馃寣 艢WIAT: VIRETH-KAAR
馃實 OPIS OG脫LNY
Vireth-Kaar to planeta podzielona mi臋dzy p艂ywaj膮ce wyspy 偶yj膮cego nieba, a czarne g艂臋biny l膮du, w kt贸rych gleba 艣piewa, a drzewa poruszaj膮 si臋 w rytm pradawnych ech. To 艣wiat nieustannie kszta艂towany przez Kosmiczne Oddechy, kt贸re nawiedzaj膮 planet臋 raz na 10 dni — w czasie kt贸rych fizyka przestaje dzia艂a膰 normalnie.
馃尓️ KLIMAT I EKOLOGIA
-
Niebo to gigantyczne, p贸艂inteligentne warstwy atmosferycznych stworze艅 — Aeory, kt贸re unosz膮 wyspy i miasta, 偶ywi膮c si臋 „rezonansami” umys艂贸w 艣miertelnik贸w.
-
Ziemia to sie膰 wrastaj膮cych si臋 w siebie organizm贸w — grzyb贸w, kamieni i owad贸w — tworz膮cych Symbiomiasta. Nie ma tu klasycznej architektury — miasta „rosn膮”.
-
Woda jest inteligentna i wra偶liwa — m贸wi膮ce oceany przechowuj膮 wspomnienia zmar艂ych.
馃寣 MAGIA: ECHA
-
Magia nazywa si臋 Echomancj膮 — opiera si臋 na rezonansie istnienia. Wszystko, co ma wspomnienie lub to偶samo艣膰, wydaje Echa — d藕wi臋kowo-energetyczne 艣lady.
-
Magowie, zwani S艂uchaczami, „stroj膮 si臋” do tych ech, mog膮 je zgina膰, miesza膰, wzmacnia膰 lub t艂umi膰:
-
Pami臋tacze — s艂ysz膮 echa przesz艂o艣ci. Potrafi膮 „odtworzy膰” histori臋 z kamienia, krwi, ruin.
-
Zaginacze — przekszta艂caj膮 fizyk臋 przez zderzanie r贸偶nych ech, np. spowolnienie czasu, zerwanie grawitacji.
-
Nieme Usta — potrafi膮 usun膮膰 echo istnienia — dos艂ownie sprawiaj膮, 偶e co艣 "nigdy nie by艂o".
-
馃憗️馃棬️ RELIGIA I METAFIZYKA
-
Dominuj膮c膮 religi膮 jest Kult Wn臋trza – wierz膮, 偶e prawdziwe istnienie to echo, a 艣wiat materialny to jedynie cienka warstwa.
-
Heretycy z Zakonu Trzeciego Ucha wierz膮, 偶e ka偶dy cz艂owiek to symfonia, kt贸ra mo偶e zosta膰 przestrojona – wi臋c "poprawiaj膮" ludzi chirurgi膮, magi膮 i muzyk膮.
馃洝️ FRANKCJE I KULTURY
1. Aerothi – Ludzie Chmur
-
Mieszkaj膮 na lataj膮cych wyspach. Nosz膮 stroje z 偶yj膮cych pi贸r, m贸wi膮 melodyjnym j臋zykiem.
-
Ich miasta zmieniaj膮 po艂o偶enie w zale偶no艣ci od nastroju Aeory.
-
Ich magowie to cz臋sto Pami臋tacze – zbieraj膮 staro偶ytne echa z powierzchni planety.
2. Symbioarchowie – R贸d Ziemi
-
呕yj膮 w lasach pe艂nych pulsuj膮cych ro艣lin i gleby, kt贸ra zapisuje kroki. Ich domy s膮 偶ywe.
-
Przekszta艂caj膮 cia艂a poprzez magiczn膮 bioarchitektur臋. Ka偶dy obywatel Symbiomiasta hoduje sw贸j dom przez ca艂e 偶ycie.
3. Szeptoceanici
-
Zamieszkuj膮 wybrze偶a i wody — potrafi膮 „czyta膰” oceaniczne sny.
-
Wierz膮, 偶e ka偶dy umar艂y zostawia 艣lad w wodzie i 偶e mo偶na go „odegra膰” jak melodi臋.
馃 TEMATYKA I KLIMAT
-
To 艣wiat to偶samo艣ci, wspomnie艅 i transformacji.
-
Nie ma nic trwa艂ego — wszystko zmienia si臋, ro艣nie, ginie, 艣piewa lub milknie.
-
To, co pami臋tasz, ma wi臋ksz膮 wag臋 ni偶 to, kim jeste艣.
馃椇️ MAPA 艢WIATA VIRETH-KAAR – Kraina Z艂amanych Ech
馃寑 Rozdarcie (The Fracture) — serce chaosu echa
-
Centralny punkt mapy, gdzie zderzy艂y si臋 trzy podstawowe typy magii: Silentia, Resonatia i Remnis.
-
Wiecznie zmieniaj膮cy si臋 geomagnetyczny wir rzeczywisto艣ci – niebo jest tam ciemnofioletowe, a ziemia rezonuje jak instrument.
-
Serel Rhon urodzi艂 si臋 w艂a艣nie tutaj.
-
Czas p艂ynie spiralnie — niekt贸rzy podr贸偶ni „wracaj膮 przed swoim przybyciem”.
Centralny punkt mapy, gdzie zderzy艂y si臋 trzy podstawowe typy magii: Silentia, Resonatia i Remnis.
Wiecznie zmieniaj膮cy si臋 geomagnetyczny wir rzeczywisto艣ci – niebo jest tam ciemnofioletowe, a ziemia rezonuje jak instrument.
Serel Rhon urodzi艂 si臋 w艂a艣nie tutaj.
Czas p艂ynie spiralnie — niekt贸rzy podr贸偶ni „wracaj膮 przed swoim przybyciem”.
馃尦 Dymne Lasy Symbioarch贸w (Mycorae)
-
Na zach贸d od Rozdarcia.
-
G臋ste, paruj膮ce lasy, gdzie drzewa s膮 cz臋艣ciowo 艣wiadome, a ro艣liny tworz膮 sieci pami臋ciowe.
-
Rodzinne ziemie Naehri i Khelli.
-
Zakazane strefy, gdzie echo mo偶e ci臋 zapami臋ta膰, zanim ty je poznasz.
-
W g艂臋bi: Katedra-Ciszy – opuszczony klasztor Silentyst贸w.
Na zach贸d od Rozdarcia.
G臋ste, paruj膮ce lasy, gdzie drzewa s膮 cz臋艣ciowo 艣wiadome, a ro艣liny tworz膮 sieci pami臋ciowe.
Rodzinne ziemie Naehri i Khelli.
Zakazane strefy, gdzie echo mo偶e ci臋 zapami臋ta膰, zanim ty je poznasz.
W g艂臋bi: Katedra-Ciszy – opuszczony klasztor Silentyst贸w.
馃晩️ Lataj膮ca Cytadela Olor (Aeoria)
-
Po艂udniowy wsch贸d, unosz膮ce si臋 w niebie archipelagi-kontynenty.
-
Dom Vaelitha Cerauna – klasa wy偶sza, wojownicza i dumna.
-
Resonatia jest tu nauk膮, religi膮 i broni膮.
-
Burze s膮 celowo wywo艂ywane, by trenowa膰 kontrol臋 nad echem.
-
Ca艂e miasta „stroj膮 si臋 nawzajem”, by nie spa艣膰.
Po艂udniowy wsch贸d, unosz膮ce si臋 w niebie archipelagi-kontynenty.
Dom Vaelitha Cerauna – klasa wy偶sza, wojownicza i dumna.
Resonatia jest tu nauk膮, religi膮 i broni膮.
Burze s膮 celowo wywo艂ywane, by trenowa膰 kontrol臋 nad echem.
Ca艂e miasta „stroj膮 si臋 nawzajem”, by nie spa艣膰.
馃寠 Senna Solanka (Siltamere)
-
G艂臋boki ocean p贸艂nocno-wschodni z miastami pod wod膮, osadzonymi w p臋cherzach pami臋ci.
-
Centrum kultury Remnist贸w — Qira Tenel si臋 tu szkoli艂a.
-
Woda tu „艣ni”. Odpoczynek przy jej brzegu mo偶e zmieni膰 wspomnienia.
-
M贸wi si臋, 偶e w g艂臋bi spoczywa Echo Pierwszej Rzeczy – praeinformacja 艣wiata.
G艂臋boki ocean p贸艂nocno-wschodni z miastami pod wod膮, osadzonymi w p臋cherzach pami臋ci.
Centrum kultury Remnist贸w — Qira Tenel si臋 tu szkoli艂a.
Woda tu „艣ni”. Odpoczynek przy jej brzegu mo偶e zmieni膰 wspomnienia.
M贸wi si臋, 偶e w g艂臋bi spoczywa Echo Pierwszej Rzeczy – praeinformacja 艣wiata.
馃彅️ Kamienne Kr贸lestwo Ehl-Korr
-
P贸艂noc. G贸ry zbudowane z pami臋ci – ska艂y szepcz膮 w艂asn膮 histori臋.
-
Kulty Kamiennych Pie艣ni przetrwa艂y tu przez wieki.
-
Khelli Av’Dross pochodzi z g艂臋bokich grot Mu艣linowego Lasu na po艂udniowym zboczu.
-
Pie艣niarki Kamieni rozmawiaj膮 z minera艂ami, kt贸re pami臋taj膮 narodziny l膮du.
P贸艂noc. G贸ry zbudowane z pami臋ci – ska艂y szepcz膮 w艂asn膮 histori臋.
Kulty Kamiennych Pie艣ni przetrwa艂y tu przez wieki.
Khelli Av’Dross pochodzi z g艂臋bokich grot Mu艣linowego Lasu na po艂udniowym zboczu.
Pie艣niarki Kamieni rozmawiaj膮 z minera艂ami, kt贸re pami臋taj膮 narodziny l膮du.
☁️ Sfera Wyciszenia (Nullis)
-
Tajemnicza, pustkowia poza map膮, gdzie Silentia panuje absolutnie.
-
M贸wi si臋, 偶e tu powsta艂y pierwsze „Wyrwane” — i 偶e mo偶na tam wymaza膰 siebie z istnienia.
-
Nie ma tam d藕wi臋ku, 艣wiat艂a ani cienia – tylko przestrze艅, kt贸ra pami臋ta, 偶e co艣 tu by艂o.
Tajemnicza, pustkowia poza map膮, gdzie Silentia panuje absolutnie.
M贸wi si臋, 偶e tu powsta艂y pierwsze „Wyrwane” — i 偶e mo偶na tam wymaza膰 siebie z istnienia.
Nie ma tam d藕wi臋ku, 艣wiat艂a ani cienia – tylko przestrze艅, kt贸ra pami臋ta, 偶e co艣 tu by艂o.
馃彌️ Miasto Bez Imienia (Nonvorth)
-
Miasto-pami臋膰, przenoszone przez r贸偶ne linie czasowe, pojawia si臋 co kilka lat gdzie indziej.
-
Ka偶de pojawienie si臋 zawiera inne wspomnienia i inne ulice.
-
T’sorr podobno tam si臋 „urodzi艂” – lub zosta艂 stworzony.
-
Legenda m贸wi, 偶e to w艂a艣nie tam fa艂szywe echa znalaz艂y spos贸b, by istnie膰.
Miasto-pami臋膰, przenoszone przez r贸偶ne linie czasowe, pojawia si臋 co kilka lat gdzie indziej.
Ka偶de pojawienie si臋 zawiera inne wspomnienia i inne ulice.
T’sorr podobno tam si臋 „urodzi艂” – lub zosta艂 stworzony.
Legenda m贸wi, 偶e to w艂a艣nie tam fa艂szywe echa znalaz艂y spos贸b, by istnie膰.
馃Л Geografia Vireth-Kaar – Kontekst funkcjonalny:
Region | Typ Magii Dominuj膮cej | Domena Tematyczna | Klimat |
---|---|---|---|
Rozdarcie | Wszystkie + Zatrucie | Transformacja, niestabilno艣膰 | Nierealny |
Dymne Lasy | Silentia | Cisza, utrata, zapomnienie | Tropikalny, mglisty |
Aeoria | Resonatia | Harmonia, kontrola, wojna | Burzowy, ch艂odny |
Solanka | Remnis | Pami臋膰, sen, to偶samo艣膰 | Oceaniczny, oniryczny |
Ehl-Korr | Pradawna pie艣艅 | Tradycja, kamie艅, pie艣ni | G贸rski, surowy |
Nullis | Anty-magiczna strefa | Wymazanie, pustka, nieistnienie | Nienaturalny |
馃敭 SYSTEM MAGII: Echomancja (The Echo Arts)
|
馃幖 PODSTAWA MAGII: ECHA
Echomanci to osoby, kt贸re potrafi膮 odczytywa膰, gromadzi膰 i przekszta艂ca膰 Echa. |
馃Л 3 G艁脫WNE DZIEDZINY ECHOMANCJI:
|
馃敼 1. Resonatia (Sztuka Strojenia)
馃搶 Zasada dzia艂ania: Strojenie wymaga kontaktu fizycznego i „czystego tonu” — je艣li stroiciel si臋 pomyli, mo偶e doprowadzi膰 do dysonansu (efekt贸w losowych lub destrukcyjnych). |
馃敼 2. Remnis (Sztuka Pami臋ci)
馃搶 Zasada dzia艂ania: Tylko wytrenowany umys艂 potrafi „odr贸偶ni膰 prawdziwe echo od fa艂szu”. Remni艣ci czasem zatracaj膮 si臋 w cudzych wspomnieniach i zapominaj膮, kim s膮. |
馃敼 3. Silentia (Sztuka Wymazywania)
馃搶 Zasada dzia艂ania: Silentia wymaga absolutnej ciszy fizycznej i mentalnej. Nie wolno my艣le膰 o tym, co si臋 wymazuje — inaczej echo wr贸ci jako Skrzywienie (np. w postaci potwora lub iluzji). |
⚖️ ZASADY I OGRANICZENIA MAGII
|
馃敻 ZASADY:
|
馃敻 KOSZTY:
|
馃幎 NARZ臉DZIA ECHOMANTY:
|
馃専 G艁脫WNA OBSADA
馃Д 1. Naehri Vost — Cisza, kt贸ra m贸wi
馃К Profil psychologiczny:
Cicha, analityczna, zamkni臋ta w sobie — ale nie ch艂odna. Wn臋trze pe艂ne 偶alu, opieku艅czo艣ci i niespe艂nionego gniewu. Kiedy艣 by艂a uzdrowicielk膮, pe艂n膮 wiary w ludzi, ale po wymazaniu istnienia swojego brata, straci艂a zaufanie do rzeczywisto艣ci.
馃└ Magia:
Silentia. Jej moc to nie tylko wymazywanie wspomnie艅 — ona czuje „cisz臋” po nich. Zna b贸l braku, rozpoznaje, co zosta艂o „wydarte”. Ma mask臋 z 偶ywej sk贸ry, kt贸ra „g艂adzi echa”.
馃挃 Relacje:
-
Bliska relacja z Serelem Rhonem, widzi w nim echo brata.
-
Skrajne napi臋cie z Vaelithem – czuje, 偶e jego pr贸by strojenia rzeczywisto艣ci s膮 niebezpieczne, bo zbyt 艂atwo ocieraj膮 si臋 o przemoc magiczn膮.
Bliska relacja z Serelem Rhonem, widzi w nim echo brata.
Skrajne napi臋cie z Vaelithem – czuje, 偶e jego pr贸by strojenia rzeczywisto艣ci s膮 niebezpieczne, bo zbyt 艂atwo ocieraj膮 si臋 o przemoc magiczn膮.
馃 Motyw:
„Je艣li echo mo偶na wymaza膰, to co m贸wi o duszy?” — jej podr贸偶 to poszukiwanie granicy mi臋dzy tym, co realne, a tym, co zosta艂o zapomniane.
⚔️ 2. Vaelith Ceraun — Stroiciel Burz
馃К Profil psychologiczny:
Szlachetnie urodzony wojownik-filozof, kt贸ry pr贸buje nada膰 艣wiatu sens przez harmoni臋. Ale to obsesja – jego w艂asne echo zosta艂o uszkodzone w m艂odo艣ci przez fa艂szywego mistrza, wi臋c cz臋sto m贸wi s艂owami, kt贸rych nie rozumie. Cierpi na „przesuni臋cie ja藕ni”.
⚔️ Magia:
Resonatia. Potrafi manipulowa膰 echami materii i zasadami fizyki, tworz膮c „akordy” – metafizyczne symfonie, kt贸re zmieniaj膮 rzeczywisto艣膰 lokalnie. Jego miecz 艣piewa w艂asnym echem, zmieniaj膮c d藕wi臋k w funkcj臋.
馃挃 Relacje:
-
Mentorska wi臋藕 z Qir膮, ale cz臋sto si臋 z ni膮 spiera o interpretacje przesz艂o艣ci.
-
Zwi膮zany z Naehri trudn膮, bolesn膮 fascynacj膮 – ona rozbiera rzeczywisto艣膰, on j膮 skleja. S膮 dla siebie lustrami.
Mentorska wi臋藕 z Qir膮, ale cz臋sto si臋 z ni膮 spiera o interpretacje przesz艂o艣ci.
Zwi膮zany z Naehri trudn膮, bolesn膮 fascynacj膮 – ona rozbiera rzeczywisto艣膰, on j膮 skleja. S膮 dla siebie lustrami.
馃 Motyw:
„Je艣li nie zestroj臋 tego 艣wiata, on si臋 rozpadnie. A mo偶e ju偶 si臋 rozpad艂?”
馃 3. Qira Tenel — Archiwistka Sn贸w
馃К Profil psychologiczny:
Geniuszka, kt贸ra nie ufa rzeczywisto艣ci. Wszystko analizuje przez pryzmat pami臋ci — nie ufa tera藕niejszo艣ci, poniewa偶 wspomnienia s膮 bardziej trwa艂e. Cierpi na „inwersj臋 czasu poznawczego” – jej my艣li p艂yn膮 wspak, cz臋sto zaczyna zdania od puenty.
馃寠 Magia:
Remnis. Zbieraczka i t艂umaczka wspomnie艅 – potrafi wej艣膰 w echa i rekonstruowa膰 przesz艂o艣膰 tak dok艂adnie, 偶e przywo艂uje g艂osy, obrazy, emocje. Korzysta z pancerza-solankowego z drobnych luster.
馃挃 Relacje:
-
Siostra w duszy dla Serela – jako jedyna potrafi „czyta膰” jego niestabilne echa.
-
Dawna kochanka T'sorra. Nie wie, czy to wspomnienie jest prawdziwe – tylko 偶e wraca.
Siostra w duszy dla Serela – jako jedyna potrafi „czyta膰” jego niestabilne echa.
Dawna kochanka T'sorra. Nie wie, czy to wspomnienie jest prawdziwe – tylko 偶e wraca.
馃 Motyw:
„Je艣li przesz艂o艣膰 艣ni tera藕niejszo艣膰, to mo偶e przysz艂o艣膰 ju偶 si臋 wydarzy艂a.”
馃敧 4. T'sorr — Cichy Rozstr贸j
馃К Profil psychologiczny:
Nie m贸wi. Nigdy. Nie wiadomo, czy nie potrafi, czy nie chce. Ka偶dy jego gest jest przemy艣lany, a ka偶de spojrzenie przypomina innym, 偶e istnienie nie jest dane raz na zawsze. Jest „czy艣cicielem echa”, kt贸ry poluje na Fa艂szywe Echa – ale sam mo偶e by膰 jednym z nich.
馃棥️ Magia:
Nie u偶ywa jawnie ech, ale jego obecno艣膰 t艂umi echa wok贸艂 – rzeczy przestaj膮 rezonowa膰. M贸wi si臋, 偶e jest „chodz膮cym Rozstrojeniem”.
馃挃 Relacje:
-
Nieustanna cisza mi臋dzy nim a Naehri — 艂膮czy ich nieme zrozumienie tego, co zosta艂o stracone.
-
Qira traktuje go jak senny cie艅, kt贸ry czasem by艂 jej kochankiem, czasem morderc膮.
Nieustanna cisza mi臋dzy nim a Naehri — 艂膮czy ich nieme zrozumienie tego, co zosta艂o stracone.
Qira traktuje go jak senny cie艅, kt贸ry czasem by艂 jej kochankiem, czasem morderc膮.
馃 Motyw:
„Nie s艂ysza艂e艣 mojego istnienia. Wi臋c mo偶e to twoje jest tylko ha艂asem?”
馃悮 5. Khelli Av'Dross — Pie艣niarka Kamieni
馃К Profil psychologiczny:
Mistyczna, koj膮ca obecno艣膰 – ale z szale艅stwem wewn膮trz. S艂yszy echa przysz艂o艣ci — ale ka偶de z nich jest sprzeczne, co powoli 艂amie jej umys艂. 呕yje w „Polu Harmonii” – miejscu, gdzie wszystko 艣piewa, ale tylko ona to s艂yszy.
馃尶 Magia:
Unikalna forma Remnis – „Przypomnienia przysz艂o艣ci”. Kamienie „opowiadaj膮” jej co nadejdzie, ale ka偶dy z nich co innego. Noszona przez ro艣liny, kt贸re rezonuj膮 z ni膮 emocjonalnie.
馃挃 Relacje:
-
Opiekunka i przewodniczka dla Serela – potrafi „uciszy膰” jego wewn臋trzny chaos.
-
Dawna nauczycielka Naehri. Ich relacja to echo matki i c贸rki, pe艂na urwanych melodii.
Opiekunka i przewodniczka dla Serela – potrafi „uciszy膰” jego wewn臋trzny chaos.
Dawna nauczycielka Naehri. Ich relacja to echo matki i c贸rki, pe艂na urwanych melodii.
馃 Motyw:
„Zanim co艣 si臋 zdarzy, ju偶 艣piewa. Pytanie tylko: kt贸ra pie艣艅 b臋dzie najg艂o艣niejsza?”
馃К 6. Serel Rhon — Dziecko Zaka偶one Echozatruciem
馃К Profil psychologiczny:
Najm艂odszy, ale by膰 mo偶e najbardziej niebezpieczny. Jego istnienie to k艂臋bowisko ech, kt贸re pr贸buj膮 偶y膰 jednocze艣nie. Dziecko, kt贸re z dnia na dzie艅 zmienia twarz, akcent, wspomnienia – a jednak ma w sobie ludzki rdze艅: chce po prostu by膰 kochany.
馃К Magia:
Naturalna, nieregulowana forma wszystkich trzech dziedzin ech. Przypadkowo „wydarza” nowe rzeczy. Raz m贸wi g艂osem Qiry, raz 艣ni o wydarzeniach, kt贸re si臋 jeszcze nie zdarzy艂y.
馃挃 Relacje:
-
Zale偶ny od Khelli – jedyna, kt贸ra potrafi go „ukoi膰”.
-
Wi臋藕 z Naehri — widzi w niej ostatni膮 osob臋, kt贸ra zna, czym by艂o „jedno istnienie”.
Zale偶ny od Khelli – jedyna, kt贸ra potrafi go „ukoi膰”.
Wi臋藕 z Naehri — widzi w niej ostatni膮 osob臋, kt贸ra zna, czym by艂o „jedno istnienie”.
馃 Motyw:
„Nie wiem, kim jestem. Ale wiem, 偶e nie chc臋 by膰 wszystkim.”
馃暞️ POTWORY VIRETH-KAAR – „Zaburzenia Echa”
1. Szumokszta艂tni (Resonati Distortia)
„Nie maj膮 w艂asnego kszta艂tu. Maj膮 cudzy.”
-
Pochodzenie: Powstaj膮, gdy dwa lub wi臋cej silnych ech zostaj膮 zestrojone b艂臋dnie. To „dysonans wcielony”.
-
Wygl膮d: Ich cia艂o drga jak zak艂贸cony sygna艂 – zmienia kszta艂t co kilka sekund, jakby przewija艂y si臋 przez nich cudze wspomnienia. Oczy potrafi膮 pokazywa膰 twarze twoich bliskich.
-
Zdolno艣ci:
-
Imituj膮 d藕wi臋ki i emocje.
-
Rozszczepiaj膮 umys艂 ofiary, przez co zaczyna s艂ysze膰 echa w艂asnych my艣li z zewn膮trz.
-
Pokona膰 mo偶na je tylko... muzyk膮. Czystym tonem.
„Nie maj膮 w艂asnego kszta艂tu. Maj膮 cudzy.”
Pochodzenie: Powstaj膮, gdy dwa lub wi臋cej silnych ech zostaj膮 zestrojone b艂臋dnie. To „dysonans wcielony”.
Wygl膮d: Ich cia艂o drga jak zak艂贸cony sygna艂 – zmienia kszta艂t co kilka sekund, jakby przewija艂y si臋 przez nich cudze wspomnienia. Oczy potrafi膮 pokazywa膰 twarze twoich bliskich.
Zdolno艣ci:
-
Imituj膮 d藕wi臋ki i emocje.
-
Rozszczepiaj膮 umys艂 ofiary, przez co zaczyna s艂ysze膰 echa w艂asnych my艣li z zewn膮trz.
Pokona膰 mo偶na je tylko... muzyk膮. Czystym tonem.
2. Wyrwane (Nullae Vocis)
„To, co zosta艂o wymazane… czasem chce wr贸ci膰.”
-
Pochodzenie: Istoty, kt贸re zosta艂y usuni臋te przez Silentist贸w, ale nie ca艂kiem. Ich echa pr贸buj膮 wr贸ci膰 i przyj膮膰 form臋.
-
Wygl膮d: Niewidzialne dla oczu – wida膰 je tylko w odbiciu, s艂ycha膰 w ciszy. Kiedy si臋 pojawiaj膮, powietrze robi si臋 „puste”.
-
Zdolno艣ci:
-
Potrafi膮 „wymaza膰” ludzi z pola widzenia. Ofiara istnieje, ale nikt nie pami臋ta jej 5 minut p贸藕niej.
-
Zasysaj膮 wspomnienia.
-
Tylko osoba z silnym wspomnieniem ofiary mo偶e je zneutralizowa膰.
„To, co zosta艂o wymazane… czasem chce wr贸ci膰.”
Pochodzenie: Istoty, kt贸re zosta艂y usuni臋te przez Silentist贸w, ale nie ca艂kiem. Ich echa pr贸buj膮 wr贸ci膰 i przyj膮膰 form臋.
Wygl膮d: Niewidzialne dla oczu – wida膰 je tylko w odbiciu, s艂ycha膰 w ciszy. Kiedy si臋 pojawiaj膮, powietrze robi si臋 „puste”.
Zdolno艣ci:
-
Potrafi膮 „wymaza膰” ludzi z pola widzenia. Ofiara istnieje, ale nikt nie pami臋ta jej 5 minut p贸藕niej.
-
Zasysaj膮 wspomnienia.
Tylko osoba z silnym wspomnieniem ofiary mo偶e je zneutralizowa膰.
3. Krzykociemni (Echonoctae)
„S膮 krzykiem, kt贸ry nie zosta艂 wypowiedziany.”
-
Pochodzenie: Echa wielkich tragedii, kt贸re nigdy nie zosta艂y nazwane – bitew, ludob贸jstw, zdrad.
-
Wygl膮d: Czarne sylwetki z艂o偶one z wiruj膮cych symboli i d藕wi臋k贸w, wygl膮daj膮 jak postacie z odwr贸conego 艣wiat艂a.
-
Zdolno艣ci:
-
呕ywi膮 si臋 ha艂asem – im wi臋cej m贸wisz, tym s膮 silniejsze.
-
Wydaj膮 "krzyk, kt贸ry s艂yszysz w sobie", powoduj膮c ataki paniki, samob贸jcze my艣li, utrat臋 mowy.
-
Tylko milczenie lub kontr-pie艣艅 (np. pie艣艅 kamieni) mo偶e je uciszy膰.
„S膮 krzykiem, kt贸ry nie zosta艂 wypowiedziany.”
Pochodzenie: Echa wielkich tragedii, kt贸re nigdy nie zosta艂y nazwane – bitew, ludob贸jstw, zdrad.
Wygl膮d: Czarne sylwetki z艂o偶one z wiruj膮cych symboli i d藕wi臋k贸w, wygl膮daj膮 jak postacie z odwr贸conego 艣wiat艂a.
Zdolno艣ci:
-
呕ywi膮 si臋 ha艂asem – im wi臋cej m贸wisz, tym s膮 silniejsze.
-
Wydaj膮 "krzyk, kt贸ry s艂yszysz w sobie", powoduj膮c ataki paniki, samob贸jcze my艣li, utrat臋 mowy.
Tylko milczenie lub kontr-pie艣艅 (np. pie艣艅 kamieni) mo偶e je uciszy膰.
4. Rozstroje艅cy (Sons-P臋kni臋ci)
„Byli lud藕mi. Teraz s膮 wieloma.”
-
Pochodzenie: Ludzie dotkni臋ci echa-zatruciem tak g艂臋boko, 偶e rozpadli si臋 na wiele to偶samo艣ci… kt贸re teraz walcz膮 o cia艂o.
-
Wygl膮d: Ich cia艂a pulsuj膮, zmieniaj膮 barw臋, rozmiar, czasem nawet p艂e膰 i wiek. Raz wygl膮daj膮 jak dziecko, raz jak starzec.
-
Zdolno艣ci:
-
Zmiennokszta艂tno艣膰 – nie kontrolowana, a spowodowana walk膮 wielu ech wewn膮trz.
-
Potrafi膮 przestroi膰 cudze echa, sprawiaj膮c, 偶e nie wiesz, kim jeste艣.
-
Leczy ich... wsp贸lna pami臋膰. Trzeba im przypomnie膰, kim byli.
„Byli lud藕mi. Teraz s膮 wieloma.”
Pochodzenie: Ludzie dotkni臋ci echa-zatruciem tak g艂臋boko, 偶e rozpadli si臋 na wiele to偶samo艣ci… kt贸re teraz walcz膮 o cia艂o.
Wygl膮d: Ich cia艂a pulsuj膮, zmieniaj膮 barw臋, rozmiar, czasem nawet p艂e膰 i wiek. Raz wygl膮daj膮 jak dziecko, raz jak starzec.
Zdolno艣ci:
-
Zmiennokszta艂tno艣膰 – nie kontrolowana, a spowodowana walk膮 wielu ech wewn膮trz.
-
Potrafi膮 przestroi膰 cudze echa, sprawiaj膮c, 偶e nie wiesz, kim jeste艣.
Leczy ich... wsp贸lna pami臋膰. Trzeba im przypomnie膰, kim byli.
5. Zerowcy (Nullarchae)
„Nie maj膮 wspomnie艅. Ani ty ich nie b臋dziesz mie膰.”
-
Pochodzenie: Fa艂szywe Echa – istoty, kt贸re nigdy si臋 nie wydarzy艂y, ale kto艣 w nie uwierzy艂 tak mocno, 偶e zaistnia艂y.
-
Wygl膮d: Bez twarzy, bez szczeg贸艂贸w – „rozmazani ludzie”. Ich cia艂o wygl膮da jak niedoko艅czony szkic.
-
Zdolno艣ci:
-
Wymazuj膮 wspomnienia dotycz膮ce ich samego — nie wiesz, kiedy je zobaczy艂e艣, ani co w艂a艣nie zrobi艂y.
-
Ich obecno艣膰 psuje Echa wok贸艂 – magowie trac膮 kontrol臋.
-
Tylko prawdziwe wspomnienie mo偶e ich zabi膰 – trzeba ich nazwa膰 i przypomnie膰 ich nieistnienie.
„Nie maj膮 wspomnie艅. Ani ty ich nie b臋dziesz mie膰.”
Pochodzenie: Fa艂szywe Echa – istoty, kt贸re nigdy si臋 nie wydarzy艂y, ale kto艣 w nie uwierzy艂 tak mocno, 偶e zaistnia艂y.
Wygl膮d: Bez twarzy, bez szczeg贸艂贸w – „rozmazani ludzie”. Ich cia艂o wygl膮da jak niedoko艅czony szkic.
Zdolno艣ci:
-
Wymazuj膮 wspomnienia dotycz膮ce ich samego — nie wiesz, kiedy je zobaczy艂e艣, ani co w艂a艣nie zrobi艂y.
-
Ich obecno艣膰 psuje Echa wok贸艂 – magowie trac膮 kontrol臋.
Tylko prawdziwe wspomnienie mo偶e ich zabi膰 – trzeba ich nazwa膰 i przypomnie膰 ich nieistnienie.
6. Pie艣艅, Kt贸ra Nie Powinna By膰 Us艂yszana (Vokh-Ea)
„To nie bestia. To koncept, kt贸ry 偶yje.”
-
Pochodzenie: Manifestacja Echa Pierwszej Rzeczy, kt贸ra wymkn臋艂a si臋 z Remnistycznej Biblioteki Sennych Solanek.
-
Wygl膮d: Nie da si臋 opisa膰 – ka偶dy widzi j膮 inaczej, ale wszyscy s艂ysz膮 ten sam d藕wi臋k: pierwszy b贸l 艣wiata.
-
Zdolno艣ci:
-
Zatrzymuje czas wok贸艂 siebie.
-
Wszystko w jej obecno艣ci zaczyna „p艂aka膰” — ro艣liny, ziemia, zwierz臋ta, ludzie.
-
Prowadzi do samospalenia echa — ofiara przestaje istnie膰 we wszystkich liniach czasowych.
-
Mo偶na j膮 tylko zamkn膮膰 w „Echofragu” – pustej pami臋ci, kt贸ra nigdy nie zosta艂a zape艂niona.
„To nie bestia. To koncept, kt贸ry 偶yje.”
Pochodzenie: Manifestacja Echa Pierwszej Rzeczy, kt贸ra wymkn臋艂a si臋 z Remnistycznej Biblioteki Sennych Solanek.
Wygl膮d: Nie da si臋 opisa膰 – ka偶dy widzi j膮 inaczej, ale wszyscy s艂ysz膮 ten sam d藕wi臋k: pierwszy b贸l 艣wiata.
Zdolno艣ci:
-
Zatrzymuje czas wok贸艂 siebie.
-
Wszystko w jej obecno艣ci zaczyna „p艂aka膰” — ro艣liny, ziemia, zwierz臋ta, ludzie.
-
Prowadzi do samospalenia echa — ofiara przestaje istnie膰 we wszystkich liniach czasowych.
Mo偶na j膮 tylko zamkn膮膰 w „Echofragu” – pustej pami臋ci, kt贸ra nigdy nie zosta艂a zape艂niona.
Komentarze
Prze艣lij komentarz