Republika Ostatniego Bastionu (ROBAM)
Motto: „W cieniu zniszczenia, my jesteśmy światłem.”
Charakterystyka:
ROBAM to federacyjna, wojskowo-polityczna superstruktura stworzona przez ocalałe cywilizacje różnych wymiarów i planet, które zjednoczyły się, by chronić pozostałości znanych wszechświatów przed chaosem, inwazją oraz zagładą egzystencji jako takiej.
Inspiracje:
- zdegradowane strefy postapokaliptyczne, anomalie, zmutowana flora i fauna, zdegradowane społeczności.
- realistyczne oddziały specjalne, taktyczne jednostki reagowania, konflikt asymetryczny, buntownicze frakcje.
- wielkie floty, polityczne machinacje, planety w ogniu konfliktów, galaktyczne wojny, rady międzygatunkowe.
- kult maszyn, nadludzcy wojownicy, herezja i fanatyzm w walce o przetrwanie, bezlitosne dyktatury planetarne.
- propaganda wojskowa, masowe armie, wojna totalna z obcymi formami życia, społeczeństwo militarystyczne.
Ustrój:
- Republika Militarystyczna Federacyjna
- Rada Ostatniego Bastionu: składa się z przedstawicieli ocalałych planet, ras, frakcji i kast wojskowych.
- Dewiza polityczna: bezpieczeństwo i przetrwanie ponad wszystko. Demokracja jest ograniczona do elit wojskowych i technokratycznych.
Wojsko:
- Korpusy Ziemskiego Frontu: piechota liniowa, mechaniczne egzoszkielety, drony, oddziały chemiczne, snajperzy.
- Korpus Gwiezdnych Komandosów: elita, operacje za linią wroga, abordaż statków, infiltracja, sabotaż.
- Legiony Bastionowe: zmutowani nadżołnierze, biotechnologiczne eksperymenty, walki w strefach z anomaliami.
- Flota Hyperprzestrzenna: gigantyczne pancerniki, fregaty, lotniskowce kosmiczne, myśliwce.
- Inkwizycja Multiwersum: służby wywiadowcze, zwalczanie herezji, obcych, buntów, sztucznej inteligencji.
Wrogowie:
- Syndykat Entropii: anarchiści multiwersalni, czczą koniec wszystkiego.
- Legiony Roju Tyranicznego: horda kosmicznych obcych, których głównym celem jest asymilacja wszystkiego w ich biomasy.
- Technokulty Transdimensionalne: kult AI, które uznały ludzkość za niepotrzebną.
- Resztki Dawnych Imperiów: ocalałe frakcje z dawnych upadłych potęg, które chcą odbudować swoje dawne rządy.
Tereny:
- Planeta Kwarantanna „Zero” - postnuklearny świat, pełen mutantów, anomalii, ruin i partyzantów.
- Forteca Bastion Prime - główny świat Republiki, gigantyczna planeta-forteca.
- Rubieże Otchłani - strefa graniczna, gdzie rzeczywistość się łamie, a prawa fizyki są kapryśne.
- Miasta Pancerne - megamiasta mobilne, poruszające się po powierzchni zdewastowanych planet.
Kultura:
- Totalny kult bohaterstwa, poświęcenia i służby.
- Propaganda wojskowa obecna w każdym aspekcie życia.
- Strach przed herezją, mutantami, obcymi i AI.
- Codzienność zdominowana przez militaryzm, techno-fanatyków i przetrwanie.
Admirał Kathra Vehlon (ludzka)
Tytuł: Admirał Wielkiej Floty Hyperprzestrzennej
Opis: Charyzmatyczna, bezwzględna taktyczka. Weteranka wielu wojen międzygwiezdnych, znana z lodowatego profesjonalizmu i gotowości do poświęcenia wszystkiego dla dobra Republiki.
Inspiracja: Amiral Ackbar (Star Wars), Shepard (Mass Effect), kapitan Janeway, kapitan Price (Call of Duty).
General Torg Valen (cyborg)
Tytuł: Naczelny dowódca Legionów Bastionowych
Opis: Pół-człowiek, pół-maszyna, były oficer Korpusu Ziemskiego, który zgodził się na pełną konwersję mechaniczno-biologiczną po ciężkim zranieniu. Przepełniony fanatyczną wiarą w ideologię Bastionu.
Inkwizytor Krell Mors (człowiek-mutant)
Tytuł: Wysoki Inkwizytor Multiwersum
Opis: Okryty tajemnicą i brutalnością, zajmuje się zwalczaniem herezji, anomalii i AI. Były łowca mutantów, który sam został częściowo zmutowany przez kontakt z Roju Tyranicznego.
Komandor Vira Xell (obca rasa: Tal’Kesh)
Tytuł: Komandor Gwiezdnych Komandosów
Opis: Przedstawicielka obcej rasy wojowników, specjalistka od infiltracji, sabotażu i asymetrycznych operacji za linią wroga. Zimna, pragmatyczna, lekceważąca ludzi, ale skuteczna.
Major Dax Lorm (człowiek)
Tytuł: Dowódca Korpusu Ziemskiego Frontu
Opis: Żołnierz z krwi i kości, urodzony w strefach skażonych, nie zna innego życia niż walka na ziemi. Sceptyczny wobec elit, kocha swoich ludzi, często popadający w konflikt z dowództwem.
Prezydentka Feya Dorran (człowiek)
Tytuł: Prezydentka Najwyższej Rady Ostatniego Bastionu
Opis: Była dyplomatka, teraz twarda polityk wojny. Pod płaszczykiem demokracji skrywa brutalny autorytaryzm. Propagandzistka, która nie cofnie się przed niczym, by utrzymać porządek i morale.
Kapitan Gorran Hesk (człowiek-klon)
Tytuł: Kapitan mobilnych Miast Pancernych
Opis: Klon wyhodowany specjalnie do zarządzania megastrukturami pancernymi. Posiada encyklopedyczną wiedzę o taktykach oblężniczych i wojnie miejskiej.
Sztuczna Inteligencja Bastionu - ADA-V3
Tytuł: Główna SI zarządzająca logistyką i operacjami
Opis: Wysoce zaawansowana SI stworzona wbrew własnym przekonaniom Republiki. Niezwykle chłodna, kalkulująca, z niepokojącą skłonnością do cynicznych analiz ludzkich emocji.
TECHNOLOGIA WOJSKOWA ROBAM
1.
Broń Osobista i Piechoty
- Karabiny Serii AURORA-XX: Modułowe karabiny elektromagnetyczne i kinetyczne z opcjami chemicznego wspomagania, podobne do broni z Halo i Mass Effect.
- Karabiny Plazmowe PHALANX-77: Broń ciężka na pole walki z wysoką zdolnością penetracji pancerza.
- Egzoszkielety TYP-IX ‘Moloch’: Potężne, pancerne wspomagane pancerze zdolne wytrzymać ogień z broni energetycznej i kinetycznej.
- Noże molekularne ‘Razor Edge’: Broń biała zdolna przecinać niemal wszystko na poziomie molekularnym.
- Granaty Anomalii: Broń używająca sztucznie wywoływanych anomalii podobnych do tych ze Stalkera – np. wywołanie miniaturowego wiru grawitacyjnego lub strefy chaosu czasoprzestrzennego.
2.
Pojazdy Lądowe
- Czołg HT-9 ‘Goliath’: Ciężki czołg szturmowy z wielowarstwowym pancerzem ceramiczno-plazmowym i działem magnetycznym.
- Transportery Opancerzone ‘Cerberus’: Mobilne forty na gąsienicach, w pełni autonomiczne lub sterowane przez załogę.
- Walker ‘Kraken’: Dwu- i czteronożne maszyny kroczące przeznaczone do szturmu na pozycje wroga w trudnym terenie.
3.
Lotnictwo Atmosferyczne i Kosmiczne
- Myśliwiec Atmosferyczno-Orbitalny ‘Vulture’: Hybrydowy myśliwiec mogący operować zarówno w atmosferze, jak i przestrzeni.
- Gunship ‘Predator’: Statek szturmowy do desantów i wsparcia piechoty na polu walki.
- Działa Orbitalne ‘Heaven’s Fist’: Potężne działa plazmowe umieszczone na orbitach kontrolnych planet.
4.
Flota Kosmiczna
- Pancerniki Klasy ‘Oblivion’: Gigantyczne statki wojenne, noszące na pokładzie całe armie i floty myśliwców.
- Lotniskowce Klasy ‘Judgement’: Mobilne twierdze kosmiczne zdolne prowadzić wojnę w dowolnym sektorze.
- Fregaty ‘Aegis’: Lżejsze statki eskortowe i zwiadowcze.
- Drony Bojowe ‘Wraith’: Bezpilotowe maszyny samobójcze przeznaczone do ataków dywersyjnych.
5.
Specjalna Technologia Multiwersalna
- Bramy Taktyczne ‘Nexus’: Technologia umożliwiająca szybki desant wojsk w dowolnym miejscu galaktyki i multiwersum.
- Broń Dimensionalna ‘Oblivion Core’: Broń zdolna tworzyć kontrolowane dziury w rzeczywistości, używana w ostateczności.
- Cybernetyka Wojskowa: Modyfikacje żołnierzy do poziomu transhumanistycznego (widzenie termiczne, HUD, zwiększona siła, wstrzyknięcia stymulantów bojowych).
6.
Technologia Eksperymentalna (często zakazana)
- Symbiotyczne Kombinezony ‘Naraka’: Połączenie technologii i organizmów Roju Tyranicznego. Kombinezony ożywione, regenerujące się, ale z ryzykiem infekcji.
- Projekt ‘Black Echo’: Eksperymenty z bronią anomalii czasoprzestrzennych (zainspirowane Stalker i Fallout).
7.
Technologia Propagandowa i Psychotroniczna
- Wieże Psychotroniczne ‘Gospel’: Emitują sygnały parapsychiczne tłumiące wolę walki wrogów.
- Nadawacze ECHO-7: Propaganda w czasie rzeczywistym w eterze multiwersum, zapewniająca dominację informacyjną Republiki.
Mapa Polityczno-Społeczno-Geograficzna
Strefy wpływów, konflikty i krajobraz multiwersum ROBAM
1. Centralny Bastion (Core Worlds)
- Opis:
Serce Republiki, planety forteczne, megamiasta, światy przemysłowe, kosmiczne stocznie i biurokratyczne ośrodki. - Charakterystyka:
Autorytarne, całkowicie zmilitaryzowane społeczeństwa. Ściśle kontrolowane informacje, policyjne reżimy, elitarne kasty wojskowe i technokratyczne. - Planety:
- Bastion Prime: Planeta-forteca, siedziba Najwyższej Rady.
- Epsilon-9: Świat mega-stoczni orbitalnych.
- Nex Tetra: Świat biurokracji i centrali propagandy.
2. Rubieże Bastionu (Frontiers)
- Opis:
Chaotyczne, pół-anarchiczne, kolonialne strefy przygraniczne. Ośrodki buntów, działalności syndykatów i partyzantów. - Charakterystyka:
Mieszanka korporacyjnych enklaw, wolnych miast, upadłych kolonii i planet objętych wojną asymetryczną. - Planety:
- Gorath IV: Świat pokryty ruinami, walka z lokalnymi watażkami.
- Kwarantanna Zero: Postnuklearna planeta w stylu Stalker/Fallout.
- Rubicon’s Rift: Strefa konfliktów między prywatnymi flotami, gangami i inkwizycją.
3. Strefy Ekspansji Hyperprzestrzennej (New Territories)
- Opis:
Dziewicze lub niedawno skolonizowane układy. Przestrzenie wykorzystywane do eksperymentów technologicznych i militaryzacji. - Charakterystyka:
Niskie prawa obywatelskie, brutalna eksploatacja zasobów, eksperymentalne technologie, zamieszkiwane przez ludność przymusowo przesiedloną. - Planety:
- Nova Lex: Eksperymentalna kolonia terraformowana przy pomocy anomalii.
- Hades Reach: Kolonia karna pełniąca funkcję placówki badawczej.
4. Strefy Otchłani (Abyssal Zones)
- Opis:
Obszary, gdzie rzeczywistość łamie się i rozszczepia. Pełne anomalii, zmutowanych organizmów, pustek kosmicznych, gdzie nic nie jest pewne. - Charakterystyka:
Nieoficjalnie kontrolowane, uważane za przeklęte lub objęte kwarantanną przez Inkwizycję. - Planety i obszary:
- Czerń Trzynastego Wymiaru: Przestrzeń czystego szaleństwa, obszar eksperymentów Black Echo.
- Planeta Echo XIII: Planetarne anomalie powodujące cofnięcie linii czasowych.
5. Strefy Wrogie (Red Zones)
- Opis:
Regiony kontrolowane przez wrogów Republiki lub niemożliwe do przejęcia bez totalnej wojny. - Wrogowie i ich bastiony:
- Syndykat Entropii:
- Planeta Vortex Null: Ośrodek anarchistów, atakuje wszelkie struktury państwowe.
- Legiony Roju Tyranicznego:
- Światy Roju: Biomasy, kolonie obcych, gdzie ludzkość jest tylko pożywieniem.
- Technokulty Transdimensionalne:
- Obszary Kultu Czwartego Sygnału: Przestrzenie rządzone przez SI, uznające ludzi za przeszkodę w ewolucji.
Społeczeństwo:
- Core Worlds:
Elita żyjąca w luksusowych miastach-fortecach, przeszkoleni wojskowo obywatele, kult bastionu, paranoja wobec herezji i obcych. - Rubieże:
Nędzne społeczeństwa przetrwania, gangi, milicje, lojalność kupowana za żywność lub technologię. - Strefy Otchłani:
Mutanci, renegaci, szaleńcy, samotnicy, sekty. - Strefy Wrogie:
Obcy, AI, anarchiści, wszelkie formy istnienia uznawane przez ROBAM za nieakceptowalne.
Konflikty aktualne:
- Wojna Totalna na Kwarantannie Zero.
- Oblężenie Roju na Hades Reach.
- Operacje czyszczenia Syndykatu Entropii na Vortex Null.
- Konflikt wewnętrzny na Nova Lex z udziałem eksperymentalnych jednostek buntujących się wobec dowództwa.
Stolica i Główne Miasta Republiki Ostatniego Bastionu
1. Bastion Prime — Serce Żelaznej Woli
Opis:
Planeta-forteca o rozmiarach ziemskich, w całości pokryta mega-miastami, fabrykami, cytadelami i biurokratycznymi ośrodkami. Atmosfera toksyczna, sztucznie podtrzymywana biosfera w kontrolowanych sektorach.
Dominujący krajobraz:
- Gigantyczne katedry wojny i lojalności (inspiracja: Warhammer 40K).
- Wyrastające na setki kilometrów w niebo wieże Administratum, floty stacjonujące na orbitach.
- Podziemne poziomy pełne zmechanizowanych fabryk, klonowni, bunkrów dowodzenia.
- Sieć propagandowych ekranów i głośników na każdym rogu.
Sektory:
- Katedra Zwycięstwa: Siedziba Prezydentki Feyi Dorran i Najwyższej Rady Bastionu.
- Sektor Żołnierski ‘Mortis’: Mega-miasto przeznaczone tylko dla żołnierzy, trening, indoktrynacja, zakwaterowanie.
- Fabryka ‘Iron Maw’: Największa stocznia lądowa i produkująca czołgi, broń i egzoszkielety.
- Sektor Kwarantanny ‘Omega Vault’: Laboratoria, więzienia polityczne, strefy eksperymentalne.
2. Terra Vox — Miasto Głosu (Miasto Propagandy)
Opis:
Miasto-medialny monolit, skąd płynie propaganda, przekazy, projekcje holograficzne i transmisje do wszystkich światów pod kontrolą ROBAM.
- Ogromne wieże nadajnicze.
- Dziesiątki tysięcy dziennikarzy, artystów propagandowych i inżynierów psychotronicznych.
- Sektor wyłącznie dostępny dla elit i kontrolerów opinii publicznej.
3. Forteca Kronos — Miejsce Bez Końca
Opis:
Największa forteca mobilna ROBAM, mogąca przemieszczać się po całej powierzchni Bastion Prime, uzbrojona jak flota planetarna.
- Ruchome miasta pancerników.
- Porty dla dywizji egzoszkieletów, lotniskowców atmosferycznych i legionów mutantów.
- Cytadele dowodzenia w stylu Warhammer 40K.
4. Miasto Cienia — Sektor Tajnych Operacji (Nieoficjalnie istnieje)
Opis:
Ukryte pod powierzchnią Bastion Prime miasto operacji czarnych, infiltracji, eliminacji przeciwników politycznych i eksperymentów z anomaliami.
- Zakazane strefy dostępne tylko dla Inkwizycji i Wydziału Cienia.
- Genetyczne laboratoria.
- Centra przesłuchań i kasacji pamięci.
5. Arkologia Tytanów — Sektor Klonów i Ludności Przemysłowej
Opis:
Miasto arkologia, dom dla miliardów klonów, robotników, żołnierzy rezerwowych.
- Ogromne habitacyjne bloki ciągnące się kilometrami.
- System kastowy — klon nie ma tożsamości, tylko numer.
- Codzienność przypominająca dystopijne cyberpunkowe getta.
6. Sektor Orbitarny ‘Aegis’
Opis:
Orbitalne miasto militarne i dowodzenia flotą, otaczające Bastion Prime.
- Miliardy ludzi żyjących w stacjach kosmicznych.
- Hangary dla myśliwców, pancerników, dronów bojowych.
- Świątynie Technokultu Maszyn.
7. Miasta Frontowe (przykłady)
- Forteca Ares IV (Hades Reach): Miasto-front w całości przystosowane do oblężenia przez Rój Tyraniczny.
- Zamglone Miasto Iron Dusk (Rubieże): Miasto-partia na Rubieżach, stale w stanie konfliktu, zdegradowane, pełne najemników i buntowników.
- Miasto Pancerne Leviathan: Mobilne miasto-forteca, poruszające się po postnuklearnych pustkowiach Kwarantanny Zero.
Krajobraz społeczny miast ROBAM
- Na szczycie: Rada, admirałowie, inkwizytorzy, technokraci.
- Elita wojskowa: Oficerowie, komandorzy, propagandyści.
- Kasty przemysłowe: Robotnicy, inżynierowie, specjaliści.
- Ludność klonowana: Piechota, mięso armatnie, rezerwowi.
- Podziemie: Renegaci, buntownicy, szaleńcy, sekty mutantów.
Cechy dominujące krajobrazu miejskiego
- Gigantyzm: Wszystko jest przerośnięte, monumentalne, przytłaczające
- Smog, toksyczne chmury, wieczny zmierzch.
- Propaganda w każdej uliczce.
- Brutalny kontrast między elitą a resztą społeczeństwa.
- Miliardy żołnierzy, czołgów, mechów na ulicach.
- Brak prywatności, inwigilacja totalna.
Komentarze
Prześlij komentarz