Przejdź do głównej zawartości

Larvomage



🌍 Świat: 

Metamorion



„Nie istnieje coś takiego jak ostateczna forma. Jesteś tylko fazą w ruchu.”

– Przysięga Zmiennocielnych





🌱 Filozofia świata:



W Metamorionie każda istota rodzi się jako Larwa Magiczna – czysta, nieskalana esencja życia. Z czasem przechodzi przez kolejne fazy magicznego dojrzewania: kokon, imago, subimago, a w niektórych przypadkach – przebudzone formy hybrydowe.


  • Magia pochodzi z procesu zmiany, nie z samego istnienia.
  • Forma fizyczna zmienia się wraz z osobowością, wspomnieniami i zdolnościami.
  • Społeczeństwo nie uznaje „stałości” – status oparty jest na liczbie przebytych przemian.
  • Nieśmiertelność to zatrzymanie ewolucji – najgorsze możliwe przekleństwo.






🔄 Fazy Życia i Magii:


Faza

Nazwa

Magia

Cechy

1️⃣

Larwa

Instynkt, żywioły, emocje

Czysta energia, impulsywność, silna regeneracja

2️⃣

Kokon

Ochrona, snucie snów, przyszłe kształty

Stagnacja fizyczna, rozwój świadomości

3️⃣

Imago

Latanie, iluzje, pamięć przodków

Piękno, szybkość, kontrola nad przestrzenią

4️⃣

Perymetamorf

Faza mutacyjna, mieszanie cech

Magia chaosu, adaptacja, zaskoczenie

5️⃣

Zmiennociel

Świadoma przemiana

Zdolność do dobrowolnego cofania się lub wyprzedzania cykli





🧬 System Magii: 

Metamorfoza Intencyjna



  • Magowie nie rzucają zaklęć – zmieniają siebie.
  • Magia to akt transformacji własnego ciała lub świadomości.
  • Rytuały polegają na tworzeniu wewnętrznych warunków do zmiany (medytacja, rytuał głodu, symbioza z pasożytem, itp.).
  • Istnieje tzw. „Złuszczenie” – porzucenie jednej wersji siebie i jej uśmiercenie, by narodziła się kolejna.






🏛️ Społeczeństwo Metamorionu:


Grupa

Opis

Larwiarze

Nomadyczne dzieci–larwy, żyjące w klanach, które nie pozwalają na dorastanie

Kokoniści

Mnisi hibernujący w kokonach przez dziesięciolecia, szukający doskonałej formy

Imaganci

Arystokracja powietrzna – istoty skrzydlate, piękne i krótkowieczne

Zmiennociele

Legendarni mistrzowie zmiany – mogą dostosować się do każdego zagrożenia

Larwokraci

Radykalni kultystowie, wierzący że pierwsza forma jest najczystsza – eksterminują przekształconych





🌍 Geografia Świata:




Główne regiony:



  1. Kompoczuwa – bagienne miasta larw, w których czas płynie wolniej.
  2. Gniazda Kokonowe – podniebne sanktuaria zawieszone na sieciach drzew życia.
  3. Ruiny Imagonii – dawne imperium istot w finalnych formach, teraz upadłe przez nadmierną przemianę.
  4. Strefa Zmiennego Rdzenia – magiczny obszar, gdzie każda sekunda zmienia DNA.
  5. Pasożytnicze Pogranicze – teren opanowany przez larwowirusy: magiczne pasożyty przyspieszające lub zatrzymujące przemianę.






🦋 Bestiariusz Larvomagiczny:


Istota

Opis

Kokowniki

Gigantyczne, wielopokoleniowe kokony – w których śpią całe rody

Lęgolot

Latająca forma larwy z mocą tworzenia iluzji dzieciństwa przeciwnika

Złuszczacze

Upiorne istoty powstałe z odrzuconych warstw skór dawnych form

Larworóg

Bydlęca larwa z kościanym pancerzem i dźwiękiem wywołującym regresję

Hibernikryta

Kokon, który nigdy nie otwiera się w pełni – strażnik snów





📺 Serial: 

„Skorupa i Skrzydło”




Fabuła:



Młoda larwa o imieniu Tirox przypadkowo trafia do starożytnego kokonu i budzi się w obcej, dorosłej formie, której nie rozumie. Nie pamięta kim był, nie wie kim się stał – ale jego ciało posiada zakazaną magię wieloprzeskokową. Zaczyna podróż przez kolejne cykle życia, ścigany przez fanatyków, którzy chcą go zabić… lub odtworzyć jego przemiany.





🎲 RPG: 

Larvomagowie



  • Każdy gracz zaczyna jako Larwa z określoną Cechą Główną (np. głód, duma, lęk).
  • Rozwój polega na metamorfozach wymuszanych przez warunki lub decyzje.
  • Można przechodzić mutacje czasowe, symbiozy z innymi graczami, a nawet cofać się do larwy.
  • Każda forma daje inne umiejętności, ograniczenia i koszty psychiczne.
  • Magia to transformacje emocjonalno-biologiczne – dosłownie stajesz się magią.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .