Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Ephemeralizm


馃實 艢wiat: 

Klepsydrion




馃敭 Filozofia 艣wiata:



W Klepsydrionie wszystko, co trwa, jest martwe. Magia 偶yje tylko wtedy, gdy nie trwa zbyt d艂ugo — jak b艂ysk, impuls, migotni臋cie. 艢wiat jest pe艂en pot臋偶nych czar贸w, kt贸re dzia艂aj膮… przez jedn膮 sekund臋.


  • Czarodzieje, zwani Ephemerystami, ucz膮 si臋 nie mocy, lecz precyzji i rytmu.
  • Im szybsze i dok艂adniejsze zakl臋cia, tym pot臋偶niejsze ich kaskady.
  • Mistrzowie potrafi膮 rzuci膰 200 zakl臋膰 w minut臋, ka偶de inne.






馃敡 System Magii: 

Splot Ulotno艣ci




Zasady:



  1. Zakl臋cia trwaj膮 maks. 3 sekundy.
    Np. tarcza obronna istnieje tylko w momencie uderzenia. Potem znika.
  2. Zakl臋cia 艂膮cz膮 si臋 w 艂a艅cuchy.
    Ephemery艣ci tworz膮 „Sploty” – serie czar贸w jak nuty w muzyce.
  3. **Ka偶dy mag ma w艂asny Impuls – jednostk臋 czasu, kt贸r膮 czuje naturalnie.
    (np. 0,8 sekundy zamiast 1s – to jak „tempo wewn臋trzne”)
  4. Emocje wp艂ywaj膮 na d艂ugo艣膰 czaru.
    Strach skraca zakl臋cia, spok贸j je stabilizuje, a gniew mo偶e je zniszczy膰.
  5. Magia starcza na jedno u偶ycie.
    Zakl臋cia trzeba komponowa膰 za ka偶dym razem od nowa – nie da si臋 ich zapisa膰.






⌛ Klasy Mag贸w:


Klasa

Opis

Czasokrawcy

Tn膮 sekundy jak ostrzem – ataki b艂yskawiczne, mikrozakl臋cia bojowe.

Sekwencjoni艣ci

Buduj膮 zakl臋cia w rytmach – 艂膮cz膮 efekty w choreografie bitewne.

Zanikacze

Mistrzowie niewidzialno艣ci, ciszy i rozpadania si臋 – by by膰, gdy si臋 znika.

Rezonanci

Rzucaj膮 zakl臋cia przez d藕wi臋k, muzyk臋, mow臋 rytmiczn膮.

Chronoskrybowie

Potrafi膮 op贸藕nia膰 efekt czaru o kilka sekund – manipuluj膮 kolejno艣ci膮.





馃椇️ 艢wiat: Klepsydrion — 

Kraina Migotliwa




Regiony:



  1. Miasto Sekund – ogromne miasto podzielone na dzielnice wed艂ug tempa 偶ycia (np. Strefa 1.0s, 0.75s itd.).
  2. Szklane Morze – lodowe pustkowia, gdzie czary przekszta艂caj膮 si臋 w echo lodowe i wracaj膮 po czasie.
  3. Zegarowce – ruchome wie偶e kontroluj膮ce przep艂yw czasu w regionach.
  4. Wydma My艣li – pustynia, gdzie ka偶de s艂owo natychmiast znika — ale zostawia 艣lady emocjonalne.
  5. P臋tla P贸艂wieczna – obszar, w kt贸rym czas si臋 resetuje co 60 sekund.






馃К Spo艂ecze艅stwo:



  • Status spo艂eczny = precyzja magiczna.
    Ci, kt贸rzy potrafi膮 u偶ywa膰 zakl臋膰 z dok艂adno艣ci膮 do milisekund, s膮 elit膮.
  • Pami臋膰 ulotna: niekt贸re spo艂eczno艣ci zapominaj膮 wszystko po 24h, bo pami臋膰 to te偶 zakl臋cie.
  • Ksi膮偶ki s膮 bezwarto艣ciowe.
    Wiedza przekazywana jest przez rytua艂y czasowe lub taniec zakl臋膰.
  • S膮dy magiczne: os膮d polega na tym, kto szybciej rzuci przekonuj膮ce zakl臋cie prawdy.






馃‍♂️ Bestiariusz Ephemeralny:


Stworzenie

Opis

Sekundnik

Stworzenie z艂o偶one z fali czasu – istnieje tylko na chwil臋, ale powraca co minut臋.

Rytmotrawy

Ro艣liny, kt贸re wybuchaj膮 d藕wi臋kiem – wyczuwaj膮 rytm serca i go kopiuj膮.

Migotniki

Zwierz臋ta 偶yj膮ce tylko 7 sekund – rodz膮 si臋, kochaj膮, umieraj膮 – i reinkarnuj膮 w tej samej p臋tli.

Cieniotoki

Cienie podr贸偶uj膮ce tylko po sekundach. Mo偶na je zauwa偶y膰 tylko, gdy si臋 nie patrzy.





馃摵 Serial: 

„B艂ysk Za Kr贸tk膮 Wieczno艣膰”




Fabu艂a:



Gdy centralny zegar Klepsydrionu zaczyna przyspiesza膰, czas w 艣wiecie skraca si臋. Zakl臋cia dzia艂aj膮 ju偶 tylko 1,5 sekundy. Elita mag贸w panikuje. Jedna dziewczyna – Aretia, urodzona z impulsem 0,2s – uznawana za wadliw膮 – mo偶e by膰 jedyn膮, kt贸ra uratuje 艣wiat przed Zanikiem.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia posz艂a bardzo do przodu i roboty s膮 si艂膮 robocz膮 a cyberimplanty pomagaj膮 w wielu akceptach 偶ycia . Na Newnumber ludzie uwa偶aj膮 偶e roboty zapewni膮 im siln膮 ochron臋 nie potrzebuj膮 pomocy superbohater贸w . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocze艣ni Rycerze walczy z przest臋pczo艣ci膮 cho膰 to nielegalne bo roboty maj膮 tylko prawo ochrony porz膮dku . Nowocze艣ni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wied藕ma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrz膮tek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohater贸w z艂o偶ona z uwi臋zionych w czasach tera藕niejszych dziwade艂 cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwi臋zienie w czasach tera藕niejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz kt贸ry stwarza grup臋 superbohater贸w - A-Typy. Nikt z A-Typ贸w nie pami臋ta jak trafili do czas贸w tera藕niejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Za艂o偶yciel A-Typ贸w i przyw贸dca tej grupy. Cz艂owiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczup艂a blondynka o trzech piersiach kt贸re zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - M臋偶czyzna o zdeformowanej r臋ce kt贸ra mo偶e si臋 rozci膮ga膰.

M艂oda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa M艂odzie偶y z supermocami chroni膮ca 艣wiat przed zagro偶eniami . Ich siedziba mie艣ci si臋 w Sunlight City (fikcyjne ameryka艅skie miasto ). W sk艂ad grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pie艣ni ) , Fioletowa Iskierka ( c贸rka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .