Świat, w którym inteligentne, magiczne ptaki rozwinęły się jako dominujące istoty rozumne – przewyższając ludzi w potędze, kulturze i wiedzy. Magia łączy się z ich anatomicznymi cechami, zachowaniami ptasimi oraz duchowymi migracjami. Ludzie są nieliczni, często zniewoleni lub traktowani jako “nielotne ssaki słowa”.
🌍 Świat:
Aviaterra
🗺️ Krainy:
- Stryfiona (Królestwo Orłów)
- Monumentalne klify i sieci wiatrowych świątyń.
- Społeczeństwo hierarchiczne, oparte na sile skrzydeł i wzroście lotu.
- Rządzą Alatokraci, kastowi monarchowie z dynastii Gromopiór.
- Mrokkaw (Kraina Wron)
- Mgły, bagna, wieże dźwięku – wszystko operuje na echolokacji i języku.
- Wrony to Pamięciożercy – czarodzieje, którzy żywią się zapomnieniem.
- Sławni za Magię Krakania – dźwiękowe zaklęcia rozbijające psychikę.
- Nektaria (Ule Kolibrów)
- Miejsce najmniejszych i najszybszych – kolibry używają magii błyskawicy i iluzji.
- Ich społeczeństwo przypomina roje – królowe, zwiadowcy, psioniczna łączność.
- Walczą poprzez zmysłowe ataki i zakłócenia percepcji.
- Zimowisko Złotopiórych (Flamingi i Żurawie)
- Kraina rytuałów i rytmów – magia działa tu przez taniec i synchronizację ruchu.
- Mistrzowie chronorytmii – manipulacji czasem przez ruch skrzydeł i nóg.
- Przewodzą Kapłanki Lotu.
- Grzęzawisko Kruka
- Cmentarzyska, gniazda duchów, grobowce – ptaki tu medytują nad śmiercią.
- Kruki potrafią “przelatywać” między życiem i zaświatami.
- Władcy zaklęć cienia i nekroskrzydeł.
🧬 Rasy i kasty:
🕊️ Główne ptasie rasy (intelektualne):
- Alatokryci (orły, sokoły, kondory) – siła, wojna, niebiańska magia burzy.
- Korviani (wrony, kruki, kawki) – mowa, psychika, zaklęcia pamięci.
- Nektaryci (kolibry) – szybkość, błysk, manipulacja percepcją.
- Ardeidzi (czaple, flamingi, żurawie) – taniec, rytuał, magia czasu.
- Strigoni (sowy) – magia nocna, tajemnica, wiedza i sen.
🧍♂️ Ludzie – „Bezskrzydliwi”:
- Podzieleni na Kolonistów (uczeni służalczy), Opornych (ruch oporu) i Ptakowców (kultyści ptaków).
✨ System Magii:
Aeromancja ptasia
Każdy ptak rodzi się z Piórem Mocy – magicznym rdzeniem w skrzydle, które odpowiada za jego typ magii.
Szkoły:
- Krakania – dźwiękowe zaklęcia zakłócające pamięć, tożsamość, język.
- Lotomancja – zaklęcia lotu, przemieszczenia, teleportacji i kontroli powietrza.
- Piórografia – pisanie zaklęć w powietrzu piórami; trwa tylko, póki się nie rozproszy.
- Tancerstwo – taneczna magia rytmiczna: czas, rytm, fala i przestrzeń.
- Magia Gniazda – zaklęcia ochronne i społeczne, związane z domem i wspólnotą.
- Nekroskrzydło – zakazana magia śmierci, używana przez kruki i sowy.
🧟 Bestiariusz:
- Szeptolotki – niewidzialne stwory żywiące się kłamstwami i sekretnymi myślami.
- Skrzydłoskazy – ptaki zdeformowane przez zakazaną magię krakania.
- Pazurogłosy – demoniczne papugi, które potrafią krzyczeć zaklęcia.
- Gniazdowniki – stwory złożone z setek piór i świadomości zbiorowej – używane jako broń psychiczna.
- Echojady – żywią się dźwiękiem – milczące, zabójcze istoty pustoszące krainy muzyki.
🏰 Religia i filozofia:
- Wiara w Przedlotnych – praptaki, które dały początek światu.
- Mit Wiatru Pierwotnego – boska siła napędzająca magię, przez pióro i skrzydło.
- Święte zakazy: nie wolno dotykać piór martwego ptaka; to otwiera Bramę Bezkierunku.
- Lot Ostateczny – po śmierci duch ptaka odchodzi z wiatrem, jeśli jego ciało nie zostało znieważone.
🎬 Serial / fabuła:
Tytuł:
„Pieśń Skrzydła”
Sezon 1 (10 odcinków):
Gdy młody człowiek – Teon – przypadkiem odkrywa, że posiada starożytne pióro krucze, zdolne do przywoływania wspomnień zmarłych, zostaje wplątany w wojnę między ptasimi dynastiami. Na jego tropie są Krakanie, Alatokryci i Szeptolotki. Tylko on może przywrócić Pieśń Prawdziwego Lotu, zakazaną legendę zdolną zjednoczyć lub zniszczyć cały ptasi świat.
Komentarze
Prześlij komentarz