Przejdź do głównej zawartości

Silten Reach


ŚWIAT: “SILTEN REACH”




TON:


„Dziki Zachód, gdzie magiczny kurz gryzie oczy, a każde miasto ma własne demony – dosłownie.”

Wyobraź sobie: ponure stepy, skaliste pustkowia, opuszczone stacje eterowe, duchy jeżdżące lokomotywami, rytualne pojedynki o północy, miasta żyjące na grzbietach martwych bóstw.

Science? Nope. Sorcery? W formie zarazy.




FUNDAMENT ŚWIATA




1. ZIEMIA


Ziemia Silten Reach to nieustannie mutujące terytorium – „jałowe” tylko z pozoru. Każdy fragment tej krainy oddycha własnym rytmem. Niektóre doliny pamiętają rzeczy, których nikt nie powiedział.

Pustkowia Kazalne – wydmy, które szepczą wersety z języka bogów

Skały Wyjących Psów – echa, które rozrywają duszę

Pęknięte Linie Kolejowe – prowadzą w miejsca, których nie ma na mapach

Półżywe Osady – miasteczka stworzone z kości, snu i drewna




2. MAGIA: “SILTA” – Proch, który Pamięta


Silta to pył – osiada wszędzie, czasem świeci, czasem śpiewa. Można z niego strzelać, sypać kręgi ochronne, albo… wdychać i widzieć to, co „zostało zaświadczone”.

Prawdziwi magowie to Świadkowie, którzy zaklinają wydarzenia, by się powtarzały

Rewolwery potrafią przemówić, jeśli je wystarczająco długo nosić

Alchemicy Siltowi wypalają proch wspomnień – tworząc amunicję zaklęć

Słowo ma moc literalną – dosłownie wystrzałowe frazy




3. TEKTOBÓSTWA


Dawne, wymarłe bóstwa nadal czuć w ziemi – ich kości to miasta, ich krew to rzeki Silty, ich języki to zakazane tory kolejowe.

Lormach – Bóg Kolei, który zmarł jadąc zbyt szybko

Havva – Matka Deszczu, której ostatnie łzy to jeziora-cienie

The Not-One – Jednocześnie wszystko i nic, król podróży w śnie




4. LUDZIE I RASY


Nie tylko ludzie przetrwali.

Pyłokrwiści – potomkowie tych, co weszli zbyt głęboko w Silten i przetrwali; wyglądają jak żywe posągi z popiołu

Grinersi – pół-ludzie, pół-szkarłaty – uśmiechają się za szeroko, handlują niemożliwym

Mokrawe Dusze – zbłąkane świadomości, które nie przeszły dalej. Osiedlają się w starych butach, rewolwerach, czasem ludziach

Wędrowcy Czasu – nie podróżują w czasie. Czas podąża za nimi.




5. MIASTA KLUCZOWE

Thurn – Miasto zbudowane w głowie dawnego boga; na rynku da się usłyszeć jego ostatni krzyk

Rail’s End – ostatnia stacja przed Wielką Przerwą (pustką tak gęstą, że topi światło)

Bitterglass – osada, która powtarza jeden dzień w kółko – każdy inny, każdy obcy

Dusthaven – enklawa gdzie deszcz to broń, a każdy mieszkaniec zna przynajmniej jedną martwą wersję siebie




6. KONFLIKTY & ZAGROŻENIA

Pęknięcia Pamięci – nagłe wydarzenia z przeszłości, które stają się realne

Karawany Szeptaczy – wędrujące konwoje demonów handlujących wspomnieniami

Zwiastun Bezpowrocia – istota, która pojawia się przed końcem jakiegokolwiek miejsca

Spory o Silta – kto kontroluje pył, kontroluje historię




PRZYKŁADOWE POSTACIE

Eliar Wren, „Strzelec bez duszy”, którego rewolwer ma własne plany

Sister Grimm, zakonnica, która modli się do bóstw, których nie ma

Córka Deszczu, mutantka zdolna przemawiać zmarłymi chmurami

Pan Cień Piątkowy, Griner z siedmioma uśmiechami i żadnym sercem






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcinków(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojowników - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zostały założone przez Zmiennokształnego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i całego Multiwersum prócz tego badają jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokształny smok i założyciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa ręka Hiyalasa.Mroczny elf mag i były bard Chittb Crafty - Ciemnowłosa Elfka Demolożka posiada zdolności pisarskie Scarletina - Kapłanka z rasy Urushai Iverlake - demon czujący to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcinków

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - ród który stworzył Stolicę Urn - Silverteeth Wood inczej znany również Silverteeth City które leży w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Król Reshelm Silverteeth który walczy o dobro Urn pragnie chronić swoje królestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazują jak tworzyła się Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - władca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony książe  Dualiso - Były nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istotę many uwięzioną w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta się go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dowódca wojsk Silverteeth City Unelia - córka zmarłego byłego dowódcy - Pertyna.Reshelm przygarnął ją traktuje ją jak swoją córkę.Unelia posiada zdolności magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - służąca Unelii.córka płatnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta może dodać mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do całości. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy Młoda Gildia . 🎬 TYTUŁ SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jesteśmy bohaterami. Ale dziś – tylko my możemy uratować świat.” 🔥 ZAŁOŻENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. Główni bohaterowie to dawni złoczyńcy, niegdyś wrogowie Gildii Niepokonanych, którzy dostają szansę na skrócenie wyroków, a może nawet rehabilitację – pod warunkiem, że będą wykonywać śmiertelnie niebezpieczne misje dla rządu. 🧨 GŁÓWNA FABUŁA – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), świat pogrąża się w chaosie. Superbohaterowie są rozproszeni lub zaginęli. Międzynarodowa agencja bezpieczeństwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddział operacyjny złożony z byłych złoczyńców, mutantów i odrzuconych eksp...