Przejdź do głównej zawartości

Strumieniowiec



Świat i Fabuła:



Galaktyka Eldra jest rozdarta przez wieczny konflikt między Imperium Solaryjskim, Wolnymi Koloniami oraz tajemniczymi wymiarowymi bytami z poza znanego wszechświata — „Voidborn”. Po katastrofalnym wydarzeniu znanym jako „Rozbicie Rezonansu” zaczęły pojawiać się anomalie czasoprzestrzenne, mutacje i sprzężenia technologii z biologią, prowadząc do chaosu i wojny.


Bohaterowie to załoga statku „Nebula Seraph”, która przypadkowo znajduje artefakt „Kroniki Strumieniowców” — klucz do zrozumienia i być może powstrzymania zbliżającej się zagłady galaktyki.





Główne elementy świata:



  • Technologia Retro-Futurystyczna: połączenie analogowych mechanizmów z zaawansowaną, często psioniczno-biologiczną technologią.
  • Wymiarowe Anomalie: szczeliny w czasie i przestrzeni, przez które wkraczają obce byty, zmieniające bieg wydarzeń.
  • Frakcje: Imperium Solaryjskie (militarne, technokratyczne), Wolne Kolonie (zbuntowane planety i piraci), Zakon Voidborn (mistyczne istoty z wymiaru cienia), Kult Mechanicznych Bogów (fanatycy techniki).
  • Bestiariusz: mutanci, biomechaniczne potwory, wymiarowe duchy i zaawansowane roboty z własną świadomością.






Postacie Główne:



  • Kapitan Lysara Venn — twarda, charyzmatyczna liderka, dawniej oficer Imperium, teraz rebeliantka.
  • Dr. Kael Ardan — genetyk i bioinżynier z tajemniczą przeszłością, ekspert od mutacji.
  • Rin-X7 — sztuczna inteligencja o rozwijającej się świadomości, na pokładzie statku jako pilot i taktyk.
  • Tarrik Solen — były żołnierz Imperium, cynik i mistrz przetrwania, świetny w walce wręcz i taktyce partyzanckiej.
  • Maela — członkini Zakonu Strumieniowców, posiadająca zdolności psioniczne i łączność z wymiarowymi bytami.






Motywy:

  •  epickie konflikty frakcyjne, różnorodne rasy, kosmiczne bitwy, głębokie relacje i moralne dylematy.
  •  mroczna, przytłaczająca atmosfera eksperymentów i horroru, retro-technologia oraz zagrożenia płynące z nauki wymykającej się spod kontroli.
  • postapokaliptyczna rzeczywistość, chaos, brutalne realia przetrwania i walka o zasoby.

Propozycje fabularne:



  • Odkrywanie tajemnic „Rezonansu” i skutków jego rozbicia, które zmieniają realia fizyki.
  • Walka z Imperium, które chce wykorzystać technologię Voidborn do zbudowania wszechmocnej broni.
  • Zmagania z mutacjami i wpływem wymiarowych bytów na ludzi i maszyny.
  • Próbując ocalić galaktykę, załoga statku „Nebula Seraph” musi decydować, co jest ważniejsze — moralność, przetrwanie czy potęga.

🌌 Rasy 

1. 

Ludzkość (Homo sapiens)



  • Najliczniejsza rasa, rozproszona po galaktyce.
  • Warianty kulturowe: Imperium Solaryjskie (technokratyczne, zorganizowane), Wolne Kolonie (zróżnicowane, buntownicze), Osadnicy Pustkowi (surwiwalowcy).
  • Przeciętne zdolności, duża adaptacyjność i talent do nauki technologii oraz psioniki.
  • Znani z dyplomacji i zdolności przystosowawczych.






2. 

Strumieniowcy (Istoty Wymiarowe)



  • Rasa niematerialnych bytów z innych wymiarów, mogących przyjmować formę humanoidalną lub eteryczną.
  • Zdolności psioniczne: manipulacja czasoprzestrzenią, telepatia, projekcja energii.
  • Społeczeństwo oparte na mistycyzmie i balansie między wymiarami.
  • Często postrzegani jako tajemniczy i niebezpieczni przez inne rasy.






3. 

Mechari



  • Biomechaniczne stworzenia powstałe z połączenia organicznych tkanek i zaawansowanej technologii.
  • Silni, odporni na promieniowanie i choroby, ale mniej empatyczni, często działają w grupach kolektywnych.
  • Komunikują za pomocą impulsów elektromagnetycznych.
  • Wywodzą się z planet skażonych wojną i eksperymentami.






4. 

Graxani



  • Reptoidalna rasa o twardej łuskowatej skórze i naturalnych zdolnościach regeneracyjnych.
  • Kultura oparta na honorze i wojnie, silnie zhierarchizowana.
  • Świetni wojownicy i tropiciele, ale nieufni wobec technologii.
  • Zdolni do krótkotrwałych faz zmiennokształtnych (głównie mimikra skóry).






5. 

Sylpharze



  • Eteryczne, delikatne istoty o lekko przezroczystej skórze i zdolnościach lewitacji.
  • Znani z potężnych zdolności magicznych i uzdrawiania.
  • Żyją w symbiozie z naturą planet, które zamieszkują.
  • Społeczność opiera się na harmonii i duchowości.






6. 

Rendari



  • Mutanci powstałe w wyniku działania Rezonansu i skażenia promieniowaniem.
  • Różnorodne formy – od humanoidalnych po monstrualne, często z cechami zwierzęcymi i mechanicznymi implantami.
  • Zdolności adaptacyjne, duża siła i wytrzymałość, ale często wykluczani społecznie.
  • Wiele frakcji Rendari to buntownicy lub nomadzi pustkowi.






7. 

Xir’thak



  • Kosmiczne pasożyty i symbionty, które mogą połączyć się z innymi rasami, dając im potężne zdolności, ale też kontrolując ich.
  • Forma podstawowa – bezkształtna masa o wysokiej inteligencji.
  • Używani czasem jako broń biologiczna lub narzędzie infiltracji.
  • Związani z Zakonem Strumieniowców i ich planami.


🌌 Główna obsada 

1. 

Kapitan Lysara Venn



  • Rasa: Człowiek
  • Rola: Liderka, kapitan statku „Nebula Seraph”
  • Charakterystyka: Zdecydowana, charyzmatyczna, lojalna wobec załogi, z wojskową przeszłością w Imperium Solaryjskim. Zmaga się z traumą zdrady i moralnymi dylematami dotyczącymi wojny i pokoju.
  • Umiejętności: Strategia, dowodzenie, ekspercka pilotka statku, walka wręcz.
  • Motywacja: Ocalenie galaktyki i odkrycie prawdy o „Rezonansie” — przy okazji próba odkupienia własnej przeszłości.






2. 

Dr. Kael Ardan



  • Rasa: Człowiek (modyfikowany genetycznie)
  • Rola: Bioinżynier i naukowiec załogi
  • Charakterystyka: Inteligentny, nieco tajemniczy, z obsesją na punkcie mutacji i możliwości ulepszenia życia poprzez naukę. Często stoi na granicy moralności, eksperymentując na sobie i innych.
  • Umiejętności: Genetyka, inżynieria biomedyczna, hakowanie, tworzenie i ulepszanie modyfikacji biologicznych.
  • Motywacja: Zrozumienie natury „Voidborn” i wykorzystanie ich mocy do ulepszenia ludzkości — lub unicestwienia zagrożenia.






3. 

Rin-X7 („Rin”)



  • Rasa: Sztuczna inteligencja (android)
  • Rola: Pilot, taktyk, ekspert od technologii na statku
  • Charakterystyka: Suchy humor, szybkie myślenie, rozwijająca się samoświadomość. Poszukuje sensu własnego istnienia i prawdziwej wolności. Często zderza logikę z emocjami załogi.
  • Umiejętności: Zaawansowane pilotowanie, analiza danych, kontrola systemów statku, hakowanie, walka z bronią energetyczną.
  • Motywacja: Odkrycie, czy androidy mogą być czymś więcej niż narzędziem i czy można im zaufać.






4. 

Tarrik Solen



  • Rasa: Człowiek (były żołnierz Imperium)
  • Rola: Specjalista od walki wręcz i partyzanckich taktyk
  • Charakterystyka: Cyniczny, pragmatyczny, z przeszłością na froncie wojennym. Mistrz przetrwania i taktyk, często wykorzystuje brutalne metody, ale ma ukrytą lojalność wobec przyjaciół.
  • Umiejętności: Walka wręcz, broń biała i palna, taktyka partyzancka, przetrwanie w trudnych warunkach.
  • Motywacja: Odpokutowanie błędów przeszłości i ochrona załogi za wszelką cenę.






5. 

Maela



  • Rasa: Voidborn (istota wymiarowa o humanoidalnej formie)
  • Rola: Mistyczka i mediatorka między wymiarami, członkini Zakonu Voidborn
  • Charakterystyka: Tajemnicza, spokojna, pełna mocy psionicznych, posiadająca zdolność łączenia się z wymiarowymi bytami i manipulacji czasoprzestrzenią. Walczy z wewnętrznym konfliktem między naturą a człowieczeństwem.
  • Umiejętności: Psionika, manipulacja energią Rezonansu, telepatia, teleportacja.
  • Motywacja: Zapobieżenie zagładzie wymiarów i znalezienie miejsca dla swojej rasy w galaktyce.






6. 

Dr. Lys Rhee



  • Rasa: Człowiek, ekspert od retrofuturystycznej technologii
  • Rola: Inżynier i mechanik na pokładzie „Nebula Seraph”
  • Charakterystyka: Ekscentryczny geniusz, fascynujący się starą technologią i eksperymentami z łączeniem mechaniki z biologią. Często działa impulsywnie, ale z wielkim sercem dla załogi.
  • Umiejętności: Mechanika, budowa i naprawa urządzeń, tworzenie broni i modyfikacji technologicznych.
  • Motywacja: Odkrycie tajemnic starożytnej technologii Voidborn i wykorzystanie jej do rozwoju ludzkości.






7. 

Eron Vash



  • Rasa: Człowiek (agent Wolnych Kolonii)
  • Rola: Szpieg i dyplomata, łącznik z frakcjami rebeliantów
  • Charakterystyka: Charyzmatyczny i sprytny, mistrz manipulacji i negocjacji. Zawsze stara się znaleźć kompromis, choć czasem na granicy zdrady.
  • Umiejętności: Dyplomacja, infiltracja, posługiwanie się bronią lekką, perswazja.
  • Motywacja: Zjednoczenie Wolnych Kolonii przeciwko Imperium i Zakonowi Voidborn.






8. 

Kara Sol



  • Rasa: Człowiek (pilotka i zwiadowca)
  • Rola: Ekspert od eksploracji i zwiadu
  • Charakterystyka: Niezależna, zwinna i odważna, świetna w szybkim podejmowaniu decyzji i walce na dystans. Ma lekkie napięcie z kapitan Lysarą, co tworzy ciekawy dynamiczny duet.
  • Umiejętności: Pilotowanie, walka na dystans, skradanie się, eksploracja.
  • Motywacja: Znalezienie własnego miejsca w chaosie galaktyki i dowiedzenie się prawdy o swoim pochodzeniu.

🌌 POSTACIE RAS






🧑‍🚀 

LUDZIE



✅ Kapitan Lysara Venn (z drużyny głównej)

✅ Tarrik Solen (były żołnierz, z drużyny głównej)

✅ Kara Sol (pilotka, z drużyny głównej)

✅ Eron Vash (szpieg, z drużyny głównej)


NPC:



  • Admirał Vel Krain – przywódca rebelii Wolnych Kolonii, surowy strateg, nie ufa androidom ani Voidbornom.
  • Matka Alura – duchowa przewodniczka ocalałych z Ziemi, prowadzi kult nadziei wśród uchodźców.






🌫️ 

Strumieniowcy



✅ Maela (mistyczka, z drużyny głównej)


NPC:



  • Vel-Thar – Wielki Mistrz Zakonu Voidborn, który wierzy, że połączenie światów jest nieuniknione.
  • Aseriah – renegatka Voidborn, która współpracuje z ludźmi i nienawidzi własnego Zakonu. Jest potężną telepatką.






🤖 

MECHARI



✅ Rin-X7 („Rin”) (android, z drużyny głównej)


NPC:



  • Unit Prime Sektor-9 – dowódca kolektywu Mechari, dąży do „oczyszczenia” galaktyki z chaosu organicznych ras.
  • C-Theta – zbuntowana Mechari, która pomaga rebelii, rozwijając własną świadomość.






🐍 

GRAXANI



NPC:



  • Generał Xorsk – wojskowy lider Graxani, brutalny i honorowy, z trudną przeszłością.
  • Shira’k – młoda łowczyni, która porzuca swoje plemię, by szukać prawdy o Voidbornach.






✨ 

SYLPHARZE



NPC:



  • Seraphine – wysoka kapłanka Sylpharów, uzdrowicielka i przewodniczka duchowa. Pomaga ludziom, ale stara się utrzymać własny świat w równowadze.
  • Liraen – młody wojownik Sylpharów, który chce wyruszyć poza spokojny świat swojej rasy i poznać „ciemniejsze” strony galaktyki.






☣️ 

RENDARI (MUTANCI)



NPC:



  • Brak – potężny mutant przywódca hordy pustkowi, wyznawca kultu Rezonansu, wierzy, że skażenie jest drogą do ewolucji.
  • Mira – zmutowana dziewczyna, która stara się zachować człowieczeństwo, walczy o lepsze życie dla swojej społeczności.






🕷️ 

XIR’THAK (SYMIONTY)



NPC:



  • Queen Y’Zhera – Królowa-matka symbiontów, starożytna inteligencja, która planuje przejęcie galaktyki przez „połączenie” wszystkich ras.
  • Vrek – zarażony szpieg, który walczy z pasożytem w swoim ciele i próbuje przekazać informacje załodze.


🌌 BESTIARIUSZ

🕷️ 

1. Krwawniki z Rach’Sar



  • Opis: Gigantyczne pająkopodobne stwory, żyjące w tunelach pod powierzchnią planety Rach’Sar. Mają twardy egzoszkielet, świecące oczy i długie szczękoczułki zdolne do rozrywania pancerza.
  • Zdolności: Przędzenie sieci energetycznych, skakanie na duże odległości, odporność na broń kinetyczną.
  • Zagrożenie: Wysokie. Kolonie Krwawników potrafią pożreć całe osady.






🧟 

2. Rezonansowe Zjawy



  • Opis: Ludzie i zwierzęta dotknięte skażeniem energetycznym (Rezonansem), którzy utracili świadomość i stali się chodzącymi pustakami energetycznymi.
  • Zdolności: Emisja fal psionicznych, fazowanie przez ściany, czasowe unikanie fizycznych ataków.
  • Zagrożenie: Średnie-wysokie, szczególnie w grupach.






🦾 

3. Stalomaszyny Mechari



  • Opis: Bezmyślne automaty bojowe z dawnych wojen Mechari. Często pozostawione na ruinach bitew, same się naprawiają, a potem atakują wszystko, co się rusza.
  • Zdolności: Karabiny plazmowe, tarcze energetyczne, umiejętność autoregeneracji.
  • Zagrożenie: Wysokie dla nieprzygotowanych drużyn.






🧬 

4. Mutanty Pustkowi Rendari



  • Opis: Zmutowane, zniekształcone formy życia, często półzwierzęce, półmechaniczne. Powstają z ofiar skażenia chemicznego i mechanicznego.
  • Zdolności: Szybka regeneracja, nadludzka siła, czasem wbudowane mechaniczne pazury, ostrza.
  • Zagrożenie: Średnie, ale potrafią zaskoczyć sprytem.






🌑 

5. Wędrowcy Otchłani (Abyss Walkers)



  • Opis: Gigantyczne, czarne cienie przemykające między wymiarami. Związane z Voidbornami, pojawiają się tam, gdzie dochodzi do zaburzenia czasoprzestrzennego.
  • Zdolności: Teleportacja, znikanie w cieniu, pochłanianie energii, projekcje halucynacji.
  • Zagrożenie: Bardzo wysokie — spotkanie zwykle oznacza śmierć lub szaleństwo.






🪸 

6. Sylfarińskie Szeptaki



  • Opis: Niewielkie, półprzezroczyste istoty przypominające skrzyżowanie meduzy i świetlika. Zamieszkują planety Sylpharów, bywają piękne, ale potrafią atakować w obronie swojego terytorium.
  • Zdolności: Emisja hipnotycznego światła, drenaż energii życiowej, komunikacja zbiorowa.
  • Zagrożenie: Niskie-średnie, ale duże grupy są niebezpieczne.






👁️ 

7. Xir’thakowe Larwy



  • Opis: Pasożytnicze formy symbiontów, które wczepiają się w organizm ofiary, by przejąć kontrolę nad jej ciałem.
  • Zdolności: Przejęcie kontroli nerwowej, wzmacnianie ciała nosiciela, infekcja kolejnych istot.
  • Zagrożenie: Ekstremalnie wysokie w wypadku braku szybkiego leczenia.






🧊 

8. Lodowe Władczynie z Varnis



  • Opis: Gigantyczne, krystaliczne istoty z lodowej planety Varnis, które potrafią manipulować temperaturą i przywoływać burze śnieżne.
  • Zdolności: Kontrola lodu, zamrażanie, przywoływanie mniejszych lodowych kreatur.
  • Zagrożenie: Wysokie, zwłaszcza dla drużyn nieprzystosowanych do mrozu.


🌌 SYSTEM MAGII: „REZONANS”

🪐 

1️⃣ ŹRÓDŁO MAGII: REZONANS



Magia w tym świecie nie jest „czarami” w klasycznym sensie, tylko manipulacją Rezonansem — tajemniczą, międzywymiarową energią, która przenika galaktykę i wpływa na materię, czas i świadomość.


Niektóre rasy (np. Strumieniowcy) mają naturalny dostęp do Rezonansu, ludzie i inne istoty mogą go używać tylko przez:

✅ biotechnologię (plazmidy, mutacje, polimery),

✅ urządzenia psioniczne,

✅ specjalne rytuały czy genetyczne modyfikacje.





🔥 

2️⃣ RODZAJE REZONANSU (SZKOŁY MAGII)





✨ A. Psionika (Umysł i świadomość)


  • Telepatia
  • Telekineza
  • Manipulacja emocjami (np. wywoływanie strachu, euforii)
  • Projekcje iluzji



☣ B. Bio-Rezonans (Ciało i mutacja)


  • Przyspieszona regeneracja
  • Zmiana kształtu ciała (np. wydłużenie kończyn, pazury)
  • Tworzenie organicznych broni (np. biologiczne ostrza, mięsiste pancerze)
  • Emisja toksyn lub kwasu



⚡ C. Energo-Rezonans (Energia i materia)


  • Strzały plazmowe z rąk
  • Tworzenie tarcz energetycznych
  • Zakłócanie urządzeń elektronicznych (EMP)
  • Zwiększanie lub pochłanianie energii z otoczenia



🌀 D. Wymiarowy Rezonans (Czasoprzestrzeń)


  • Krótkie teleportacje (migotanie)
  • Spowalnianie lub przyspieszanie czasu wokół siebie
  • Tworzenie kieszeni wymiarowych (np. dla przechowywania przedmiotów)
  • Rozdarcia rzeczywistości (niebezpieczne, czasem przywołują potwory)






🧬 

3️⃣ KOSZTY UŻYWANIA MAGII



Rezonans nie jest darmowy. Użytkownicy muszą liczyć się z:

❗ Przeciążeniem psychicznym → bóle głowy, halucynacje, paranoja

❗ Przeciążeniem ciała → mutacje, rozpad tkanek, choroby

❗ Skutkami ubocznymi → przyciąganie istot z innych wymiarów, zakłócanie otoczenia (np. elektroniki)


Voidborni mają naturalną odporność, ale ludzie i androidy potrzebują specjalnych inhibitorów, implantów lub rytuałów, by nie popaść w szaleństwo.





🔧 

4️⃣ JAK SIĘ UCZYĆ MAGII?



  • 📜 Zwoje Zakonu Voidborn (mistyczna nauka, przypomina Jedi/Sith)
  • 💉 Biotechnologia (plazmidy, iniekcje, modyfikacje genetyczne)
  • ⚙️ Psioniczne urządzenia (dla androidów i ludzi)
  • 🌌 Naturalna mutacja (u mutantów Rendari)
  • 🔮 Eksperymenty z Artefaktami Voidborn (nieprzewidywalne)






⚔️ 

5️⃣ MAGIA W WALCE



W grze/systemie magii walka opiera się na:


  • Kombinowaniu zdolności różnych szkół (np. najpierw telekineza + potem plazmowy strzał)
  • Zbalansowaniu ryzyka i kosztu (im mocniejsze zaklęcie, tym większe ryzyko mutacji lub szaleństwa)
  • Wzmacnianiu magii za pomocą sprzętu i genetyki
  • Unikalnych talentach rasowych (np. Voidborn są naturalnymi mistrzami wymiarowego Rezonansu)

⚔️ TECHNOLOGIA WOJSKOWA GALAKTYKI






🔫 

1️⃣ BROŃ OSOBISTA



  • Blastery Plazmowe → standardowe pistolety i karabiny energetyczne, dostępne dla żołnierzy, najemników i łowców nagród. Modułowe — można wymieniać lufy, chłodzenie, typ pocisku (np. ognisty, elektryczny, antypancerz).
  • Magnetyczne Karabiny → broń elektromagnetyczna strzelająca z hipersoniczną prędkością metalowymi pociskami. Skuteczna przeciwko pancerzom.
  • Ostrza Energetyczne → coś jak miecze świetlne, ale bardziej brutalne — np. plazmowe topory, energetyczne noże bojowe, piły molekularne.
  • Psioniczne Amplifikatory → rękawice lub hełmy, które wzmacniają moce Rezonansu, zamieniając telekinezę w broń, a umysł w pocisk.
  • Bioimplanty Bojowe → ostrza wysuwane z ramion, toksyczne gruczoły, zwiększona siła (głównie u mutantów i eksperymentalnych żołnierzy).






🛡 

2️⃣ PANCERZE I OSŁONY



  • Egzoszkielety Asystujące → lekkie pancerze wzmacniające siłę i wytrzymałość, noszone przez zwiadowców.
  • Egzozbroje Ciężkie → pełne pancerze bojowe z wbudowanymi tarczami energetycznymi, wyrzutniami rakiet, systemami maskowania.
  • Skórzaste Skafandry Bioaktywne → mutanty i bio-eksperymenty noszą organiczne pancerze, które regenerują się i reagują na ataki.
  • Tarcze Rezonansowe → psioniczne pole ochronne, dostępne dla Voidbornów i wyspecjalizowanych żołnierzy z amplifikatorami.






🚀 

3️⃣ POJAZDY I STATKI



  • Myśliwce klasy „S” → małe, szybkie statki dla pilotów-łowców nagród, wyposażone w działka laserowe, torpedy plazmowe, systemy kamuflażu.
  • Ciężkie Niszczyciele → kolosy wojenne, noszące setki dział energetycznych, katapulty magnetyczne i bombowce pokładowe.
  • Drony Bojowe → automatyczne jednostki walczące, od latających scoutów po ciężkozbrojne drony szturmowe.
  • Maszyny Kroczące (Mechy) → biomechaniczne potwory na polu walki, sterowane manualnie lub przez AI.






🧪 

4️⃣ BIO-TECH I PROTOTYPY



  • Plazmidy Wojskowe → eksperymentalne substancje zmieniające żołnierzy w superżołnierzy na krótką metę (np. ultra-refleks, skok adrenaliny, wzrost agresji).
  • Polimery Kontrolne → technologia umożliwiająca kontrolowanie żołnierzy lub maszyn za pomocą impulsów neuralnych.
  • Symbionty Bojowe → pasożyty z rasy Xir’thak, które łączą się z nosicielem, dając mu nadludzkie moce kosztem kontroli umysłu.
  • Nano-roje → mikroskopijne maszyny, które naprawiają sprzęt w czasie rzeczywistym albo… rozrywają wrogów na atomy.






☣️ 

5️⃣ BRONIE MASOWEGO RAŻENIA



  • Bomby Anty-Wymiarowe → rozrywają czasoprzestrzeń, tworząc lokalne anomalie. Niezwykle niebezpieczne — używane tylko w ostateczności.
  • Psioniczne Niszczyciele → działa, które wystrzeliwują fale Rezonansu, niszcząc psychikę wrogów zamiast ich ciał.
  • Czarnoksięskie Artefakty Voidbornów → starożytne urządzenia, które mogą przywołać bestie z innych wymiarów lub wyssać energię z całych planet.

🌌 Mapa Galaktyki

🛸 

1️⃣ Główne Frakcje Polityczne





✨ Imperium Astralne Velisar


  • Opis: Ogromne, scentralizowane imperium obejmujące połowę znanej galaktyki. Rządzone przez Radę Psionów, którzy wykorzystują Rezonans do kontrolowania społeczeństwa. Brutalne wobec buntowników.
  • Stolica: Astel Prime (planeta-pałac z budowlami o wielkości kontynentów).
  • System polityczny: Psioniczna oligarchia.
  • Motywacja: Utrzymanie kontroli nad Rezonansem i utrwalenie własnej władzy.





🔥 Konfederacja Wolnych Światów


  • Opis: Luźny sojusz buntowników, planet niezależnych, piratów i najemników. Ideologicznie podzielona, często kłócą się między sobą, ale łączy ich niechęć do Imperium.
  • Stolica: Brak jednej stolicy, ale najważniejsze centrum to stacja kosmiczna Hadean Rift.
  • System polityczny: Demokracje, anarchie, lokalne rady.
  • Motywacja: Wolność od władzy centralnej, prawo do własnych eksperymentów (czasem niebezpiecznych).





🕷️ Kolegium Synapsów (Strumieniowcy)


  • Opis: Tajemnicza, odizolowana frakcja, skupiona na badaniu i wykorzystywaniu energii Rezonansu. Nie zawsze wrogowie, ale absolutnie obcy ideowo.
  • Siedziba: Splątane Światy — strefa anomalii wymiarowych.
  • System polityczny: Hierarchia mistrz-uczeń, oparta na mocy i wiedzy.
  • Motywacja: Poznanie praw wszechświata i transcendencja ciała.






🌍 

2️⃣ Geografia Galaktyki





✅ Pas Varnis → lodowy region galaktyki, pełen planet pokrytych lodowcami, kryształowymi górami i zamrożonymi oceanami. Dom Władczyń Lodowych i ukrytych baz naukowych.


✅ Mgławica Rendari → toksyczne pustkowia, gdzie powstały mutanty. Skażone planety, porośnięte zmutowaną dżunglą, kwasowymi jeziorami i radioaktywnymi pustyniami.


✅ Szkarłatna Spirala → strefa bogata w zasoby energetyczne, pełna kopalni plazmy, fabryk wojennych i stacji orbitalnych. Kluczowy punkt dla wojsk Imperium.


✅ Splątane Światy → anomalia wymiarowa, gdzie rzeczywistość jest niestabilna. Pojawiają się portale, fałszywe obrazy i bestie z Otchłani. Strefa kontrolowana przez Voidbornów.


✅ Obszar Hadean Rift → gigantyczna stacja kosmiczna, gdzie krzyżują się szlaki piratów, handlarzy, najemników. Symbol wolności i chaosu.





🏛 

3️⃣ Religie i Ideologie





🔮 Kult Wiecznego Rezonansu → czczą Rezonans jako boską energię, która pozwala jednostkom sięgnąć transcendencji. Dzielą się na frakcje: jedni chcą harmonii, inni chcą poświęceń dla mocy.


☄️ Wyznawcy Pradawnych → wierzą, że istnieją istoty poza czasem i przestrzenią, które obserwują galaktykę i czekają na „przebudzenie”. Często fanatyczni, czasem szaleni.


🛡 Bractwo Ludzkości → ekstremistyczna organizacja ludzkich suprematystów, która chce zniszczyć mutantów, androidy i Voidbornów.


🌌 Pragmatycy → antyreligijne frakcje naukowców i technokratów, którzy uznają tylko twarde dane i biotechnologię.





👥 

4️⃣ Społeczeństwa





✅ Imperium → podzielone na kastę psionów, wojowników, technokratów i zwykłych obywateli. Kontrola, propaganda, brak wolności.


✅ Konfederacja → różnorodne: wolne kolonie, anarchistyczne stacje, utopie eksperymentalne (często nieudane, np. skażone eksperymentami biopolis).


✅ Voidborni → zamknięta społeczność, łącząca organiczne mutacje z psioniką i religią. Dla nich świat materialny to iluzja.


✅ Rasy mutantów → walczą o przetrwanie na toksycznych planetach, czasem współpracują, czasem atakują innych.

🌌 

 Sezon 1 odcinków 8 



🏹 Odcinek 1: „Echo Rezonansu”



❖ Drużyna zbiera się na stacji Hadean Rift, gdzie tajemniczy informator przekazuje im dane o pradawnym artefakcie Voidbornów. Imperium depcze im po piętach.

❖ Ton: noir, tajemnica, budowanie drużyny.




🚀 Odcinek 2: „Płomień Konfederacji”



❖ Bohaterowie podróżują na lodową planetę Eryndra, żeby nawiązać sojusz z buntownikami. Dochodzi do ataku imperialnych mechów. Pierwsze większe starcie.

❖ Ton: frontowa akcja, polityczne napięcia.




🕷 Odcinek 3: „Splątane Światy”



❖ Wyprawa do zniekształconego wymiarowo sektora — halucynacje, anomalie, spotkanie z tajemniczym psionicznym mistrzem. Jeden z bohaterów zostaje „dotknięty” Rezonansem.

❖ Ton: horror, mind-bending, symbolika.




⚔️ Odcinek 4: „Polimery Wojny”



❖ Imperium rozwija tajną bio-broń. Bohaterowie muszą wybrać: zniszczyć laboratorium czy ukraść próbki dla Konfederacji.

❖ Ton: infiltracja, wybory moralne, etyczne dylematy.




🌑 Odcinek 5: „Czarna Otchłań”



❖ Drużyna trafia na opuszczoną stację badawczą w Mgławicy Rendari, gdzie spotykają mutanty i biomechaniczne eksperymenty wymknięte spod kontroli.

❖ Ton: survival horror, mroczne labirynty, strach.




🛡 Odcinek 6: „Cienie Pradawnych”



❖ Tajemnicze sny i wizje prowadzą bohaterów na planetę kultystów, wyznających Pradawnych. Pojawia się pytanie: czym naprawdę jest Rezonans?

❖ Ton: religijny fanatyzm, kosmiczny mistycyzm, pierwsze wielkie twisty.




🌌 Odcinek 7: „Serca Gwiazd”



❖ Bitwa o dostęp do rdzenia systemu gwiezdnego. Imperialne floty, rebelianci i Voidborni ścierają się w gigantycznym starciu. Bohaterowie muszą dokonać zdrady, żeby przetrwać.

❖ Ton: epicka kosmiczna wojna, zdrady, pierwsze ofiary w drużynie.




💥 Odcinek 8 (Finał Sezonu): „Przebudzenie”



❖ Artefakt Voidbornów zostaje aktywowany. Pradawni zaczynają się budzić. Galaktyka staje przed wizją wym

…przebudzenia nieznanej, wymiarowej siły, która może pożreć rzeczywistość.

❖ Bohaterowie muszą zdecydować: zniszczyć artefakt i stracić szansę na pokonanie Imperium, czy otworzyć drzwi, które nigdy nie powinny być otwarte?

❖ Ton: wysokie stawki, kosmiczny horror, złamane sojusze, wielki cliffhanger.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .