Przejdź do głównej zawartości

Nekronautyka


Nekronautyka to gatunek fantasy osadzony w rzeczywistości, w której śmierć nie kończy istnienia — lecz otwiera dostęp do sieci podświadomych światów zmarłych, przez które można podróżować. Śmierć staje się formą eksploracji, a nekronauci to nie nekromanci, lecz podróżnicy pośmiertnych wymiarów, badający świadomość, historię i zagubione fragmenty duszy.





⚙️ Kluczowe elementy:



  • Śmierć = przejście. Dusze nie znikają, ale dryfują w Wielkiej Morfie (sieci podświadomych rzeczywistości tworzonych przez pamięć, traumę, legendę i emocje).
  • Nekronauta to specjalista potrafiący przechodzić przez „światy po śmierci”, odzyskiwać fragmenty dusz lub śladów emocjonalnych zmarłych.
  • Wielka Morfa jest niestabilna – im więcej bólu w umierającym, tym dziwniejszy świat tworzy.
  • Magia = pamięć o zmarłych – im więcej osób pamięta, tym potężniejsza jest dusza po śmierci.
  • Zatracenie – jeśli nekronauta zapomni, kim był, na zawsze staje się jednym z tworów Morfy.






🧭 Przykład świata:




Tytuł: 

„Kartografowie Umarłych”



Świat żywych to tylko jedna warstwa – pod nim istnieją ekosfery zmarłych, które można badać, kartografować i transformować. Dusze tworzą miasta, pustkowia, labirynty – każda „przestrzeń” to przeżycie, które ktoś miał przed śmiercią.


  • Katedry Ciszy – miasta z dusz tych, którzy umarli bez słowa.
  • Rzeki Snów – granice między światami – przekroczenie ich bez wspomnienia prowadzi do rozproszenia.
  • Cienie Wspomnień – upadłe formy dusz, które nikt już nie pamięta. Agresywne, pustoszące Morfę.






🧠 Magia Nekronautyczna:



  1. Zaklinanie Pamięci – rzucanie czarów opartych na wspomnieniach zmarłych (np. zaklęcie „Matki, która broniła dziecka” tworzy tarczę).
  2. Przeskok Duszy – tymczasowe przebywanie w umyśle innego zmarłego, by przeżyć jego śmierć i uzyskać klucz do jego świata.
  3. Mapowanie Śmierci – tworzenie „map dusz” jako artefaktów do przejścia przez Wielką Morfę.
  4. Rozszczepienie Jaźni – zaawansowana technika, gdzie nekronauta zostawia część siebie w danym świecie, by utrzymać ścieżkę.






🐙 Bestiariusz Morficzny:



  • Pochłaniacz Imion – istota, która „zjada” imię duszy; po tym nie można jej już przywołać ani wspominać.
  • Żalew – masa stworzona z niezakończonego żalu. Plazmatyczna, czepia się podróżników.
  • Sprawiednik – nieśmiertelna jaźń, która odzyskuje dusze zapomniane przez ich czyny. Działa jak sąd w podziemiu.
  • Lamentnik – duch, który pojawia się, gdy zbyt długo wspomina się kogoś, kto nie chce wracać.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .