Przejdź do głównej zawartości

Dziedziczka Rozdarcia


Świat: Lirenn



Lirenn to świat podzielony między dwa starożytne mocarstwa:


  • Velthar – Królestwo Cienia: pełne mrocznych, nieśmiertelnych istot zwanych Veyari, żyjących w cieniu pradawnej magii. Rządzi nim Król Nocy, półbóg związany z mocą śmierci i sekretami.
  • Aurevia – Królestwo Gwiazd: kraina światła, zamieszkana przez ludzi, czarodziejki i niebiańskie byty zwane Solari. Królową jest młoda władczyni, która skrywa zakazaną moc.



Między nimi od wieków trwa Zimny Sojusz – kruchy pokój, który może się rozpaść w każdej chwili.





Magia:



  • Magia dzieli się na Gwiezdną (jasną) i Cienistą (mroczną). Obie są częścią pradawnej mocy zniszczonego Trzeciego Królestwa, które kiedyś łączyło oba światy.
  • Są też Zaklinacze Krwi – wyjęci spod prawa użytkownicy starożytnej magii z czasów, gdy bogowie chodzili po ziemi.






Fabuła:



Alira, potomkini zakazanego rodu łączącego obie rasy (Veyari i ludzi), zostaje wysłana jako zakładniczka na dwór Króla Nocy, by przypieczętować rozejm. W rzeczywistości ma jeden cel – zabić króla i zakończyć wieczną noc.


Król Nocy – Kaelen Veyr – wie, kim jest Alira, ale z niewiadomych powodów pozwala jej żyć, a nawet szkoli ją w sztuce walki cieni. Ich relacja zmienia się z wrogości w pełen napięcia sojusz… i coś więcej.


Tymczasem starożytna moc budzi się na nowo, a prawdziwe zagrożenie może nadejść nie z jednej ze stron… lecz z głębin Zniszczonego Królestwa.





Motywy romantasy:



  • Enemies to lovers (wrogowie zmuszeni do współpracy)
  • Zakazane moce i tożsamości
  • Slow burn romance
  • Magiczna akademia i trening
  • Intrygi dworskie i zdrady
  • Konflikt światła i ciemności

Główna Obsada


1. Alira Veylen – Półkrólowa Pęknięcia



  • Wiek: 19
  • Pochodzenie: Córka z zakazanego sojuszu między królową Aurevii i królem Veltharu
  • Magia: Naczynie Elar – łączy Luxen i Umbren, ale jej moc jest niestabilna i nieokiełznana
  • Frakcje: Obserwowana przez Zakon Gwiezdnego Płomienia i Krąg Wiecznego Mroku – obie strony chcą ją kontrolować




Charakter:



  • Inteligentna, bystra, uparta – ale pełna niepokoju, bo nie wie, gdzie należy
  • Nosi ciężar bycia „symbolem pokoju”, choć sama pragnie wyboru
  • Od dziecka ukrywana, wychowywana w neutralnym klasztorze
  • Walczy z pokusą magii chaosu – słyszy głosy bogów z Rozdarcia




Cel:

 Zrozumieć własną moc i uwolnić się spod kontroli obu królestw, odnaleźć prawdę o przeszłości rodziców






2. Kaelen Veyr – Król Cienia, Ostatni Syn Mroku



  • Wiek: wygląda na ~27, ale żyje od 300 lat
  • Pochodzenie: Władca Veltharu, półbóg z rodu Veyari
  • Magia: Umbren w czystej formie – jego cień może się oddzielać i walczyć niezależnie
  • Frakcje: Krąg Wiecznego Mroku, Ostrza Cienia, ukryta więź z Zaklinaczami Krwi




Charakter:



  • Wyniosły, lodowato opanowany, ale nosi w sobie głęboki smutek
  • Obserwuje świat z dystansem – dla niego czas płynie inaczej
  • Ma słabość do Aliry – nie jako broni, lecz jako osoby, która przypomina mu jego ludzkie początki
  • Zmaga się z buntem Veyari, którzy chcą powrotu starego porządku




Cel:

 Utrzymać Velthar przed upadkiem, a jednocześnie nie dopuścić do przebudzenia bogów cienia






3. Cerys Elan’ra – Dziedziczka Gwiezdnego Płomienia



  • Wiek: 20
  • Pochodzenie: Arystokratka z rodu Elan’ra, wybranka Zakonu Luxen
  • Magia: Światło formowane w broń i barierę – potrafi tworzyć „ostrze duszy”, które odbija intencje
  • Frakcje: Oficjalnie lojalna Zakonu Gwiezdnego Płomienia, ale podważa jego metody




Charakter:



  • Dumna, szlachetna, początkowo nieufna wobec Aliry i Kaelena
  • Sercem idealistka, rozczarowana systemem, w którym się wychowała
  • Walczy o kontrolę nad swoją mocą i emocjami – szczególnie gniewem
  • Z czasem zaczyna rozumieć, że światło bez cienia jest puste




Cel:

 Oczyścić własne dziedzictwo z win przodków i odnaleźć nową drogę dla Zakonu






4. Tairen Duskbane – Mistrz Ostrzy Cienia



  • Wiek: 24
  • Pochodzenie: Dziecko z niższych dzielnic Deth’Varanu, sam nauczył się przetrwania i magii walki
  • Magia: Cień jako ostrze – jego ciało może zniknąć w cieniu, poruszać się między światłami
  • Frakcje: Dowódca Ostrzy Cienia – bezwzględnie lojalny Kaelenowi, ale ma własne motywy




Charakter:



  • Milczący, lojalny, brutalnie skuteczny – ale skrycie marzy o innym życiu
  • Ma osobistą przeszłość związaną z Rozdarciem – jego siostra została tam pochłonięta
  • Jest rozdartym wojownikiem – ceni cześć, ale służy ciemności




Cel:

 Ochronić Kaelena przed zdradą Veyari i… ocalić Alirę, choć nie wie dlaczego






5. Sirae Vaelthorn – Złota Ręka Konklawe



  • Wiek: 40+ (wygląda na 30 dzięki rytuałom)
  • Pochodzenie: Arcymagini Konklawe, mentorka Cerys
  • Magia: Manipulacja pamięcią i emocją – potrafi „wszczepiać lojalność”
  • Frakcje: Najwyższa rada Konklawe, powiązana z Dziećmi Solari




Charakter:



  • Perfekcyjnie chłodna, charyzmatyczna i wyrachowana
  • Wierzy w czystość Luxen – gotowa poświęcić Alirę w imię „wyższej harmonii”
  • Jej prawdziwy cel to przywrócenie boskiego światła, nawet kosztem świata




Cel:

 Odrodzić Aurevię jako królestwo światłości, oczyszczone z chaosu i cienia






6. Kalenna Veyr – Córka Cienia, Zaginiona Dziedziczka



  • Wiek: ~22
  • Pochodzenie: Prawowita następczyni rodu Veyari, zaginęła jako dziecko
  • Magia: Dziedziczka rytuałów krwi – może manipulować życiem i śmiercią
  • Frakcje: Ukryta przywódczyni Krwi Dziedzictwa – dąży do przebudzenia bogów




Charakter:



  • Charyzmatyczna, piękna, obłąkana ideą odbudowy Trzeciego Królestwa
  • Dawniej przyjaciółka Aliry (gdy były dziećmi), teraz jej cień i odbicie
  • Wierzy, że świat musi zginąć, by narodził się nowy




Cel:

 Rozbić Pieczęcie, wprowadzić nowy porządek pod panowaniem zapomnianych bogów

SYSTEM MAGII: ZAKON DWU ENERGII




Dwa źródła magii:



  1. Magia Gwiezdna (Luxen) – pochodzi z nieba, światła i porządku. Używana głównie w Aurevii.
  2. Magia Cienia (Umbren) – pochodzi z głębin ziemi, nocy i chaosu. Używana w Veltharze.



Obie są niedoskonałymi połowami pradawnej mocy zwanej Elar, która została rozbita podczas Wielkiego Rozdarcia. Tylko istoty związane z dawnymi bogami mogą używać pełni magii.





Rodzaje magii w systemie:




1. Magia Gwiezdna (Luxen):



  • Światłodzierżcy – tworzą ostrza, tarcze i zbroje z czystego światła.
  • Pieśniarki Sfer – uzdrowicielki, które używają dźwięku do leczenia i ochrony.
  • Władcy Pamięci – potrafią przywracać wspomnienia lub je wymazywać (ryzykowne i zakazane).
  • Magia Zaklinania – wzmacnianie przedmiotów i miejsc światłem.




2. Magia Cienia (Umbren):



  • Cienioksięża – kontrolują cień, tworzą iluzje i pułapki umysłowe.
  • Duszwędrowcy – mogą opuścić ciało i podróżować w świecie duchów.
  • Krwawi Prorocy – widzą przyszłość przez rytuały z ofiarą krwi (zakazana szkoła).
  • Zaklinanie Cienia – tworzenie paktów z mrocznymi bytami.






3. Magia Elar – Pierwotna / Zakazana:



  • Występuje tylko u wybranych (np. Alira, bogowie, Vaerion)
  • Pozwala łączyć światło i cień, ale grozi utratą duszy
  • Może zmieniać rzeczywistość, leczyć śmiertelne rany, wskrzeszać zmarłych
  • Wymaga wewnętrznej równowagi – inaczej użytkownik zostaje pochłonięty






ZASADY MAGII:



  1. Koszt za moc:
    • Magia wymaga siły życiowej, emocji lub krwi. Im silniejsza emocja, tym potężniejsze zaklęcie.

  2. Równowaga:
    • Nie można używać Luxen i Umbren jednocześnie, chyba że jest się „Naczyniem Elar” (np. Alira).

  3. Dziedziczenie:
    • Magia dziedziczona jest przez pokolenia – ale czasem rodzą się „dzikie źródła” bez przodków magicznych.

  4. Więzi magiczne (Bondy):
    • Można związać się duszą z innym magiem – daje to dostęp do ich mocy, ale wiąże też emocjonalnie.


Unikalne aspekty:



  • Mroczne Pieczęcie: Artefakty, które zamykają części Trzeciego Królestwa – otwarcie ich przywraca dawną magię, ale osłabia granicę między życiem a śmiercią.
  • Gwiezdne Ostrza / Cieniowe Ostrza: Broń magiczna aktywna tylko dla wybranych – zależna od moralności użytkownika.


FRONT ŚWIATŁA – FRANKCJE AUREVII




1. Zakon Gwiezdnego Płomienia



  • Elitarna organizacja czarodziejek i wojowników Luxen
  • Przysięgli bronić świata przed powrotem magii cienia
  • Symbol: złoty feniks na tle gwiazd
  • Motyw: Porządek, poświęcenie, tajemnice
  • Cerys jest szkolona przez nich, ale kwestionuje ich metody






2. Konklawe Niebiańskich Tronów



  • Rada szlachty, kapłanów i magów rządzących Aurevią zza kulis
  • Oficjalnie doradzają królowej, nieoficjalnie ją kontrolują
  • Symbol: korona z gwiezdnych odłamków
  • Motyw: Manipulacja, tradycja, polityka
  • Sirae Vaelthorn ma silne wpływy w tej frakcji






3. Dzieci Solari



  • Fanatyczni wyznawcy „czystego światła” – chcą eksterminacji wszystkich istot cienia
  • Uważają Alirę za abominację
  • Symbol: miecz przebijający czarne słońce
  • Motyw: Fanatyzm, czystość, nienawiść
  • Działają potajemnie wewnątrz Konklawe






FRONT CIENIA – FRAKCJE VELTHARU




4. Krąg Wiecznego Mroku



  • Starożytni doradcy Kaelena – nieśmiertelni Veyari
  • Strażnicy pradawnych sekretów magii Umbren
  • Symbol: spirala z czarnych piór
  • Motyw: Wiedza, nieśmiertelność, kontrola
  • Przeciwni sojuszowi z ludźmi, próbują sterować królem






5. Ostrza Cienia



  • Elitarna gwardia, lojalna tylko wobec Kaelena
  • Zbierają informacje, prowadzą skrytobójstwa
  • Symbol: zakrzywiony sztylet na tle księżyca
  • Motyw: Honor, lojalność, tajemnica
  • Tairen Duskbane jest ich dowódcą






6. Krew Dziedzictwa



  • Radykalna grupa Veyari, która chce przywrócenia Trzeciego Królestwa
  • Wierzą, że dawni bogowie powinni wrócić – nawet kosztem świata
  • Symbol: pęknięta korona i krwawa ręka
  • Motyw: Rewolta, kult, przebudzenie
  • Ich przywódczynią może być zaginiona Kalenna Veyr






NIEZALEŻNI / STAROŻYTNI




7. Strażnicy Rozdarcia



  • Tylko garstka pozostała – pilnują ruin Trzeciego Królestwa
  • Uważani za szaleńców lub legendę
  • Symbol: zegar bez wskazówek
  • Motyw: Równowaga, ofiara, zapomnienie
  • Eranth Veylen (ojciec Aliry) był jednym z nich






8. Kręgi Zaklinaczy Krwi

 

(zakazana frakcja)



  • Używają zakazanych rytuałów, by sięgać po moc Elar
  • Pogardzani przez oba królestwa
  • Symbol: trzy krople krwi w kole
  • Motyw: Chaos, nieśmiertelność, przekroczenie granic
  • Ich obecność rośnie – ktoś ich prowadzi z cienia


ŚWIAT: LIRENN



Podzielony na trzy wielkie regiony:


  1. Aurevia (Królestwo Światła)
  2. Velthar (Królestwo Cienia)
  3. Ruiny Trzeciego Królestwa / Ziemie Rozdarcia (strefa magicznego chaosu)






1. AUREVIA – Królestwo Gwiazd i Światła




Geografia:



  • Złote równiny, góry z kryształowych minerałów, jeziora odbijające światło księżyca jak lustra
  • Stolica: Cael’Luminar – miasto zbudowane na wiszących tarasach światła
  • Święte miejsce: Góra Iluna – miejsce objawienia się światła Solari




Polityka:



  • Rządzi Królowa Liraen – młoda, ale kontrolowana przez Konklawe
  • Frakcje wpływu: Zakon Gwiezdnego Płomienia, Konklawe, Dzieci Solari
  • System: monarchia teokratyczna z silnym wpływem religii




Społeczeństwo:



  • Społeczeństwo kastowe: na szczycie magowie Luxen i szlachta
  • Półkrwi i niemagiczni żyją na obrzeżach, często dyskryminowani
  • Magia traktowana jako dar od bogów




Religia:



  • Kult Solari – niebiańskich bytów z gwiazd
  • Główne cnoty: czystość, poświęcenie, światłość duszy
  • Świątynie pełnią funkcję szkół i sądów






2. VELTHAR – Królestwo Cienia




Geografia:



  • Mglisty krajobraz, lasy z czarnych drzew, jeziora bez dna, góry z obsydianu
  • Stolica: Deth’Varan – miasto wydrążone w klifie pod czarnym księżycem
  • Święte miejsce: Studnia Cienia – źródło pradawnej magii Umbren




Polityka:



  • Rządzi Król Kaelen Veyr, półbóg cienia
  • Rada Kręgu Wiecznego Mroku i gwardia Ostrzy Cienia pełnią funkcje doradcze i wykonawcze
  • System: monarchia autokratyczna, ale z szacunkiem dla wiedzy




Społeczeństwo:



  • Społeczność hierarchiczna, ale nie kastowa – ceniona jest siła i magia
  • Nieśmiertelni (Veyari) dominują, ale nie zawsze są wrogami śmiertelnych
  • Magia to nie dar – to narzędzie i broń




Religia:



  • Kulty przodków i tzw. Prawdziwych Cieni – półbogów, którzy oddali się magii
  • Brak jednej religii – zamiast tego filozofia cienia jako poznania prawdy






3. ZIEMIE ROZDARCIA – Ruiny Trzeciego Królestwa




Geografia:



  • Nienaturalnie zdeformowany krajobraz: lewitujące ruiny, magiczne burze, pustkowia pokryte magicznym pyłem
  • Centrum: Miasto-Bramy Lir’thael – dawne serce magii Elar
  • Tu znajduje się większość Pieczęci i reliktów bogów




Polityka:



  • Brak formalnej władzy – teren niezamieszkany lub okupowany przez frakcje ekstremistów
  • Działają tam Krew Dziedzictwa, Zaklinacze Krwi, Strażnicy Rozdarcia
  • Miejsce tajnych wypraw z obu królestw




Społeczeństwo:



  • Nieliczni pustelnicy, renegaci, badacze
  • Życie tam grozi obłędem lub mutacją przez niestabilną magię




Religia / Mitologia:



  • Uważa się, że Vaerion – Płonący Król i inni bogowie zostali tam uwięzieni
  • Magiczne burze to według wierzeń ich gniew






Międzyregionowe relacje:



  • Zimny Sojusz: oficjalny pokój między Aurevią i Veltharem, ale naruszany przez tajne misje, porwania, ataki religijnych fanatyków
  • Alira to „żywy symbol” przymierza, ale też katalizator nowego konfliktu
  • Coraz więcej wypraw w Ziemie Rozdarcia – obie strony próbują zdobyć relikty i odzyskać dawną moc


BESTIE ŚWIATŁA (AUREVIA)




1. Aelaryn – Skrzydlate Lwy Słoneczne



  • Wygląd: Lwy o piórach zamiast grzywy, świecących oczach i skrzydłach z kryształowego światła
  • Zachowanie: Łagodne wobec czystych dusz, brutalne wobec złych intencji
  • Zdolności: Leczenie światłem, przeganianie cienia
  • Symbolika: Ochrona, nadzieja, królewskość
  • Słabość: Ciemność – w mroku ich skrzydła kamienieją






2. Venari – Błyskoszpony



  • Wygląd: Jeleniokształtne stworzenia z rogami w kształcie piorunów
  • Zachowanie: Płochliwe, szybkie, zwiastuny zmiany
  • Zdolności: Potrafią teleportować się z błyskiem światła
  • Symbolika: Los, przeznaczenie
  • Słabość: Zatrzymują się w absolutnej ciszy – są uzależnione od dźwięków






BESTIE CIENIA (VELTHAR)




3. Noxwyrmy



  • Wygląd: Węże wielkości koni z ciałem z dymu i oczyma jak rozżarzone węgle
  • Zachowanie: Polują w stadach, niewidzialne w cieniu
  • Zdolności: Zasysają magię z ofiar, zostawiając je niezdolne do czarowania
  • Symbolika: Strach, utrata, głód
  • Słabość: Światło Luxen spala ich ciała






4. Cienioliry



  • Wygląd: Upiorne istoty przypominające ludzi z cieni, poruszają się z echem melodii
  • Zachowanie: Zwodzą ofiary, podszywają się pod bliskich
  • Zdolności: Tworzą halucynacje i iluzje emocjonalne
  • Symbolika: Żal, tęsknota, oszustwo
  • Słabość: Dźwięk własnego imienia – ujawnia ich prawdziwą formę






BESTIE CHAOSU (ZIEMIE ROZDARCIA)




5. Vael’kin – Potomkowie Bogów



  • Wygląd: Humanoidalne istoty o sześcioramiennych ciałach i pulsującym wnętrzu z czystej magii
  • Zachowanie: Dzikie, ale czasem prorocze – potrafią mówić ludzkim głosem
  • Zdolności: Przekształcanie rzeczywistości w promieniu kilku kroków
  • Symbolika: Przebudzenie, zniszczenie, wieczność
  • Słabość: Ich ciała nie mogą istnieć zbyt długo poza Rozdarciem – rozpadają się






6. Ilmarethi – Zaklęte Drzewa Krwi



  • Wygląd: Drzewa z ludzkimi twarzami, soki czerwone jak krew
  • Zachowanie: Kuszą głosami zmarłych, paraliżują wspomnieniami
  • Zdolności: Uwięzienie duszy, złudzenie życia wiecznego
  • Symbolika: Zapomnienie, pokusa, klątwa
  • Słabość: Ostrza z gwiezdnego srebra rozcinają ich korzenie bez magii






DODATKOWO: ISTOTY UNIKALNE / LEGENDARNE




7. Ostatni Serafin – Elarian



  • Jedyny znany ocalały ze starożytnej rasy stworzonej z czystej magii Elar
  • Strzeże Pieczęci Trzeciego Królestwa
  • Może przybrać dowolną formę – jego prawdziwy wygląd jest nieznany
  • Mówi tylko w snach tych, którzy noszą w sobie Luxen i Umbren



SEZON 1: 



ODCINEK 1: „Dziecko między światami”



  • Motyw: Tożsamość
  • Alira opuszcza klasztor i zostaje przywieziona do Cael’Luminar.
  • Pierwsze napięcia między frakcjami – Konklawe i Zakon chcą kontrolować jej edukację.
  • W świątyni widzi pierwszą wizję – Rozdarcie ją wzywa.






ODCINEK 2: „Cień na Tronach”



  • Motyw: Lojalność
  • Kaelen dowiaduje się, że Alira wróciła do świata. Wysyła Tairena z misją obserwacji.
  • Alira spotyka Cerys – ich relacja zaczyna się od rywalizacji.
  • W Veltharze pojawiają się znaki przebudzenia starożytnych Veyari.






ODCINEK 3: „Gwiezdne Ostrze”



  • Motyw: Dziedzictwo
  • Cerys rozpoczyna trening z Alirą – nieufność miesza się z fascynacją.
  • Sirae przeprowadza rytuał, by „przebudzić” Luxen w Alirze – coś idzie nie tak.
  • Tairen zbliża się do Aliry pod przykrywką ochroniarza.






ODCINEK 4: „Echo Cienia”



  • Motyw: Bliskość i zdrada
  • Alira poznaje Tairena – zaczyna mu ufać, nie wiedząc, kim jest.
  • Pierwszy atak Cieniolirów w Aurevii – ktoś je przyzwał.
  • Kaelen ogląda wszystko przez zaklętą taflę z obsydianu.






ODCINEK 5: „Zakazane Imię”



  • Motyw: Przeszłość
  • Alira zaczyna mieć sny z Kaleną – wspomnienia dzieciństwa wracają.
  • Tajemnica rodziców Aliry wychodzi na jaw – pierwsze poważne załamanie.
  • Kaelen rusza osobiście do Rozdarcia – coś się tam budzi.






ODCINEK 6: „Wzgórze Pieczęci”



  • Motyw: Przeznaczenie
  • Bohaterowie trafiają do ruin w Ziemiach Rozdarcia.
  • Spotkanie z Elarianem – pierwsze starcie z magią Elar.
  • Alira odczuwa przebudzenie własnej mocy – prawie niszczy Cerys.






ODCINEK 7: „Krew Dziedzictwa”



  • Motyw: Bunt
  • Kalenna ujawnia się jako przywódczyni kultu, który próbuje zburzyć Pieczęcie.
  • Kaelen staje twarzą w twarz z siostrą – ich rozmowa kończy się bitwą.
  • Alira, rozdarta, zaczyna czuć więź z Kaelenem.






ODCINEK 8: „Taniec Ognia i Mroku”



  • Motyw: Pożądanie i nieufność
  • Alira i Kaelen zostają zmuszeni do współpracy podczas szturmu na Ziemie Rozdarcia.
  • Pierwszy pocałunek, ale też moment zdrady – Kaelen oszukuje ją, by zyskać dostęp do Pieczęci.
  • Cerys zrywa z Konklawe.






ODCINEK 9: „Zdrada w blasku Luxen”



  • Motyw: Manipulacja
  • Sirae próbuje przejąć kontrolę nad Alirą zaklęciem lojalności – kończy się to konfrontacją
  • Tairen wybiera stronę Aliry, zdradzając Velthar.
  • Konklawe ujawnia plan zabicia Kaelena jako „zmazy”.






ODCINEK 10: „Trzy Królestwa, Jedna Krew”



  • Motyw: Sojusz
  • Alira, Kaelen, Cerys i Tairen łączą siły, by powstrzymać rozpad Pieczęci.
  • Prorocza wizja Elariana – ktoś z nich będzie musiał umrzeć, by ocalić świat.
  • Alira dowiaduje się, że jej ciało zaczyna się przemieniać – magia Elar ją zjada.






ODCINEK 11: „Głos Bogów”



  • Motyw: Ofiara
  • Kalenna aktywuje Pieczęć – pojawiają się zniekształcone boskie istoty.
  • Tairen zostaje ranny, Cerys oddaje część swego światła, by go uratować.
  • Kaelen zamyka Alirę w kryształowym więzieniu, chcąc ją ochronić – ale zdradza ją w oczach innych.






ODCINEK 12: „Dziedziczka Rozdarcia”



  • Motyw: Wybór
  • Alira uwalnia się i przejmuje pełnię swojej mocy – ale odrzuca ją, wybierając człowieczeństwo.
  • Kaelen zostaje śmiertelnie ranny w walce z Elarionem-chaosem.
  • Alira ratuje świat, ale rozbija Pieczęć – Rozdarcie istnieje dalej, a ona zostaje jego strażniczką.
  • Finał: Alira stoi samotnie nad ruinami Lir’thael. Świat ocalony… ale nie bez strat.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .