Wooble II to epicka strategia typu RTS/Dungeon-Management z elementami RPG, parodii i absurdalnego humoru, osadzona w międzywymiarowym uniwersum Orbitrionu.
Gracz ponownie wciela się w Mistrza Chaosu — Imperatora Strategicznego Zamieszania — który próbuje ratować i podbić multiwersum po katastrofalnym osłabieniu Eonów.
🌌 ŚWIAT I MULTIWERSUM ORBITRIONU
Gra rozgrywa się w 7 głównych wymiarach:
-
Arkonis – zniszczone, echo dawnych zamków i magicznych lasów
-
Sen’Karah – pustynne imperia, burze piaskowe, skorpionie armie
-
Lysara – kraina światła, nowi anielscy bohaterowie i fanatyczne kultury
-
Skamielin – biomechaniczne dinozaury i prastare machiny bojowe
-
Mirrion – wymiar luster, odbicia bohaterów i minionów, świat odwrócony
-
Voidaria – pustka i anty-magiczne strefy, zamieszkałe przez Void Empress
-
Chaotic Abyss / Rewersum – wymiar absolutnego chaosu i nielogicznej fizyki
Każdy wymiar posiada unikalne mechaniki, jednostki i anomalie Eonowe.
👑 OBSADA POSTACI
🔹 GŁÓWNY PROTAGONISTA
-
Mistrz Chaosu / Imperator Strategicznego Zamieszania
Najpotężniejszy złoczyńca wszechświata, geniusz chaosu i sarkazmu.
W sequelu staje przed wyzwaniem ratowania multiwersum i walczenia z nowym, starszym, absurdalnym antagonistą: Archi-Paradosem.
🔹 GŁÓWNI BOHATEROWIE / STRONA DOBRA
-
Alyndra Vael – Strażniczka Eonów Lysary, nowa sojuszniczka, mistrzyni magii światła.
-
Draxun Torgal – wojownik chaosu, czysto pragmatyczny, niechętnie wraca do walki.
-
Kerris Shadowmine – złodziejka artefaktów, przypadkowa bohaterka.
-
Grolm – barbarzyńca, który powraca przypadkiem, komiczny i brutalny.
-
Selvarina – Mistrzyni Snów, kontroluje koszmary i pomaga w wymiarach Sen’Karah.
🔹 POMNIEJSI ANTAGONIŚCI / KOMICZNI VILLAINOWIE
-
Generał Śliskołap – poślizgowy wojownik, wpada w pułapki, ślizga się na wszystkim.
-
Lord Kich’Myszys – mistrz pułapek, które działają tylko na niego.
-
Baron Donutrex – cukrowy tyran z armia pączkostworów.
-
Blorp, Glibber, Rattip – komiczni minioni antagonistów, którzy w sequelu stają się bohaterami/sojusznikami.
🔹 NOWI GŁÓWNY ANTAGONISTA
-
Archi-Parados / Reversum – Istota Zapomnianego Wymiaru, patron błędu, chaosu konstruktywnego i absurdu.
Manipuluje fizyką, logiką i czasem. Jego celem jest przepisanie multiwersum według własnego „kodu absurdalności”.
🔹 WIELCY ANTAGONIŚCI Z POPRZEDNIEJ CZĘŚCI
-
Chaos Absolutny – przenika przez wymiary, staje się częścią finalnego konfliktu.
-
Void Empress Nahlia – cesarzowa pustki.
-
Mirror Lord Al’Zahir – władca wymiaru luster.
-
Tyrannomech Rexion – biomechaniczny dino-mech.
-
Arc Titan Solara – upadła bogini Lysary.
🔮 SYSTEM MAGII EONOWEJ
-
7 Sfer Eony: Fluks, Prism, Gravion, Chronis, Abysson, Vitalis, Nullion
-
Nowe interakcje między Sferami i wymiarami
-
Możliwość tworzenia hybrydowych czarów np. Prism + Abysson = Zmiana wymiaru w chaos refleksji
⚔️ SYSTEM KLAS I PROFESJI
-
Riftlord – mistrz portali
-
Overseer – dowódca minionów
-
Hexmancer – arcymag chaosu
-
Bonewright – konstruktor fortec
-
Warshaper – mutator jednostek
-
Shadowcaller – zabójca międzywymiarowy
Każda klasa posiada nowe drzewka rozwoju w Wooble II:
-
Eoniczne upgrade’y
-
Unikalne jednostki / mechaniki
-
Rozwój fabularny w kampanii
🏰 MINIONY I JEDNOSTKI
🔹 Podstawowe jednostki
Chaosling
-
Opis: Mały, zielony stworek, pełen energii chaosu.
-
Rola: Masowa piechota, szybka, tania, łatwa do wysłania w pierwszą linię.
-
Umiejętność specjalna: „Szalony sprint” – przypadkowe przesunięcie wroga o 1 kratkę.
-
Humor: Czasem biegnie w złym kierunku, trafiając swoich sojuszników.
Imp Ognisty
-
Opis: Mały demonik władający ogniem.
-
Rola: Ranged DPS, dobre przeciw lekkiej piechocie.
-
Umiejętność specjalna: „Płonąca bomba” – eksploduje przy śmierci, rażąc pobliskich wrogów.
-
Humor: Eksploduje zanim zdąży dosięgnąć wroga.
Gloomyk
-
Opis: Przygnębiony, melancholijny minion.
-
Rola: Słaby atak, lecz jego aura obniża morale wrogów.
-
Umiejętność specjalna: „Aura Smutku” – spowalnia jednostki wroga.
-
Humor: Czasem zasmuca własnych sojuszników.
Minion Roboczy
-
Opis: Mechaniczny pracownik lochów, nie do końca inteligentny.
-
Rola: Budowa i naprawa lochów w czasie bitwy.
-
Umiejętność specjalna: „Awaria” – czasem psuje własny budynek.
-
Humor: Komicznie utkną w narożnikach mapy.
Bombuś
-
Opis: Mini-bomba z oczami i nogami.
-
Rola: Atak obszarowy, świetna do niszczenia fortyfikacji.
-
Umiejętność specjalna: „Przedwczesny wybuch” – eksploduje zanim dotrze do celu.
-
Humor: Zdarza mu się wybuchać przy własnym Mistrzu Chaosu.
🔹 Zaawansowane jednostki
Pustkownik
-
Opis: Cicha, duchowa jednostka, polująca w cieniu.
-
Rola: Assassin / stealth, eliminuje bohaterów.
-
Umiejętność specjalna: „Zniknięcie w cieniu” – staje się niewidzialny.
-
Humor: Czasem zapomina wrócić na pole bitwy.
Eonokradca
-
Opis: Zwinny złodziej Eonów.
-
Rola: Kradnie buffy przeciwników, zabiera artefakty.
-
Umiejętność specjalna: „Kieszeń Eony” – tymczasowo odbiera moc jednostce wroga.
-
Humor: Kradnie przypadkowe rzeczy: czasem własne jednostki lub meble.
Wypaczeni Łucznicy
-
Opis: Łucznicy, których łuki i strzały działają… losowo.
-
Rola: DPS dystansowy, chaos w linii frontu.
-
Umiejętność specjalna: „Skrzywiona Strzała” – trafia losowy cel (czasem sojusznika).
-
Humor: Strzały lecą w absurdalne miejsca.
Kościani Mutatorzy
-
Opis: Magowie, którzy mutują kości przeciwników.
-
Rola: Debuff / magiczny DPS.
-
Umiejętność specjalna: „Rozkład Kości” – spowalnia lub osłabia jednostki wroga.
-
Humor: Mutuje czasem własne jednostki, tworząc groteskowe miniony.
🔹 Elitarne jednostki
Wirydron
-
Opis: Gigantyczny żywy wir energii chaosu.
-
Rola: Tank / melee, wytrzymały na większość ataków.
-
Umiejętność specjalna: „Wir Chaosu” – obraca się, niszcząc wszystko wokół.
-
Humor: Czasem zatrzymuje się i „kręci w miejscu” dla zabawy.
Behemoth Zniekształcenia
-
Opis: Olbrzym, którego ciało deformuje rzeczywistość.
-
Rola: AoE / kontrola pola bitwy.
-
Umiejętność specjalna: „Zniekształcenie” – zmienia położenie jednostek na mapie.
-
Humor: Zdarza mu się „wypluć” sojusznika.
Manifesty Chaosu
-
Opis: Wcielenie czystego chaosu w postaci żywych symboli i run.
-
Rola: Magiczne jednostki wsparcia.
-
Umiejętność specjalna: „Efekt Domino” – losowo zmienia atrybuty wroga i przyjaciół.
-
Humor: Efekt często działa w przeciwnym kierunku niż planowano.
Eonowy Golem Archonicki
-
Opis: Potężna twierdza żywa, symbol siły Mistrza Chaosu.
-
Rola: Boss / elita, niszczy linie frontu i fortyfikacje.
-
Umiejętność specjalna: „Eonowy Uderzenie” – fala energii niszczy wszystko na przedniej linii.
-
Humor: Zdarza mu się przypadkowo rozgnieść własnych minionów.
-
🧭 KAMPANIA – 16 MISJI
MISJA 1 — „Pierwsze Pęknięcie”
Po ustanowieniu nowych ciemnych rządów, bohater wraca z wakacji na Sen’Karah i odkrywa, że… jego twierdza zniknęła.
Nie została zniszczona. Ani ukradziona.
Po prostu wyparowała z kontinuum logicznego.
Nowy wróg wysyła pierwsze anomalie: Reversanty (istoty, które istnieją odwrotnie).
Cele:
-
odnaleźć fundament twierdzy w pękniętej przestrzeni
-
odtworzyć Wooblestone Generator
-
pokonać falę Reversantów i odpychać je w… tył czasu
odnaleźć fundament twierdzy w pękniętej przestrzeni
odtworzyć Wooblestone Generator
pokonać falę Reversantów i odpychać je w… tył czasu
MISJA 2 — „Sen na Jawie”
Wymiar Sen’Karah zostaje opanowany przez Koszmary Rewersyjne — stworzenia, które materializują się, gdy próbujesz o nich nie myśleć.
Bohaterowie wracają do swojego „miejsca mocy”, ale zamiast jasnego pustynnego wymiaru znajdują:
-
pływające wyspy snu
-
logicznie odwrócone geografie
-
zakrzywione eony
Cele:
-
przebudować bramę Sen’Karah
-
wyzwolić Mistrzynię Snów Selvarinę
-
wygrać bitwę w miejscu, gdzie każda przegrana powoduje, że przeciwnik traci życie
przebudować bramę Sen’Karah
wyzwolić Mistrzynię Snów Selvarinę
wygrać bitwę w miejscu, gdzie każda przegrana powoduje, że przeciwnik traci życie
MISJA 3 — „Powrót Bohaterów, Którzy Wcale Nie Chcieli Wracać”
Cała dobra obsada z Wooble I — niektórzy ranni, inni zirytowani — wracają, aby pomóc.
Kluczowi bohaterowie:
-
Alyndra Vael – świeżo mianowana Strażniczka Eonów
-
Draxun Torgal – wojownik, który twierdzi, że nie lubi powrotów
-
Kerris Shadowmine – złodziejka, która wraca, bo chciała ukraść artefakt, a znalazła zamiast niego wszechświatowe zagrożenie
-
Grolm – barbarzyńca, który wrócił przypadkiem, bo „zapomniał wyjść z gry”
Alyndra Vael – świeżo mianowana Strażniczka Eonów
Draxun Torgal – wojownik, który twierdzi, że nie lubi powrotów
Kerris Shadowmine – złodziejka, która wraca, bo chciała ukraść artefakt, a znalazła zamiast niego wszechświatowe zagrożenie
Grolm – barbarzyńca, który wrócił przypadkiem, bo „zapomniał wyjść z gry”
Cele:
-
przywrócić drużynę
-
odblokować nowe klasy Eoniczne
-
odkryć tożsamość Archi-Paradosa
przywrócić drużynę
odblokować nowe klasy Eoniczne
odkryć tożsamość Archi-Paradosa
MISJA 4 — „Miasto, Które Przestało Istnieć”
Arkonis zostaje wymazane z historii… ale nie całkowicie.
Pozostaje jego echo, jak „pamięć, że coś było, ale nie wiadomo co”.
Cele:
-
wprowadzić Wooble Twierdzę do echa miasta
-
odbudować poszczególne dzielnice, aby stały się fizyczne
-
zmierzyć się z Lustrzaną Radą, odwróconymi wersjami dawnych przywódców
wprowadzić Wooble Twierdzę do echa miasta
odbudować poszczególne dzielnice, aby stały się fizyczne
zmierzyć się z Lustrzaną Radą, odwróconymi wersjami dawnych przywódców
MISJA 5 — „Rewersum”
Gracz trafia do pośredniego wymiaru Archi-Paradosa.
To miejsce jest:
-
kompletnie puste
-
ale jednocześnie pełne dźwięków
-
nicość ma kolor
-
a kolory są dźwiękami wydarć losu
Tu po raz pierwszy pojawia się Archi-Parados, który twierdzi, że „wszystko stanie się niczym, a nic stanie się wszystkim”.
Cele:
-
przeżyć
-
zdobyć Eon Rewerberacji
-
odzyskać fragment swojej utraconej osobowości (dosłownie)
przeżyć
zdobyć Eon Rewerberacji
odzyskać fragment swojej utraconej osobowości (dosłownie)
📕 ARC 2 — Wojna Wymiarów (Misje 6–11)
MISJA 6 — „Wojna o Orbitron”
Trzy największe planety zostają zaatakowane przez pożerające logiczność armie Paradosa.
Cele:
-
uratować Sferę Arkonicką
-
wyzwolić crysallumowe kopalnie
-
pokonać armię Reversantów w bitwie o 3 fronty
uratować Sferę Arkonicką
wyzwolić crysallumowe kopalnie
pokonać armię Reversantów w bitwie o 3 fronty
MISJA 7 — „Minioni Raz Jeszcze!”
Komiczni antagoniści z pierwszej części wracają jako… bohaterowie.
Takiego zwrotu nikt nie chciał, ale fabuła wymaga.
Postacie:
-
Blorp, demon księgowy
-
Glibber, mag chaosu-internista
-
Rattip, mistrz sabotażu, który sabotuje sam siebie
Blorp, demon księgowy
Glibber, mag chaosu-internista
Rattip, mistrz sabotażu, który sabotuje sam siebie
Cele:
-
zrekrutować komiczne villiany
-
przetrwać ich pomoc
-
odblokować ich jednostki
zrekrutować komiczne villiany
przetrwać ich pomoc
odblokować ich jednostki
MISJA 8 — „Zargoth, Ten Były Główny Zły”
Były antagonista z części I zostaje odnaleziony jako bezcielesny glitch w Rewersum.
Cele:
-
wydobyć go z kodu rzeczywistości
-
odzyskać jego część mocy
-
zmusić go do współpracy
wydobyć go z kodu rzeczywistości
odzyskać jego część mocy
zmusić go do współpracy
MISJA 9 — „Inkwizycja Harmonii”
Niespodziewany trzeci front:
ultra-dobra frakcja staje się zagrożeniem, chcąc wymazać wszystkie strony konfliktu.
Cele:
-
obronić swoje imperium
-
zniszczyć Lśniącą Krucjatę Harmonii
-
uzyskać Eon Równowagi
obronić swoje imperium
zniszczyć Lśniącą Krucjatę Harmonii
uzyskać Eon Równowagi
MISJA 10 — „Siedem Pieczęci Rewersum”
Wymiarowe pieczęcie pękają.
Każda misja staje się jednym wielkim zwariowanym chaosem mechanik.
Cele:
-
naprawić pieczęcie
-
walczyć z odwróconą fizyką
-
pokonać Siedmiu Heraldów Błędu
naprawić pieczęcie
walczyć z odwróconą fizyką
pokonać Siedmiu Heraldów Błędu
MISJA 11 — „Konwergencja”
Wszystkie wymiary Orbitrionu zaczynają się nakładać.
Cele:
-
przetrwać wydarzenie konwergencji
-
zjednoczyć bohaterów, antagonistów i komików
-
przygotować armię do ostatniego uderzenia
przetrwać wydarzenie konwergencji
zjednoczyć bohaterów, antagonistów i komików
przygotować armię do ostatniego uderzenia
📗 ARC 3 — Finał Kosmicznej Absurdalności (Misje 12–16)
MISJA 12 — „Twierdza Paradosa”
Finalna mapa typu:
-
gigantyczny wymiar
-
zmieniające się zasady RTS
-
odwrócony czas
-
znikające jednostki
Cele:
-
wkroczyć do Twierdzy Rewersum
-
pokonać strażników
-
zdobyć Sercowy Eon
wkroczyć do Twierdzy Rewersum
pokonać strażników
zdobyć Sercowy Eon
MISJA 13 — „Czas na Nic!”
Archi-Parados cofa całą kampanię.
Grasz misję od tyłu.
Dialogi odtwarzają się wspak.
Twoje jednostki mówią tylko samogłoski.
Cele:
-
nie oszaleć
-
wygrać bitwę na cofającym się polu walki
-
odnaleźć punkt zerowy
nie oszaleć
wygrać bitwę na cofającym się polu walki
odnaleźć punkt zerowy
MISJA 14 — „Ostatnia Logiczna Bitwa”
Wracasz do punktu, gdzie kosmos jeszcze „ma sens”.
To miejsce jest kluczem do obrony istnienia.
Cele:
-
wygrać bitwę, w której wszystkie frakcje łączą siły
-
wykorzystać wszystkie Eony
-
otworzyć Bramę Ostateczności
wygrać bitwę, w której wszystkie frakcje łączą siły
wykorzystać wszystkie Eony
otworzyć Bramę Ostateczności
**MISJA 15 — „Archi-Parados: Finalny Błąd”
Gigantyczna walka z ostatnim bossem.
Boss zmienia:
-
zasady rozgrywki
-
kierunki mapy
-
twoją armię w losowe rzeczy
Cele:
-
przeżyć
-
wykorzystać Eony przeciw niemu
-
zmusić go do odwrócenia procesu zaniku
przeżyć
wykorzystać Eony przeciw niemu
zmusić go do odwrócenia procesu zaniku
MISJA 16 — „Powrót Logiki… Ale Nie Do Końca”
Zwycięstwo.
Wszyscy bohaterowie wracają.
Część antagonistów zostaje bohaterami.
Część bohaterów ląduje w więzieniu.
Komiczni villiany dostają swoje spinoffy.
Gracz na koniec buduje nową:
IMPERIALNĄ TWIERDZĘ WOOBLE 2.0
— największe, najpotężniejsze i najbardziej nieergonomiczne miejsce w całym Orbitrionie.
🎨 STYL I ATMOSFERA
-
Absurdalny humor i parodia klasycznych fantasy/SF
-
Dynamiczna, kolorowa grafika
-
Epickie bitwy RTS, zmieniające się mapy, multiwymiarowe wyzwania
-
Narracja pełna sarkazmu Mistrza Chaosu
-
Interakcja z minionami, bohaterami, antagonistami i parodiami
💎 KLUCZOWE CECHY WOOBLE II
-
16 epickich, pełnych humoru i chaosu misji
-
Nowe jednostki, klasy, Sfery Eony i mechaniki
-
Kompletna obsada z części I + nowe postacie
-
Multiwymiarowe mapy, zmieniające się zasady fizyki i logiki
-
Parodystyczne wątki i humor dla fanów Dungeons / Overlord / Sacred / Divine Divinity
-
Wybory fabularne końcowe wpływające na multiwersum
Komentarze
Prześlij komentarz