Przejdź do głównej zawartości

ZŁAMANA NIĆ

 

„Nie każdą ranę da się zszyć. Ale może właśnie w tych rozdarciach rodzi się wolność.”





ŚWIAT: ESHRIAN – PŁATY ROZPADAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI



Eshrian to świat zszyty – dosłownie. Dawno temu Siły Pierwotne uplotły rzeczywistość z metafizycznych nitek emocji – lęku, miłości, gniewu, wstydu, nadziei. Nad tym splatanym istnieniem czuwały istoty zwane Igłoborcami, a magowie-śmiertelnicy nauczyli się „zszywać” rzeczywistość na nowo.


Ale coś pękło.


Złamanie Nici – mistyczny kataklizm – rozdarło podstawy świata. Emocje zyskały wolę. Magia przestała być narzędziem – stała się samą rzeczywistością. Krainy Eshrianu rozpruły się na rozpadliny, krwawe przepaście, a ludzkość zaczęła mutować. Świat szaleje, bo nici nie chcą już być zszywane.





MAGIA: SYSTEM SZEŚCIU NITEK



„Magia to emocja przelana przez igłę w rzeczywistość.”


W Eshrianie magia opiera się na manipulacji emocjami poprzez nici. Każda emocja to osobna nić, o innej barwie, fakturze i właściwościach. Zaklinacze mogą splatać je w zaklęcia, zszywać rany duszy, tworzyć broń z traumy lub leczyć wspomnienia.


Główne klasy magiczne:


  • Zszywacze – kontrolują nici, łączą dusze, leczą i zniewalają.
  • Rozpruci – odrzucili zszycie, działają chaotycznie, emocje eksplodują.
  • Zaklinacze Cienia – używają emocji wypartej, zapomnianej.
  • Mutanci – emocja ich zmieniła. Ich ciało to zaklęcie.
  • Niciarze Bólu / Pieśniarze / Przyszywacze – podklasy oparte na specjalizacji emocji.






FABUŁA: HISTORIA VELIRY I ŚWIATA NA KOŃCU IGŁY



Velira – była Zszywaczka – zostaje wygnana za rzekome złamanie Splotu Dusz. Oskarżona o zdradę, odnajduje Serce Zszycia – artefakt reagujący na szczerość bólu. Razem z Rhaelem, półmutantem, i grupą rozbitków, rusza przez pustkowia, by odkryć prawdę o Złamaniu.


Ich podróż wiedzie przez Pięć Szwów – miejsca, gdzie zszyto świat. Odkrywają, że to nie świat się psuje – to on próbuje się odkształcić z formy narzuconej przez bogów.


W tle działa Kult Igły, który chce zszyć świat raz jeszcze – jedną, dominującą emocją. Tymczasem Republika Ciernia tłumi magię, Rozpruci zarażają świadomości, a Aetherowie próbują stworzyć czystą harmonię.


W finale Velira staje przed wyborem: zszyć świat na nowo – lub pozwolić mu się rozpruć i tkać od nowa bez kontroli. Wybiera wolność.





FRAKCJE – SIŁY ŚWIATA



  1. Zakon Zszywaczy – dawne elity, chcą odbudować świat poprzez kontrolę emocji.
  2. Republika Ciernia – antyemocjonalne państwo zbrojne, używa tłumików magii.
  3. Kult Igły – fanatycy, którzy chcą zszyć świat jedną emocją (np. wstydem).
  4. Rozpruci – mutanci i wolni, którzy odrzucili zszycie i żyją na krawędzi szaleństwa.
  5. Aetherowie – mistyczni słudzy harmonii, chcą oczyszczenia dusz przez rezonans.
  6. Zaklinacze Cienia – tajemnicza kasta, operująca na wypartej emocji.
  7. Sploty Wolności – anarchiści, poeci, dezerterzy; chcą chaosu jako początku.






BESTIARIUSZ – STWORY ROZPŁATANE



  • Rozpruci Mistrzowie – istoty, które posiadły pełną kontrolę nad swoimi pęknięciami.
  • Zszywańce – przyszywane do siebie części istot i wspomnień.
  • Nićgłowi – ofiary eksperymentów, całkowicie zszyte z jedną emocją.
  • Mutanci Emocji – ciała zmienione przez eksplozję danego uczucia.
  • Igłostrępy – słudzy Kultu Igły, używają nici jako ostrzy i zmysłów.
  • Ciszarze – dawne istoty, które przestały czuć. Najbardziej śmiercionośni.






POSTACIE GŁÓWNE



  • Velira – protagonistka, była Zszywaczka. Nosicielka Serca Zszycia.
  • Rhael – półmutant, brat „Ciszarza”, empatyczny wojownik.
  • Nistra – główna antagonistka, przywódczyni Kultu Igły.
  • Ythar – dowódca Cierni, strateg i zabójca emocji.
  • Elenir – Aetherianka, która zaczyna wątpić w harmonię.
  • Faenn – Rozpruty wizjoner, prorok szaleństwa.
  • Kierem – Zaklinacz Cienia, zna prawdę o narodzinach Nici.






TON, TEMATY I ESTETYKA



  • Mroczne, gotyckie fantasy z elementami biomechaniki i horroru emocjonalnego
  • Tematy: tożsamość, wolność, przeznaczenie, trauma, emocje jako broń
  • Estetyka: nici, igły, szwy, emocjonalna mutacja, rozprucie i zszycie
  • Muzyka: melancholia, dysonans, cichy ból i potężne crescendo








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .