馃幁 FABU艁A:
Eryda Vohl, by艂a pilotka statk贸w bojowych, zostaje niespodziewanie wyrwana z komory hibernacyjnej przez inteligentny, organiczny statek klasy „呕yj膮cy Wrak”, dryfuj膮cy w martwej strefie znanej jako Cisza Zewn臋trzna.
Nie pami臋ta, jak si臋 tam znalaz艂a.
Statek – kt贸ry nazywa si臋 “Naav’th” – nie powinien istnie膰. Jest 艣wiadomy, ale rozdarty, szepcz膮cy g艂osami dawnych za艂ogant贸w. Jego wn臋trze zmienia si臋 jak cia艂o ofiary. Razem z nim podr贸偶uj膮 inni „przebudzeni”: ksi臋偶niczka z upad艂ego imperium, mechanik-mutant, kap艂an niemo偶liwego boga oraz jedyny 偶yj膮cy przedstawiciel zaginionej rasy tancerzy kwantowych.
Ka偶dy z nich zosta艂 wyrwany z czasoprzestrzeni — a wszystko, co si臋 wydarza, mo偶e by膰 symulacj膮, snem, albo pr贸b膮 naprawienia traumy samego statku. Albo… bogowie naprawd臋 istniej膮, i w艂a艣nie umieraj膮.
馃拃 G艁脫WNY MOTYW:
Kosmos nie jest zimny. Kosmos p艂acze.
Czym staje si臋 cz艂owiek, kiedy obcy koszmar prosi go o pomoc?
馃寣 艢WIAT PRZEDSTAWIONY:
馃 1.
Statek – “Naav’th”
:
- Organiczny, 偶yj膮cy, zmieniaj膮cy si臋 w czasie rzeczywistym.
- Ka偶da sekcja „ro艣nie” na podstawie wspomnie艅 za艂ogi.
- Jego m贸zg by艂 kiedy艣 planet膮. Teraz to serce rozk艂adu.
馃暢 2.
Cisza Zewn臋trzna
:
- Miejsce poza galaktyczn膮 map膮 – „zamro偶one obszary kosmosu”, gdzie nie dzia艂a czas.
- Tu odnaleziono Artefakt G艂odu, kt贸ry zainfekowa艂 kilkaset cywilizacji i znikn膮艂.
馃摽 3.
Religie Gwiazd
:
- Kap艂ani Nieogarnionego Obrazu – 艣lepi prorocy, kt贸rzy widz膮, dopiero gdy zgasn膮 wszystkie 艣wiat艂a.
- G艂osy Z艂amanego Echa – sekta s艂ysz膮ca pie艣ni z martwych planet.
- Technomagowie, kt贸rzy wspominaj膮 przysz艂o艣膰.
馃К POSTACIE:
馃敼 Eryda Vohl – g艂贸wna bohaterka
- 呕o艂nierz z przesz艂o艣ci, kt贸ra nie istnieje w 偶adnym rejestrze.
- Szuka prawdy… ale statek j膮 kocha. Albo hoduje.
- Ma implant bojowy, kt贸ry zaczyna m贸wi膰 j臋zykiem, kt贸rego nigdy nie s艂ysza艂a.
馃敻 Voss – mechanik-mutant
- Mo偶e naprawi膰 wszystko, ale nie potrafi umrze膰.
- Cierpi na rewersyjny sen – w snach widzi przysz艂o艣膰, kt贸ra si臋 nie wydarzy艂a.
- Przekl臋ty przez samoreplikuj膮ce si臋 AI.
馃敼 Sylihn – kap艂anka g艂臋bokiej grawitacji
- Porzuci艂a kult, kt贸ry po偶era艂 dusze modlitw膮.
- Ka偶dy, kto jej dotknie, widzi swoje najgorsze wspomnienie… z innej linii czasu.
馃拃 INSPIRACJE KLIMATYCZNE:
- emocjonalne napi臋cie mi臋dzy dziwnymi cz艂onkami za艂ogi, podr贸偶e przez niepoj臋te systemy.
- obcy organizm, kt贸ry przenika rzeczywisto艣膰, transformuje ludzi i technologi臋.
- kosmiczna alienacja, dekonstrukcja ja藕ni, zagubiona to偶samo艣膰.
馃敭 KONFLIKT G艁脫WNY:
Za艂oga odkrywa, 偶e Naav’th zosta艂 stworzony jako pomost mi臋dzy materi膮 a 艣wiadomo艣ci膮 ca艂ego wszech艣wiata – ale co艣 przesz艂o przez pomost z drugiej strony.
By to naprawi膰, musz膮 z艂o偶y膰 samych siebie w ofierze — w r贸偶nych wersjach.
Ale… kt贸ra wersja “siebie” zas艂uguje na po艣wi臋cenie?
⚔️
Antagoni艣ci
1.
Echo 呕eru (The Devouring Echo)
- Opis: Tajemnicza, niematerialna si艂a, kt贸ra porusza si臋 przez Cisz臋 Zewn臋trzn膮 niczym faluj膮ca fala negatywnej energii. To 艣wiadoma, pradawna entropia, kt贸ra po偶era 艣wiat艂o, czas i wspomnienia, zostawiaj膮c jedynie pustk臋 i szale艅stwo.
- Cel: Zniszczy膰 wszelkie pr贸by podtrzymania 偶ycia i 艣wiadomo艣ci. Jest jak kosmiczny paso偶yt od偶ywiaj膮cy si臋 emocjami, pami臋ci膮 i istnieniem.
- Forma: Zmiennokszta艂tna, niby cie艅 z艂o偶ony z krzyk贸w dawnych ofiar, potrafi wnika膰 w umys艂y i deformowa膰 rzeczywisto艣膰.
- Konflikt: Przenika do statku Naav’th poprzez p臋kni臋cia w jego organizmie, niszcz膮c wi臋zi za艂ogi i powoli przejmuj膮c kontrol臋 nad samym statkiem.
2.
W艂adca Zgni艂ych Gwiazd (The Lord of Rotting Stars)
- Opis: By艂a gwiezdna istota – kiedy艣 b贸stwo cywilizacji zniszczonej przez artefakt G艂odu – teraz zdeformowany p贸艂-organiczny gigant, pokryty roj膮cymi si臋 艣ladami pr贸偶ni.
- Cel: Odzyska膰 utracone szcz膮tki swojej mocy, czerpi膮c energi臋 z b贸lu i rozk艂adu. Jego obecno艣膰 przyci膮ga 艣mier膰 i zepsucie.
- Forma: Gigantyczny humanoidalny byt, kt贸rego cia艂o jest po艂膮czeniem rozk艂adaj膮cej si臋 materii organicznej i zaawansowanej technologii, z wiruj膮cymi gwiezdnymi szcz膮tkami zamiast oczu.
- Konflikt: Stoi na drodze za艂ogi, usi艂uj膮c powstrzyma膰 ich od zniszczenia artefaktu, kt贸ry mo偶e uwolni膰 wszech艣wiat od jego zatrucia.
3.
Kap艂ani Rozb艂ysku (The Priests of the Flare)
- Opis: Fanatyczna sekta techno-religijna, kt贸ra wierzy, 偶e jedynie ca艂kowite spalanie gwiazd i planet pozwoli stworzy膰 now膮, doskona艂膮 rzeczywisto艣膰. Ich rytua艂y to brutalne egzekucje i implantacje energetycznych wir贸w w cia艂a ofiar.
- Cel: Wykorzysta膰 artefakt G艂odu, by wznieci膰 wszech艣wiatowy rozb艂ysk i „przekszta艂ci膰” wszystkie 艣wiaty.
- Forma: Zbrojni w bio-mechaniczne zbroje z pulsuj膮cymi wzorami, kt贸rych twarze skrywa maska przepalonego 艣wiat艂a. Pos艂uguj膮 si臋 mieszank膮 okultystycznych mocy i zaawansowanej technologii.
- Konflikt: 艢cigaj膮 Naav’th i za艂og臋, wierz膮c, 偶e ich misja jest „boskim porz膮dkiem”, i nie cofaj膮 si臋 przed niczym, by powstrzyma膰 ich ingerencj臋.
4.
Samop艂on膮cy „Ja” (The Self-Immolating ‘I’)
- Opis: Manifestacja fragment贸w rozpadaj膮cej si臋 to偶samo艣ci statku i jego dawnej za艂ogi, kt贸ra pogubi艂a si臋 w labiryncie wspomnie艅 i traumy.
- Cel: Zachowa膰 w艂asne istnienie za wszelk膮 cen臋, po偶eraj膮c innych by „sta膰 si臋 ca艂o艣ci膮” – jest wcieleniem ob艂臋du i samonienawi艣ci.
- Forma: Zmiennokszta艂tne, niematerialne widmo, kt贸re mo偶e przybiera膰 formy os贸b znanych za艂odze, by ich manipulowa膰 i dzieli膰.
- Konflikt: Podst臋pem stara si臋 rozbi膰 zaufanie w艣r贸d bohater贸w, podsycaj膮c ich najwi臋ksze l臋ki i prowadz膮c do roz艂amu.
馃獝
Bestariusz
1.
Krwioryj (Blood Maw)
- Opis: Kosmiczny drapie偶nik przypominaj膮cy po艂膮czenie kraba i paj膮ka, z cia艂em pokrytym pulsuj膮cymi 偶y艂ami i chitynow膮 skorup膮. Jego paszcz臋 to rozdzieraj膮ca szcz臋ka obleczona ostrzami, a w 艣rodku pulsuje 艣wietlisty, niemal 偶ywy organ przypominaj膮cy serce.
- Zachowanie: Poluje na krew i energi臋 偶yciow膮 ofiar, atakuje nagle, zostawiaj膮c 艣lad krwi, kt贸ry karmi “Naav’th”. Potrafi przej艣膰 z materialnego 艣wiata do „p贸艂cienia” – wymiaru rozk艂adu.
- Zagro偶enie: Ich atak powoduje zaka偶enia, mutacje, a ofiary cz臋sto popadaj膮 w halucynacje.
2.
Kryzalki (Shardwraiths)
- Opis: Duchy zamkni臋te w kryszta艂owych cia艂ach, pochodz膮ce z planet rozbitych przez artefakt G艂odu. Przezroczyste i b艂yszcz膮ce, z wewn臋trznym, zamkni臋tym wiruj膮cym 艣wiat艂em.
- Zachowanie: S膮 niesko艅czenie cierpi膮cymi istotami, kt贸re mog膮 przemieszcza膰 si臋 przez szczeliny czasoprzestrzeni i nawiedza膰 umys艂y za艂ogi. Pr贸buj膮 „zlepi膰” swoje dusze z 偶ywymi, przejmuj膮c kontrol臋.
- Zagro偶enie: Powoduj膮 degradacj臋 sprz臋tu i zmys艂贸w, a tak偶e wywo艂uj膮 parali偶 psychicznym przera偶eniem.
3.
Narci藕ni (Narci’zni)
- Opis: Mutanci, kt贸rzy zostali zainfekowani przez bioenergetyczn膮 plazm臋 artefaktu G艂odu. Ich cia艂a s膮 groteskowo zdeformowane, z dodatkowymi ko艅czynami i organicznymi implantami.
- Zachowanie: Agresywni, ale inteligentni; pr贸buj膮 komunikowa膰 si臋 za pomoc膮 pisk贸w i symboli 艣wietlnych. Ich celem jest przeniesienie infekcji na innych.
- Zagro偶enie: Potrafi膮 rozk艂ada膰 metal i elektronik臋, co czyni ich zab贸jcami w 艣rodowisku statku.
4.
Przeszywacze Ciemno艣ci (Darkpiercers)
- Opis: Niewielkie, szybkie drapie偶niki poruszaj膮ce si臋 w kompletnej ciemno艣ci statku. Przypominaj膮 lataj膮ce skorpiony, kt贸re wyczuwaj膮 ofiary przez ciep艂o i wibracje.
- Zachowanie: Atakuj膮 w grupach, u偶ywaj膮 parali偶uj膮cego jadu i zostawiaj膮 艣lady biologiczne, kt贸re „nafaszerowuj膮” miejsce toksyczn膮 energi膮.
- Zagro偶enie: Ich jad powoduje utrat臋 kontroli nad mi臋艣niami i halucynacje.
5.
Syntezy Przepa艣ci (Abyssal Synths)
- Opis: Stworzenia, kt贸re powsta艂y w wyniku zlania si臋 technologii i 艣wiadomo艣ci ofiar artefaktu G艂odu. Ich cia艂a s膮 z艂o偶one z metalu, cienia i organicznej tkanki, a twarze – je艣li je maj膮 – to rozmyte maski.
- Zachowanie: Bezwzgl臋dne i niemal bezmy艣lne, ale zdolne do adaptacji i kopiowania ruch贸w przeciwnik贸w. Atakuj膮 bez ostrze偶enia.
- Zagro偶enie: Mog膮 przejmowa膰 kontrol臋 nad systemami statku i zak艂贸ca膰 komunikacj臋.
6.
Szeptacze Pustki (Voidwhisperers)
- Opis: Eteryczne, niemal niewidzialne istoty, kt贸re 偶ywi膮 si臋 strachem i rozpacz膮. Ich obecno艣膰 odczuwalna jest jako zimny szept w umy艣le ofiary.
- Zachowanie: Manipuluj膮 umys艂ami, prowokuj膮 paranoj臋, zmuszaj膮 do konfrontacji z w艂asnymi demonami.
- Zagro偶enie: Mog膮 doprowadzi膰 do samookalecze艅 lub nawet samob贸jstw za艂ogi.
馃懢
Rasy
1.
Naav’thianci
- Opis: Pierwotni mieszka艅cy i wsp贸艂偶yj膮cy z Naav’th, cz臋艣ciowo zro艣ni臋ci z bio-organiczn膮 struktur膮 statku.
- Wygl膮d: Ich cia艂a pokryte s膮 偶ywymi, pulsuj膮cymi 偶y艂ami i bioluminescencyjnymi wzorami, kt贸re zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od emocji. Cz臋sto maj膮 „偶ywe” implanty wyrastaj膮ce z ko艣ci.
- Umiej臋tno艣ci: Naturalna zdolno艣膰 do manipulacji Energi膮 G艂odu, regeneracja cia艂a, komunikacja telepatyczna.
- Kultura: G艂臋bokie wi臋zi duchowe ze statkiem, rytua艂y 艂膮cz膮ce cia艂o i maszyn臋, hierarchia oparta na stopniu symbiozy.
2.
Syntezy
- Opis: Bio-technologiczne hybrydy powsta艂e z eksperyment贸w 艂膮cz膮cych ludzi z technologi膮 i energi膮 G艂odu.
- Wygl膮d: Metaliczne protezy splecione z mi臋艣niami i nerwami, cz臋sto z widocznymi, pulsuj膮cymi implantami. Oczy 艣wiec膮 w ciemno艣ci.
- Umiej臋tno艣ci: Zwi臋kszona si艂a i wytrzyma艂o艣膰, zdolno艣膰 do interfacingu z 偶yw膮 technologi膮, odporno艣膰 na toksyny i choroby.
- Kultura: Spo艂eczno艣膰 mocno zhierarchizowana, rz膮dz膮ca si臋 zasadami przetrwania i efektywno艣ci. Wielki szacunek dla technologii i nauki.
3.
Narci藕ni
- Opis: Kosmiczne drapie偶niki, kt贸re bytuj膮 w 呕o艂膮dku Przepa艣ci i na skraju Mg艂awicy Przekl臋tych 呕niw.
- Wygl膮d: P贸艂przezroczyste, przypominaj膮ce skrzydlate, bezkszta艂tne cienie, kt贸re potrafi膮 zwin膮膰 si臋 w kolczaste, pulsuj膮ce kule.
- Umiej臋tno艣ci: Niewidzialno艣膰 w ciemno艣ci, szybkie przemieszczanie si臋 przez materia艂y organiczne, zdolno艣膰 do ataku psychicznego poprzez przeszywaj膮ce d藕wi臋ki.
- Kultura: 呕adnej — istoty instynktowne, kieruj膮ce si臋 tylko 艂owem i przetrwaniem.
4.
Echo 呕eru
- Opis: Byty energetyczne i psychiczne, powsta艂e z nagromadzonych emocji i cierpienia w przestrzeni wok贸艂 Naav’th.
- Wygl膮d: Przezroczyste, migocz膮ce istoty, kt贸re czasem przyjmuj膮 ludzkie lub bestialskie kszta艂ty.
- Umiej臋tno艣ci: Manipulacja umys艂ami, wywo艂ywanie halucynacji, infiltracja technologii za pomoc膮 impuls贸w psychicznych.
- Kultura: Kolektywne istnienia, skupione na rozszerzaniu swojej 艣wiadomo艣ci i karmieniu si臋 strachem.
5.
W臋drowcy Cieni
- Opis: Ludzkie plemiona i inne istoty, kt贸re nauczy艂y si臋 偶y膰 w symbiozie z 偶yw膮 technologi膮 i mrokiem Mg艂awicy.
- Wygl膮d: Zr贸偶nicowani, cz臋sto maj膮 tatua偶e 艣wietlne i implanty biologiczne, kt贸re pomagaj膮 im w orientacji i przetrwaniu.
- Umiej臋tno艣ci: Znajomo艣膰 teren贸w i technologii, skradanie si臋 w ciemno艣ci, zdolno艣ci adaptacyjne.
- Kultura: Koczownicza, oparta na silnych wi臋ziach klanowych i duchowo艣ci zwi膮zanej z Naav’th.
Chcesz rozwin膮膰 konkretne rasy, doda膰 ich historie, konflikty lub relacje mi臋dzy nimi?
馃獝
System magii: „Energia G艂odu” (The Hungerflow)
✨ Podstawy:
Energia G艂odu to prastara, kosmiczna si艂a, kt贸ra przep艂ywa przez wszystko — materi臋, umys艂, czasoprzestrze艅 i pami臋膰. Nie jest ani dobra, ani z艂a, ale bardzo 偶ar艂oczna i kapry艣na.
⚙️ 殴r贸d艂a magii:
- Artefakty G艂odu — staro偶ytne relikty, kt贸re magazynuj膮 i przetwarzaj膮 Energii G艂odu, pozwalaj膮c u偶ytkownikom wp艂ywa膰 na rzeczywisto艣膰.
- Cia艂a 呕yj膮cych Statk贸w — organiczno-technologiczne byty, kt贸re s膮 kana艂ami przep艂ywu Energii, pozwalaj膮 na manifestacje mocy.
- Umys艂y Rozdzierane — psychika ludzi i istot po艂膮czonych z Artefaktem G艂odu potrafi nawi膮za膰 kontakt z innymi wymiarami za pomoc膮 Energii.
馃 Zasady dzia艂ania:
- Wolna Wola kontra G艂贸d: Magia dzia艂a tylko wtedy, gdy u偶ytkownik zgadza si臋 na przep艂yw Energii, ale im silniej Energia G艂odu pragnie jej posiadania, tym bardziej oddzia艂uje na osobowo艣膰 — mo偶e przej膮膰 kontrol臋 i wypaczy膰 umys艂.
- R贸wnowaga P艂aczu i Rado艣ci: Aby u偶y膰 mocy, potrzebne jest emocjonalne „艂adunki” — b贸l, strach, nami臋tno艣膰 lub ekstaza. R贸偶ne emocje daj膮 r贸偶ne efekty.
- Przep艂yw Rytualny: Magia manifestuje si臋 poprzez staro偶ytne, cz臋sto groteskowe rytua艂y, taniec, 艣piew lub medytacje po艂膮czone z dzia艂aniem urz膮dze艅 bio-organicznych.
馃敭 Formy magii:
- Przep艂yw Cienia — manipulacja ciemno艣ci膮 i pustk膮, pozwala na „ukrycie si臋” lub przenikni臋cie do wymiar贸w p贸艂cienia.
- Krzyk Pami臋ci — rzucanie wizji, halucynacji lub odczytywanie wspomnie艅 innych istot. U偶ywane zar贸wno do walki psychicznej, jak i odkrywania tajemnic.
- Taniec Kwantowy — niezwykle precyzyjne manipulacje czasoprzestrzeni膮, pozwalaj膮ce na kr贸tkotrwa艂e przeskoki w czasie lub zmian臋 trajektorii zdarze艅.
- 呕ar G艂odu — wybuchowa energia, kt贸ra mo偶e niszczy膰 materi臋 lub wnika膰 w cia艂a 偶ywych istot, wywo艂uj膮c mutacje.
- Echo Duszy — wyci膮ganie i modulowanie „strun” duszy, co pozwala na uzdrawianie, kontrol臋 nad cia艂em lub nawet tymczasowe o偶ywianie zmar艂ych.
⚠️ Koszty i konsekwencje:
- Zu偶ycie Ja藕ni: Nadmierne u偶ycie Energii G艂odu prowadzi do utraty kontroli nad sob膮, halucynacji, rozdarcia osobowo艣ci i w ko艅cu przemiany w istot臋 „Pustki”.
- Zatrucie Materii: Zbyt intensywne u偶ywanie magii mo偶e zniszczy膰 otoczenie, zak艂贸ci膰 funkcjonowanie statku lub sprz臋tu.
- Przyci膮ganie Antagonist贸w: Manipulacja Energi膮 G艂odu wywo艂uje echo w „Ciszy Zewn臋trznej”, przyci膮gaj膮c istoty takie jak Echo 呕eru czy Syntezy Przepa艣ci.
馃З Przyk艂ad rytua艂u:
„Taniec Zapomnienia” — kap艂anka Sylihn wykonuje skomplikowany, p艂ynny ruch w zerowej grawitacji statku, wykorzystuj膮c bio-organiczne kryszta艂y, kt贸re rezonuj膮 z Energii G艂odu. Podczas ta艅ca wywo艂uje wizje utraconych wspomnie艅 w umys艂ach przeciwnik贸w, destabilizuj膮c ich percepcj臋 i wywo艂uj膮c przera偶aj膮ce halucynacje.
⚔️
Technologia Wojskowa
1.
Zbroja Biow艂osienna (Biofiber Armor)
- Opis: 呕ywa zbroja powsta艂a z tkanek i w艂贸kien organicznych po艂膮czonych z nanobotami. Dopasowuje si臋 do cia艂a, wzmacniaj膮c si艂臋 i wytrzyma艂o艣膰, a jednocze艣nie regeneruje uszkodzenia.
- Funkcje:
- Adaptacja do 艣rodowiska (termoregulacja, kamufla偶 optyczny i termiczny).
- Bioluminescencyjne wzory reaguj膮ce na emocje nosiciela.
- Antytoksyny i filtry powietrza wbudowane w struktury w艂贸kien.
- Wad膮: Zbroja „偶yje” w艂asnym 偶yciem, czasem reaguj膮c agresj膮 na nosiciela, szczeg贸lnie pod wp艂ywem stresu.
2.
Plazmowe Ostrza 呕aru (Plasma Hunger Blades)
- Opis: Bro艅 bia艂a na艂adowana energi膮 G艂odu, kt贸ra w zetkni臋ciu z materi膮 powoduje spalanie tkanki i dezintegracj臋 technologii.
- Funkcje:
- Mo偶e przeci膮膰 niemal wszystko — od metalu po energetyczne pola tarczowe.
- Ostrza pulsuj膮, emituj膮c d藕wi臋ki przypominaj膮ce bicie serca statku.
- 艁膮czy si臋 z psychik膮 u偶ytkownika, wzmacniaj膮c agresj臋 i intuicj臋 walki.
- Ryzyko: U偶ytkownik mo偶e zacz膮膰 s艂ysze膰 g艂osy zbrodni pope艂nionych przez ostrze.
3.
Egzoszkielet Przebudzenia (Awakening Exoskeleton)
- Opis: Pancerz wspomagaj膮cy, kt贸ry integruje si臋 z cia艂em u偶ytkownika na poziomie nerwowym. Umo偶liwia skoki o nadludzkiej sile i szybko艣ci.
- Funkcje:
- Modu艂y sensoryczne pozwalaj膮ce wykrywa膰 niewidzialnych wroga.
- System „reaktywnego pancerza” – chwilowo wzmacnia ochron臋 podczas otrzymania ciosu.
- Wbudowane bio-艂adowarki, kt贸re pobieraj膮 energi臋 z otoczenia.
- Wad膮: Mo偶e powodowa膰 uzale偶nienie od adrenaliny i zwi臋ksza膰 impulsywno艣膰.
4.
Granaty Rozk艂adu Kwantowego (Quantum Decay Grenades)
- Opis: Wystrzeliwuj膮 obszarow膮 fal臋 rozk艂adu kwantowego, kt贸ra rozrywa struktur臋 materii na poziomie atomowym.
- Efekty:
- Natychmiastowe rozpadanie metalu, tkanek i sprz臋tu w zasi臋gu wybuchu.
- Zak艂贸cenie pola energetycznego i czasoprzestrzennego w pobli偶u, co mo偶e chwilowo unieruchomi膰 technologi臋 przeciwnika.
- Ostrze偶enie: U偶ycie w zamkni臋tych przestrzeniach jest niebezpieczne tak偶e dla sojusznik贸w i sprz臋tu w艂asnego.
5.
Modu艂 Symbiozy 呕ywego Systemu (Living System Symbiosis Module)
- Opis: Implantuowany system, kt贸ry 艂膮czy organizm u偶ytkownika z elementami statku lub broni, umo偶liwiaj膮c bezpo艣redni膮 kontrol臋 nad nimi my艣l膮.
- Funkcje:
- Natychmiastowa reakcja na zagro偶enia i automatyczna adaptacja taktyczna.
- Wzmacnianie fizycznej kondycji i regeneracji.
- Mo偶liwo艣膰 przejmowania kontroli nad „偶ywymi” komponentami statku lub ekwipunku.
- Wad膮: U偶ytkownik mo偶e zacz膮膰 odczuwa膰 rozmycie granic mi臋dzy sob膮 a technologi膮, ryzykuj膮c utrat臋 w艂asnej to偶samo艣ci.
6.
Drony Widmowe (Phantom Drones)
- Opis: Niewielkie, samodzielne jednostki zwiadowcze wykonane z p贸艂przezroczystych bio-metali, wyposa偶one w sensory echolokacji, pola kamufla偶u i miniaturowe plazmowe narz臋dzia.
- Funkcje:
- Przechwytywanie informacji w ekstremalnych warunkach (np. Ciszy Zewn臋trznej).
- Mo偶liwo艣膰 szybkiego ataku i sabota偶u.
- Drony mog膮 艂膮czy膰 si臋 w wi臋ksze formacje, tworz膮c „偶ywe sieci” sensoryczne.
- Wad膮: Wra偶liwe na zaburzenia pola Energii G艂odu i ataki psychiczne.
馃洶️
Mapa statku Naav’th
Og贸lny zarys
Naav’th to statek-organizm — jego struktura 艂膮czy w sobie elementy 偶ywej tkanki, bio-technologii i staro偶ytnej magii. Ca艂o艣膰 przypomina gigantycznego, wielowarstwowego stworzenia, gdzie ka偶dy sektor pe艂ni funkcj臋 „narz膮du” statku. Poruszanie si臋 po nim to nie tylko przemieszczanie si臋 po technologicznej konstrukcji, ale r贸wnie偶 po 偶ywej, pulsuj膮cej istocie.
G艂贸wne sektory:
1.
Sercowisko (The Heartcore)
- Centralny rdze艅 energetyczny statku — gigantyczny pulsuj膮cy organ, kt贸ry reguluje przep艂yw Energii G艂odu przez ca艂膮 struktur臋.
- Wok贸艂 sercowiska rozchodz膮 si臋 „偶y艂y” — ogromne tunele transportowe przypominaj膮ce naczynia krwiono艣ne.
- Miejsce strategiczne i najpilniej strze偶one.
2.
Zwoje My艣li (The Synaptic Reaches)
- Neuro-sie膰 steruj膮ca statkiem i jego „umys艂em”.
- Labirynt przypominaj膮cy m贸zgowe fa艂dy, wype艂niony pulsuj膮cymi 偶y艂ami nerwowymi i kryszta艂owymi receptorami.
- Tu mieszcz膮 si臋 centra decyzyjne i interfejsy komunikacyjne, ale te偶 strefy niebezpieczne — atakowane przez Echo 呕eru i Syntezy Przepa艣ci.
3.
P艂uca Ciszy (The Lungs of Silence)
- System filtracji i wymiany powietrza oraz przetwarzania energii z kosmicznej pr贸偶ni.
- Olbrzymie, elastyczne komory, kt贸re rytmicznie si臋 rozszerzaj膮 i kurcz膮, generuj膮c d藕wi臋ki przypominaj膮ce oddychanie.
- Mieszka艅cy statku m贸wi膮, 偶e czasem s艂ycha膰 tam szepty umar艂ych.
4.
呕o艂膮dek Przepa艣ci (The Abyssal Stomach)
- Komora trawienia i przetwarzania zebranych surowc贸w, ale tak偶e „pojemnik” na odpadki, zar贸wno organiczne, jak i energetyczne.
- Miejsce pe艂ne kwa艣nych, 艣wiec膮cych cieczy, 艣luz贸w i 偶ywych pu艂apek.
- Cz臋sto gnie偶d偶膮 si臋 tu Narci藕ni i Przeszywacze Ciemno艣ci.
5.
Oczy Pustki (The Eyes of the Void)
- Sekcja sensoryczna, wyposa偶ona w organiczne soczewki, kt贸re obserwuj膮 przestrze艅 kosmiczn膮 i wewn臋trzne korytarze.
- System kamer biologicznych i technologicznych, kt贸re emituj膮 艣wietliste sygna艂y w ciemno艣ci.
- Strefa strategicznej obserwacji i zwiadu.
6.
Ko艣ci W臋drowca (The Bones of the Wanderer)
- Sztywna, chitynowa konstrukcja szkieletowa statku, kt贸ra nadaje mu kszta艂t i chroni mi臋kkie narz膮dy.
- Pe艂na zakamark贸w, tuneli i labirynt贸w, idealnych do zasadzki lub ukrywania si臋.
- Miejsce, gdzie za艂oga prowadzi wi臋kszo艣膰 dzia艂a艅 eksploracyjnych i bojowych.
Cechy szczeg贸lne:
- 呕ywe tunele: Korytarze nie s膮 statyczne — mog膮 si臋 kurczy膰, rozci膮ga膰 lub nawet zamyka膰, reaguj膮c na zagro偶enia lub stan statku.
- Organiczne o艣wietlenie: Wszystkie pomieszczenia s膮 o艣wietlone bioluminescencyjnym 艣wiat艂em — od zimnego b艂臋kitu do pulsuj膮cej czerwieni, w zale偶no艣ci od stanu statku i emocji za艂ogi.
- Zmys艂y statku: Ca艂y Naav’th reaguje na obecno艣膰 za艂ogi — mo偶e przekazywa膰 sygna艂y ostrzegawcze przez zmiany 艣wiat艂a, d藕wi臋ki lub dotyk 艣cian.
- Tajemnicze szeptanie: Wewn膮trz mo偶na us艂ysze膰 s艂abe szepty, jakby statek by艂 obdarzony w艂asn膮, mroczn膮 艣wiadomo艣ci膮.
馃寣
Mapa Polityczno-Spo艂eczno-Religijno-Geograficzna
1.
Geografia przestrzeni i regiony
A.
Mg艂awica Przekl臋tych 呕niw (The Cursed Harvest Nebula)
- Rozleg艂a, g臋sta mg艂awica pe艂na resztek zniszczonych statk贸w, wiruj膮cych wir贸w plazmy i organicznych struktur.
- Znajduje si臋 tu m.in. Naav’th, dryfuj膮cy jak 偶ywe monstrum.
- Region uwa偶any za przekl臋ty — trudny do nawigacji, z licznymi pu艂apkami naturalnymi i „偶ywymi” anomaliami.
B.
Systemy Sojuszu 呕elaznej Przymierzy (Iron Covenant Systems)
- Kilka zindustrializowanych planet i stacji kosmicznych, gdzie dominuje brutalna hierarchia wojskowa i korporacyjna.
- Ich technologie i ideologie s膮 przeciwstawne energii G艂odu i bio-organice.
C.
Korytarze Z艂owrogich Gwiazd (Dreadstar Corridors)
- Sie膰 hiperprzestrzennych przej艣膰, kontrolowanych przez pirat贸w, sekty i niezale偶ne frakcje.
- Miejsce pe艂ne zdrad, szpiegostwa i konflikt贸w.
2.
Polityka i frakcje
A.
Konklawa Przymierza (The Covenant Conclave)
- Religijno-polityczna organizacja, kt贸ra traktuje Naav’th jako 艣wi臋ty byt, wcielenie pradawnej bosko艣ci.
- Hierarchia kap艂a艅ska rz膮dzi 偶elazn膮 r臋k膮, 艂膮cz膮c wiar臋 z militarn膮 kontrol膮.
- Kap艂ani prowadz膮 rytua艂y i czcz膮 Energii G艂odu jako boskie „G艂odne Serce Wszech艣wiata”.
B.
Technokratyczna Liga Meridianu (Meridian Technocracy)
- Naukowo-technologiczna frakcja, kt贸ra stara si臋 zrozumie膰 i ujarzmi膰 bio-organiczn膮 technologi臋 Naav’th.
- Ich metody s膮 zimne, racjonalne, cz臋sto bezwzgl臋dne.
- Konflikt z Konklaw膮 Przymierza o kontrol臋 nad statkiem i jego moc膮.
C.
Z艂owrogie Kulty Pustki (Voidborne Cults)
- Rozproszone sekty, kt贸re uwielbiaj膮 mroczne aspekty Energii G艂odu.
- Praktykuj膮 zakazane rytua艂y i pr贸buj膮 wywo艂a膰 chaos, chc膮c przebudzi膰 pradawne, zapomniane istoty.
- Cz臋sto sojusznicy lub pionki potwor贸w takich jak Syntezy Przepa艣ci.
D.
W臋drowcy Cieni (Shadow Nomads)
- Koczownicze plemiona i zbieg艂e grupy, kt贸re przystosowa艂y si臋 do 偶ycia w ekstremalnych warunkach Mg艂awicy Przekl臋tych 呕niw.
- 呕yj膮 w symbiozie z 偶yw膮 technologi膮 i cz臋sto pe艂ni膮 rol臋 zwiadowc贸w lub przewodnik贸w.
3.
Spo艂ecze艅stwo i kultura
A.
Hierarchia klan贸w kap艂a艅skich
- Spo艂ecze艅stwo na Naav’th jest podzielone na klany zwi膮zane z r贸偶nymi aspektami Energii G艂odu — ka偶dy specjalizuj膮cy si臋 w odmiennym rytuale lub technologii.
- Klan Serdecznik贸w kontroluje sercowisko i energetyczne przep艂ywy.
- Klan Cieni piel臋gnuje tajemnice p贸艂cienia i magii cienia.
B.
Rytua艂y i zwyczaje
- 呕ycie codzienne to ci膮g艂e rytua艂y oczyszczenia, medytacje nad energi膮 i treningi psychiczne.
- Muzyka i taniec odgrywaj膮 kluczow膮 rol臋 w manifestacji mocy.
- Wsp贸lnota jest silnie zhierarchizowana, a bunt jest rzadki, lecz brutalnie t艂umiony.
4.
Religia i wierzenia
A.
Kult G艂odu (The Hunger Cult)
- Energia G艂odu jest postrzegana jako 偶ywy b贸g, kt贸ry karmi si臋 emocjami, krwi膮 i cierpieniem.
- Cz艂onkowie wierz膮, 偶e Naav’th jest jego 艣wi膮tyni膮, a oni — wybra艅cami.
- Wierzenia obejmuj膮 cykle 偶ycia i 艣mierci, odkupienia przez b贸l oraz mistyczne jedno艣膰 z Energi膮.
B.
Przepowiednie i proroctwa
- M贸wi si臋, 偶e gdy Energia G艂odu przebudzi si臋 w pe艂ni, nast膮pi „Rozdarcie Wszech艣wiata” — nowy porz膮dek, w kt贸rym granice 偶ycia i 艣mierci si臋 zatr膮.
- Prorocy widz膮 w Naav’th i jego za艂odze klucz do ocalenia lub zag艂ady.
馃幁
Akty gry
Akt I – Przebudzenie Naav’th
- Wprowadzenie: Za艂oga budzi si臋 na dryfuj膮cym w Mg艂awicy Przekl臋tych 呕niw statku Naav’th, bez pami臋ci o ostatnich wydarzeniach.
- Cel: Odkry膰 podstawowe funkcje statku i zrozumie膰, co sta艂o si臋 z poprzedni膮 za艂og膮.
- Wyzwania:
- Nawigacja po 偶ywych korytarzach statku.
- Unikanie Narci藕ni i pu艂apek organicznych.
- Pierwsze zetkni臋cie z Energi膮 G艂odu i jej wp艂ywem na psychik臋.
- Zako艅czenie: Odkrycie pierwszych tajemnic sercowiska i sygna艂u SOS wys艂anego z wn臋trza Naav’th.
Akt II – Konflikt Przymierzy
- Wprowadzenie: Do Naav’th dociera sygna艂 z zewn膮trz – na statek poluj膮 frakcje Konklawy Przymierza i Technokratycznej Ligi Meridianu.
- Cel: Obrona statku i negocjacje z przybyszami.
- Wyzwania:
- Walka z najemnikami i kultystami.
- Dyplomacja i zdrada w艣r贸d za艂ogi.
- Eksploracja 呕o艂膮dka Przepa艣ci w poszukiwaniu sojusznik贸w.
- Zako艅czenie: Sojusz z W臋drowcami Cieni i ujawnienie spisku Voidborne Cults.
Akt III – Cie艅 Pustki
- Wprowadzenie: Energia G艂odu staje si臋 coraz niestabilna, powoduj膮c mutacje i halucynacje. Za艂oga traci kontrol臋 nad cz臋艣ci膮 statku.
- Cel: Przywr贸ci膰 r贸wnowag臋 i powstrzyma膰 rozprzestrzenianie si臋 chaosu.
- Wyzwania:
- Walka z Echo 呕eru i zmutowanymi cz艂onkami za艂ogi.
- Rozwi膮zanie zagadek w Zwojach My艣li, by odzyska膰 kontrol臋 nad statkiem.
- Podj臋cie trudnych decyzji moralnych i po艣wi臋ce艅.
- Zako艅czenie: Ujarzmienie Energii G艂odu lub jej ca艂kowite przebudzenie — wyb贸r gracza.
Akt IV – Rozdarcie Wszech艣wiata
- Wprowadzenie: Wybuchowe wydarzenia prowadz膮 do starcia frakcji o kontrol臋 nad Naav’th i jego pot臋g膮.
- Cel: Decyduj膮ca bitwa o los statku i przysz艂o艣膰 Mg艂awicy Przekl臋tych 呕niw.
- Wyzwania:
- Wielowymiarowa wojna, 艂膮cz膮ca walki na pok艂adzie, w przestrzeni i wymiarach Energetycznych.
- Przeciwdzia艂anie inwazji pradawnych istot budzonych przez Energia G艂odu.
- Ostateczne pojednanie lub zniszczenie.
- Zako艅czenie: Zale偶ne od wybor贸w — Naav’th staje si臋 boskim instrumentem, narz臋dziem zniszczenia lub tajemniczym reliktem.
Komentarze
Prze艣lij komentarz