Przejdź do głównej zawartości

Narokhor


Świat: Narokhor


Kontekst ogólny


Narokhor to kraina podzielona na liczne imperia, plemiona, królestwa i zrujnowane ziemie, w których po latach wojen o dominację pozostały tylko fragmenty dawnej chwały. Dwa główne źródła mocy, które kształtują losy Narokhor, to Stara Magia — magia oparte na woli bogów i pradawnych rytuałach oraz Złamane Królewstwo, odległe królestwo, które zostało wchłonięte przez siły chaosu.


Magia w Narokhor jest krwawa i niebezpieczna. Jest to świat, w którym każdy może posiadać kawałek mocy, ale z wielką ceną, a osoby o prawdziwej mocy często ponoszą wielką ofiarę. W tym świecie królowie, bogowie i demony nie są tylko mitami — one istnieją naprawdę, wpływając na losy ludzi i walki o potęgę.




Bogowie i Magia


W Narokhor, bogowie są wyrazem pierwiastków niekontrolowanej siły. Althar, Bóg Łask, jest uznawany za opiekuna porządku, ale często poddany jest nieznanym grzechom. Z kolei Tzeroth, Bóg Ciemności, jest jednocześnie siłą chaosu, przyciągającą wojny i demony, ale i niosącą wyzwolenie od ograniczeń. Magia sama w sobie jest zakorzeniona w krwi, a każda jej użycie wiąże się z ofiarą lub wyrzeczeniem.


Najpotężniejszymi magami są Tkacze Losu, którzy w imieniu bogów, używając starych zaklęć, tka się sieci przeznaczeń — układając przeznaczenie ludzi i narodów. Smocze Królowie — bóstwa smoków — pozostali w opustoszałych królestwach, które niegdyś były ich domem. Są półbóstwami, które korzystają z potężnych, pradawnych sił.


Alchemia ma również swoje miejsce, i jest to magia przyciągania i manipulowania esencją rzeczy — zmieniając metal w złoto, żywność w pył, a nawet kształtując życie, wyciągając z jego wnętrza potężne, krwawe zaklęcia.




Główne Królestwa i Ziemie

1. Valkarion — Królestwo Krwi

Królestwo pół-bogów, w którym najpotężniejsi władcy są połączeniem ludzi i bogów. Mężczyźni i kobiety tutaj są przeznaczeni do wielkich ról, ale nie wybrali tej drogi. Każdy członek rodu walczy o to, by przejąć tron, nawet jeśli oznacza to zabicie najbliższych. Królowie Valkarionu są magami, ale każdy z nich spędza część życia na twardych wojnach, aby zdobyć więcej mocy. Krew i magię w tej krainie łączy się w sposób brutalny i niebezpieczny.

2. Korhol — Złamane Królewstwo

To królestwo zostało zniszczone przez Tzerotha, boga chaosu, który zniszczył Złamane Królewstwo i zniszczył wszystkie „niewłaściwe” cywilizacje. Ziemie są zrujnowane, a tu i ówdzie pośród ruin można znaleźć niebezpieczne artefakty potężnych wojowników i magów. To tu znajduje się Wieża Druidów, która zawiera zaklęcia dotyczące przywracania starych cywilizacji. Korhol jest tym, czego szukają bohaterowie w czasie swojej podróży — królewskie artefakty, a także złowieszcze siły, które nie do końca zniknęły.

3. Dyserell — Miasto Wędrowców

Miasto nieustannie zmieniające się, gdzie potężni wojownicy, magowie i podróżnicy przybywają, by wymienić się swoimi sekretami. Tu nikt nie jest bezpieczny. Pod powierzchnią wciąż czai się Stara Magia. Z tego miejsca wywodzi się legendarna postać: Kaelen, najbardziej potężny wojownik świata, który wybrał życie jako wędrowiec, który ocalał przed złem.




Główne Postacie


Elrikus — Ostatni Smoczy Król


Opis:

Elrikus to postać zrodzona z potęgi smoka i ludzkiej duszy, która stoi na granicy zniszczenia i odrodzenia. Jest ostatnim żyjącym członkiem smoczego rodu, który niegdyś rządził ogromnym królestwem. Jednak Królewstwo Smoczych Królów zostało zniszczone przez Tzerotha, bóstwo chaosu, które wyrwało smoki z ich majestatu i uwolniło mroczne siły, które rozpoczęły wojnę, której nie dało się zatrzymać. Elrikus, jako ostatni ze swojej rasy, nie miał wyboru — walczył o przeżycie, ale z każdym dniem stawał się coraz bardziej uwikłany w własną klątwę.


Wygląd:

Elrikus jest wysoki, o karnacji przypominającej skórę smoka, lekko opalona, ale z bliznami przypominającymi o wojnach i trudach. Jego oczy są czerwone, z złotymi błyskami, co jest wynikiem smoczego dziedzictwa. Z jego pleców wyrastają strzępy skrzydeł, które są pokryte twardą, łuskowatą skórą, lecz są uszkodzone — symbol niepełnej mocy. Na jego ramionach znajduje się smoczy amulet, który daje mu możliwość kontroli nad smoczym ogniem, ale także przekazuje dziedziczną klątwę, którą musi znosić. Noszący szaty królewskie, ale widoczne w nich są liczne uszkodzenia — nic w tym świecie nie jest wieczne, a on sam jest naznaczony cierpieniem i przeznaczeniem.


Motywacja:

Elrikus chce ocalić świat od samego siebie. Jako król, który stracił swoje smocze królestwo, jego celem stało się **rozbicie klątwy i odzyskanie kontroli nad swoimi wewnętrznymi siłami. Jednocześnie czuje się odpowiedzialny za przetrwanie swoich ludzi, ale nie wie, czy jeszcze jest w stanie spełnić tę rolę, wiedząc, że w jego ciele drzemią moce, które mogą zniszczyć wszystko, co kocha. Jego podróż jest wewnętrznym poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie, czy może być bohaterem, mimo że jego obecność budzi chaos.


Moc:

Jako Smoczy Król, Elrikus kontroluje potężną magię ognia smoka. Może wyzwalać kataklizmy w postaci ognistego huraganu, wstrząsając ziemią, i zamieniać swoje ciało w smoczą formę, by walczyć w zwarciu. Jednak każdorazowe użycie mocy wyniszcza jego ciało i coraz częściej powoduje, że wypada z równowagi, przejmując kontrolę nad demonami smoczej klątwy.




Thalira — Tkańczyni Losu


Opis:

Thalira to młoda kobieta, której życie zostało naznaczone przez magiczne przeznaczenie. Urodziła się w plemieniu, które od wieków jest w służbie Tkaczom Losu — starożytnym magom, którzy zajmowali się kształtowaniem przyszłości. Z racji swojego pochodzenia, została wychowana w ścisłej tajemnicy, aż odkryła, że sama ma zdolność tkactwa przeznaczenia.


Jednak Tkacze Losu są nie tylko twórcami przyszłości, ale i strażnikami boskich rytuałów, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się chaosu. Thalira poczuła się jednak wzięta w niewolę własnego przeznaczenia i zdecydowała się wyzwolić z tej roli. Choć wie, że jej moce są kluczem do ocalenia Narokhoru, nie może się oprzeć wrażeniu, że ktoś (lub coś) chce ją wykorzystać. Przeznaczenie ją ściga, ale ona sama nie chce mu ulec.


Wygląd:

Thalira ma blond włosy, zawsze splątane w misterny warkocz, który symbolizuje jej zdolność do splatania losów. Jej oczy są szare, pełne niepokoju, jakby nieustannie widziała wiele rzeczy na raz, bo potrafi dostrzegać nie tylko przyszłość, ale i inne możliwe wersje rzeczywistości. Jej skóra jest gładka, ale na nadgarstkach widnieją symboliczne tatuaże, które pomagają jej kontrolować magię przeznaczenia.


Motywacja:

Thalira pragnie wyzwolić się od roli, którą przygotowali jej bogowie. Jej zadaniem jest zapobiec zniszczeniu Narokhoru przez siły chaosu, ale nie chce się poświęcić. Nie ufa swoim mocnym i nie wie, komu może zaufać w tym świecie pełnym manipulacji i oszustw. Choć wie, że jej misja jest nieunikniona, szuka sposobu, by użyć swojej mocy, by zmienić własne przeznaczenie. Być może to właśnie ona ma decydujący wpływ na przyszłość, ale sama nie ma pojęcia, czy jest to szansa, czy pułapka.


Moc:

Thalira jest Tkaczką Losu, co oznacza, że może widzieć i zmieniać przyszłość. W swojej pełnej mocy potrafi manipulować wydarzeniami, delikatnie wpływając na decyzje ludzi, ale każda zmiana prowadzi do nieoczekiwanych konsekwencji. Jej magia jest subtelna, ale niezmiernie potężna — może przeplatać losy królów, wojowników, a także wprowadzać szczęśliwe lub tragiczne zakończenia dla wielu osób. Jej największą siłą jest zdolność dostrzegania równoległych linii przeznaczenia, ale jej słabością jest to, że sama nie jest pewna, który los jest właściwy.




Sylenna — Królowa Mroku i Magii


Opis:

Sylenna to kobieta zrodzona z chaosu, która związała się z Tzerothem, bóstwem zniszczenia. Jako Królowa Mroku, Sylenna podbiła Złamane Królestwo, a teraz pragnie przejąć kontrolę nad Narokhor. Jej celem jest obalenie porządku, aby zbudować nowy świat oparty na chaosie i magii, w którym tylko ona i jej potomkowie będą rządzić. Choć jej motywacje są złośliwe i egoistyczne, w głębi serca ukrywa wątpliwości — czy zniszczenie wszystkiego naprawdę przyniesie jej szczęście, czy tylko zgubę?


Wygląd:

Sylenna jest wysoka i pełna mrocznej elegancji. Jej czarne włosy wiją się w nieskończoność, a na twarzy ma złowieszczy uśmiech, który zdradza jej siłę, ale także mroczną naturę. Jej ciało jest otoczone magią — czarne, wiszące nićmi z kosmicznej mocy oplatają jej ręce i nogi, a z jej oczu wydobywa się blask ciemnych gwiazd, symbolizujących jej związki z Tzerothem. Z jej ramion wciąż unosi się krwisty mrok, który potrafi wywołać pioruny i burze. Nosi na sobie skórzane, ozdobione amuletami z pradawną magią.


Motywacja:

Sylenna pragnie władzy absolutnej, by zbudować świat, w którym chaos stanie się jedyną prawdą. Pragnie wypalić Narokhor ogniem mroku, zniszczyć stare porządki, by zapanować nad nowym, totalnym światem. Jednak za tym pragnieniem kryje się również osobista tragedia — nie ma pewności, czy jej poczucie władzy i zniszczenia jest tym, czego naprawdę chce, czy to tylko iluzja, którą stworzyła w wyniku swoich zranionych ambicji.


Moc:

Sylenna posługuje się magą ciemności i mrocznymi rytuałami, przywołując demony i potwory z krain chaosu. Potrafi wywoływać pioruny i zamieniać swoich wrogów w kamień, a także tworzyć złowieszcze iluzje, które wprowadzają ludzi w stan totalnej paniki. Możliwość manipulowania światem cieni pozwala jej kontrolować mysli innych, a także przywracać do życia martwych. Jednak jej moc jest ograniczona przez jej wątpliwości i związki z Tzerothem — prawdziwa siła Syleny zatem zależy od jej wewnętrznej walki.



Motywacja i Konflikt


W tym świecie wojna o kontrolę nad przeznaczeniem staje się centralnym motywem. Każdy król, bohater i mag pragnie zrozumieć i kontrolować własny los. Równocześnie syndrom Elrica, czyli życie naznaczone klątwą i poświęceniem, stanowi przeciwwagę dla bohaterów, którzy starają się być panami swojego przeznaczenia. Magia krwi, proroctwa, zdrady i walki o władzę stają się siłą, która prowadzi do konfrontacji ze światem chaosu, i z Tzerothem, który niszczy wszelkie porządki.




Chciałbyś więcej szczegółów na temat jakiejś postaci lub miejsca?


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Newnumber - komiks

Komiks z uniwersum Invicty . Ziemia 1500 albo Newnumber to alternatywna wersja Naturalnej Ziemi gdzie technologia poszła bardzo do przodu i roboty są siłą roboczą a cyberimplanty pomagają w wielu akceptach życia . Na Newnumber ludzie uważają że roboty zapewnią im silną ochronę nie potrzebują pomocy superbohaterów . Newnumber'ska Gildia Niepokonanych zwana Nowocześni Rycerze walczy z przestępczością choć to nielegalne bo roboty mają tylko prawo ochrony porządku . Nowocześni Rycerze: -Niebieski Neomancer -Metalspearmaiden -Arktyczna Dyskoteka -Lakeman -Elektrostasis Inne postacie: -Graveboombot -Werepirebot -Ruxubella aka Wiedźma Nocnego Wiatru -Inspektor Wrzątek -Bottech - Lady

A-Typy - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa superbohaterów złożona z uwięzionych w czasach teraźniejszych dziwadeł cyrkowych z 19 wieku. Poprzez uwięzienie w czasach teraźniejszych zyskali supermoce. Odnajduje ich Chromogeniusz który stwarza grupę superbohaterów - A-Typy. Nikt z A-Typów nie pamięta jak trafili do czasów teraźniejszych. A-Typy: Chromogeniusz\Charles Chromo - Założyciel A-Typów i przywódca tej grupy. Człowiek o wysokiej inteligencji. Threejaw/Tessi Jawser - Szczupła blondynka o trzech piersiach które zamienia w trzy paszcze do atakowania. Platihand/Jeremy Platinum - Platynowy Cyborg Biggyhit/Herm Junt - Mężczyzna o zdeformowanej ręce która może się rozciągać.

Młoda Gildia - komiks

Komiks z uniwersum Invicty. Grupa Młodzieży z supermocami chroniąca świat przed zagrożeniami . Ich siedziba mieści się w Sunlight City (fikcyjne amerykańskie miasto ). W skład grupy wchodzi - Thermalist ( syn Niebieskiego Szarlatana i Arktycznej Pieśni ) , Fioletowa Iskierka ( córka Cuprexa i Spearmaiden ) , Owl Dagger i Zgniatacz .