Przejdź do głównej zawartości

Symbiontasy


🌍 Świat: 

Intrafera




🪐 Opis świata:



Intrafera to świat organiczny, niemal żywy, utkany z miękkiej, pulsującej materii — gleba oddycha, góry się poruszają, a miasta to wydrążone żywe istoty. Tu nie rodzą się „pojedyncze dusze”. Każde życie zaczyna się od złączenia dwóch (czasem więcej) bytów: humanoidalnego Nosiciela i Symbionta.


Symbiont może być:


  • bytem astralnym,
  • pasożytem,
  • formą inteligentnej magii,
  • zwierzęciem z duszą,
  • elementarnym żywiołem,
  • lub fragmentem innej istoty.




🌐 Regiony:



  1. Polis Zgody – społeczeństwo idealnej symbiozy, gdzie panuje pokój i wzajemność.
  2. Rozdarcia Ciała – pustkowia, gdzie symbiozy się rozpadły i powstały maszkary: ciała bez dusz lub dusze bez ciał.
  3. Bursztynowe Grody – klasztory mentalne, gdzie uczą „Rozmowy Wewnętrznej” – rytuału komunikacji z symbiontem.
  4. Trójłon – kraina, gdzie panują Trójjedni: ciała zamieszkane przez trzy dusze.






🧠 System magii: 

Dualomancja



Każdy czar, umiejętność lub transformacja pochodzi z aktualnej relacji między Nosicielem a Symbiontem. Im większa harmonia — tym potężniejsza magia. Im większy konflikt — tym większe ryzyko Samorozdarcia (rozerwania ciała przez dusze).



Typy relacji:


Relacja

Efekt magiczny

Zgoda

Zaklęcia harmonii, leczenia, wzrostu

Sprzeczność

Magia chaosu, nieprzewidywalna

Dominacja

Agresywna magia fizyczna

Symbio-ekstaza

Transcendencja: nowe formy istnienia

Cisza (zerwanie kontaktu)

Ciało bez mocy, dusze błąkające się





👤 Rasy i symbionty:




Nosiciele:



  • Homo Canticus – humanoidy żyjące w chórach dusz (2–5 symbiontów).
  • Skorupi – pustelnicy z żywiołami w ciele: noszą ogień w żołądku, lód w kościach.
  • Mykoidzi – istoty zrośnięte z inteligentnymi grzybami psychotropowymi.
  • Faunoleści – zrośnięci z duchami lasu lub korzeniami mówionymi.




Symbionty:



  • Astralne Jaja – dusze przyszłych bogów, które potrzebują gospodarza.
  • Szeptowce – stwory-mowy: zamieszkują krtań, nadają zaklęcia dźwiękiem.
  • Cieniodusze – fragmenty umarłych przodków, które nie chcą odejść.
  • Wytrzewni – pasożytnicze istoty magiczne ukrywające się w organach.
  • Zwierzoformy – wilki, sowy, smoki, które łączą się na poziomie duszy.






💫 Mechanika świata:



  • Transformacja: niektóre pary mogą przeobrażać ciało, jeśli zgoda jest doskonała (np. człowiek+duch ognia → istota płomienna).
  • Głosy Wewnętrzne: wewnętrzne rozmowy są dosłownie słyszalne przez otoczenie, przez specjalne rytmy ciała lub barwę skóry.
  • Konflikt Magiczny: walki nie odbywają się tylko fizycznie — przeciwnicy starają się skłócić wroga z jego własnym symbiontem.






🕊️ Religie:



  • Kult Jednego Wspólnego – wierzą, że na końcu wszystkie dusze zleją się w jedno.
  • Bractwo Ciał Milczących – eliminują symbionty jako “bluźnierczy dodatek”.
  • Mistykowie Lustra – badają, co się dzieje, gdy jedna dusza odbija drugą.






🧟‍♂️ Bestiariusz:



  • Rozdarwce – istoty, które rozdzieliły się zbyt brutalnie: mięso i duch idą osobno.
  • Zwielokrotnieni – ciała zamieszkane przez zbyt wiele dusz, żyją w nieustannej halucynacji.
  • Symbotyrani – symbionty, które przejęły pełną kontrolę nad ciałem, zniewalając Nosiciela.
  • Rozkładni – duchy porzucone w procesie symbiozy, które szukają nowych nosicieli.






📺 Serial / Kampania RPG: 

„Ciała Wspólne”




Fabuła:



W mieście Zgłosnych trwa okres Wielkiej Rozmowy — święta, podczas którego każdy nosiciel musi zawrzeć Pakt Odnowy z symbiontem. Lecz pewnej nocy nadchodzi fala Rozdzielenia: dusze opuszczają ciała, miasta pogrążają się w chaosie. Grupa bohaterów (każdy z własnym, unikalnym symbiontem) odkrywa spisek pradawnych Symbokratów, którzy chcą zniszczyć wszystkie połączenia między ciałami i duszami – i „zresetować świat do jednego bytu”.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .