Przejdź do głównej zawartości

Eon:SOL ARCANUM

🪐 AKADEMIA EONOMANTYCZNA „SOL ARCANUM”

czyli tam, gdzie uczysz się słyszeć Wszechświat


📍 LOKALIZACJA

  • Umieszczona na orbicie martwej gwiazdySólas-Ner, wokół której zbudowano wewnętrzną megastrukturę typu Dyson-Wstęga.

  • Z zewnątrz wygląda jak wielkie, zawieszone w czerni, świecące koło z labiryntami, ogrodami, świątyniami i salami wykładowymi – wszystko zamknięte w przestrzeni, gdzie czas płynie wolniej niż w reszcie galaktyki.


🧭 STRUKTURA AKADEMII

🏛️ 5 Domów Wiedzy, reprezentujących 5 nurtów eonomancji:

  1. Dom Echo – specjalizuje się w rezonansie pamięci i głosu rzeczywistości. Uczą się jak słyszeć przeszłość i przemawiać do przyszłości.

    • Kolor: Srebrny

    • Styl: Introwertyczni wizjonerzy, często słyszą „zbyt wiele”

  2. Dom Lamentu – bada emocjonalne przypalanie duszy, uczy rytuałów i rytmów rytualnych.

    • Kolor: Czerń z czerwonymi runami

    • Styl: Zakapturzeni, milczący. Ich siła bierze się z bólu.

  3. Dom Spirali – praktycy struktur fraktalnych i pieśni matematycznych. Kodują rzeczywistość poprzez śpiewane równania.

    • Kolor: Złoto + kobalt

    • Styl: Rytmiczni, metodyczni. Ich zaklęcia mają wzory.

  4. Dom Struny – kontrolują czasowe zgięcia i przestrzenne skróty. Manipulują rzeczywistością przez geometrię Eonów.

    • Kolor: Biały z niebieskimi smugami

    • Styl: Analizują czas jako narzędzie i broń.

  5. Dom Próg – jedyny Dom, którego uczniowie nie pochodzą z żadnego znanego świata. Podobno niektórzy są… z innej linii czasu.

    • Kolor: Fioletowy z czarnym połyskiem

    • Styl: Tajemniczy, pozornie przypadkowi. Niektórzy uczą się zanikać.


📚 KLASY & NAUKA

  • Pieśni Spiralne I-IV – kodowanie zaklęć głosowych

  • Rezonans Cielesny – jak połączyć emocje z materią

  • Geometria Przestrzenna – rysowanie i składanie wzorów Eonowych

  • Taktyczna Eonomancja – walka w zespole, użycie magii w realnych sytuacjach

  • Historia Ciszy – analiza przypadków, gdzie magia zniknęła z rzeczywistości

  • Medytacja z Serafinami – nie wolno zadawać pytań


👤 KLUCZOWE POSTACIE

🧓 Arcymistrz Ihlon Ver

  • Dyrektor Akademii, eonomanta „Starej Pieśni”. Żyje jednocześnie w 3 wersjach siebie. Jego twarz zmienia się zależnie od rozmówcy.

🐦 Prof. Eska Rell

  • Nauczycielka Rezonansu Echo. Mówi tylko w pytaniach. Ma mechaniczne skrzydła i kotwicę w oku, która „widzi dusze”.

🧑‍🚀 Moebius 

  • Były absolwent Domu Struny, teraz wykładowca. Nie ufa własnej przeszłości. Przemyca zakazane manuskrypty między wymiarami.


⚠️ TAJEMNICE AKADEMII

  • 🔒 Sala 13: Spirala Odbić – sala, której drzwi nigdy się nie otwierają... ale czasem ktoś z niej wychodzi.

  • 👁️ Podziemia Katedry Czasu – podobno zakopana w niej jest świadomość jednego z Ekstranów.

  • 📜 Księga „Ten, Który Zamilkł” – zakazana Pieśń, której nikt nie potrafi zaśpiewać do końca. Każdy, kto próbował, znikał.


🎓 UCZNIOWIE AKADEMII (przykładowe typy)

  • Nowicjusz Pieśni – potrafi wyśpiewać iluzję, ale jego ciało jeszcze nie „tańczy z Eonem”.

  • Tkacz Geometrii – nosi holograficzne rękawice i tworzy fraktalne zaklęcia w powietrzu.

  • Milczący Wojownik – nie mówi. Jego zaklęcia wybuchają z oczu.

  • Wygnańcy Przyszłości – uczą się magii, której jeszcze nikt nie odkrył w obecnej linii czasu..


🌟 PROTAGONISTKA: LIRA VEYN


Opis ogólny

  • Wiek: 17

  • Dom: Echo

  • Pochodzenie: Urodzona na dryfującej kolonii Azariel, zniszczonej przez nieznane zjawisko (prawdopodobnie Pustkę Echo). Przeżyła jako jedyna.

  • Wyjątkowość: Ucho absolutne – potrafi słyszeć rezonans rzeczywistości, nawet zanim się wydarzy.

  • Dom: Lament

  • Pochodzenie: Lira pochodzi z małej osady na odległej planecie, gdzie jej rodzina była znana z pracy przy opracowywaniu nowych technologii w dziedzinie komunikacji międzygalaktycznej. Przypadkowo odkryła w sobie magiczną moc pieśni, którą teraz stara się kontrolować.

  • Charakter: Lira jest pełna energii, optymistyczna, ale jednocześnie nieco nieśmiała. Choć ma ogromny potencjał, często nie potrafi go wykorzystać w pełni, co sprawia, że czasem wątpi w siebie. Lira jest lojalna, zawsze stara się pomagać innym, a jej głównym celem jest poznanie prawdy o swoim pochodzeniu.

  • Broń: „Melodikus” – unikalna broń, która może zmieniać się z lekkiego miecza w megafon emituje potężne fale dźwiękowe, które wywołują różne efekty magiczne, od ochrony po atak.

  • Magia: Pieśń Czasu – Potrafi manipulować czasem, zwalniając go lub przyspieszając na krótkie okresy. Jednak nie ma jeszcze pełnej kontroli nad tym, co sprawia, że jej magia jest nieprzewidywalna.


💔 Konflikt wewnętrzny

„Wszyscy pytają, co słyszysz. Nikt nie pyta, czy chcesz słuchać.”


🎒 UCZNIOWIE AKADEMII – DRUŻYNA LIRY

Oficjalnie: Grupa E-07 / potocznie: „Śpiewacze Składaki”


🦸‍♀️ THALIA KARR

  • Dom: Struna

  • Pochodzenie: Thalia pochodzi z rodziny kosmicznych piratów, którzy przemierzali galaktykę, handlując i walcząc. Choć sama nie jest piratem, zyskała reputację jako świetna inżynierka i specjalistka od naprawy statków.

  • Charakter: Thalia jest pewna siebie, impulsywna, pełna energii i zdecydowana w działaniu. Jest siłą napędową drużyny, jej charyzma i poczucie humoru pomagają rozładować napięcie. Zawsze stara się rozwiązywać problemy praktycznie, ale czasami zbytnio polega na swoich umiejętnościach technicznych.

  • Broń: „Strunowy Młot” – duży młot, który potrafi emitować fale dźwiękowe przy każdym uderzeniu, przywracając uszkodzone urządzenia do życia lub zniszczyć je na kawałki.

  • Magia: Rezonans Tytana – Potrafi wzmacniać swoje ciało przy pomocy magii, tworząc pole energii, które znacznie zwiększa jej siłę i wytrzymałość, czyniąc ją prawdziwą "maszyną bojową". Jednak jej kontrola nad tym zaklęciem jest bardzo trudna, szczególnie w emocjonalnych chwilach.


🧑‍🎤 KALDEN RIX 

  • Dom: Echo

  • Pochodzenie: Kalden pochodzi z planety artystów, gdzie łączy się magiczną muzykę z technologią holograficzną. W przeszłości był częścią ruchu rebeliantów, ale jego głównym celem jest szukanie prawdy i wyrażanie siebie poprzez sztukę.

  • Charakter: Kalden jest zamknięty w sobie, tajemniczy i trochę melancholijny. Choć nie lubi otwarcie okazywać swoich emocji, ma skomplikowaną przeszłość, która sprawia, że jest wrażliwy na sprawy sprawiedliwości. Jego osobista walka o znalezienie równowagi między obowiązkiem a pasją sprawia, że ma głęboką potrzebę wyrażania siebie przez sztukę i dźwięk.

  • Broń: „Fala Dźwięku” – instrument przypominający gitarę, który w odpowiednich rękach może stać się bronią do manipulowania dźwiękiem i magią. Używa go zarówno do obrony, jak i ofensywy.

  • Magia: Harmonia Dźwięku – Potrafi generować fale dźwiękowe, które mogą zarówno uszkadzać, jak i uzdrawiać, w zależności od częstotliwości. Może także „usłyszeć” emocje innych osób poprzez rezonans ich dźwięków.


🦹‍♀️ VIRENA LAELORE 

  • Dom: Lament

  • Pochodzenie: Virena pochodzi z wpływowej rodziny arystokratów, którzy kontrolują produkcję i sprzedaż magicznych artefaktów na wielu planetach. Choć jej rodzina wywiera ogromną presję, aby była idealną przedstawicielką, ona pragnie być kimś więcej niż tylko córką wpływowego rodu.

  • Charakter: Virena jest inteligentna, chłodna i zdystansowana, ale pod tą powierzchnią skrywa wielką pasję i ambicję. Działa jak zimny, precyzyjny mechanizm, nie pozwalając nikomu zbliżyć się do jej wnętrza. Ma tendencję do rywalizacji, szczególnie z Lirą, choć czasami ich relacje mogą przerodzić się w coś bardziej złożonego.

  • Broń: „Wieczne Ostrze” – sztylet, który potrafi zamrozić wszystko, czego dotknie, tworząc lód, który może stać się równie twardy jak stal.

  • Magia: Lodowy Rezonans – Virena może manipulować żywiołem lodu i wody, tworząc przeszkody, a także używać jej do obrony. Potrafi wytwarzać zarówno broń, jak i bariery ochronne z lodu.


👾 ZETH FERRIS

  • Dom: Próg

  • Pochodzenie: Zeth to tajemnicza postać, która wydaje się mieć coś wspólnego z mroczną historią Akademii. Nikt do końca nie wie, kim tak naprawdę jest – może pochodzić z alternatywnego wymiaru lub zapomnianej przeszłości.

  • Charakter: Zeth to chłopak, który nie pasuje do żadnej z grup. Jest introwertykiem, pełnym wątpliwości i obaw o swoją przyszłość. Choć czasami wydaje się niezdarny, w rzeczywistości jest potężnym czarodziejem. Jego zadaniem jest ochrona uczniów Akademii przed niebezpieczeństwem, ale skrywa też tajemnice o swoim pochodzeniu.

  • Broń: „Cień Zatracenia” – miecz, który może tworzyć własne cienie, zmieniające się w różne formy, w zależności od nastroju Zetha.

  • Magia: Cień Przyszłości – Zeth ma moc przenikania przez cienie, łącząc je z rzeczywistością. Może tworzyć iluzje i manipulować przestrzenią w ciemności, jednak jego magia jest nie do końca stabilna.


🧙‍♂️ NAUCZYCIELE AKADEMII


👁️ ARCYMISTRZ IHLON VER (Dyrektor)

  • Egzystuje jednocześnie w 3 wersjach siebie: młody, stary i z przyszłości.

  • Uczy: Filozofii Rezonansu i Etyki Pieśni.

  • Lubi mówić: „Cisza nie oznacza spokoju. Czasem to krzyk, którego jeszcze nie słyszysz.”


🕊️ PROF. ESKA RELL (Dom Echo)

  • Nauczycielka Liry.

  • Ma mechaniczne skrzydła i cybernetyczne implanty słuchowe.

  • Wykłada sztukę „Ciszy Echo” – walki bez wypowiadania słów.

  • Nigdy nie podnosi głosu. Gdy się złości – otoczenie po prostu cichnie.


🦴 MISTRZ RAYKOS THAR (Dom Lamentu)

  • Eks-inkwizytor. Stracił twarz w „Przypaleniu Duszy”.

  • Uczy: Zakazanej Rezonacji, Ekstremalnych Pieśni i Obrony Duszy.

  • Znany z powiedzenia: „Nie pytaj, czy warto zginąć. Pytaj, czy warto śpiewać.”


🧮 DR HELLION SHIV (Dom Spirali)

  • Transhumanista z mózgiem poszerzonym o 4 dodatkowe siatki logiczne.

  • Wykłada Pieśni Fraktalne i Artykulację Zaklęć Numerycznych.

  • Sam siebie uważa za "algorytm z duszą".

Antagoniści


🖤 ZETH FERRIS (Antagonista o Mrocznej Przeszłości)

  • Pochodzenie: Zeth był kiedyś jednym z najbardziej utalentowanych uczniów Akademii, ale po dramatycznym wydarzeniu związanym z "Ciemnym Wymiarem" (którą w rzeczywistości otworzył sam), stracił kontrolę nad swoimi mocami i uciekał w mroczną stronę.

  • Motywacja: Jego głównym celem jest odkrycie prawdy o swojej przeszłości oraz manipulowanie magią „Czasu” i „Ciemności”, by odmienić przyszłość. Uważa, że to jedyny sposób na ocalenie ludzkości przed nieuchronnym upadkiem. Zeth wierzy, że nieuchronna destrukcja galaktyki jest wynikiem błędów ludzi i magów, a jedynym sposobem na ratunek jest kontrolowanie wszystkiego, w tym i czasoprzestrzeni.

  • Charakter: Zeth jest zagubionym, pełnym wątpliwości bohaterem, który nie chce zniszczyć, ale uznaje, że dla dobra przyszłości musi podjąć drastyczne kroki. Jego relacja z Lirą jest skomplikowana – widzi w niej potencjał, który może zmienić wszystko, ale też stawia ją w trudnej sytuacji, zmuszając do podjęcia moralnych wyborów.

  • Broń: „Cień Zatracenia” – Miecz, który może wchłaniać i formować cienie, tworząc potężne iluzje i manipulując przestrzenią wokół. To także broń, która pochłania energie magii innych, co czyni go groźnym przeciwnikiem.

  • Motywacja: Zeth stara się powstrzymać innych przed poznaniem zbyt wielu tajemnic, wiedząc, że jeśli pełna prawda wyjdzie na jaw, wszystko, co zbudował, zostanie zniszczone.


🖤 ARCYMISTRZ IHLON VEREM (Ciemny Mentor)

  • Pochodzenie: Arcymistrz Ihlon Verem był jednym z najwybitniejszych nauczycieli w Akademii „Sol Arcanum” przez wiele lat, ale jego ambicje wykraczały poza zwykłe nauczanie. Jego przeszłość jest owiana tajemnicą – nikt nie wie, skąd pochodzi ani w jakich kręgach magii się wykształcił.

  • Motywacja: Ihlon uważa, że Akademia nie jest gotowa na przyszłość, jaką musi nadejść. Wierzy, że prawdziwa potęga leży w pełnej dominacji magii i technologii, która nie powinna być dostępna dla zwykłych uczniów. Jego plany są związane z otworzeniem portali do innych wymiarów, by wyzwolić „Ciemną Magię”, która ma rzekomo dać mu nieograniczoną władzę.

  • Charakter: Ihlon to typowy manipulator, potrafi wciągać innych w swoje plany, przekonując ich, że wszystko, co robi, jest dla „wyższego dobra”. Jego prawdziwe zamiary są jednak mroczne, pełne egoizmu i chciwości.

  • Broń: „Złowieszcze Ostrze Czasu” – Miecz, który pozwala Arcymistrzowi kontrolować czas w małych zakresach i zmieniać bieg zdarzeń. Dzięki niemu może także wchodzić w różne wymiary, by zbierać wiedzę i manipulować rzeczywistością.

  • Motywacja: Ihlon chce stać się panem wszystkich wymiarów i czasów, w których jego magią i nauką zdoła zbudować nowy porządek. Jest gotów poświęcić wszystko, w tym uczniów, by osiągnąć ten cel.


🖤 VIRENA LAELORE (Wewnętrzna Konspiratorka)

  • Pochodzenie: Virena pochodzi z elitarnej rodziny, która kontroluje handel artefaktami magicznymi. Od młodości miała do czynienia z polityką i manipulacją, co nauczyło ją skutecznie zdobywać przewagę. Początkowo nie była otwartą antagonistką, ale z czasem jej ambicje i motywacje zaczęły ewoluować w kierunku mroczniejszych planów.

  • Motywacja: Virena stawia na przyszłość, w której jej rodzina rządzi galaktyką, a magia kontroluje wszystkie aspekty życia. Wierzy, że magia powinna być wyłącznie w rękach elit, a Akademia i jej równość tylko przeszkadzają jej w realizacji tego celu. Jest gotowa przejąć władzę, by wprowadzić nowy porządek, w którym to ona decyduje o wszystkim.

  • Charakter: Virena jest inteligentna, bezwzględna, ale również przemyślana. Na pierwszy rzut oka może wydawać się zimną i wyrachowaną postacią, ale pod powierzchnią skrywa ogromną ambicję i determinację. Często działa zza kulis, manipulując innymi uczniami Akademii w celu realizacji swoich planów.

  • Broń: „Lodowy Sztylet” – Sztylet, który emituje fale zimna, mogące zamrażać nie tylko rzeczywistość, ale także magiczne energie innych osób, odbierając im tym samym ich moce.

  • Motywacja: Virena chce przejąć Akademię i kontrolować magię, by stworzyć nowy porządek galaktyczny, w którym jej rodzina będzie dominować nad wszystkimi.


🖤 LOREK ASTRALIS (Tajemniczy Władca Cieni)

  • Pochodzenie: Lorek to starożytny byt, który istnieje na pograniczu rzeczywistości i mrocznych wymiarów. Niegdyś był jednym z najpotężniejszych magów, ale w wyniku własnych eksperymentów z magią przestrzeni czasoprzestrzennej, został uwięziony w cieniach, skazany na zapomnienie przez całe pokolenia.

  • Motywacja: Lorek pragnie wrócić do swojej materialnej formy i odzyskać moc, jaką niegdyś miał. Jego celem jest otwarcie portalu do Ciemnego Wymiaru, by przywrócić potężne moce, które pomogą mu przejąć kontrolę nad światem, niszcząc wszelką opozycję.

  • Charakter: Lorek jest postacią mroczną, nieprzewidywalną i pełną okrucieństwa. Jego motywacje są związane z głęboką chęcią zemsty na tych, którzy go uwięzili, oraz pragnieniem nieograniczonej mocy. Wykorzystuje czarne magię i iluzje, by manipulować swoimi wrogami.

  • Broń: „Mroczne Ostrze” – Broń, która wydobywa mrok z cieni i potrafi tworzyć iluzje, które mogą zniszczyć zarówno ciało, jak i umysł.

  • Motywacja: Lorek chce zniszczyć rzeczywistość, by odbudować ją na własnych zasadach, z samym sobą jako władcą.


🖤 Elysia Noctis

  • Dom: Erebos

  • Pochodzenie: Elysia pochodzi z upadłej cywilizacji, która zaginęła w wyniku wojny międzygalaktycznej. Jej rodzina została zniszczona, a sama Elysia spędziła większość swojego życia w ukryciu, szukając sposobu na odzyskanie utraconej mocy i zaprowadzenie porządku w galaktyce według własnych zasad.

  • Motywacja: Elysia pragnie zemsty na tych, którzy zniszczyli jej cywilizację, ale jej ambicje sięgają dalej. Chce przejąć kontrolę nad Akademią i wykorzystać jej zasoby do wyzwolenia nieznanej potęgi, którą skrywa tajemnicza, zapomniana magia. Uważa, że tylko ona ma zdolność do stworzenia nowego, bardziej "doskonałego" porządku w galaktyce. Nie widzi sensu w istnieniu obecnych struktur i wierzy, że zniszczenie starych porządków jest jedynym rozwiązaniem.

  • Charakter: Elysia jest tajemnicza, wyrachowana, przebiegła i nieugięta w dążeniu do celu. W przeciwieństwie do innych antagonistów, ona nie działa na emocjach, lecz kalkuluje każdy swój ruch. Zdecydowanie kontroluje swoje emocje i preferuje subtelną manipulację. Jest samotniczką, nie przywiązującą się do innych, traktując sojuszników jedynie jako narzędzia.

  • Relacje: Choć Elysia ma w swojej drużynie kilku lojalnych podwładnych, jej podejście do zaufania jest bardzo ostrożne. Wierzy, że prawdziwą moc może zdobyć tylko ta osoba, która jest gotowa stawić czoła wszystkim, nawet w samotności. Z kolei jej interakcje z głównymi bohaterami są pełne gier psychologicznych, subtelnych manipulacji oraz prób przyciągnięcia Liry do swojej strony. Widzi w niej potencjał, który mogłaby wykorzystać.

  • Broń: „Czarna Perła” – Słynny, mistyczny sztylet, który może pochłaniać zarówno energię magiczną, jak i technologiczną. Jego ostrze jest w stanie tworzyć czasowe zakłócenia, które umożliwiają Elysii "przewidywanie" i manipulowanie przyszłymi wydarzeniami na krótki czas.

  • Magia: „Cienie Zniszczenia” – Elysia posługuje się potężną formą czarnej magii, która pozwala jej manipulować cieniem i mrocznymi siłami. Może tworzyć cienie, które są w stanie absorbować energię, spowalniać czas w niewielkich obszarach, a także wywoływać halucynacje i wprowadzać innych w stan strachu. Elysia również potrafi wyzwalać „gniew mroku”, dzięki któremu uzyskuje nieprzewidywalną moc, ale ta forma magii ma również swoje ryzyko – im bardziej się nią posługuje, tym bardziej jej kontrola nad nią się słabnie.

  • Motywacja: Elysia widzi siebie jako wybraną do stworzenia nowego świata, w którym to ona będzie decydować o losach galaktyki. Jej celem jest obalenie obecnych systemów, w tym Akademii „Sol Arcanum”, by zdobyć moc, która pomoże jej stworzyć porządek na swoich warunkach. Elysia pragnie kontrolować wszystkie wymiary, aby jej magia mogła dominować w każdej rzeczywistości.

  • Słabość: Jej obsesja na punkcie kontroli nad magią mroku sprawia, że Elysia jest narażona na niekontrolowane reakcje swojej mocy, szczególnie jeśli jest pod dużym stresem emocjonalnym. W chwilach, gdy jej magia wychodzi poza granice jej władzy, może stać się nieprzewidywalna i niebezpieczna nawet dla niej samej.


Historia Elysii Noctis

Elysia Noctis pochodzi z zamierzchłych czasów, kiedy jej cywilizacja rządziła jedną z najpotężniejszych frakcji w galaktyce. Jej rodzina była odpowiedzialna za odkrycie mocy mroku, którą nie tylko wykorzystywano do obrony, ale także do zdobywania wpływów. Jednak po tragicznych wydarzeniach wojny międzygalaktycznej, kiedy cała jej cywilizacja została unicestwiona przez wrogów, Elysia była zmuszona ukrywać się w cieniach przez dekady.

Podczas tego czasu studiowała zapomniane techniki magii, zyskała ogromną wiedzę na temat tego, jak kontrolować przestrzeń i czas. Swoje moce mroku połączyła z technologią, tworząc niepowtarzalne narzędzia, które teraz wykorzystuje do manipulowania zarówno magią, jak i energią technologiczną.

Elysia dołączyła do grupy rebelianckich ugrupowań, które działają przeciwko Akademii i innym potężnym organizacjom, uznając, że tylko poprzez zniszczenie obecnego porządku można stworzyć nową przyszłość. Ma wizję nowej galaktyki, w której ona i ci, którzy są wystarczająco silni, rządzą wszystkim. Postanawia zdobyć moc „Ciemnego Wymiaru” i zniszczyć wszystkie instytucje, które stoją jej na drodze. Akademia „Sol Arcanum” jest jej pierwszym celem, ponieważ jest to miejsce, które przechowuje wiedzę, której Elysia potrzebuje, by przejąć pełną kontrolę.


Relacje z głównymi bohaterami

Elysia widzi w Lirze ogromny potencjał i postrzega ją jako klucz do swoich planów. Chce ją przyciągnąć do swojej strony, oferując jej pełną moc, której Lira pragnie, aby uratować galaktykę. Choć początkowo stara się zmanipulować Lirę, Elysia zaczyna zauważać w niej silną osobowość, którą będzie musiała zmierzyć, co tylko potęguje jej determinację, by „wyjść na zwycięzcę” w tej grze.

Do innych uczniów i nauczycieli Akademii Elysia ma bardziej zdradziecki stosunek – traktuje ich jako przeszkody na drodze do zdobycia władzy. Z czasem zaczyna również wywierać wpływ na niektóre z nich, oferując tajemnicze obietnice o potędze i nowym porządku, wykorzystując ich ambicje i pragnienia.


Elysia Noctis jest potężną, charyzmatyczną antagonistką, której działania będą prowadziły do rosnącego napięcia i konfliktu w galaktyce. Z jej mrocznymi planami związana będzie nie tylko fizyczna walka, ale również psychologiczne wyzwania, które postawią głównych bohaterów przed trudnymi wyborami. Jej walka o dominację w galaktyce to nie tylko próba przejęcia władzy, ale także duchowa walka o kontrolę nad własnym losem i mroczną magią.


🪐 Sezon 1: Akademia Eonomantyczna „Sol Arcanum”


🎬 Odcinek 1: „Pierwsze Echo”

  • Opis:
    Lira Veyn przybywa do Akademii „Sol Arcanum” po dramatycznej podróży przez galaktykę. Młoda uczennica, nieświadoma swojej potęgi, wkracza do świata, w którym magia rezonansów rządzi wszystkimi aspektami życia. Pierwszy dzień w Akademii to pierwsze zetknięcie z nieznanym – od poznania Thalii Karr (która wciąga ją w naprawę urządzenia), przez spotkanie z dziwnym Jexem (który sprawia, że czuje się bezpieczniej, choć nie wie dlaczego), po spotkanie z Arcymistrzem Ihlonem Verem, który wyczuwa coś... niepokojącego w Lirze.
    Zakończenie: W wyniku nieoczekiwanej wypadkowej magii w trakcie treningu w Sali Rezonansowej, Lira przypadkowo zmienia rzeczywistość wokół siebie, wypuszczając tajemnicze echo, które wkrótce zacznie ją ścigać.


🎬 Odcinek 2: „Zakazane Pieśni”

  • Opis:
    Lira i jej nowi towarzysze – Jex, Thalia, Zavya i Drake – muszą przejść przez pierwszą „Szkołę Ciszy” – rytuał, w którym uczniowie uczą się kontrolować swoje emocje, aby uniknąć wybuchów magicznych. Jednak Lira odkrywa, że wciąż nie rozumie swojej mocy, a jej pieśni mają niebezpieczne konsekwencje, które mogą zaszkodzić innym.
    Tymczasem w Akademii pojawia się plotka o zakazanej Księdze „Ten, Który Zamilkł”, której strona, podobno, zawiera mroczne zaklęcia, które mogą zmienić bieg rzeczywistości na zawsze. Zeth Ferris wydaje się wiedzieć więcej niż pozostali.
    Zakończenie: W trakcie lekcji Lira przypadkowo wywołuje silne zakłócenia w sali, w wyniku czego pieśń „Zatrzymanie Czasu” nieoczekiwanie zaczyna działać. Czas w Akademii zatrzymuje się na kilka sekund.


🎬 Odcinek 3: „Fraktalna Przestrzeń”

  • Opis:
    Zavya Nehr zabiera grupę do tajemniczego „Labiryntu Geometrii” – miejsca w Akademii, w którym studenci uczą się łączyć matematykę z magią. Lira ma trudności z nauką, ale próbuje odnaleźć wzory i fraktale, które mogą pomóc jej w kontrolowaniu jej magicznych zdolności.
    Tymczasem zaczynają pojawiać się dziwne „resztki” przestrzeni, które nie pasują do żadnego wzorca. Rona Marx, cicha, ale genialna uczennica, łączy się z Lirą, aby rozwiązać zagadkę, która wydaje się prowadzić do zniknięcia jakiejś części rzeczywistości sprzed lat.
    Zakończenie: Grupa odkrywa tajemniczy portal w samym sercu Labiryntu, który wydaje się prowadzić do… przeszłości, lub jeszcze dalej w czasie.


🎬 Odcinek 4: „Spiralne Echo”

  • Opis:
    W wyniku eksperymentu z użyciem pieśni „Odbicie”, Lira przypadkowo otwiera fragmenty przestrzeni, które pamiętają inne wersje rzeczywistości. Uczniowie Akademii, zwłaszcza ci, którzy trafili do Domu Spirali, zaczynają dostrzegać, że nie tylko oni – ale i wszystkie ich wersje w różnych czasach – są połączeni przez specyficzną magię.
    Gdy Lira próbuje zrozumieć, co się dzieje, napotyka tajemnicze istoty, które wydają się być „echo” z innych wymiarów, zagrażając stabilności samej Akademii. W tym samym czasie, Zeth Ferris przejmuje kontrolę nad swoim Cieniem, stwarzając sytuację, w której wszyscy uczniowie muszą zjednoczyć siły, aby naprawić uszkodzoną strukturę.
    Zakończenie: Lira odkrywa, że Zeth nie jest zwykłym uczniem, ale osobą z przeszłości, który próbował zmienić przyszłość.


🎬 Odcinek 5: „Płomienie Wieczności”

  • Opis:
    W Akademii pojawia się nowy nauczyciel, Mistrz Raykos Thar – weteran wojny z „Ciemnymi Wymiarami” – który ma specjalny przedmiot dla studentów Domu Lamentu: „Płomienie Wieczności”, w którym uczniowie uczą się kontrolować swoje emocje do granic wytrzymałości, używając magii, która polega na wypalaniu swoich własnych wspomnień. Lira i jej drużyna zostają wciągnięci do próby, która wymaga poświęcenia części swoich najgłębszych wspomnień w celu wyzwolenia potężnych zaklęć.
    Jednak w trakcie prób pojawia się tajemnicza anomalia – fragmenty rzeczywistości zaczynają się rozpadać. Zeth i Virena zaczynają działać w cieniu, próbując ukryć swoje motywy.
    Zakończenie: Lira odkrywa, że jej najgłębsze wspomnienia zostały zmanipulowane, a część z nich została zmieniona przez zaklęcia sprzed lat.


🎬 Odcinek 6: „Przestrzeń Czasu”

  • Opis:
    Po nieudanym eksperymencie w Laboratorium Czasu, Lira i jej przyjaciele zostają wciągnięci w pułapkę, która zmienia czas w Akademii. Minione dni stają się teraźniejszością, a przyszłość zaczyna mieć swoje odbicie w przeszłości. Każdy z uczniów musi stawić czoła swoim najgłębszym lękom i wątpliwościom, które zaczynają wyłaniać się z mroków czasowych.
    Wspólna walka z czasowymi nieścisłościami zbliża ich do siebie, ale także ujawnia więcej tajemnic o Akademii – szczególnie o Księdze „Ten, Który Zamilkł”.
    Zakończenie: W wyniku walki z czasem, Lira jest w stanie otworzyć bramę do innej rzeczywistości, ale coś… lub ktoś, nie powinno stamtąd wrócić.


🎬 Odcinek 7: „Cisza Eonów”

  • Opis:
    Lira staje twarzą w twarz z Arcymistrzem Ihlonem Verem, który odkrywa prawdę o jej przeszłości – jest częścią przepowiedni, która może zniszczyć lub uratować Akademię. Współczesne wydarzenia są tylko częścią większego planu, który od zarania czasu łączy Lirę z resztą uczniów.
    Zeth, Virena i Thalia zaczynają działać na własną rękę, łącząc swoje moce w sposób, który zagraża wszystkim.
    Zakończenie: Akademia zostaje zaatakowana przez siły, które wykorzystują pieśni Liry, by przywrócić stary porządek – „Porządek Czasu”, który chce zmienić przyszłość raz na zawsze.


🎬 Odcinek 8: „Echo Przyszłości” (Finał sezonu)

  • Opis:
    W wielkim finale, Lira musi dokonać wyboru: czy zniszczyć Księgę „Ten, Który Zamilkł” i pozwolić rzeczywistości się zresetować, czy spróbować zmienić bieg wydarzeń, wkraczając w nową erę magii, którą nigdy nie była w stanie kontrolować.
    Zakończenie: Lira decyduje się słuchać ciszy, a Akademia przeżywa swój najciemniejszy moment, gdy rzeczywistość zaczyna rozdzielać się na różne wersje. Czy powróci do strefy bezpieczeństwa, czy też rozwinie się w zupełnie nową formę?



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .