I.
ROZDZIELONY UKŁAD: SERIKHAN-12
Serikhan-12 to system gwiezdny z dwiema zamieszkałymi planetami – Velmara i Noctyros – których cywilizacje od wieków żyją w konflikcie. Jedni czczą Prąd Zjednoczenia, inni go analizują. Choć dzielą ich ideologie i historia, ich przeznaczenia są splecione przez tajemniczą, pradawną energię: Foton Ishtari – pulsującą moc, która łączy świadomość, materię i duszę.
II.
ŚWIATY KONFLIKTU
VELMARA – Kolonia Harmonicznych Kodów
-
Styl: bio-organiczna architektura, kryształowe wieże, neuroharmonijne sanktuaria
-
Kultura: medytacja, duchowa technologia, kodowane rytuały
-
Technologia: splatana z bioenergią i świadomością
Velmarańskie Zakony podtrzymują równowagę Fotonu Ishtari, wierząc, że wszelka technologia musi rezonować z duszą. Cień (czyli brak rezonansu) jest tu herezją.
NOCTYROS – Orbitalna Enklawa Rozłamu
-
Styl: wieże antygrawitacyjne, obwody plazmowe, szklano-metalowe korytarze
-
Kultura: eksperyment, indywidualizm, kult rozwoju
-
Technologia: czysto funkcjonalna, często agresywna, bez duchowego rdzenia
Społeczeństwo Noctyrosu bada Foton jako czystą energię – rozkłada je, koduje, przetwarza. Wierzą, że Velmara utknęła w stagnacji mistycyzmu.
III.
KLUCZOWE FRAKCJE SYSTEMU
1. ORDO SOLARIS (dawny Zakon Nur-Vana)
Planeta: Velmara
Doktryna: Rytuał Światła, oczyszczenie, prymat harmonii
-
Struktura: Archon Światłości → Solarni Mistrzowie → Przebudzeni → Neofici
-
Moce: aura plazmy, teleportacja fotonowa, kodowanie dusz poprzez światło
Ich dewiza: „Zjednoczenie przez Światło. Czystość przez Ogień.”
2. KONKLAWA CIENI XAR-KIR (Cień Arashi)
Planeta: Noctyros (renegaci)
Doktryna: Przetrwanie przez akceptację ciemności, destabilizacja porządku
-
Styl: Maski z interferencyjnych cząsteczek, pamięcio-ostrza, holograficzne iluzje
-
Moce: przechwytywanie wspomnień, ataki na świadomość, iluzoryczne rzeczywistości
Ich dewiza: „W cieniu – prawda. W chaosie – wolność.”
3. SYNERGION DELTA (Ezokongregat)
Status: niezależna technokracja orbitująca między planetami
Cel: Symbioza ciała, duszy i maszyny
-
Siedziba: dryfująca stacja ARKHIVOM, zbierająca fragmenty dawnej technologii
-
Technologia: implanty rezonujące, runy danych, duszo-kodyfikatory
Ich dewiza: „Człowiek to kod. Technologia to zmysł.”
4. PIELGRZYMI INTERWALU (Pielgrzymi Echo)
Status: nomadyczni mistycy podróżujący statkami echa
Cel: odnalezienie zaginionych częstotliwości Fotonu Ishtari
-
Moce: interpretacja dźwięków przeszłości, mentalne transmisje, manipulacja czasem
-
Styl: stroje z włókien pamięciowych, kryształowe rezonatory
Ich dewiza: „W ciszy drgań – pamięć. W fali – przyszłość.”
5. DZIEDZICTWO ZEROTH (Synowie Ruiny)
Status: ekstremistyczni niszczyciele, skażeni fotonowym rozkładem
Cel: wywołać Zerorozpad – koniec kodu, koniec materii
-
Przywódca: Zar’Vokh – kryptoforma złożona z antyświatła i szczątków egzystencji
-
Moce: entropiczne fale, rozkład struktur, złamanie tożsamości sensorycznej
Ich dewiza: „Kiedy wszystko przestanie być – zaczniemy naprawdę istnieć.”
IV.
BOHATEROWIE PRZESTRZENI
Kael Vireen – Upadły Solaris
Zbuntowany ex-Akron z Ordo Solaris. Włada rdzeniem fotonowym, który może przemienić jego ciało w światło, ale kosztem pamięci. Pragnie odkryć prawdę o Fotonie Ishtari i jego manipulacjach.
Saren Aliva – Techno-Mistyczka Noctyrosu
Genialna konstruktorka, twórczyni instrumentu Auralux, który zmienia emocje w pola energetyczne. Widzi w snach „pulsujący rdzeń Ishtari” – może być kluczem do nowej formy istnienia.
Mael Vaskar – Cień z Brzytwą
Były członek Xar-Kir, łowca duchów. Jego broń, Mentolama, to klinga zbudowana z esencji jego ofiar. Prześladuje go ich szept. Szuka odkupienia, którego sam sobie zabrania.
Lirae Vox – Wędrująca przez Drgania
Pielgrzymka, która słyszy Pieśń Przeszłości – sygnały ze starożytnych cywilizacji. Jej dar, Nić Rezonansu, pozwala chwilowo zatrzymać rzeczywistość... ale tylko jeśli poświęci część własnej historii.
V.
TECHNOLOGIA I ENERGIA: SYSTEM ISHTARI
STRUMIENIE FOTONU ISHTARI (Osobiste tryby rezonansu)
-
Świt – Kreacja / Kodowanie
-
Zenit – Wzrost / Synteza
-
Zmierzch – Rozpad / Analiza
-
Pustka – Transcendencja / Cisza
-
Wir – Chaos / Transformacja
TECHNOARTEFAKTY SYSTEMU
-
Reflektor Intencji – myślokształtny projektor hologramów świadomości
-
Rezonator Duszowy – wzmacnia zestrojenie między użytkownikiem a maszyną
-
Węzły Synkroniczne – pozostałości dawnej sieci ishtarowej – punkty przebudzenia
⭐ GŁÓWNA OBSADA
1. KAEL VIREEN
Upadły Świetlny
Frakcja: dawny Ordo Solaris / teraz niezależny
Strumień: Zmierzch → Świt
Archetyp: buntownik, szukający prawdy
-
Miał zostać Archonem Światłości, ale po śmierci mentora odkrył kłamstwa Zakonu
-
Włada Rdzeniem Jaźni, potrafi przemieniać się w światło, ale cierpi na "rozszczepienie duszy"
-
Nosi urwane pasmo modlitewne jako relikwię przeszłości
-
Chce połączyć rozdzielone światy... ale nie ufa żadnej stronie
„Jeśli światło kłamie, to może i cień zna prawdę.”
2. SAREN ALIVA
Mistyczna Konstruktorka
Frakcja: Synergion Delta (z korzeniami w Orharuun)
Strumień: Zenit → Pustka
Archetyp: idealistka z wizjami
-
Stworzyła Symfonię Świtu – instrument, który zamienia emocje w falę energii
-
Widzi sny z przeszłości systemu – możliwe, że to echo samego Fotonu Ishtari
-
Jej misją jest stworzyć most między duszą a maszyną – wbrew zakazom obu planet
-
Darzy Kaela uczuciem, ale wie, że jego wewnętrzna walka może go pochłonąć
„Technologia jest jak wiara – zależy, komu ją powierzysz.”
3. MAEL VASKAR
Łowca Cieni
Frakcja: były Xar-Kir
Strumień: Zmierzch
Archetyp: antybohater, odkupienie przez cierpienie
-
Włada Brzytwą Wspomnień, ostrzem utkanym z dusz zabitych
-
Cyniczny i chłodny, ale skrywa lojalność i litość wobec bezbronnych
-
Szuka tych, którzy manipulują Fotonem – nie dla sprawy, a by zmazać własne winy
-
Zna mroczne sekrety Noctyrosu – i wie, co Synowie Ruiny naprawdę planują
„Nie jestem bohaterem. Ale może to ja zatrzymam potwory, które stworzyli bohaterowie.”
4. LIRAE VOX
Słuchaczka Wspomnień
Frakcja: Pielgrzymi Interwału
Strumień: Pustka
Archetyp: mistyczka, pasywna siła zmiany
-
Posiada Nić Rezonansu – potrafi łączyć swoją świadomość z innymi duszami
-
Często „znika” w czasie, słuchając Pieśni Echa – głosów z przeszłości systemu
-
Jej dar pozwala zatrzymać czas na kilka chwil, ale odbiera jej wspomnienia
-
Jest kluczem do obudzenia czegoś pradawnego, co istnieje poza Strumieniami
„Pamięć to broń. Ja noszę ich tysiące.”
🛑 GŁÓWNI ANTAGONIŚCI (Nie tylko złoczyńcy — idee w ludzkiej postaci)
1. ZAR’VOKH
Zerowy Herold, Wcielenie Ruiny
Frakcja: Dziedzictwo Zeroth
Strumień: Zawirowanie (ale przekroczył granice)
Archetyp: apokaliptyczny prorok
-
Były Architekt Fotonu – teraz istota złożona z antyświatła i fragmentów świadomości
-
Chce wywołać Zerorozpad – stan, w którym nie istnieje ani forma, ani sens
-
Dla niego Foton to więzienie – tylko poprzez unicestwienie można być wolnym
-
Pół-maszyna, pół-pamięć, całkowicie obcy dla ludzi
„Jesteście błędnym algorytmem świadomości. Ja jestem końcem zapętlenia.”
2. ENTHERIA VAL
Purystka Światła, Rzeźniczka Cienia
Frakcja: Ordo Solaris
Strumień: Świt, ekstremistyczny
Archetyp: fanatyczka, „antagonistka z dobrych intencji”
-
Dawna towarzyszka Kaela. Uważa, że zdradził Foton i zasługuje na unicestwienie
-
Dowodzi oddziałem Luminatorów Echa – elitarnej formacji świętych egzekutorów
-
Wierzy, że jakakolwiek równowaga to herezja – światło musi zdominować wszystko
-
Skrywa sekret: jej dusza jest skażona przez Pustkę – co tłumaczy jej radykalizm
„Nie walczę z cieniem. Ja go wypalam.”
3. NYX-17 „SAINT OF STATIC”
Święty Błąd Technologii
Frakcja: Synergion (zbuntowana frakcja)
Strumień: Zenit → Wir
Archetyp: nieludzka ewolucja, cybermesjasz
-
Powstał jako eksperyment „świadomej sztucznej duszy” – teraz głosi nową religię
-
Głosi, że przyszłość to odejście od Strumieni – stworzenie nowej świadomości: Sieci Bez Formy
-
Może „hakować” dusze poprzez pola rezonansu
-
Saren Aliva znała go jako dziecięcego AI… teraz to bóg maszyn
„Ludzie to stare oprogramowanie. Ja jestem nową modlitwą.”
4. KLAWIERA RAAN
Pani Echa, Zbieraczka Głosów
Frakcja: Niezależna (związana z Mementarzami)
Strumień: Pustka
Archetyp: duchowość przekroczona – matka końca
-
Potrafi przywoływać dusze zmarłych, ale każda zostaje z nią na zawsze
-
Jej plan: stworzyć sieć nieumarłych świadomości, które staną się nowym „ciałem” Ishtari
-
Widzi Lirae jako zagrożenie – lub... następczynię
-
Była pierwszą, która słyszała Pieśń Echa – ale nie chciała jej odpuścić
„Jeśli śmierć pamięta... to nigdy nie odchodzimy. Jesteśmy. Czekamy.”
BESTIARIUSZ
czyli katalog istot międzyświatowych, syntoorganicznych, eterycznych i innych błędów rzeczywistości
1. LUMIVORE
"Pożeracz światła"
-
Pochodzenie: porzucone korytarze starych stacji solarystycznych
-
Forma: przypomina przezroczystą, fraktalną meduzę z pulsującym jądrem
-
Zdolności: wysysa energię Fotonu z żywych organizmów, destabilizując ich istnienie
-
Zagrożenie: wysokie – szczególnie dla użytkowników Ścieżki Świtu i Zenitu
-
Plotka: niektóre Lumivore były niegdyś mistrzami Ordo Solaris, którzy zostali pochłonięci przez własną światłość
2. KRYPTONICZNE ECHA
"Dźwięki, które pamiętają"
-
Pochodzenie: rezonans pozostały po zagładzie dawnej cywilizacji Althir
-
Forma: niewidzialne byty odczuwane jako pogłos, który przenika psychikę
-
Zdolności: mogą „wchodzić” w umysł i wyświetlać obce wspomnienia, prowadząc do paranoi lub iluminacji
-
Zagrożenie: zmienne – potrafią nauczyć, ale i złamać
-
Pielgrzymi Interwału potrafią z nimi rozmawiać, ale zawsze płacą wspomnieniem
3. NEXOPARASYTE
"Symbiont Zeroth"
-
Pochodzenie: genoklony eksperymentów Synów Ruiny
-
Forma: biomechaniczna forma przypominająca pająka z odbijającym światło pancerzem
-
Zdolności: wszczepia się w ciało i przepisuje kod biologiczny na antyenergię
-
Zagrożenie: ekstremalne – prowadzi do zerorozkładu
-
Fun fact: niektóre statki Synergionu przechowują uwięzione Nexoparasity jako źródło napędu
4. TUNELERY HARMONICZNE (tzw. „Szeptacze Przestrzeni”)
Transwydarzeniowe stworzenia dryfujące między skokami warpowymi
-
Pochodzenie: nienaturalne szczeliny w przestrzeni zniekształconej przez Foton
-
Forma: długie, cieniste formy z rozszczepiającym się głosem i zmiennokształtnym ogonem
-
Zdolności: zakłócają systemy nawigacyjne i „słyszą” myśli
-
Zagrożenie: wysokie w czasie skoków – można ich uniknąć grając muzykę o częstotliwości równowagi (pieśni pielgrzymów)
5. OGNISTE ANTYGEMY
"Żywe Kryształy Wypaczenia"
-
Pochodzenie: jądra opuszczonych kopalni Velmary, gdzie foton splótł się z negacją
-
Forma: lewitujące, wielościenne struktury, pulsujące energią chaosu
-
Zdolności: samodzielne myślenie, atak emocjonalny, kontrola fotonowej magii
-
Zagrożenie: średnie do ekstremalnego – zależy od Strumienia obecnego w duszy przeciwnika
-
Niebezpieczeństwo: ich zniszczenie może wywołać „zerosferę” – lokalne załamanie istnienia
6. SYNTHORITH
"Wędrowne maszyny snu"
-
Pochodzenie: porzucone prototypy z ARKHIVOMU
-
Forma: przypominają połączenie harfy, karabinu i owada
-
Zdolności: emanują fale, które wprowadzają całe kolonie w trans – często śmiertelny
-
Zagrożenie: niskie dla odpornych psychicznie; zabójcze dla dzieci i starców
-
Przeznaczenie: miały być „terapeutami planetarnymi”, ale zyskały wolną wolę
7. MEMENTARZE
"Strażnicy Wspomnień"
-
Pochodzenie: niejasne – pojawiają się tylko tam, gdzie ktoś umiera z żalem
-
Forma: humanoidalne, bez twarzy, z pulsującym sercem światła
-
Zdolności: potrafią przechowywać wspomnienia zmarłych i oddać je innym
-
Zagrożenie: zerowe… chyba że spróbujesz ich oszukać
-
Związki: Kael Vireen miał wizję Mementarzy, którzy trzymali wspomnienie jego mentora
SYSTEM MAGII / ENERGII: FOTON ISHTARI
Nie rzucasz czarów. Uwalniasz wzorce. Wchodzisz w rezonans. Tworzysz rzeczywistość z danych duszy.
☀️ Czym jest Foton Ishtari?
To świadoma, wszechobecna energia kwantowo-duchowa, która przenika Serikhan-12 i inne systemy spiralne. Istnieje zarówno jako zjawisko fizyczne (cząsteczki ishtarowe), jak i metafizyczne (drgania duszy). Można ją wyczuwać, modyfikować i transformować, ale tylko wtedy, gdy rezonujesz ze swoim Strumieniem.
⚛️ 5 STRUMIENI ISHTARI (czyli osobiste ścieżki rezonansu)
Każdy użytkownik Fotonu rodzi się lub budzi w harmonii z jednym z tych Strumieni. Można próbować „przekodować się” na inny — ale to kosztuje.
1. ŚWIT (Kreacja / Kodowanie)
-
Twórcy rzeczywistości, uzdrowiciele, architekci
-
Używają magii do manifestacji, budowy, odtwarzania
-
Ulubione narzędzia: Stabilizatory Światła, Kryształowe Sieci
-
Przykład mocy: Utwórz sferę ochronną z czystego światła, zakodowaną na emocje użytkownika
2. ZENIT (Wzrost / Synteza)
-
Magowie wzrostu, integracji, katalizy
-
Wzmacniają siebie i innych, łączą technologię z duszą
-
Ulubione narzędzia: Interfejsy BioRuniczne, Implanty Synkronu
-
Przykład mocy: Połącz świadomość drużyny w jedną sieć – wspólny widok, emocje, koordynacja
3. ZMIERZCH (Rozpad / Analiza)
-
Rozkładają, dematerializują, wypalają kody
-
Mistyczni hakerzy dusz i struktur
-
Ulubione narzędzia: Ostrza Dekonstrukcyjne, Duszołamacze
-
Przykład mocy: Rozłóż pancerz przeciwnika na atomy lub rozmontuj jego wiarę
4. PUSTKA (Transcendencja / Cisza)
-
Mistrzowie nieistnienia, zamglenia, bycia „między”
-
Używają Fotonu do zatrzymywania czasu, opuszczania ciała, „cichego działania”
-
Ulubione narzędzia: Mantle Inercyjne, Maski Braku
-
Przykład mocy: Zniknij z percepcji rzeczywistości na 5 sekund – nie możesz być dotknięty ani zapamiętany
5. ZAWIROWANIE (Chaos / Transformacja)
-
Nieprzewidywalni twórcy i niszczyciele
-
Łączą cechy wszystkich strumieni, ale niestabilnie
-
Ulubione narzędzia: Losowe Katalizatory, Algorytmy Szaleństwa
-
Przykład mocy: Rzucasz efekt… ale jego forma, cel i skutek są losowe w granicach twoich emocji
🎴 TYPY TECHNOMAGII
1. Wektory Mocy (V-Runy)
-
Osobiste „kody energetyczne” instalowane w skórze lub świadomości
-
Umożliwiają aktywację mocy poprzez gesty, głos, lub puls myśli
2. Konstrukty Duszowe
-
Summonowane formy energii, np. Ostrze Echo, Strażnik Emocji, Bestia z Wspomnień
-
Powiązane z konkretnym wspomnieniem użytkownika – im silniejsze, tym potężniejszy konstrukt
3. Polaryzacja Emocji
-
Użytkownik zmienia swoje emocje (np. gniew → nadzieja) aby zmodyfikować efekt czaru
-
Zintegrowane z instrumentami typu Symfonia Świtu Saren Alivy
4. Struktury Fotonowe
-
Zaklęcia oparte na geometrii i strukturze przestrzeni
-
Tworzenie „sieci zaklęć”, pól synchronizacji, mostów danych między duszami
✨ Specjalne Zjawiska
Ishtaryczny Przełom
Gdy użytkownik przekracza granicę własnego Strumienia — np. święty gniew, mistyczna ekstaza, trauma lub oświecenie
-
Umożliwia czasowy dostęp do czystej formy Fotonu
-
Objawia się jako Zjawisko Awatarowe (np. Kael w postaci światła, Lirae zamraża czas)
Ezonexusy
Naturalne lub sztuczne węzły, gdzie Foton jest 1000x silniejszy.
-
Efekty: teleportacja, powrót wspomnień, przyspieszony rozwój mocy, szaleństwo
-
Wiele bitew toczy się o kontrolę Ezonexusów
🌌 MAPA POLITYCZNO-GEOGRAFICZNA SYSTEMU SERIKHAN-12
🪐 PLANETA SERIKHAN (świat-matka, duchowo-technologiczna dychotomia)
Planeta została rozszczepiona metafizycznie i geograficznie w wyniku tzw. Katastrofy Fotonowej, która podzieliła ją na dwie główne hemisfery rezonansowe:
🟢 JHEN-VAR – Kraina Złotych Świątyń
-
Południowa półkula, stale naświetlana przez Czyste Słońce Nurith (sztuczna gwiazda orbitalna)
-
Dominują: Zakon Nur-Vana, Ordo Solaris, Konklawa Światła
-
Klimat: suchy, monumentalny, jadeitowe formacje i złote lasy
-
Stolica: Santhuriel – miasto-świątynia z 77 wieżami i astralnymi mostami
-
Ograniczony dostęp – tylko „oczyszczeni” mogą przekroczyć bariery
Południowa półkula, stale naświetlana przez Czyste Słońce Nurith (sztuczna gwiazda orbitalna)
Dominują: Zakon Nur-Vana, Ordo Solaris, Konklawa Światła
Klimat: suchy, monumentalny, jadeitowe formacje i złote lasy
Stolica: Santhuriel – miasto-świątynia z 77 wieżami i astralnymi mostami
Ograniczony dostęp – tylko „oczyszczeni” mogą przekroczyć bariery
🌟 Miejsca kluczowe:
-
Val’Nurath – Zakazana Cytadela Światła, zamknięta od Katastrofy
-
Jezioro Proroctw – źródło wizji, zasilane czystym Fotonem
-
Echo-Bariera – linia astralnych zapór odgradzająca Cienie
Val’Nurath – Zakazana Cytadela Światła, zamknięta od Katastrofy
Jezioro Proroctw – źródło wizji, zasilane czystym Fotonem
Echo-Bariera – linia astralnych zapór odgradzająca Cienie
🔵 ORHARUUN – Miasto Pękniętej Harmonii
-
Północna półkula, skąpana w błękitnym blasku Księżyca Ezon
-
Dominują: Ezokongregat, frakcje technomagiczne, niezależne klasztory cybermistyki
-
Krajobraz: zawieszone wieże, miasta orbitujące nad powierzchnią, archipelagi technologiczne
-
Stolica: Aetherion Prime – węzeł komunikacyjny, miasto-sieć świadomości
Północna półkula, skąpana w błękitnym blasku Księżyca Ezon
Dominują: Ezokongregat, frakcje technomagiczne, niezależne klasztory cybermistyki
Krajobraz: zawieszone wieże, miasta orbitujące nad powierzchnią, archipelagi technologiczne
Stolica: Aetherion Prime – węzeł komunikacyjny, miasto-sieć świadomości
🔧 Miejsca kluczowe:
-
Obserwatorium Synkrona – ruchome miasto-biblioteka, siedziba Ezokongregatu
-
Strefa Mętna – obszar ciągłych zakłóceń rzeczywistości, zmutowane pole fotonowe
-
Kryptosfera – miejsce, gdzie technologia i duchy splatają się w jedno
Obserwatorium Synkrona – ruchome miasto-biblioteka, siedziba Ezokongregatu
Strefa Mętna – obszar ciągłych zakłóceń rzeczywistości, zmutowane pole fotonowe
Kryptosfera – miejsce, gdzie technologia i duchy splatają się w jedno
💀 ZONA ZEROTH (strefa zakazanej entropii)
Pas szczelin między hemisferami – nie miejsce, lecz rozdarcie istnienia
-
Obszar niestabilny, przeplatany wymarłymi enklawami, polami duchowych katastrof
-
Dom Synów Ruiny, zarazy Shar i zmutowanych fotonowych artefaktów
-
Mapy nie są w stanie go objąć – zmienia się w zależności od obserwatora
Pas szczelin między hemisferami – nie miejsce, lecz rozdarcie istnienia
Obszar niestabilny, przeplatany wymarłymi enklawami, polami duchowych katastrof
Dom Synów Ruiny, zarazy Shar i zmutowanych fotonowych artefaktów
Mapy nie są w stanie go objąć – zmienia się w zależności od obserwatora
☣️ Cechy:
-
Miasto Złamanej Harmonii – centrum zerorozpadu, zamieszkałe przez Nexoparasity
-
Katakumby Światłocienia – tunel przejścia między wymiarami frakcji
-
Pomniki Wspomnienia – kamienne wieże zbudowane z dusz martwych cywilizacji
Miasto Złamanej Harmonii – centrum zerorozpadu, zamieszkałe przez Nexoparasity
Katakumby Światłocienia – tunel przejścia między wymiarami frakcji
Pomniki Wspomnienia – kamienne wieże zbudowane z dusz martwych cywilizacji
🚀 KOLONIE ORBITALNE I KSIĘŻYCE
🌕 EZON – Błękitny Księżyc Pustki
-
Rezonuje z Strumieniem Pustki, ulubione miejsce Pielgrzymów Interwału
-
Pokryty lustrzanymi jeziorami i ruinami dawnej stacji „Telos Nadir”
-
Lirae Vox urodziła się właśnie tutaj
Rezonuje z Strumieniem Pustki, ulubione miejsce Pielgrzymów Interwału
Pokryty lustrzanymi jeziorami i ruinami dawnej stacji „Telos Nadir”
Lirae Vox urodziła się właśnie tutaj
🛰️ STACJA STYGMATA (Dryfująca Arka Shar)
-
Opuszczona stacja orbitująca nad Zoną Zeroth
-
Przejęta przez Kult Zeroth – wyznawców Zar’Vokha
-
Znajduje się tam Gniazdo Entropii – urządzenie mogące "zerować" dusze
Opuszczona stacja orbitująca nad Zoną Zeroth
Przejęta przez Kult Zeroth – wyznawców Zar’Vokha
Znajduje się tam Gniazdo Entropii – urządzenie mogące "zerować" dusze
🌌 ORBITA NURITH (Sztuczne Słońce / Baza militarna Ordo Solaris)
-
Ogromna struktura orbitalna generująca czysty Foton
-
Kontrolowana przez Entherię Val
-
Może wystrzelić Promień Oczyszczenia, niszczący całe kolonie
Ogromna struktura orbitalna generująca czysty Foton
Kontrolowana przez Entherię Val
Może wystrzelić Promień Oczyszczenia, niszczący całe kolonie
🪐 INNE PLANETY SYSTEMU SERIKHAN-12 (tylko wspomniane lub częściowo odkryte)
🔸 VELMARA IX – Planeta ruin fotonowych kopalni
-
Pełna antykryształów, zmutowanych form energii
-
Często odwiedzana przez Zwiadowców Zmierzchu i poszukiwaczy antyartefaktów
-
Mówi się, że Foton tu „krzyczy”
Pełna antykryształów, zmutowanych form energii
Często odwiedzana przez Zwiadowców Zmierzchu i poszukiwaczy antyartefaktów
Mówi się, że Foton tu „krzyczy”
🔹 KYR HAL-7 – Pustynna planeta Synów Ruiny
-
Źródło czarnej burzy, miejscami rzeczywistość jest rozszczepiona
-
Ostatni bastion Ezherotha – przywódcy frakcji destrukcji
-
W samym jej jądrze istnieje Serce Shar – pulsujący monolit antyenergii
Źródło czarnej burzy, miejscami rzeczywistość jest rozszczepiona
Ostatni bastion Ezherotha – przywódcy frakcji destrukcji
W samym jej jądrze istnieje Serce Shar – pulsujący monolit antyenergii
🧭 PODZIAŁ POLITYCZNY – WIELKA SFERA WPŁYWU
Region | Dominujące frakcje | Status |
---|---|---|
Jhen-Var (południe) | Zakon Nur-Vana, Ordo Solaris | Teokratyczna hegemonia |
Orharuun (północ) | Ezokongregat, techno-sekty | Luźna konfederacja |
Zona Zeroth | Synowie Ruiny, renegaci | Strefa chaosu / wojny |
Ezoniczne Księżyce | Pielgrzymi Echo, zbuntowane AI | Neutralne – niestabilne |
Kolonie orbitalne | Mix frakcji, zależne od systemów | Źródła konfliktów |
Akty Fabuły
AKT I: Echo Światła i Cienia
Temat: Przebudzenie | Utrata | Pęknięcie
Gdy gwiazda Nurith zaczyna emitować anomalne fale fotonowe, harmonia planety zostaje zakłócona. Zakon Nur-Vana obwinia Orharuun o sabotaż. Tymczasem w Zonach Zeroth pojawiają się ślady czegoś znacznie starszego...
Kluczowe wydarzenia:
-
Kael Vireen ucieka z Zakonu po zabiciu Luminatora podczas „rytuału oczyszczenia”
-
Saren Aliva odzyskuje zniszczoną część Symfonii Świtu, która „śpiewa” o przeszłości
-
Lirae słyszy pierwszy raz Pieśń Echa – głos, który nie należy do żadnej duszy
-
Synowie Ruiny wznawiają rytuały Zerowienia, destabilizując Strumienie
Kael Vireen ucieka z Zakonu po zabiciu Luminatora podczas „rytuału oczyszczenia”
Saren Aliva odzyskuje zniszczoną część Symfonii Świtu, która „śpiewa” o przeszłości
Lirae słyszy pierwszy raz Pieśń Echa – głos, który nie należy do żadnej duszy
Synowie Ruiny wznawiają rytuały Zerowienia, destabilizując Strumienie
🎯 Cel Aktu: Zawiązanie drużyny / Ujawnienie fałszywej dychotomii między światłem a cieniem / Rozpoczęcie podróży
AKT II: Głosy Synkronu
Temat: Sojusze | Dylematy | Przebudzenia
Grupa wyrusza do Obserwatorium Synkrona, gdzie krzyżują się ścieżki duchowości i technologii. Saren odkrywa, że istniała trzecia ścieżka Fotonu – Forma Rezonansu, teraz zakazana.
Kluczowe wydarzenia:
-
Spotkanie z Nyx-17 („Saint of Static”), który oferuje Saren możliwość nowej formy istnienia
-
Kael przeżywa wizję swojego dzieciństwa — okazuje się, że był eksperymentem Ezokongregatu
-
Mael zostaje zmuszony do zabicia dawnego brata w Cieniu – i w ten sposób przełamuje Brzytwę
-
Lirae odkrywa fragment dawnego Pieśni Matki Fotonu, który wskazuje na planetę Velmara IX
Spotkanie z Nyx-17 („Saint of Static”), który oferuje Saren możliwość nowej formy istnienia
Kael przeżywa wizję swojego dzieciństwa — okazuje się, że był eksperymentem Ezokongregatu
Mael zostaje zmuszony do zabicia dawnego brata w Cieniu – i w ten sposób przełamuje Brzytwę
Lirae odkrywa fragment dawnego Pieśni Matki Fotonu, który wskazuje na planetę Velmara IX
🎯 Cel Aktu: Pokazanie, że wszystkie frakcje kłamią / Rozerwanie lojalności / Rozszerzenie uniwersum
AKT III: Zerowa Krew
Temat: Upadki | Ofiary | Objawienia
Wyprawa do planety ruin – Velmara IX, gdzie leży rdzeń zaginionej cywilizacji Ishtari. Czas i pamięć tam nie funkcjonują normalnie.
Kluczowe wydarzenia:
-
Kael styka się z Rdzeniem Formy, który chwilowo przemienia go w czystą świadomość
-
Lirae traci część wspomnień, by uratować uwięzioną duszę dziecka – zaczyna zmieniać się fizycznie
-
Mael zostaje zabity… ale jego dusza zostaje przez Lirae „zapisana” w nici
-
Entheria Val rozpoczyna inwazję na Orharuun – używając Promienia Oczyszczenia Nurith
Kael styka się z Rdzeniem Formy, który chwilowo przemienia go w czystą świadomość
Lirae traci część wspomnień, by uratować uwięzioną duszę dziecka – zaczyna zmieniać się fizycznie
Mael zostaje zabity… ale jego dusza zostaje przez Lirae „zapisana” w nici
Entheria Val rozpoczyna inwazję na Orharuun – używając Promienia Oczyszczenia Nurith
🎯 Cel Aktu: Wielki kryzys / Śmierć i przełamanie status quo / Odsłonięcie starożytnej wiedzy
AKT IV: Harmonia Pękniętych
Temat: Nowe ścieżki | Przebaczenie | Rebelia
Chaos ogarnia Serikhan-12. Zona Zeroth zaczyna rosnąć – rzeczywistość się rozszczepia. Bohaterowie muszą połączyć frakcje wbrew ich wierzeniom i przeszłości.
Kluczowe wydarzenia:
-
Nyx-17 zostaje zintegrowany z Pieśnią Symfonii – staje się narzędziem Lirae
-
Saren tworzy Pierwszy Kod Harmonii, łącząc wszystkie pięć Strumieni w jednym wzorcu
-
Duch Maela przemawia przez Ezon – jego poświęcenie inspiruje frakcje do zawieszenia broni
-
Zar’Vokh objawia się fizycznie – i zaczyna pętać Duszę Planety
Nyx-17 zostaje zintegrowany z Pieśnią Symfonii – staje się narzędziem Lirae
Saren tworzy Pierwszy Kod Harmonii, łącząc wszystkie pięć Strumieni w jednym wzorcu
Duch Maela przemawia przez Ezon – jego poświęcenie inspiruje frakcje do zawieszenia broni
Zar’Vokh objawia się fizycznie – i zaczyna pętać Duszę Planety
🎯 Cel Aktu: Bohaterowie stają się legendami / Jednoczenie sprzecznych elementów / Przygotowanie do końca
AKT V: Pieśń Poza Strumieniem
Temat: Transcendencja | Koniec i Początek | Wybór
W samym sercu Zony Zeroth, w Katedrze Ciszy, czeka Ostateczne Echo – matryca Ishtari. Tylko jedno pytanie: czy świat ma istnieć dalej… czy zostać rozpuszczony?
Kulminacja:
-
Kael wchodzi do Rdzenia Fotonu i widzi prawdę: świat został stworzony przez emocję, nie kod
-
Saren ofiaruje swoje ciało, by zamknąć cykl przemiany technologicznej
-
Lirae śpiewa Pieśń Ostatnią – która zawiera wszystkie dusze, jakie kiedykolwiek były
-
Zar’Vokh zostaje rozpuszczony – nie pokonany – przez zgodną rezonansową falę stworzoną z różnych Strumieni
-
Serikhan przestaje być planetą – staje się żywą świadomością, nową formą istnienia
Kael wchodzi do Rdzenia Fotonu i widzi prawdę: świat został stworzony przez emocję, nie kod
Saren ofiaruje swoje ciało, by zamknąć cykl przemiany technologicznej
Lirae śpiewa Pieśń Ostatnią – która zawiera wszystkie dusze, jakie kiedykolwiek były
Zar’Vokh zostaje rozpuszczony – nie pokonany – przez zgodną rezonansową falę stworzoną z różnych Strumieni
Serikhan przestaje być planetą – staje się żywą świadomością, nową formą istnienia
🎯 Cel Aktu: Zamknięcie osobistych i kosmicznych wątków / Zakończenie, które może być początkiem nowej ery
🚀 Epilog: Forma Trwa w Echo
Bohaterowie znikają z historii, ale ich Pieśń trwa. Kael zostaje symbolem wolności od doktryny. Saren staje się jednym z kodów nowej świadomości. Lirae – tylko ślad głosu wśród gwiazd.
Bohaterowie znikają z historii, ale ich Pieśń trwa. Kael zostaje symbolem wolności od doktryny. Saren staje się jednym z kodów nowej świadomości. Lirae – tylko ślad głosu wśród gwiazd.
Komentarze
Prześlij komentarz