馃實 艢wiat:
Klepsydrion
馃敭 Filozofia 艣wiata:
W Klepsydrionie wszystko, co trwa, jest martwe. Magia 偶yje tylko wtedy, gdy nie trwa zbyt d艂ugo — jak b艂ysk, impuls, migotni臋cie. 艢wiat jest pe艂en pot臋偶nych czar贸w, kt贸re dzia艂aj膮… przez jedn膮 sekund臋.
- Czarodzieje, zwani Ephemerystami, ucz膮 si臋 nie mocy, lecz precyzji i rytmu.
- Im szybsze i dok艂adniejsze zakl臋cia, tym pot臋偶niejsze ich kaskady.
- Mistrzowie potrafi膮 rzuci膰 200 zakl臋膰 w minut臋, ka偶de inne.
馃敡 System Magii:
Splot Ulotno艣ci
Zasady:
- Zakl臋cia trwaj膮 maks. 3 sekundy.
Np. tarcza obronna istnieje tylko w momencie uderzenia. Potem znika. - Zakl臋cia 艂膮cz膮 si臋 w 艂a艅cuchy.
Ephemery艣ci tworz膮 „Sploty” – serie czar贸w jak nuty w muzyce. - **Ka偶dy mag ma w艂asny Impuls – jednostk臋 czasu, kt贸r膮 czuje naturalnie.
(np. 0,8 sekundy zamiast 1s – to jak „tempo wewn臋trzne”) - Emocje wp艂ywaj膮 na d艂ugo艣膰 czaru.
Strach skraca zakl臋cia, spok贸j je stabilizuje, a gniew mo偶e je zniszczy膰. - Magia starcza na jedno u偶ycie.
Zakl臋cia trzeba komponowa膰 za ka偶dym razem od nowa – nie da si臋 ich zapisa膰.
⌛ Klasy Mag贸w:
Klasa |
Opis |
Czasokrawcy |
Tn膮 sekundy jak ostrzem – ataki b艂yskawiczne, mikrozakl臋cia bojowe. |
Sekwencjoni艣ci |
Buduj膮 zakl臋cia w rytmach – 艂膮cz膮 efekty w choreografie bitewne. |
Zanikacze |
Mistrzowie niewidzialno艣ci, ciszy i rozpadania si臋 – by by膰, gdy si臋 znika. |
Rezonanci |
Rzucaj膮 zakl臋cia przez d藕wi臋k, muzyk臋, mow臋 rytmiczn膮. |
Chronoskrybowie |
Potrafi膮 op贸藕nia膰 efekt czaru o kilka sekund – manipuluj膮 kolejno艣ci膮. |
馃椇️ 艢wiat: Klepsydrion —
Kraina Migotliwa
Regiony:
- Miasto Sekund – ogromne miasto podzielone na dzielnice wed艂ug tempa 偶ycia (np. Strefa 1.0s, 0.75s itd.).
- Szklane Morze – lodowe pustkowia, gdzie czary przekszta艂caj膮 si臋 w echo lodowe i wracaj膮 po czasie.
- Zegarowce – ruchome wie偶e kontroluj膮ce przep艂yw czasu w regionach.
- Wydma My艣li – pustynia, gdzie ka偶de s艂owo natychmiast znika — ale zostawia 艣lady emocjonalne.
- P臋tla P贸艂wieczna – obszar, w kt贸rym czas si臋 resetuje co 60 sekund.
馃К Spo艂ecze艅stwo:
- Status spo艂eczny = precyzja magiczna.
Ci, kt贸rzy potrafi膮 u偶ywa膰 zakl臋膰 z dok艂adno艣ci膮 do milisekund, s膮 elit膮. - Pami臋膰 ulotna: niekt贸re spo艂eczno艣ci zapominaj膮 wszystko po 24h, bo pami臋膰 to te偶 zakl臋cie.
- Ksi膮偶ki s膮 bezwarto艣ciowe.
Wiedza przekazywana jest przez rytua艂y czasowe lub taniec zakl臋膰. - S膮dy magiczne: os膮d polega na tym, kto szybciej rzuci przekonuj膮ce zakl臋cie prawdy.
馃♂️ Bestiariusz Ephemeralny:
Stworzenie |
Opis |
Sekundnik |
Stworzenie z艂o偶one z fali czasu – istnieje tylko na chwil臋, ale powraca co minut臋. |
Rytmotrawy |
Ro艣liny, kt贸re wybuchaj膮 d藕wi臋kiem – wyczuwaj膮 rytm serca i go kopiuj膮. |
Migotniki |
Zwierz臋ta 偶yj膮ce tylko 7 sekund – rodz膮 si臋, kochaj膮, umieraj膮 – i reinkarnuj膮 w tej samej p臋tli. |
Cieniotoki |
Cienie podr贸偶uj膮ce tylko po sekundach. Mo偶na je zauwa偶y膰 tylko, gdy si臋 nie patrzy. |
馃摵 Serial:
„B艂ysk Za Kr贸tk膮 Wieczno艣膰”
Fabu艂a:
Gdy centralny zegar Klepsydrionu zaczyna przyspiesza膰, czas w 艣wiecie skraca si臋. Zakl臋cia dzia艂aj膮 ju偶 tylko 1,5 sekundy. Elita mag贸w panikuje. Jedna dziewczyna – Aretia, urodzona z impulsem 0,2s – uznawana za wadliw膮 – mo偶e by膰 jedyn膮, kt贸ra uratuje 艣wiat przed Zanikiem.
Komentarze
Prze艣lij komentarz