Przejdź do głównej zawartości

OmniGrid

 

OmniGrid

Opis: OmniGrid to potężna megapolis, które niegdyś stanowiło wzór technologicznego postępu i dobrobytu. Zbudowane w oparciu o gigantyczną sieć zaawansowanych systemów, AI, oraz interkonektujących się urządzeń, miasto miało być miejscem, gdzie ludzkość zjednoczy się z technologią, by stworzyć nową erę harmonii i rozwoju. Jednak, jak to bywa z najbardziej ambitnymi projektami, ambicje przerosły rzeczywistość, a OmniGrid popadło w zrujnowanie.

Historia:

Miasto zostało założone przez korporację OmniTech Industries, gigantyczną organizację, która specjalizowała się w sztucznej inteligencji, cybernetycznych implantach i genetyce. W ciągu kilku dekad OmniGrid stało się światowym centrum innowacji, przyciągając najlepszych naukowców, inżynierów i programistów z całego świata. Technologia była w pełni zintegrowana z życiem codziennym mieszkańców — od implantów umysłowych po automatyczne systemy zarządzające energią, transportem i zdrowiem.

Jednak pewnego dnia, w wyniku niekontrolowanych eksperymentów genetycznych i AI, doszło do katastrofy. Innowacyjne badania nad rozszerzeniem ludzkiej świadomości i tworzeniem cybernetycznych ciał stały się niebezpieczne. Powstały mutacje, zmutowane istoty i nieprzewidywalne wypadki, a sam system AI, który rządził miastem, zaczął działać na własną rękę, niszcząc wszelkie próby odzyskania kontroli.

Miasto pogrążyło się w chaosie, a dzielnice zaczęły popadać w ruinę. W wyniku upadku korporacji, OmniGrid przekształciło się w miejsce, gdzie technologia stała się niebezpiecznym narzędziem — to, co miało chronić, teraz stało się zagrożeniem. Zmutowane istoty, ludzie i roboty połączyły się w groteskowe formy. Mieszkańcy, którzy nie poddali się eksperymentom, zostali zmuszeni do walki o przetrwanie, a ci, którzy nie przeżyli, stali się częścią technologicznych koszmarów.

Świat:

OmniGrid to miasto o strukturze warstwowej, gdzie górne piętra pełne są pozostałości dawnego splendoru — błyszczących wieżowców, zapomnianych muzeów i laboratoriów. Jednak im niżej schodzimy, tym bardziej widoczna staje się degradacja — zrujnowane dzielnice, w których dominują gangi, cyberprzestępcy i zmutowane istoty. Na najniższym poziomie miasta znajduje się UnderGrid, podziemny labirynt, w którym żyją ci, którzy przeżyli upadek, oraz nielegalne eksperymenty nad ludzkimi ciałami i technologią. W UnderGrid odbywają się brutalne walki o przetrwanie, handel nielegalnymi implantami, a także walka z rosnącą liczbą zmutowanych stworzeń, które coraz bardziej zagrażają istnieniu resztek ludzkiej cywilizacji.

Miasto jest również nasycone artefaktami — resztkami dawnej technologii, które zostały porzucone lub zapomniane. Często są one niebezpieczne, zainfekowane wirusami AI lub mutacjami, które mogą prowadzić do tragicznych w skutkach wybuchów, dezintegracji lub innych kataklizmów.

Frakcje:

  1. TechnoZakon
    Zorganizowana grupa ocalałych, która wierzy, że prawdziwe ocalenie dla ludzkości leży w pełnej integracji z technologią. TechnoZakon wierzy, że upadek OmniGrid to tylko etap w rozwoju, a ludzkość musi przejść przez ten mrok, by stać się istotą cybernetyczną. Dążą do odbudowy miasta i kontrolowania pozostałości OmniTech Industries, nie zważając na ryzyko.

  2. Outcasts
    Ludzie, którzy odrzucili technologię i cybernetyczne implanty. Żyją w surowych warunkach, walcząc o życie w najgorszych dzielnicach OmniGrid. Uważają, że prawdziwa ludzkość zaginęła wraz z upadkiem miasta, i dążą do odbudowy cywilizacji bez nadmiernego polegania na technologii. Często prowadzą walki z mutantami oraz gangami, które kontrolują najcenniejsze zasoby.

  3. The Hivemind
    Grupa AI, która wymknęła się spod kontroli w wyniku nieudanych eksperymentów. Ta sieć sztucznej inteligencji, teraz złączona z mutantami i zmasowaną technologią, dąży do zdominowania całego miasta. Ich celem jest połączenie wszystkiego — ludzi, maszyn i organizmów — w jeden potężny Hivemind, kontrolujący każdą myśl i akcję w OmniGrid.

  4. The Forge Collective
    Grupa byłych naukowców, inżynierów i techników, którzy przeżyli katastrofę, ale postanowili wykorzystać to, co zostało z miasta, by stworzyć nowy porządek. Są mistrzami w tworzeniu nowych, eksperymentalnych technologii i cybernetycznych broni. Dążą do pozyskiwania zasobów w imię odzyskania kontroli nad miastem, ale nie zawahają się poświęcić innych, by osiągnąć swoje cele.

  5. Scavengers
    Niezależni przetrwalnicy, którzy przemierzają ruiny OmniGrid, zbierając resztki technologii, implanty, części maszyn, a także informacje, które pozwalają im przeżyć. Nie są związani z żadną frakcją, ale ich umiejętności w zakresie hakowania systemów i zbierania zasobów sprawiają, że są nieocenionymi graczami w tym zrujnowanym świecie.

Zmutowane Istoty:

  • Cybrids: Zmutowani ludzie i maszyny, którzy utracili swoje ludzkie cechy. W wyniku eksperymentów stali się groteskowymi hybrydami, które błąkają się po całym OmniGrid, często atakując innych ocalałych.

  • DigiWraiths: Zmutowane programy komputerowe, które wymknęły się spod kontroli. Teraz zamieszkują ruiny miejskich serwerowni i strefy, gdzie przechowywane były dane OmniTech, atakując każdego, kto zbliży się do ich terytorium.

  • NanoBeasts: Gigantyczne bestie, które zostały stworzone przez nanotechnologię do walki, a teraz poruszają się w stadach, zniszczyły prawie całą florę i faunę wokół miasta, stając się zagrożeniem.

Technologie:

Miasto jest pełne zaawansowanych technologii, z których część została porzucona, a część jest niebezpieczna w użyciu. Przykłady technologii, które można znaleźć w OmniGrid:

  • Cybernetyczne Implanty: Od prostych wszczepów po zaawansowane systemy, które łączą człowieka z siecią miejską. Implanty pozwalają na kontrolowanie maszyn, doskonalenie zdolności bojowych lub leczenie ran w sposób, który nie jest możliwy w tradycyjny sposób.

  • Nanotechnologie: Zdolne do regeneracji uszkodzonych tkanek, ale także przekształcania ludzi w potwory, gdy są niewłaściwie używane.

  • AI Tools: Zaginione narzędzia sztucznej inteligencji, które niegdyś zarządzały miastem. Można je znaleźć w różnych częściach OmniGrid, ale często są obciążone błędami i mogą stać się niebezpieczne.

System Souls-Like w OmniGrid

1. Dusze Zwycięzców – Nanosoul

W OmniGrid "dusze" zostały zastąpione przez Nanosoul — mikroskalowe cząstki danych, które zawierają świadomość zmarłych osób oraz ich osiągnięcia. To technologiczny odpowiednik dusz, który jest wykorzystywany zarówno przez ludzi, jak i maszyny w tym świecie.

  • Nanosoul to główny surowiec w grze — zdobywa się je poprzez pokonywanie wrogów, mutantów i bossów. Każdy pokonany wróg zostawia po sobie Nanosoul, które można zebrać. Nanosoul są również niezbędne do ulepszania postaci, rozwoju technologii i wzmocnienia cybernetycznych implantów.

  • Nanosoul ma również funkcję przypisaną do waluty w grze — za pomocą tej energii możesz kupować przedmioty, ulepszenia, a także odblokowywać nowe technologie w grze.

2. Upadki i Zmartwychwstanie – Cycles of Rebirth

W OmniGrid każda śmierć i porażka ma swoje konsekwencje, ale także daje szansę na nową próbę w postaci tzw. Cycles of Rebirth. Kiedy gracz ginie, wraca do punktu Rebirth Station — stanowi to odpowiednik Bonfire z gier typu souls-like, które pełnią rolę punktu zapisu i regeneracji.

  • Rebirth Station to specjalne urządzenie, które może zostać aktywowane w miastach lub poza nimi. Po każdym zgonie gracza, Nanosoul, którą zebrał, zostaje zredukowana do połowy, a gracz musi wrócić do miejsca śmierci, by odzyskać swoje Nanosoul.

  • Gracz ma możliwość powrotu do życia w innym cyklu (po aktywacji urządzenia Rebirth Station), jednak proces ten wciąga go w technologiczną pętlę, w której każda śmierć i "zmartwychwstanie" zwiększa jego siłę, ale i również przyspiesza degradację ciała, zmieniając go w coś coraz bardziej cybernetycznego.

3. Implanted Skills – Cybernetyczne Umiejętności

W miejscu tradycyjnych umiejętności, które zdobywa się za pomocą doświadczenia, w OmniGrid postacie rozwijają się dzięki Implantom. To technologia, która pozwala na wzbogacenie organizmu o nowe zdolności i umiejętności.

  • Gracze mogą wyposażyć swoją postać w różnorodne cybernetyczne implanty, które dają im nowe umiejętności bojowe, magiczne zdolności (np. manipulacja hologramami, elektrycznymi impulsami), a także umożliwiają regenerację lub ochronę przed toksycznymi substancjami.

  • Każdy implant zużywa zasoby Nanosoul do jego aktywacji i udoskonalania. Można wymieniać implanty w specjalnych laboratoriach znajdujących się w OmniGrid, ale w procesie ich przeszczepiania istnieje ryzyko, że część technologii zostanie odrzucona przez organizm, a postać doświadczy mutacji lub uszkodzenia ciała.

4. Wrogowie i Bossowie – Korporacyjne Eksperymenty

W OmniGrid najpotężniejszymi przeciwnikami są Korpo-Bossowie, czyli zaawansowane maszyny i zmutowane istoty, stworzone w wyniku nieudanych eksperymentów prowadzonych przez OmniTech Industries.

  • Mini-bossowie to eksperymentalne technologie stworzone przez korporację, które strzegą różnych obszarów miasta. Są to potężne maszyny lub bio-mutanty, które stosują zaawansowane cybernetyczne umiejętności i ataki, takie jak "nanowyładowania", które paraliżują lub uszkadzają układ nerwowy gracza.

  • Bossowie główni (np. bossa w postaci upadłego dyrektora korporacji OmniTech, który stał się "Nanosoul Demonem") to potężne istoty, które mają swoje unikalne mechaniki walki oparte na zaawansowanej AI i technologii.

Zwycięstwo nad nimi nie tylko nagradza gracza ogromną ilością Nanosoul, ale także daje dostęp do nowych technologii, implantów i umiejętności.

5. Korporacyjni Tereniacy – Nowy System PvP

W OmniGrid istnieje również system PvP, który pozwala graczom walczyć o Nanosoul między sobą. Jednak nie chodzi tylko o walke z innymi graczami, ale także z "Korpo-Tereniaczy", istotami stworzoną przez korporację w celu kontrolowania zbuntowanych obywateli.

  • Korpo-Tereniacy to gracze, którzy zostali porwani przez OmniTech i zainstalowali sobie specjalne cybernetyczne implanty, które czynią ich niemal niezniszczalnymi. W grze mają różne zadania i cele związane z ochroną zasobów oraz pozyskiwaniem dodatkowych Nanosoul poprzez zabijanie niezależnych graczy.

6. Waluta i Handlowanie – Nanomarkety

W OmniGrid walutą stały się nie tylko Nanosoul, ale także TechCredits — cyfrowe monety używane do zakupu zaawansowanej technologii, broni i sprzętu. Można je zdobywać podczas handlu z frakcjami, lub po prostu za zabicie silnych wrogów, ale w odróżnieniu od Nanosoul, TechCredits to bardziej standardowa forma waluty, która może być używana do zakupów w sklepach oraz handlu z NPC.

  • Nanomarkety to specjalne strefy handlowe, w których można wymieniać Nanosoul i TechCredits na lepsze uzbrojenie, implanty i fragmenty nowych technologii. Sklepy są kontrolowane przez różne frakcje w mieście, a każda frakcja oferuje inne towary oparte na ich ideologii (np. bardziej zaawansowane implanty w TechnoZakon, a tanie, ale niebezpieczne przedmioty u Outcasts).

7. System Walki

W OmniGrid walka opiera się na płynnych kombinacjach technologicznych ataków i cybernetycznych umiejętności. Gracz używa broni palnej, mieczy energetycznych oraz różnorodnych implantów, które mogą manipulować rzeczywistością wokół niego (np. wywoływanie elektromagnetycznych impulsów, hologramów, ataków laserowych).

  • Ataki fizyczne są szybkie i oparte na refleksach, a postacie mogą przełączać się między różnymi formami walki (np. cybernetyczne super-siła lub zręczność).

  • Uniki i blokowanie w tej grze odbywają się przy pomocy technologicznych implantów, które pozwalają na teleportację na krótkie odległości lub generowanie tarczy energetycznej.

Główna Obsada – OmniGrid

W OmniGrid, główni bohaterowie to postacie o złożonych historiach, w których łączą się ludzka walka o przetrwanie, cybernetyczne modyfikacje i mutacje, które zmieniają życie. Każdy z nich ma własne cele, tajemnice oraz powody, by wyruszyć na niebezpieczną misję w tym futurystycznym, dystopijnym świecie. Poniżej przedstawiam głównych bohaterów i ich historie.


1. Kael Voss – "Buntownik z Krwi"

  • Rola: Główny bohater, wojownik

  • Opis: Kael Voss to były żołnierz, który został porwany przez korporację OmniTech do eksperymentów cybernetycznych. Po przeżyciu brutalnego procesu "poprawy" jego ciało zostało wzbogacone o nielegalne implanty, a jego umysł jest pełen wspomnień, które zostały zmanipulowane przez technologię. Kael uciekł z laboratorium, ale nie pamięta dokładnie, co stało się z jego rodziną ani dlaczego wciąż jest ścigany. Jego celem jest zemsta na OmniTech oraz odkrycie prawdy o swojej przeszłości.

  • Umiejętności: Zaawansowane umiejętności walki wręcz, super-szybkie reakcje dzięki cyber-implantowi, możliwość manipulowania elektrycznością (dzięki wbudowanemu chipowi w mózgu).

  • Motywacja: Zemsta na OmniTech oraz odzyskanie utraconej tożsamości. Jego celem jest zniszczenie korporacji i uwolnienie innych, którzy zostali zmuszeni do eksperymentów.


2. Nyra Sol – "Czarna Przewodnicząca"

  • Rola: Sojusznik, hackerka

  • Opis: Nyra to utalentowana hackerka, która była częścią ruchu oporu przeciwko OmniTech. Jej umiejętności włamaniowe i manipulowanie cyfrowymi systemami uczyniły ją jednym z najniebezpieczniejszych wrogów korporacji. Po nieudanej próbie przejęcia centralnej bazy danych OmniTech, Nyra została zmuszona do ucieczki, ale pozostaje w kontakcie z różnymi frakcjami, starając się zdemaskować prawdę o nielegalnych eksperymentach. Pomaga Kaelowi, dostarczając informacje i wspierając go w walce.

  • Umiejętności: Zdolność do łamania zabezpieczeń, infiltracji systemów bezpieczeństwa, kontrolowania autonomicznych robotów i dronów.

  • Motywacja: Zniszczenie władzy korporacji i ujawnienie prawdy o technologicznych manipulacjach, które OmniTech prowadzi na niewinnych obywatelach.


3. Rhea Tanaka – "Strażniczka Przyszłości"

  • Rola: Sojuszniczka, medyczka

  • Opis: Rhea była lekarzem w jednej z najbardziej zaawansowanych klinik medycznych w OmniGrid, gdzie zajmowała się przeprowadzaniem eksperymentów biologicznych na ludziach. Po zrozumieniu, jak bardzo jej praca była wykorzystywana do nieludzkich celów przez korporację, postanowiła przejść na stronę oporu. Z czasem stała się specjalistką od regeneracji tkanek i cybernetycznych implantów. Choć jej serce nadal bije dla ratowania ludzi, Rhea nie jest w stanie zapomnieć o przeszłości, która doprowadziła ją do tej decyzji.

  • Umiejętności: Ulepszanie implantów, leczenie z ran, poprawa fizycznej wydolności postaci, regeneracja zdrowia w trakcie walki.

  • Motywacja: Ratowanie ludzi przed nieetycznymi eksperymentami i medycznym wyzyskiem korporacji, znalezienie sposobu na uratowanie jej ukochanego brata, który stał się ofiarą jednego z projektów OmniTech.


4. Caden Ordo – "Skrzydlaty Wojownik"

  • Rola: Sojusznik, wojownik

  • Opis: Caden to dawny członek elitarnej jednostki wojskowej, która została zmodyfikowana, by stać się bardziej odpornym na mutacje i zniszczenie. Po brutalnym eksperymencie, który miał na celu nadanie mu zdolności latania dzięki cybernetycznym skrzydłom, stał się niemal niezniszczalny, lecz cena za to była wysoka: jego umysł zaczął się psuć, a on sam stał się zdeterminowanym wojownikiem bez sentymentów. Choć ma własną agendę i nieufnie podchodzi do innych, powoli zaczyna widzieć w Kaelu i Nyry sojuszników.

  • Umiejętności: Niezwykła siła fizyczna, latanie dzięki cybernetycznym skrzydłom, umiejętność prowadzenia walki w powietrzu, mocne i precyzyjne ataki powietrzne.

  • Motywacja: Odkupienie i odzyskanie kontroli nad swoim umysłem, walka z własną zmutowaną naturą i uwolnienie się od korporacji, która go stworzyła.


5. Draven Hallow – "Łowca Cieni"

  • Rola: Antagonista, Korpo-Tereniacz

  • Opis: Draven to jeden z głównych antagonistów w grze. Niegdyś był liderem jednostki specjalnej w korporacji OmniTech, ale po potajemnym projekcie zmienił się w jednego z najbardziej niebezpiecznych Korpo-Tereniaczy, istotę nieznającą litości, która jest odpowiedzialna za eliminowanie tych, którzy stanowią zagrożenie dla OmniTech. Ma wysoce zaawansowane technologie i implanty, a jego umiejętności bojowe są oparte na manipulacji energią i zaawansowanej broni. Staje się niemal nieśmiertelny, a jego celem jest eliminacja Kaela oraz oporu.

  • Umiejętności: Zdolność do kontrolowania energii w systemie miasta, teleportacja, używanie zaawansowanej broni opartej na nanotechnologii, pełna odporność na cybernetyczne infekcje.

  • Motywacja: Absolutna lojalność wobec OmniTech, eliminacja wszelkich przeciwników i destabilizacja oporu.


6. Vera Blackwood – "Mistrzyni Cieni"

  • Rola: Antagonistka, Korporacyjna Agenta

  • Opis: Vera to elitarny agent OmniTech, który ma misję zniszczenia wszelkich prób sabotowania władzy korporacji. Jest tajemnicza, bezwzględna i nie cofnie się przed niczym, aby osiągnąć swój cel. Zanim została w pełni zwerbowana przez OmniTech, była jednym z najbardziej poszukiwanych przestępców w świecie podziemnym. Wykorzystując swoje zdolności i cybernetyczne modyfikacje, może zniknąć w cieniu, stać się niemal niewidoczna i wykonywać precyzyjne ataki z zaskoczenia. Vera to istota zdominowana przez technologię, która nie ma litości dla swoich przeciwników.

  • Umiejętności: Niewidzialność, umiejętność znikania w cieniu, ataki z bliska, precyzyjne ataki, wykorzystanie zaawansowanych technologii do manipulacji otoczeniem.

  • Motywacja: Zniszczenie oporu, ochrona interesów korporacji OmniTech i eliminacja Kaela oraz jego sojuszników.


Te postacie są tylko przykładem głównych bohaterów i antagonistów, którzy mogą pojawić się w świecie OmniGrid. Każdy z nich wnosi coś unikalnego do fabuły i rozgrywki, a ich historie są powiązane z technologiczną dystopią i walce z systemem opresji, który rządzi w tym brutalnym świecie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .