Action-RPG / Hack’n’Slash / Science-Fantasy
1. Wizja gry
To dynamiczna gra akcji sci-fantasy, łącząca widowiskową walkę slasherową z eksploracją multidomen multiwersum.
Styl artystyczny inspirowany jest estetyką anime science-fantasy, runiczną technomagią, neonową energią i kosmicznymi efektami astralnymi.
Gracz wciela się w Lyrę Valesyn, ostatnią Przechodnią Axiom — wojowniczkę zdolną zszywać przerwane wątki rzeczywistości.
Jej celem jest powstrzymanie Archony Seraphelle, która próbuje połączyć wszystkie światy w jedną destrukcyjną formę.
2. Gatunek i rozgrywka
Gra łączy:
- intensywny slasher combat (powietrzne combo, uniki, parowania),
- RPG z otwartymi biomami,
- system astralnej technomagii,
- podróże między wymiarami i manipulację rzeczywistością.
Walka jest szybka, akrobatyczna, pełna efektów świetlnych, klonów, iluzji i technomagicznych sekwencji.
3. Świat — Axiom
Multiwersum składa się z odmiennych Domen, spajanych przez wielowymiarowe nici energii. Po katastrofie Astralnego Rozdarcia między nimi zaczęły powstawać niestabilne Gwiezdne Sploty, z których wychodzą kosmiczne istoty zwane Parakonstelantami.
Główne obszary:
- Solmarion – słoneczne pustkowia i ruiny maszyn solarnych
- Viridale – pradawne lasy pełne iluzji i żywych konstrukcji
- Noxaris – neonowa metropolia napędzana Aetherem
- Hollowtide – mokradła spowite cieniami i anomaliami
- Frostvault Peaks – kryształowe szczyty, gdzie czas płynie inaczej
Eksploracja obejmuje parkour, wspinaczki, teleporterowe zagadki, manipulację wymiarami i astralne przewidzenia.
4. Fabuła
Temat przewodni:
Czy multiwersum powinno zostać naprawione — czy przepisane na nowo?
Zarys historii
Po Astralnym Rozdarciu Axiom rozpada się na splątane wymiary. Lyra, ostatnia z Zakonu Przechodnich, naznaczona przez Eterowe Przeciążenie, jest jedyną istotą mogącą ustabilizować rozpad.
Aby ocalić światy, musi zebrać 7 Pieczęci Axiom, rozmieszczonych w różnych Domenach, zanim Archona Seraphelle zrealizuje swój plan scalenia multiwersum w jedną, nieodwracalną rzeczywistość.
5. System walki
Główne mechaniki
- Astral Rhythm – rytmiczne combo o narastającej sile
- Shift Stance – przełączanie między stylem ofensywnym / taktycznym
- Eclipse Burst – ekstremalne, krótkotrwałe wzmocnienie
- Powietrzne kombinacje i łańcuchy klonów
- Manipulacja przestrzenią i energią na arenie walki
Walka łączy high-speed slasher z efektami astralnej magii i technomagii.
6. System magii
Trzy główne szkoły:
Aetherform
Technomagiczne ostrza, gwałtowne ataki, fizyczna dominacja.
Mindflux
Grawitacja, telekineza, manipulacja przestrzenią.
Astraline
Dzika, destrukcyjna energia kosmosu — wysoka moc, wysokie ryzyko.
Każda szkoła daje umiejętności aktywne, pasywy, transformacje oraz wpływa na styl walki.
7. Zbroje i bronie
Typy ekwipunku
- Standardowe
- Wzmocnione
- Runiczne
- Konstelacyjne
- Mityczne
- Artefakty Axiom — zmieniają styl walki
Zbroje sexy (estetyczne + funkcjonalne)
Unikalne, stylowe pancerze science-fantasy, np.:
- Lunaria Suit (Lyra) – przezroczyste eteryczne panele, combo air-boost
- Viridale Enchantress (Myria) – technomagiczne ornamenty natury
- Vox Shimmer (Khelar) – panelowane body z runami technologii
- Frostveil Lace (Lurein) – kryształowy pancerz o lśniącej strukturze
Zbroje są atrakcyjne wizualnie, ale oferują realne bonusy gameplayowe.
8. Główna obsada
1. Lyra Valesyn – Przechodnia Axiom
Ostatnia wojowniczka z Zakonu, zdolna zszywać przerwane wątki rzeczywistości. Zmagająca się z Eterowym Przeciążeniem.
Styl: Ostrze eteryczne + impulsy Aetherform.
2. Draemon Kaldros – Strażnik Burzy
Masywny wojownik Noxaris, mistrz run elektrycznych.
Styl: gromowy kolosalny miecz.
3. Myria Solevent – Astralna Iluzjonistka
Dziedziczka Viridale, ekspertka od iluzji, klonów i manipulacji percepcją.
Styl: wachlarze astralne.
4. Archonelle – Archona Rozświtu
Główna antagonistka, później postać grywalna. Chce scalić multiwersum.
Styl: światło, grawitacja, dezintegracja.
5. Cael Rynthar – Eteryczny Wędrowiec
Filozoficzny mentor podróżujący między Domenami.
6. Khelar Vox – Technomag Noxaris
Antybohater wierzący w supremację technologii.
7. Vaelith Nyss – Łowczyni Cieni
Sojuszniczka lub rywalka z Hollowtide.
8. Lurein Kest – Strażniczka Frostvault
Mistrzyni lodu, czasu i kryształowych archiwów.
9. Bestiariusz
Światy zamieszkują istoty astralne, technokonstrukty, mutacje energii i Parakonstelanci.
Przykładowe klasy:
- Astralne Bestie (Luminox, Shardfang, Voidfury)
- Technokonstruktory (Runic Drones, Aeon Sentinels)
- Istoty Natury Viridale (Rootclaw, Verdant Mantis)
- Cienie Hollowtide (Umbraspawn, Wraithbound)
- Konstelanci — półbogowie energii kosmicznej
Każda Domen ma własny ekosystem, trofea, przewagi i słabości.
10. Bossowie
Przykładowi bossowie Parakonstelantów i Strażników Domen:
- Helion, Władca Płomiennej Konstelacji
- Nescyron Złowidziany – paladyn odbitego światła
- Voratia Przedwieczna – tkaczka portali
- Glaciarion, Strażnik Kryształów
- Umbra Colossus – gigantyczny cień z Hollowtide
- Archonelle – Archona Przebudzenia – finalny boss
Bossowie mają wielofazowe walki, manipulują areną i czasem.
11. Struktura fabuły – Akty gry
Akt I – Solmarion i pierwszy Parakonstelant
Poznanie Lyry, Draemona, pierwszy fragment Pieczęci.
Akt II – Viridale i astralne iluzje
Wątek Myrii, upadek jej rodu, walka z iluzjami.
Akt III – Noxaris i neonowe spiski
Katastrofa technologiczna, konflikty z Khelarem.
Akt IV – Hollowtide i cienie przeszłości
Poznanie Vaelith, moralne wybory, walka z cieniem własnej mocy.
Akt V – Frostvault i kryształowe archiwa
Manipulacja czasem, pradawna wiedza, szósta Pieczęć.
Akt VI – Cytadela Seraphelle – Finał
Pojedynek ze Strażniczką Świtu, decydujący wybór losu multiwersum.
12. Endgame
- Szczeliny Chaosu – losowe wyzwania multiwersalne
- Najazdy Konstelacyjne – gigantyczne bossowie
- Astral Ascension – transformacje Lyry i nowe moce
- Ekskluzywne nowe sexy zbroje, formy Astraline i artefakty
Komentarze
Prześlij komentarz