馃彴 Kraj: Valkenra
馃椇 Region / Pochodzenie:
Valkenra to kraj wzniesiony na ruinach pradawnego imperium, kt贸rego pa艂ace zosta艂y stopione w jedn膮 gigantyczn膮, ognist膮 twierdz臋. Znajduje si臋 po艣r贸d ognistych szczelin i jezior lawy. Ca艂y region przypomina 偶yj膮cy organizm — czas p艂ynie tu inaczej dla ka偶dego, kto przekroczy granic臋.
馃憫 Rz膮d i W艂adza:
Valkenra jest monarchi膮 z艂o偶on膮 z hierarchii Cienia i Ognia, gdzie rz膮dz膮 tzw. Spaleni Monarchowie, nie艣miertelni magowie, kt贸rzy utracili swoje cz艂owiecze艅stwo w imi臋 kontroli czasu i destrukcji. Ka偶dy z nich symbolizuje inny aspekt upadku: zdrad臋, ambicj臋, po偶膮danie i odkupienie.
⛪ Kultura i Religia:
Kult Wiecznego 呕aru – mieszka艅cy wierz膮, 偶e przez ogie艅 mo偶na osi膮gn膮膰 transcendencj臋. P艂omie艅 jest tu symbolem zar贸wno zniszczenia, jak i odrodzenia. Czas postrzegaj膮 jako spiral臋, gdzie przesz艂o艣膰 nie znika – ona si臋 spala i pozostaje popio艂em przysz艂o艣ci.
馃獎 Magia i Pot臋gi:
Magowie Valkenry 艂膮cz膮 czasowe deformacje z ogniem i emocjonaln膮 aur膮 – ich moce wzmacniaj膮 si臋 przez gniew, ambicj臋 lub strach. Ka偶dy z nich posiada znami臋 popio艂u – pi臋tno, kt贸re pozwala im kanalizowa膰 pot臋g臋 p艂on膮cego Nexusa.
⚔ Styl walki:
-
Kombinacja broni bia艂ej z energi膮 ognia/cienia, np. miecze przekszta艂caj膮ce si臋 w bicze, w艂贸cznie rozgrzewaj膮ce si臋 do czerwono艣ci, etc.
-
Walcz膮 w spos贸b widowiskowy, niemal baletowy – styl zainspirowany RWBY.
馃 Relacje z innymi:
Valkenra to kraj ekskomunikowanych – nie nale偶y do 偶adnego sojuszu. Wielu uwa偶a ich za zagro偶enie, inni za uosobienie prawdy o czasie: 偶e wszystko przemija w ogniu.
馃敟 Sephira Kael, C贸rka P艂omienia
馃К Rasa: Zmieniona przez Nexusowy ogie艅 (dawniej cz艂owiek)
馃幁 Osobowo艣膰:
Opanowana, ale wewn臋trznie targana nieustannym konfliktem mi臋dzy tym, kim by艂a – a czym si臋 sta艂a. Obdarzona tragiczn膮 m膮dro艣ci膮 i niemal arystokratycznym spokojem, lecz w walce pokazuje brutaln膮 precyzj臋 i emocjonaln膮 si艂臋. Wierzy, 偶e przez cierpienie mo偶na osi膮gn膮膰 prawd臋.
馃挃 Historia:
W m艂odo艣ci by艂a uczennic膮 Akademii Invicta – szko艂y Nexurologii i Sztuk Walki. Podczas jednego z rytua艂贸w poch艂on臋艂a fragment Spalonego Nexusa, co mia艂o j膮 zabi膰. Prze偶y艂a – lecz zap艂aci艂a cen臋. Jej cia艂o si臋 zmieni艂o, a umys艂 zyska艂 dost臋p do wykrzywionego wymiaru czasu. Uciek艂a z Akademii, zdradzona przez swoich nauczycieli. Teraz niesie ogie艅 zemsty i odkupienia.
馃幃 Umiej臋tno艣ci (pe艂niejsze opisy):
馃敟 Pasywna – Pi臋tno Popio艂u:
Sephira oznacza wrog贸w trafionych zdolno艣ciami na 6 sek. Pi臋tno wyd艂u偶a ich cooldowny o 10/15/20%, a ich ruchy wydaj膮 si臋 "rozci膮ga膰" – ka偶dy dash/trick ma minimalne op贸藕nienie. Efekt ten mo偶e si臋 stackowa膰 2x.
馃挜 Q – 呕ar Upadku
Rzuca Ashriven jak biczem w przeciwnika (skillshot – 艣redni zasi臋g).
Zadaje obra偶enia od ognia.
Je艣li cel ma Pi臋tno, wybucha po 2 sek. zadaj膮c dodatkowe obra偶enia magiczne i op贸藕niaj膮c jego nast臋pn膮 zdolno艣膰 o 1,5 sek.
馃┌ W – Taniec 呕aru
Przeskok w wybranym kierunku. Tam, gdzie przeleci, zostawia smug臋 ognia.
Po sekundzie ogie艅 eksploduje, zadaj膮c obra偶enia obszarowe i zostawiaj膮c wrog贸w z minimalnym "lagiem czasu" (mikrostun – 0.3 sek).
Je艣li przeskoczy przez wroga, Sephira zyskuje tarcz臋 (20% max HP na 3 sek).
馃Ж E – Oczyszczenie P艂omieniem
Sephira spala wszystkie Pi臋tna Popio艂u z przeciwnik贸w.
Za ka偶dy zniszczony znacznik odzyskuje 5% many i zwi臋ksza moc kolejnego ataku/zdolno艣ci.
Nast臋pny atak przebija wszystkie tarcze, zadaj膮c obra偶enia zale偶ne od brakuj膮cego czasu wroga (im wi臋cej CD mu zosta艂o, tym wi臋kszy damage).
馃憫 R – Korona Spopielonych
Sephira unosi si臋 w powietrzu – przez 6 sekund staje si臋 Awatarem Ognia Nexusa.
-
Otrzymuje +30% szybko艣ci poruszania
-
Wszystkie jej ataki maj膮 splash (obszar)
-
Ka偶dy wr贸g w pobli偶u automatycznie otrzymuje Pi臋tno Popio艂u co 2 sekundy
-
Przeciwnicy nie mog膮 zyska膰 nowych buff贸w ani reset贸w – czas wok贸艂 nich si臋 rozci膮ga (wizja si臋 "rozmywa", ekran lekko faluj膮cy)
馃Д Sk贸rki (Skins)
-
"Cesarzowa Popio艂贸w" – klasyczny, czerwono-z艂oty str贸j z elementami przypominaj膮cymi smocze 艂uski i koron臋 z p艂omieni
-
"Cyber 呕ar" (Cyberpunk) – neonowa Sephira z chromowanymi p艂omieniami i glitchuj膮cym Ashrivenem
-
"Kitsune Ognia" (inspirowane Japoni膮) – maska lisa, p艂omienie w formie ogona, kimono z ogniem
-
"Wied藕ma Spalonych Las贸w" – czarownica stylizowana na las p艂on膮cy 偶ywcem – popi贸艂 pada non-stop
-
"ShadowFall Sephira" (RWBY x-mashup) – inspirowana Cinder, ale z fioletowym ogniem i p贸艂mask膮
"Cesarzowa Popio艂贸w" – klasyczny, czerwono-z艂oty str贸j z elementami przypominaj膮cymi smocze 艂uski i koron臋 z p艂omieni
"Cyber 呕ar" (Cyberpunk) – neonowa Sephira z chromowanymi p艂omieniami i glitchuj膮cym Ashrivenem
"Kitsune Ognia" (inspirowane Japoni膮) – maska lisa, p艂omienie w formie ogona, kimono z ogniem
"Wied藕ma Spalonych Las贸w" – czarownica stylizowana na las p艂on膮cy 偶ywcem – popi贸艂 pada non-stop
"ShadowFall Sephira" (RWBY x-mashup) – inspirowana Cinder, ale z fioletowym ogniem i p贸艂mask膮
馃 Azker, Upad艂y Mentor
馃К Rasa: P贸艂-Cz艂owiek / P贸艂-Upi贸r
馃幁 Osobowo艣膰:
Cichy, melancholijny. Przypomina w臋drownego mnicha. Kiedy艣 by艂 postaci膮 pe艂n膮 pasji i wiary – teraz pozosta艂a z niego tylko pusta skorupa, kt贸ra nadal wiernie towarzyszy Sephirze. Zawsze stoi w cieniu, ale jego moc objawia si臋, gdy jest najbardziej potrzebna.
馃挃 Historia:
By艂y mistrz Nexusu. Pr贸bowa艂 zako艅czy膰 jego wp艂yw na 艣wiat – ale sam zosta艂 nim zmieniony. Teraz jego cia艂o nie do ko艅ca nale偶y do niego. Jego prawa r臋ka to cie艅, kt贸ry 偶yje w艂asnym 偶yciem, a jego wspomnienia to plamy z przesz艂o艣ci. Sephira by艂a jego uczennic膮. Straci艂 j膮 – teraz pr贸buje j膮 chroni膰.
馃幃 Umiej臋tno艣ci (pe艂niejsze):
馃└ Pasywka – Mrok Po偶arcia
Z ka偶dym u偶yciem umiej臋tno艣ci Azkera, jego Cie艅 (r臋ka) staje si臋 silniejszy. Po 4 u偶yciach jego nast臋pny atak przenika czas – ignoruje zbroje i zadaje 100% true damage.
馃洝 Aura Zgliszczy
Otwiera kr膮g wok贸艂 siebie – przez 6 sek.
Sojusznicy wewn膮trz maj膮 odporno艣膰 na CC o 50%, ale otrzymuj膮 +15% wi臋cej obra偶e艅.
Dodatkowo Azker mo偶e "przej膮膰" na siebie jedno CC sojusznika (raz na u偶ycie).
⏪ Echo P艂omienia
Wybiera sojusznika – powtarza ostatni膮 umiej臋tno艣膰 tej osoby, bez koszt贸w, w jego imieniu.
(Cooldown: 20s, ale nie mo偶e powt贸rzy膰 Ulti)
Idealny do combos贸w z Sephir膮 – mo偶na drugi raz rzuci膰 np. Koron臋 Spopielonych lub Taniec 呕aru.
馃憗馃棬 Ulti – Cie艅 Czasu
Azker przyzywa w艂asny cie艅, kt贸ry przez 6 sek. walczy razem z nim, kopiuj膮c wszystkie ataki (nie umiej臋tno艣ci).
Dodatkowo, wszyscy przeciwnicy w pobli偶u otrzymuj膮 20% wi臋cej obra偶e艅 od Sephiry podczas dzia艂ania cienia.
馃Д Sk贸rki (Skins)
-
"Mnich Cieni" – szaty przypominaj膮ce buddyjskie, r臋ka z czystej czerni z wypalonymi runami
-
"Upi贸r Nexusa" – ca艂a twarz schowana, zbroja jak z p艂ynnego cienia, echo jego g艂osu
-
"Piekielny Komtur" (demoniczny) – przypomina demona rycerza z ognistym 艂a艅cuchem
-
"Runiczny Stra偶nik" (techno-runa) – jego cia艂o jest hologramem, a cie艅 – fragmentem AI
-
"Z艂amany Mentor" (cinematic inspired) – wygl膮da jak stary mistrz, w po艂owie spalony, z po艂amanym mieczem
"Mnich Cieni" – szaty przypominaj膮ce buddyjskie, r臋ka z czystej czerni z wypalonymi runami
"Upi贸r Nexusa" – ca艂a twarz schowana, zbroja jak z p艂ynnego cienia, echo jego g艂osu
"Piekielny Komtur" (demoniczny) – przypomina demona rycerza z ognistym 艂a艅cuchem
"Runiczny Stra偶nik" (techno-runa) – jego cia艂o jest hologramem, a cie艅 – fragmentem AI
"Z艂amany Mentor" (cinematic inspired) – wygl膮da jak stary mistrz, w po艂owie spalony, z po艂amanym mieczem
馃敟 ZAKON ZGLISZCZY (Ashborne Order)
Frakcja Sephiry i Azkera – dawni stra偶nicy Nexusu, teraz wypaleni przez jego moc. Przysi臋gli, 偶e ju偶 nigdy nie pozwol膮, by czas kontrolowa艂 艣wiat.
Cechy: ogie艅, popi贸艂, z艂amane przysi臋gi, runy czasu, kontrola nad cooldownami, kontratak.
馃晩️ 1. Vaelith, Pie艣niarka Pustki
Rola: Support / Enchanter
Rasa: Cz艂owiek, nosicielka "Ciszy Nexusu"
Opis:
Vaelith nie m贸wi. Jej g艂os zosta艂 zabrany przez Nexus, ale teraz 艣piewa milczeniem – harmoniczne echo, kt贸re przerywa rzeczywisto艣膰. Jej muzyka wzmacnia sprzymierze艅c贸w i rozk艂ada przeciwnik贸w od 艣rodka.
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasywka – Cisza Kr臋gu: Ka偶de u偶ycie umiej臋tno艣ci t艂umi umiej臋tno艣ci przeciwnik贸w w pobli偶u (mikro silence 0.3s).
-
Q – Echo Bezg艂osu: Rzuca melodi臋, kt贸ra albo leczy, albo zadaje obra偶enia – zale偶nie od celu.
-
W – Puls T艂a: Przez 3 sekundy tworzy pole, w kt贸rym wszyscy sojusznicy maj膮 skr贸cone CD o 20%.
-
E – Rozdarcie Nuty: Rozcina czas mi臋dzy dwoma przeciwnikami, zadaj膮c im obra偶enia i uniemo偶liwiaj膮c komunikacj臋 (niemo偶no艣膰 buffowania si臋 wzajemnie).
-
R – Hymn Zapomnienia: Globalna pie艣艅 – przeciwnicy na ca艂ej mapie maj膮 zamro偶one cooldowny na 3 sekundy. Sojusznicy zyskuj膮 przyspieszenie.
Pasywka – Cisza Kr臋gu: Ka偶de u偶ycie umiej臋tno艣ci t艂umi umiej臋tno艣ci przeciwnik贸w w pobli偶u (mikro silence 0.3s).
Q – Echo Bezg艂osu: Rzuca melodi臋, kt贸ra albo leczy, albo zadaje obra偶enia – zale偶nie od celu.
W – Puls T艂a: Przez 3 sekundy tworzy pole, w kt贸rym wszyscy sojusznicy maj膮 skr贸cone CD o 20%.
E – Rozdarcie Nuty: Rozcina czas mi臋dzy dwoma przeciwnikami, zadaj膮c im obra偶enia i uniemo偶liwiaj膮c komunikacj臋 (niemo偶no艣膰 buffowania si臋 wzajemnie).
R – Hymn Zapomnienia: Globalna pie艣艅 – przeciwnicy na ca艂ej mapie maj膮 zamro偶one cooldowny na 3 sekundy. Sojusznicy zyskuj膮 przyspieszenie.
馃幁 Skiny:
-
„Szept G艂臋bi” – jak pustelniczka z ciemnej wie偶y
-
„Neonowa Ballada” – DJ w techno-maseczce
-
„Pani Runicznego Lasu” – pie艣niarka z li艣ci i p艂ynnego z艂ota
馃悕 2. Kryxen, W膮偶 P臋tli
Rola: Assassin / Disruptor
Rasa: Przemieniony (z Nexusa i krwi potwora)
Opis:
Nie dzia艂a dla idei – tylko dla zabawy. Nexus wyplu艂 go, bo by艂 zbyt niestabilny. Teraz bawi si臋 czasem, 偶yciem, 艣mierci膮, a jego cia艂o ci膮gle si臋 zmienia.
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasyw – Spiralna Sk贸ra: Po ka偶dej zdolno艣ci zmienia jedn膮 ze swoich statystyk (pr臋dko艣膰, wampiryzm, zasi臋g).
-
Q – Skok Czasozmiji: Przeskakuje do celu, podw贸jne uderzenie (fizyczne i magiczne).
-
W – Zwijanie Linii: Odcina teren – na linii jego ruchu przeciwnicy nie mog膮 przej艣膰.
-
E – Trucizna Lustrzana: Odbija ostatni膮 umiej臋tno艣膰, jak膮 otrzyma艂 – ale zadaje j膮 celowi.
-
R – Rozpl膮tanie W臋z艂a: Kryxen dzieli si臋 na 3 echa – ka偶dy rzuca inn膮 zdolno艣膰. Po 4 sekundach si臋 scalaj膮.
Pasyw – Spiralna Sk贸ra: Po ka偶dej zdolno艣ci zmienia jedn膮 ze swoich statystyk (pr臋dko艣膰, wampiryzm, zasi臋g).
Q – Skok Czasozmiji: Przeskakuje do celu, podw贸jne uderzenie (fizyczne i magiczne).
W – Zwijanie Linii: Odcina teren – na linii jego ruchu przeciwnicy nie mog膮 przej艣膰.
E – Trucizna Lustrzana: Odbija ostatni膮 umiej臋tno艣膰, jak膮 otrzyma艂 – ale zadaje j膮 celowi.
R – Rozpl膮tanie W臋z艂a: Kryxen dzieli si臋 na 3 echa – ka偶dy rzuca inn膮 zdolno艣膰. Po 4 sekundach si臋 scalaj膮.
馃幁 Skiny:
-
„Kultysta Nexusa” – naga-like w szatach
-
„Pradawny Skoczek” – maska salamandry, prehistoryczny vibe
-
„Jadowita Kobra 3030” – cyber-organiczna z臋batka
⚔️ 3. Ser Elyra Dawnbrand, Rycerz Ostatniego 艢witu
Rola: Tank / Duelist
Rasa: 呕ywy Pomnik (Nexus zamieni艂 j膮 w „stalowy cie艅”)
Opis:
Ostatnia cz艂onkini zakonu, kt贸ra nie straci艂a wiary. Wierzy, 偶e Nexus da si臋 oczy艣ci膰. Walczy jak archanio艂 – z ogniem, b艂yskawicami i poczuciem misji. Ma sw贸j „kodeks wojenny”.
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasyw – Cia艂o Wieczno艣ci: Ka偶de trafienie Elyry skraca jej w艂asne CD, ale wyd艂u偶a czas jej poruszania si臋 – im silniejsza, tym „ci臋偶sza” staje si臋 jej forma.
-
Q – Przysi臋ga Blasku: Zadaje obra偶enia, wzmacniaj膮c sojusznika przez 3 sek.
-
W – Zas艂ona 艢witu: Odbija 1. zdolno艣膰 trafiaj膮c膮 w sojusznika.
-
E – Piecz臋膰 Bezczasowo艣ci: Tworzy pole, gdzie nie dzia艂aj膮 efekty czasu (brak CD, ale te偶 brak regen贸w i autoatak贸w).
-
R – 艢wit Bez Powrotu: Zrzuca zbroj臋 – zyskuje pe艂n膮 szybko艣膰 i zadaje % obra偶e艅 w czasie. Po 10 sekundach – zamarza jak pomnik i nie mo偶e si臋 rusza膰 (ale zyskuje odporno艣膰).
Pasyw – Cia艂o Wieczno艣ci: Ka偶de trafienie Elyry skraca jej w艂asne CD, ale wyd艂u偶a czas jej poruszania si臋 – im silniejsza, tym „ci臋偶sza” staje si臋 jej forma.
Q – Przysi臋ga Blasku: Zadaje obra偶enia, wzmacniaj膮c sojusznika przez 3 sek.
W – Zas艂ona 艢witu: Odbija 1. zdolno艣膰 trafiaj膮c膮 w sojusznika.
E – Piecz臋膰 Bezczasowo艣ci: Tworzy pole, gdzie nie dzia艂aj膮 efekty czasu (brak CD, ale te偶 brak regen贸w i autoatak贸w).
R – 艢wit Bez Powrotu: Zrzuca zbroj臋 – zyskuje pe艂n膮 szybko艣膰 i zadaje % obra偶e艅 w czasie. Po 10 sekundach – zamarza jak pomnik i nie mo偶e si臋 rusza膰 (ale zyskuje odporno艣膰).
馃幁 Skiny:
-
„Z艂ota Obro艅czyni” – klasyczna paladynka
-
„Samurai Chrono” – zbroja jak z feudalnej Japonii, ale z neonem
-
„Nadzieja Nexusa” – bia艂a forma z anielskimi 艣wiat艂ami
Chcesz teraz wrog贸w tej frakcji? Mo偶emy stworzy膰:
-
Kult Rozwarcia (Void Cult) – wyznawcy entropii czasu
-
Zegarmistrzowie Krwi – techno-vampiry 偶eruj膮ce na Nexie
-
O艣 Czasu – frakcja w艂adzy, chc膮 kontrolowa膰 Nexusy dla imperi贸w
馃暟️ O艣 Czasu (Axis of Time)
Lore:
⏳ Elitarna, imperialna frakcja, kt贸ra postrzega czas jako zas贸b do ujarzmienia. Twierdz膮, 偶e Nexusy powinny by膰 kontrolowane przez tych, kt贸rzy s膮 wystarczaj膮co „godni”, by zarz膮dza膰 rzeczywisto艣ci膮. S膮 por贸wnywani do inkwizycji — chc膮 podporz膮dkowa膰 sobie wszystkie linie czasowe i zniszczy膰 wszelkie anomalie, w tym Sephir臋 i jej ludzi.
馃憫 Arkan Imperator: Vel Durell, Zegarowy Tron
-
Opis: W艂adca Osi Czasu, siedz膮cy na literalnym tronie zbudowanym z zamro偶onych sekund. Cia艂o Durella zosta艂o ulepszone technomagi膮, a jego dusza zawarta jest w Wiecznym Chronografie — urz膮dzeniu, kt贸re pozwala mu przewidywa膰 wszystkie mo偶liwe przysz艂o艣ci.
-
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasywna: Pan Sekwencji – jego obecno艣膰 sprawia, 偶e efekty losowe nie dzia艂aj膮 w jego pobli偶u – wszystko staje si臋 „zdeterminowane”.
-
Q: Sekwencja Absolutna – wybiera wroga i narzuca mu ustalony ci膮g ruch贸w (gracz traci kontrol臋 i wykonuje akcje z "listy przysz艂o艣ci").
-
E: Zamro偶ony Przyp艂yw – zatrzymuje cooldowny wrog贸w na ich aktualnym stanie przez kilka sekund.
-
R (Ulti): Zegarowy Reset – resetuje wszystkie umiej臋tno艣ci i pozycje bohater贸w na mapie do stanu sprzed 10 sekund. Dotyczy wszystkich opr贸cz niego.
-
-
Skiny:
-
„Imperator Linii Zerowej” – wersja z czarno-srebrn膮 zbroj膮, cyfrowymi p艂omieniami i koron膮 z mechanicznych wskaz贸wek.
-
„Kryszta艂owy W艂adca” – wersja z lodowymi mechanizmami, przezroczyste ko艂a z臋bate i tron dryfuj膮cy w chmurze zamro偶onych wspomnie艅.
-
⚔️ Posta膰: Justicar Thalene
-
Opis: Elitarna egzekutorka, urodzona w sztucznie przyspieszonym czasie – jej cia艂o rozwija艂o si臋 przez dekady w ci膮gu minut. Jej bro艅 to Liniarka – ci臋偶ki miecz z wbudowanym zegarem, kt贸ry „odcina” przysz艂o艣膰 wroga.
-
Umiej臋tno艣ci:
-
Q: Cios Korekcyjny – zadaje obra偶enia i anuluje ostatni膮 wykonan膮 akcj臋 wroga.
-
W: Anulowanie Przysz艂o艣ci – usuwa przygotowane umiej臋tno艣ci (channeling, 艂aduj膮ce si臋 spelle).
-
E: Przej艣cie przez Ram臋 Czasu – teleportuje si臋 do wybranego punktu na osi czasowej mapy (lokacja z ostatnich 5 sekund).
-
R (Ulti): Czasowa Egzekucja – je艣li cel ma mniej ni偶 20% HP, Thalene „odcina go od przysz艂o艣ci” – natychmiastowe zab贸jstwo. Je艣li cel nie umrze – Thalene traci 30% swojego czasu (HP + cooldowny).
-
-
Skiny:
-
„Z艂ota Regulator” – ceremonialna zbroja z motywem zegar贸w s艂onecznych i piaskowych.
-
„Stra偶niczka P臋tli” – alternatywa z estetyk膮 glitchowania i holograficznych szat.
馃暢️ Kult Rozwarcia (Void Cult)
Lore:
Kult Rozwarcia to tajemnicza sekta wyznaj膮ca entropi臋 czasu jako najwy偶sz膮 bosko艣膰. Wierz膮, 偶e prawdziwa wolno艣膰 i moc tkwi膮 w chaosie, gdzie przesz艂o艣膰, tera藕niejszo艣膰 i przysz艂o艣膰 zlewaj膮 si臋 w jedno. Ich celem jest zniszczenie wszelkich granic czasowych, aby stworzy膰 nowy porz膮dek oparty na nieprzewidywalno艣ci, chaosie i nieustannej zmianie. Dla nich czas jest nie tylko narz臋dziem, ale wr臋cz b贸stwem, kt贸re mo偶na ujarzmi膰 i zniekszta艂ci膰 na w艂asne potrzeby. Ka偶dy ich ruch ma na celu wprowadzenie "zawrotu" w strukturze rzeczywisto艣ci.
Lider: Xil'Zar, Szept Entropii
Lore:
Xil'Zar to byt spoza linii czasu, kt贸ry przyjmuje zmieniaj膮c膮 si臋 form臋 w zale偶no艣ci od percepcji obserwatora. Jego obecno艣膰 wywo艂uje zak艂贸cenia w strukturze rzeczywisto艣ci, sprawiaj膮c, 偶e czas staje si臋 p艂ynny, a granice mi臋dzy przesz艂o艣ci膮, tera藕niejszo艣ci膮 i przysz艂o艣ci膮 zaczynaj膮 zanika膰. Xil'Zar jest mistrzem manipulacji czasem, zdolnym zniekszta艂ca膰 wspomnienia, przewidywa膰 przysz艂o艣膰 i tworzy膰 iluzje, kt贸re myl膮 nawet najbystrzejsze umys艂y. Jego prawdziwa forma jest nieznana, poniewa偶 zmienia si臋 nieustannie.
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasywna: Czasowa Niestabilno艣膰 – Wrogowie znajduj膮cy si臋 w pobli偶u Xil'Zara losowo cofaj膮 swoje ruchy lub akcje (np. atak, umiej臋tno艣ci) o kilka sekund. Mo偶e to powodowa膰 dezorientacj臋 i niemo偶no艣膰 przewidywania dzia艂a艅 wrog贸w.
-
Q – Chaosowy Wybuch: Xil'Zar generuje wybuch entropii w okre艣lonym obszarze, kt贸ry zmienia uk艂ad przestrzeni i czasu, powoduj膮c, 偶e wrogowie w tym obszarze odczuwaj膮 przyspieszony lub spowolniony czas (dzia艂aj膮 w przyspieszeniu lub wolniej).
-
W – Wsteczna P臋tla: Xil'Zar manipuluj膮c czasem, sprawia, 偶e ca艂a dru偶yna sojusznicza odbudowuje wykonane w ostatnich 5 sekundach dzia艂ania (np. odzyskuj膮 utracone zdrowie, powtarzaj膮 ataki lub u偶ywaj膮 ponownie umiej臋tno艣ci).
-
E – Anomalia Czasu: Otwiera portal, kt贸ry zaburza percepcj臋 przeciwnik贸w i zmienia ich postrzeganie rzeczywisto艣ci (np. postacie widz膮 swoich sojusznik贸w jako wrog贸w, a przeciwnik贸w jako sojusznik贸w).
-
R (Ulti) – Oko Entropii: Xil'Zar otwiera punkt zerowy w przestrzeni, gdzie czas przestaje istnie膰. Wrogowie wewn膮trz tego obszaru stopniowo „znikaj膮” z tera藕niejszo艣ci, trac膮c kontrol臋 nad swoimi umiej臋tno艣ciami i ruchami. Dzia艂a jak „ultimatum” czasu, gdzie postacie wewn膮trz pola bitwy staj膮 si臋 bezbronne.
Sk贸rka:
-
„Wielki Szept” – Xil'Zar przybiera form臋 ogromnej, nieokre艣lonej masy, z kt贸rej wy艂aniaj膮 si臋 liczne oczy i usta, szepcz膮ce w niezrozumia艂ym j臋zyku. Cia艂o jest zrobione z pulsuj膮cych, p艂ynnych fragment贸w kosmicznej materii, kt贸re zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od percepcji.
Posta膰: Vara'thel, Usta Przesz艂o艣ci
Lore:
Vara'thel by艂a kiedy艣 kap艂ank膮, kt贸rej zadaniem by艂o strzec linii czasowych i zapobiega膰 ich zak艂贸ceniom. Po utracie swojej linii czasowej, zosta艂a przekszta艂cona w 偶yw膮 anomali臋. Jej cia艂o to zlepki wspomnie艅 i fragment贸w rzeczywisto艣ci, kt贸re nie istniej膮 jednocze艣nie, a ona sama jest niczym wi臋cej jak „echo” rzeczywisto艣ci, kt贸ra mia艂a nigdy nie nadej艣膰. Teraz walczy w imieniu Kultu Rozwarcia, wprowadzaj膮c chaos do wszystkich rzeczywisto艣ci, kt贸re spotyka.
Umiej臋tno艣ci:
-
W – Echo Zapomnianych: Vara'thel przywo艂uje widmow膮 wersj臋 przeciwnika z przesz艂o艣ci, kt贸ra atakuje swojego pierwowzoru. Stwarza to iluzj臋, 偶e przeciwnik walczy z samym sob膮 w czasie.
-
E – Rozszczepienie Linii: Vara'thel rozdwojony przez czas wytwarza alternatywn膮 wersj臋 samej siebie. Przeciwnicy walcz膮 z w艂asnym cieniem, trac膮c cz臋艣膰 swoich umiej臋tno艣ci lub atakuj膮c swoje kopie.
-
R (Ulti) – Refleksja Rzeczywisto艣ci: Tworzy na polu bitwy zniekszta艂cone kopie wydarze艅 z przesz艂o艣ci. Wszyscy przeciwnicy w polu ra偶enia musz膮 stawi膰 czo艂a swoich „wewn臋trznych demon贸w”, zmuszaj膮c ich do d藕wigania emocjonalnych baga偶y swoich wybor贸w z przesz艂o艣ci. Efekt os艂abia ich zdolno艣ci bojowe na kr贸tki czas.
Sk贸rka:
-
„Cie艅 Zatracenia” – Vara'thel staje si臋 p贸艂przezroczysta, z jej cia艂a wy艂aniaj膮 si臋 liczne r臋ce i twarze, reprezentuj膮ce r贸偶ne wersje jej samej z innych linii czasowych. Cia艂o w ca艂o艣ci jest zlepkiem wspomnie艅 i wsp贸lnych linii czasowych, z elementami rzeczywisto艣ci z r贸偶nych epok.
Kult Rozwarcia – Dodatkowe Postacie
Eldrith, Krwawy W臋drowiec Czasu
-
Lore: Eldrith jest pot臋偶nym czarownikiem, kt贸ry wykrad艂 kawa艂ki czasu z przysz艂o艣ci, by sta膰 si臋 nie艣miertelnym. Jego cia艂o jest zniszczone przez rozszczepienie czasu, wi臋c przyjmuje posta膰 zaledwie cienia – porusza si臋 po polu bitwy niczym mg艂a, nie pozostawiaj膮c nic po sobie.
-
Umiej臋tno艣ci:
-
Q – Krwawe Wzburzenie: Wydziela potok krwi, kt贸ry spowalnia wszystkich przeciwnik贸w i zabiera im cz臋艣膰 偶ycia.
-
W – Czasowa Korona: Tworzy wok贸艂 siebie barier臋, kt贸ra odbija czasowe ataki przeciwnik贸w.
-
E – Zatrzymanie Czasu: Na chwil臋 spowalnia czas w okolicy, zatrzymuj膮c wszystkich wrog贸w w jednym miejscu.
-
R (Ulti) – Szczyt Czasu: Eldrith na chwil臋 staje si臋 „synonimem czasu”, kontroluj膮c ka偶dy fragment bitwy.
Lore: Eldrith jest pot臋偶nym czarownikiem, kt贸ry wykrad艂 kawa艂ki czasu z przysz艂o艣ci, by sta膰 si臋 nie艣miertelnym. Jego cia艂o jest zniszczone przez rozszczepienie czasu, wi臋c przyjmuje posta膰 zaledwie cienia – porusza si臋 po polu bitwy niczym mg艂a, nie pozostawiaj膮c nic po sobie.
Umiej臋tno艣ci:
-
Q – Krwawe Wzburzenie: Wydziela potok krwi, kt贸ry spowalnia wszystkich przeciwnik贸w i zabiera im cz臋艣膰 偶ycia.
-
W – Czasowa Korona: Tworzy wok贸艂 siebie barier臋, kt贸ra odbija czasowe ataki przeciwnik贸w.
-
E – Zatrzymanie Czasu: Na chwil臋 spowalnia czas w okolicy, zatrzymuj膮c wszystkich wrog贸w w jednym miejscu.
-
R (Ulti) – Szczyt Czasu: Eldrith na chwil臋 staje si臋 „synonimem czasu”, kontroluj膮c ka偶dy fragment bitwy.
Sk贸rka: „Czarny Krwawnik” – Staje si臋 istot膮 z czarnej, krwawi膮cej substancji, kt贸ra wype艂nia pole bitwy, zmieniaj膮c atmosfer臋.
馃┗ Mhozz, Prorok Sk艂adni
Opis:
Mhozz jest mistrzem runicznego pisma, kt贸rego zakl臋cia maj膮 moc kszta艂towania rzeczywisto艣ci za pomoc膮 zmian w logice i gramatyce 艣wiata. Pos艂uguj膮c si臋 niezwyk艂ym j臋zykiem, Mhozz mo偶e wp艂yn膮膰 na bieg czasu i wydarze艅, zmieniaj膮c uk艂ad przestrzenny i czasowy na polu bitwy. Jego umiej臋tno艣ci maj膮 charakter intelektualnej manipulacji – "gramatyka" 艣wiata to jego bro艅.
Umiej臋tno艣ci:
-
Q – Nieci膮g艂o艣膰:
Mhozz wybiera fragment pola bitwy i sprawia, 偶e czas w tym obszarze przestaje p艂yn膮膰. Wszystkie animacje, umiej臋tno艣ci i projekty w obr臋bie tej strefy zostaj膮 "zamro偶one", co daje Mhozz czas na przygotowanie kolejnych dzia艂a艅. -
W – Przesz艂y Przymiotnik:
Nadaje wrogowi "cech臋" z przesz艂o艣ci, np. przestarza艂y status, kt贸ry by艂 aktywny 10 sekund temu. Mo偶e to by膰 np. status „zatrucia”, „spowolnienia” lub „os艂abienia”, kt贸re zaczynaj膮 dzia艂a膰 ponownie na przeciwniku. -
R – Manifest Chaosogramu:
Mhozz tworzy w powietrzu magiczny glif, kt贸ry pisze si臋 w czasie rzeczywistym. Glif ten zmienia regu艂y starcia, np. przekszta艂caj膮c wszystkich graczy w losowych sojusznik贸w na okre艣lony czas, zmieniaj膮c przypisane umiej臋tno艣ci, czy wprowadzaj膮c zupe艂nie nowe zasady do rozgrywki (np. spowolnienie, losowe teleportacje, zmiany w cooldownach).
Sk贸rka:
-
„Kaligrafia Pustki” – Mhozz staje si臋 istot膮 zbudowan膮 z migocz膮cych runicznych ta艣m, kt贸re wci膮偶 si臋 kr臋c膮 w niesko艅czono艣膰, a jego cia艂o sk艂ada si臋 z p艂ynnych, zmieniaj膮cych si臋 symboli i znak贸w. Zmienno艣膰 jego formy sprawia, 偶e jest niemal niewidoczny, a jego obecno艣膰 przypomina nieko艅cz膮c膮 si臋 kaskad臋 tekst贸w i glif贸w.
馃獮 Sh'Vael, Twarz Wewn臋trzna
Opis:
Sh'Vael jest istot膮 zrodzon膮 z odbi膰 alternatywnych rzeczywisto艣ci. Nie posiada fizycznej formy, lecz przybiera posta膰 maski, kt贸ra odbija i wci膮ga odbiorc臋. Ka偶dy gracz spotyka inn膮 wersj臋 Sh'Vaela, zale偶n膮 od jego osobistej percepcji. W grze Sh'Vael manipuluje rzeczywisto艣ci膮 poprzez iluzje i zmian臋 postrzeganego „ja”.
Umiej臋tno艣ci:
-
Pasywna – Ka偶dy przeciwnik widzi innego Sh’Vaela:
W zale偶no艣ci od tego, kto patrzy na Sh'Vaela, zobaczy inn膮 wersj臋 tej istoty. Dla jednego gracza Sh'Vael mo偶e by膰 "agresywny", dla innego "obronny", a dla jeszcze innego mo偶e mie膰 zupe艂nie inn膮 posta膰. To sprawia, 偶e taktyka w walce z nim jest niezwykle trudna. -
Q – Przypomnienie Niezdarze艅:
Sh'Vael odtwarza najgorszy b艂膮d gracza z ostatnich 10 sekund, sprawiaj膮c, 偶e ten b艂膮d staje si臋 kluczowym punktem w rozgrywce (np. nieudany atak, niew艂a艣ciwa decyzja), co skutkuje powa偶nymi konsekwencjami. -
E – Lustro Przeciwwagi:
Tworzy kopi臋 sojusznika w formie iluzji, kt贸ra s艂u偶y jako obrona. Przeciwnicy mog膮 zaatakowa膰 iluzj臋, trac膮c czas i energi臋 na pokonanie fa艂szywego celu. -
R – Zbie偶no艣膰 Wn臋trza:
Wszyscy gracze w polu dzia艂ania zamieniaj膮 kontrol臋 ze swoim odbiciem. Cia艂o gracza, jego umiej臋tno艣ci, HUD i wszystko, co dotyczy jego postaci, zostaje losowo zamienione z innym graczem, co prowadzi do ca艂kowitej dezorientacji i chaosu.
Sk贸rka:
-
„Rze藕biarz Ja藕ni” – Maski Sh'Vaela p臋kaj膮 na tysi膮ce drobnych luster, z kt贸rych ka偶de pokazuje inn膮 lini臋 czasow膮, tworz膮c wizualny efekt niesko艅czono艣ci. Maski s膮 fragmentami r贸偶nych osobowo艣ci i rzeczywisto艣ci, a jej fragmenty obracaj膮 si臋 wok贸艂 niej, tworz膮c eteryczny i przera偶aj膮cy wygl膮d.
馃♂️ Thovien Grit, Mechaniczny Chirurg
Opis:
Thovien Grit to tajemniczy, milcz膮cy chirurg, kt贸ry 艂膮czy medycyn臋 z technologi膮 zegarmistrzowsk膮, wszczepiaj膮c w cia艂a swoich ofiar mechaniczne elementy zegar贸w. Jego eksperymenty maj膮 na celu uzyskanie pe艂nej kontroli nad rytmem 偶ycia, 艣mierci i czasu. Ka偶dy jego ruch jest precyzyjnie zaplanowany i obliczony.
Umiej臋tno艣ci:
-
Q – Puls R贸wnoleg艂y:
Thovien synchronizuje t臋tno przeciwnika ze swoim, przez co obaj otrzymuj膮 identyczne obra偶enia – ka偶de trafienie w jednego z nich powoduje obra偶enia u obu. Im d艂u偶ej trwa synchronizacja, tym wi臋ksze obra偶enia. -
W – Sekundowa Inkubacja:
Thovien wszczepia przeciwnikowi „tikaj膮cego paso偶yta”, kt贸ry po kilku sekundach wybucha, zadaj膮c du偶膮 ilo艣膰 obra偶e艅 obszarowych wszystkim w pobli偶u. -
R – Rezonans Krwi:
Thovien zamienia pole bitwy w komor臋 echa. Ka偶dy d藕wi臋k, np. atak, krok, efekt czy umiej臋tno艣膰, wywo艂uje fal臋 uderzeniow膮 co 2 sekundy, kt贸ra powoduje obra偶enia i spowolnienie wrog贸w w pobli偶u. Komora echa wzmacnia mechanik臋 zegarmistrza i pot臋guje wszelkie zdolno艣ci oparte na d藕wi臋kach.
Sk贸rka:
-
„Zegarmistrz-Rze藕nik” – Jego r臋ce to narz臋dzia chirurgiczne, przypominaj膮ce precyzyjne mechanizmy zegarowe. Oczy s膮 jak tarcze zegarowe, a krew sp艂ywa z niego niczym precyzyjnie ciekn膮cy olej, co nadaje mu przera偶aj膮cy, techniczny wygl膮d.
Komentarze
Prze艣lij komentarz