Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Popi贸艂 i Kawa

\

馃實 

艢WIAT: ASHVAEL



Ashvael to planeta, kt贸ra kiedy艣 by艂a gwiezdnym centrum kultury, nauki i magii, stolic膮 imperium obejmuj膮cego nie tylko 艣wiat, ale i przestrze艅 kosmiczn膮.

Tysi膮ce lat magii zbudowa艂y tutaj cudowne miasta unosz膮ce si臋 w powietrzu, podwodne metropolie, kopu艂owe stacje na orbitach.

Ale…

co艣 posz艂o 藕le.





馃洃 

OBECNY STAN



✅ Imperium Ashvael upad艂o sto lat temu, po rebelii, kt贸ra… nie do ko艅ca si臋 uda艂a. Planeta jest teraz podzielona:


  • zrujnowane, rozszarpane megamiasta (my艣lisz: Fallout/Bioshock),
  • enklawy magii rz膮dzone przez tyran贸w w stylu Lorda Rulera (Mistborn),
  • przestrze艅 kosmiczna wci膮偶 pe艂na starych imperialnych stacji i wrak贸w (Star Wars),
  • ma艂e wioski, kt贸re pr贸buj膮 tylko przetrwa膰, hoduj膮c magiczne ro艣liny, warz膮c kaw臋 i buduj膮c przyja藕nie (Legendy i Latte).






⚙️ 

MAGIA / TECHNOLOGIA



Magia i technologia by艂y splecione:


  • Aetherium — magiczne paliwo, kt贸re nap臋dza艂o wszystko: statki kosmiczne, bro艅, miasta, a nawet ludzi (augmentacje, genetyczne zmiany).
  • Po upadku imperium aetherium jest ska偶one, rozbite, trudne do kontrolowania. Korzystanie z niego mo偶e zmienia膰 ludzi — fizycznie, psychicznie, magicznie.



Dzi艣:


  • magowie-艂owcy szukaj膮 czystego aetherium,
  • enklawy pr贸buj膮 przywr贸ci膰 dawne technologie,
  • rebelianci walcz膮 z lokalnymi tyranami,
  • a zwykli ludzie pr贸buj膮 znale藕膰 kawa艂ek normalno艣ci: kawiarni臋, warsztat, dom.






☕ 

TON FABULARNY



Cozy fantasy, ale z cieniem postapokalipsy i dystopii:


  • kawa na ruinach zniszczonego 艣wiata,
  • relacje mi臋dzy lud藕mi, kt贸rzy prze偶yli rzeczy niewyobra偶alne,
  • ma艂e marzenia w cieniu wielkiej historii,
  • gdzie艣 daleko polityka, wojna, rebelia — ale tu, w twoim miasteczku, chodzi o przyja藕艅, znalezienie czystej wody, odbudowanie piekarni.






馃尃 

PRZYK艁ADOWE MIEJSCA



  • Bastion Tal’Isen → opuszczona stacja kosmiczna, kt贸r膮 zamieniono w targowisko pe艂ne przemytnik贸w, mag贸w i 艂owc贸w artefakt贸w.
  • Kawiarnia „Szept Mg艂y” → ma艂a kawiarnia w ruinach dawnego imperialnego miasta, prowadzona przez by艂ego najemnika, kt贸ry po prostu chce parzy膰 kaw臋.
  • Ruiny Adriel Prime → podwodne miasto, gdzie biosyntetyczne magiczne istoty wymkn臋艂y si臋 spod kontroli.
  • Pustkowia Auravenn → radioaktywne stepy, pe艂ne mutant贸w i aetherowych anomalii.






馃‍馃殌 

WA呕NE POSTACIE



  • Nara Vex — by艂a rebeliantka, kt贸ra porzuci艂a walk臋 i prowadzi piekarni臋.
  • Serris Kord — mag-艂owca, uzale偶niony od czystego aetherium, szuka sposobu na naprawienie swojego cia艂a.
  • Delta-7 — stary android z czas贸w Imperium, kt贸ry uczy si臋, czym jest… przyja藕艅.
  • Cie艅 W艂adcy — lokalny tyran, kt贸ry dzi臋ki magii zyska艂 nie艣miertelno艣膰, ale powoli traci cz艂owiecze艅stwo.


☕ 

NARA VEX



by艂a rebeliantka, teraz w艂a艣cicielka kawiarni „Szept Mg艂y” w ruinach imperialnego miasta


  • wiek: 34
  • wygl膮d: niska, umi臋艣niona, kr贸tkie siwe w艂osy (przedwcze艣nie, od stresu i magii); blizny po dawnych walkach, szczeg贸lnie na ramionach i brzuchu; nosi prost膮 koszul臋, fartuch, ale pod spodem wci膮偶 ma kawa艂ki starej zbroi.
  • charakter: cicha, uwa偶na, cz臋sto zamy艣lona; ma dusz臋 liderki, ale teraz woli kierowa膰 ma艂ym zespo艂em ni偶 dowodzi膰 armi膮; unika konfrontacji, chyba 偶e chodzi o ochron臋 ludzi, kt贸rych kocha.
  • przesz艂o艣膰: dow贸dczyni jednej z grup rebelii przeciwko Imperium, kt贸rej oddzia艂 zosta艂 zdradzony i wybity w bitwie o miasto Aurenth. Uratowa艂a tylko siebie — i z tego powodu nosi ogromne poczucie winy.
  • magia/umiej臋tno艣ci: kiedy艣 艣wietna snajperka, teraz skupia si臋 na magii ochronnej, g艂贸wnie runicznych barier, kt贸re wzmacniaj膮 jej kawiarni臋 i wiosk臋.
  • cel: odbudowa膰 ma艂膮 wsp贸lnot臋 jako co艣, co naprawi jej dusz臋. Po cichu 艣ledzi jednak plotki o dawnych towarzyszach broni — czy kto艣 jeszcze 偶yje?






馃‍♂️ 

SERRIS KORD



mag-艂owca aetherium, podr贸偶nik, poszukiwacz relikt贸w


  • wiek: 47
  • wygl膮d: wysoki, wychudzony, z r臋k膮 wykonan膮 w ca艂o艣ci z aetherowego metalu, kt贸ry pulsuje lekko pod sk贸r膮; nosi p艂aszcz obszyty runami ochronnymi, cz臋sto przesi膮kni臋ty zapachem py艂u i magii.
  • charakter: b艂yskotliwy, sarkastyczny, nieco neurotyczny; pije za du偶o herbaty, cz臋sto m贸wi do siebie, 艣pi z notesami pod poduszk膮; obsesyjnie szuka odpowiedzi na pytania, kt贸rych inni si臋 boj膮.
  • przesz艂o艣膰: kiedy艣 pracowa艂 dla Imperium, badaj膮c 藕r贸d艂a aetherium, ale porzuci艂 to po tym, jak ska偶one 藕r贸d艂a zniszczy艂y jego cia艂o i po艂ow臋 zespo艂u badawczego.
  • magia/umiej臋tno艣ci: specjalista od magicznych wykry膰, zakl臋膰 sensorycznych i rytua艂贸w oczyszczaj膮cych; jego cia艂o coraz bardziej „przecieka” magi膮, co daje mu moc, ale grozi przemian膮 w istot臋 nie-ludzk膮.
  • cel: odnale藕膰 legendarn膮 „Matk臋 Aetherium” — czyste 藕r贸d艂o, kt贸re mog艂oby go uratowa膰 i mo偶e odwr贸ci膰 ska偶enie 艣wiata.






馃 

DELTA-7 („DEL”)



android sprzed upadku Imperium, przebudzony po stuleciach


  • wiek: 120+, „obudzony” dopiero od roku
  • wygl膮d: humanoidalna sylwetka, smuk艂a, z mechanicznie wzmacnianymi ko艅czynami, pokryta zmatowia艂ymi p艂ytami pancerza; twarz minimalistyczna, przypominaj膮ca mask臋 z dwoma 艣wietlnymi oczami.
  • charakter: spokojny, logiczny, ale wykazuje coraz wi臋cej „anomalii emocjonalnych” — zaczyna rozumie膰 dowcipy, smutek, przywi膮zanie; fascynuje go sztuka, jedzenie (kt贸rego nie potrzebuje), zapachy.
  • przesz艂o艣膰: by艂 jednostk膮 dowodzenia w armii imperialnej, ale jego pami臋膰 zosta艂a cz臋艣ciowo usuni臋ta. Budzi si臋 w nowym 艣wiecie bez rozkaz贸w i pr贸buje zrozumie膰 w艂asn膮 to偶samo艣膰.
  • magia/umiej臋tno艣ci: hakowanie starych system贸w, obrona dru偶yny, niesamowita szybko艣膰 analizy taktycznej; potrafi „czyta膰” aetherowe przep艂ywy jak kod komputerowy.
  • cel: dowiedzie膰 si臋, kto go aktywowa艂 i dlaczego — oraz czy w og贸le jest „osob膮”.






馃拃 

RETHA MOURN



艂owczyni g艂贸w z pustkowi Auravenn, p贸艂-mutantka


  • wiek: 29
  • wygl膮d: smuk艂a, ale umi臋艣niona, z ja艣niej膮cymi pod sk贸r膮 偶y艂ami (efekt mutacji); oczy ca艂kowicie bia艂e, bez 藕renic; nosi sk贸rzan膮 zbroj臋, pokryt膮 trofeami z polowa艅.
  • charakter: k膮艣liwa, sarkastyczna, ma grub膮 sk贸r臋 emocjonaln膮; wierzy, 偶e ka偶dy ma swoj膮 cen臋 — poza dzie膰mi, zwierz臋tami i lud藕mi, kt贸rzy naprawd臋 s膮 bezbronni.
  • przesz艂o艣膰: jej brat zosta艂 porwany przez eksperymenty aetherowe i uznany za martwego — dop贸ki nie zacz臋艂y kr膮偶y膰 plotki, 偶e sta艂 si臋 „Cieniem W艂adcy”.
  • magia/umiej臋tno艣ci: zwi臋kszona regeneracja, kontrola nad pustkowymi anomaliami, znakomity tropiciel i my艣liwy.
  • cel: znale藕膰 brata i, je艣li trzeba, po艂o偶y膰 kres jego cierpieniom.






馃憫 

VEL DRAAL, CIE艃 W艁ADCY



antagonista / tragiczny tyran


  • wiek: 150–200 lat
  • wygl膮d: istota z艂o偶ona z cia艂a i aetherowych p臋kni臋膰; cz臋艣ciowo przezroczysty, oczy jak szczeliny gwiazd, g艂os jak echo przez czas; nosi resztki imperialnej zbroi, pokrytej runami i p臋kni臋ciami.
  • charakter: niegdy艣 wizjoner i reformator, dzi艣 rozdarty mi臋dzy pot臋g膮 a resztkami cz艂owiecze艅stwa; czasami pomaga swoim wrogom, jakby testowa艂, czy zas艂uguj膮 na 偶ycie.
  • przesz艂o艣膰: by艂 magiem, kt贸ry mia艂 naprawi膰 Imperium, ale jego eksperymenty z nie艣miertelno艣ci膮 rozbi艂y jego cia艂o i dusz臋; dzi艣 tkwi mi臋dzy bytem a niebytem.
  • magia/umiej臋tno艣ci: niemal boska kontrola nad aetherowymi przep艂ywami; potrafi zmienia膰 rzeczywisto艣膰 w swoim regionie, ale za cen臋 coraz wi臋kszej utraty siebie.
  • cel: znale藕膰 spos贸b, by zako艅czy膰 w艂asne istnienie — ale nie pozwoli na to, dop贸ki 艣wiat nie znajdzie kogo艣, kto przejmie jego moc.






馃寣 

SERAPHINE „SERI” CALDER



m艂oda pilotka z kosmicznych enklaw


  • wiek: 21
  • wygl膮d: drobna, pe艂na energii, kr贸tkie rude w艂osy, piegi; nosi stare, podarte kombinezony pilotki, zawsze z mechaniczn膮 papug膮 na ramieniu (jej w艂asna konstrukcja, dzia艂aj膮ca na magicznym rdzeniu).
  • charakter: optymistka, sk艂onna do ryzyka, kocha lata膰 i improwizowa膰; troch臋 nieodpowiedzialna, ale serce ma po w艂a艣ciwej stronie.
  • przesz艂o艣膰: uciek艂a z gildii przemytnik贸w po tym, jak odkry艂a, 偶e jej szef handluje niewolnikami; teraz 艣cigana, ukrywa si臋 w ma艂ych wioskach.
  • magia/umiej臋tno艣ci: 艣wietna pilotka, drobna magia sensoryczna pozwalaj膮ca wyczuwa膰 aetherowe pola, bieg艂o艣膰 w mechanice.
  • cel: znale藕膰 miejsce, kt贸re b臋dzie mog艂a nazwa膰 domem — i nie ba膰 si臋, 偶e kto艣 j膮 tam znajdzie.


馃惥 

BESTIARIUSZ 艢WIATA 

馃寫 

1️⃣ AETHER-POCH艁ANIACZ



Opis: P贸艂przezroczysta istota, przypominaj膮ca wielkiego kota z dymu, z oczami jak 艣wiec膮ce szpary. Kr膮偶y wok贸艂 藕r贸de艂 aetherium, wysysaj膮c ich moc.

Umiej臋tno艣ci: niewidzialno艣膰 w cieniu, wyczuwanie mag贸w, potrafi wypi膰 zakl臋cie prosto z powietrza.

Zagro偶enie: 艣rednie; raczej unika walki, ale je艣li poczuje g艂贸d, potrafi wessa膰 magi臋 prosto z cia艂a czarodzieja.

Ciekawostka: Niekt贸re pustkowia maj膮 „udomowione” poch艂aniacze, kt贸re trzymaj膮 inne magiczne bestie z daleka.





馃拃 

2️⃣ PRZEMIENIENI



Opis: Dawni ludzie i magowie, kt贸rzy za d艂ugo korzystali ze ska偶onego aetherium. Ich cia艂a skr臋ci艂y si臋, przekszta艂caj膮c w pokraczne, wieloramienne formy, z p臋kni臋ciami magii p艂yn膮cymi przez sk贸r臋.

Umiej臋tno艣ci: regeneracja, wypuszczanie aetherowych b艂yskawic, niezwykle silna fizycznie.

Zagro偶enie: wysokie; niemal bezmy艣lni, kierowani jedynie g艂odem mocy.

Ciekawostka: Niekt贸rzy m贸wi膮, 偶e Przemienieni zachowuj膮 resztki pami臋ci — kr膮偶膮 wok贸艂 dawnych dom贸w, nosz膮 przy sobie dzieci臋ce zabawki, fragmenty list贸w.





馃暩️ 

3️⃣ 呕YJ膭CE RUINY (VOREAN)



Opis: Ruiny starych budowli, w kt贸re wsi膮k艂a magia i technologia, zyskuj膮c… 艣wiadomo艣膰. Korytarze zmieniaj膮 uk艂ad, mury „oddychaj膮”, a schody mog膮 ci臋 po偶re膰.

Umiej臋tno艣ci: zmiana kszta艂tu wn臋trza, tworzenie iluzji, wysy艂anie magicznych „stra偶nik贸w” w postaci kamiennych r膮k lub oczu.

Zagro偶enie: wysokie, zw艂aszcza dla nieprzygotowanych eksplorator贸w.

Ciekawostka: Podobno niekt贸re ruiny chc膮… komunikacji. Szeptaj膮 przez kamienie, prosz膮c o pomoc.





馃 

4️⃣ MASA ANOMALICZNA (ZNANA JAKO „TO”)



Opis: Niezidentyfikowana masa organiczno-magiczna, przypominaj膮ca skrzy偶owanie meduzy, ameby i ka艂u偶y 艣wiat艂a. Poch艂ania wszystko, co 偶ywe, i… odtwarza.

Umiej臋tno艣ci: przejmowanie kszta艂tu poch艂oni臋tych istot, wydzielanie magicznych toksyn, szybka regeneracja.

Zagro偶enie: ekstremalne; jeden z powod贸w, dla kt贸rych niekt贸re regiony Ashvael s膮 ca艂kowicie zamkni臋te.

Ciekawostka: Niekt贸rzy badacze twierdz膮, 偶e to pozosta艂o艣膰 po eksperymentach Vel Draala — pr贸bowa艂 stworzy膰 „偶ywe aetherium”.





馃 

5️⃣ 呕ELAZNY STRA呕NIK (AUTOMATON)



Opis: Gigantyczny robot stra偶niczy z czas贸w Imperium, wci膮偶 aktywny. Pokryty rdz膮, ale z dzia艂aj膮cymi systemami broni.

Umiej臋tno艣ci: pociski magiczno-techniczne, pola si艂owe, skanowanie aetherowe.

Zagro偶enie: wysokie, je艣li wejdziesz w „stref臋 aktywacji”.

Ciekawostka: Niekt贸re stra偶niki mo偶na… przeprogramowa膰, ale wymaga to dost臋pu do ich „serca” — magicznego rdzenia.





馃悕 

6️⃣ SZEPTA膯 (SNAKE-WISP)



Opis: P贸艂magiczne w臋偶e z pustkowi, z艂o偶one z mg艂y i 艣wiat艂a. Syc膮 si臋 strachem. Pojawiaj膮 si臋 wok贸艂 samotnych podr贸偶nik贸w, szepcz膮c g艂osy bliskich, by zwabi膰 ich w pu艂apk臋.

Umiej臋tno艣ci: hipnoza, iluzje, zatrucie magiczne.

Zagro偶enie: 艣rednie; poluj膮 w grupach.

Ciekawostka: Legenda m贸wi, 偶e jeden z dawnych genera艂贸w Imperium przemieni艂 si臋 w kr贸la Szepcz膮cych — i nadal w艂ada nimi z ruin.





馃寠 

7️⃣ AETHEROWA SYRENA



Opis: Istoty z podwodnych miast, stworzone na bazie genetycznych eksperyment贸w. Pi臋kne, p贸艂przezroczyste, o oczach jak klejnoty i d艂ugich, smoczych ogonach.

Umiej臋tno艣ci: 艣piew wp艂ywaj膮cy na umys艂, manipulacja wod膮, tworzenie b膮bli aetherowych.

Zagro偶enie: zale偶y od humoru. Cz臋艣膰 syren poluje na ludzi, cz臋艣膰 tylko straszy, cz臋艣膰… handluje informacjami.

Ciekawostka: Podobno syreny pami臋taj膮, jak wygl膮da艂o niebo, zanim Imperium je zasnu艂o.


⚔️ 

KATALOG TECHNOLOGII WOJSKOWEJ 

馃洝️ 

1️⃣ ZBROJE I PANCERZE



馃敻 Zbroja Aetherowa (Mk III „Pazur”)

— Hybryda p艂yt pancernych i tkanej magii. Blokuje zar贸wno uderzenia fizyczne, jak i proste zakl臋cia. Zasilana miniaturowym rdzeniem aetherowym, kt贸ry wzmacnia nosz膮cego (np. skoki, si艂臋, reakcje).

— Problem: rdze艅 mo偶e przeci膮偶y膰 u偶ytkownika, powoduj膮c poparzenia magiczne lub… mutacje.

— Status: rzadko艣膰, wi臋kszo艣膰 egzemplarzy zdezaktywowana po upadku Imperium.


馃敻 Pancerz Przemienionych

— Naturalnie powsta艂e „zbroje” z ko艣ci, aetherowych kryszta艂贸w i organicznych przyrost贸w. Niezwykle odporny, ale bardzo niestabilny, cz臋sto pulsuje magi膮, przyci膮gaj膮c 艂owc贸w artefakt贸w.

— Uwaga: czasami zbroja „pami臋ta” dawnych w艂a艣cicieli — i szepcze do nowego u偶ytkownika.





馃敨 

2️⃣ BRO艃 R臉CZNA



馃敻 Karabin Aetherowy (model R-9)

— Magiczno-techniczny karabin, kt贸ry strzela skondensowanymi pociskami energii. Mo偶e przebi膰 stal, ale przegrzewa si臋 po kilku strza艂ach.

— Posiada runiczne gniazda: mo偶na „nakarmi膰” go specjalnymi kryszta艂ami, zmieniaj膮c efekt (np. b艂yskawice, l贸d, kwas).


馃敻 M艂ot Runiczny (klasa „Rozbijacz”)

— Bro艅 do walki wr臋cz, wykuta z aetherowych stop贸w, z osadzonymi runami wzmacniaj膮cymi uderzenie. Jeden zamach potrafi zmia偶d偶y膰 pancern膮 艣cian臋.

— Efekt uboczny: ogromne zu偶ycie energii magicznej, potrafi „wysysa膰” si艂臋 z u偶ytkownika.


馃敻 No偶e Przestrzenne (Fa艂dowe)

— Drobne, cienkie ostrza, kt贸re dzi臋ki technologii fa艂dowania „skacz膮” przez rzeczywisto艣膰, trafiaj膮c przeciwnika zza jego tarczy.

— Trudne do kontrolowania, wymagaj膮 bardzo precyzyjnych gest贸w.





馃殎 

3️⃣ POJAZDY I MASZYNY



馃敻 My艣liwce „Gwiezdny Strz臋p” (Star Shred)

— Szybkie jednostki powietrzne z silnikami magiczno-plazmowymi, zdolne do kr贸tkich lot贸w atmosferycznych i skok贸w mi臋dzyorbitowych.

— Uzbrojenie: dzia艂a plazmowe, miniaturowe torpedy aetherowe.

— Problem: wymaga rzadkiego paliwa, kt贸re jest dzi艣 niemal nie do zdobycia.


馃敻 Pancerze Krocz膮ce (Titan Walker Mk II)

— Dwuno偶ne lub czterono偶ne maszyny krocz膮ce, s艂u偶膮ce jako ci臋偶ka piechota. Wyposa偶one w dzia艂a, miotacze ognia, a nawet systemy pola si艂owego.

— Status: wi臋kszo艣膰 w ruinach, ale grupy najemnicze lub kultystyczne potrafi膮 je reanimowa膰.





馃 

4️⃣ TECHNOLOGIA TAKTYCZNA



馃敻 Maski Neuro-Aetherowe

— Urz膮dzenia zak艂adane na g艂ow臋, kt贸re 艂膮cz膮 u偶ytkownika z sieci膮 sensoryczn膮 magicznych czujnik贸w. Pozwalaj膮 widzie膰 przez 艣ciany, skanowa膰 aetherowe 艣lady, a nawet wp艂ywa膰 telepatycznie na innych.

— Zagro偶enie: nadmierne u偶ywanie mo偶e rozszczepi膰 psychik臋, prowadz膮c do „prze艂adowania umys艂u”.


馃敻 Granaty Zakrzywienia

— Rzucone, tworz膮 na kilka sekund miniaturowy fa艂d rzeczywisto艣ci — mo偶na przez niego przej艣膰 jak przez portal. Ulubiona bro艅 infiltrator贸w.

— Problem: czasem portal nie zamyka si臋… i co艣 wychodzi z drugiej strony.





⚙️ 

5️⃣ BRO艃 MASOWA



馃敻 Dzia艂a Aetherowe (Wie偶e Upad艂ego Imperium)

— Ogromne stacjonarne dzia艂a, kt贸re wysy艂aj膮 wi膮zki energii na kilometry. Dawniej broni艂y granic Imperium, dzi艣 wiele z nich dzia艂a autonomicznie, traktuj膮c wszystko jako wroga.

— Najwi臋ksze legendy m贸wi膮 o dzia艂ach orbitalnych, kt贸re wci膮偶 dryfuj膮 nad planet膮 i czasem… aktywuj膮 si臋 bez ostrze偶enia.


馃敻 Baterie Zmiennokszta艂tne (Modular Swarm)

— Niewielkie roboty bojowe, kt贸re potrafi膮 艂膮czy膰 si臋 w r贸偶ne formacje: tarcze, w艂贸cznie, ostrza, a nawet humanoidalne kszta艂ty.

— Wci膮偶 eksperymentalna technologia; wi臋kszo艣膰 prototyp贸w by艂a zbyt niestabilna i „buntowa艂a si臋” przeciw operatorom.

馃寬 

SYSTEM MAGII 

馃寣 

殴R脫D艁O MAGII



Magia w Ashvael pochodzi z aetherium — tajemniczej substancji/energii, kt贸ra istnia艂a przed 艣wiatem.

Imperium nauczy艂o si臋 j膮 wykorzystywa膰 technicznie (maszyny, bronie, silniki), magowie u偶ywali jej bezpo艣rednio (zakl臋cia, rytua艂y), ale po Katastrofie Rozdarcia aetherium zacz臋艂o ska偶a膰 rzeczywisto艣膰.


Dzi艣 aetherium jest:

☛ rozlane w powietrzu (delikatnie, ale mutuj膮ce d艂ugotrwale),

☛ skondensowane w kryszta艂ach (paliwo, 藕r贸d艂a mocy),

☛ spl膮tane w „szwach” rzeczywisto艣ci (gdzie pojawiaj膮 si臋 anomalie).





馃摐 

ZASADY MAGII



✅ 1️⃣ Przep艂yw, nie kontrola

Mag nie „rzuca” zakl臋cia si艂膮 woli; on otwiera kana艂, przez kt贸ry przep艂ywa moc. Je艣li przesadzi — p臋knie albo spali si臋 od 艣rodka.


✅ 2️⃣ Ka偶de u偶ycie magii zostawia 艣lad

Zakl臋cia nie s膮 „czyste”. Ka偶de wypaczenie rzeczywisto艣ci zostawia echo: zu偶ywa energi臋 otoczenia, przyci膮ga anomalie, zanieczyszcza cia艂o maga.


✅ 3️⃣ Magia wymaga kosztu

Nie ma darmowych czar贸w. Mo偶esz p艂aci膰 energi膮 osobist膮 (偶yciem, wspomnieniami, emocjami), surowcami (np. kryszta艂y, esencje), albo… cudzym kosztem.





馃寠 

G艁脫WNE SZKO艁Y MAGII



1️⃣ MAGIA WI膭ZA艃 (Bindery)

艁膮czenie rzeczy: zbrojenie run, tworzenie magiczno-technologicznych urz膮dze艅, nak艂adanie zakl臋膰 na przedmioty.

➔ U偶ywana przez artefaktor贸w, in偶ynier贸w magii.

➔ Niebezpiecze艅stwo: sprz臋t mo偶e si臋 „przegrza膰” i eksplodowa膰.


2️⃣ MAGIA PRZESTRZENNA (Spatia)

Zakrzywianie przestrzeni, fa艂dowanie, tworzenie portali, „skracanie” dystansu.

➔ U偶ywana przez zwiadowc贸w, infiltrator贸w, niekt贸rych wojownik贸w.

➔ Niebezpiecze艅stwo: fa艂dowanie rzeczywisto艣ci mo偶e przyci膮gn膮膰 byty z „tamtej strony”.


3️⃣ MAGIA ESENCJALNA (Essentia)

Manipulacja 偶yciem, cia艂em, emocjami. Leczenie, mutacje, iluzje, sza艂 bitewny.

➔ U偶ywana przez kap艂an贸w, szaman贸w, eksperymentator贸w biologicznych.

➔ Niebezpiecze艅stwo: mutacje, utrata cz艂owiecze艅stwa.


4️⃣ MAGIA ECHO (Resona)

Praca z pami臋ci膮, czasem, przesz艂o艣ci膮 miejsca. Mo偶liwo艣膰 „czytania” wydarze艅, zap臋tlania chwil, przywo艂ywania echa dawnej bitwy.

➔ U偶ywana przez historyk贸w, kronikarzy, agent贸w Imperium.

➔ Niebezpiecze艅stwo: rozdwojenie ja藕ni, wci膮gni臋cie w echo.





馃拃 

ZAGRO呕ENIA MAGII



☢ Ska偶enie Aetherowe — u偶ywanie magii zbyt d艂ugo prowadzi do narastania w ciele niebezpiecznej energii; objawy: 艣wiecenie 偶y艂, sny o pustce, nadnaturalny g艂贸d.

☢ Przemiana — czarodzieje, kt贸rzy przekroczyli pr贸g ska偶enia, staj膮 si臋 Przemienionymi — pot臋偶nymi, ale bezmy艣lnymi bestiami.

☢ Anomalie — ka偶da du偶a operacja magiczna ryzykuje rozerwaniem „szwu” rzeczywisto艣ci, przez co mog膮 si臋 w艣lizgn膮膰 nieznane byty.





馃З 

SPECJALIZACJE MAG脫W



馃暞 Runiczny Kowal — 艂膮czy magi臋 z broni膮, zbrojami i maszynami.

⏳ Chronista Echo — bada przesz艂o艣膰, odczytuje pami臋膰 miejsca.

馃尶 呕ywy Szaman — manipuluje cia艂em i energi膮 偶yw膮, hoduje magiczne stworzenia.

⚡ Przestrzenny Skoczek — teleportacje, portale, zak艂贸canie pola walki.

馃敟 Mistrz Niszczenia — dawni wojskowi magowie Imperium, specjalizuj膮cy si臋 w niszczycielskich rytua艂ach (dzi艣 niemal wymarli).





馃敆 

PRZYK艁ADOWE ZAKL臉CIA



・ Piecz臋膰 Rozszczepienia — runa, kt贸ra pozwala przeci膮膰 cokolwiek, ale zu偶ywa ogromn膮 ilo艣膰 mocy.

・ P臋tla Czasowa — zap臋tla kr贸tk膮 chwil臋 w jednym miejscu (np. 3 sekundy wci膮偶 powtarzaj膮cego si臋 ciosu).

・ Portal Fa艂dowy — mikro-przestrzenne przej艣cie przez 艣cian臋.

・ Wezwanie Echa — przywo艂uje ducha bitwy, by walczy艂 za maga.

・ Przekle艅stwo Wewn臋trznego P艂omienia — wrzuca przeciwnika w stan samozap艂onu od 艣rodka.


馃椇️ 

MAPA ASHVAEL — OG脫LNY OPIS






馃寢 

GEOGRAFIA



Ashvael to rozleg艂y kontynent (lub planeta) pokryty szcz膮tkami dawnego Imperium.

Podzia艂:


  • P贸艂nocne Pustkowia → zimne, ska偶one, pe艂ne Przemienionych i starych fortec.
  • Centralne Wy偶yny → dawne serce Imperium, dzi艣 rozbite na wolne miasta i ruiny; klimat 艂agodny, ale pe艂en anomalii.
  • Po艂udniowe Archipelagi → tropikalne, wyspiarskie, rz膮dzone przez kupieckie rody i pirackie floty; pe艂ne tajemniczych podwodnych ruin.
  • Wschodnie P臋kni臋cie → gigantyczna szczelina w ziemi, otoczona magicznymi burzami; granica poznanego 艣wiata.
  • Zachodnie Rubie偶e → dzikie lasy i g贸ry, gdzie magia jest dzika, a stare klany 偶yj膮 jak przed wiekami.






馃彴 

POLITYKA



  • Miasta-Wolne (Free Cities)
    → Dawniej lojalne wobec Imperium, dzi艣 niezale偶ne. Ka偶de rz膮dzone innym systemem: rady, kupcy, gildie mag贸w, czasem rady wojskowe.
    Cz臋sto mi臋dzy sob膮 rywalizuj膮 o dost臋p do zasob贸w (aetherium, staro偶ytne maszyny).
  • Resztki Imperium Vel Draala
    → Kiedy艣 pot臋偶ne, teraz skurczone do kilku twierdz i ruin. Nadal maj膮 elitarnych mag贸w-wojownik贸w i stare, krocz膮ce machiny, ale s膮 cieniem dawnej pot臋gi.
  • Klanowe Krainy Zachodu
    → Zwi膮zki plemienne, honorowe rody, kt贸re opieraj膮 si臋 nowoczesno艣ci. Ich magia jest dzika i rytualna, a polityka oparta na sojuszach krwi.
  • Ligia Archipelag贸w
    → Sojusz kupc贸w, pirat贸w i mag贸w wyspowych. Bogactwo p艂ynie stamt膮d, ale te偶 chaos — floty walcz膮 mi臋dzy sob膮 o kontrol臋 nad magicznymi wrakami.
  • Zakony Cienia (Shadow Orders)
    → Tajne organizacje operuj膮ce ponad granicami. Czasem to gildie zab贸jc贸w, czasem religijne sekty, czasem agenci dawnych rod贸w.






馃洝️ 

SPO艁ECZE艃STWO



  • Arystokracja Upadku → dawni szlachcice Imperium, kt贸rzy pr贸buj膮 zachowa膰 tytu艂y, cho膰 cz臋sto ju偶 nie maj膮 w艂adzy.
  • Gildie i Kasty Rzemie艣lnicze → organizacje kontroluj膮ce magi臋 wi膮za艅, tworzenie artefakt贸w, odbudow臋 ruin.
  • Najemnicy i 艁owcy → ogromna warstwa spo艂eczna; pracuj膮 dla tych, kt贸rzy maj膮 z艂oto lub kryszta艂y.
  • Wie艣niacy i Pracownicy → pro艣ci ludzie 偶yj膮cy na granicy przetrwania, cz臋sto wykorzystywani przez pot臋偶niejszych.
  • Magowie Przemiany → grupa p贸艂religijna, p贸艂naukowa, badaj膮ca mutacje i Przemienionych.






⛪ 

RELIGIA



  • Kult 艢wi臋tego Mechanizmu → wierz膮, 偶e dawne maszyny Imperium by艂y 艣wi臋te, a ka偶da pr贸ba ich naprawienia to grzech.
  • Dzieci Echa → mistycy badaj膮cy „pami臋膰 艣wiata”; organizuj膮 rytua艂y, by przemawia膰 z duchami miejsc.
  • Stare Klany Duch贸w → animistyczne wierzenia Zachodu; lasy, g贸ry i wiatry maj膮 w艂asne duchy.
  • Sekty Aetherowe → czcz膮 samo aetherium jako bosk膮 substancj臋, cz臋sto prowadz膮 niebezpieczne rytua艂y.
  • Zakon P艂on膮cej Korony → dawna religia Imperium, dzi艣 rozbita na frakcje.






馃寪 

KLIMAT I ZAGRO呕ENIA



  • Ska偶enie magiczne → im bli偶ej ruin, tym bardziej zmutowana przyroda, zwierz臋ta i ludzie.
  • Anomalie → przestrzenne, czasowe, magiczne zak艂贸cenia, kt贸re mog膮 wessa膰 ca艂e wioski lub wypaczy膰 rzeczywisto艣膰.
  • Piractwo i najazdy → zw艂aszcza na morzach i wyspach.
  • Przemienieni i Bestie → dawne eksperymenty Imperium wci膮偶 kr膮偶膮 po pustkowiach.
  • Ruiny orbitalne → niebo pe艂ne jest wrak贸w z czas贸w kosmicznej ekspansji, czasem co艣 z nich… spada.

馃尶 

SEZON 1  odcink贸w 8


馃彔 

Odcinek 1: Nowy pocz膮tek



G艂贸wna bohaterka (np. by艂a najemniczka) przybywa do zrujnowanego miasta Vel Arven, kupuje stary warsztat z zamiarem otwarcia kawiarni (bo legendy m贸wi膮, 偶e kawa ma magiczne w艂a艣ciwo艣ci harmonizuj膮ce ska偶enie aetherowe).

Poznaje pierwszych s膮siad贸w: dziwacznego bibliotekarza, mutowanego rzemie艣lnika i kota, kt贸ry… m贸wi w snach.





⚙️ 

Odcinek 2: Miasto ruin, miasto ludzi



Bohaterowie ruszaj膮 szuka膰 sprz臋tu: ekspresu magotechnicznego, zapas贸w ziaren, kryszta艂贸w filtruj膮cych ska偶enie wody.

Pierwszy konflikt z lokaln膮 gildi膮 najemnik贸w, kt贸rzy chc膮 haraczu za „ochron臋”.





馃惥 

Odcinek 3: Stara maszyna, stare duchy



W trakcie uruchamiania kawowego sprz臋tu budz膮 u艣pione echo maszyny sprzed Katastrofy — pojawia si臋 duch dawnego operatora, kt贸ry domaga si臋… zrobienia mu jego ulubionego naparu.





馃棥️ 

Odcinek 4: Smak wojen i smak pokoju



Byli koledzy bohaterki z oddzia艂u odwiedzaj膮 kawiarni臋 — niekt贸rzy s膮 偶yczliwi, inni chc膮, 偶eby wr贸ci艂a do najemniczego 偶ycia.

Zderzenie dw贸ch 艣wiat贸w: brutalno艣ci i cozy spokoju.





馃寣 

Odcinek 5: Burza aetherowa



Miasto zalewa magiczna burza; bohaterowie musz膮 pom贸c schroni膰 s膮siad贸w, zabezpieczy膰 sprz臋t, a w kawiarni l膮duje ranny pos艂aniec z kluczow膮 wiadomo艣ci膮 dla jednej z lokalnych frakcji.





馃摎 

Odcinek 6: Ksi臋ga smak贸w



Odkrywaj膮 star膮 ksi臋g臋 z recepturami napar贸w, kt贸re maj膮 alchemiczne efekty: wzmacniaj膮 odporno艣膰 na magi臋, lecz膮 rany, wywo艂uj膮 wizje.

Zaczynaj膮 eksperymentowa膰, przyci膮gaj膮c uwag臋 zakonu mag贸w.





馃彺‍☠️ 

Odcinek 7: Piraci ruin



Na miasto napada grupa poszukiwaczy artefakt贸w — piraci z Archipelagu — kt贸rzy chc膮 wykra艣膰 star膮 maszyn臋 z piwnicy kawiarni.

Ekipa musi zjednoczy膰 si臋 z s膮siadami, 偶eby si臋 broni膰.





馃専 

Odcinek 8: Festiwal popio艂贸w



Kulminacja sezonu: miasto obchodzi coroczny Festiwal Popio艂贸w, upami臋tniaj膮cy upadek Imperium.

Kawiarnia staje si臋 centrum 艣wi臋ta, ale pod powierzchni膮 pojawia si臋 wielka zagadka: dawne mechanizmy w ruinach zaczynaj膮 si臋 budzi膰, zwiastuj膮c nowy konflikt… albo szans臋.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia posz艂a bardzo do przodu i roboty s膮 si艂膮 robocz膮 a cyberimplanty pomagaj膮 w wielu akceptach 偶ycia . Na Newnumber ludzie uwa偶aj膮 偶e roboty zapewni膮 im siln膮 ochron臋 nie potrzebuj膮 pomocy superbohater贸w . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocze艣ni Rycerze walczy z przest臋pczo艣ci膮 cho膰 to nielegalne bo roboty maj膮 tylko prawo ochrony porz膮dku . Nowocze艣ni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wied藕ma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrz膮tek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohater贸w z艂o偶ona z uwi臋zionych w czasach tera藕niejszych dziwade艂 cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwi臋zienie w czasach tera藕niejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz kt贸ry stwarza grup臋 superbohater贸w - A-Typy. Nikt z A-Typ贸w nie pami臋ta jak trafili do czas贸w tera藕niejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Za艂o偶yciel A-Typ贸w i przyw贸dca tej grupy. Cz艂owiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczup艂a blondynka o trzech piersiach kt贸re zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - M臋偶czyzna o zdeformowanej r臋ce kt贸ra mo偶e si臋 rozci膮ga膰.

M艂oda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa M艂odzie偶y z supermocami chroni膮ca 艣wiat przed zagro偶eniami . Ich siedziba mie艣ci si臋 w Sunlight City (fikcyjne ameryka艅skie miasto ). W sk艂ad grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pie艣ni ) , Fioletowa Iskierka ( c贸rka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .