Zarathus – Królestwo Żywych Pustkowi
Gatunek: Dark Fantasy / Necromancy / Survival Horror
Region: Zarathus to królestwo, które kiedyś było pełne życia i kultury, ale zostało zniszczone przez przerażające plagi i tajemnicze klątwy. Po wiekach cierpień, nastała era umarłych, a cała ziemia zamieniła się w ogromny cmentarz, na którym życie jest wyjątkiem, a śmierć regułą. Kraina ta, pogrążona w wiecznym zmierzchu, jest podzielona na wędrujące pustkowia, pełne zrujnowanych miast, cmentarzy, zgliszczy, i niekończących się połaci martwego lasu, gdzie z ziemi wychodzą nieumarli w imieniu swych nekromantycznych władców.
Rząd i Władza:
Zarathus jest rządzony przez Władców Martwych, starożytnych nekromantów, którzy jako jedyni przeżyli plagi, zmieniając się w potężne istoty, które potrafią przejąć kontrolę nad każdym umarłym. Ich władza jest absolutna, a ich rządy są oparte na manipulowaniu duszami i kontrolowaniu umarłych. Często przybierają formy lichów, władców nieumarłych, lub potężnych czarowników, których mroczne moce są nie do pokonania. Potrafią przywracać do życia (albo raczej do wiecznej klątwy) zmarłych wojowników, a także przemieniać żywych w marionetki w swojej armii.
Magia i Potęgi:
-
Nekromancja: To główny fundament magii w Zarathus. Nekromanci mogą wskrzeszać martwych, zmieniając ich w nieumarłych, którzy służą swoim władcom w wiecznej służbie. Istnieją różne odmiany nekromancji: od wskrzeszania słabych zmarłych (szkieletów i zombie), po tworzenie potężnych Lichów, które w pełni kontrolują dusze i ciała.
-
Czarne Zaklęcia: Władcy Zarathus są mistrzami czarnych zaklęć, które nie tylko przywracają martwych, ale również mogą powodować zgubne klątwy, które zniekształcają ciała i dusze, sprawiając, że stają się one w pełni podporządkowane ich woli.
-
Klątwy: Zarathus ma potężne klątwy, które niszczą ciała i umysły tych, którzy próbują wkroczyć na jego ziemie. Wiele osób, które tu przybywają, umiera w wyniku nieuleczalnych chorób i mrocznych działań nekromantów.
-
Rytuały Krwi: Aby zwiększyć swoją moc, nekromanci Zarathus przeprowadzają rytuały krwi, które pozwalają im przywrócić do życia najpotężniejszych wojowników i kontrolować ich poprzez złożone rytuały. Często wykorzystują w tym celu swoje własne ciała, poświęcając własną esencję, by stać się jeszcze bardziej nieśmiertelnymi.
Religia:
Religia w Zarathus jest związana z kultami martwych bóstw, które rzekomo kontrolują przejście między życiem a śmiercią. Obywatele czczą martwych władców i bogów, wierząc, że prawdziwa nieśmiertelność osiąga się poprzez całkowitą kontrolę nad śmiercią. W Zarathus istnieją liczne sekty oddające cześć nieumarłym, które przekształciły się w bóstwa, jak również mistyczne postacie związane z magią śmierci, takich jak Pani Ciemności (władczyni nekromancji) czy Władca Krwi (bóg rytuałów krwi).
Relacje z Innymi Królestwami:
Zarathus jest wykluczone z większości innych królestw, ponieważ jego natura jest postrzegana jako zbyt mroczna i niebezpieczna. Inne potęgi starają się unikać kontaktów z Zarathus, obawiając się, że klątwy i nekromancja mogą rozprzestrzenić się na ich ziemie. Niemniej jednak, tajemnicze sojusze są zawierane z potęgami, które chcą wykorzystać moc nekromancji w swoich własnych celach, jak zdobycie armii nieumarłych czy tajemnych wiedzy. Zdarza się, że zbrodnicze frakcje lub łowcy mocy przybywają do Zarathus, by wykorzystać jego mroczne technologie. Z drugiej strony, Zarathus nie waha się zdradzać swoich "sojuszników", jeśli wzmocni to jego władzę nad śmiercią.
Cechy Wyróżniające:
-
Ziemia pełna nieumarłych: Zarathus to dosłownie kraina pełna wędrujących cmentarzy, z nieumarłymi występującymi w prawie każdej postaci: od zwykłych szkieletów, przez potężne Lichy, aż po legiony zombie.
-
Nieustanna walka o przeżycie: Społeczeństwo w Zarathus to nie tylko walka o władzę, ale i ciągła walka o przetrwanie w krainie opanowanej przez śmierć. Wielu śmiałków stara się przetrwać w tej krainie, wykorzystując wszelkie środki, aby nie zostać pochłoniętym przez armie nieumarłych.
-
Wykorzystanie Ciał i Dusz: W Zarathus życie ma bardzo niewielką wartość. Wszystko może zostać poświęcone, a ciała umarłych mogą być "odświeżane" i wykorzystywane do wzmocnienia mrocznych rytuałów lub jako narzędzia w wojnach. Społeczeństwo zarathuskie żyje w cieniu śmierci, ale to nie znaczy, że są nieświadomi. Właśnie w tej niepewności tkwi ich siła.
Zarathus to królestwo, które oferuje mroczny klimat, pełen tajemnic, niebezpieczeństw i magicznych technologii związanych ze śmiercią. Jest to idealne miejsce do wprowadzenia tajemniczych fabuł, zagrażających bohaterom, którzy stawiają czoła nieumarłym siłom i próbują przeżyć w otoczeniu mrocznych rytuałów.
Postacie z Zarathus – Królestwo Żywych Pustkowi
1. Morgath, Władca Krwi
Bio:
Morgath był niegdyś potężnym czarodziejem i królem, który chciał zdobyć nieśmiertelność. Jego obsesja na punkcie władzy doprowadziła do wyzwolenia pradawnych mocy nekromancji, które zniszczyły królestwo, zmieniając go w żywy cmentarz. Morgath, teraz nieumarły, rządzi Zarathus jako Władca Krwi, kontrolując armię martwych, by podbić świat żywych.
Skille:
-
Krwawe Przemiany: Morgath potrafi wykorzystać krew swoich wrogów, by przywołać nieumarłych wojowników, którzy walczą po jego stronie przez pewien czas.
-
Czarna Sfera: Rzuca sferę ciemnej energii, która wysysa życie z pobliskich jednostek, zarówno sojuszników, jak i wrogów.
-
Rytuał Przebudzenia: Morgath może przywrócić martwych wojowników do życia na polu bitwy, zmieniając ich w silniejszych nieumarłych żołnierzy.
-
Krwawy Krąg: Tworzy wokół siebie krąg krwi, który zapewnia mu regenerację zdrowia przez krótki czas oraz zwiększa obrażenia zadawane wrogom.
Skiny:
-
Morgath, Władca Upadłych:
Morgath w tej wersji jest całkowicie pokryty czarną zbroją i płaszczem, z jego ciałem pełnym martwych tkanek. Jego korona jest zrobiona z kości i krwi, a jego aura mrocznej energii przyciąga wszelkie formy nieumarłych. -
Morgath, Pani Krwi:
W tej wersji Morgath przyjmuje postać królowej władzy nad śmiercią, z wytwornym, ale brutalnym wyglądem. Jego zbroja jest ozdobiona czerwonymi kryształami, symbolizującymi życie i śmierć. -
Morgath, Władca Słabych:
Morgath w tej wersji przypomina czarnoksiężnika, którego ciało jest składające się z czarnych koralików i zaschniętej krwi. Jego broń jest złowrogą, skrwawioną różdżką.
2. Ylira, Córka Cienia
Bio:
Ylira była jedną z najbardziej wpływowych czarownic w Zarathus przed upadkiem królestwa. Zafascynowana nekromancją i ciemnymi rytuałami, zdecydowała się na krwawą ofiarę, by zyskać moc nad śmiercią. Jako nieumarła czarownica, Ylira nie tylko kontroluje moce nekromancji, ale także potrafi przenikać do cieni, stając się niemal niewidzialną.
Skille:
-
Zew Ciemności: Ylira potrafi wywołać ciemne energie, które spowalniają ruchy wrogów i zadają im obrażenia.
-
Cienie Śmierci: Może przekształcić swoje ciało w cień, przechodząc przez przeszkody i atakując wrogów z ukrycia.
-
Zatruta Krew: Ylira wykorzystuje swoją krew do wywołania zatrucia, które paraliżuje przeciwników przez kilka sekund.
-
Zguba Umysłów: Potrafi skupić mroczne energie w swoim umyśle, wywołując zamieszanie i panikę wśród wrogów, co powoduje ich słabość do ataków.
Skiny:
-
Ylira, Władczyni Cieni:
W tej wersji Ylira przyjmuje postać z ciałem, które jest wypełnione czarną, wiszącą materią, jakby była częścią samego mroku. Jej oczy świecą na czerwono, a wokół niej wirują czarne macki. -
Ylira, Czarownica Zatrutych Kwiatów:
Ylira w tej wersji wygląda na bardziej eteryczną, z kwiatami rosnącymi wokół jej ciała. Jej oczy są przepełnione żółtym światłem, a jej włosy przypominają krwawy deszcz. -
Ylira, Mistrzyni Tajemnic:
W tej wersji Ylira staje się bardziej eteryczna, z jej ubrania przewijają się różne wzory i symbole nekromancji. Otacza ją aura szaro-czarnych energii, a w rękach trzyma starożytną księgę nekromancji.
3. Drazul, Król Przeznaczenia
Bio:
Drazul był jednym z najwybitniejszych kapłanów w Zarathus przed jego upadkiem. Po zawarciu paktu z potężnym demonem śmierci, zyskał nieśmiertelność, ale w zamian jego dusza została na zawsze związana z piekielnym wymiarem. Drazul rządzi swoimi nieumarłymi armiami z zimną precyzją i religijną obsesją na punkcie ofiar.
Skille:
-
Oczyszczenie Krwi: Drazul potrafi poświęcić część swojej własnej krwi, by wzmacniać nieumarłych w pobliżu. Ten rytuał przywraca życie martwym wojownikom, którzy stają się silniejsi.
-
Piekielne Ostrze: Drazul zadaje potężny cios swoim ostrzem, które przynosi piekielne obrażenia i wypala przeciwników.
-
Ofiara Dla Boga Śmierci: Drazul poświęca jednostki swoich sojuszników lub wrogów, by przywołać moce demona śmierci. Tylko najpotężniejsi z jego wojowników mogą przeżyć ten rytuał.
-
Krwawe Piekło: Drazul tworzy portal, który uwalnia piekielne duchy, które atakują wrogów i zadają im przerażające obrażenia.
Skiny:
-
Drazul, Król Zatracenia:
W tej wersji Drazul ma ciemną, bogatą zbroję ozdobioną w runy nekromancji, a wokół niego unoszą się ogniste płomienie, które są symbolem jego związków z piekielnymi mocami. -
Drazul, Władca Ofiar:
W tej wersji Drazul jest pokryty czarną zbroją z czerwonymi akcentami, a jego ostrze jest całkowicie zakrwawione. Na jego ramionach siedzą martwe dusze, gotowe do wojny. -
Drazul, Posłaniec Śmierci:
W tej wersji Drazul ma na sobie białą zbroję z czarnymi akcentami, przypominającą śmierć. Z jego rękawów wychodzą szpony, a wokół niego wirują upiorne dusze.
4. Kallisa, Czarodziejka Zatracenia
Bio:
Kallisa była niegdyś wielką czarodziejką, która pragnęła używać magii do wyzwolenia śmierci z wszelkich ograniczeń. Po jej nieudanym rytuale, który miał na celu pozbycie się śmierci, jej dusza została zniszczona, a ciało stało się tylko marionetką kontrolowaną przez pradawną moc. Kallisa teraz służy jako jeden z głównych doradców Morgatha.
Skille:
-
Ożywienie Upadłych: Kallisa potrafi przywrócić do życia martwych czarodziejów, którzy walczą dla niej przez pewien czas.
-
Echa Przeznaczenia: Rzuca zaklęcie, które przynosi klątwę na wszystkich wrogów w pobliżu, powodując ich powolne osłabienie.
-
Magia Śmierci: Kallisa rzuca zaklęcie, które pochłania życie wrogów, odbierając im energię i zasilając jej własne moce.
-
Zatruty Dotyk: Jej dotyk wywołuje paraliż i ból, przez co jej wrogowie stają się łatwiejszym celem.
Skiny:
-
Kallisa, Mistrzyni Klątw:
Kallisa w tej wersji nosi długą, czarną pelerynę z symbolami run i zaklęć. Jej oczy świecą na czerwono, a wokół jej ciała unosi się tajemniczy mrok. -
Kallisa, Czarodziejka Przeznaczenia:
Kallisa jest w tej wersji ubrana w szatę, która zmienia kształt w zależności od jej stanu. Na plecach ma wielkie skrzydła z martwych ciał, które pozwalają jej latać. -
Kallisa, Królowa Upadku:
W tej wersji Kallisa przyjmuje postać z demonami towarzyszącymi jej. Jej czarna suknia jest pokryta czarnymi runami, a jej twarz ma szkarłatny, złośliwy uśmiech.
Komentarze
Prześlij komentarz