna przestrze艅, gdzie ziemia oderwa艂a si臋 od rzeczywisto艣ci.

— Przez lata powsta艂y tam „stacje pirackie” — miasta unosz膮ce si臋 na fragmentach ska艂, statki magitechniczne, nomadzi pustki.


✅ Kr贸lestwa Spaczonych

— Obszary ca艂kowicie przej臋te przez Echo, gdzie rz膮dz膮 mutanci, potwory i p贸艂艣wiadome maszyny.

— Nikt nie prowadzi tam dyplomacji — tylko ekspedycje, kt贸re rzadko wracaj膮.





馃彊 

MAPA SPO艁ECZNA



✅ Arystokracja Runiczna

— Dawni magowie Archont贸w, kt贸rzy opanowali kontrol臋 nad runami i magitechnologi膮.

— Wysoce skorumpowani, oderwani od rzeczywisto艣ci.

— Rezyduj膮 w „wie偶ach ciszy” — miejscach odpornych na wp艂yw Echo.


✅ Technomagowie i Maszynomistrzowie

— Elita wynalazc贸w, in偶ynier贸w i mag贸w praktycznych.

— Rywalizuj膮 z arystokracj膮, bo ich moc wynika nie z krwi, ale z umys艂u.

— Cz臋sto balansuj膮 na granicy legalno艣ci, eksperymentuj膮c z zakazan膮 technologi膮.


✅ Ni偶sze Gildie

— Rzemie艣lnicy, przemytnicy, 艂owcy Echo, najemnicy.

— Dzia艂aj膮 w cieniu, cz臋sto 艂膮cz膮c si艂y z buntownikami.

— Nie maj膮 politycznej w艂adzy, ale s膮 niezb臋dni dla funkcjonowania miasta.


✅ Spaczona Masa

— Mutanci, spaczeni przez Echo, pariasi 艣wiata.

— 呕yj膮 w gettach, labiryntach podziemi, na obrze偶ach miast.

— Cz臋sto posiadaj膮 dziwne moce, ale s膮 traktowani jak przekle艅stwo.





⛪ 

MAPA RELIGIJNA



✅ Kult Echo

— Fanatycy wierz膮cy, 偶e Echo to „g艂os prawdziwego stworzenia”, kt贸ry ma zast膮pi膰 upad艂y 艣wiat ludzi.

— Rytua艂y polegaj膮 na mutacji, 艂膮czeniu cia艂a z maszyn膮, transach rezonansu.

— Odrzucani przez g艂贸wny nurt, ale potajemnie wspierani przez cz臋艣膰 arystokracji.


✅ Ko艣ci贸艂 Trzech Run

— G艂贸wna religia Imperium, oparta na trzech fundamentalnych runach: 呕ycia, Materii, Czasu.

— Twierdz膮, 偶e Archonci byli pierwszymi „艣wi臋tymi”, a wszelkie spaczenie jest herezj膮.

— Maj膮 w艂asn膮 milicj臋 — Paladyn贸w Runicznych — kt贸rzy poluj膮 na mutant贸w i sekciarzy.


✅ Zakony Ciszy

— Zakonni mnisi, kt贸rzy nie u偶ywaj膮 magii, ale maj膮 dost臋p do staro偶ytnych technologii t艂umi膮cych Echo.

— Dzia艂aj膮 jako neutralni mediatorzy mi臋dzy stronami.

— Ich prawdziwe intencje s膮 niejasne — czy naprawd臋 chc膮 pokoju, czy co艣 ukrywaj膮?





馃椇 

MAPA GEOGRAFICZNA



✅ Ulambrith (stolica Imperium)

— Gigantyczne miasto-pa艅stwo, otoczone murami wysokimi na 200 metr贸w.

— Podziemia pe艂ne s膮 zapomnianych tuneli, kapsu艂 technologicznych, zakazanych laboratori贸w.

— Na powierzchni l艣ni膮 wie偶e, ale ni偶ej wszystko pokrywa brud, smog i mutanty.


✅ Morze Rozdarcia

— Nie da si臋 tam p艂ywa膰 ani lata膰 normalnymi statkami. Magitechniczne pojazdy balansuj膮 mi臋dzy wyspami unosz膮cymi si臋 w rezonuj膮cych pr膮dach Echo.

— Pe艂ne pirat贸w, nomad贸w i tajemniczych istot „przyci膮gni臋tych z drugiej strony”.


✅ Krainy Krwawych Ska艂

— Dawne kopalnie magicznych minera艂贸w, teraz przekszta艂cone w pustkowia pe艂ne mutacji.

— Pe艂ne krater贸w, ognia i przestrzeni, gdzie rzeczywisto艣膰 nie dzia艂a poprawnie.


✅ Pustynia Martwego Echa

— Obszar, gdzie Echo „wypali艂o si臋”, zostawiaj膮c pust膮, bia艂膮 przestrze艅.

— Czas p艂ynie tam inaczej, a wej艣cie do 艣rodka mo偶e oznacza膰, 偶e wyjdziesz 10 lat p贸藕niej… lub wcze艣niej.


✅ Lodowe Rubie偶e

— Daleka p贸艂noc, gdzie stare legendy m贸wi膮 o pierwszym otwarciu Przebicia.

— Tam, pod lodami, 艣pi膮 Kr贸lowie Rozdarcia.

馃幀 SEZON 1: 

 (8 odcink贸w)






馃暞 

ODCINEK 1 – „Przebudzenie w cieniu”



W brudnym, opadaj膮cym z mrocznego nieba 艣wietle nad miastem Ulambrith, Lira, m艂oda adeptka Akademii Runicznej, przypadkiem natrafia na zakazan膮 ksi臋g臋 Archont贸w. Nie jest sama — przemyt technologii, czarny rynek run贸w, sekciarskie grupy… to miasto oddycha konspiracj膮. Lira poznaje Kaela, przemytnika, kt贸ry chce sprzeda膰 resztki Ogniw, byle wyrwa膰 si臋 z tej cuchn膮cej dziury. Tymczasem by艂y 偶o艂nierz Roran wraca do miasta, bo s艂ysza艂 o „przypadkach mutacji” — o ludziach, kt贸rzy w 艣rodku dnia eksploduj膮 w groteskowe formy. Ostatnia scena? Lira w podziemnym kompleksie, k艂adzie d艂o艅 na dziwnej kapsule. Echo w niej dr偶y. A w 艣rodku… co艣 偶ywego otwiera oko.





⚙ 

ODCINEK 2 – „Miasto, kt贸re 艣piewa”



Miasto szaleje. Runy na murach 艣wiec膮, ulice 艣piewaj膮 — dos艂ownie. Echa budz膮 co艣 w materii: 艣ciany rezonuj膮, latarnie nuc膮, nawet martwe maszyny wydaj膮 szeptane melodie. Kael i Lira pr贸buj膮 znikn膮膰 z radar贸w, ale Szarzy (偶o艂nierze armii Imperium) maj膮 rozkazy: znale藕膰 ksi臋g臋, rdze艅 i dziewczyn臋. Roran zbiera dawnych towarzyszy broni, ale odkrywa, 偶e nie ka偶dy prze偶y艂 w tej wojnie nietkni臋ty: jeden z jego ludzi mutuje w pe艂nego echa potwora, rozrywaj膮c si臋 na ich oczach. Bohaterowie spotykaj膮 si臋, a ich losy splataj膮 w jednej prawdzie: miasto umiera… albo przebudza si臋.





馃拃 

ODCINEK 3 – „G艂osy zza 艣ciany”



W ciemno艣ci s艂ycha膰 szepty. Lira pr贸buje odczyta膰 ksi臋g臋, ale Szeptacze — istoty z P臋kni臋膰 — zaczynaj膮 j膮 kusi膰, m贸wi膮c o mocy, jakiej „nigdy nie wyobra偶a艂a sobie magia”. Kael pr贸buje opchn膮膰 cz臋艣膰 rdzenia na czarnym rynku, ale zostaje zdradzony przez kupca — okazuje si臋, 偶e Czarny Echo (sekretna jednostka infiltracyjna) ju偶 dawno siedzi im na karku. Roran odkrywa, 偶e Imperium testuje eksperymentaln膮 bro艅: bombowce krwi, kt贸re nie bombarduj膮 ogniem — zrzucaj膮 organiczne „bomby”, z kt贸rych wyrastaj膮 偶ywe twierdze. Po艣cig ko艅czy si臋 wielk膮 potyczk膮: Szarzy ruszaj膮, 偶eby zamkn膮膰 bohater贸w raz na zawsze.





馃寣 

ODCINEK 4 – „Rozdarcie”



Jest wyj艣cie — ale nie przez drzwi. Bohaterowie trafiaj膮 do portalu P臋kni臋cia w ruinach starej 艣wi膮tyni. Ka偶dy, kto przez niego przechodzi, ryzykuje rozszczepienie duszy. Podczas desperackiej ucieczki Lira po raz pierwszy 艣wiadomie u偶ywa Echo-Wi膮zki, skr臋caj膮c przestrze艅 i niemal niszcz膮c w艂asne cia艂o. Roran zaczyna zachowywa膰 si臋 dziwnie — jakby pami臋ta艂 rzeczy, kt贸re si臋 jeszcze nie wydarzy艂y. Imperium og艂asza stan wojny, a genera艂 Szarych dostaje nowe rozkazy: znale藕膰 Kr贸l贸w Rozdarcia, pradawnych w艂adc贸w Echo, kt贸rych Przebicie mo偶e uwolni膰.





馃暩 

ODCINEK 5 – „艢wiat艂o w rdzeniu”



Ukrywaj膮c si臋 w Wie偶y Archont贸w, bohaterowie poznaj膮 Maszynomaga — cz艂owieka, kt贸ry zespoli艂 si臋 z magitechnologi膮 i teraz 偶yje zawieszony mi臋dzy cz艂owiekiem a maszyn膮. Kael, zafascynowany jego moc膮, zaczyna flirtowa膰 z pomys艂em w艂asnej przemiany. Lira dowiaduje si臋, 偶e jej rodzina jest powi膮zana z dawnymi Archontami, a ksi臋ga „wybra艂a” j膮 z konkretnego powodu. Tymczasem genera艂 Szarych odkrywa, 偶e rebelianci w prowincjach s膮 tylko pionkami w wi臋kszej grze: Przebicie rozszerza si臋 samo — co艣 je wo艂a od drugiej strony.





馃敟 

ODCINEK 6 – „Rze藕biarze czasu”



Kael zdobywa eksperymentalny sprz臋t — runiczne narz臋dzie, kt贸re pozwala manipulowa膰 lokalnym czasem. W tej samej chwili Roran do艣wiadcza swojego pierwszego prawdziwego przesuni臋cia: widzi 艣mier膰 Liry, ale udaje mu si臋 „przewin膮膰” rzeczywisto艣膰, 偶eby j膮 uratowa膰. Cen膮 jest p臋kni臋cie jego w艂asnej duszy. Szarzy atakuj膮 wie偶臋; bohaterowie musz膮 zmierzy膰 si臋 z Golemem Czarnego Rdzenia — istot膮, kt贸ra 偶ywi si臋 magi膮, technologi膮 i… duszami.





馃└ 

ODCINEK 7 – „P臋kni臋te niebo”



Niebo nad Ulambrith rozdziera si臋. Przebicie si臋 poszerza, a przez p臋kni臋cia w rzeczywisto艣ci wida膰 Obcych W艂adc贸w — formy tak dziwne, 偶e sama ich obecno艣膰 niszczy struktur臋 艣wiata. Armia rozpoczyna bombardowanie, 偶eby powstrzyma膰 otwarcie portalu, ale to za ma艂o. Kael, po wypadku w laboratorium, staje si臋 p贸艂maszyn膮, p贸艂cz艂owiekiem, kontroluj膮cym cz臋艣膰 pola bitwy. Lira wie, 偶e rdze艅 mo偶e zamkn膮膰 portal… ale tylko je艣li po艂膮czy si臋 z nim w ca艂o艣ci, ryzykuj膮c w艂asne cz艂owiecze艅stwo.





馃暞 

ODCINEK 8 – „Echa Krwi” (fina艂 sezonu)



Miasto p艂onie, armia walczy z mutuj膮cymi potworami, rebelianci walcz膮 z armi膮, a nad wszystkim unosi si臋 widmo Obcych. Lira staje przed wyborem: zniszczy膰 rdze艅, otworzy膰 portal czy… przej膮膰 moc Kr贸l贸w Rozdarcia i sta膰 si臋 czym艣 wi臋cej. Roran po艣wi臋ca si臋, 偶eby otworzy膰 dost臋p do centrum P臋kni臋cia. Kael przejmuje kontrol臋 nad machinami wojennymi. Fina艂? Portal otwiera si臋 szeroko. 艢wiat roz艣wietla si臋 niemo偶liwym blaskiem. Z drugiej strony wychodzi pierwsza sylwetka Kr贸la Rozdarcia — u艣miechaj膮ca si臋… do Liry.





馃寫 

TON I KLIMAT SEZONU



✅ Mroczny steampunk z dziwacznymi mutacjami.

✅ Horror, klaustrofobia, body horror, echoidalne sny.

✅ Moralna szaro艣膰: kto jest bohaterem, a kto potworem?

✅ Tajemnice starego 艣wiata: Archonci, Przebicie, Echo.

✅ Brudne ulice, przestrzenie wielowymiarowe, magitechnologia rozrywaj膮ca dusz臋.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcink贸w(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojownik贸w - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zosta艂y za艂o偶one przez Zmiennokszta艂nego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i ca艂ego Multiwersum pr贸cz tego badaj膮 jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokszta艂ny smok i za艂o偶yciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa r臋ka Hiyalasa.Mroczny elf mag i by艂y bard Chittb Crafty - Ciemnow艂osa Elfka Demolo偶ka posiada zdolno艣ci pisarskie Scarletina - Kap艂anka z rasy Urushai Iverlake - demon czuj膮cy to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcink贸w

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje si臋 r贸wnolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - r贸d kt贸ry stworzy艂 Stolic臋 Urn - Silverteeth Wood inczej znany r贸wnie偶 Silverteeth City kt贸re le偶y w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Kr贸l Reshelm Silverteeth kt贸ry walczy o dobro Urn pragnie chroni膰 swoje kr贸lestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazuj膮 jak tworzy艂a si臋 Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - w艂adca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony ksi膮偶e  Dualiso - By艂y nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istot臋 many uwi臋zion膮 w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta si臋 go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dow贸dca wojsk Silverteeth City Unelia - c贸rka zmar艂ego by艂ego dow贸dcy - Pertyna.Reshelm przygarn膮艂 j膮 traktuje j膮 jak swoj膮 c贸rk臋.Unelia posiada zdolno艣ci magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - s艂u偶膮ca Unelii.c贸rka p艂atnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta mo偶e doda膰 mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do ca艂o艣ci. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy M艂oda Gildia . 馃幀 TYTU艁 SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jeste艣my bohaterami. Ale dzi艣 – tylko my mo偶emy uratowa膰 艣wiat.” 馃敟 ZA艁O呕ENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. G艂贸wni bohaterowie to dawni z艂oczy艅cy, niegdy艣 wrogowie Gildii Niepokonanych, kt贸rzy dostaj膮 szans臋 na skr贸cenie wyrok贸w, a mo偶e nawet rehabilitacj臋 – pod warunkiem, 偶e b臋d膮 wykonywa膰 艣miertelnie niebezpieczne misje dla rz膮du. 馃Ж G艁脫WNA FABU艁A – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), 艣wiat pogr膮偶a si臋 w chaosie. Superbohaterowie s膮 rozproszeni lub zagin臋li. Mi臋dzynarodowa agencja bezpiecze艅stwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddzia艂 operacyjny z艂o偶ony z by艂ych z艂oczy艅c贸w, mutant贸w i odrzuconych eksp...