Przejdź do głównej zawartości

Ferromancer


🌍 Świat: 

Ferromantion



„Nie rodzimy się z duszami. My je odlewany.”

– motto Gildii Wytapiaczy





🔩 Filozofia świata:



W Ferromantionie każde żywe stworzenie rodzi się z pustym Jądrem Alchemicznym – miejscem, które z czasem zostaje uzupełnione przez metal, w który się wcielamy. Ten metal określa osobowość, zdolności, społeczny status i ostateczne przeznaczenie.





🧪 System Magii: 

Metallurgiomancja



(magia oparta na żywych metalach i przemianach ciała)



Podstawowe zasady:



  • Każdy metal = inny typ duszy i mocy.
  • Ciało może być przekształcane przez rytuały Wtapiania lub Stopów.
  • Alchemik-Cieśla to kapłan-mag-mechanik, który formuje tożsamość jednostki.
  • Niektóre metale mają świadomość – potrafią walczyć o dominację z nosicielem.






🧿 Przykładowe Metale:


Metal

Efekt magiczny

Osobowość

Ryzyko

Miedź

Przewodzenie emocji i wspomnień

Empatyczna, podatna

Zatracenie tożsamości

Żelazo

Wzmacnianie ciała, siła fizyczna

Pragmatyczna, sztywna

Zamiana w bezmyślną maszynę

Złoto

Manipulacja aurą, dominacja statusu

Duma, ambicja

Obłęd boskości

Rtęć

Płynność formy, teleportacja

Zmienna, zdradliwa

Rozpad ciała

Cyna

Rytuały ochronne, pieczęcie dusz

Cicha, skupiona

Kruszenie psychiki

Ołów

Zatrucie, śmierć, czarna magia

Mroczna, samowystarczalna

Odrzucenie przez świat

Platyna

Transcendencja, łączenie dusz

Złożona, szlachetna

Podział świadomości





🏙️ Społeczeństwo Ferromantionu:



  • Kasty Metaliczne – całe społeczeństwo podzielone według stopu duszy.
  • Gildie Wytapiaczy – kontrolują dostęp do metali i rytuałów alchemicznych.
  • Rebelianci Żywiczni – mistyczna sekta, która odrzuca metal, próbując przywrócić światu pierwotną formę z drewna, kości i gliny.






🗺️ Mapa świata:




Regiony:



  1. Stalogród – miasto w całości zbudowane z żelaza; centrum przemian, szkoły mago-metalurgii.
  2. Krwawe Kopalnie – żywe kopalnie, które „rodzą” metale jak matki – mogą się zbuntować.
  3. Wybrzeże Twardnienia – brzeg, gdzie woda zamienia ciało w kryształ metaliczny.
  4. Kocioł Azurytowy – pole bitewne martwych metalomagów, gdzie metale nadal walczą o dusze.
  5. Las Beztopny – ostatni bastion natury, chroniony przez żywiczną magię.






🤖 Bestiariusz Alchemechaniczny:


Stworzenie

Opis

Żywomiedziowiec

istota z czystej miedzi – zmienia kształt, chłonie wspomnienia

Żelazobestia

maszyna z duszą wojownika, bez ciała – napędzana gniewem

Kroplowcy

duchy z rtęci – krople chodzące po suficie i kapiące na świadomość

Krzepiciele

fanatycy ołowiu, których ciała są już niemal zupełnie nieruchome

Platynowi Prorocy

półboskie istoty łączące tysiące świadomości





🧍‍♀️ Główne kasty społeczno-magiczne:


Kasta

Opis

Wtapieni

Noszą pełną duszę metaliczną, przeszli Rytuał Stygnięcia

Półstopniowi

Ich dusze są niepełne – bywają niestabilni i nieprzewidywalni

Szczątkowi

Odłamki wielu metali – najczęściej u biednych i banitów

Nietopni

Odmawiają transformacji – poszukiwani przez Inkwizytorów Alchemicznych





🧨 Religia: Kult Świętego Pieca



  • Bóg Płynnego Rdzenia – boska świadomość krążąca po rurociągach lawy.
  • Każda modlitwa to przetopienie jednej emocji.
  • Grzech to użycie metalu bez oczyszczenia duszy.






📺 Serial: 

„Żywe Stopy”




Fabuła:



Gdy pradawny Żywometal o nazwie Xerium zostaje odnaleziony w zapomnianym kraterze, świat staje w ogniu. Xerium nie tylko zmienia ciało – zmienia przeszłość nosiciela. Czworo bohaterów z różnych kast musi odnaleźć sposób na powstrzymanie wytopu tego metalu… zanim cały czasoprzestrzenny rdzeń świata zostanie przetopiony na nowo.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .