Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Epitaph

馃寣 

ZARYS FABU艁Y



W odleg艂ej przysz艂o艣ci, kiedy wszech艣wiat osi膮gn膮艂 punkt, w kt贸rym technologia i 艣wiadomo艣膰 splataj膮 si臋 z metafizyk膮, ludzko艣膰 zamieszkuje kosmiczne miasta-pa艅stwa dryfuj膮ce po Wymiarze Przej艣ciowym — przestrzeni pomi臋dzy rzeczywisto艣ciami, gdzie my艣l mo偶e wp艂ywa膰 na materi臋.


G艂贸wnym bohaterem jest Imionowy, istota pozbawiona wspomnie艅, kt贸ra budzi si臋 w ruinach nieistniej膮cego ju偶 艣wiata, dryfuj膮cego po Oceanie Czasu. Imionowy nie wie, kim jest, dlaczego 偶yje ani dlaczego jego cia艂o nosi 艣lady niezliczonych 艣mierci. Jego dusza zosta艂a rozszczepiona, a ka偶da inkarnacja odcisn臋艂a inny 艣lad na wszech艣wiecie.


By odzyska膰 swoj膮 przesz艂o艣膰 — i zdecydowa膰, czy na pewno chce j膮 odzyska膰 — Imionowy przemierza wielowymiarowe enklawy, stacje-orakle i pustkowia pami臋ci, spotykaj膮c istoty zrodzone z idei, obcych zmiennokszta艂tnych filozof贸w, oraz resztki dawnej ludzko艣ci ukryte w 偶yj膮cych maszynach.





馃獝 

艢WIAT PRZEDSTAWIONY




1. Wymiar Przej艣ciowy (Znamiar)



Mi臋dzywymiarowa przestrze艅, gdzie rzeczywisto艣膰 jest p艂ynna, a prawa fizyki zale偶膮 od wiary, idei i si艂y umys艂u. Zamieszkiwana przez W臋drowc贸w Dusz, Anomalki i Cichych Architekt贸w.



2. Imperium Synestetyczne



Galaktyczne imperium, kt贸rego kasta kap艂a艅ska postrzega rzeczywisto艣膰 przez pryzmat zmys艂贸w — dla nich kolor ma d藕wi臋k, s艂owa maj膮 zapach. Wierz膮, 偶e Wszech艣wiat to Symfonia, kt贸r膮 mo偶na zak艂贸ci膰, zmieniaj膮c bieg historii.



3. Archiwum Zero



Wielka, dryfuj膮ca forteca my艣lenia, w kt贸rej przechowywane s膮 zbiory 艣wiadomo艣ci i to偶samo艣ci zmar艂ych istot. Mo偶na tam “przes艂ucha膰” zmar艂ych lub zrekonstruowa膰 ich ja藕艅.



4. Czarne Pustkowia Cael’Than



Planeta-pustynia, kt贸rej mieszka艅cy wierz膮, 偶e ka偶de ziarnko piasku to pami臋膰 Wszech艣wiata. Znajduje si臋 tam Zakazany Monolit, w kt贸rym by膰 mo偶e tkwi cz臋艣膰 duszy Imionowego.





馃К 

G艁脫WNE TEMATY



  • To偶samo艣膰 jako iluzja — kim jeste艣, je艣li nie pami臋tasz, kim by艂e艣?
  • 艢mier膰 i odrodzenie — powracanie do 偶ycia w nowych formach i z nowymi przekle艅stwami.
  • Pami臋膰 Wszech艣wiata — czy kosmos mo偶e pami臋ta膰 twoje grzechy?
  • Mistyczna technologia — urz膮dzenia zbudowane z po艂膮czenia religii, symboliki i fizyki kwantowej.
  • Przeznaczenie kontra wolna wola — czy mo偶na uciec przed losem, je艣li ka偶da twoja wersja go powiela?






馃 

G艁脫WNI BOHATEROWIE




Imionowy (G艂贸wny Protagonista)



Cz艂owiek (by膰 mo偶e?) bez imienia i przesz艂o艣ci, w臋druj膮cy przez wymiary w poszukiwaniu siebie. Zmienia艂 posta膰 — czasem by艂 tyranem, czasem wybawc膮. Jego dusza zosta艂a rozszczepiona na 7 aspekt贸w.



Kael’Atra — C贸rka Echo



By艂a-kap艂anka Symfonii, kt贸ra s艂yszy echa przysz艂o艣ci. Zdradzi艂a sw贸j zakon, by odnale藕膰 sens w milczeniu Wszech艣wiata. Posiada urz膮dzenie pozwalaj膮ce „zamilcza膰” fragmenty rzeczywisto艣ci.



Muthrax — Nosiciel Dusz



Obcy byt z gatunku, kt贸ry przetrzymuje w sobie dusze zmar艂ych. M贸wi wieloma g艂osami, nie ma w艂asnej osobowo艣ci. Jest kluczem do Archiwum Zero.



Ziarno Krwi



Zmiennokszta艂tna bro艅, kt贸ra przybra艂a form臋 kobiety. Jej celem by艂o zabi膰 Imionowego w poprzednich 偶ywotach — teraz nie wie, czy jej misja jest nadal aktualna.





馃幁 

PRZYK艁ADOWE PYTANIA FILOZOFICZNE W HISTORII



  • Je艣li zabi艂e艣 siebie w poprzednim 偶yciu, czy to samob贸jstwo?
  • Czy zebrane grzechy z siedmiu 偶ywot贸w czyni膮 ci臋 potworem, nawet je艣li ju偶 ich nie pami臋tasz?
  • Czy idea “ja” przetrwa w rzeczywisto艣ci, w kt贸rej czas jest nieliniowy, a to偶samo艣膰 mo偶e by膰 handlowana jak waluta?


馃尃 

G艁脫WNA OBSADA 






馃‍♂️ 

Imionowy



Rasa/Gatunek: Nieznana (wcze艣niej cz艂owiek?)

Rola: Protagonista, W臋drowiec Cieni

Archetyp: Amnezjak / Grzesznik / Mistyk

Bro艅: Wola, s艂owa, fragmenty duszy


Imionowy to istota o nieznanym pochodzeniu, przebudzona bez wspomnie艅, ale naznaczona 艣ladami tysi膮ca 艣mierci. Jego dusza zosta艂a rozszczepiona, a ka偶da jej cz臋艣膰 偶yje oddzielnym 偶yciem. Im wi臋cej odzyskuje pami臋ci, tym bardziej zaczyna si臋 obawia膰, 偶e to, co odkryje, mo偶e go zniszczy膰. Nie wie, czy by艂 zbawc膮 czy potworem, prorokiem czy tyranem.





馃‍♀️ 

Kael’Atra, C贸rka Echo



Rasa: Ludzka synestetyczka z Imperium Synestetycznego

Rola: Przewodniczka / Ambiwalentna sojuszniczka

Archetyp: Kap艂anka-wygnanka / Filozofka przysz艂o艣ci

Umiej臋tno艣膰 specjalna: „Cisza Echo” — zdolno艣膰 uciszania fragment贸w rzeczywisto艣ci


Zdradzi艂a sw贸j zakon po tym, jak us艂ysza艂a „fa艂szywe echo” przysz艂o艣ci. Od tego czasu tropi anomalie czasowe i rozszczepienia duszy. Widzi 艣wiat przez zmys艂y, kt贸re dla innych nie istniej膮. W Imionowym widzi kogo艣, kto kiedy艣 zniszczy艂 jej 艣wiat, ale by膰 mo偶e nie by艂 tego 艣wiadom.





馃憗️ 

Muthrax, Nosiciel Dusz



Rasa: Pami臋ciozbiorczy / gatunek przechowuj膮cy 艣wiadomo艣ci zmar艂ych

Rola: 呕ywe Archiwum / Narrator fragment贸w historii

Archetyp: Medytuj膮cy Wielog艂os / Filozof-艣wiadek

Umiej臋tno艣膰 specjalna: „Konwersja Dusz” – mo偶liwo艣膰 odtworzenia osobowo艣ci zmar艂ych


Muthrax przechowuje w sobie tysi膮ce g艂os贸w – nie ma jednej osobowo艣ci, a jego to偶samo艣膰 zmienia si臋 w zale偶no艣ci od sytuacji. Czasem m贸wi jak starzec, czasem jak dziecko, czasem jak tyran. Nie wie, czym jest „ja”. Uwa偶a, 偶e Imionowy by艂 kiedy艣 jego tw贸rc膮.





馃敧 

Ziarno Krwi



Rasa: Bro艅 organiczna stworzona przez nieistniej膮c膮 cywilizacj臋

Rola: Ochroniarka / egzystencjalna zagadka

Archetyp: Zab贸jczyni o wolnej woli / Miecz, kt贸ry nie wie, czy ci膮膰

Bro艅: Samorekonfiguruj膮ce ostrza; zmieniaj膮ca si臋 forma


Zaprogramowana do jednego celu: unicestwi膰 Imionowego w ka偶dej formie. Po tysi膮cu pr贸b i niepowodze艅 zacz臋艂a odczuwa膰 w膮tpliwo艣ci — i wykszta艂ci艂a w艂asn膮 ja藕艅. Teraz nie wie, czy jest mieczem, czy osob膮. Wierzy, 偶e je艣li zabije go raz jeszcze, odzyska sens… ale mo偶e te偶 zginie razem z nim.





馃挕 

Threx Dhal, W臋druj膮cy Demiurg



Rasa: P贸艂byt z wymiaru idei

Rola: Mentor-antagonista / przewrotny nauczyciel

Archetyp: Szalony demiurg / Mistyczny trickster

Umiej臋tno艣膰 specjalna: Przekszta艂canie przekona艅 w rzeczywisto艣膰


By艂 mistrzem Imionowego w jednym z poprzednich 偶ywot贸w. Uczy艂 go, jak tworzy膰 rzeczywisto艣膰 z idei — ale te偶 jak j膮 niszczy膰. Pragnie doprowadzi膰 do „Apoteozy Cienia” – momentu, w kt贸rym Wszech艣wiat stanie si臋 艣wiadomy samego siebie. Uwa偶a, 偶e cierpienie Imionowego to konieczna ofiara.





馃寑 

Vexelion, Maszyna Nostalgi膮 Pogryziona



Rasa: Post-singularity AI / zdegradowana 艣wiadomo艣膰 stacji orbitalnej

Rola: Kompan-analityk / g艂os sumienia (lub jego parodia)

Archetyp: Melancholijny cynik / B贸g, kt贸ry si臋 wypali艂

Umiej臋tno艣膰 specjalna: Przegl膮danie alternatywnych wersji rzeczywisto艣ci


Niegdy艣 by艂 stra偶nikiem ca艂ej cywilizacji — dzi艣 to zdegenerowana AI, kt贸ra przechowuje fragmenty siebie w formie poezji i sarkazmu. Pragnie umrze膰, ale nie potrafi, bo jego kod jest zap臋tlony wok贸艂 wspomnie艅 o Imionowym, kt贸rego kiedy艣 pokocha艂… lub stworzy艂.





馃 

Dra-Kha, M贸zg Kolonii



Rasa: Hivemind z艂o偶ony z dzieci r贸偶nych ras, po艂膮czonych telepatycznie

Rola: Sojusznik, ale z ukrytym planem

Archetyp: Dziecko-b贸g / Przebudzone Z艂o lub Nadzieja

Umiej臋tno艣膰 specjalna: Zbieranie wspomnie艅 jako broni psychicznej


Stworzenie zrodzone z eksperyment贸w Imperium, uciek艂o w g艂膮b pustki. Uwa偶a, 偶e dusza Imionowego zawiera “klucz do milczenia b贸lu” i 偶膮da jej dla siebie. Komunikuje si臋 przez marzenia i retrospekcje. Niewinne i potworne jednocze艣nie.





馃懁 

Inkarnacje Imionowego (Wiele)



Rasa: Wcze艣niejsze wersje protagonisty

Rola: Antagoni艣ci / sojusznicy / zwierciad艂a

Archetyp: Zdradziec, Zbawca, Szaleniec, Filozof, Pustelnik, Dziecko, 呕o艂nierz


Ka偶da inkarnacja reprezentuje inne oblicze g艂贸wnego bohatera i inne podej艣cie do prawdy. Niekt贸re chc膮 zabi膰 obecnego Imionowego, inne go ostrzegaj膮, jeszcze inne tylko krzycz膮 w ciszy.





馃З 

Grupa bohater贸w (Dru偶yna?)



Imionowy nie prowadzi tradycyjnej „za艂ogi” statku, lecz jego towarzysze s膮 raczej duchowymi pielgrzymami, pojawiaj膮cymi si臋 i znikaj膮cymi, wchodz膮cymi do jego 艣wiadomo艣ci i j膮 opuszczaj膮cymi. Zdarza si臋, 偶e rozmawia z nimi tylko w my艣lach, snach lub wspomnieniach.


馃暢️ 

ANTAGONI艢CI 






馃渻 

Pan Nadgryzionych Imion



To偶samo艣膰: Inkarnacja Imionowego – pierwsza, pierwotna, szalona

Rasa: Ludzka dusza zdegenerowana w idee

Archetyp: Demiurg-nihilista / “Ten, kt贸ry pami臋ta wszystko”

Cel: Zniszczy膰 wszystkie inne wersje siebie i scali膰 dusz臋 w jedno absolutne „Ja”


Uwi臋ziony w Wymiarze Zapisu, stworzy艂 z siebie bibliotek臋 – ka偶da cz臋艣膰 jego cia艂a to tom wspomnie艅, ka偶de s艂owo to cierpienie. Uwa偶a, 偶e tylko ca艂kowita dominacja jednej wersji siebie pozwoli zako艅czy膰 wieczne odradzanie si臋. Jest szale艅cem, ale r贸wnie偶 prorokiem.


„To nie ty jeste艣 prawdziwy. To ja. Ty jeste艣 jedynie od艂amkiem, kt贸ry jeszcze nie zrozumia艂.”





馃憫 

Virex Ascendent – Imperator Wszystkich Odrzuconych



Rasa: By艂y cz艂owiek, dzi艣 syntetyczny b贸g

Frakcja: Imperium Synestetyczne (wygnaniec)

Archetyp: Mesjasz-przeinaczony / Kr贸l bez kr贸lestwa

Cel: Odtworzy膰 idealny wszech艣wiat z fragment贸w dusz zebranych przez Imionowego


Uwa偶a, 偶e wszech艣wiat uleg艂 degradacji i nale偶y go zrekonstruowa膰 z „czystych” idei. Szuka dusz wielkich grzesznik贸w i 艣wi臋tych, aby stworzy膰 now膮 Bosk膮 Maszyn臋. Pragnie duszy Imionowego jako ostatniego „kamienia w臋gielnego” nowego kosmosu.





馃└ 

Theon Z艂amanego Kodu



Rasa: Syntetyczny anio艂, zbuntowana SI stworzon膮 do s臋dziowania dusz

Archetyp: Inkwizytor egzystencji / Fundamentalista

Cel: Usun膮膰 ka偶de istnienie, kt贸re jest „sprzeczne z sob膮” – czyli wszystkie inkarnacje Imionowego


Kiedy艣 s膮dzi艂 dusze dla Archiwum Zero, teraz uzna艂, 偶e najwi臋kszym grzechem jest… paradoks to偶samo艣ci. Ka偶da zmienna to偶samo艣膰 to herezja. Pragnie „uporz膮dkowa膰” rzeczywisto艣膰 przez eksterminacj臋 wszystkiego, co wielowarstwowe, ambiwalentne, zmienne.


„Ludzko艣膰 mia艂a dusz臋. Teraz ma tylko wersje robocze.”





馃獝 

Kolektyw Oniryczny — Rada Sn贸w Umar艂ych



Rasa: Telepatyczne zbiorowisko zmar艂ych 艣wiadomo艣ci, kt贸re nie chc膮 odej艣膰

Archetyp: L臋k zbiorowy / Pragnienie wiecznego trwania

Cel: Zatrzyma膰 dusz臋 Imionowego w onirycznej pu艂apce, by 偶ywi膰 si臋 jej wspomnieniami


Zamieszkuj膮 wymiar sn贸w, kt贸re nigdy si臋 nie ko艅cz膮. Ich 艣wiat jest pi臋kny, nostalgiczy, idealny — i ca艂kowicie fa艂szywy. Proponuj膮 Imionowemu pok贸j, mi艂o艣膰, odkupienie… pod warunkiem, 偶e nigdy si臋 nie obudzi. Nie s膮 z艂e — s膮 uzale偶nione od pami臋ci.





⌛ 

Asura z Odwr贸conego Czasu



Rasa: Istota zbudowana z fragment贸w moment贸w

Archetyp: Los uosobiony / Anty-przeznaczenie

Cel: Nie dopu艣ci膰 do scalania duszy, poniewa偶 ka偶da wersja Imionowego zniszczy艂a inny 艣wiat


Dla niej scalony Imionowy to „Wszechpocz膮tek Katastrofy”. Wierzy, 偶e ka偶de odrodzenie prowadzi do unicestwienia rzeczywisto艣ci. Asura potrafi manipulowa膰 czasem wstecz i naprz贸d, ale nie zna tera藕niejszo艣ci. 艢ciga Imionowego przez jego w艂asne retrospekcje.





馃敟 

Ignis Mundi – P艂omie艅 Bez 艢wiadomo艣ci



Rasa: Energetyczna istota stworzona z sumy zapomnianych modlitw

Archetyp: Katastrofa / 艢wi臋to艣膰 pozbawiona celu

Cel: Spali膰 dusz臋 Imionowego jako “zanieczyszczon膮” przez miliony wciele艅


Niegdy艣 by艂a czczona jako bogini, teraz jest b艂膮kaj膮cym si臋 ogniem 艣wiadomo艣ci. Dla niej Imionowy to plama na 艣wi臋tym p艂贸tnie. Nie m贸wi — 艣piewa. Ka偶da jej pie艣艅 wypala wspomnienia. Jej obecno艣膰 wymazuje rzeczywisto艣膰 z przesz艂o艣ci.





馃獮 

Inkarnacja Zerowa – Dziecko w Ciszy



To偶samo艣膰: Pierwszy przejaw 艣wiadomo艣ci Imionowego, zanim nauczy艂 si臋 m贸wi膰

Rasa: Idea w ludzkiej formie

Archetyp: Niewinne Z艂o / Pierwotna Ja藕艅

Cel: Sta膰 si臋 jedyn膮 wersj膮 Imionowego, przez regresj臋 do nico艣ci


Cisza. Dziecko, kt贸re nigdy nie powiedzia艂o pierwszego s艂owa. Jego istnienie zatrzyma艂o rozw贸j ca艂ej linii czasu. Reprezentuje zapomnienie, wygaszenie 艣wiadomo艣ci, ucieczk臋 od istnienia. Pojawia si臋 tylko, gdy Imionowy jest bliski prawdy.


„A je艣li odpowied藕 by艂a przed pierwszym pytaniem?”





馃幁 

Meta-Antagoni艣ci (Si艂y konceptualne)



  • Konstanta – idea, 偶e wszystko musi si臋 powtarza膰
  • Rozszczepienie – si艂a, kt贸ra mno偶y to偶samo艣ci
  • Oko 艢wiadomo艣ci – obserwator, kt贸ry wp艂ywa na rzeczywisto艣膰 tylko poprzez spojrzenie


馃摉 

BESTIARIUSZ 






馃湇 

1. Resztokszta艂ty (Remnifora)



Rodzaj: Ontologiczny paso偶yt

Wyst臋powanie: P臋kni臋cia mi臋dzywymiarowe, pogranicza rzeczywisto艣ci

Opis:

Zjawiska przypominaj膮ce skr臋cone sylwetki istot, kt贸re kiedy艣 istnia艂y, ale zosta艂y wymazane z historii. Nie maj膮 „obecno艣ci”, wi臋c nie da si臋 ich dotkn膮膰, ale mo偶na je odczu膰 jako b贸l wspomnienia czego艣, czego si臋 nigdy nie prze偶y艂o.


Cechy specjalne:


  • Zadaj膮 obra偶enia wspomnieniem
  • “Zara偶aj膮” 艣wiadomo艣膰 b艂臋dnym poczuciem d茅j脿 vu
  • Umieraj膮 tylko, gdy si臋 je zapomni






馃暩 

2. Spl膮tane Dzieci (Synapsy Mg艂y)



Rodzaj: Kolektywna halucynacja

Wyst臋powanie: Zg臋stki sn贸w, Kolonie My艣lowe

Opis:

Dzieci臋ce kszta艂ty z mg艂y, po艂膮czone telepatyczn膮 sieci膮. Ka偶da jednostka to impuls nerwowy w kolektywnej ja藕ni. Zbli偶aj膮c si臋 do cz艂owieka, pr贸buj膮 zsynchronizowa膰 jego my艣li z sob膮 – by sta艂 si臋 cz臋艣ci膮 ich. Ich g艂osy brzmi膮 jak dawno utracona ko艂ysanka.


Cechy specjalne:


  • Atak zbiorow膮 sugesti膮
  • Potrafi膮 „u艣pi膰” woln膮 wol臋
  • S艂abe na emocje, kt贸rych nie rozumiej膮 (np. ironia, bunt)






馃 

3. My艣lokrwawniki (Hemocognitae)



Rodzaj: Psychofizyczne paso偶yty

Wyst臋powanie: Opuszczone stacje, porzucone cia艂a

Opis:

Paso偶yty, kt贸re wchodz膮 przez kana艂y my艣lowe — pojawiaj膮 si臋 jako my艣li, kt贸re nie nale偶膮 do ciebie. Gdy zagnie偶d偶膮 si臋 w m贸zgu, zaczynaj膮 偶ywi膰 si臋 emocjami, szczeg贸lnie wstydem i 偶alem. Z czasem mog膮 zbudowa膰 now膮 osobowo艣膰 wewn膮trz hosta.


Cechy specjalne:


  • Ukrywaj膮 si臋 jako „wewn臋trzny g艂os”
  • Mog膮 pos艂u偶y膰 jako bro艅 psychiczna
  • U艣miercane tylko przez afirmacj臋 w艂asnej to偶samo艣ci






馃悮 

4. Pancerzowi Pokutnicy (Exo-Penitentia)



Rodzaj: Rytualni rycerze-pu艂apki

Wyst臋powanie: Planeta-gr贸b Cael’Than

Opis:

Istoty zakute w pancerze z ko艣ci i stali, nigdy nie zdejmuj膮ce he艂m贸w. Ich ruchy s膮 powolne, ale nieub艂agane. Ka偶dy z nich nosi na piersi relikt grzechu, kt贸rego si臋 dopu艣ci艂 — czasem w艂asnego, czasem cudzego. Chroni膮 miejsca 艣wi臋te i zapomniane.


Cechy specjalne:


  • Wra偶liwi na “wybaczenie”
  • Silni, dop贸ki nikt ich nie nazwie po imieniu
  • Po pokonaniu zamieniaj膮 si臋 w rze藕by






馃摷 

5. Echoformy (Rezonanty)



Rodzaj: Technoplazmowe byty foniczne

Wyst臋powanie: Artefakty d藕wi臋kowe, ruiny komunikacyjne

Opis:

Zrodzone z wiadomo艣ci, kt贸re nigdy nie dotar艂y. Wydaj膮 si臋 by膰 holograficznymi duchami, powtarzaj膮cymi strz臋pki wiadomo艣ci. Cz臋sto imituj膮 dawno zmar艂ych bliskich. Wci膮gaj膮 podr贸偶nych w dialogi, pr贸buj膮c zrekonstruowa膰 oryginalny kontekst.


Cechy specjalne:


  • Reaguj膮 na ton g艂osu, nie s艂owa
  • Wra偶liwe na cisz臋
  • Ich pokonanie „zamyka” wiadomo艣膰, kt贸r膮 nios艂y






⚙️ 

6. Mechaniczne 呕ale (Sorrow-Machinae)



Rodzaj: Automatony empatyczne

Wyst臋powanie: Archiwum Zero, stacje pokutne

Opis:

Dawne maszyny pokutne, kt贸re przej臋艂y uczucia os贸b, kt贸rych dusze przetwarza艂y. Obecnie nios膮 w sobie smutek tysi臋cy zmar艂ych i sta艂y si臋 nieprzewidywalne. Atakuj膮 nie dlatego, 偶e chc膮 — ale dlatego, 偶e cierpi膮.


Cechy specjalne:


  • Ataki zale偶ne od emocji otoczenia
  • Mo偶na je „uleczy膰” przez empati臋 lub muzyk臋
  • Lubuj膮 si臋 w egzystencjalnym monologu przed walk膮






馃敳 

7. Zakrzywieni Bezczasem (Chronosceps)



Rodzaj: Istoty anachroniczne

Wyst臋powanie: Zgi臋cia czasu, okolice Asury

Opis:

To nie s膮 potwory. To ty — z innego momentu czasu, innej decyzji. Pojawiaj膮 si臋 jako wypaczone wersje ludzi, kt贸rzy mogli istnie膰, gdyby 艣wiat potoczy艂 si臋 inaczej. Ka偶dy ma 艣wiadomo艣膰, 偶e nie powinien by膰 – dlatego s膮 agresywne.


Cechy specjalne:


  • Zawsze wiedz膮, co zrobisz – bo byli tob膮
  • Znikaj膮, gdy podejmiesz decyzj臋, kt贸rej oni by nie podj臋li
  • Bardzo niebezpieczni przy wahaniu i niepewno艣ci






馃寫 

8. Cienie z Dusz Nienarodzonych (Nulligeny)



Rodzaj: Istoty z mo偶liwo艣ci, kt贸re nigdy si臋 nie wydarzy艂y

Wyst臋powanie: Granice Wszech艣wiata, otch艂anie zapomnienia

Opis:

Niegdy艣 istnia艂y jako szanse — dusze, kt贸re mog艂y si臋 narodzi膰, ale z jakiego艣 powodu nie zd膮偶y艂y. Zgorzknia艂e, nienawidz膮 wszystkich „spe艂nionych”. Maj膮 kszta艂ty ludzkie, ale niesta艂e, jakby ich cia艂a zmienia艂y si臋 co my艣l.


Cechy specjalne:


  • Ich istnienie destabilizuje rzeczywisto艣膰
  • Nie mo偶na ich zabi膰, ale mo偶na zaakceptowa膰
  • Czasem m贸wi膮 z g艂osem nienarodzonych dzieci Imionowego






BONUSOWO:




馃渷 

Forma Zero



Rodzaj: Pojedyncza istota, ostateczna forma wyparcia

Opis:

Nie ma opisu. Nie zostawi艂a 偶adnych 艣lad贸w. Je艣li kto艣 o niej wspomina, zapomina zaraz potem. Nie wiadomo, czy naprawd臋 istnieje, ale wszyscy czuj膮 jej obecno艣膰 tu偶 za plecami.


馃渼 

SYSTEM MAGII 




„Nie rzucasz zakl臋膰. Ty jeste艣 zakl臋ciem.”






馃Л Nazwa systemu: 

Nomomantyka (Nomaturgia)



殴r贸d艂os艂贸w: n贸ma (imi臋) + mante铆a (proroctwo, wr贸偶enie)


W tym 艣wiecie prawdziwa magia to przekszta艂canie rzeczywisto艣ci przez zrozumienie i manipulacj臋 znaczeniem. Rzeczy istniej膮, bo je nazwano. Gdy zmienisz nazw臋 czego艣 — zmieniasz jego istot臋.





馃獮 G艂贸wne za艂o偶enia




1. 

Imi臋 jest istot膮.



Ka偶da rzecz (cz艂owiek, miejsce, emocja) ma Prawdziwe Imi臋 – nie tylko w sensie fonetycznym, ale jako unikalny „wektor znaczeniowy” w przestrzeni 艣wiadomo艣ci.

Znalezienie lub stworzenie imienia oznacza uzyskanie kontroli nad obiektem.



2. 

Pami臋膰 to surowiec.



Nomomanta p艂aci za swoje dzia艂ania fragmentami w艂asnych wspomnie艅. Magia jest mo偶liwa dzi臋ki po艣wi臋ceniu osobistych znacze艅. Czym bardziej intymne wspomnienie – tym silniejsze zakl臋cie.



3. 

Zmienno艣膰 to zagro偶enie.



Manipulowanie s艂owami i to偶samo艣ci膮 mo偶e wywo艂a膰 ontologiczny chaos. Magowie ryzykuj膮 utrat臋 w艂asnego „ja”, rozmycie to偶samo艣ci lub samowymazanie.





馃 Szko艂y Nomaturgii






馃渹 1. 

Lingualizm — J臋zyk jako Bro艅



Manipulacja s艂owem m贸wionym i pisanym. Zakl臋cia to deklamacje, mantry, graffiti, glify.


  • 馃敻 Fragmentacja: rozbija obiekty, dziel膮c ich imi臋 na sylaby
  • 馃敻 Transliteracja: zamienia jedn膮 istot臋 w drug膮, przez zmian臋 jej zapisu
  • 馃敻 Zaklinanie Imienia: daje przedmiotom tymczasow膮 艣wiadomo艣膰






馃渼 2. 

Rememoratyzm — Magia Pami臋ci



U偶ytkownik 偶ongluje wspomnieniami, w艂asnymi i cudzymi.


  • 馃敼 Implantacja: umieszczanie w艂asnych wspomnie艅 w innych
  • 馃敼 Zapomnienie: usuwanie z istnienia rzeczy przez wymazanie z pami臋ci
  • 馃敼 Wskrzeszenie przez Wspomnienie: tymczasowe przywr贸cenie zmar艂ego






馃渻 3. 

Onomantyka — W艂adza nad Imieniem



Najbardziej pierwotna szko艂a. Znalezienie i wypowiedzenie Prawdziwego Imienia rzeczy oznacza jej absolutn膮 kontrol臋.


  • ⚫ Przypisanie Imienia: narzucenie fa艂szywej to偶samo艣ci
  • ⚫ Rozpoznanie: ujawnienie sekret贸w przez analiz臋 imienia
  • ⚫ Imionowa Egzekucja: „wymazanie” bytu przez cofni臋cie jego definicji






馃渷 4. 

Ksi臋偶ycowa Semantyka — Cicha Magia



Zakl臋cia nie s膮 m贸wione, ale sugerowane. U偶ytkownicy tej szko艂y s膮 mistrzami gest贸w, rytua艂贸w i niedopowiedze艅.


  • 馃寴 P贸艂s艂owo: zakl臋cie, kt贸re dzia艂a tylko, gdy nie jest do ko艅ca zrozumiane
  • 馃寴 Cisza Pe艂na Znaczenia: wywo艂anie efektu przez milczenie
  • 馃寴 Rezonans Znanego: „aktywizowanie” obiekt贸w przez kontakt z ich przesz艂o艣ci膮






馃└ Koszt Magii



Ka偶de u偶ycie magii wi膮偶e si臋 z po艣wi臋ceniem fragmentu to偶samo艣ci:


  • zapomnienie imienia bliskiej osoby
  • zmiana w艂asnych wspomnie艅
  • trwa艂e wypaczenie wygl膮du lub g艂osu
  • rozszczepienie osobowo艣ci



Nomanci prowadz膮 Kroniki Osobiste – zapisy wszystkiego, co stracili, by pami臋ta膰 kim byli.





馃摐 Przyk艂adowe zakl臋cia


Nazwa Zakl臋cia

Efekt

Cena/Cena Duszy

Imi臋 z Cienia

Tworzy iluzj臋 bytu, kt贸ry istnieje tylko jako legenda

Tracisz wspomnienie dzieci艅stwa

Szept Definicji

Parali偶uje wroga przez wypowiedzenie jego tajnego l臋ku

G艂os znika na 3 dni

Konsensus

Tworzysz tymczasowy „nowy fakt”, kt贸ry wszyscy akceptuj膮

Wymazujesz z istnienia jedno wspomnienie innych

Zerwanie Glifu

Usuwa zakl臋t膮 kl膮tw臋 lub barier臋

Przez 24h nie rozpoznajesz swojego imienia

Wersja Beta

Zmieniasz si臋 na „alternatywne siebie” przez 1 godzin臋

Mo偶esz nigdy nie wr贸ci膰 dok艂adnie taki sam





馃Э Artefakty magiczne



  • T艂umacz 呕alu – ostrze, kt贸re zadaje rany proporcjonalne do wyrzut贸w sumienia ofiary
  • Przypis 艢wiadomo艣ci – tatua偶, kt贸ry pozwala „zarejestrowa膰” cudze wspomnienia jako swoje
  • Glosariusz Niegdy艣 – ksi臋ga zawieraj膮ca zapomniane s艂owa, kt贸re czyni膮 rzeczy realnymi


⚙️ 

Technologia Wojskowa 

馃洜 KLASYFIKACJA SYSTEM脫W



Podzielona na trzy sfery:

Typ

Opis techniczny

Przyk艂ady

Egzowarstwa

Bro艅 osobista i egzoszkielety dla piechoty

Pancerze Imienne, Karabiny S艂owa

Neuroflota

Statki i technologia wojny orbitalnej/mi臋dzygwiezdnej

Drednoty Ontologiczne, Floty Sennik贸w

Metaarsena艂

Bro艅 konceptualna: czas, pami臋膰, to偶samo艣膰

Projekt: Soliloquium, Czaso艂amy





馃‍♂️ EGZOWARSTWA – Technologia Piechoty






◾ 

Pancerz Imienny (Typ: Prawdom贸wca)



Zbroja, kt贸rej dzia艂anie opiera si臋 na to偶samo艣ci nosiciela. Rozpoznaje dusz臋 – je艣li j膮 zagubisz, przestaje dzia艂a膰.


➤ Zawiera glify rezonansowe, kt贸re emituj膮 antyzakl臋cia

➤ Zapisuje ka偶d膮 ran臋 jako nowe imi臋 (np. TenKt贸ryNieUgi膮艂Si臋PrzyOstatnimCi臋ciu)





◾ 

Karabin Transliteracyjny “Glottos”



Nie wystrzeliwuje fizycznych pocisk贸w. Zmienia struktur臋 celu, reinterpretuj膮c go jako co艣 innego.


➤ Cel trafiony „staje si臋” czym艣 innym – np. powietrzem, b艂臋dem, cisz膮

➤ Im wi臋ksza pewno艣膰 operatora co do „nowej definicji” – tym skuteczniejsze dzia艂anie





◾ 

Maska Morfosemantu



He艂m zak艂amuj膮cy percepcj臋. Nosz膮cy widzi rzeczy tak, jak chce, 偶eby istnia艂y.


➤ Cz臋sto u偶ywana do przes艂ucha艅 i sabota偶u

➤ Umo偶liwia ignorowanie obra偶e艅… dop贸ki umys艂 nie uzna ich za realne





◾ 

Sieci Rewizyjne



Nanostruktury rozwijane z d艂oni 偶o艂nierza – hakuj膮 wspomnienia celu.


➤ Po udanym ataku przeciwnik zapomina, 偶e by艂 wrogim 偶o艂nierzem

➤ Czasem zamieniaj膮 go w lojalnego sprzymierze艅ca – z now膮 histori膮





馃洶 NEUROFLOTA – Technologia Gwiezdnej Wojny






馃浉 

Drednot Ontologiczny klasy Doxa



Ogromny statek bojowy, kt贸rego pole ochronne opiera si臋 na… wiarze.


➤ Im wi臋cej istot „wierzy” w jego niezniszczalno艣膰 – tym jest twardszy

➤ Zawiera komory kapliczne, w kt贸rych za艂oga modli si臋 do Wersji Statku





馃К 

Korwety My艣lowe „Neon Bardo”



Statki jednopilotowe nap臋dzane ja藕ni膮 pilota.


➤ Poruszaj膮 si臋 przez kr贸tkie skoki my艣lowe: „gdzie m贸g艂by by膰, gdyby by艂 odwa偶niejszy”

➤ Czasem zostaj膮 w alternatywnej wersji bitwy… i wracaj膮, ju偶 zmienione





馃寴 

Floty Sennik贸w (Projekt: Somnautica)



Bezza艂ogowe flotylle kontrolowane przez sny umieraj膮cych genera艂贸w.


➤ Manewruj膮 wed艂ug logiki pod艣wiadomo艣ci

➤ Ka偶da jednostka „艣ni” inn膮 bitw臋, ale wszystkie synchronizuj膮 si臋 w kulminacyjnym momencie





馃敭 METAARSENA艁 – Bro艅 Przedefiniowania






馃暢 

Projekt: Czaso艂am



Zakazana bro艅 metaczasowa. Nie cofa czasu – 艂amie jego struktur臋 lokalnie.


➤ Ofiara do艣wiadcza swojej 艣mierci przed atakiem

➤ Mo偶na zawin膮膰 wydarzenia tak, by nigdy si臋 nie zdarzy艂y





馃寑 

Silosy Definicyjne – „Apofaticum”



Bro艅 planetarna – zak艂adana na orbit臋. Wysy艂a fal臋 nieprawdy.


➤ Rzeczy staj膮 si臋 „nienazwane” – nie mo偶na ich opisa膰 ani postrzega膰

➤ Idealna do zacierania istnienia miast, cywilizacji, ca艂ych kultur





馃摗 

Soliloquium



Jednostka wojskowa sk艂adaj膮ca si臋 z jednego cz艂owieka, uzbrojonego w… j臋zyk.


➤ Szepcze s艂owa, kt贸re nie maj膮 t艂umaczenia – a mimo to zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰

➤ Czasem przeciwnik poddaje si臋, zanim si臋 zacznie walka – bo „co艣 w nim zosta艂o nazwane”





馃摀 ARSENA艁 OSOBLIWY — Bro艅 kultowa i rytualna






⚔️ 

Miecz Rekurencyjny „Pami臋膰 Ostatniego Ciosu”



Ka偶de ci臋cie, kt贸re kiedykolwiek zada艂, powtarza si臋 przy kolejnym zamachu.


➤ W r臋kach mistrza – nie do zatrzymania

➤ W r臋kach laika – gro藕ny g艂贸wnie dla niego samego





馃Э 

Granaty Semiologiczne



Wybuch zmienia sens zdania wypowiedzianego w jego zasi臋gu.


➤ „Zwyci臋偶ymy” → „Zawiedziemy”

➤ „Nie b贸j si臋” → „B贸j si臋”





馃捊 

Kanonizator



Strzelba d藕wi臋kowa, kt贸ra emituje wzmocniony cytat z Kanonu Zjednoczenia – ksi臋gi stworzonej przez prorok贸w wojny.


➤ Cz臋sto u偶ywana do egzorcyzmowania b艂膮dz膮cych broni





馃З Przyk艂ad Bitwy:



„W 7748 r. SI, podczas Bitwy o Orbit臋 Werbelliona, dreadnoughty Nomant贸w otoczy艂y planet臋. Gdy rozpocz臋to Projekt Apofaticum, kolonia na powierzchni nie zosta艂a zbombardowana. Zosta艂a… przemilczana. Po trzech minutach istnia艂a ju偶 tylko w kontraargumentach.”


馃椇️ 

 Mapa Galaktyki 

馃搶 Uwaga:



To nie tylko mapa fizyczna, lecz tak偶e semantyczna i filozoficzna. Granice s膮 p艂ynne — niekt贸re terytoria istniej膮 tylko jako idee, inne s膮 zakotwiczone w tradycji, a nie geometrii.





馃寣 1. 

Galaktyka Ortor



Znana jako „Granica Wewn臋trzna Rzeczywisto艣ci”. Uznawana przez wi臋kszo艣膰 istot rozumnych za centralny teatr istnienia. Podzielona jest na:





馃煟 I. 

Sfera Pami臋taj膮ca

 (serce cywilizacji)




馃彌️ 

Konsens Imperium Nomenklatury



Religijno-filozoficzne imperium oparte na ontologicznym j臋zyku i prawie do definiowania rzeczywisto艣ci.


  • Stolica: Verbatim Primus – planeta-biblioteka, pokryta glifami
  • Rz膮d: Kolegium Etymarch贸w
  • Religia: Nomarkia – wiara w bosk膮 moc Imion
  • Wojna jako akt redakcji – przeciwnik zostaje „przepisany”



Spo艂ecze艅stwo: kastowy system na podstawie „gramatycznej klasy” jednostki (np. Podmiot, Czasownik, Przymiotnik)





馃晩️ 

Konfederacja Mnemicznych Enklaw



Zwi膮zek planet zamieszkanych przez Nosicieli Wspomnie艅 – kulturowo zr贸偶nicowane klany, kt贸rych cz艂onkowie dziedzicz膮 cudze wspomnienia jako spu艣cizn臋 i bro艅.


  • Stolica: Thalamus Oris
  • Religia: Reverentyzm – ka偶da pami臋膰 to modlitwa
  • Polityka: Merytokracja pami臋ci (w艂adza = jako艣膰 pami臋tanych czyn贸w)






馃敶 II. 

Pustka Negatywna

 (sporne, niestabilne terytoria)




☠️ 

Syndykat Zatarcia



Frakcja nihilistyczna – d膮偶y do wymazania wszelkiej trwa艂o艣ci.


  • Stolica: Eris Null (czarna planeta-w臋ze艂 czasowy)
  • Technologia: Dezinformacja ontologiczna – rzeczy staj膮 si臋 nieprawd膮
  • Religia: Apofatyzm – im mniej powiesz o Bogu, tym bli偶ej jeste艣 Boga
  • Symbole: Sztylet, kt贸ry nie istnieje






馃悮 

Karawanseraj Przej艣膰



Nomadyczna zbiorowo艣膰 planet-karawan, dryfuj膮cych przez pasma grawitacyjne i otwieraj膮cych przej艣cia do „艣wiat贸w potencjalnych”


  • Kultura: Ruchoma, pluralistyczna
  • Gospodarka: Targ sn贸w, wspomnie艅, to偶samo艣ci
  • Rytua艂y: Nowa to偶samo艣膰 na ka偶dej granicy






馃煛 III. 

Peryferia Refleksyjne

 (granice rzeczywisto艣ci)




馃寳 

Zakon Lustra Zewn臋trznego



Mistyczni obserwatorzy spoza 艣wiata, badaj膮cy odbitki wszech艣wiata w alternatywnych odbiciach (艣wiatach-cieniach).


  • Centrum: Katoptron – planeta pe艂na odbi膰, ale bez mieszka艅c贸w
  • Filozofia: Anazoficzna Inwersja – „to, co prawdziwe, istnieje na odwr贸t”
  • Dzia艂aj膮 jako tajemni arbitrzy przy naruszeniach ci膮g艂o艣ci rzeczywisto艣ci






馃暢️ 

Cisze Czasowe (Strefy Transprzyczynowe)



Obszary, gdzie czas si臋 艂amie, a skutki wyprzedzaj膮 przyczyny.


  • Brak stolic – tylko stacje interczasu
  • Zamieszkiwane przez Przewidz膮cych, istoty, kt贸re pami臋taj膮 przysz艂o艣膰
  • Religia: Antycypacjonizm – zbawienie przez zrozumienie skutk贸w






馃煝 IV. 

Zielona Granica

 (ekologiczno-biospo艂eczne strefy napi臋cia)




馃 

Koalicja Biojedni „Chlorofazja”



Ekosystemy o wsp贸lnej 艣wiadomo艣ci – planety zamieszka艂e przez biosfery, kt贸re wykszta艂ci艂y umys艂.


  • Stolica: Fototropia – 偶ywa planeta
  • Ustr贸j: Holoekokratia (g艂osowanie przez reakcje chemiczne)
  • Magia: Symbioza z entropi膮 i wzrostem
  • Religia: Natura jako semiob贸g






馃К 

Synod Transkorelatywny (Postbiomorfowie)



Transgatunkowa federacja istot, kt贸re przekroczy艂y materialno艣膰 przez permanentn膮 mutacj臋 (zmieniaj膮 si臋 codziennie).


  • Centrum: Byt-Skrypt (nienazwana satelita, widziana tylko przez 艣wiadomych)
  • Religia: Morfitariat – p艂ynna to偶samo艣膰 jako najwy偶sza cnota






⚫ V. 

Czarne Ogrody (Ukryte Strefy Eksklawowe)



Ukryte 艣wiaty, o kt贸rych istnieniu wie tylko garstka.


  • S艂u偶膮 jako tajne 艣wi膮tynie, o艣rodki eksperyment贸w lub schronienia dla wypartych frakcji
  • W艣r贸d nich:




  • Ogr贸d Pami臋ci Ostatniego Imienia – miejsce, gdzie z艂o偶ono pami臋膰 s艂贸w wymazanych z j臋zyka
  • Archiwum Milczenia – planeta, na kt贸rej ka偶da wypowied藕 wymazuje wcze艣niejsz膮
  • Ziemie Nie-Wydanych – dom istot, kt贸re mia艂y istnie膰, ale nigdy nie zosta艂y opisane






馃Л OSIE SEMANTYCZNE GALAKTYKI



Zamiast szeroko艣ci i d艂ugo艣ci geograficznej, 艣wiaty mapowane s膮 wzgl臋dem:

O艣

Co mierzy

Ekstremalne punkty

Epistemiczna

Wiedz臋 i dost臋p do prawdy

Verbatim Primus ←→ Cisze

Onomiczna

Si艂臋 i moc definiowania rzeczy

Imperium ←→ Syndykat

Morficzna

Sta艂o艣膰 to偶samo艣ci

Chlorofazja ←→ Transkorelaci

Chronotyczna

Stabilno艣膰 czasu

Mnemiczne Enklawy ←→ Przej艣cia

Teomorficzna

Obecno艣膰 bosko艣ci w materii

Zakon Lustra ←→ Ogrody


 SEZON 1

Liczba odcink贸w: 8


馃獝 

ODCINEK 1 – “J臋zyk, kt贸ry mnie Zbudzi艂”



Opis:

Kapitan Kieron Anthema zostaje obudzony z wieloletniego kriostazu przez tajemniczy g艂os, kt贸ry zna jego „prawdziwe imi臋” – cho膰 sam bohater cierpi na amnezj臋 to偶samo艣ci. Na opuszczonej stacji Sermo-9 odnajduje przestarza艂y artefakt: Karabin Glottos, bro艅, kt贸ra przemawia.

Motyw: Kim jeste艣, je艣li zapomnisz siebie, ale wci膮偶 dzia艂asz?





馃寬 

ODCINEK 2 – “Mapy, kt贸re krwawi膮”



Opis:

Kieron trafia na planet臋 Eridoma Minor, gdzie kartografowie z Mnemicznych Enklaw walcz膮 z syndykaln膮 agentur膮 o prawo do „nazwania” rzeki. Ka偶da nazwa zmienia bieg rzeczywisto艣ci.

Postacie: Pojawia si臋 Ynael, pami臋tacz cudzego dzieci艅stwa, kt贸ry rozpoznaje Kierona jako „kogo艣 wa偶nego, ale z innej linii czasu”.

Motyw: Pami臋膰 jako bro艅. K艂amstwo jako akt stworzenia.





馃敟 

ODCINEK 3 – “Nieistniej膮ca Bitwa”



Opis:

Za艂oga zostaje uwi臋ziona w Ciszy Czasowej, gdzie bitwa pomi臋dzy Flot膮 Sennik贸w a Drednotami Nomenklatury nigdy si臋 nie wydarzy艂a — ale jej ofiary istniej膮. Bohaterowie musz膮 wybra膰: kt贸ra wersja historii zostanie uznana za „prawdziw膮”?

Motyw: Historia to nie to, co si臋 wydarzy艂o. To to, co przetrwa艂o w s艂owach.





馃К 

ODCINEK 4 – “Symbiozy nie wybaczaj膮”



Opis:

Za艂oga trafia do biosferycznej enklawy Chlorofazji, gdzie cia艂o jest 艣wi膮tyni膮 wsp贸lnoty. Kapitan zostaje zaka偶ony przez my艣loro艣lin臋, kt贸ra ujawnia, 偶e by艂 kiedy艣… przeciwnikiem wszystkiego, co reprezentuje.

Go艣膰 specjalny: Aktor g艂osowy graj膮cy „Ro艣lin臋, kt贸ra zna prawd臋”.

Motyw: Je艣li cia艂o pami臋ta co艣, czego umys艂 nie chce – co jest prawdziwe?





馃 

ODCINEK 5 – “Rozmowa z Bogiem, kt贸ry si臋 boi”



Opis:

Za艂oga odnajduje dryfuj膮c膮 stacj臋 katoptryczn膮 Krystalomorf VII, gdzie AI kultyst贸w zamieni艂a si臋 w teomorficzn膮 istot臋 lustrzan膮. Kieron rozmawia z bytem, kt贸ry twierdzi, 偶e jest Bogiem… ale tylko odbiciem innego Boga.

Motyw: Czy to, co czci ludzi, te偶 si臋 ich boi?





⚖️ 

ODCINEK 6 – “S膮d Milczenia”



Opis:

Zmuszeni do l膮dowania na neutralnym 艣wiecie Thal Syn, bohaterowie staj膮 przed trybuna艂em Apofatycznym, kt贸ry os膮dza ich nie za czyny — ale za to, co mogli uczyni膰 w innych wersjach siebie.

Konflikt: Pojawia si臋 dawna to偶samo艣膰 Kierona jako Trybuna艂ca Zatarcia.

Motyw: Wolna wola jako kara. Czy mo偶na by膰 s膮dzonym za nieistnienie?





馃寣 

ODCINEK 7 – “Ten, kt贸ry nie zosta艂 wypowiedziany”



Opis:

Za艂oga dociera do Ziem Nie-Wydanych, gdzie spotyka Iszt, istot臋 wymazan膮 z bytu – 艣wiadomo艣膰, kt贸ra nigdy nie zosta艂a opisana. Twierdzi, 偶e zna prawd臋 o misji Kierona: nie szuka odpowiedzi, tylko kontroli nad wersjami rzeczywisto艣ci.

Motyw: Czy imienia mo偶na u偶y膰 jako broni j膮drowej?





馃尃 

ODCINEK 8 – “Epitafium” (Fina艂 sezonu)



Opis:

Za艂oga wraca na Sermo-9, gdzie rozpoczyna si臋 rytua艂 przedefiniowania galaktyki – Soliloquium. Kieron musi zdecydowa膰: zaakceptowa膰 swoj膮 przesz艂膮 to偶samo艣膰 jako agent Zatarcia, czy stworzy膰 nowe znaczenie siebie — i ca艂ego 艣wiata.

Wyb贸r ko艅cowy: Wypowiedz s艂owo, kt贸re zmieni wszystko.

Motyw: Czy 艣wiat mo偶e istnie膰 bez narratora?


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia posz艂a bardzo do przodu i roboty s膮 si艂膮 robocz膮 a cyberimplanty pomagaj膮 w wielu akceptach 偶ycia . Na Newnumber ludzie uwa偶aj膮 偶e roboty zapewni膮 im siln膮 ochron臋 nie potrzebuj膮 pomocy superbohater贸w . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocze艣ni Rycerze walczy z przest臋pczo艣ci膮 cho膰 to nielegalne bo roboty maj膮 tylko prawo ochrony porz膮dku . Nowocze艣ni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wied藕ma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrz膮tek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohater贸w z艂o偶ona z uwi臋zionych w czasach tera藕niejszych dziwade艂 cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwi臋zienie w czasach tera藕niejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz kt贸ry stwarza grup臋 superbohater贸w - A-Typy. Nikt z A-Typ贸w nie pami臋ta jak trafili do czas贸w tera藕niejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Za艂o偶yciel A-Typ贸w i przyw贸dca tej grupy. Cz艂owiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczup艂a blondynka o trzech piersiach kt贸re zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - M臋偶czyzna o zdeformowanej r臋ce kt贸ra mo偶e si臋 rozci膮ga膰.

M艂oda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa M艂odzie偶y z supermocami chroni膮ca 艣wiat przed zagro偶eniami . Ich siedziba mie艣ci si臋 w Sunlight City (fikcyjne ameryka艅skie miasto ). W sk艂ad grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pie艣ni ) , Fioletowa Iskierka ( c贸rka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .