Kraj: Skjoldheim – Lodowa Twierdza Czasu
Opis ogólny
Skjoldheim to surowa, skutą lodem kraina, gdzie magia czasu splata się z siłą natury. Zamieszkują ją dumne klany, które czczą pradawnych Strażników Czasu – półboskie istoty, strzegące równowagi w przepływie czasu. Kraina ta jest pełna śnieżnych pustkowi, potężnych lodowych twierdz oraz ruin dawnych cywilizacji, które bawiły się czasem i poniosły tego konsekwencje.
Geografia
• Lodowe Pustkowia – rozległe, skute lodem równiny, gdzie jedynie najsilniejsi potrafią przetrwać.
• Góry Wiecznego Zmierzchu – ogromne, spowite wiecznym półmrokiem góry, w których według legend kryją się portale do przeszłości.
• Zamrożone Ruiny Chronos – pozostałości po dawnej cywilizacji, która próbowała ujarzmić czas i została dosłownie zamrożona w czasie.
• Valdrheim – Stolica Klanów – forteca wykuta w lodzie, będąca sercem Skjoldheim.
Kultura i Społeczeństwo
Skjoldheimczycy żyją w systemie klanowym, gdzie siła, honor i znajomość tajemnic czasu decydują o pozycji społecznej. Ich wojownicy, zwani Tarczochronami, noszą zbroje zdolne pochłaniać uderzenia nie tylko fizyczne, ale i te wywołane magią czasu.
Główne Klany
• Klan Isvinter – najbardziej tradycyjni, czczący Strażników Czasu i odrzucający manipulacje czasem.
• Klan Tidsmed – kowale czasu, potrafiący wplatać jego esencję w broń i zbroje.
• Klan Skyggevandrer – tajemniczy nomadzi, którzy potrafią przenikać przez warstwy czasu.
Magia i Technologia
• Lodowa Magia Czasu – zaklęcia pozwalające spowalniać przeciwników, tworzyć bariery czasowe i zamrażać wydarzenia w określonych momentach.
• Artefakty Chronomantyczne – rzadkie relikty, które mogą na chwilę cofnąć czas lub zatrzymać go w określonym obszarze.
• Lodowe Runy – rytualne symbole wykuwane na broniach i pancerzach, zwiększające odporność na zakłócenia czasowe.
Zagrożenia i Wrogowie
• Wieczni Bezimienni – upiory zaginionych wojowników, którzy zostali uwięzieni między wymiarami czasu.
• Złowieszcza Burza – anomalie czasowe, które losowo przenoszą obiekty i ludzi w różne epoki.
• Zdradzieccy Czasokrążcy – renegaci, którzy chcą wykorzystać czasowe moce do własnych celów.
Podsumowanie
Skjoldheim to kraina, gdzie zimno i czas są równie śmiercionośne, co ostrza jej wojowników. Jest to miejsce, gdzie mistycy i wojownicy współistnieją, balansując na krawędzi teraźniejszości i wieczności.
Postacie z Skjoldheim do MOBA w stylu ChronoWars
1. Hjalmar, Tarczochron Przeszłości (Tank / Bruiser)
Opis:
Legendarny wojownik klanu Isvinter, który przetrwał setki bitew, zatrzymując czas wokół siebie, by blokować ataki. Jego tarcza to relikt zaklęty przez Strażników Czasu.
Umiejętności:
• [Pasyw] Czasowa Forteca – Gdy Hjalmar stoi w miejscu przez 2 sekundy, otrzymuje tarczę i odporność na CC.
• [Q] Lodowe Uderzenie – Potężne uderzenie tarczą spowalniające przeciwników.
• [W] Zamrożony Blok – Tworzy barierę lodową, blokującą wrogów.
• [E] Echo Przeszłości – Cofnięcie się o 3 sekundy do poprzedniej pozycji i odzyskanie części HP.
• [R] Anomalna Cytadela – Tworzy strefę, w której sojusznicy otrzymują mniej obrażeń, a przeciwnicy są spowolnieni.
Skórki:
• Strażnik Wiecznego Lodu – Lodowa zbroja świecąca runami.
• Mechaniczny Obrońca – Tarcza z futurystycznymi trybami obronnymi.
• Upiorny Strażnik – Widmowy wojownik z przeklętą tarczą.
2. Freyja, Strażniczka Zmierzchu (Mage / Support)
Opis:
Mistrzyni lodowej magii czasu, potrafiąca manipulować przepływem wydarzeń. Jej moc pochodzi z ruin Chronos.
Umiejętności:
• [Pasyw] Mroźne Echo – Umiejętności pozostawiają strefy, które po chwili powtarzają efekt.
• [Q] Krzywe Zmrożenia – Fala lodu odbijająca się między wrogami.
• [W] Zatrzymana Chwila – Przeciwnik zostaje zamrożony w czasie na 1.5 sekundy.
• [E] Przesunięcie Losu – Przenosi wybranego sojusznika o 2 sekundy wstecz.
• [R] Czasowa Burza – Na 5 sekund przyspiesza sojuszników i spowalnia wrogów.
Skórki:
• Zimowa Bogini – Pokryta śnieżnymi tatuażami i płaszczem z lodu.
• Cybernetyczna Wiedźma – Neonowe efekty zamiast lodu.
• Ciemna Kapłanka – Fioletowe, mroczne anomalie zamiast mrozu.
3. Skarn, Łowca Zagubionych Cieni (Assassin / Jungler)
Opis:
Skarn to legendarny wojownik klanu Skyggevandrer, który potrafi skakać między cieniami przeszłości i teraźniejszości, eliminując wrogów.
Umiejętności:
• [Pasyw] Cień Czasu – Po każdym skoku jego obrazy zostają na chwilę w miejscu, atakując wrogów.
• [Q] Sztych Przeszłości – Szybki atak, który po chwili powtarza się z opóźnieniem.
• [W] Przejście przez Cień – Przenosi się do cienia sprzed 2 sekund, unikając obrażeń.
• [E] Zakrzywione Ostrza – Podwójny cios, który nakłada efekt krwawienia.
• [R] Ostatni Ślad – Skok do wybranego przeciwnika, po czym po 3 sekundach teleportuje się do miejsca, w którym był wcześniej.
Skórki:
• Cień Skjoldheim – Klasyczny wojownik w mrocznym płaszczu.
• Cyber-Zabójca – Neonowy skoczek z holograficznymi ostrzami.
• Spektralny Pożeracz – Półprzezroczysta, upiorna forma.
Więcej postaci do MOBA w stylu ChronoWars
4. Jorund, Runiczny Kowal Czasu (Fighter / Bruiser)
Opis:
Legendarny kowal klanu Tidsmed, który potrafi wplatać magię czasu w swoje bronie. Jego młot emanuje energią zdolną przyspieszać, zatrzymywać lub odwracać ruch.
Umiejętności:
• [Pasyw] Rytm Kuźni – Każde trzecie uderzenie Jorunda skraca czas odnowienia jego umiejętności o 1 sek.
• [Q] Wstrząs Przyszłości – Uderzenie młotem w ziemię, które po chwili powtarza się w tym samym miejscu.
• [W] Kuźnia Runiczna – Następny atak spowalnia przeciwnika i zwiększa obrażenia na kolejne 3 sekundy.
• [E] Przepływ Energii – Odbija nadchodzący atak i odzyskuje część many.
• [R] Kuźnia Wieczności – Na 6 sekund wchodzi w stan, w którym jego ataki skracają czas odnowienia umiejętności sojuszników.
Skórki:
• Mistrz Kuźni – Klasyczny, pokryty tatuażami kowal z magicznym młotem.
• Mechaniczny Rzemieślnik – Steam-punkowa wersja z żarzącymi się przekładniami.
• Demoniczny Kowal – Czerwona, ognista wersja z przeklętym młotem.
5. Eira, Przeklęta Wieszczka (Mage / Support)
Opis:
Była członkini klanu Skyggevandrer, która widziała za dużo. Jej moc pozwala jej manipulować linią czasu przeciwników, ale w zamian sama jest uwięziona między przeszłością a teraźniejszością.
Umiejętności:
• [Pasyw] Widmowe Echo – Jej umiejętności pozostawiają echo, które powtarza efekt po 1 sekundzie.
• [Q] Wypaczona Wizja – Rzuca klątwę na przeciwnika, który po 2 sek. otrzymuje dodatkowe obrażenia.
• [W] Czasowy Rozłam – Tworzy strefę, która przez 3 sekundy spowalnia przeciwników i przyspiesza sojuszników.
• [E] Przeklęte Przejście – Na chwilę znika z rzeczywistości i pojawia się w innym miejscu.
• [R] Zatrzymana Przyszłość – Na 3 sekundy zatrzymuje w miejscu wszystkich przeciwników w obszarze.
Skórki:
• Zimowa Prorokini – Biała suknia, runy świecące niebieskim blaskiem.
• Czarownica Zmierzchu – Mroczne szaty i fioletowe efekty magiczne.
• Cybernetyczna Wróżbitka – Holograficzne wizje i neonowe akcenty.
6. Ulfrik, Wilczy Król Lodowej Przełęczy (Bruiser / Jungler)
Opis:
Ulfrik to legendarny wojownik, który według legend urodził się z błogosławieństwem lodowych wilków Skjoldheim. Potrafi kontrolować czas swojego polowania, przyspieszając siebie i spowalniając ofiary.
Umiejętności:
• [Pasyw] Instynkt Drapieżnika – Ataki Ulfrika oznaczają przeciwników. Gdy atakuje oznaczonego wroga, odzyskuje zdrowie.
• [Q] Rozdarcie Czasu – Wykonuje dwa szybkie cięcia, a po chwili iluzja przeszłego ataku powtarza obrażenia.
• [W] Cień Wilka – Na chwilę zanika w cieniu i zwiększa swoją prędkość ruchu.
• [E] Lodowy Skok – Skacze na przeciwnika, spowalniając go i nakładając ranę krwawiącą przez 3 sekundy.
• [R] Przysięga Króla Wilków – Przywołuje duchy pradawnych wilków, które atakują oznaczonych przeciwników, spowalniając ich i zadając dodatkowe obrażenia.
Skórki:
• Alfa Lodowej Hordy – Pokryty futrem lodowych wilków, jego broń lśni mroźnym blaskiem.
• Cień Nocy – Czarna, mroczna wersja, w której duchowe wilki stają się widmowe.
• Cybernetyczny Bestiariusz – Mechaniczne wilki i neonowe, cybernetyczne ostrza.
7. Astrid, Lodowa Łowczyni Przeznaczenia (Marksman / Assassin)
Opis:
Astrid to mistrzyni łuku, która potrafi manipulować trajektorią swoich strzał za pomocą magii czasu. Należy do klanu Skyggevandrer i poluje na tych, którzy zakłócają równowagę czasową.
Umiejętności:
• [Pasyw] Powracająca Strzała – Po trafieniu wroga, strzała wraca do Astrid, zadając drugorzędne obrażenia.
• [Q] Przebijająca Strzała – Wystrzeliwuje strzałę, która po chwili powtarza swój lot.
• [W] Zwolniony Czas – Jej następny atak spowalnia cel i zadaje dodatkowe obrażenia magiczne.
• [E] Skok Przyszłości – Teleportuje się do pozycji, w której była 2 sekundy wcześniej.
• [R] Strzała Przeznaczenia – Wystrzeliwuje potężną strzałę, która leci przez całą mapę, cofając wrogów o 3 sekundy w ich położenie sprzed tego czasu.
Skórki:
• Łowczyni Zmierzchu – Czarna peleryna i błękitne, świecące runy na łuku.
• Mechaniczna Strzelec – Cybernetyczny łuk i holograficzne strzały.
• Demoniczna Kuszniczka – Ogniste efekty, czerwone oczy i demoniczny łuk.
8. Bjorn, Żelazny Gigant Czasu (Tank / Fighter)
Opis:
Bjorn to gigant, który przetrwał erę pradawnych runicznych kowali. Jego ciało jest połączeniem lodu i stali, a serce napędza moc zaginionych Strażników Czasu.
Umiejętności:
• [Pasyw] Runiczne Wzmocnienie – Co kilka sekund otrzymuje magiczną tarczę, która odbija część obrażeń.
• [Q] Uderzenie Runiczne – Potężny cios w ziemię, który twor pęknięcia czasowe, spowalniające wrogów i zadające obrażenia.
• [W] Żelazna Ochrona – Bjorn na kilka sekund zyskuje dodatkowe odporności i staje się niewrażliwy na kontrolę tłumu.
• [E] Skok Kolosa – Wykonuje potężny skok, lądując z impetem i odrzucając przeciwników.
• [R] Anomalia Czasu – Bjorn zakrzywia rzeczywistość wokół siebie, przez 5 sekund spowalniając wrogów i przyspieszając sojuszników w obszarze.
Skórki:
• Runiczny Tytan – Pokryty pradawnymi runami, jego ciało świeci lodowym blaskiem.
• Mechaniczny Kolos – Stalowa, steampunkowa wersja z przekładniami i parą wydobywającą się z pancerza.
• Upiorny Strażnik – Widmowy olbrzym, którego ciało jest półprzezroczyste i emanuje fioletowym światłem.
9. Sigrun, Zwiastunka Zamarzniętej Śmierci (Mage / Assassin)
Opis:
Legenda mówi, że Sigrun była pierwszą, która odnalazła drogę do Wiecznego Lodowca i stała się jego strażniczką. Potrafi manipulować zimnem i czasem, znikając wśród śnieżnych burz.
Umiejętności:
• [Pasyw] Wieczna Zima – Jej umiejętności nakładają warstwy mrozu na wrogów. Gdy osiągną maksymalną ilość, cel zostaje zamrożony na 1 sekundę.
• [Q] Lodowe Ostrza – Wysyła strumień lodowych sztyletów, które przebijają przeciwników i nakładają mroźne piętno.
• [W] Śnieżna Furia – Tworzy lodową burzę wokół siebie, zadając obrażenia i spowalniając wrogów.
• [E] Krocząca Poza Czasem – Na 3 sekundy staje się niewrażliwa na obrażenia i może przechodzić przez ściany.
• [R] Śmierć w Mrozie – Przywołuje potężny lodowy huragan, który zatrzymuje wszystkich przeciwników w miejscu na 2 sekundy i nakłada na nich maksymalną ilość mrozu.
Skórki:
• Lodowa Władczyni – Błękitna peleryna, korona z lodowych kryształów i śnieżna aura wokół niej.
• Czarodziejka Otchłani – Mroczna wersja, z fioletowymi efektami i runami pochłaniającymi światło.
• Cybernetyczna Wiedźma – Neonowe, holograficzne lodowe ostrza i efekt cyfrowego rozmycia przy teleportacji.
10. Halvar, Duch Runicznego Wędrowca (Support / Mage)
Opis:
Halvar był kiedyś wielkim wojownikiem, ale zginął podczas rytuału, który miał zapewnić jego klanowi panowanie nad czasem. Teraz istnieje jako duch wędrujący między przeszłością a teraźniejszością, pomagając tym, którzy potrafią usłyszeć jego wezwanie.
Umiejętności:
• [Pasyw] Echo Ducha – Po śmierci pozostaje w formie duchowej przez 5 sekund, mogąc używać swoich umiejętności wspierających.
• [Q] Przesunięcie Runiczne – Strzela runicznym światłem, które leczy sojuszników i zadaje obrażenia wrogom.
• [W] Ochrona Przeszłości – Nakłada tarczę na sojusznika, która po zniszczeniu eksploduje, zadając obrażenia wrogom.
• [E] Spektralne Przejście – Halvar i wybrany sojusznik teleportują się do miejsca, w którym byli 3 sekundy wcześniej.
• [R] Zew Pradawnych – Przywołuje echo wojowników z przeszłości, wzmacniając sojuszników, zwiększając ich obrażenia i odporność na 6 sekund.
Skórki:
• Strażnik Przodków – Eteryczna, półprzezroczysta postać z runicznymi tatuażami.
• Przeklęty Nomad – Czarne szaty, fioletowa poświata i złowrogie runy.
• Cybernetyczny Obserwator – Holograficzna forma z neonowymi efektami i cyfrową maską.
Velsa, Lodowa Czarodziejka Przeznaczenia (Mage / Control Mage)
Opis:
Velsa była kiedyś wielką kapłanką runicznych bogów Skojldheim, ale zdradziła swoje przeznaczenie i zaczęła studiować zakazaną magię lodowej ciemności. Teraz jej ciało przesiąknięte jest chłodem, który zatrzymuje nie tylko wodę, ale i czas sam w sobie.
Umiejętności:
• [Pasyw] Mroźna Aura – Wrogowie w pobliżu Velsy stopniowo spowalniają się, aż do zamrożenia po 5 sekundach.
• [Q] Przeklęta Zamieć – Tworzy wir lodowego wiatru, który po chwili eksploduje, zamrażając wszystkich w środku.
• [W] Runiczne Echo – Wysyła falę zimnej energii, która odbija się od sojuszników, lecząc ich, i od wrogów, raniąc ich.
• [E] Cień Lodu – Przez 2 sekundy staje się niematerialna, a jej następny atak zamraża cel na krótko.
• [R] Klątwa Wiecznej Zimy – Tworzy ogromną lodową kopułę, w której czas zwalnia dla wszystkich wrogów, zmniejszając ich szybkość ruchu i ataku o 50%.
Skórki:
• Kapłanka Zmrożonych Bogów – Biała suknia, lodowe tatuaże świecące błękitnym blaskiem.
• Otchłanna Lodowa Królowa – Mroczna, czarna suknia, a jej ciało pokrywają spękane kryształy.
• Cybernetyczna Lodowa Wiedźma – Neonowe, holograficzne lodowe kryształy i cyfrowa korona.
Yrsa, Wilcza Matrona Zimy (Bruiser / Fighter)
Opis:
Yrsa jest legendarną wojowniczką, która związała swoje życie z pradawnymi duchami wilków. Mówi się, że po jej śmierci jej dusza nie odeszła do zaświatów, lecz została przeklęta, by wiecznie polować na tych, którzy zdradzili klany Skojldheim.
Umiejętności:
• [Pasyw] Zew Drapieżcy – Im dłużej walczy z jednym celem, tym większe otrzymuje wzmocnienia do prędkości ataku.
• [Q] Szpon Nocy – Wykonuje szybkie cięcie, które zostawia krwawiący ślad. Jeśli trafi osłabionego przeciwnika, zadaje dodatkowe obrażenia.
• [W] Bestialski Instynkt – Wpada w szał, regenerując część utraconego zdrowia i ignorując efekty spowolnienia.
• [E] Cień Wilka – Wykonuje szybki unik i przemieszcza się na krótką odległość, zostawiając po sobie iluzję, która wybucha po chwili.
• [R] Wilczy Triumf – Przywołuje duchy wilków, które przez kilka sekund pomagają jej w walce, atakując wrogów i oznaczając ich dla dodatkowych obrażeń.
Skórki:
• Duchowa Strażniczka Wilków – Białe futro, niebieskie runy na twarzy i wilczy totem na plecach.
• Otchłanna Łowczyni – Czarna, zakrwawiona zbroja, a jej wilki mają czerwone oczy i widmowe ciała.
• Mechaniczna Bestia – Cybernetyczna zbroja, stalowe wilki z neonowymi oczami.
Skadi, Przeklęta Córka Północy (Assassin / Ranged)
Opis:
Skadi była niegdyś wielką łowczynią, ale została przeklęta przez starożytnego lodowego ducha, który uczynił ją swoją służebnicą. Teraz przemierza śnieżne pustkowia, polując na tych, którzy ośmielą się wejść na ziemie Skojldheim.
Umiejętności:
• [Pasyw] Mroźna Zemsta – Jej strzały stopniowo spowalniają przeciwników. Gdy wróg osiągnie maksymalne spowolnienie, zostaje unieruchomiony na 1 sekundę.
• [Q] Przebijająca Lodowa Strzała – Wystrzeliwuje lodowy pocisk, który eksploduje po trafieniu, zadając obrażenia wrogom w pobliżu.
• [W] Zamrożona Ścieżka – Tworzy lodową drogę, po której porusza się szybciej, a wrogowie zostają spowolnieni.
• [E] Unik Przyszłości – Na krótko znika z rzeczywistości i pojawia się 2 sekundy później w wybranym miejscu.
• [R] Lodowy Sąd – Tworzy lodowy krąg, który unieruchamia wszystkich wrogów wewnątrz na 3 sekundy.
Skórki:
• Duch Arktycznej Łowczyni – Śnieżna zbroja, lodowe oczy, białe włosy i półprzezroczyste strzały.
• Otchłanna Kuszniczka – Mroczny strój, czarne skrzydła cienia i czerwone runy na jej ciele.
• Cybernetyczna Snajperka – Mechaniczny łuk, holograficzne strzały i neonowy wizjer.
Helga, Wiedźma Runicznej Klątwy (Mage / Support)
Opis:
Helga była pierwszą czarownicą, która odkryła sekret przywoływania duchów przodków. Jednak jej magia wymknęła się spod kontroli, a jej własna dusza została na zawsze związana z umarłymi. Teraz jej ciało jest jedynie naczyniem dla dusz, które szepczą jej do ucha.
Umiejętności:
• [Pasyw] Głosy Umarłych – Co kilka sekund słyszy szept ducha, który wzmacnia jej kolejną umiejętność.
• [Q] Runiczne Uwięzienie – Tworzy runiczny krąg, który unieruchamia najbliższego wroga.
• [W] Klątwa Krwi – Poświęca część swojego zdrowia, by przekazać sojusznikowi tarczę.
• [E] Widmowe Przejście – Staje się niematerialna i przez 2 sekundy nie może być atakowana.
• [R] Przeklęte Dziedzictwo – Przywołuje duchy pradawnych wojowników, które przez 6 sekund osłabiają wrogów w pobliżu.
Skórki:
• Wiedźma Pradawnych Run – Fioletowe tatuaże, długie białe włosy, świecące runy wokół niej.
• Otchłanna Strażniczka – Czarne szaty, widmowa poświata i złowieszcze, szeptające duchy.
• Cybernetyczna Nekromantka – Holograficzne duchy i cyfrowe runy pulsujące na jej ciele.
Komentarze
Prześlij komentarz