Przejdź do głównej zawartości

Piromentalizm


🔥 Definicja:



Piromentalizm to gatunek fantasy, w którym ogień jest manifestacją emocji, myśli i wspomnień — każdy płomień to żywy, sentymentalny byt. Magia i życie opierają się na kontroli i harmonii ognistej świadomości, a bohaterowie manipulują płomieniami, które mają własną pamięć, uczucia i charakter.





🔥 Kluczowe cechy:



  • Ogień to nie tylko żywioł, ale nosiciel dusz i emocji — można z nim rozmawiać, negocjować, a nawet zawierać sojusze.
  • Magowie to piromentalnicy — czarodzieje, którzy wykuwają swoje moce przez emocjonalne więzi z płomieniami.
  • Różne kolory i intensywności ognia oznaczają odmienne stany emocjonalne i siłę magiczną (np. błękitny ogień to spokój i precyzja, czerwony – gniew i siła, złoty – radość i inspiracja).
  • Zgaszenie płomienia = utrata wspomnienia lub emocji – motyw pamięci i zapomnienia jest tu kluczowy.






🌍 Przykład świata:




Tytuł: 

„Iskry Pamięci”



  • Kraina Flaris, gdzie miasta są wykuwane z czarnego kamienia, a ulice oświetla się żywymi płomieniami z dusz dawnych mieszkańców.
  • Wulkaniczna dolina Embereth, gdzie gromadzą się najpotężniejsze piromentalne duchy.
  • Święte źródła ognia, z których można „wyciągnąć” swoje emocje i je ujarzmić lub porzucić.






🔥 System magii piromentalnej:



  • Iskrowanie – wywoływanie emocji przez manipulację płomieniami.
  • Paląca Wola – magia siły woli, która kształtuje ogień.
  • Ogniste Wspomnienia – przywoływanie obrazów z przeszłości przez kontakt z konkretnym płomieniem.
  • Zamiana Płomieni – przenoszenie emocji lub wspomnień między postaciami przez ogień.






🐉 Bestiariusz płomienny:



  • Żarowy Wędrowiec – duch ognia, który pomaga lub przeszkadza w zależności od emocji bohatera.
  • Płomienica – stworzenie z czystego płomienia, które zmienia kolor i formę w zależności od nastroju.
  • Popielnik – strażnik z popiołu i iskier, który strzeże zapomnianych tajemnic.
  • Iskrołap – małe istoty wyłapujące rozproszone emocje z powietrza.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .