Przejdź do głównej zawartości

Ziarno Cienia


Tytuł świata: AELTHERIS 




Gatunek:

 Dark Romantic Fantasy / Psychologiczny Horror Fantasy




Motywy przewodnie:



  • Przeznaczenie i utrata kontroli nad własnym ciałem
  • Ród, krew, boskie dziedzictwo
  • Rytualne macierzyństwo
  • Zło ukryte w codzienności
  • Iluzja troski vs manipulacja






I. OGÓLNA KONCEPCJA ŚWIATA



Aeltheris to świat, w którym narodziny są traktowane jako akt boskiego rytuału, a kobiety niosące „Wybrane Dzieci” stają się świętymi lub ofiarami – zależnie od tego, komu służą. Królestwa Aeltheris zawierają sojusze nie przez małżeństwa, lecz poprzez „przechowanie boskich potomków”. Nad światem czuwają Starożytni, istoty, które nie zstępują już na ziemię, ale których dziedzictwo wciąż krąży w krwi ludzi.





II. KRAJE I STRUKTURA SPOŁECZNA




1. LUMIRIS 



  • Teokratyczne imperium, gdzie kobiety ciężarne są zamknięte w klasztorach pod opieką Kapłanek-Cieni.
  • Poród jest ceremonią – przy śpiewach, ofiarach i magicznym kręgu ochronnym.
  • Kobieta, która nie urodzi „dziecka światła”, zostaje uznana za skaloną.




2. EIRMAR – Zgromadzenie Medykanów



  • Kraj nauki i alchemii, gdzie płodność jest kontrolowana przez Zakony Rozrodu.
  • Znani z eksperymentów magiczno-genetycznych – chcą stworzyć „czystego potomka Elar”.
  • Medyczne podejście jest parawanem dla czystej manipulacji.




3. THORNVEIL – Kraina Uczniów Ciernia



  • Kraina, w której mówi się, że dzieci rodzą się z ziemi – kobiety są „glebą” dla nasion bogów.
  • Prorocy przepowiadają narodziny dzieci, które mają zniszczyć lub zbawić świat.
  • Wiele matek „znika” po porodzie, a dzieci trafiają do kultów.






III. SYSTEM MAGII – „Krew Żywiąca”




1. Krew Związania



  • Każde życie jest związane z żywiołem – matka i płód tworzą magiczne połączenie.
  • Zaklinacze potrafią „czytać” przyszłość dziecka z jego pierwszych kopnięć.




2. Łono Prorocze



  • Niektóre kobiety noszą dzieci, które nie są w pełni ludzkie – są „naczyniami” dla duchów lub starożytnych bytów.
  • Czasem matka przejmuje moc dziecka jeszcze przed porodem – staje się „Szaloną Panną”.




3. Głos Ziemi



  • W ciemniejszych rejonach Aeltheris kobiety słyszą głosy z wnętrza ziemi – przypisuje się to przeklętej ciąży.
  • W rzeczywistości to dawni bogowie próbują powrócić przez nowe życie.






IV. GŁÓWNA POSTAĆ 




Imię:

 Lysenna Varel



  • Uciekinierka z Lumiris, która po wielu poronieniach w końcu zachodzi w ciążę.
  • Zostaje przyjęta do klasztoru świętej płodności – ale szybko zauważa, że coś jest nie tak:
    • Jej ruchy są śledzone.
    • Lekarki szepczą w martwym języku.
    • Czuje obecność dziecka w sposób… inny.

  • Zaczyna podejrzewać, że nosi nie dziecko, lecz fragment boga – i że została do tego wybrana celowo.
  • Musi wybrać: urodzić i poświęcić siebie – czy zniszczyć to, co w niej rośnie i złamać odwieczne proroctwo.






V. KULTY I WROGOWIE




Kult Wewnętrznego Oka



  • Wierzą, że każde dziecko ma boskie przeznaczenie, ale tylko jedno na tysiąc rodzi się „czystym”.
  • Kradną kobiety w ciąży i „otwierają” je rytualnie, by sprawdzić zawartość.




Dzieci Szkarłatnego Skrzydła



  • Fanatycy, którzy chcą, by bogowie wrócili przez rytualne ciąże – nierzadko uprawiają „płodzenie świętego nasienia”.
  • Uważają, że cierpienie kobiety oczyszcza dziecko.






TON I STYL



  • Mroczny, z elementami slow-burn, mistycznej paranoi i horroru cielesnego.
  • Opowieść o tym, jak ciało bohaterki przestaje należeć do niej samej, a społeczeństwo ją otacza „troską” będącą formą kontroli.
  • Stopniowe odkrywanie prawdy: nie o potworze, lecz o systemie, który go stworzył.




GŁÓWNA OBSADA




1. Lysenna Varel

 – 

„Matka Której Nie Wolno Ufać”



  • Główna bohaterka. Uciekinierka z Lirenu, nękana przez poronienia.
  • Wierzy, że jej dziecko to cud – lecz otoczenie zdaje się wiedzieć więcej niż ona.
  • Z początku ufna, później przesiąknięta podejrzliwością i przerażeniem.
  • Nosi w sobie „Ziarno Starożytnego” – istotę, która może zniszczyć równowagę Aeltheris.




2. Vaelen Varel

 – 

„Mąż Lśniącego Spokoju”



  • Mąż Lysenny. Malarz o spokojnym usposobieniu, kochający – aż zbyt mocno.
  • Pragnie dziecka tak bardzo, że nie dostrzega granicy między opieką a manipulacją.
  • Czy jest ofiarą rytuału… czy jego narzędziem?




3. Matka Cirael

 – 

„Twarz Troski”



  • Główna kapłanka klasztoru św. Imarei.
  • Cierpliwa, uśmiechnięta, bezustannie obecna przy ciężarnych kobietach.
  • Zna rytuały starsze niż oficjalna liturgia. Nie kłamie – ale nigdy nie mówi wszystkiego.
  • Może być śmiertelnie niebezpieczna, jeśli Lysenna zagrozi „dziedzictwu”.




4. Tharen Elyos

 – 

„Obserwator z Eirmaru”



  • Medykan przysłany z Eirmaru do „monitorowania” ciąży Lysenny.
  • Wychowany wśród racjonalistów, lecz fascynuje się pradawną magią rozrodu.
  • Stopniowo zakochuje się w Lysennie, widząc jej przerażenie.
  • Musi zdecydować, czy pomoże jej… czy odda ją zakonowi.




5. Sorelle Kaith

 – 

„Odmieniona”



  • Kobieta, która kiedyś przeszła przez rytuał świętego porodu.
  • Przechadza się po korytarzach klasztoru jak duch – inni twierdzą, że „straciła światło”.
  • Mówi Lysennie szeptem: „To nie jest twoje dziecko. To ich.”
  • Nosicielka straszliwej prawdy.






DRUGOPLANOWA OBSADA




6. Eiren Varnell

 – 

„Siostra Cienia”



  • Młoda akolitka, która opiekuje się Lysenną.
  • Z początku wydaje się współczująca, ale jej lojalność pozostaje niejasna.
  • Wie, że Lysenna jest kluczem do starożytnego przebudzenia.




7. Daalen Orveth

 – 

„Alchemik Bez Tchu”



  • Eirmarski nekroanalityk badający dusze nienarodzonych dzieci.
  • Twierdzi, że może „zajrzeć” do płodu i odkryć jego przyszłość.
  • Jego obecność destabilizuje klasztor. Może mieć własny plan dla dziecka Lysenny.




8. Narael „Rysa” Vellin

 – 

„Szamanka Wyrzutków”



  • Wiedźma żyjąca na obrzeżach lasów Thornveil.
  • Pomaga kobietom „pozbyć się” niechcianego potomstwa.
  • Oferuje Lysennie wybór, którego nikt inny nie da: wolność.






ISTOTY / BYTY / BOSKIE ELEMENTY




9. Ithuriel – „Dziecko, Które Nie Ma Imienia”



  • Istota, która rozwija się w łonie Lysenny.
  • Czasami mówi do niej w snach.
  • Czy jest nowym bogiem… czy końcem wszystkiego?




10. Elarthûn – „Ten, Który Powróci przez Krew”



  • Starożytny bóg-wygnaniec, który chce wrócić przez narodziny „doskonałego naczynia”.
  • Kult Dzieci Szkarłatnego Skrzydła wierzy, że jest tym, który da im moc wieczności.

NAZWA SYSTEMU MAGII:



„Arkana Łona” (lub w bardziej rytualnej formie: „Krew Przeznaczenia”)





PODSTAWOWE ZASADY MAGII




1. Magia jest cielesna



Nie wypływa z umysłu, ale z krwi, łona, ciała. Każde istnienie niesie w sobie potencjał magiczny, ale tylko w określonych fazach życia: ciąży, narodzin, menstruacji, poronienia, śmierci.



2. Nosi ją kobieta – wykonuje ją społeczeństwo



Choć to kobiece ciało jest źródłem mocy, to rytuały, zakony i społeczności kontrolują jej użycie. Magia reprodukcyjna stała się instrumentem polityki, religii i kontroli.



3. Wszystko ma cenę



Każda forma magii ma fizyczne lub duchowe konsekwencje – zniekształcenia, halucynacje, przedwczesne starzenie się, utratę tożsamości.





GŁÓWNE GAŁĘZIE MAGII




I. Magia Krwi (Hematurgia)



  • Wykorzystywana przez zaklinaczki ciąży, kapłanki i proroków.
  • Rytuały z wykorzystaniem krwi menstruacyjnej, poronionej lub z porodu – mają moc wglądu w przyszłość, diagnozowania duszy dziecka lub przywoływania duchów przodków.
  • Zaklęcie przykładowe: „Z Krwi Pierwszej – daj mi Znak Ostatni.”




II. Magia Łona (Uteromancja)



  • Praktykowana przez Szamanki Przepływu.
  • Dotyczy porozumiewania się z nienarodzonym życiem – przepowiadanie, kim się stanie.
  • Można „wyciągnąć” duszę dziecka jeszcze przed porodem i ocenić jego przeznaczenie.




III. Magia Kresu (Mortomagika)



  • Wywodzi się z kultów w Thornveil i obrzeżach.
  • Używa się martwych dzieci, poronień i zaklęć żałobnych, by rzucać klątwy lub wzmacniać zaklęcia.
  • Praktyka uznawana za bluźnierczą, ale potężną.




IV. Magia Pamięci Rodu (Genomantyka)



  • Praktykowana w Eirmarze – łączy naukę i magię.
  • Dzięki niej można „wydobyć” magiczne cechy przodków z nienarodzonych dzieci i planować ich przyszłość.
  • Pozwala manipulować linią dziedziczną (np. tworzenie „dziedzica proroka”).






SZCZEGÓLNE FENOMENY MAGICZNE




1. Ziarno Pradawnych (Inceptio)



  • Nienarodzone dziecko może zawierać w sobie fragment dawnego bytu – boga, demona, duszy proroka.
  • Tylko kobieta, która przeszła Rytuał Spięcia, może je donosić bez szaleństwa.




2. Głos z Wnętrza



  • Niektóre kobiety słyszą swoje dziecko jeszcze przed rozwinięciem mowy. To nie jest telepatia, ale dziedziczna pamięć rasy.
  • Dzieci takie bywają zwiastunami epok.




3. Łzy Matki (Oflagramentum)



  • Zaklęcie obronne, które chroni matkę i płód przed rytualnym rozcięciem.
  • Może też zabić każdego, kto bezprawnie spróbuje pozbawić jej dziecka.






KTO MA DOSTĘP DO MAGII?



  • Kobiety w ciąży: naturalny nośnik – ale nie mają kontroli bez nauki.
  • Kapłanki i zaklinaczki: uczone przez wieki – praktykują rytuały i manipulację.
  • Medykani z Eirmaru: kontrolują, badają, ale potrafią ją „wymuszać” za pomocą technologii.
  • Wiedźmy z Thornveil: zbuntowane, praktykują magię wbrew prawu i bogom.
  • Dzieci „z Ziarna” – mogą kontrolować magię już w łonie. Są śmiertelnie niebezpieczne.

AELTHERIS – Mapa Ziemi Życia i Przeznaczenia






1. LUMIRIS – Święte Cesarstwo Matczyne



  • Stolica: Imanarel
  • Ustrój: Teokratyczna monarchia kapłańska
  • Społeczeństwo:
    • Kobiety w ciąży mają status półboski – do momentu porodu.
    • Kobiety bezdzietne lub bezpłodne stają się służkami zakonnymi (lub spadają do rangi „pustych”).
    • Mężczyźni pełnią głównie funkcje strażnicze, kapłańskie i ceremonialne.

  • Religia: Kult Błogosławionej Imarei – Matki Siedmiu Synów
  • Geografia:
    • Wysokie góry otaczające klasztory, doliny pełne świątyń płodności.
    • Mgliste lasy, w których odbywa się „Rytuał Płomiennej Krwi”.






2. EIRMAR – Republika Medykanów



  • Stolica: Qetheron
  • Ustrój: Oligarchia naukowo-ródowa
  • Społeczeństwo:
    • Największą władzę mają Rody Biomantów i Genomantów.
    • Kobiety są selekcjonowane na podstawie „potencjału płodowego”.
    • Dzieci wychowuje się w zakładach genetyczno-duchowych.

  • Religia: Ateizm instytucjonalny; wiara w „świętość genomu”
  • Geografia:
    • Stalowe wieże laboratoriów, pustkowia skaliste z podziemnymi zbiornikami embriomantycznymi.
    • Jezioro Qethir – miejsce pierwszego „alchemicznego zapłodnienia”.






3. THORNVEIL – Kraina Ciernia i Szeptu



  • Stolica: brak oficjalnej – główny ośrodek to Targowisko Kości
  • Ustrój: luźna sieć kultów, siół i magicznych enklaw
  • Społeczeństwo:
    • Niezależne wspólnoty – każda z własnym podejściem do ciąży i porodu.
    • Kobiety decydują o własnym ciele – ale cena to izolacja i nieufność reszty świata.
    • W Thornveil praktykuje się zakazane rytuały: magiczne aborcje, porody duchowe, przywoływania z łona.

  • Religia: Kult Życia-Ziemi, bogini Nara-El – „Ta, Która Rodzi Ciernie”
  • Geografia:
    • Gęste, żywe lasy – rośliny reagują na myśli i emocje.
    • Groty porodowe i święte źródła, gdzie kobiety „rodzą same siebie” – rytuał reinkarnacji.






4. ZIEMIE DZIEDZICTWA – Terytoria Upadłych Bogów



  • Charakter: Nie są państwami, lecz strefami energetycznego skażenia
  • Znane obszary:
    • Rozpadlina Ithuir – gdzie spadł pierwszy Bóg Ziarna
    • Cisza Pustego Łona – obszar, gdzie wszystkie ciąże kończą się śmiercią

  • Społeczeństwo:
    • Zamieszkiwane przez pustelników, profetów, uciekinierki z rytualnych zakonów
    • Miejsce spotkań ukrytych sekt: Dzieci Szkarłatnego Skrzydła, Zaklinacze Bólu, Siewcy Pradawnych






5. INNE REGIONY




Arhen – Wyspy Milczących Ojców



  • Wyspa klasztorna dla mężczyzn, którzy przysięgli milczenie wobec tajemnic rozrodu.
  • Tu bada się mityczny język płodów, tzw. Murmuris Infantis.




Valeren – Kraina Zmarłych Noworodków



  • Stare cmentarzysko poronień i rytualnych ofiar.
  • Przeklęta przez wszystkie religie, ale poszukiwana przez nekroalchemików.
  • Podobno można tam znaleźć „wzory dusz”, które nigdy nie miały ciała.






RELIGIA I WPŁYWY DUCHOWE (SIATKA SPRAWOWANIA WŁADZY)



  • Kapłanki Imarei (Lumiris) – monopol na poród i błogosławieństwo ciąży.
  • Zakon Dziedzicznej Czystości (Eirmar) – zarządza linią krwi, genetyką i narodzinami przywódców.
  • Wiedźmy Tysiąca Łon (Thornveil) – oferują wolność… ale żądają ceny: bólu, szaleństwa, samopoznania.






GEOPOLITYCZNE NAPIĘCIA



  • Lumiris oskarża Thornveil o bluźnierstwo i czarną magię
  • Eirmar planuje kolonizację Rozpadliny Ithuir – w celach eksperymentalnych
  • Pielgrzymki kobiet do Thornveil rosną – co prowadzi do tajnych porwań przez Kapłanki Cienia
  • Plotki mówią, że Valeren znów „wydaje dźwięki” – jakby dzieci chciały wstać z grobów

BESTIARIUSZ


1. Averniki – „Płaczące pożeraczki”



  • Opis: Kobiety, które nigdy nie przestały rodzić – ich ciała rozciągnięte, otwarte, z dziesiątkami ust i rąk.
  • Pochodzenie: Powstałe wskutek zaklęcia „Matczynego Przekleństwa”, rzucanego na ciężarne zdrajczynie.
  • Zdolności: Ich łzy wywołują halucynacje dzieci utraconych; są nieśmiertelne, dopóki ktoś nie „nazwie ich dziecka”.
  • Występowanie: Las Wspomnień w Thornveil.

2. Silheri – „Dzieci z Bezłona”



  • Opis: Zdeformowane, wiecznie niemowlęce istoty, które nigdy się nie narodziły w pełni. Mają przezroczystą skórę i płonące spojrzenia.
  • Pochodzenie: Nienarodzeni potomkowie bogów, którzy nie znaleźli odpowiedniego ciała.
  • Zdolności: Potrafią przylegać do duszy matki, karmiąc się jej wspomnieniami i tożsamością.
  • Występowanie: Podziemia Valeren, jezioro snów.

3. Othirel – „Przewiązane”



  • Opis: Ciała matek po rytualnych porodach, których dusze nie opuściły świata. Ich brzuchy wiecznie pulsują, jakby wciąż rodziły.
  • Pochodzenie: Dusze kapłanek, które próbowały urodzić bóstwo, ale zginęły w procesie.
  • Zdolności: Widzą „nienarodzonych” i potrafią otwierać przejścia między wymiarami.
  • **Zabicie ich skutkuje nawiedzeniem snów przez 9 nocy.

4. Ruzehir 

  • Opis: Cień dziecka, który pojawia się zanim ciąża zostanie poczęta. Niewidzialny dla wszystkich oprócz matki i starożytnych medykanów.
  • Pochodzenie: Manifestacja przeznaczenia – dusza, która „czeka” na ciało.
  • Zdolności: Może doprowadzić matkę do obłędu, zmuszając ją do magicznego zapłodnienia z „Ziarna Przodków”.


5. Tzurnahi – „Nosiciele Krwi Pradawnych”

  • Opis: Gigantyczne istoty przypominające żywe łożyska, które poruszają się jak ślimaki, wydzielając śluz płodowy.
  • Pochodzenie: Wytwory rozpadliny Ithuir – karmione szczątkami bogów.
  • Zdolności: Ich krew leczy lub zabija, zależnie od cyklu księżyca. Są źródłem mocy dla najpotężniejszych zaklinaczek.
  • Występowanie: Otchłań Błot Krwistego Porodu.

6. Mimelithy – „Zguby Łona”



  • Opis: Wyglądają jak porcelanowe lalki o pustych oczach i kłującym śmiechu. Krążą po klasztorach, szepcząc zakazane imiona.
  • Pochodzenie: Dusze dzieci zabitych w rytuałach oczyszczenia.
  • Zdolności: Zmuszają kobiety do przypominania sobie utraconych ciąż i budzą w nich „głód dziecka”.

7. Elenviry – „Te, Które Rodzą Same Siebie”



  • Opis: Kobiece istoty, które raz w roku rodzą własne wersje – młodsze lub potworniejsze.
  • Pochodzenie: Rytualne wiedźmy Thornveil, które związały się z Ziemią Żyjącą.
  • Zdolności: Potrafią rozmawiać z nienarodzonymi i oferować „zastępcze dzieci” w zamian za tożsamość matki.

8. Kalreth – „Bóg z Nieudanego Porodu”



  • Opis: Jedyny zrodzony z przerwanego rytuału bogini Imarei. Ma trzy głowy niemowląt i ciało mężczyzny.
  • Zdolności: Jego głos sprawia, że kobiety zapominają, że były w ciąży.
  • Występowanie: Widuje się go tylko raz w życiu. Spotkanie z nim kończy się narodzinami… samego siebie.

SEZON 1: ARKANA ŁONA




Odcinek 1: „Błogosławiona”



  • Lysenna trafia do klasztoru Lumiris – oczekują „cudu” po jej licznych poronieniach.
  • Tajemniczy rytuał powitalny, gdzie kapłanki pobierają jej krew menstruacyjną do zaklęć.
  • Pierwsza wizja dziecka w jej snach – dziecko ma sześć rąk.

Odcinek 2: „Białe Ściany”



  • Lysenna zostaje zamknięta w „Izbie Oczekiwania” – luksusowej, ale izolującej.
  • Mąż odwiedza ją… ale coś z nim jest nie tak – jest zbyt spokojny.
  • Lysenna zaczyna słyszeć szepty innych matek w nocy. Jedna mówi: „Ucieknij, póki możesz.”

Odcinek 3: „Obserwator”



  • Tharen Elyos, eirmarski medykan, przybywa do klasztoru – sprawdzić jej płód.
  • Twierdzi, że widzi „coś niezwykłego” w jej krwi, ale kapłanki nie pozwalają mu zdradzić więcej.
  • Lysenna łapie go na kłamstwie – czy jest sojusznikiem czy wrogiem?


Odcinek 4: „Matka Cirael”



  • Cirael zaczyna osobiście nadzorować jej ciążę – oferuje słodkie słowa i opiekę.
  • Lysenna odkrywa tajemne przejście w swoim pokoju – prowadzi do sali rytualnych narodzin.
  • Widzi kobietę, która „rodziła bez końca” – eksperymentalny rytuał zakonu.

Odcinek 5: „Szept z Łona”



  • Lysenna zaczyna słyszeć swoje dziecko – głos brzmi jak szept starca.
  • Dziecko instruuje ją: „Musisz iść do Valeren… matki tam czekają.”
  • Pierwsza próba ucieczki – kapłanki łapią ją, zadając „zastrzyk spokoju”.

Odcinek 6: „Prorocza Krew”



  • Rytuał „Przykłucia Krwi” – Lysenna musi wypić własną krew zmieszaną z krwią płodu.
  • Wizja: widzi bogów, którzy czekają, by narodzić się przez nią.
  • Poznaje Sorelle – kobietę, która „donosiła boga” i straciła duszę.

Odcinek 7: „Noc w Thornveil”



  • Tharen oferuje jej pomoc w ucieczce – Thornveil to jedyna nadzieja na aborcję dziecka boga.
  • Uciekają w nocy – pościg kapłanek.
  • Pierwszy kontakt z magią Thornveil – żywe lasy reagują na strach Lysenny.

Odcinek 8: „Łono Wolności”



  • Lysenna poznaje wiedźmę Narael – ta obiecuje jej wolność… za cenę.
  • Rytuał: Lysenna widzi swoje dziecko w formie demona – czy jest gotowa je zabić?
  • Konflikt między Tharenem a Narael – komu zaufać?

Odcinek 9: „Rytuał Szkarłatnego Skrzydła”



  • Kult z Valeren porywa Lysennę – chcą, by urodziła „Elarthûna” (starożytnego boga).
  • Krwawa ceremonia z udziałem Daalena Orvetha (nekroalchemika).
  • Lysenna przejmuje kontrolę nad rytuałem – po raz pierwszy używa swojej mocy krwi.

Odcinek 10: „Narodziny”



  • Poród – krwawy, rytualny, przerażający.
  • Dziecko rodzi się… ale nie jest tym, czym wszyscy myśleli.
  • Lysenna podejmuje decyzję: ucieka z dzieckiem do Ziem Rozdarcia, zostawiając chaos za sobą.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .