„Nie każdą ranę da się zszyć. Ale może właśnie w tych rozdarciach rodzi się wolność.”
ŚWIAT: ESHRIAN – PŁATY ROZPADAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI
Eshrian to świat zszyty – dosłownie. Dawno temu Siły Pierwotne uplotły rzeczywistość z metafizycznych nitek emocji – lęku, miłości, gniewu, wstydu, nadziei. Nad tym splatanym istnieniem czuwały istoty zwane Igłoborcami, a magowie-śmiertelnicy nauczyli się „zszywać” rzeczywistość na nowo.
Ale coś pękło.
Złamanie Nici – mistyczny kataklizm – rozdarło podstawy świata. Emocje zyskały wolę. Magia przestała być narzędziem – stała się samą rzeczywistością. Krainy Eshrianu rozpruły się na rozpadliny, krwawe przepaście, a ludzkość zaczęła mutować. Świat szaleje, bo nici nie chcą już być zszywane.
MAGIA: SYSTEM SZEŚCIU NITEK
„Magia to emocja przelana przez igłę w rzeczywistość.”
W Eshrianie magia opiera się na manipulacji emocjami poprzez nici. Każda emocja to osobna nić, o innej barwie, fakturze i właściwościach. Zaklinacze mogą splatać je w zaklęcia, zszywać rany duszy, tworzyć broń z traumy lub leczyć wspomnienia.
Główne klasy magiczne:
- Zszywacze – kontrolują nici, łączą dusze, leczą i zniewalają.
- Rozpruci – odrzucili zszycie, działają chaotycznie, emocje eksplodują.
- Zaklinacze Cienia – używają emocji wypartej, zapomnianej.
- Mutanci – emocja ich zmieniła. Ich ciało to zaklęcie.
- Niciarze Bólu / Pieśniarze / Przyszywacze – podklasy oparte na specjalizacji emocji.
FABUŁA: HISTORIA VELIRY I ŚWIATA NA KOŃCU IGŁY
Velira – była Zszywaczka – zostaje wygnana za rzekome złamanie Splotu Dusz. Oskarżona o zdradę, odnajduje Serce Zszycia – artefakt reagujący na szczerość bólu. Razem z Rhaelem, półmutantem, i grupą rozbitków, rusza przez pustkowia, by odkryć prawdę o Złamaniu.
Ich podróż wiedzie przez Pięć Szwów – miejsca, gdzie zszyto świat. Odkrywają, że to nie świat się psuje – to on próbuje się odkształcić z formy narzuconej przez bogów.
W tle działa Kult Igły, który chce zszyć świat raz jeszcze – jedną, dominującą emocją. Tymczasem Republika Ciernia tłumi magię, Rozpruci zarażają świadomości, a Aetherowie próbują stworzyć czystą harmonię.
W finale Velira staje przed wyborem: zszyć świat na nowo – lub pozwolić mu się rozpruć i tkać od nowa bez kontroli. Wybiera wolność.
FRAKCJE – SIŁY ŚWIATA
- Zakon Zszywaczy – dawne elity, chcą odbudować świat poprzez kontrolę emocji.
- Republika Ciernia – antyemocjonalne państwo zbrojne, używa tłumików magii.
- Kult Igły – fanatycy, którzy chcą zszyć świat jedną emocją (np. wstydem).
- Rozpruci – mutanci i wolni, którzy odrzucili zszycie i żyją na krawędzi szaleństwa.
- Aetherowie – mistyczni słudzy harmonii, chcą oczyszczenia dusz przez rezonans.
- Zaklinacze Cienia – tajemnicza kasta, operująca na wypartej emocji.
- Sploty Wolności – anarchiści, poeci, dezerterzy; chcą chaosu jako początku.
BESTIARIUSZ – STWORY ROZPŁATANE
- Rozpruci Mistrzowie – istoty, które posiadły pełną kontrolę nad swoimi pęknięciami.
- Zszywańce – przyszywane do siebie części istot i wspomnień.
- Nićgłowi – ofiary eksperymentów, całkowicie zszyte z jedną emocją.
- Mutanci Emocji – ciała zmienione przez eksplozję danego uczucia.
- Igłostrępy – słudzy Kultu Igły, używają nici jako ostrzy i zmysłów.
- Ciszarze – dawne istoty, które przestały czuć. Najbardziej śmiercionośni.
POSTACIE GŁÓWNE
- Velira – protagonistka, była Zszywaczka. Nosicielka Serca Zszycia.
- Rhael – półmutant, brat „Ciszarza”, empatyczny wojownik.
- Nistra – główna antagonistka, przywódczyni Kultu Igły.
- Ythar – dowódca Cierni, strateg i zabójca emocji.
- Elenir – Aetherianka, która zaczyna wątpić w harmonię.
- Faenn – Rozpruty wizjoner, prorok szaleństwa.
- Kierem – Zaklinacz Cienia, zna prawdę o narodzinach Nici.
TON, TEMATY I ESTETYKA
- Mroczne, gotyckie fantasy z elementami biomechaniki i horroru emocjonalnego
- Tematy: tożsamość, wolność, przeznaczenie, trauma, emocje jako broń
- Estetyka: nici, igły, szwy, emocjonalna mutacja, rozprucie i zszycie
- Muzyka: melancholia, dysonans, cichy ból i potężne crescendo
Komentarze
Prześlij komentarz