Przejdź do głównej zawartości

Ecliptica

 

Świat Ecliptica


Główne Frakcje

  1. Przeznaczeni (The Fated) – Zbiór bohaterów wybranych przez pradawne siły kosmiczne, których zadaniem jest ochrona Ecliptica przed nadchodzącym apokaliptycznym kryzysem. Ich moce pochodzą od bóstw, istot nadprzyrodzonych i zaklętych artefaktów.

    • Przykładowi Bohaterowie:

      • Syrena Xalura – Potężna czarodziejka, posiadająca zdolność manipulowania czasem i przestrzenią, związana z boską istotą z oceanu.

      • Drakros Durnok – Wojownik wyjęty z czasów pradawnych, noszący zbroję z Ebonsilveru, która chroni go przed magicznymi atakami.

  2. Otwarty Krąg (The Open Circle) – Tajemnicza organizacja zbierająca wiedzę o zapomnianych bóstwach, starożytnych rytuałach i nieznanych mocach. Chociaż ich działania są często postrzegane jako mroczne i niebezpieczne, ich celem jest poszukiwanie ostatecznej mocy, która zapewni im kontrolę nad całym światem.

    • Przykładowi Antybohaterowie:

      • Arcanus Nihil – Czarodziej, który wykradł tajemnice zakazanych ksiąg i teraz pragnie przejąć kontrolę nad wszystkimi żywiołami.

      • Tessera – Używająca iluzji i mentalnych manipulacji, jej moc pochodzi z zabitych bogów, a jej serce zostało zamienione na mechaniczne.

  3. Czarni Luminowie (The Black Luminants) – Mroczna frakcja, która wierzy w zgubę i odbudowę Ecliptica przez całkowite zniszczenie dotychczasowego porządku. Korzystają z zakazanej technologii i tajemnych magii, by tworzyć potężnych wojowników, mechanicznych przerażających strażników oraz nieumarłe potwory.

    • Przykładowi Antybohaterowie:

      • Malorix Nox – Zdeformowany mag, który w wyniku nieudanego rytuału połączył się z demoniczną istotą, teraz włada magią ciemności i cienia.

      • Zyphara Krie – Niegdyś arystokratka, teraz przekształcona w bezwzględnego cyborga z mechanicznie wzmocnionym ciałem.

  4. Wysłannicy Otchłani (The Abyssal Envoys) – Potężne istoty, które pochodzą z odległych wymiarów i które przenikają do Ecliptica, poszukując zniszczenia i chaosu. Ich celem jest zniszczenie struktury świata i zasiedlenie go swoimi "obcymi" ciałami.

    • Przykładowi Bohaterowie/Antybohaterowie:

      • Hezruuk – Zrodzony z innego wymiaru, wojownik, który może przejść przez każdą ścianę, jego jedyną misją jest przejęcie ciała króla Ecliptica, by stać się jego wcieleniem.


Kluczowe Postacie

  • Kallista Halcros: Wysoko postawiona dowódczyni w Przeznaczonych, odznaczająca się niezwykłą mocą łączenia różnych żywiołów (ogień, ziemia, powietrze, woda). Jest legendą wśród wojowników, ale skrywa mroczną tajemnicę – moc pochodzi z pradawnej klątwy, która w każdej chwili może ją zniszczyć.

  • Benedict Wytherfall: Członek Otwartych Kręgów, którego umiejętności manipulowania czasem są tak potężne, że potrafi przywrócić życie zmarłym, ale za cenę własnej duszy. Jego obsesja na punkcie ratowania świata stała się jego przekleństwem.

  • Luxaroth: Przedstawiciel Czarnych Luminów, kiedyś potężny anioł światła, teraz przekształcony w mrocznego byta, który szuka sposobu na zjednoczenie chaosu i porządku w jedno. Nie ufa nikomu, ponieważ jego dusza została podzielona pomiędzy dwoma potężnymi bogami.


Największe Intrygi i Konflikty

  • Wojna Bóstw: Złożona wojna, której celem jest przejęcie władzy nad Ecliptica przez bóstwa żywiołów. Każde z bóstw wybrało swoich „Przeznaczonych”, którzy będą walczyć do ostatniej kropli krwi, by zrealizować boską wolę. Kallista Halcros jest jednym z "wybrańców", ale sama nie wie, że jej przeznaczenie wiąże się z katastrofą.

  • Zdrada Królewskiego Serca: W wyniku zdrady złożonej przez członka Przeznaczonych, król Ecliptica zostaje zdradzony przez swoich najbliższych doradców, w tym Benedikta Wytherfalla, który chce wykorzystać moc starożytnych artefaktów, by przejąć rządy nad światem. Jednak jego działania otwierają bramę do obcych wymiarów, które zaczynają ingerować w rzeczywistość.

  • Rozdarcie Ciał: Mistrzowie Czarnych Luminów starają się zmusić bohaterów do przekształcenia swoich ciał w mechaniczne maszyny wojenne, by nie pozostawić miejsca dla "słabości ludzkiego ciała". Intrygi tej frakcji mogą prowadzić do całkowitej utraty ciała przez niektóre z kluczowych postaci.


🧬 Rasy 


🕯️ Vel'Thaari – Cienie z Mięsa

„Ukształtowani przez szept. Narodzeni z resztek światła.”

  • Pochodzenie: powstały, gdy magia Cienia i Otchłani przeniknęła śmiertelnych ludzi.

  • Wygląd: humanoidalne sylwetki, półprzezroczyste ciało, poruszające się włókna cienia pod skórą. Oczy jak czarne dziury.

  • Zdolności: naturalna niewidzialność w półmroku, manipulacja cieniem, mowa duszami.

  • Tragedia: nie mogą się rozmnażać — każdy nowy Vel’Thaar to człowiek „wciągnięty” przez Otchłań.


⚙️ Ferrathi – Żywe Konstrukty

„W nich kości z brązu, a dusze – pożyczone.”

  • Pochodzenie: starożytna rasa z czasów Prarozdarcia. Ich ciała są częściowo mechaniczne, częściowo organiczne.

  • Wygląd: metalowe kończyny, twarze ze szkła i metalu, świecące serca z energii.

  • Zdolności: mogą modyfikować własne ciało, regenerują się poprzez absorpcję energii magicznej.

  • Społeczeństwo: funkcjonują w kastach: Wykuwacze (twórcy), Nosiciele (wojownicy), Pamiętnicy (strażnicy historii).


🌊 Kaelari – Syreni Nomadzi Otchłani

„Zrodzeni w głębi, skrzywieni przez światło powierzchni.”

  • Pochodzenie: zamieszkują głębiny oceanu, gdzie magia wody miesza się z Otchłanią.

  • Wygląd: łuski zmieniające kolor, płynne ciała, oczy jak perły. Gdy wychodzą na ląd – mutują.

  • Zdolności: kontrola nad wodą, śpiew wprowadzający w trans, przemiana w mgłę morską.

  • Społeczeństwo: klany-ławice, które przemierzają oceany na grzbietach gigantycznych stworzeń.


🔥 Zurnathi – Spopieleni

„Nie są już ludźmi. Są głodem ognia.”

  • Pochodzenie: niegdyś ludzcy magowie ognia, którzy poświęcili dusze bóstwu płomienia.

  • Wygląd: płonące ciała pokryte pękającą skorupą z popiołu, bez ust – mówią przez syk i język ognia.

  • Zdolności: nie są wrażliwi na ogień, potrafią detonować własne ciało, tworzyć ogniste awatary.

  • Tragedia: nie pamiętają przeszłości – ogień wypalił ich tożsamość.


🧠 Keryli – Zrodzeni z Wspomnienia

„Pamięć staje się ciałem. Ciało – pustką.”

  • Pochodzenie: istoty uformowane z zaklętych wspomnień. Nie posiadają fizycznej formy, dopóki ktoś ich nie zapamięta.

  • Wygląd: zmienny – każdy widzi ich inaczej, zależnie od tego, co utracił.

  • Zdolności: mogą modyfikować wspomnienia, żyją z opowieści, kradną pamięć, by przetrwać.

  • Społeczeństwo: istnieją tylko w zbiorowej świadomości – mają „archiwa-sny”, w których się gromadzą.


🕸️ Vultari – Tkacze Pustki

„Ich język to szum sieci. Ich ciało – pęknięcie.”

  • Pochodzenie: rasa z innego wymiaru, która przeszła przez Bramoroje.

  • Wygląd: pajęczo-humanoidalne istoty z ciałem utkanym z sieci i szkła. Ręce zakończone nitkami.

  • Zdolności: mogą „przyszyć” lub „odpruć” fragmenty rzeczywistości (np. oderwać cień, przyszyć komuś drugie serce).

  • Magia: tkanie zaklęć jako fizycznych nici – potężna i niewyobrażalnie precyzyjna.


🦴 Remari – Pogrzebani Żywi

„Żyją między śmiercią a snem. Ich dusze nie odeszły.”

  • Pochodzenie: ludzie, którzy umarli w miejscach magicznych – ale magia odmówiła im przejścia dalej.

  • Wygląd: woskowe, martwe twarze; ciała, które nie gniją. Niosą ze sobą echo swojej śmierci.

  • Zdolności: odporni na ból, widzą duchy, mogą chwilowo „pożyczać” życie od innych.

  • Społeczeństwo: żyją w ruinach Feldariath, czczą ciszę i zapomnienie.


🧬 Mieszanie Ras

W Ecliptica możliwe są mutacje, przemiany i fuzje między rasami, szczególnie jeśli są wystawione na wpływ Otchłani, magii lub technologii. Np. Vel’Thaar-Keryli to istoty stworzone z utraconych wspomnień Cienia, albo Ferrathi-Kaelari – wodne maszyny z żyjących metali.


Magia i Moce

  1. Magia Czasu i Przestrzeni – Używana przez postacie takie jak Benedict Wytherfall i Kallista Halcros, pozwala na manipulowanie czasem, przewidywanie przyszłości i wprowadzanie chaosu w naturalny porządek.

  2. Technomagia – Połączenie magii i technologii, używane przez Czarnych Luminów, pozwala na tworzenie potężnych cyborgów, automatycznych strażników, a także modyfikowanie umysłów i ciał ludzi.

  3. Magia Otchłani – Korzystają z niej postacie związane z wymiarami obcymi, jak Hezruuk, a ich magia ma na celu wciąganie ludzi do innych rzeczywistości, gdzie wszystko jest zniekształcone i zniszczone.


Największe Miejsca i Lokacje

  • Wieża Arcanusa – Główne centrum wiedzy i mocy w Ecliptica, gdzie Otwarty Krąg przechowuje tajemnice zapomnianych bóstw. To miejsce pełne magii, ale także śmierci i zniszczenia, bowiem każde użycie magii może odwrócić równowagę całego wszechświata.

  • Feldariath – Miasto upadłych bogów i potężnych demonów. Niegdyś stolica imperium bóstw, teraz zrujnowane, pełne mrocznych istot, które błąkają się w jego ruinach. Służy jako punkt spotkań dla postaci, które dążą do ostatecznego zniszczenia Ecliptica.

  • Złowieszcze Bagna – Miejsce, gdzie Wysłannicy Otchłani przejmują kontrolę nad światem. To mroczne, nieludzkie terytorium pełne tajemniczych stworzeń i potworów.


🧙‍♂️ System Magii 

Magia w Ecliptica jest dziedzictwem Prarozdarcia – kataklizmu, który rozszczepił rzeczywistość na cztery płaszczyzny istnienia: Materię, Cień, Myśl i Otchłań. Każdy użytkownik magii czerpie moc z jednej lub więcej płaszczyzn.

🔷 Typy Magii:

  1. Materiomancja (Magia Ciała i Żywiołów)

    • Obejmuje klasyczne żywioły (ogień, woda, ziemia, powietrze) oraz ich złożone formy (lawa, burze, lód).

    • Użytkownicy: Druidzi, Pyromanci, Geomanci.

    • Ryzyko: przeciążenie ciała, spalenie duszy.

  2. Umbramagia (Magia Cienia i Przesłon)

    • Manipuluje cieniem, niewidzialnością, iluzją i cienistymi istotami.

    • Użytkownicy: Cieniodzierżcy, Czarni Mnisi.

    • Ryzyko: utrata tożsamości, zespolenie z Otchłanią.

  3. Noesis (Magia Myśli i Woli)

    • Kontrola nad umysłami, emocjami, wspomnieniami. Umożliwia także komunikację z duchami.

    • Użytkownicy: Telepaci, Zaklinacze.

    • Ryzyko: rozdwojenie jaźni, szaleństwo.

  4. Magia Otchłani (Voidcraft)

    • Zakazana magia pochodząca z innego wymiaru. Może tworzyć rzeczy z niczego, zaburzać prawa fizyki.

    • Użytkownicy: Posłańcy Otchłani, Zaklęci, Anatemici.

    • Ryzyko: degeneracja ciała, przyciąganie Istot z Otchłani.


🗺️ Polityczno-Geograficzna 

Ecliptica składa się z pięciu potężnych domen, które przetrwały Prarozdarcie:

  1. Cyrillan Imperium (Imperium Wiatru)

    • Latające miasta i cytadele, szlachta kontrolująca pogodę.

    • Rząd: Matrona Aeriveth i Rada Strumieni.

  2. Marnoss (Królestwo Krwi i Piasku)

    • Kraina walk gladiatorów, popiołów i krwi. Mieszkańcy oddają cześć bóstwu ognia – Zurnaxowi.

    • Rząd: Krewrozdzielni Królowie (każde pokolenie wybiera nowego przez turniej).

  3. Valt’Hir (Ziemie Spękanej Korony)

    • Dawne serce cywilizacji, teraz pogrążone w chaosie. Opanowane przez nieumarłych, mechaniczne golemy i wyrzutków.

    • Rząd: Żadnego – walczące frakcje walczą o kontrolę.

  4. Orr’Thael (Pływające Królestwa Wód Głębokich)

    • Żyjące statki, syrenie miasta i nekromanci kontrolujący morskie truchła.

    • Rząd: Królewska Triada Uśpionej Fali.

  5. Lir-Moraath (Otchłańskie Rubieże)

    • Terytoria zdeformowane przez magię Otchłani. Zakazane i przerażające.

    • Rząd: Żaden. Rządzą Zjawy, Pustkowcy i Posłańcy Otchłani.


🐉 Bestiariusz Ecliptica

Nazwa Pochodzenie Opis
Yll’viran Lir-Moraath Gigantyczny pasożyt wielowymiarowy, pojawia się jako zmienny cień. Przenika sny i żywi się strachem.
Ferruskaryon Marnoss Metaliczna bestia stworzona przez czarnoksiężników. Zjada magię i przerabia ją na śmiercionośną energię.
Fugawen Cyrillan Imperium Duch powietrza w formie błękitnego, kobiecego ogara z sześcioma skrzydłami. Wzywany do śledzenia kłamców.
Dredmir Otchłań Latający horror złożony z oczu i macek. Wprowadza obłęd i bezsenność. Przechodzi przez ściany.
Verminghost Valt’Hir Niegdyś ludzie, teraz zdegenerowane duchy zbudowane z popiołu, kości i wspomnień. Przechodzą przez ogień.
Zdradzony Herald Orr’Thael Podwodny upiór, który wywołuje burze – legendarny zwiastun końca pokoleń.

📖 Lore – Kluczowe Mitologie i Legendy

🌌 Prarozdarcie

  • Przed milionami lat światy były jednym. Pod wpływem boskiej wojny świat rozszczepił się na cztery płaszczyzny: Ciało, Cień, Myśl i Otchłań.

  • Legendy mówią, że ten rozłam był konieczny, by zamknąć "Coś, Co Przyszło Zza Ekranu Rzeczywistości".

🔮 Proroctwa Dzieci Światła

  • Zwiastują, że nadejdzie „Piąty Przebudzony”, istota zdolna scalić światy i zakończyć cykl degeneracji – albo całkowicie je unicestwić.

  • Przeznaczeni są strażnikami tej ścieżki – ale nie wiedzą, czy są jej wybawieniem, czy zagładą.

🗡️ Artefakty

  • Zeroth Codex – Zwoje spisane przed Prarozdarciem, zawierające pierwotne języki tworzenia. Odczytanie jednego słowa może zmienić rzeczywistość.

  • Maska Szeptów – Przedmiot, który po założeniu pozwala słyszeć myśli bogów – ale każdy użytkownik w końcu słyszy tylko jeden głos: Otchłań.

  • Kryształ Euforyczny – Starożytna relikwia z Val’tHir. Umożliwia zamrożenie czasu na kilka oddechów, ale tylko raz na każde życie.


Ecliptica: 

Sezon 1 to historia upadku porządku i narodzin nowego Przeznaczenia – opowieść o zdradzie, magii, nadciągającej wojnie i istotach spoza rzeczywistości.
Ton: Mroczny, niejednoznaczny moralnie, z przerażającą, ale też poetycką stylistyką.


🕯️ Sezon 1: 

Odcinek 1: Whispers Beneath the Sky

Kallista Halcros dowodzi ekspedycją Przeznaczonych do zrujnowanego miasta Aethermor. Znajdują tam fragment Zeroth Codex – który zaczyna przemawiać szeptami do każdego, kto go dotknie. W tle: pierwszy raz pojawia się Hezruuk.

Odcinek 2: The Dream That Screamed

Benedict Wytherfall wskrzesza martwe dziecko ze snu proroczki – a przy okazji ściąga do rzeczywistości cząstkę Otchłani. Tessera buduje magiczne lustro do komunikacji z duchami dawnych bogów. W Cyrillan Imperium dochodzi do sabotażu.

Odcinek 3: A Crown in Shadow

Król Ecliptica zostaje zaatakowany przez własnych doradców. Luxaroth staje się nowym „Regentem Zewnętrznego Światła”, a jego ciało ulega przemianie. Na jego rozkaz – otwarte zostają Bramoroje (portale między światami).

Odcinek 4: Flesh of Gears

Zdradzeni przez czas, niektórzy Przeznaczeni trafiają do Marnoss, gdzie są zmuszani do udziału w brutalnych rytuałach mechanizacji ciała. Drakros Durnok spotyka Zypharę Krie – jego dawną ukochaną, teraz w postaci maszynerii wojennej.

Odcinek 5: Salt and Sacrifice

Orr’Thael zostaje zaatakowane przez zmutowane wodne abominacje. Syrena Xalura dowiaduje się, że ocean ma nowego właściciela – boga, który powstał z ofiary miliona dusz.

Odcinek 6: The Abyss Is Not Empty

Fragment rzeczywistości zapada się podczas rytuału w Feldariath. Arcanus Nihil zostaje opętany przez głos spoza wszelkich wymiarów. Kallista staje przed wizją: czy poświęcić świat, by go uratować?

Odcinek 7: The Hollow Throne

Król Ecliptica umiera – a jego ciało znika. Tajemnicza istota w czarnej masce (Hezruuk?) pojawia się w Sali Tronowej. Otwarty Krąg ujawnia, że zna prawdę o Prarozdarciu… ale ją ukrywał.

Odcinek 8: Fifth Light Falls

Proroczy Piąty Przebudzony okazuje się być... kimś niespodziewanym. Magia Otchłani pochłania pół kontynentu. Wszystkie frakcje muszą zdecydować: zjednoczyć się – czy zginąć osobno.

Odcinek 9: The Weight of What Remains

Pozostali przy życiu Przeznaczeni wyruszają do Lir-Moraath. Spotykają tam same echa rzeczywistości. Benedict popełnia niewyobrażalne przestępstwo, by zatrzymać Rozwarstwienie.

Odcinek 10 (finał): When Worlds End, Begin Again

Kallista staje naprzeciw własnej przyszłości. Luxaroth i Zyphara łączą siły z Otchłanią. Świat Ecliptica... nie kończy się. Ale staje się kimś innym.


🎭 Główne wątki Sezonu 1:

  • Upadek monarchii i rozpad politycznego porządku.

  • Rozszczepienie magii: magia Otchłani zaczyna dominować nad innymi nurtami.

  • Pojawienie się Hezruuka – tajemniczego bytu spoza znanego świata.

  • Rozbicie Przeznaczonych – frakcja bohaterów traci spójność i dzieli się.

  • Piąty Przebudzony – nie wiadomo, czy wybawiciel, czy niszczyciel.

  • Zeroth Codex jako klucz do boskiej prawdy… i obłędu.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .