Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Shards of the Unspoken

馃寣 艢WIAT: VIRETH-KAAR


馃實 OPIS OG脫LNY

Vireth-Kaar to planeta podzielona mi臋dzy p艂ywaj膮ce wyspy 偶yj膮cego nieba, a czarne g艂臋biny l膮du, w kt贸rych gleba 艣piewa, a drzewa poruszaj膮 si臋 w rytm pradawnych ech. To 艣wiat nieustannie kszta艂towany przez Kosmiczne Oddechy, kt贸re nawiedzaj膮 planet臋 raz na 10 dni — w czasie kt贸rych fizyka przestaje dzia艂a膰 normalnie.


馃尓️ KLIMAT I EKOLOGIA

  • Niebo to gigantyczne, p贸艂inteligentne warstwy atmosferycznych stworze艅 — Aeory, kt贸re unosz膮 wyspy i miasta, 偶ywi膮c si臋 „rezonansami” umys艂贸w 艣miertelnik贸w.

  • Ziemia to sie膰 wrastaj膮cych si臋 w siebie organizm贸w — grzyb贸w, kamieni i owad贸w — tworz膮cych Symbiomiasta. Nie ma tu klasycznej architektury — miasta „rosn膮”.

  • Woda jest inteligentna i wra偶liwa — m贸wi膮ce oceany przechowuj膮 wspomnienia zmar艂ych.


馃寣 MAGIA: ECHA

  • Magia nazywa si臋 Echomancj膮 — opiera si臋 na rezonansie istnienia. Wszystko, co ma wspomnienie lub to偶samo艣膰, wydaje Echa — d藕wi臋kowo-energetyczne 艣lady.

  • Magowie, zwani S艂uchaczami, „stroj膮 si臋” do tych ech, mog膮 je zgina膰, miesza膰, wzmacnia膰 lub t艂umi膰:

    • Pami臋tacze — s艂ysz膮 echa przesz艂o艣ci. Potrafi膮 „odtworzy膰” histori臋 z kamienia, krwi, ruin.

    • Zaginacze — przekszta艂caj膮 fizyk臋 przez zderzanie r贸偶nych ech, np. spowolnienie czasu, zerwanie grawitacji.

    • Nieme Usta — potrafi膮 usun膮膰 echo istnienia — dos艂ownie sprawiaj膮, 偶e co艣 "nigdy nie by艂o".


馃憗️‍馃棬️ RELIGIA I METAFIZYKA

  • Dominuj膮c膮 religi膮 jest Kult Wn臋trza – wierz膮, 偶e prawdziwe istnienie to echo, a 艣wiat materialny to jedynie cienka warstwa.

  • Heretycy z Zakonu Trzeciego Ucha wierz膮, 偶e ka偶dy cz艂owiek to symfonia, kt贸ra mo偶e zosta膰 przestrojona – wi臋c "poprawiaj膮" ludzi chirurgi膮, magi膮 i muzyk膮.


馃洝️ FRANKCJE I KULTURY

1. Aerothi – Ludzie Chmur

  • Mieszkaj膮 na lataj膮cych wyspach. Nosz膮 stroje z 偶yj膮cych pi贸r, m贸wi膮 melodyjnym j臋zykiem.

  • Ich miasta zmieniaj膮 po艂o偶enie w zale偶no艣ci od nastroju Aeory.

  • Ich magowie to cz臋sto Pami臋tacze – zbieraj膮 staro偶ytne echa z powierzchni planety.

2. Symbioarchowie – R贸d Ziemi

  • 呕yj膮 w lasach pe艂nych pulsuj膮cych ro艣lin i gleby, kt贸ra zapisuje kroki. Ich domy s膮 偶ywe.

  • Przekszta艂caj膮 cia艂a poprzez magiczn膮 bioarchitektur臋. Ka偶dy obywatel Symbiomiasta hoduje sw贸j dom przez ca艂e 偶ycie.

3. Szeptoceanici

  • Zamieszkuj膮 wybrze偶a i wody — potrafi膮 „czyta膰” oceaniczne sny.

  • Wierz膮, 偶e ka偶dy umar艂y zostawia 艣lad w wodzie i 偶e mo偶na go „odegra膰” jak melodi臋.


馃 TEMATYKA I KLIMAT

  • To 艣wiat to偶samo艣ci, wspomnie艅 i transformacji.

  • Nie ma nic trwa艂ego — wszystko zmienia si臋, ro艣nie, ginie, 艣piewa lub milknie.

  • To, co pami臋tasz, ma wi臋ksz膮 wag臋 ni偶 to, kim jeste艣.


馃椇️ MAPA 艢WIATA VIRETH-KAAR – Kraina Z艂amanych Ech


馃寑 Rozdarcie (The Fracture) — serce chaosu echa

  • Centralny punkt mapy, gdzie zderzy艂y si臋 trzy podstawowe typy magii: Silentia, Resonatia i Remnis.

  • Wiecznie zmieniaj膮cy si臋 geomagnetyczny wir rzeczywisto艣ci – niebo jest tam ciemnofioletowe, a ziemia rezonuje jak instrument.

  • Serel Rhon urodzi艂 si臋 w艂a艣nie tutaj.

  • Czas p艂ynie spiralnie — niekt贸rzy podr贸偶ni „wracaj膮 przed swoim przybyciem”.


馃尦 Dymne Lasy Symbioarch贸w (Mycorae)

  • Na zach贸d od Rozdarcia.

  • G臋ste, paruj膮ce lasy, gdzie drzewa s膮 cz臋艣ciowo 艣wiadome, a ro艣liny tworz膮 sieci pami臋ciowe.

  • Rodzinne ziemie Naehri i Khelli.

  • Zakazane strefy, gdzie echo mo偶e ci臋 zapami臋ta膰, zanim ty je poznasz.

  • W g艂臋bi: Katedra-Ciszy – opuszczony klasztor Silentyst贸w.


馃晩️ Lataj膮ca Cytadela Olor (Aeoria)

  • Po艂udniowy wsch贸d, unosz膮ce si臋 w niebie archipelagi-kontynenty.

  • Dom Vaelitha Cerauna – klasa wy偶sza, wojownicza i dumna.

  • Resonatia jest tu nauk膮, religi膮 i broni膮.

  • Burze s膮 celowo wywo艂ywane, by trenowa膰 kontrol臋 nad echem.

  • Ca艂e miasta „stroj膮 si臋 nawzajem”, by nie spa艣膰.


馃寠 Senna Solanka (Siltamere)

  • G艂臋boki ocean p贸艂nocno-wschodni z miastami pod wod膮, osadzonymi w p臋cherzach pami臋ci.

  • Centrum kultury Remnist贸w — Qira Tenel si臋 tu szkoli艂a.

  • Woda tu „艣ni”. Odpoczynek przy jej brzegu mo偶e zmieni膰 wspomnienia.

  • M贸wi si臋, 偶e w g艂臋bi spoczywa Echo Pierwszej Rzeczy – praeinformacja 艣wiata.


馃彅️ Kamienne Kr贸lestwo Ehl-Korr

  • P贸艂noc. G贸ry zbudowane z pami臋ci – ska艂y szepcz膮 w艂asn膮 histori臋.

  • Kulty Kamiennych Pie艣ni przetrwa艂y tu przez wieki.

  • Khelli Av’Dross pochodzi z g艂臋bokich grot Mu艣linowego Lasu na po艂udniowym zboczu.

  • Pie艣niarki Kamieni rozmawiaj膮 z minera艂ami, kt贸re pami臋taj膮 narodziny l膮du.


☁️ Sfera Wyciszenia (Nullis)

  • Tajemnicza, pustkowia poza map膮, gdzie Silentia panuje absolutnie.

  • M贸wi si臋, 偶e tu powsta艂y pierwsze „Wyrwane” — i 偶e mo偶na tam wymaza膰 siebie z istnienia.

  • Nie ma tam d藕wi臋ku, 艣wiat艂a ani cienia – tylko przestrze艅, kt贸ra pami臋ta, 偶e co艣 tu by艂o.


馃彌️ Miasto Bez Imienia (Nonvorth)

  • Miasto-pami臋膰, przenoszone przez r贸偶ne linie czasowe, pojawia si臋 co kilka lat gdzie indziej.

  • Ka偶de pojawienie si臋 zawiera inne wspomnienia i inne ulice.

  • T’sorr podobno tam si臋 „urodzi艂” – lub zosta艂 stworzony.

  • Legenda m贸wi, 偶e to w艂a艣nie tam fa艂szywe echa znalaz艂y spos贸b, by istnie膰.


馃Л Geografia Vireth-Kaar – Kontekst funkcjonalny:

Region Typ Magii Dominuj膮cej Domena Tematyczna Klimat
Rozdarcie Wszystkie + Zatrucie Transformacja, niestabilno艣膰 Nierealny
Dymne Lasy Silentia Cisza, utrata, zapomnienie Tropikalny, mglisty
Aeoria Resonatia Harmonia, kontrola, wojna Burzowy, ch艂odny
Solanka Remnis Pami臋膰, sen, to偶samo艣膰 Oceaniczny, oniryczny
Ehl-Korr Pradawna pie艣艅 Tradycja, kamie艅, pie艣ni G贸rski, surowy
Nullis Anty-magiczna strefa Wymazanie, pustka, nieistnienie Nienaturalny

馃敭 SYSTEM MAGII: Echomancja (The Echo Arts)


馃幖 PODSTAWA MAGII: ECHA

  • Wszystko, co istnieje, zostawia za sob膮 Echa — metafizyczne drgania rzeczywisto艣ci, b臋d膮ce 艣ladami pami臋ci, istnienia lub emocji.

  • Echa mog膮 by膰 s艂yszalne, widzialne, czuwalne – jako d藕wi臋ki, kolory, tekstury, zapachy, a czasem nawet uczucia.

Echomanci to osoby, kt贸re potrafi膮 odczytywa膰, gromadzi膰 i przekszta艂ca膰 Echa.


馃Л 3 G艁脫WNE DZIEDZINY ECHOMANCJI:


馃敼 1. Resonatia (Sztuka Strojenia)

  • Manipulowanie rezonansami obiekt贸w i istot, aby zmienia膰 ich w艂a艣ciwo艣ci lub fizyczne zasady dzia艂ania.

  • Przyk艂ady:

    • Zawieszenie grawitacji przez wprowadzenie „fa艂szywego echa” l偶ejszej substancji.

    • Zwi臋kszenie wytrzyma艂o艣ci przez strojenie obiektu do echa stali.

  • U偶ywane przez architekt贸w, wojownik贸w i stra偶nik贸w 艣wi膮ty艅.

馃搶 Zasada dzia艂ania: Strojenie wymaga kontaktu fizycznego i „czystego tonu” — je艣li stroiciel si臋 pomyli, mo偶e doprowadzi膰 do dysonansu (efekt贸w losowych lub destrukcyjnych).


馃敼 2. Remnis (Sztuka Pami臋ci)

  • Odczytywanie i odtwarzanie przesz艂o艣ci poprzez echa zachowane w materii, d藕wi臋ku lub snach.

  • Przyk艂ady:

    • „Przypomnienie” momentu sprzed tysi膮ca lat poprzez dotkni臋cie ruin.

    • Wywo艂ywanie u kogo艣 wspomnienia z dzieci艅stwa tak realnego, 偶e wp艂ywa na jego cia艂o.

    • Szpiedzy potrafi膮 „przes艂ucha膰” pok贸j, w kt贸rym nikogo ju偶 nie ma.

馃搶 Zasada dzia艂ania: Tylko wytrenowany umys艂 potrafi „odr贸偶ni膰 prawdziwe echo od fa艂szu”. Remni艣ci czasem zatracaj膮 si臋 w cudzych wspomnieniach i zapominaj膮, kim s膮.


馃敼 3. Silentia (Sztuka Wymazywania)

  • Najbardziej kontrowersyjna i zakazana szko艂a. Umo偶liwia usuwanie ech z rzeczy, os贸b, a nawet koncept贸w.

  • Przyk艂ady:

    • Wymaza膰 echa cia艂a — sprawi膰, 偶e zmar艂y nigdy nie istnia艂.

    • Wytrze膰 wspomnienia ca艂ego miasta z historii.

    • Usun膮膰 „echo b贸lu” — uzdrawiaj膮c nie przez leczenie, a przez wymazanie faktu istnienia rany.

馃搶 Zasada dzia艂ania: Silentia wymaga absolutnej ciszy fizycznej i mentalnej. Nie wolno my艣le膰 o tym, co si臋 wymazuje — inaczej echo wr贸ci jako Skrzywienie (np. w postaci potwora lub iluzji).


⚖️ ZASADY I OGRANICZENIA MAGII


馃敻 ZASADY:

  1. Ka偶de Echo jest sko艅czone. Nie mo偶na bez ko艅ca czerpa膰 z jednego wspomnienia – wyczerpane echo zanika na zawsze.

  2. Echo przynale偶y do 藕r贸d艂a. Nie mo偶na w pe艂ni kontrolowa膰 cudzych ech bez ich zgody lub z艂amania naturalnego rezonansu (co niesie konsekwencje).

  3. Dysonans rodzi chaos. B艂臋dne u偶ycie ech prowadzi do losowych, mutuj膮cych efekt贸w – czasem powstaj膮 z nich tzw. Szumy (p贸艂materialne byty).


馃敻 KOSZTY:

  • Utrata to偶samo艣ci – kontakt z silnymi echami mo偶e zmieni膰 osobowo艣膰 echomanty.

  • Przemiany cia艂a – niekt贸rzy echomanci mutuj膮, ich sk贸ra staje si臋 przezroczysta, oczy odbijaj膮 obrazy wspomnie艅.

  • Echozatrucie – zbyt cz臋sty kontakt z niekompatybilnymi echami prowadzi do szale艅stwa lub "rozstrojenia duszy".


馃幎 NARZ臉DZIA ECHOMANTY:

  • Kamertony z czystych minera艂贸w – do synchronizacji.

  • Masa z „pami臋tnej gliny” – przechowuje tymczasowe echa.

  • Maski izoluj膮ce – chroni膮 to偶samo艣膰 przed wch艂anianiem cudzych ech.

  • Lustra echa – pokazuj膮, jak „brzmi” dusza danego obiektu.


馃専 G艁脫WNA OBSADA 


馃Д 1. Naehri Vost — Cisza, kt贸ra m贸wi

馃К Profil psychologiczny:

Cicha, analityczna, zamkni臋ta w sobie — ale nie ch艂odna. Wn臋trze pe艂ne 偶alu, opieku艅czo艣ci i niespe艂nionego gniewu. Kiedy艣 by艂a uzdrowicielk膮, pe艂n膮 wiary w ludzi, ale po wymazaniu istnienia swojego brata, straci艂a zaufanie do rzeczywisto艣ci.

馃└ Magia:

Silentia. Jej moc to nie tylko wymazywanie wspomnie艅 — ona czuje „cisz臋” po nich. Zna b贸l braku, rozpoznaje, co zosta艂o „wydarte”. Ma mask臋 z 偶ywej sk贸ry, kt贸ra „g艂adzi echa”.

馃挃 Relacje:

  • Bliska relacja z Serelem Rhonem, widzi w nim echo brata.

  • Skrajne napi臋cie z Vaelithem – czuje, 偶e jego pr贸by strojenia rzeczywisto艣ci s膮 niebezpieczne, bo zbyt 艂atwo ocieraj膮 si臋 o przemoc magiczn膮.

馃 Motyw:

„Je艣li echo mo偶na wymaza膰, to co m贸wi o duszy?” — jej podr贸偶 to poszukiwanie granicy mi臋dzy tym, co realne, a tym, co zosta艂o zapomniane.


⚔️ 2. Vaelith Ceraun — Stroiciel Burz

馃К Profil psychologiczny:

Szlachetnie urodzony wojownik-filozof, kt贸ry pr贸buje nada膰 艣wiatu sens przez harmoni臋. Ale to obsesja – jego w艂asne echo zosta艂o uszkodzone w m艂odo艣ci przez fa艂szywego mistrza, wi臋c cz臋sto m贸wi s艂owami, kt贸rych nie rozumie. Cierpi na „przesuni臋cie ja藕ni”.

⚔️ Magia:

Resonatia. Potrafi manipulowa膰 echami materii i zasadami fizyki, tworz膮c „akordy” – metafizyczne symfonie, kt贸re zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰 lokalnie. Jego miecz 艣piewa w艂asnym echem, zmieniaj膮c d藕wi臋k w funkcj臋.

馃挃 Relacje:

  • Mentorska wi臋藕 z Qir膮, ale cz臋sto si臋 z ni膮 spiera o interpretacje przesz艂o艣ci.

  • Zwi膮zany z Naehri trudn膮, bolesn膮 fascynacj膮 – ona rozbiera rzeczywisto艣膰, on j膮 skleja. S膮 dla siebie lustrami.

馃 Motyw:

„Je艣li nie zestroj臋 tego 艣wiata, on si臋 rozpadnie. A mo偶e ju偶 si臋 rozpad艂?”


馃 3. Qira Tenel — Archiwistka Sn贸w

馃К Profil psychologiczny:

Geniuszka, kt贸ra nie ufa rzeczywisto艣ci. Wszystko analizuje przez pryzmat pami臋ci — nie ufa tera藕niejszo艣ci, poniewa偶 wspomnienia s膮 bardziej trwa艂e. Cierpi na „inwersj臋 czasu poznawczego” – jej my艣li p艂yn膮 wspak, cz臋sto zaczyna zdania od puenty.

馃寠 Magia:

Remnis. Zbieraczka i t艂umaczka wspomnie艅 – potrafi wej艣膰 w echa i rekonstruowa膰 przesz艂o艣膰 tak dok艂adnie, 偶e przywo艂uje g艂osy, obrazy, emocje. Korzysta z pancerza-solankowego z drobnych luster.

馃挃 Relacje:

  • Siostra w duszy dla Serela – jako jedyna potrafi „czyta膰” jego niestabilne echa.

  • Dawna kochanka T'sorra. Nie wie, czy to wspomnienie jest prawdziwe – tylko 偶e wraca.

馃 Motyw:

„Je艣li przesz艂o艣膰 艣ni tera藕niejszo艣膰, to mo偶e przysz艂o艣膰 ju偶 si臋 wydarzy艂a.”


馃敧 4. T'sorr — Cichy Rozstr贸j

馃К Profil psychologiczny:

Nie m贸wi. Nigdy. Nie wiadomo, czy nie potrafi, czy nie chce. Ka偶dy jego gest jest przemy艣lany, a ka偶de spojrzenie przypomina innym, 偶e istnienie nie jest dane raz na zawsze. Jest „czy艣cicielem echa”, kt贸ry poluje na Fa艂szywe Echa – ale sam mo偶e by膰 jednym z nich.

馃棥️ Magia:

Nie u偶ywa jawnie ech, ale jego obecno艣膰 t艂umi echa wok贸艂 – rzeczy przestaj膮 rezonowa膰. M贸wi si臋, 偶e jest „chodz膮cym Rozstrojeniem”.

馃挃 Relacje:

  • Nieustanna cisza mi臋dzy nim a Naehri — 艂膮czy ich nieme zrozumienie tego, co zosta艂o stracone.

  • Qira traktuje go jak senny cie艅, kt贸ry czasem by艂 jej kochankiem, czasem morderc膮.

馃 Motyw:

„Nie s艂ysza艂e艣 mojego istnienia. Wi臋c mo偶e to twoje jest tylko ha艂asem?”


馃悮 5. Khelli Av'Dross — Pie艣niarka Kamieni

馃К Profil psychologiczny:

Mistyczna, koj膮ca obecno艣膰 – ale z szale艅stwem wewn膮trz. S艂yszy echa przysz艂o艣ci — ale ka偶de z nich jest sprzeczne, co powoli 艂amie jej umys艂. 呕yje w „Polu Harmonii” – miejscu, gdzie wszystko 艣piewa, ale tylko ona to s艂yszy.

馃尶 Magia:

Unikalna forma Remnis – „Przypomnienia przysz艂o艣ci”. Kamienie „opowiadaj膮” jej co nadejdzie, ale ka偶dy z nich co innego. Noszona przez ro艣liny, kt贸re rezonuj膮 z ni膮 emocjonalnie.

馃挃 Relacje:

  • Opiekunka i przewodniczka dla Serela – potrafi „uciszy膰” jego wewn臋trzny chaos.

  • Dawna nauczycielka Naehri. Ich relacja to echo matki i c贸rki, pe艂na urwanych melodii.

馃 Motyw:

„Zanim co艣 si臋 zdarzy, ju偶 艣piewa. Pytanie tylko: kt贸ra pie艣艅 b臋dzie najg艂o艣niejsza?”


馃К 6. Serel Rhon — Dziecko Zaka偶one Echozatruciem

馃К Profil psychologiczny:

Najm艂odszy, ale by膰 mo偶e najbardziej niebezpieczny. Jego istnienie to k艂臋bowisko ech, kt贸re pr贸buj膮 偶y膰 jednocze艣nie. Dziecko, kt贸re z dnia na dzie艅 zmienia twarz, akcent, wspomnienia – a jednak ma w sobie ludzki rdze艅: chce po prostu by膰 kochany.

馃К Magia:

Naturalna, nieregulowana forma wszystkich trzech dziedzin ech. Przypadkowo „wydarza” nowe rzeczy. Raz m贸wi g艂osem Qiry, raz 艣ni o wydarzeniach, kt贸re si臋 jeszcze nie zdarzy艂y.

馃挃 Relacje:

  • Zale偶ny od Khelli – jedyna, kt贸ra potrafi go „ukoi膰”.

  • Wi臋藕 z Naehri — widzi w niej ostatni膮 osob臋, kt贸ra zna, czym by艂o „jedno istnienie”.

馃 Motyw:

„Nie wiem, kim jestem. Ale wiem, 偶e nie chc臋 by膰 wszystkim.”

馃暞️ POTWORY VIRETH-KAAR – „Zaburzenia Echa


1. Szumokszta艂tni (Resonati Distortia)

„Nie maj膮 w艂asnego kszta艂tu. Maj膮 cudzy.”

  • Pochodzenie: Powstaj膮, gdy dwa lub wi臋cej silnych ech zostaj膮 zestrojone b艂臋dnie. To „dysonans wcielony”.

  • Wygl膮d: Ich cia艂o drga jak zak艂贸cony sygna艂 – zmienia kszta艂t co kilka sekund, jakby przewija艂y si臋 przez nich cudze wspomnienia. Oczy potrafi膮 pokazywa膰 twarze twoich bliskich.

  • Zdolno艣ci:

    • Imituj膮 d藕wi臋ki i emocje.

    • Rozszczepiaj膮 umys艂 ofiary, przez co zaczyna s艂ysze膰 echa w艂asnych my艣li z zewn膮trz.

  • Pokona膰 mo偶na je tylko... muzyk膮. Czystym tonem.


2. Wyrwane (Nullae Vocis)

„To, co zosta艂o wymazane… czasem chce wr贸ci膰.”

  • Pochodzenie: Istoty, kt贸re zosta艂y usuni臋te przez Silentist贸w, ale nie ca艂kiem. Ich echa pr贸buj膮 wr贸ci膰 i przyj膮膰 form臋.

  • Wygl膮d: Niewidzialne dla oczu – wida膰 je tylko w odbiciu, s艂ycha膰 w ciszy. Kiedy si臋 pojawiaj膮, powietrze robi si臋 „puste”.

  • Zdolno艣ci:

    • Potrafi膮 „wymaza膰” ludzi z pola widzenia. Ofiara istnieje, ale nikt nie pami臋ta jej 5 minut p贸藕niej.

    • Zasysaj膮 wspomnienia.

  • Tylko osoba z silnym wspomnieniem ofiary mo偶e je zneutralizowa膰.


3. Krzykociemni (Echonoctae)

„S膮 krzykiem, kt贸ry nie zosta艂 wypowiedziany.”

  • Pochodzenie: Echa wielkich tragedii, kt贸re nigdy nie zosta艂y nazwane – bitew, ludob贸jstw, zdrad.

  • Wygl膮d: Czarne sylwetki z艂o偶one z wiruj膮cych symboli i d藕wi臋k贸w, wygl膮daj膮 jak postacie z odwr贸conego 艣wiat艂a.

  • Zdolno艣ci:

    • 呕ywi膮 si臋 ha艂asem – im wi臋cej m贸wisz, tym s膮 silniejsze.

    • Wydaj膮 "krzyk, kt贸ry s艂yszysz w sobie", powoduj膮c ataki paniki, samob贸jcze my艣li, utrat臋 mowy.

  • Tylko milczenie lub kontr-pie艣艅 (np. pie艣艅 kamieni) mo偶e je uciszy膰.


4. Rozstroje艅cy (Sons-P臋kni臋ci)

„Byli lud藕mi. Teraz s膮 wieloma.”

  • Pochodzenie: Ludzie dotkni臋ci echa-zatruciem tak g艂臋boko, 偶e rozpadli si臋 na wiele to偶samo艣ci… kt贸re teraz walcz膮 o cia艂o.

  • Wygl膮d: Ich cia艂a pulsuj膮, zmieniaj膮 barw臋, rozmiar, czasem nawet p艂e膰 i wiek. Raz wygl膮daj膮 jak dziecko, raz jak starzec.

  • Zdolno艣ci:

    • Zmiennokszta艂tno艣膰 – nie kontrolowana, a spowodowana walk膮 wielu ech wewn膮trz.

    • Potrafi膮 przestroi膰 cudze echa, sprawiaj膮c, 偶e nie wiesz, kim jeste艣.

  • Leczy ich... wsp贸lna pami臋膰. Trzeba im przypomnie膰, kim byli.


5. Zerowcy (Nullarchae)

„Nie maj膮 wspomnie艅. Ani ty ich nie b臋dziesz mie膰.”

  • Pochodzenie: Fa艂szywe Echa – istoty, kt贸re nigdy si臋 nie wydarzy艂y, ale kto艣 w nie uwierzy艂 tak mocno, 偶e zaistnia艂y.

  • Wygl膮d: Bez twarzy, bez szczeg贸艂贸w – „rozmazani ludzie”. Ich cia艂o wygl膮da jak niedoko艅czony szkic.

  • Zdolno艣ci:

    • Wymazuj膮 wspomnienia dotycz膮ce ich samego — nie wiesz, kiedy je zobaczy艂e艣, ani co w艂a艣nie zrobi艂y.

    • Ich obecno艣膰 psuje Echa wok贸艂 – magowie trac膮 kontrol臋.

  • Tylko prawdziwe wspomnienie mo偶e ich zabi膰 – trzeba ich nazwa膰 i przypomnie膰 ich nieistnienie.


6. Pie艣艅, Kt贸ra Nie Powinna By膰 Us艂yszana (Vokh-Ea)

„To nie bestia. To koncept, kt贸ry 偶yje.”

  • Pochodzenie: Manifestacja Echa Pierwszej Rzeczy, kt贸ra wymkn臋艂a si臋 z Remnistycznej Biblioteki Sennych Solanek.

  • Wygl膮d: Nie da si臋 opisa膰 – ka偶dy widzi j膮 inaczej, ale wszyscy s艂ysz膮 ten sam d藕wi臋k: pierwszy b贸l 艣wiata.

  • Zdolno艣ci:

    • Zatrzymuje czas wok贸艂 siebie.

    • Wszystko w jej obecno艣ci zaczyna „p艂aka膰” — ro艣liny, ziemia, zwierz臋ta, ludzie.

    • Prowadzi do samospalenia echa — ofiara przestaje istnie膰 we wszystkich liniach czasowych.

  • Mo偶na j膮 tylko zamkn膮膰 w „Echofragu” – pustej pami臋ci, kt贸ra nigdy nie zosta艂a zape艂niona.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia posz艂a bardzo do przodu i roboty s膮 si艂膮 robocz膮 a cyberimplanty pomagaj膮 w wielu akceptach 偶ycia . Na Newnumber ludzie uwa偶aj膮 偶e roboty zapewni膮 im siln膮 ochron臋 nie potrzebuj膮 pomocy superbohater贸w . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocze艣ni Rycerze walczy z przest臋pczo艣ci膮 cho膰 to nielegalne bo roboty maj膮 tylko prawo ochrony porz膮dku . Nowocze艣ni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wied藕ma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrz膮tek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohater贸w z艂o偶ona z uwi臋zionych w czasach tera藕niejszych dziwade艂 cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwi臋zienie w czasach tera藕niejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz kt贸ry stwarza grup臋 superbohater贸w - A-Typy. Nikt z A-Typ贸w nie pami臋ta jak trafili do czas贸w tera藕niejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Za艂o偶yciel A-Typ贸w i przyw贸dca tej grupy. Cz艂owiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczup艂a blondynka o trzech piersiach kt贸re zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - M臋偶czyzna o zdeformowanej r臋ce kt贸ra mo偶e si臋 rozci膮ga膰.

M艂oda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa M艂odzie偶y z supermocami chroni膮ca 艣wiat przed zagro偶eniami . Ich siedziba mie艣ci si臋 w Sunlight City (fikcyjne ameryka艅skie miasto ). W sk艂ad grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pie艣ni ) , Fioletowa Iskierka ( c贸rka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .