-
Interaktywny slasher survival horror (single-player z wieloma ścieżkami + opcjonalny tryb multiplayer)
-
Estetyka: retro obozowy klimat lat 80./90. + elementy body horroru i psychologicznej grozy
-
Mechaniki: wybory moralne, manipulacja, zaufanie, eksploracja, walka i ucieczka
FABUŁA (tryb fabularny – single-player)
Grupa licealistów zostaje zaproszona na „zamknięty obóz teatralno-filmowy” w głębi lasu, zorganizowany przez tajemniczą Fundację Szeptu.
Ma to być prestiżowy wyjazd dla wyróżniających się uczniów z różnych szkół – ale to pułapka.
Po jednej nocy okazuje się, że jeden z uczestników zostaje brutalnie zamordowany.
Każdego dnia ginie kolejna osoba…
A wśród uczestników krąży plotka:
„Jeśli usłyszysz swój szept w lesie – już nie uciekniesz.”
Nie ma zasięgu. Most został zniszczony.
I tylko nieliczni wiedzą, że obóz to front dla starego kultu, który próbuje przebudzić coś nieludzkiego – coś, co przyjmuje twarze ludzi i karmi się kłamstwem.
BOHATEROWIE / GRACZE (8 postaci)
Każda postać ma:
-
tajemnicę z przeszłości (ukrytą nawet przed graczem do pewnego momentu)
-
unikalny archetyp i mechanikę wpływu (np. charyzma, siła, percepcja)
-
potencjalną rolę w kulcie / opór przeciw niemu
Przykładowi bohaterowie:
-
Liam – cyniczny lider z traumą po bracie samobójcy
-
Raya – religijna dziewczyna z rozdwojeniem jaźni
-
Dax – klaun klasy, który kiedyś był ofiarą przemocy
-
Ines – bogata influencerka, która ukrywa powiązania z kultem
-
Ash – osoba niebinarna, z tajemniczą przeszłością z innego obozu
-
Leo – chłopak po próbie samobójczej, jedyny raz "słyszał szept"
-
Maggie – dziewczyna, która nie mówi (trauma), ale obserwuje wszystko
-
Tobias – geek, fan horrorów, zna „klisze” i reguły gatunku
KLUCZOWE MECHANIKI GRY:
1. System zaufania i podejrzeń
-
Możesz sprzymierzać się lub zdradzać postacie
-
Każdy wybór wpływa na ich los i prawdopodobieństwo przeżycia
-
Możesz zabić inną postać, jeśli uważasz, że jest Mordercą/Szeptem
2. Kult i Rytuał
-
Co noc kult odprawia rytuały – możesz do niego dołączyć, sabotować go lub ignorować
-
Można poświęcać innych… albo siebie
-
Możliwość przywołania Szepta wcześniej (kosztem postaci)
3. Zamiana tożsamości
-
Szept potrafi przyjąć wygląd kogoś, kto już nie żyje
-
Możesz nie wiedzieć, czy gracz obok ciebie to sojusznik czy demon
4. System permadeath & rewizji wspomnień
-
Gdy postać umiera, możesz zobaczyć jej śmierć z perspektywy Szepta – i odkryć wskazówki
-
Ostatnia scena z każdą postacią to ich najgłębszy lęk lub trauma
ZAKOŃCZENIA :
-
Przetrwa tylko jedna osoba – lub żadna
-
Możesz stać się Szeptem i zabić resztę
-
Możesz poświęcić siebie i zamknąć portal
-
Możesz uratować innych… ale nie pamiętać, kim jesteś
-
W jednej wersji: cały obóz może okazać się symulacją „oczyszczenia” umysłu chorego
TRYB MULTIPLAYER (opcjonalny):
-
5–8 graczy, 1 z nich losowo zostaje Szeptem
-
System blefu, sabotażu i rytualnych ofiar
Komentarze
Prześlij komentarz