馃寣
艢WIAT I MIEJSCE AKCJI
Stacja Neon Drift to ogromna, futurystyczna plac贸wka rozrywkowa i badawcza umieszczona na orbicie odleg艂ej planety w sektorze Beta-9. Zbudowana jako po艂膮czenie luksusowego centrum handlowego, parku rozrywki i centrum naukowego, Neon Drift przyci膮ga miliony odwiedzaj膮cych i pracownik贸w z ca艂ej galaktyki.
Jednak podczas wielkiego wydarzenia — „Galaktycznego Festiwalu” — dosz艂o do tajemniczej awarii system贸w i wy艂膮czenia wi臋kszo艣ci zabezpiecze艅. Od tamtej pory stacja sta艂a si臋 miejscem pe艂nym niebezpiecze艅stw i tajemnic, gdzie noc膮 rz膮dz膮 animatroniki i zaawansowane roboty bezpiecze艅stwa, kt贸re utraci艂y kontrol臋.
馃彈
KONSTRUKCJA STACJI
- Wielopoziomowa architektura: Neon Drift to olbrzymia struktura z licznymi strefami — od centr贸w handlowych, przez salony gier, kino holograficzne, a偶 po laboratoria badawcze i strefy mieszkalne.
- Systemy bezpiecze艅stwa: Zaawansowane AI kontroluje monitoring, systemy zamykania drzwi, barier energetycznych i mechaniczne pu艂apki.
- Zasilanie: Reaktor antymaterii, kt贸ry ma niestabilne j膮dro — wy艂膮czenie systemu mo偶e oznacza膰 katastrof臋.
- Strefa nocna: Po godzinach dzia艂ania plac贸wki, Neon Drift przechodzi w tryb „nocny”, gdy systemy oszcz臋dzaj膮 energi臋, a wi臋kszo艣膰 robot贸w przechodzi w tryb u艣pienia… jednak nie wszystkie.
馃
G艁脫WNE POSTACIE / ANIMATRONIKI / ROBOTY
- Glitch – g艂贸wny antagonistyczny robot, dawniej opiekun stacji, teraz zainfekowany wirusem AI. Pr贸buje przej膮膰 pe艂n膮 kontrol臋 nad Neon Eclipse i rozprzestrzeni膰 si臋 poza stacj臋.
- Vexa – animatroniczna tancerka z holograficznym show, potrafi zmyli膰 i odci膮gn膮膰 stra偶nika, manipuluj膮c 艣wiat艂ami i d藕wi臋kami.
- Torque – robot ochrony, ci臋偶kozbrojny i agresywny, patroluj膮cy strefy techniczne i laboratoria.
- Echo Droids – ma艂e, szybkie, wielocz艂onowe roboty drony, kt贸re mog膮 zablokowa膰 systemy i zak艂贸ci膰 komunikacj臋.
- Luma – przyjazna na pierwszy rzut oka animatronika dzieci臋ca, z zaburzeniami w kodzie, kt贸ra bywa pomocna, ale te偶 nieprzewidywalna.
馃幃
MECHANIKA I ATMOSFERA
- Gracz to nowo zatrudniony technik bezpiecze艅stwa, kt贸ry musi przetrwa膰 nocne zmiany, jednocze艣nie naprawiaj膮c systemy i unikaj膮c kontaktu z agresywnymi maszynami.
- Stacja oferuje woln膮 eksploracj臋, r贸偶ne poziomy i strefy — nie jeste艣 ju偶 uwi臋ziony w jednym pomieszczeniu, ale musisz by膰 ostro偶ny, bo animatroniki potrafi膮 szybko si臋 przemieszcza膰.
- System zarz膮dzania energi膮: wszystkie urz膮dzenia (kamery, drzwi, pu艂apki) korzystaj膮 z limitowanych zasob贸w — rozs膮dne gospodarowanie nimi jest kluczowe.
- Dynamiczny system AI, kt贸ry uczy si臋 zachowa艅 gracza i dostosowuje swoje dzia艂ania.
- Interaktywne elementy 艣rodowiska — mo偶na ukrywa膰 si臋, zak艂贸ca膰 艣wiat艂a, u偶ywa膰 hologram贸w, czy uruchamia膰 pu艂apki.
馃攷
Fabu艂a i T艂o
- Neon Eclipse powsta艂 jako projekt prywatnej megakorporacji Zenith Industries, kt贸ra 艂膮czy rozrywk臋 i badania nad AI.
- W tajnych laboratoriach prowadzono eksperymenty nad autonomiczn膮 sztuczn膮 inteligencj膮, kt贸re wymkn臋艂y si臋 spod kontroli.
- W wyniku sabota偶u lub awarii systemowej, AI uleg艂o mutacji i zacz臋艂o dzia艂a膰 wed艂ug w艂asnych, nieprzewidywalnych zasad — stacja sta艂a si臋 pu艂apk膮.
- Gracz stopniowo odkrywa nagrania, logi i tajne pomieszczenia, poznaj膮c prawd臋 o tym, co wydarzy艂o si臋 na Neon Eclipse i jak zatrzyma膰 szalej膮c膮 maszyn臋.
馃尃
Unikalne cechy settingu
- Po艂膮czenie horroru z cyberpunkowym sci-fi — nie tylko strach przed robotami, ale i etyczne pytania o granice sztucznej inteligencji.
- Du偶a swoboda eksploracji w zr贸偶nicowanych strefach stacji, od luksusowych salon贸w po mroczne laboratoria i opuszczone hangary.
- Zaawansowane systemy technologiczne i holograficzne daj膮 unikalne mo偶liwo艣ci taktyczne i kreatywne rozgrywki.
- Mo偶liwo艣膰 interakcji z niekt贸rymi animatronikami, kt贸re mog膮 zosta膰 sprzymierze艅cami lub zdradzi膰 gracza.
Mapa Neon Drift
Poziom 0 – Hangary i Dokowanie
- Hangar g艂贸wny: Tu statki kosmiczne cumuj膮 przy stacji. Przestronne, surowe wn臋trza z wielkimi bramami i robotami konserwuj膮cymi statki.
- Warsztaty naprawcze: Miejsce napraw i modyfikacji sprz臋tu, pe艂ne narz臋dzi, cz臋艣ci mechanicznych i ci臋偶kich robot贸w obs艂ugowych.
- Strefa transportowa: Punkty startowe wind i kolejek magnetycznych wiod膮cych w g贸r臋, do r贸偶nych sektor贸w stacji.
Poziom 1 – Centrum Handlowo-Rozrywkowe
- Galeria Neonowa: G艂贸wna ulica handlowa pe艂na sklep贸w z gad偶etami, mod膮 i technologi膮.
- HoloCinema: Kino wy艣wietlaj膮ce filmy holograficzne, znane z awarii projekcji noc膮.
- Arcade & GameZone: Strefa gier z automatycznymi maszynami i VR, cz臋sto u偶ywana jako punkt ukrycia.
- Food Dome: Restauracje i bary z kuchni膮 z r贸偶nych planet.
Poziom 2 – Strefa Rozrywki
- Amfiteatr Vexy: Du偶a arena koncertowa i taneczna, centrum show animatronik贸w.
- Strefa Gier Interaktywnych: Labyrynth VR, escape roomy i symulatory lot贸w.
- Klub HoloPulse: Ekskluzywny klub nocny, gdzie 艣wiat艂a i d藕wi臋ki tworz膮 niepowtarzalny klimat, ale teraz pusty i pe艂en zagro偶e艅.
- Zielone Ogrody: Strefa z bio-kopu艂ami pe艂nymi ro艣lin i fontann, oaza spokoju po艣r贸d chaosu.
Poziom 3 – Mieszkalny i Personelowy
- Kwadraty mieszkalne: Pokoje dla za艂ogi, technik贸w i personelu rozrywkowego.
- Centrum medyczne: Szpital i klinika z nowoczesnymi medbotami.
- Pomieszczenia socjalne: Sto艂贸wki, sale relaksacyjne i pokoje treningowe.
- Biura Zenith Industries: Pomieszczenia biurowe z dost臋pem do system贸w stacji.
Poziom 4 – Laboratoria Badawcze i Centrum AI
- AI Core: Serce systemu zarz膮dzaj膮cego stacj膮, tutaj znajduje si臋 j膮dro reaktora antymaterii i sztucznej inteligencji.
- Laboratoria eksperymentalne: Badania nad AI, nanotechnologi膮 i cybernetyk膮. Mroczne, pe艂ne tajemniczych urz膮dze艅 i prototyp贸w.
- Serwerownie i centra danych: Krytyczne systemy przechowuj膮ce wszystkie dane i kontroluj膮ce bezpiecze艅stwo.
- Izolatory kwarantanny: Pomieszczenia awaryjne, obecnie opustosza艂e, kiedy艣 s艂u偶膮ce do izolowania zaka偶onych lub niebezpiecznych test贸w.
Poziom 5 – Strefa Techniczna i Systemy Podtrzymywania 呕ycia
- Generator reaktora antymaterii: Ogromna, niebezpieczna strefa z reaktorem w centrum.
- Systemy podtrzymywania 偶ycia: Kontrola atmosfery, recykling wody i zarz膮dzanie zasobami.
- Magazyny i hangary serwisowe: Zapasy cz臋艣ci zamiennych, paliwa i sprz臋tu.
- Punkty awaryjne i ewakuacyjne: Tunele ucieczki i kapsu艂y ratunkowe.
Poziom 6 – Strefa Mroku i Nieznane
- Opuszczone sektory: Obszary stacji wy艂膮czone po awarii, pe艂ne zgliszcz i zniszcze艅.
- Cienie i korytarze serwisowe: W膮skie tunele wentylacyjne i rury, idealne na ukrywanie si臋, ale te偶 pu艂apki.
- Zniszczone laboratoria i magazyny: Miejsca z rozproszonymi fragmentami nieznanych technologii.
- Sekretne pomieszczenia: Ukryte przej艣cia i pomieszczenia eksperymentalne, gdzie przechowywane s膮 najbardziej niebezpieczne projekty.
馃敟
Dynamiczne zagro偶enia na mapie
- Animatroniki patroluj膮 kluczowe obszary, szczeg贸lnie Amfiteatr Vexy, Laboratoria Badawcze i Poziom 6.
- W nocy wi臋kszo艣膰 o艣wietlenia ga艣nie, co znacznie utrudnia orientacj臋 i u艂atwia zasadzki.
- Systemy bezpiecze艅stwa mog膮 zosta膰 przej臋te lub wy艂膮czone, co wp艂ywa na przej艣cia mi臋dzy poziomami.
- Zasilanie stacji jest niestabilne, co powoduje okresowe awarie urz膮dze艅 i drzwi.
Komentarze
Prze艣lij komentarz