Przejdź do głównej zawartości

ChronoWars-Thal'Moragh



Kraj: Thal'Moragh – Cytadela Rytuału

Opis ogólny:

Thal’Moragh to monumentalne miasto-państwo otoczone nieprzebytą mgłą i górskimi urwiskami. Miejsce to nie podlega zmianom ani czasowi – każdy aspekt życia zdominowany jest przez rytuał, kodeksy i starożytne obrzędy. Rządzony przez dynastię, której członkowie są więźniami tradycji, kraj pogrążony jest w ceremonialnej stagnacji i rozpadającej się świetności.


Klimat i Geografia:

  • Topografia: Odludne klify, zawieszone mosty, pradawne ogrody kamienne, tunele i mroczne korytarze – wszystko pokryte mchem, wilgocią i kurzem.

  • Pogoda: Wieczna mgła, częste deszcze, nigdy nie widać całego słońca. Słońce i księżyc są zjawiskami rytualnie objaśnianymi przez kapłanów, nie przez astronomię.


Społeczeństwo:

  • Ród Królewski (Dom Morguhl): Władcy zmuszeni do przestrzegania każdego aktu życia zgodnie z "Księgą Cieni" – zbioru tysiącletnich rytuałów. Nawet sposób jedzenia czy ubierania się ma przypisane znaczenie i harmonogram.

  • Kasta Rytualna: Klasa uczonych, którzy nadzorują, aby wszystko działo się „zgodnie z obrzędem”. Mają ogromną władzę, ale są równie zniewoleni jak arystokracja.

  • Niższe Kasty (Tragarze, Śpiewacy, Opiekunowie Mchu): Każda profesja ma swoje przywileje i obowiązki rytualne. Nikt nie zna pojęcia "wolności" – tylko porządek.


Kultura i Magia:

  • Rytualna Magia: Zaklęcia nie są rzucane spontanicznie – to wielogodzinne rytuały wykonywane w świętych komnatach. Magia oparta jest na imionach, symbolach i cyklach astronomicznych.

  • Pamięć jako Siła: Przeszłość jest wszystkim. Mieszkańcy uczą się kronik na pamięć, a "Zaburzenie Porządku" (czyli spontaniczne działanie) traktowane jest jak herezja.

  • Architektura: Kolosalne, gotyckie wieże, które rosną nie w górę, ale w głąb, pod ziemię. Każde piętro reprezentuje wiek dynastii.


Armia:

  • Strażnicy Rytualni (Skarmata): Wojownicy wyszkoleni do walki tylko w ściśle określonych formacjach i momentach. Ich zbroje są częścią rytuału – noszenie ich poza ceremonią jest zakazane.

  • Żywe Rytuały: Dawni herosi zamienieni w zaklęte figury – animowane tylko w razie „Kryzysu Porządku”.


Zagrożenia i Tajemnice:

  • Upadek Porządku: W głębinach Cytadeli powoli budzi się „Imię Bez Księgi” – istota, której działania nie zostały przewidziane przez rytuały.

  • Zaginione Piętra: Mówi się, że najstarsze poziomy Cytadeli są tak odcięte od rytualnego porządku, że powstało tam nowe społeczeństwo – dzikie, anarchiczne, wolne.


Inspiracje estetyczne:

  • Kolory: Ciemne fiolety, szarości, zieleń mchu i zgaszone złoto.

  • Dźwięki: Echa, chorały gregoriańskie, dźwięk kapiącej wody i skrzypiących korytarzy.


🜏 1. Archkustos Vor MardekhStrażnik Rytuału (Tank / Support)

Opis: Żywa księga, opancerzony kapłan noszący fragmenty samego „Kodeksu Początku”. Powolny, ale niemal nie do zatrzymania.
Motyw: Porządek, ochrona, tłumienie chaosu.

Umiejętności:

  • [Q] Zapis Zakazu: Oznacza przeciwnika pieczęcią – przez kilka sekund nie może używać jednej losowej umiejętności.

  • [W] Liturgia Żelaza: Tworzy aurę ochronną wokół sojuszników – zmniejsza obrażenia i skraca efekty kontroli.

  • [E] Słowo Zawieszenia: Uderza laską w ziemię – przerywa kanałowane zaklęcia wrogów w obszarze.

  • [R - Ultimate] Otwarcie Tomu: Odblokowuje prastarą stronę kodeksu – przywołuje eteryczne figury przodków, które bronią Vor Mardekha i osłaniają sojuszników.


2. Lithaen, Pieśniarka ZamilkłychMage / Poke / Control

Opis: Ślepa kobieta o zakrytym obliczu, niosąca lirę zrobioną z kości królewskiego barda. Jej pieśni mają moc manipulowania czasem i duszami.
Motyw: Muzyka, kontrola, iluzje.

Umiejętności:

  • [Q] Stłumiony Ton: Strzał dźwięku, który spowalnia i oszałamia, jeśli trafi drugi raz w tego samego przeciwnika.

  • [W] Echo Sprzeciwu: Tworzy kopię dźwięku, która powtarza ostatnią używaną umiejętność przez Lithaen z 1-sekundowym opóźnieniem.

  • [E] Lament Przodków: Wrogowie w stożku doświadczają halucynacji (odwrócenie sterowania lub złudne przeciwniki).

  • [R - Ultimate] Pieśń Milczenia: Globalna pieśń – na kilka sekund uniemożliwia wrogom korzystanie z komunikacji drużynowej i pingów. Na wyższych poziomach także wycisza przez 2 sekundy.


3. Skarn Vel – Ostatni FigurantAssassin / Burst

Opis: Tajemniczy członek zaginionej kasty aktorów-rytualistów, jego rola nigdy nie została zakończona. Zabija z cienia, w maskach zmienności.
Motyw: Rytuał iluzji, teatr, maskarada.

Umiejętności:

  • [Q] Wejście na Scenę: Krótkie doskoczenie – pierwszy atak zadaje dodatkowe obrażenia i zadaje „Znak Aktu”.

  • [W] Maska Chaosu: Przez 5 sekund Skarn losowo zmienia wygląd na jednego z wrogów – dezorientuje przeciwników (działa jak krótki kamuflaż).

  • [E] Zniknięcie z Kurtyną: Rzuca zasłonę dymną, zyskuje przyspieszenie ruchu i niewidzialność na 2 sekundy.

  • [R - Ultimate] Ostatni Akt: Skarn teleportuje się za plecy ofiary oznaczonej „Znakiem Aktu” i wykonuje rytualne dożynanie – zadaje ogromne obrażenia, o ile ofiara ma poniżej 40% HP.


4. Mistrzyni Róży Mchu, OthreliaHealer / Zone Control

Opis: Ogrodniczka dolnych poziomów Cytadeli. Pielęgnuje mech, który pamięta ból – jej moce są subtelne, ale trwałe.
Motyw: Leczenie, kontrola terenu, życie wśród zgnilizny.

Umiejętności:

  • [Q] Zarodnik Mchu: Zasiewa obszar – po 2 sek. zarasta mech, który leczy sojuszników i spowalnia wrogów.

  • [W] Zielony Pamiętnik: Leczy wybranego sojusznika – leczenie zwiększa się za każdą żywą jednostkę w pobliżu.

  • [E] Pokrzywa Przestrzeni: Tworzy pierścień kolców – wrogowie przekraczający go otrzymują obrażenia i są krótko przyciągani do środka.

  • [R - Ultimate] Rozkwit Cienia: Przywołuje olbrzymi, rytualny kwiat – przez 10 sekund pochłania wrogie zaklęcia w obszarze i odnawia HP sojuszników.


5. Drexxen Gaul – Rytualny EgzekutorBruiser / Duelist

Opis: Kat z dolnych korytarzy Cytadeli, którego ostrze nosi imiona wszystkich skazańców. Nie walczy – wykonuje „wyroki”.
Motyw: Egzekucje, łańcuchy, nieuchronność.

Umiejętności:

  • [Q] Imię na Ostrzu: Oznacza wroga – jego obrażenia wobec Drexxena są zredukowane, ale sam otrzymuje więcej obrażeń od Drexxena.

  • [W] Krzyż Pokuty: Wyrzuca łańcuch – jeśli trafi, przyciąga wroga do siebie i spowalnia.

  • [E] Wyrok Niedokończony: Każde trzecie trafienie zamraża zdolności defensywne wroga na 1.5 sekundy.

  • [R - Ultimate] Ukończenie Obrzędu: Jeżeli wróg z Imieniem ma poniżej 25% HP, Drexxen wykonuje animację egzekucji – natychmiastowe zabójstwo (duży cooldown, ale zadaje też strach pobliskim przeciwnikom).



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .