Przejdź do głównej zawartości

ROBAM


Republika Ostatniego Bastionu (ROBAM)



Motto: „W cieniu zniszczenia, my jesteśmy światłem.”



Charakterystyka:



ROBAM to federacyjna, wojskowo-polityczna superstruktura stworzona przez ocalałe cywilizacje różnych wymiarów i planet, które zjednoczyły się, by chronić pozostałości znanych wszechświatów przed chaosem, inwazją oraz zagładą egzystencji jako takiej.



Inspiracje:



  • zdegradowane strefy postapokaliptyczne, anomalie, zmutowana flora i fauna, zdegradowane społeczności.
  •  realistyczne oddziały specjalne, taktyczne jednostki reagowania, konflikt asymetryczny, buntownicze frakcje.
  • wielkie floty, polityczne machinacje, planety w ogniu konfliktów, galaktyczne wojny, rady międzygatunkowe.
  • kult maszyn, nadludzcy wojownicy, herezja i fanatyzm w walce o przetrwanie, bezlitosne dyktatury planetarne.
  • propaganda wojskowa, masowe armie, wojna totalna z obcymi formami życia, społeczeństwo militarystyczne.




Ustrój:



  • Republika Militarystyczna Federacyjna
  • Rada Ostatniego Bastionu: składa się z przedstawicieli ocalałych planet, ras, frakcji i kast wojskowych.
  • Dewiza polityczna: bezpieczeństwo i przetrwanie ponad wszystko. Demokracja jest ograniczona do elit wojskowych i technokratycznych.




Wojsko:



  • Korpusy Ziemskiego Frontu: piechota liniowa, mechaniczne egzoszkielety, drony, oddziały chemiczne, snajperzy.
  • Korpus Gwiezdnych Komandosów: elita, operacje za linią wroga, abordaż statków, infiltracja, sabotaż.
  • Legiony Bastionowe: zmutowani nadżołnierze, biotechnologiczne eksperymenty, walki w strefach z anomaliami.
  • Flota Hyperprzestrzenna: gigantyczne pancerniki, fregaty, lotniskowce kosmiczne, myśliwce.
  • Inkwizycja Multiwersum: służby wywiadowcze, zwalczanie herezji, obcych, buntów, sztucznej inteligencji.




Wrogowie:



  • Syndykat Entropii: anarchiści multiwersalni, czczą koniec wszystkiego.
  • Legiony Roju Tyranicznego: horda kosmicznych obcych, których głównym celem jest asymilacja wszystkiego w ich biomasy.
  • Technokulty Transdimensionalne: kult AI, które uznały ludzkość za niepotrzebną.
  • Resztki Dawnych Imperiów: ocalałe frakcje z dawnych upadłych potęg, które chcą odbudować swoje dawne rządy.




Tereny:



  • Planeta Kwarantanna „Zero” - postnuklearny świat, pełen mutantów, anomalii, ruin i partyzantów.
  • Forteca Bastion Prime - główny świat Republiki, gigantyczna planeta-forteca.
  • Rubieże Otchłani - strefa graniczna, gdzie rzeczywistość się łamie, a prawa fizyki są kapryśne.
  • Miasta Pancerne - megamiasta mobilne, poruszające się po powierzchni zdewastowanych planet.




Kultura:



  • Totalny kult bohaterstwa, poświęcenia i służby.
  • Propaganda wojskowa obecna w każdym aspekcie życia.
  • Strach przed herezją, mutantami, obcymi i AI.
  • Codzienność zdominowana przez militaryzm, techno-fanatyków i przetrwanie.


Admirał Kathra Vehlon (ludzka)



Tytuł: Admirał Wielkiej Floty Hyperprzestrzennej

Opis: Charyzmatyczna, bezwzględna taktyczka. Weteranka wielu wojen międzygwiezdnych, znana z lodowatego profesjonalizmu i gotowości do poświęcenia wszystkiego dla dobra Republiki.

Inspiracja: Amiral Ackbar (Star Wars), Shepard (Mass Effect), kapitan Janeway, kapitan Price (Call of Duty).





General Torg Valen (cyborg)



Tytuł: Naczelny dowódca Legionów Bastionowych

Opis: Pół-człowiek, pół-maszyna, były oficer Korpusu Ziemskiego, który zgodził się na pełną konwersję mechaniczno-biologiczną po ciężkim zranieniu. Przepełniony fanatyczną wiarą w ideologię Bastionu.






Inkwizytor Krell Mors (człowiek-mutant)



Tytuł: Wysoki Inkwizytor Multiwersum

Opis: Okryty tajemnicą i brutalnością, zajmuje się zwalczaniem herezji, anomalii i AI. Były łowca mutantów, który sam został częściowo zmutowany przez kontakt z Roju Tyranicznego.






Komandor Vira Xell (obca rasa: Tal’Kesh)



Tytuł: Komandor Gwiezdnych Komandosów

Opis: Przedstawicielka obcej rasy wojowników, specjalistka od infiltracji, sabotażu i asymetrycznych operacji za linią wroga. Zimna, pragmatyczna, lekceważąca ludzi, ale skuteczna.






Major Dax Lorm (człowiek)



Tytuł: Dowódca Korpusu Ziemskiego Frontu

Opis: Żołnierz z krwi i kości, urodzony w strefach skażonych, nie zna innego życia niż walka na ziemi. Sceptyczny wobec elit, kocha swoich ludzi, często popadający w konflikt z dowództwem.






Prezydentka Feya Dorran (człowiek)



Tytuł: Prezydentka Najwyższej Rady Ostatniego Bastionu

Opis: Była dyplomatka, teraz twarda polityk wojny. Pod płaszczykiem demokracji skrywa brutalny autorytaryzm. Propagandzistka, która nie cofnie się przed niczym, by utrzymać porządek i morale.





Kapitan Gorran Hesk (człowiek-klon)



Tytuł: Kapitan mobilnych Miast Pancernych

Opis: Klon wyhodowany specjalnie do zarządzania megastrukturami pancernymi. Posiada encyklopedyczną wiedzę o taktykach oblężniczych i wojnie miejskiej.






Sztuczna Inteligencja Bastionu - ADA-V3



Tytuł: Główna SI zarządzająca logistyką i operacjami

Opis: Wysoce zaawansowana SI stworzona wbrew własnym przekonaniom Republiki. Niezwykle chłodna, kalkulująca, z niepokojącą skłonnością do cynicznych analiz ludzkich emocji.


TECHNOLOGIA WOJSKOWA ROBAM




1. 

Broń Osobista i Piechoty



  • Karabiny Serii AURORA-XX: Modułowe karabiny elektromagnetyczne i kinetyczne z opcjami chemicznego wspomagania, podobne do broni z Halo i Mass Effect.
  • Karabiny Plazmowe PHALANX-77: Broń ciężka na pole walki z wysoką zdolnością penetracji pancerza.
  • Egzoszkielety TYP-IX ‘Moloch’: Potężne, pancerne wspomagane pancerze zdolne wytrzymać ogień z broni energetycznej i kinetycznej.
  • Noże molekularne ‘Razor Edge’: Broń biała zdolna przecinać niemal wszystko na poziomie molekularnym.
  • Granaty Anomalii: Broń używająca sztucznie wywoływanych anomalii podobnych do tych ze Stalkera – np. wywołanie miniaturowego wiru grawitacyjnego lub strefy chaosu czasoprzestrzennego.




2. 

Pojazdy Lądowe



  • Czołg HT-9 ‘Goliath’: Ciężki czołg szturmowy z wielowarstwowym pancerzem ceramiczno-plazmowym i działem magnetycznym.
  • Transportery Opancerzone ‘Cerberus’: Mobilne forty na gąsienicach, w pełni autonomiczne lub sterowane przez załogę.
  • Walker ‘Kraken’: Dwu- i czteronożne maszyny kroczące przeznaczone do szturmu na pozycje wroga w trudnym terenie.




3. 

Lotnictwo Atmosferyczne i Kosmiczne



  • Myśliwiec Atmosferyczno-Orbitalny ‘Vulture’: Hybrydowy myśliwiec mogący operować zarówno w atmosferze, jak i przestrzeni.
  • Gunship ‘Predator’: Statek szturmowy do desantów i wsparcia piechoty na polu walki.
  • Działa Orbitalne ‘Heaven’s Fist’: Potężne działa plazmowe umieszczone na orbitach kontrolnych planet.




4. 

Flota Kosmiczna



  • Pancerniki Klasy ‘Oblivion’: Gigantyczne statki wojenne, noszące na pokładzie całe armie i floty myśliwców.
  • Lotniskowce Klasy ‘Judgement’: Mobilne twierdze kosmiczne zdolne prowadzić wojnę w dowolnym sektorze.
  • Fregaty ‘Aegis’: Lżejsze statki eskortowe i zwiadowcze.
  • Drony Bojowe ‘Wraith’: Bezpilotowe maszyny samobójcze przeznaczone do ataków dywersyjnych.




5. 

Specjalna Technologia Multiwersalna



  • Bramy Taktyczne ‘Nexus’: Technologia umożliwiająca szybki desant wojsk w dowolnym miejscu galaktyki i multiwersum.
  • Broń Dimensionalna ‘Oblivion Core’: Broń zdolna tworzyć kontrolowane dziury w rzeczywistości, używana w ostateczności.
  • Cybernetyka Wojskowa: Modyfikacje żołnierzy do poziomu transhumanistycznego (widzenie termiczne, HUD, zwiększona siła, wstrzyknięcia stymulantów bojowych).




6. 

Technologia Eksperymentalna (często zakazana)



  • Symbiotyczne Kombinezony ‘Naraka’: Połączenie technologii i organizmów Roju Tyranicznego. Kombinezony ożywione, regenerujące się, ale z ryzykiem infekcji.
  • Projekt ‘Black Echo’: Eksperymenty z bronią anomalii czasoprzestrzennych (zainspirowane Stalker i Fallout).




7. 

Technologia Propagandowa i Psychotroniczna



  • Wieże Psychotroniczne ‘Gospel’: Emitują sygnały parapsychiczne tłumiące wolę walki wrogów.
  • Nadawacze ECHO-7: Propaganda w czasie rzeczywistym w eterze multiwersum, zapewniająca dominację informacyjną Republiki.

Mapa Polityczno-Społeczno-Geograficzna




Strefy wpływów, konflikty i krajobraz multiwersum ROBAM






1. Centralny Bastion (Core Worlds)



  • Opis:
    Serce Republiki, planety forteczne, megamiasta, światy przemysłowe, kosmiczne stocznie i biurokratyczne ośrodki.
  • Charakterystyka:
    Autorytarne, całkowicie zmilitaryzowane społeczeństwa. Ściśle kontrolowane informacje, policyjne reżimy, elitarne kasty wojskowe i technokratyczne.
  • Planety:
    • Bastion Prime: Planeta-forteca, siedziba Najwyższej Rady.
    • Epsilon-9: Świat mega-stoczni orbitalnych.
    • Nex Tetra: Świat biurokracji i centrali propagandy.






2. Rubieże Bastionu (Frontiers)



  • Opis:
    Chaotyczne, pół-anarchiczne, kolonialne strefy przygraniczne. Ośrodki buntów, działalności syndykatów i partyzantów.
  • Charakterystyka:
    Mieszanka korporacyjnych enklaw, wolnych miast, upadłych kolonii i planet objętych wojną asymetryczną.
  • Planety:
    • Gorath IV: Świat pokryty ruinami, walka z lokalnymi watażkami.
    • Kwarantanna Zero: Postnuklearna planeta w stylu Stalker/Fallout.
    • Rubicon’s Rift: Strefa konfliktów między prywatnymi flotami, gangami i inkwizycją.






3. Strefy Ekspansji Hyperprzestrzennej (New Territories)



  • Opis:
    Dziewicze lub niedawno skolonizowane układy. Przestrzenie wykorzystywane do eksperymentów technologicznych i militaryzacji.
  • Charakterystyka:
    Niskie prawa obywatelskie, brutalna eksploatacja zasobów, eksperymentalne technologie, zamieszkiwane przez ludność przymusowo przesiedloną.
  • Planety:
    • Nova Lex: Eksperymentalna kolonia terraformowana przy pomocy anomalii.
    • Hades Reach: Kolonia karna pełniąca funkcję placówki badawczej.






4. Strefy Otchłani (Abyssal Zones)



  • Opis:
    Obszary, gdzie rzeczywistość łamie się i rozszczepia. Pełne anomalii, zmutowanych organizmów, pustek kosmicznych, gdzie nic nie jest pewne.
  • Charakterystyka:
    Nieoficjalnie kontrolowane, uważane za przeklęte lub objęte kwarantanną przez Inkwizycję.
  • Planety i obszary:
    • Czerń Trzynastego Wymiaru: Przestrzeń czystego szaleństwa, obszar eksperymentów Black Echo.
    • Planeta Echo XIII: Planetarne anomalie powodujące cofnięcie linii czasowych.






5. Strefy Wrogie (Red Zones)



  • Opis:
    Regiony kontrolowane przez wrogów Republiki lub niemożliwe do przejęcia bez totalnej wojny.
  • Wrogowie i ich bastiony:
    • Syndykat Entropii:
      • Planeta Vortex Null: Ośrodek anarchistów, atakuje wszelkie struktury państwowe.

    • Legiony Roju Tyranicznego:
      • Światy Roju: Biomasy, kolonie obcych, gdzie ludzkość jest tylko pożywieniem.

    • Technokulty Transdimensionalne:
      • Obszary Kultu Czwartego Sygnału: Przestrzenie rządzone przez SI, uznające ludzi za przeszkodę w ewolucji.







Społeczeństwo:



  • Core Worlds:
    Elita żyjąca w luksusowych miastach-fortecach, przeszkoleni wojskowo obywatele, kult bastionu, paranoja wobec herezji i obcych.
  • Rubieże:
    Nędzne społeczeństwa przetrwania, gangi, milicje, lojalność kupowana za żywność lub technologię.
  • Strefy Otchłani:
    Mutanci, renegaci, szaleńcy, samotnicy, sekty.
  • Strefy Wrogie:
    Obcy, AI, anarchiści, wszelkie formy istnienia uznawane przez ROBAM za nieakceptowalne.






Konflikty aktualne:



  • Wojna Totalna na Kwarantannie Zero.
  • Oblężenie Roju na Hades Reach.
  • Operacje czyszczenia Syndykatu Entropii na Vortex Null.
  • Konflikt wewnętrzny na Nova Lex z udziałem eksperymentalnych jednostek buntujących się wobec dowództwa.

Stolica i Główne Miasta Republiki Ostatniego Bastionu






1. Bastion Prime — Serce Żelaznej Woli



Opis:

Planeta-forteca o rozmiarach ziemskich, w całości pokryta mega-miastami, fabrykami, cytadelami i biurokratycznymi ośrodkami. Atmosfera toksyczna, sztucznie podtrzymywana biosfera w kontrolowanych sektorach.

Dominujący krajobraz:


  • Gigantyczne katedry wojny i lojalności (inspiracja: Warhammer 40K).
  • Wyrastające na setki kilometrów w niebo wieże Administratum, floty stacjonujące na orbitach.
  • Podziemne poziomy pełne zmechanizowanych fabryk, klonowni, bunkrów dowodzenia.
  • Sieć propagandowych ekranów i głośników na każdym rogu.



Sektory:


  • Katedra Zwycięstwa: Siedziba Prezydentki Feyi Dorran i Najwyższej Rady Bastionu.
  • Sektor Żołnierski ‘Mortis’: Mega-miasto przeznaczone tylko dla żołnierzy, trening, indoktrynacja, zakwaterowanie.
  • Fabryka ‘Iron Maw’: Największa stocznia lądowa i produkująca czołgi, broń i egzoszkielety.
  • Sektor Kwarantanny ‘Omega Vault’: Laboratoria, więzienia polityczne, strefy eksperymentalne.






2. Terra Vox — Miasto Głosu (Miasto Propagandy)



Opis:

Miasto-medialny monolit, skąd płynie propaganda, przekazy, projekcje holograficzne i transmisje do wszystkich światów pod kontrolą ROBAM.


  • Ogromne wieże nadajnicze.
  • Dziesiątki tysięcy dziennikarzy, artystów propagandowych i inżynierów psychotronicznych.
  • Sektor wyłącznie dostępny dla elit i kontrolerów opinii publicznej.






3. Forteca Kronos — Miejsce Bez Końca



Opis:

Największa forteca mobilna ROBAM, mogąca przemieszczać się po całej powierzchni Bastion Prime, uzbrojona jak flota planetarna.


  • Ruchome miasta pancerników.
  • Porty dla dywizji egzoszkieletów, lotniskowców atmosferycznych i legionów mutantów.
  • Cytadele dowodzenia w stylu Warhammer 40K.






4. Miasto Cienia — Sektor Tajnych Operacji (Nieoficjalnie istnieje)



Opis:

Ukryte pod powierzchnią Bastion Prime miasto operacji czarnych, infiltracji, eliminacji przeciwników politycznych i eksperymentów z anomaliami.


  • Zakazane strefy dostępne tylko dla Inkwizycji i Wydziału Cienia.
  • Genetyczne laboratoria.
  • Centra przesłuchań i kasacji pamięci.






5. Arkologia Tytanów — Sektor Klonów i Ludności Przemysłowej



Opis:

Miasto arkologia, dom dla miliardów klonów, robotników, żołnierzy rezerwowych.


  • Ogromne habitacyjne bloki ciągnące się kilometrami.
  • System kastowy — klon nie ma tożsamości, tylko numer.
  • Codzienność przypominająca dystopijne cyberpunkowe getta.






6. Sektor Orbitarny ‘Aegis’



Opis:

Orbitalne miasto militarne i dowodzenia flotą, otaczające Bastion Prime.


  • Miliardy ludzi żyjących w stacjach kosmicznych.
  • Hangary dla myśliwców, pancerników, dronów bojowych.
  • Świątynie Technokultu Maszyn.






7. Miasta Frontowe (przykłady)



  • Forteca Ares IV (Hades Reach): Miasto-front w całości przystosowane do oblężenia przez Rój Tyraniczny.
  • Zamglone Miasto Iron Dusk (Rubieże): Miasto-partia na Rubieżach, stale w stanie konfliktu, zdegradowane, pełne najemników i buntowników.
  • Miasto Pancerne Leviathan: Mobilne miasto-forteca, poruszające się po postnuklearnych pustkowiach Kwarantanny Zero.






Krajobraz społeczny miast ROBAM



  • Na szczycie: Rada, admirałowie, inkwizytorzy, technokraci.
  • Elita wojskowa: Oficerowie, komandorzy, propagandyści.
  • Kasty przemysłowe: Robotnicy, inżynierowie, specjaliści.
  • Ludność klonowana: Piechota, mięso armatnie, rezerwowi.
  • Podziemie: Renegaci, buntownicy, szaleńcy, sekty mutantów.






Cechy dominujące krajobrazu miejskiego



  • Gigantyzm: Wszystko jest przerośnięte, monumentalne, przytłaczające
  • Smog, toksyczne chmury, wieczny zmierzch.
  • Propaganda w każdej uliczce.
  • Brutalny kontrast między elitą a resztą społeczeństwa.
  • Miliardy żołnierzy, czołgów, mechów na ulicach.
  • Brak prywatności, inwigilacja totalna.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .