Przejdź do głównej zawartości

Xhalium - Spin-off CEVRA

Główny motyw

W ukrytych laboratoriach na odległej planecie Kaoryth szalony naukowiec Dr. Veyrr Xhal prowadzi eksperymenty zakazane przez Imperium. Oficjalnie jest „wygnanym” genobiologiem, w rzeczywistości pracuje z błogosławieństwem części VYRAL, testując broń biologiczną w postaci hybryd międzyrasowych – monster girls.

Jednocześnie rozwija technologię otwierania sekretnych portali do wymiarów, których Imperium oficjalnie nie kontroluje, by cicho podbijać nowe światy i testować swoje „dzieła” na nieświadomych ofiarach.


Postacie

👨‍🔬 Dr. Veyrr Xhal (Zyrlith)

  • Rola: Antybohater, szalony naukowiec.

  • Charakter: Geniusz, ekscentryk, balansuje między obsesją naukową a megalomanią.

  • Motywacja: Uważa, że Imperium jest zbyt ograniczone w swoich metodach – jego dzieła mają być „nową rasą dominującą”.

  • Relacje: Oficjalnie „wyrzutek”, w sekrecie finansowany przez część VYRAL.


👩‍🔬 Hybrydy (Monster Girls)

Każda jest stworzona z różnych ras Xyphralis i posiada cechy stylumantyczne oraz genetyczne:

  1. Nyxara – hybryda Thrynn + Korrav

    • Półmistyczka, półzabójczyni, włada Aetherem i kłami infiltratora.

    • Najbardziej lojalna wobec doktora.

  2. Velyss – hybryda Sryll + Zyrlith

    • Wojowniczka o stalowym ciele i telepatycznych zdolnościach.

    • Widzi w sobie przyszłą królową nowego porządku.

  3. Kaeryth – hybryda Voryn + Thrynn

    • Piękna i niebezpieczna manipulatorka, uzależnia wrogów narkotycznymi feromonami.

    • Ma własne ambicje, zaczyna kwestionować kontrolę Xhala.


🛰️ Tajne frakcje

  • Sekta CEVRA „Umbra” – wiedzą o eksperymentach, chcą wykorzystać hybrydy jako broń psychologiczną.

  • VYRAL – Komórka „Fenrir” – dostarcza sprzęt i osłonę, ale w razie wpadki obwini naukowca.

  • Ruch Oporu Kaela Voryna – słyszy pogłoski o „żywych demonach” używanych w ukrytych wojnach.


Fabuła Spin-offu

Sezon 1 (8 odcinków)

  1. „Eksperyment Nyxory” – Xhal tworzy pierwszą stabilną hybrydę.

  2. „Ciała i Aether” – eksperymenty łączące stylumantów z implantami.

  3. „Pierwsze łowy” – Nyxara wysłana do wymiaru testowego – masakra kolonii.

  4. „Sabotaż” – pojawia się wewnętrzny szpieg z CEVRA.

  5. „Narodziny Velyss” – wojowniczka powstaje, pierwsze konflikty w haremie hybryd.

  6. „Krwawe portale” – otwarcie bramy do wymiaru rebelianckiego.

  7. „Kaeryth zdradza” – hybryda knuje przeciwko Xhalowi, oferując się buntownikom.

  8. „Cisza przed wybuchem” – Imperium odkrywa prawdę; Xhal szykuje swoje potwory na wojny wymiarowe.


Ton i klimat

  • Bardziej gotycko-kosmiczny niż główna seria.

  • Połączenie horroru biologicznego, intryg politycznych i erotycznej grozy monster girls.

  • Kontrast z główną serią: zamiast bohaterów Imperium mamy szalonego naukowca i jego „córki-potwory”.


Główna obsada

1. Dr. Veyrr Xhal (Zyrlith)

  • Rola: Antybohater, szalony naukowiec, lider projektu Nyxora.

  • Charakter: Geniusz, ekscentryk, megaloman, obsesyjny wobec nauki i hybryd.

  • Motywacja: Stworzyć „nową rasę dominującą” i pokazać, że Imperium ogranicza potencjał ewolucji.

  • Relacje: Finansowany potajemnie przez część VYRAL („Fenrir”), oficjalnie wyrzutek. Jego hybrydy są zarówno dziećmi, jak i narzędziami.


2. Nyxara (Thrynn + Korrav)

  • Rola: Pierwsza stabilna hybryda, półmistyczka, główna „córka” Xhala.

  • Charakter: Lojalna wobec doktora, bezwzględna wobec wrogów, tajemnicza.

  • Motywacja: Chronić swojego twórcę i doskonalić swoje umiejętności Aetheru.

  • Relacje: Najbliższa Xhalowi, rywalizuje z Velyss i Kaeryth o władzę w haremie hybryd.


3. Velyss (Sryll + Zyrlith)

  • Rola: Wojowniczka hybrydowa, telepatka, stalowe ciało.

  • Charakter: Ambitna, dumna, widzi siebie jako przyszłą królową nowego porządku.

  • Motywacja: Stać się niezależną siłą i zdobyć kontrolę nad innymi hybrydami.

  • Relacje: Wchodzi w konflikt z Kaeryth i Nyxarą, czasem kwestionuje rozkazy Xhala.


4. Kaeryth (Voryn + Thrynn)

  • Rola: Piękna manipulatorka hybrydowa.

  • Charakter: Zmysłowa, niebezpieczna, używa feromonów i stylumantycznych mocy.

  • Motywacja: Dąży do własnej władzy; zaczyna knuć przeciw Xhalowi.

  • Relacje: Próbuje przekonać buntowników do sojuszu, zdradza czasem Nyxarę i Velyss.


5. Shaerr Vynn (Hybrida, eksperyment Xhala)

  • Rola: Uciekinierka z laboratorium.

  • Charakter: Rozdarta między instynktem a człowieczeństwem, poszukuje miejsca w świecie.

  • Motywacja: Przetrwanie, poznanie prawdy o eksperymentach i własnym pochodzeniu.

  • Relacje: Może zostać sprzymierzeńcem bohaterów lub wrogów; nieufna wobec Xhala.


Antagoniści / Konkurenci

1. Sekta CEVRA „Umbra”

  • Rola: Tajna organizacja wewnątrz CEVRA, szpiegowska, psychologiczna broń.

  • Motywacja: Wykorzystać hybrydy jako broń dla imperium.

  • Cechy: Bezwzględni, działają w cieniu, dysponują tajnymi agentami w laboratoriach Kaoryth.

  • Relacje: Często w konflikcie z Xhalem, czasem wspierają go, jeśli przynosi korzyść Imperium.


2. VYRAL – Komórka „Fenrir”

  • Rola: Cicha finansowa i logistyczna ochrona eksperymentów Xhala.

  • Motywacja: Testować nowe technologie bez pełnego nadzoru politycznego.

  • Cechy: Lojalni wobec Xhala tylko w razie sukcesu; w razie wpadki obwinią naukowca.

  • Relacje: Neutralni wobec hybryd, traktują je jak broń lub laboratoria mobilne.


3. Ruch Oporu Kaela Voryna

  • Rola: Rebeliancka frakcja słysząca pogłoski o eksperymentach Xhala.

  • Motywacja: Zniszczyć laboratoria Kaoryth i uratować kolonie ofiar.

  • Cechy: Brutalni, sprytni, dobrze zorganizowani, gotowi na infiltrację wymiarów.

  • Relacje: Antagoniści Xhala i jego hybryd; rywalizują o informacje z Umbra i Fenrirem.


4. Internalny szpieg „Umbra” w laboratorium

  • Rola: Agent CEVRA podszywający się pod naukowca asystenta.

  • Motywacja: Zbiera informacje o eksperymentach; czasem sabotuje hybrydy.

  • Cechy: Zdradliwy, sprytny, podstępny, mistrz kamuflażu w laboratorium.

  • Relacje: Zagrożenie zarówno dla Xhala, jak i dla hybryd, w tym Nyxary i Velyss.


5. Kaeryth jako własny antagonista

  • Rola: Zdradza Xhala i próbuje zyskać władzę wśród hybryd.

  • Motywacja: Stać się niezależną siłą, kontrolować nowe światy pod swoimi rządami.

  • Cechy: Manipulatorka, bezwzględna, inteligentna.


Bogowie planety Kaoryth

1. Kythera – Bogini Natury i Życia

  • Rola: Opiekunka biosfery Kaoryth, roślin i zwierząt, w tym pradawnych istot wymiarowych.

  • Charakter: Ochronna, spokojna, ale bezlitosna wobec tych, którzy niszczą naturalny porządek.

  • Wpływ na Kaoryth: Jej błogosławieństwo wzmacnia naturalną magię planety, leczy rany i podtrzymuje życie.

2. Dravok – Bóg Wojny i Porządku

  • Rola: Patron wojowników, strażnik prawa i obrońca świętych miejsc Kaoryth.

  • Charakter: Surowy, honorowy, nie znosi zdrady i profanacji.

  • Wpływ na Kaoryth: Nadaje wybranym wojownikom siłę nadludzką i zdolności bojowe, by chronili planetę.


Organizacje Świętych Wojowników Kaoryth

A. Strażnicy Kythery

  • Rola: Święci wojownicy chroniący życie i naturę Kaoryth.

  • Specjalizacja: Magia przyrody, kontroli biomasy, powstrzymywanie mutacji i eksperymentów Xhala.

  • Najważniejsi członkowie:

    • Lyraeth Sylvane – mistrzyni w manipulacji roślinnością i zdolnościami leczniczymi.

    • Thyrran Oakblade – wojownik o nadludzkiej sile i zdolnościach tropienia hybryd.

B. Legion Dravoka

  • Rola: Wojownicy-przywódcy bitwy, obrońcy świętych miejsc Kaoryth i porządku planety.

  • Specjalizacja: Walka taktyczna, zaklinane bronie, ochrona przed magią stylumantyczną.

  • Najważniejsi członkowie:

    • Kaelor Vrynn – kapitan legionu, mistrz broni ciężkiej i walki w terenie górskim.

    • Serra Valion – ekspert od magii defensywnej, chroni strategiczne portale i święte miejsca.


Relacje z Dr. Veyrrem Xhalem

  • Kythera/Strażnicy: Xhal jest profanem życia, eksperymentuje na hybrydach i otwiera wymiary, niszcząc naturalną równowagę. Strażnicy próbują sabotować jego laboratoria i eliminować hybrydy.

  • Dravok/Legion: Postrzega Xhala jako wroga porządku i wojny. Czasem konfrontuje się bezpośrednio z jego eksperymentami i portalami wymiarowymi.


1. Hybrydy i eksperymentalne stworzenia Xhala

  1. Nyxara – hybryda Thrynn + Korrav

    • Typ: Półmistyczka, półzabójczyni

    • Cechy: Włada Aetherem, posiada kły infiltratora, ekstremalna lojalność wobec Xhala.

    • Zachowanie: Zabójcza w walce, ostrożna wobec obcych, chroni laboratoria.

  2. Velyss – hybryda Sryll + Zyrlith

    • Typ: Wojowniczka telepatyczna

    • Cechy: Stalowe ciało, zdolności przewidywania ruchów przeciwnika, instynkt przywódcy.

    • Zachowanie: Ambitna, może samodzielnie decydować o zadaniach bojowych.

  3. Kaeryth – hybryda Voryn + Thrynn

    • Typ: Manipulatorka i uwodzicielka

    • Cechy: Uzależnia feromonami, mistrzyni w intrygach, piękna i śmiertelnie niebezpieczna.

    • Zachowanie: Kwestionuje autorytet Xhala, knuje własne plany.

  4. Xyphralid – stworzenie portalowe

    • Typ: Nieludzki strażnik wymiarów

    • Cechy: Eteryczne ciało, zdolność przechodzenia przez portale, niemal niewidoczny w ciemności.

    • Zachowanie: Chroni laboratoria i hybrydy, atakuje intruzów.


2. Naturalne stworzenia Kaoryth

  1. Thyrrak – drapieżny gryzoń powietrzny

    • Rozpiętość skrzydeł: 4 m

    • Cechy: Łowca stadny, twarde pancerze na grzbiecie.

  2. Slytherin Ocelis – gadzi władca bagien Kaerith

    • Typ: Wielki wąż o skrzydłach nietoperza

    • Cechy: Toksyczny jad, kamuflaż w bagnach, agresywny wobec intruzów.

  3. Korrav Lynx – drapieżny kotopodobny

    • Typ: Łowca nocny

    • Cechy: Półtransparentna sierść, zdolność niemal bezszelestnego poruszania się.

  4. Voryn Gryphon – skrzydlaty drapieżnik

    • Typ: Mistyczny ptako-ssak

    • Cechy: Szybki, inteligentny, często używany przez buntowników jako zwiadowca.


3. Magiczne / Aetherowe byty

  1. Aetherowy Strażnik Sylthary

    • Typ: Duch natury Aetheru

    • Cechy: Widoczny tylko w pełnym świetle Aetheru, reaguje agresywnie na intruzów.

  2. Cienie Vrathoka

    • Typ: Manifestacja magii destrukcyjnej

    • Cechy: Mogą przenikać przez ściany, używane do sabotażu, czasem same zyskują świadomość.


4. Stworzenia religijne i wojowników-bogów

  1. Kytheral – posłaniec Kythery

    • Typ: Półboska istota

    • Cechy: Skrzydła z Aetheru, aura ochronna, używany do obrony świątyń.

  2. Dravokid – duch bojowników Dravoka

    • Typ: Mistyczny wojownik

    • Cechy: Moc wojny i zemsty, w walce zdolny spalić przeciwników magicznym ogniem.


1. Geografia

  • Kontynenty i główne regiony:

    • Vorynthia – centralny kontynent, siedziba Imperium i większości laboratoriów Xhala; gęsto zurbanizowany, z megamiastami i siecią tajnych podziemnych instalacji.

    • Sylthara – północny kontynent, dzikie, górzyste tereny; świątynie bogów Kythery ukryte w szczytach, źródło surowców energetycznych.

    • Kaerith – południowy kontynent, sawanny i bagna, dom plemion Sryll i Korrav, niejednolicie poddane Imperium.

    • Xyphralis Archipelag – rozległe wyspy w oceanie południowym, laboratoria i strefy eksperymentalne Xhala, często niedostępne dla zwykłych ludzi.

  • Oceany i rzeki:

    • Oceany Etherion i Vryllar – główne akweny transportowe, pełne niebezpiecznych prądów energetycznych, wykorzystywane przez Xhala do eksperymentów.

    • Rzeka Nyxora – źródło Aetheru, święta dla kultu Kythery, często chroniona przez strażników świątynnych.


2. Polityka

  • Rząd centralny: Imperium Kaoryth, kierowane przez Vrathoka i wspierane przez frakcje VYRAL i CEVRA.

  • Podział administracyjny: Każdy kontynent ma gubernatora imperium, który sprawuje władzę nad koloniami i laboratoriami.

  • Buntownicze enklawy: Na południu i w archipelagu Xyphralis istnieją autonomiczne plemiona i miasta buntowników (sprzymierzeńcy Kaela Voryna i Selary Korrav).


3. Społeczeństwo

  • Rasy: Zyrlithowie (dominujący), Thrynnowie (mistycy, naukowcy), Korravowie (sabotażyści), Sryllowie (wojownicy), Vorynowie (rebelianci).

  • Klasy społeczne:

    • Arystokracja Imperium: urzędnicy, wysocy oficerowie VYRAL/CEVRA.

    • Naukowcy i mistycy: głównie Thrynnowie, pracujący w laboratoriach i akademiach.

    • Proletariat kolonialny: zwykli obywatele poddani eksperymentom, pracujący w fabrykach lub strefach testowych.

    • Buntownicy i piraci: niezależni handlarze (np. Jyn Velkor), rebelianci i najemnicy.


4. Religia

  • Bogowie Kaoryth:

    • Kythera – bogini życia, Aetheru i ochrony, opiekunka plemion i świątyń w Syltharze.

    • Dravok – bóg wojny, zemsty i magii destrukcyjnej, wyznawany przez legion wojowników, często w konflikcie z Kytherą.

  • Święte organizacje:

    • Strażnicy Kythery – święci wojownicy broniący świątyń i ludności cywilnej.

    • Legion Dravoka – elitarny oddział wojowników magicznych, często angażowany w „czyste” wojny z rebeliantami i hybrydami.

  • Konflikt religijny:

    • Xhal dąży do obalenia obu bóstw i ich świętych wojowników, używając swoich hybryd i portali do eksperymentów wymiarowych.


5. Geopolityka i strategiczne punkty

  • Vorynthia – polityczne i technologiczne serce Imperium; laboratoria Xhala, strefy militarne VYRAL, porty orbitalne.

  • Sylthara – duchowa ostoja Kythery; tajne rzeki Aetheru i ośrodki strażników.

  • Kaerith – kryjówki buntowników; bazowe stacje Kaela Voryna i rebelianckie laboratoria Sryllów.

  • Xyphralis Archipelag – eksperymentalne tereny Dr. Xhala; portale wymiarowe i laboratoria hybryd.


Sezon 1 


1. „Eksperyment Nyxory”

  • Fabuła: Dr Veyrr Xhal kończy pierwszą stabilną hybrydę – Nyxarę, która jest połączeniem Thrynn i Korrav. Odcinek skupia się na procesie tworzenia hybrydy: od genetycznych modyfikacji, przez implanty stylumantyczne, po trening psychiczny i kontrolę nad Aetherem.

  • Napięcie: Asystenci Thrynn zaczynają wyrażać wątpliwości moralne. Nyxara zyskuje pierwsze samodzielne myśli, co wywołuje subtelny konflikt z Xhalem – on chce posłuszeństwa, ona pokazuje wolę własną.

  • Wątki poboczne: Przez korytarze laboratorium krąży Shaerr Vynn, badając tajemnice innych eksperymentów. Ukazuje się również pierwszy kontakt z CEVRA w postaci anonimowego nadzorcy.


2. „Ciała i Aether”

  • Fabuła: Xhal zaczyna wprowadzać hybrydom implanty zwiększające zdolności bojowe i Aether. Każda hybryda reaguje inaczej – niektóre odczuwają ból i bunt.

  • Napięcie: W laboratorium narasta konflikt między moralnością a nauką. Nyxara staje się coraz bardziej świadoma własnych zdolności i granic. Velyss zostaje po raz pierwszy wprowadzona jako hybryda Sryll + Zyrlith, z potężnymi zdolnościami telepatycznymi.

  • Wątki poboczne: Shaerr odkrywa fragmenty notatek Xhala dotyczące otwierania portali międzywymiarowych. Thrynnowie zaczynają szeptać o „niebezpiecznej obsesji” naukowca.


3. „Pierwsze łowy”

  • Fabuła: Nyxara zostaje wysłana do wymiaru testowego. Jej zadaniem jest eliminacja nieświadomej kolonii obcych. Dochodzi do brutalnej masakry.

  • Napięcie: Xhal obserwuje eksperyment, ale po raz pierwszy pojawiają się wątpliwości: czy hybrydy wymkną się spod kontroli?

  • Wątki poboczne: Rebelianckie frakcje w innym wymiarze zaczynają badać „dziwne zjawiska”. Shaerr obserwuje, jak hybryda zabija, i czuje pierwsze wyrzuty sumienia.


4. „Sabotaż”

  • Fabuła: W laboratoriach pojawia się szpieg z CEVRA, który próbuje zniszczyć eksperymenty Xhala. Hybrydy reagują śmiertelnie – eliminują intruza, ale część asystentów zaczyna kwestionować autorytet naukowca.

  • Napięcie: Xhal balansuje między gniewem a pragmatyzmem – musi ocalić laboratorium i utrzymać kontrolę nad hybrydami.

  • Wątki poboczne: W tle powstaje pierwszy konflikt między Nyxarą i Velyss, które zaczynają rywalizować o lojalność naukowca.


5. „Narodziny Velyss”

  • Fabuła: Velyss powstaje jako druga hybryda. Jest wojowniczką o stalowym ciele, telepatycznych zdolnościach i własnej woli.

  • Napięcie: W laboratorium rośnie napięcie między hybrydami: Nyxara czuje się zagrożona przez Velyss, Kaeryth obserwuje z dystansem i planuje własne działania.

  • Wątki poboczne: Shaerr zyskuje większą świadomość swoich zdolności i zaczyna odkrywać przerażające eksperymenty Xhala w innych wymiarach.


6. „Krwawe portale”

  • Fabuła: Xhal otwiera portal do wymiaru rebelianckiego. Hybrydy wchodzą w pierwszy realny konflikt z siłami przeciwnymi, pokazując pełny potencjał bojowy.

  • Napięcie: Pierwsze oznaki buntu Kaeryth – zaczyna kwestionować rozkazy Xhala. Masowe straty wśród ofiar i hybryd.

  • Wątki poboczne: Shaerr próbuje powstrzymać eksperymenty, wchodzi w konflikt z Nyxarą i Velyss. Xhal odkrywa, że jego kontrola nad portaliami nie jest absolutna.


7. „Kaeryth zdradza”

  • Fabuła: Kaeryth sprzeciwia się Xhalowi i oferuje swoje zdolności buntownikom. Powstaje pierwsza zdrada wewnątrz haremowego systemu hybryd.

  • Napięcie: Xhal traci część kontroli nad swoim wojskiem. Konflikt między hybrydami prowadzi do brutalnych starć.

  • Wątki poboczne: Shaerr wykorzystuje chaos, aby zdobyć tajne dane o portalu i planach Xhala. Velyss i Nyxara zaczynają rozumieć rywalizację o władzę.


8. „Cisza przed wybuchem”

  • Fabuła: Imperium dowiaduje się o eksperymentach – nadciąga interwencja VYRAL i CEVRA. Xhal szykuje hybrydy i swoje „dzieła” do wojny wymiarowej.

  • Napięcie: Konflikty między hybrydami, zdrady i lojalności osiągają szczyt. Xhal staje w obliczu realnego zagrożenia ze strony imperium i buntowników.

  • Wątki poboczne: Shaerr staje przed moralnym wyborem – lojalność wobec Xhala czy sojusz z rebeliantami. Cliffhanger: pierwszy wymiar podbity, Kaeryth szykuje kontratak, Xhal planuje ucieczkę i dalsze eksperymenty.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .