Przejdź do głównej zawartości

Wooble II


Wooble II to epicka strategia typu RTS/Dungeon-Management z elementami RPG, parodii i absurdalnego humoru, osadzona w międzywymiarowym uniwersum Orbitrionu.

Gracz ponownie wciela się w Mistrza Chaosu — Imperatora Strategicznego Zamieszania — który próbuje ratować i podbić multiwersum po katastrofalnym osłabieniu Eonów.

🌌 ŚWIAT I MULTIWERSUM ORBITRIONU

Gra rozgrywa się w 7 głównych wymiarach:

  1. Arkonis – zniszczone, echo dawnych zamków i magicznych lasów

  2. Sen’Karah – pustynne imperia, burze piaskowe, skorpionie armie

  3. Lysara – kraina światła, nowi anielscy bohaterowie i fanatyczne kultury

  4. Skamielin – biomechaniczne dinozaury i prastare machiny bojowe

  5. Mirrion – wymiar luster, odbicia bohaterów i minionów, świat odwrócony

  6. Voidaria – pustka i anty-magiczne strefy, zamieszkałe przez Void Empress

  7. Chaotic Abyss / Rewersum – wymiar absolutnego chaosu i nielogicznej fizyki

Każdy wymiar posiada unikalne mechaniki, jednostki i anomalie Eonowe.


👑 OBSADA POSTACI

🔹 GŁÓWNY PROTAGONISTA

  • Mistrz Chaosu / Imperator Strategicznego Zamieszania
    Najpotężniejszy złoczyńca wszechświata, geniusz chaosu i sarkazmu.
    W sequelu staje przed wyzwaniem ratowania multiwersum i walczenia z nowym, starszym, absurdalnym antagonistą: Archi-Paradosem.


🔹 GŁÓWNI BOHATEROWIE / STRONA DOBRA

  • Alyndra Vael – Strażniczka Eonów Lysary, nowa sojuszniczka, mistrzyni magii światła.

  • Draxun Torgal – wojownik chaosu, czysto pragmatyczny, niechętnie wraca do walki.

  • Kerris Shadowmine – złodziejka artefaktów, przypadkowa bohaterka.

  • Grolm – barbarzyńca, który powraca przypadkiem, komiczny i brutalny.

  • Selvarina – Mistrzyni Snów, kontroluje koszmary i pomaga w wymiarach Sen’Karah.


🔹 POMNIEJSI ANTAGONIŚCI / KOMICZNI VILLAINOWIE

  • Generał Śliskołap – poślizgowy wojownik, wpada w pułapki, ślizga się na wszystkim.

  • Lord Kich’Myszys – mistrz pułapek, które działają tylko na niego.

  • Baron Donutrex – cukrowy tyran z armia pączkostworów.

  • Blorp, Glibber, Rattip – komiczni minioni antagonistów, którzy w sequelu stają się bohaterami/sojusznikami.


🔹 NOWI GŁÓWNY ANTAGONISTA

  • Archi-Parados / Reversum – Istota Zapomnianego Wymiaru, patron błędu, chaosu konstruktywnego i absurdu.
    Manipuluje fizyką, logiką i czasem. Jego celem jest przepisanie multiwersum według własnego „kodu absurdalności”.


🔹 WIELCY ANTAGONIŚCI Z POPRZEDNIEJ CZĘŚCI

  • Chaos Absolutny – przenika przez wymiary, staje się częścią finalnego konfliktu.

  • Void Empress Nahlia – cesarzowa pustki.

  • Mirror Lord Al’Zahir – władca wymiaru luster.

  • Tyrannomech Rexion – biomechaniczny dino-mech.

  • Arc Titan Solara – upadła bogini Lysary.


🔮 SYSTEM MAGII EONOWEJ

  • 7 Sfer Eony: Fluks, Prism, Gravion, Chronis, Abysson, Vitalis, Nullion

  • Nowe interakcje między Sferami i wymiarami

  • Możliwość tworzenia hybrydowych czarów np. Prism + Abysson = Zmiana wymiaru w chaos refleksji


⚔️ SYSTEM KLAS I PROFESJI

  • Riftlord – mistrz portali

  • Overseer – dowódca minionów

  • Hexmancer – arcymag chaosu

  • Bonewright – konstruktor fortec

  • Warshaper – mutator jednostek

  • Shadowcaller – zabójca międzywymiarowy

Każda klasa posiada nowe drzewka rozwoju w Wooble II:

  • Eoniczne upgrade’y

  • Unikalne jednostki / mechaniki

  • Rozwój fabularny w kampanii


🏰 MINIONY I JEDNOSTKI


  • 🔹 Podstawowe jednostki

    Chaosling

    • Opis: Mały, zielony stworek, pełen energii chaosu.

    • Rola: Masowa piechota, szybka, tania, łatwa do wysłania w pierwszą linię.

    • Umiejętność specjalna: „Szalony sprint” – przypadkowe przesunięcie wroga o 1 kratkę.

    • Humor: Czasem biegnie w złym kierunku, trafiając swoich sojuszników.

    Imp Ognisty

    • Opis: Mały demonik władający ogniem.

    • Rola: Ranged DPS, dobre przeciw lekkiej piechocie.

    • Umiejętność specjalna: „Płonąca bomba” – eksploduje przy śmierci, rażąc pobliskich wrogów.

    • Humor: Eksploduje zanim zdąży dosięgnąć wroga.

    Gloomyk

    • Opis: Przygnębiony, melancholijny minion.

    • Rola: Słaby atak, lecz jego aura obniża morale wrogów.

    • Umiejętność specjalna: „Aura Smutku” – spowalnia jednostki wroga.

    • Humor: Czasem zasmuca własnych sojuszników.

    Minion Roboczy

    • Opis: Mechaniczny pracownik lochów, nie do końca inteligentny.

    • Rola: Budowa i naprawa lochów w czasie bitwy.

    • Umiejętność specjalna: „Awaria” – czasem psuje własny budynek.

    • Humor: Komicznie utkną w narożnikach mapy.

    Bombuś

    • Opis: Mini-bomba z oczami i nogami.

    • Rola: Atak obszarowy, świetna do niszczenia fortyfikacji.

    • Umiejętność specjalna: „Przedwczesny wybuch” – eksploduje zanim dotrze do celu.

    • Humor: Zdarza mu się wybuchać przy własnym Mistrzu Chaosu.


    🔹 Zaawansowane jednostki

    Pustkownik

    • Opis: Cicha, duchowa jednostka, polująca w cieniu.

    • Rola: Assassin / stealth, eliminuje bohaterów.

    • Umiejętność specjalna: „Zniknięcie w cieniu” – staje się niewidzialny.

    • Humor: Czasem zapomina wrócić na pole bitwy.

    Eonokradca

    • Opis: Zwinny złodziej Eonów.

    • Rola: Kradnie buffy przeciwników, zabiera artefakty.

    • Umiejętność specjalna: „Kieszeń Eony” – tymczasowo odbiera moc jednostce wroga.

    • Humor: Kradnie przypadkowe rzeczy: czasem własne jednostki lub meble.

    Wypaczeni Łucznicy

    • Opis: Łucznicy, których łuki i strzały działają… losowo.

    • Rola: DPS dystansowy, chaos w linii frontu.

    • Umiejętność specjalna: „Skrzywiona Strzała” – trafia losowy cel (czasem sojusznika).

    • Humor: Strzały lecą w absurdalne miejsca.

    Kościani Mutatorzy

    • Opis: Magowie, którzy mutują kości przeciwników.

    • Rola: Debuff / magiczny DPS.

    • Umiejętność specjalna: „Rozkład Kości” – spowalnia lub osłabia jednostki wroga.

    • Humor: Mutuje czasem własne jednostki, tworząc groteskowe miniony.


    🔹 Elitarne jednostki

    Wirydron

    • Opis: Gigantyczny żywy wir energii chaosu.

    • Rola: Tank / melee, wytrzymały na większość ataków.

    • Umiejętność specjalna: „Wir Chaosu” – obraca się, niszcząc wszystko wokół.

    • Humor: Czasem zatrzymuje się i „kręci w miejscu” dla zabawy.

    Behemoth Zniekształcenia

    • Opis: Olbrzym, którego ciało deformuje rzeczywistość.

    • Rola: AoE / kontrola pola bitwy.

    • Umiejętność specjalna: „Zniekształcenie” – zmienia położenie jednostek na mapie.

    • Humor: Zdarza mu się „wypluć” sojusznika.

    Manifesty Chaosu

    • Opis: Wcielenie czystego chaosu w postaci żywych symboli i run.

    • Rola: Magiczne jednostki wsparcia.

    • Umiejętność specjalna: „Efekt Domino” – losowo zmienia atrybuty wroga i przyjaciół.

    • Humor: Efekt często działa w przeciwnym kierunku niż planowano.

    Eonowy Golem Archonicki

    • Opis: Potężna twierdza żywa, symbol siły Mistrza Chaosu.

    • Rola: Boss / elita, niszczy linie frontu i fortyfikacje.

    • Umiejętność specjalna: „Eonowy Uderzenie” – fala energii niszczy wszystko na przedniej linii.

    • Humor: Zdarza mu się przypadkowo rozgnieść własnych minionów.


🧭 KAMPANIA – 16 MISJI

MISJA 1 — „Pierwsze Pęknięcie”

Po ustanowieniu nowych ciemnych rządów, bohater wraca z wakacji na Sen’Karah i odkrywa, że… jego twierdza zniknęła.
Nie została zniszczona. Ani ukradziona.
Po prostu wyparowała z kontinuum logicznego.

Nowy wróg wysyła pierwsze anomalie: Reversanty (istoty, które istnieją odwrotnie).

Cele:

  • odnaleźć fundament twierdzy w pękniętej przestrzeni

  • odtworzyć Wooblestone Generator

  • pokonać falę Reversantów i odpychać je w… tył czasu


MISJA 2 — „Sen na Jawie”

Wymiar Sen’Karah zostaje opanowany przez Koszmary Rewersyjne — stworzenia, które materializują się, gdy próbujesz o nich nie myśleć.

Bohaterowie wracają do swojego „miejsca mocy”, ale zamiast jasnego pustynnego wymiaru znajdują:

  • pływające wyspy snu

  • logicznie odwrócone geografie

  • zakrzywione eony

Cele:

  • przebudować bramę Sen’Karah

  • wyzwolić Mistrzynię Snów Selvarinę

  • wygrać bitwę w miejscu, gdzie każda przegrana powoduje, że przeciwnik traci życie


MISJA 3 — „Powrót Bohaterów, Którzy Wcale Nie Chcieli Wracać”

Cała dobra obsada z Wooble I — niektórzy ranni, inni zirytowani — wracają, aby pomóc.

Kluczowi bohaterowie:

  • Alyndra Vael – świeżo mianowana Strażniczka Eonów

  • Draxun Torgal – wojownik, który twierdzi, że nie lubi powrotów

  • Kerris Shadowmine – złodziejka, która wraca, bo chciała ukraść artefakt, a znalazła zamiast niego wszechświatowe zagrożenie

  • Grolm – barbarzyńca, który wrócił przypadkiem, bo „zapomniał wyjść z gry”

Cele:

  • przywrócić drużynę

  • odblokować nowe klasy Eoniczne

  • odkryć tożsamość Archi-Paradosa


MISJA 4 — „Miasto, Które Przestało Istnieć”

Arkonis zostaje wymazane z historii… ale nie całkowicie.
Pozostaje jego echo, jak „pamięć, że coś było, ale nie wiadomo co”.

Cele:

  • wprowadzić Wooble Twierdzę do echa miasta

  • odbudować poszczególne dzielnice, aby stały się fizyczne

  • zmierzyć się z Lustrzaną Radą, odwróconymi wersjami dawnych przywódców


MISJA 5 — „Rewersum”

Gracz trafia do pośredniego wymiaru Archi-Paradosa.

To miejsce jest:

  • kompletnie puste

  • ale jednocześnie pełne dźwięków

  • nicość ma kolor

  • a kolory są dźwiękami wydarć losu

Tu po raz pierwszy pojawia się Archi-Parados, który twierdzi, że „wszystko stanie się niczym, a nic stanie się wszystkim”.

Cele:

  • przeżyć

  • zdobyć Eon Rewerberacji

  • odzyskać fragment swojej utraconej osobowości (dosłownie)


📕 ARC 2 — Wojna Wymiarów (Misje 6–11)

MISJA 6 — „Wojna o Orbitron”

Trzy największe planety zostają zaatakowane przez pożerające logiczność armie Paradosa.

Cele:

  • uratować Sferę Arkonicką

  • wyzwolić crysallumowe kopalnie

  • pokonać armię Reversantów w bitwie o 3 fronty


MISJA 7 — „Minioni Raz Jeszcze!”

Komiczni antagoniści z pierwszej części wracają jako… bohaterowie.

Takiego zwrotu nikt nie chciał, ale fabuła wymaga.

Postacie:

  • Blorp, demon księgowy

  • Glibber, mag chaosu-internista

  • Rattip, mistrz sabotażu, który sabotuje sam siebie

Cele:

  • zrekrutować komiczne villiany

  • przetrwać ich pomoc

  • odblokować ich jednostki


MISJA 8 — „Zargoth, Ten Były Główny Zły”

Były antagonista z części I zostaje odnaleziony jako bezcielesny glitch w Rewersum.

Cele:

  • wydobyć go z kodu rzeczywistości

  • odzyskać jego część mocy

  • zmusić go do współpracy


MISJA 9 — „Inkwizycja Harmonii”

Niespodziewany trzeci front:
ultra-dobra frakcja staje się zagrożeniem, chcąc wymazać wszystkie strony konfliktu.

Cele:

  • obronić swoje imperium

  • zniszczyć Lśniącą Krucjatę Harmonii

  • uzyskać Eon Równowagi


MISJA 10 — „Siedem Pieczęci Rewersum”

Wymiarowe pieczęcie pękają.
Każda misja staje się jednym wielkim zwariowanym chaosem mechanik.

Cele:

  • naprawić pieczęcie

  • walczyć z odwróconą fizyką

  • pokonać Siedmiu Heraldów Błędu


MISJA 11 — „Konwergencja”

Wszystkie wymiary Orbitrionu zaczynają się nakładać.

Cele:

  • przetrwać wydarzenie konwergencji

  • zjednoczyć bohaterów, antagonistów i komików

  • przygotować armię do ostatniego uderzenia


📗 ARC 3 — Finał Kosmicznej Absurdalności (Misje 12–16)

MISJA 12 — „Twierdza Paradosa”

Finalna mapa typu:

  • gigantyczny wymiar

  • zmieniające się zasady RTS

  • odwrócony czas

  • znikające jednostki

Cele:

  • wkroczyć do Twierdzy Rewersum

  • pokonać strażników

  • zdobyć Sercowy Eon


MISJA 13 — „Czas na Nic!”

Archi-Parados cofa całą kampanię.
Grasz misję od tyłu.
Dialogi odtwarzają się wspak.
Twoje jednostki mówią tylko samogłoski.

Cele:

  • nie oszaleć

  • wygrać bitwę na cofającym się polu walki

  • odnaleźć punkt zerowy


MISJA 14 — „Ostatnia Logiczna Bitwa”

Wracasz do punktu, gdzie kosmos jeszcze „ma sens”.

To miejsce jest kluczem do obrony istnienia.

Cele:

  • wygrać bitwę, w której wszystkie frakcje łączą siły

  • wykorzystać wszystkie Eony

  • otworzyć Bramę Ostateczności


**MISJA 15 — „Archi-Parados: Finalny Błąd”

Gigantyczna walka z ostatnim bossem.

Boss zmienia:

  • zasady rozgrywki

  • kierunki mapy

  • twoją armię w losowe rzeczy

Cele:

  • przeżyć

  • wykorzystać Eony przeciw niemu

  • zmusić go do odwrócenia procesu zaniku


MISJA 16 — „Powrót Logiki… Ale Nie Do Końca”

Zwycięstwo.

Wszyscy bohaterowie wracają.
Część antagonistów zostaje bohaterami.
Część bohaterów ląduje w więzieniu.
Komiczni villiany dostają swoje spinoffy.

Gracz na koniec buduje nową:

IMPERIALNĄ TWIERDZĘ WOOBLE 2.0

— największe, najpotężniejsze i najbardziej nieergonomiczne miejsce w całym Orbitrionie.


🎨 STYL I ATMOSFERA

  • Absurdalny humor i parodia klasycznych fantasy/SF

  • Dynamiczna, kolorowa grafika

  • Epickie bitwy RTS, zmieniające się mapy, multiwymiarowe wyzwania

  • Narracja pełna sarkazmu Mistrza Chaosu

  • Interakcja z minionami, bohaterami, antagonistami i parodiami


💎 KLUCZOWE CECHY WOOBLE II

  • 16 epickich, pełnych humoru i chaosu misji

  • Nowe jednostki, klasy, Sfery Eony i mechaniki

  • Kompletna obsada z części I + nowe postacie

  • Multiwymiarowe mapy, zmieniające się zasady fizyki i logiki

  • Parodystyczne wątki i humor dla fanów Dungeons / Overlord / Sacred / Divine Divinity

  • Wybory fabularne końcowe wpływające na multiwersum


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Centra:Lore Filler - 10 odcinków(zmienione z 22 na 10)

 To spin-off Oryginalnych Centr. Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Oryginalnych Centr. Grupa wojowników - pisarzy zwana Ostrza Historii. Ostrza Historii  zostały założone przez Zmiennokształnego Smoka - Hiyalasa. Zadaniem tej grupy jest obserwowanie i opisywanie historii Urn i całego Multiwersum prócz tego badają jeszcze legendy i mity. Ostrza Historii: Hiyalas - zmiennokształny smok i założyciel Ostrzy Historii Jordfan - prawa ręka Hiyalasa.Mroczny elf mag i były bard Chittb Crafty - Ciemnowłosa Elfka Demolożka posiada zdolności pisarskie Scarletina - Kapłanka z rasy Urushai Iverlake - demon czujący to co czuje natura i wierszopisarz

Centra:Dynastia Silverteeth - serial komiksowy 13 odcinków

To spin Orginalnych Centr.Akcja dzieje się równolegle do 1 sezonu Orginalnych Centr.Opowiada o Dynastii Silverteeth - ród który stworzył Stolicę Urn - Silverteeth Wood inczej znany również Silverteeth City które leży w kraju ludzi w Urn w Srebnej Prowincji.Król Reshelm Silverteeth który walczy o dobro Urn pragnie chronić swoje królestwo i nowo narodzonego syna -Calamtusa.Flashbacki w odcinkach pokazują jak tworzyła się Dynastia Silverteeth. Postacie: Reshelm Silverteeth - władca Silverteeth City Calamtus Silverteeth - nowonarodzony książe  Dualiso - Były nadworny mag ojca Reshelma - Trioda . Przemieniony w istotę many uwięzioną w niebieskim krysztale w ukrytej sali gdzie Reshelm pyta się go o rady. Tinta Bis - Nadorczyni Reshelma Belmund - Dowódca wojsk Silverteeth City Unelia - córka zmarłego byłego dowódcy - Pertyna.Reshelm przygarnął ją traktuje ją jak swoją córkę.Unelia posiada zdolności magiczne. Orneliusz - Nadworny Mag Hilda - służąca Unelii.córka płatnerza...

Wektor Alfa

Serial  w uniwersum Invicta może dodać mroczniejszy, bardziej moralnie niejednoznaczny element do całości. Tego typu seria idealnie kontrastuje z bardziej heroicznymi grupami jak Gildia Niepokonanych czy Młoda Gildia . 🎬 TYTUŁ SERIALU: "Wektor Alfa" Slogan promocyjny: „Nie jesteśmy bohaterami. Ale dziś – tylko my możemy uratować świat.” 🔥 ZAŁOŻENIA SERIALU To serial akcji z elementami thrillera politycznego i dramatu psychologicznego. Główni bohaterowie to dawni złoczyńcy, niegdyś wrogowie Gildii Niepokonanych, którzy dostają szansę na skrócenie wyroków, a może nawet rehabilitację – pod warunkiem, że będą wykonywać śmiertelnie niebezpieczne misje dla rządu. 🧨 GŁÓWNA FABUŁA – SEZON 1 Po ataku Apostraxa (w Porcelanowej Wojnie ), świat pogrąża się w chaosie. Superbohaterowie są rozproszeni lub zaginęli. Międzynarodowa agencja bezpieczeństwa OBSIDEX tworzy „Program Wektor Alfa” – tajny oddział operacyjny złożony z byłych złoczyńców, mutantów i odrzuconych eksp...