Przejdź do głównej zawartości

Silten Reach


ŚWIAT: “SILTEN REACH”




TON:


„Dziki Zachód, gdzie magiczny kurz gryzie oczy, a każde miasto ma własne demony – dosłownie.”

Wyobraź sobie: ponure stepy, skaliste pustkowia, opuszczone stacje eterowe, duchy jeżdżące lokomotywami, rytualne pojedynki o północy, miasta żyjące na grzbietach martwych bóstw.

Science? Nope. Sorcery? W formie zarazy.




FUNDAMENT ŚWIATA




1. ZIEMIA


Ziemia Silten Reach to nieustannie mutujące terytorium – „jałowe” tylko z pozoru. Każdy fragment tej krainy oddycha własnym rytmem. Niektóre doliny pamiętają rzeczy, których nikt nie powiedział.

Pustkowia Kazalne – wydmy, które szepczą wersety z języka bogów

Skały Wyjących Psów – echa, które rozrywają duszę

Pęknięte Linie Kolejowe – prowadzą w miejsca, których nie ma na mapach

Półżywe Osady – miasteczka stworzone z kości, snu i drewna




2. MAGIA: “SILTA” – Proch, który Pamięta


Silta to pył – osiada wszędzie, czasem świeci, czasem śpiewa. Można z niego strzelać, sypać kręgi ochronne, albo… wdychać i widzieć to, co „zostało zaświadczone”.

Prawdziwi magowie to Świadkowie, którzy zaklinają wydarzenia, by się powtarzały

Rewolwery potrafią przemówić, jeśli je wystarczająco długo nosić

Alchemicy Siltowi wypalają proch wspomnień – tworząc amunicję zaklęć

Słowo ma moc literalną – dosłownie wystrzałowe frazy




3. TEKTOBÓSTWA


Dawne, wymarłe bóstwa nadal czuć w ziemi – ich kości to miasta, ich krew to rzeki Silty, ich języki to zakazane tory kolejowe.

Lormach – Bóg Kolei, który zmarł jadąc zbyt szybko

Havva – Matka Deszczu, której ostatnie łzy to jeziora-cienie

The Not-One – Jednocześnie wszystko i nic, król podróży w śnie




4. LUDZIE I RASY


Nie tylko ludzie przetrwali.

Pyłokrwiści – potomkowie tych, co weszli zbyt głęboko w Silten i przetrwali; wyglądają jak żywe posągi z popiołu

Grinersi – pół-ludzie, pół-szkarłaty – uśmiechają się za szeroko, handlują niemożliwym

Mokrawe Dusze – zbłąkane świadomości, które nie przeszły dalej. Osiedlają się w starych butach, rewolwerach, czasem ludziach

Wędrowcy Czasu – nie podróżują w czasie. Czas podąża za nimi.




5. MIASTA KLUCZOWE

Thurn – Miasto zbudowane w głowie dawnego boga; na rynku da się usłyszeć jego ostatni krzyk

Rail’s End – ostatnia stacja przed Wielką Przerwą (pustką tak gęstą, że topi światło)

Bitterglass – osada, która powtarza jeden dzień w kółko – każdy inny, każdy obcy

Dusthaven – enklawa gdzie deszcz to broń, a każdy mieszkaniec zna przynajmniej jedną martwą wersję siebie




6. KONFLIKTY & ZAGROŻENIA

Pęknięcia Pamięci – nagłe wydarzenia z przeszłości, które stają się realne

Karawany Szeptaczy – wędrujące konwoje demonów handlujących wspomnieniami

Zwiastun Bezpowrocia – istota, która pojawia się przed końcem jakiegokolwiek miejsca

Spory o Silta – kto kontroluje pył, kontroluje historię




PRZYKŁADOWE POSTACIE

Eliar Wren, „Strzelec bez duszy”, którego rewolwer ma własne plany

Sister Grimm, zakonnica, która modli się do bóstw, których nie ma

Córka Deszczu, mutantka zdolna przemawiać zmarłymi chmurami

Pan Cień Piątkowy, Griner z siedmioma uśmiechami i żadnym sercem






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .